Ik dacht dat jij ondertussen allang bevallen zou zijn, stond eigenlijk raar te kijken toen ik vandaag iets over beeb in buik op Hyves zag staanquote:Op vrijdag 5 juni 2009 20:34 schreef Vicky het volgende:
Ik doe me best... maar ja, als de dame niet wil..
Ik blijf harde buiken houden en af en toe veschrikkelijke steken.. ik wacht maar zeer ONGEDULDIG af
Wel jammer als je maar zo kort 'echt' bovenaan staatquote:Op vrijdag 5 juni 2009 20:34 schreef Vicky het volgende:
Ik doe me best... maar ja, als de dame niet wil..
Ik blijf harde buiken houden en af en toe veschrikkelijke steken.. ik wacht maar zeer ONGEDULDIG af
ja sorryquote:Op vrijdag 5 juni 2009 20:36 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij ondertussen allang bevallen zou zijn, stond eigenlijk raar te kijken toen ik vandaag iets over beeb in buik op Hyves zag staan
Qua zwangerschap bedoel je?quote:
whaha... ja maar ik moet meteen plat als mijn vliezen breken.. en ik heb nou niet zo'n zin om bij de AH op de grond te moeten gaan liggen.. ja uhh ze letten er natuurlijk wel op de kleintjes.. maar tochquote:Op vrijdag 5 juni 2009 21:05 schreef renzell het volgende:
Oh, maar vliezen die breken op de broodafdeling van de Appie vinden wij óók helemaal niet erg hoor.
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 21:14 schreef oeke het volgende:
Dus morgenmiddag om 3 uur verwachten ze een babie te zien en als het niet schikt wachten ze in het cafe.
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 21:21 schreef renzell het volgende:
Wat is ie aan het doen dan nu? Is ie al aan de plinten begonnen? Die heb ík gedaan, allemaal, kruipend over de vloer, met een buik van minimaal 40 weken.![]()
![]()
Oh, wacht, ik heb wel ook iets gedaan op zolder, namelijk een plintje vastgetimmerd, met 40 weken buik!quote:Op vrijdag 5 juni 2009 21:30 schreef renzell het volgende:
Wacht maar...![]()
Of P. ligt ze morgen te doen, dat kan óók natuurlijk.![]()
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 21:38 schreef oeke het volgende:
[..]
Oh, wacht, ik heb wel ook iets gedaan op zolder, namelijk een plintje vastgetimmerd, met 40 weken buik!![]()
Hmm had ik ze ook wel kunnen vertellen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 22:25 schreef Juup© het volgende:
Aanstaande vaders: Puf-les bij bevalling is nutteloos
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 22:26 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hmm had ik ze ook wel kunnen vertellen.
Slijmprop? Ben je aander beurtquote:Op vrijdag 5 juni 2009 23:37 schreef oeke het volgende:
oh, net ga ik in bed liggen en ik verlies allemaal slijm, roze
oooooooooh spannend !quote:Op zaterdag 6 juni 2009 08:02 schreef oeke het volgende:
goedemorgen!
Nou dat was inderdaad mijn slijmprop vannacht
![]()
Om 2.30 schrok ik wakker van een harde plop in mijn buik en dat waren de vliezen! En vanaf toen weeen opvangen en een beetje slapen en![]()
![]()
![]()
![]()
we gaan om 9 uur maar eens bellen, de weeen zetten nog niet echt door nl.
Gaan we allebei voor vandaag Vicky?
nee neequote:Op zaterdag 6 juni 2009 08:06 schreef oeke het volgende:
Gezellig! 2 kindjes vandaag!
Waah, wat gek, we worden mama en papa,we maken ook meteen een opa en oma en tante en oom!![]()
Trouwens wat las ik daar over saucijzenbroodjes. nu wil ik ook
super..! ik gok op een uurtje of 18:00 voor een vers mensjequote:Op zaterdag 6 juni 2009 08:23 schreef oeke het volgende:
Dank jullie wel!![]()
Kleurdoos ik ga voor thuis, en ik hoop dat het lukt! en een goed idee, geen saucijzenbroodje maar een boterham met tomaatjes![]()
Als jullie ineens niets meer van me horen, Renzell krijgt een berichtje van mij en zal het hier melden
oei jaquote:Op zaterdag 6 juni 2009 08:51 schreef _Bar_ het volgende:
* _Bar_ heeft trouwens ook echt last van nesteldrang.
zit serieus nu oude verhuisdozen uit te pakken en dingen weg te gooien, en alles moet gewoon aan kant, anders ben ik zo zenuwachtig als de pest![]()
ow en ik moet ook naar mijn gevoel schoonmaakmiddel ruikenhuisje ruikt nu naar citroen
Dat is ook bandenpijnquote:Op zaterdag 6 juni 2009 06:23 schreef Incantrix het volgende:
Overigens: bandenpijn, hoe voelt dat? En kun je dat hebben met 14 weken? Ik heb al een tijdje soms een scherpe steek in mijn buik als ik liggend hoest of nies, maar gisteravond moest ik hard lachen om mijn lief en allejemig, dat deed zeer! Zeg maar waar mijn dikke buikje ophoud over de gehele lengte een stekend/brandend gevoel.. Voel het nu nog steeds een beetje :S Kan niet zo goed vinden wat het kan zijn..
ik had het gelezen ja, bevestigt mn vermoeden nogmaalsquote:Op vrijdag 5 juni 2009 22:25 schreef Juup© het volgende:
Aanstaande vaders: Puf-les bij bevalling is nutteloos
Doet me denken aan een medezwangere bij de zwangerschapsgym ooit. Die had dat ook (af en toe een wee en flink rugpijn), ging slapen, werd wakker, en had volledige ontsluitingquote:Op zaterdag 6 juni 2009 11:07 schreef oeke het volgende:
nog niet zo veel te melden, kind wriemelt heel af en toe een beetje rond, wel zeer onprettige rugpijn
![]()
en eh af en toe een wee, maar dat zet nog niet echt zoden aan de dijk.
Nee, daar had ik het net over met een vriendin, ik heb echt vaak ontstekingen. Borstontsteking, longontsteking, blaasontsteking, voorhoofdsholte/bijholteontsteking, keelontsteking, ontsteking na een insectenbeet, maagwandontsteking, darmontsteking... Dat si zo even een greep uit de afgelopen anderhalf jaar.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 11:12 schreef RockabeIIa het volgende:
Tan, wat k**! Hopelijk is het gauw over. Heb je over het algemeen doorgaans wel een goed gestel?
Geen idee. In de loop van de dag zei ze.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 11:11 schreef RockabeIIa het volgende:
Nou, het klinkt anders wel goed Oeke! Kop op! Hoe laat komt je vk langs?
Memmel ik wil nieuws over je kleintje!!!Ben ook zo benieuwd naar de naam!
Was boodschappen doenquote:
Ik vraag me al een hele tijd af wat dat is..?quote:Op zaterdag 6 juni 2009 12:29 schreef Sugar het volgende:Oeke!
![]()
Mag je nog prostaglandingesen als je vliezen gebroken zijn?
seksquote:Op zaterdag 6 juni 2009 12:42 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Ik vraag me al een hele tijd af wat dat is..?
matrasbeschermer, matras, molton, hoeslakentje, dekentje + lakentje geloof ik. Ik raak ook nog wel es in de warquote:Op zaterdag 6 juni 2009 12:50 schreef Xenia het volgende:
Oooooh sexIk vroeg het me ook al de hele tijd af, maar durfde het niet te vragen
En ik heb nog iets wat ik me al heel lang afvraag: wat moet er allemaal in een ledikant, in een wieg en in een wandelwagen aan lakentjes enzo?Matrasje, matrashoes, lakentje, dekentje... nog meer?
Stappenplan bed opmaken! Dat klinkt exact als wat ik nodig hebquote:Op zaterdag 6 juni 2009 12:51 schreef innepin het volgende:
matrasbeschermer, matras, molton, hoeslakentje, dekentje + lakentje geloof ik. Ik raak ook nog wel es in de warop de verpakking van lakens enzo bij de prenatal staat een stappenplan bed opmaken, die gebruik ik als spiekbriefje
![]()
Op de matrasbeschermer na wel zo'n beetje.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 12:59 schreef Xenia het volgende:
[..]
Stappenplan bed opmaken! Dat klinkt exact als wat ik nodig heb![]()
Moet dat hele rijtje ook in de wandelwagenwieg?
Aha. Ik heb een 2ehands maxi-taxi en dat matrasje heeft een aparte 8-achtige vorm. Daar past volgens mij niet een gewone hoes/molton omheen. Ik ga zo maar even kijken bij babydump en hopen dat ik er dan uit kom.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 13:04 schreef amaranta het volgende:
Op de matrasbeschermer na wel zo'n beetje.
Ik heb een quinny en daar zit al een soort hoesje omheen.
Daaroverheen doe ik een een moltontje en een hoeslakentje.
En daarop de baby.
En dan lakentje + dekentje.
Succes Vickyquote:Op zaterdag 6 juni 2009 13:08 schreef Vicky het volgende:
net de vk even gebeld en ze rijdt straks even langs.
Nee bij mij past het ook niet goed hoor. Het moltontje is veel te groot voor het matrasje uit de kinderwagenbak. Ik heb gewoon de kleinste maat gekocht.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 13:11 schreef Xenia het volgende:
[..]
Aha. Ik heb een 2ehands maxi-taxi en dat matrasje heeft een aparte 8-achtige vorm. Daar past volgens mij niet een gewone hoes/molton omheen. Ik ga zo maar even kijken bij babydump en hopen dat ik er dan uit kom.
ik had ook tranenquote:Op zaterdag 6 juni 2009 13:05 schreef tessie het volgende:
Ahh Sugar, je bevallingsverhaal heeft me aan het huilen gemaakt. Mooi!
herkenbaarquote:Weer sta ik op een punt waarop ik kan kiezen. Zo voelt het. Of ik pers, zoals ik denk dat persen gaat. Gewoon persen. Óf ik pers zo gigantisch hard, hou niks tegen, duw zo hard dat ik totaal geen controle meer ga hebben over de effecten op mijn hele lijf. Ik zal dan openscheuren, exploderen, de boel aan flarden persen. Ik voel dat dat ook is wat ik moet doen. Optie 2. Ik doe het. Aaaaah!!!
quote:Ik voel dat ik twee dingen kan doen (behalve doodgaan dan, da's optie 3). Of ik blijf een beetje "boven" de weeën, door het puffen, óf ik laat de wee heel diep komen. Dan voel ik het helemaal onderin, een soort zeurende beweging naar beneden. Ik besluit die laatste weg te volgen. De pijnlijkste, maar meest effectieve, zegt mijn lijf.
quote:Op zaterdag 6 juni 2009 13:16 schreef Sugar het volgende:
Hihi Tessie, ik heb het net ook weer gelezen en werd er zelf ook emotioneel van weer.
En Kleurdoos, dat was echt zo, hè, dat je er vol voor moest gaan, voor dat persen?
En Oeke, ook bij de weeën voelde ik dat ik er op 2 manieren mee kon omgaan, misschien heb je er nog wat aan:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.niet klikken oeke
Hier is het ook zo Amaranta, niet de leeftijd maar van de 9 verloskundigen zijn er zeker 5 zwanger, waarvan 2 al met verlof.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 13:14 schreef amaranta het volgende:
Ik hoorde gisteren van de osteopaat, waar ik even was voor mijn beenklachten, dat een van mijn VK's zwanger is.
Ik dacht vorige week al een soort van buik te zien bij dr, maar ik vond het zo ongepast om te vragen of ze zwanger was. Ik dacht dat ze al redelijk op leeftijd wasen dat ze misschien gewoon dik was.
Maargoed, ik had het toch een beetje goed.
(Osteopaat werkt in hetzelfde gebouw als waar mijn VK praktijk zit).
vanavond voor het slapen gaanquote:Op zaterdag 6 juni 2009 14:24 schreef Sugar het volgende:
Hup Vicky: the p-word dan nu voor jou!
Echt!
Nee iddquote:Op zaterdag 6 juni 2009 14:39 schreef WupWup het volgende:
ennnnnnnnnnn je hoeft niet meer plat als je vliezen breken!
Jan de Hoop! Ik zweer erbij!quote:Op zaterdag 6 juni 2009 14:52 schreef oeke het volgende:
Wat fijn Vicky!Lekker filmpje kijken.
![]()
Ik dacht gister dat k als de weeen begonnen lekker Dirty Dancing (of Grease) zou gaan kijken. leek me een lekkere bevalfilm. Maar nu heb ik niet zo'n zin.
Whaha maar die is er pas maandag weer...quote:
HAP? Je bedoelt de TAPquote:Op zaterdag 6 juni 2009 15:04 schreef Faja-Lobi het volgende:
Tan, vergeet jou helemaal. Succes straks bij de HAP . Klinkt niet echt fijn!!
hihi dat dacht ik ook!quote:
Hier ook al 1 van de vk, en ik dacht dat ze in de leeftijd van mn moeder was ofzoquote:Op zaterdag 6 juni 2009 13:14 schreef amaranta het volgende:
Ik hoorde gisteren van de osteopaat, waar ik even was voor mijn beenklachten, dat een van mijn VK's zwanger is.
Ik dacht vorige week al een soort van buik te zien bij dr, maar ik vond het zo ongepast om te vragen of ze zwanger was. Ik dacht dat ze al redelijk op leeftijd was
Ja, dat weet ik ook nog heel goed ja: "Oeps, daar komt er weer 1, ik ga hangen!"quote:Op zaterdag 6 juni 2009 15:29 schreef Sugar het volgende:
Ja, daar doe jij me ook aan denken.![]()
Wat was dat ook een dag zeg. Dat we belden en ophingen als je weer een wee had.![]()
![]()
Ik weet ook nog precies waar ik toen liep enzo. En dat je midden in de nacht belde toen hij er eindelijk was.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 16:06 schreef renzell het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik ook nog heel goed ja: "Oeps, daar komt er weer 1, ik ga hangen!"En dan tussen de bedrijven door lekker in Z&G blijven rondhangen.
Ahhww lief!quote:Op zaterdag 6 juni 2009 16:11 schreef Sugar het volgende:
Het mooiste van wat jij en je lief naderhand zeiden, vond ik:
"Daar in dat ziekenhuiskamertje, allemaal verpleegkundigen en verloskundigen. En wij. Zes mensen in die kamer, bezig met een bevalling. En ineens, ineens waren dat er zeven. Zeven mensen. Zomaar een mens erbij."![]()
Toch?
Oh dat is mooi!quote:Op zaterdag 6 juni 2009 16:11 schreef Sugar het volgende:
"Daar in dat ziekenhuiskamertje, allemaal verpleegkundigen en verloskundigen. En wij. Zes mensen in die kamer, bezig met een bevalling. En ineens, ineens waren dat er zeven. Zeven mensen. Zomaar een mens erbij."![]()
Ineens een mens erbij ja.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 16:11 schreef Sugar het volgende:
[..]
Ik weet ook nog precies waar ik toen liep enzo. En dat je midden in de nacht belde toen hij er eindelijk was.Ik in bed met mijn mobiel, me niet eens realiserend dat ik normaal veel zachter deed als Maria (en S) sliepen...
Ga jij je bevallingsverhaal ook nog maar eens teruglezen.
![]()
Het mooiste van wat jij en je lief naderhand zeiden, vond ik:
Toch?
Er zijn weinig situaties waarin ik dit zou zeggen, maar; slijmverlies, klinkt goed!quote:Op zaterdag 6 juni 2009 16:29 schreef Vicky het volgende:
oeke, wat zei de vk?
Heb nu ook wat slijmverlies...
quote:Op zaterdag 6 juni 2009 18:05 schreef Memmel het volgende:
Wow wat is het spannend hier! Oeke en Vicky!![]()
![]()
Ik ga mijn appeltje-R toets effe oppoetsen!
Iedereen ontzettend bedankt voor alle gelukswensen! Ik ben vanochtend weer thuisgekomen en de kraamhulp is net weg.
Wij zijn ontzettend trots op onze zoon: Morris! 3950 gram schoon aan de haak na een ietwat hectische bevalling!![]()
Om 8 uur moest ik mij melden in het ziekenhuis en om 9 uur kwam de arts voor onderzoek. Toen bleek dat ik al zo'n 2 cm ontsluiting had en mocht ik de pillen, gel en andere dingen overslaan en direct door naar verloskamer 2 om mijn vliezen te laten breken. Na een jankbui (oh mijn god, het gaat nu echt gebeuren) werden om half tien mijn vliezen gebroken en het infuus aangezet. Dat vond Morris niet zo'n goed plan, want bij elke wee zakte zijn hartslag in. Infuus dus eraf en even afwachten. Wat gegeten, gelezen enzo en om half twee ging het infuus weer aan. Toen vond Morris het wel helemaal ok en kwamen er snel sterke weeen. Die werden zo heftig dat ik om een pijnpomp had gevraagd en die werd klaargemaakt. Ik lag aan dat infuus, de verpleegster zegt: puf deze wee nog even weg. En ik kan nog net roepen: gaat niiiiiieeetttt moet persen (en ik liet een scheet, ja,![]()
) Dus infuus eraf en een half uur later was ie er!
3 hechtinkjes en ik ben gewoon alweer helemaal ok! Na de bevalling van Anna had ik hier niet op durven hopen! Morris heeft het wel moeilijk gehad met de snelheid denk ik. Hij moet nog een beetje ontkreukelen en is vannacht ook echt wel misselijk geweest.
Oja, en een stom toeval wil dat de verpleegster die Morris heeft helpen halen ook bij de bevalling van Anna was! Echt een topmens!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hihi ik zal M. meesleuren straksquote:Op zaterdag 6 juni 2009 19:05 schreef Sugar het volgende:
Oeke, het gaat heus vanavond vanzelf gebeuren, hoor!dat moet gewoon!
Faja, van harte met je mooie echo!
Vicky, ook voor jou: zet 'm op vanavond tussen de lakens, he? Is je middag een beetje fijn geweest?
Succes met het baren van jullie knul Oekequote:
Nou echt wel. Ik ben alleen naar de echo gegaan, man moest werken. Zat daar echt met klamme handen, knikkende knieen en had zo zin om een potje te gaan huilen van de zenuwen. Ik zag gelijk toen ze de echo aan deed iets knipperen in het midden van het kindje dus er viel echt een last van mijn schouders.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 20:11 schreef Lois het volgende:
Faja wat fijn een goede echo, pak van je hart denk ik?![]()
Stella/Guusje staat daar.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 20:50 schreef oeke het volgende:
Guus,, het wordt nog leuker als je weet wie er op de eerste positie van het meisjeslijstje staat!
![]()
Heb je gebeld, Oeke? En wat is nu het vervolg, mocht het vannacht niet doorzetten allemaal?quote:Op zaterdag 6 juni 2009 20:50 schreef oeke het volgende:
Ga zo even de VK bellen over het ziekenhuis morgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |