Wow wat is het spannend hier! Oeke en Vicky!

Ik ga mijn appeltje-R toets effe oppoetsen!
Iedereen ontzettend bedankt voor alle gelukswensen! Ik ben vanochtend weer thuisgekomen en de kraamhulp is net weg.
Wij zijn ontzettend trots op onze zoon: Morris! 3950 gram schoon aan de haak na een ietwat hectische bevalling!
Om 8 uur moest ik mij melden in het ziekenhuis en om 9 uur kwam de arts voor onderzoek. Toen bleek dat ik al zo'n 2 cm ontsluiting had en mocht ik de pillen, gel en andere dingen overslaan en direct door naar verloskamer 2 om mijn vliezen te laten breken. Na een jankbui (oh mijn god, het gaat nu echt gebeuren) werden om half tien mijn vliezen gebroken en het infuus aangezet. Dat vond Morris niet zo'n goed plan, want bij elke wee zakte zijn hartslag in. Infuus dus eraf en even afwachten. Wat gegeten, gelezen enzo en om half twee ging het infuus weer aan. Toen vond Morris het wel helemaal ok en kwamen er snel sterke weeen. Die werden zo heftig dat ik om een pijnpomp had gevraagd en die werd klaargemaakt. Ik lag aan dat infuus, de verpleegster zegt: puf deze wee nog even weg. En ik kan nog net roepen: gaat niiiiiieeetttt moet persen (en ik liet een scheet, ja,

) Dus infuus eraf en een half uur later was ie er!

3 hechtinkjes en ik ben gewoon alweer helemaal ok! Na de bevalling van Anna had ik hier niet op durven hopen! Morris heeft het wel moeilijk gehad met de snelheid denk ik. Hij moet nog een beetje ontkreukelen en is vannacht ook echt wel misselijk geweest.
Oja, en een stom toeval wil dat de verpleegster die Morris heeft helpen halen ook bij de bevalling van Anna was! Echt een topmens!
![]()
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.