Strategisch stemmen is het domste wat je kunt doen in een kiessysteem van evenredige vertegenwoordiging.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:23 schreef ASroma het volgende:
wie overweegt er om de volgende keer maar CDA te stemmen om wilders niet de grootste partij te laten worden in 2010?
Waar zie je dat, ik zie alleen zetelverdelingen en geen getallen..quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:21 schreef Oproerkraaier het volgende:
VVD gaat D66 voorbij trouwens...
Jammer van de mensen die er wonen... (zeg ik als Limburger zijnde)quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:23 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Zuid-Limburg vind ik toch wel het mooiste gebied van Nederland eigenlijk...
uitzonderingsgeval?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:25 schreef Morendo het volgende:
[..]
Strategisch stemmen is het domste wat je kunt doen in een kiessysteem van evenredige vertegenwoordiging.
In Maarssen kent men ook flinke Marokkanenproblematiek en is de PVV ook de grootste.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:26 schreef isogram het volgende:
Amsterdam en Utrecht hebben gemeen dat GroenLinks en D66 de grote winnaars zijn en de PVV daar ver bij achterblijft, hoewel beide steden toch flinke problematiek kennen met Marokkanen. In Gouda is de PVV wél de grootste partij geworden, maar dat mag geen verrassing heten...
bij de Obamaverkiezingen moest ik de dag erna ook vroeg op, nu gelukkig niet.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:28 schreef ASroma het volgende:
duurt me nu toch allemaal wat te lang, morgen weer 6 uur op
Als je bijvoorbeeld in een marginaal district woont in Groot-Brittannë, en je bent eigenlijk Lib-Dem maar over je lijk dat Labour de zetel pakt dan zou je strategisch op de Conservatieven kunnen stemmen.quote:
Zijn meerdere verklaringen voor;quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:26 schreef isogram het volgende:
Amsterdam en Utrecht hebben gemeen dat GroenLinks en D66 de grote winnaars zijn en de PVV daar ver bij achterblijft, hoewel beide steden toch flinke problematiek kennen met Marokkanen. In Gouda is de PVV wél de grootste partij geworden, maar dat mag geen verrassing heten...
In IJsselstein heeft de PVV gewonnen met 19,2% en CDA 19,1%.quote:
Dat is zo, maar sommige zaken wordt je geacht aan de overheid over te laten. Zoals veiligheid in de openbare ruimte. En daarin faalt men.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:22 schreef evert het volgende:
[..]
je moet gewoon duidelijk maken dat de politiek niet in eerste instantie voor al je problemen zorgt... dat moet je in eerste instantie zelf doen... die afhankelijkheid van de overheid, bah.... kom eens uit je luie stoel en werk zelf aan je toekomst
Maar het geeft dus wel aan dat Marokkanenproblematiek niet bepaldend hoeft te zijn voor het percentage PVV-stemmers.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:28 schreef Picchia het volgende:
[..]
In Maarssen kent men ook flinke Marokkanenproblematiek en is de PVV ook de grootste.
Is dit een soort modern 'Koning Midas' verhaal? Overal waar jij door heen fietst gaan mensen op de PVV stemmen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:29 schreef marcodej het volgende:
Hillegom is ook PVV-dorp geworden. Ook al een dorp waar ik regelmatig doorheen fiets...
quote:Zodra de uitslag van een gemeente bekend is zal deze verschijnen in de lijst hieronder. Door te klikken op een gemeente krijgt u in het onderste venster de volledige uitslag.
23:07 Stein
23:07 Midden-Delfland
23:07 Haaksbergen
tsja, als ik in het nieuwe wilders concentratie kamp zit, zal ik je het verschil per briefkaart duidelijk maken.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:18 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ach, Wilders-stemmers zijn niet per definitie racisten, ze zijn gewoon ontevreden.
Mee eens. Ik noemde niet voor niets het communistische bolwerk Reiderland, waar de PVV met 24,1 procent de grootste is.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:31 schreef Zero2Nine het volgende:
Maar het geeft dus wel aan dat Marokkanenproblematiek niet bepalend hoeft te zijn voor het percentage PVV-stemmers.
Ik denk dat veel Limburgers zich genegeerd voelen door CDA, normaal hun partij. Wilders is hier best actief, ik zag hem vorige week nog in Roermond rondlopen, dus richten sommige mensen zich op hem.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:25 schreef Oproerkraaier het volgende:
[..]
Jammer van de mensen die er wonen... (zeg ik als Limburger zijnde)
De absolute stemaantallen staan op de telegraaf website. Link staat in vorige topic ergens geloof ik.
http://europakiest.nos.nl/livequote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:32 schreef RemcoW85 het volgende:
Waar kun je zien wat de nieuwste gemeente is waarvan de uitslag bekend is.. Die NOS-site update al sinds 23:07 niet meer bij me.
[..]
te voorkomen een kabinet met wilders? of misschien een mindere onderhandelingspositie van wilders omdat CDA de grootste is? bedoel de grootste partij gaat eisen stellen natuurlijk.... nah hoe dan ook het wordt heel interresant. Kan nog maar zo zijn dat we 3-4 keer moeten gaan herstemmenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:30 schreef Morendo het volgende:
[..]
Als je bijvoorbeeld in een marginaal district woont in Groot-Brittannë, en je bent eigenlijk Lib-Dem maar over je lijk dat Labour de zetel pakt dan zou je strategisch op de Conservatieven kunnen stemmen.
In Nederland heeft zulks geen enkele zin want wat denk je te kunnen voorkomen?
http://europakiest.nos.nl/livequote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:32 schreef RemcoW85 het volgende:
Waar kun je zien wat de nieuwste gemeente is waarvan de uitslag bekend is.. Die NOS-site update al sinds 23:07 niet meer bij me.
[..]
En CDA en D'66 in Heumen, bij Nijmegenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:34 schreef Morendo het volgende:
Wilders ook de grootste in Ouder-Amstel, leuk dorpje onder de rook van Amsterdam.
dan wel een OMGEKEERD midas verhaal, waarbij alles in stront veranderd!quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:32 schreef Morendo het volgende:
[..]
Is dit een soort modern 'Koning Midas' verhaal? Overal waar jij door heen fietst gaan mensen op de PVV stemmen.
Blijkbaar. De dorpen die in mijn trainingsgebied liggen zijn nu hoofdzakelijk Pro-PVV geworden.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:32 schreef Morendo het volgende:
[..]
Is dit een soort modern 'Koning Midas' verhaal? Overal waar jij door heen fietst gaan mensen op de PVV stemmen.
hehehe te sneuquote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:33 schreef marcodej het volgende:
Hehe, zie net een reportage over Madlener.
Wilders en Madlener lopen te folderen. Wilders ziet dat Madlener een microfoontje draagt en wil dat niet. Madlener lacht het een beetje beschaamt weg en begint maar over het warme weer... Even later wil Madlener hem toch af hebben. De regisseur zegt: "Omdat het niet mag van Wilders." "Nee, het werkt ook gewoon niet." Regisseur: "Het werkt fantastisch!"Madlener, het schoothondje van Wilders.
Was inderdaad een nogal genant momentje. Wilders trok even aan de slipketting.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:33 schreef marcodej het volgende:
Wilders en Madlener lopen te folderen. Wilders ziet dat Madlener een microfoontje draagt en wil dat niet. Madlener lacht het een beetje beschaamt weg en begint maar over het warme weer... Even later wil Madlener hem toch af hebben. De regisseur zegt: "Omdat het niet mag van Wilders." "Nee, het werkt ook gewoon niet." Regisseur: "Het werkt fantastisch!"Madlener, het schoothondje van Wilders.
Deze verkiezingen gingen over Europa en de PVV was het meest uitgesproken tegen Europa. Blijkbaar zijn ze in Limburg het meeste tegen Europa? Hm, geloof ik idd ook niet persé. Alhoewel ze daar wel omringd door het buitenland ervaring hebben met grensoverschrijdende toestanden..quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:31 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Maar het geeft dus wel aan dat Marokkanenproblematiek niet bepaldend hoeft te zijn voor het percentage PVV-stemmers.
Heumen ook al binnen trouwens, dus het net rond Nijmegen sluit zichquote:
Bij een opkomst van <40% en een andere regeringsvormquote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:32 schreef isogram het volgende:
Achter de 9 partijen die zetels kunnen halen, zijn er ook nog kleinere partijen. Daarvan hebben de Klokkenluiderspartij (0,5%), Newropeans (0,4%) en Libertas (0,3%) het beste gepresteerd, gevolgd door LibDem met 0,2%. Ik weet dat het geneuzel in de marge is, maar LibDem scoort toch bijna 5 keer zo goed als bij de Tweede Kamerverkiezingen in 2006, qua aantal stemmen.
Veel van die andere partijen scoren nog sterker vanuit het niks, dus dat lijkt me op zich opvallender.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:32 schreef isogram het volgende:
Achter de 9 partijen die zetels kunnen halen, zijn er ook nog kleinere partijen. Daarvan hebben de Klokkenluiderspartij (0,5%), Newropeans (0,4%) en Libertas (0,3%) het beste gepresteerd, gevolgd door LibDem met 0,2%. Ik weet dat het geneuzel in de marge is, maar LibDem scoort toch bijna 5 keer zo goed als bij de Tweede Kamerverkiezingen in 2006, qua aantal stemmen.
Tja, de beweging hanteert nu eenmaal het Führerprinzip.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:33 schreef marcodej het volgende:
Hm, hier heeft hij er maar 5 seconden uitgelegen, op dit moment werkt hij ook prima,quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:35 schreef Apache4U het volgende:
[..]
Die site is voor mij de hele avond al dood...
Nou ja, migratieproblematiek is natuurlijk grensoverschrijdend en een Europees onderwerp.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:35 schreef Lkw het volgende:
[..]
Deze verkiezingen gingen over Europa en de PVV was het meest uitgesproken tegen Europa. Blijkbaar zijn ze in Limburg het meeste tegen Europa? Hm, geloof ik idd ook niet persé. Alhoewel ze daar wel omringd door het buitenland ervaring hebben met grensoverschrijdende toestanden..
Den Haag.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:36 schreef ASroma het volgende:
waar blijven de grote steden?? groningen,nijmegen, eindhoven, tilburg,apeldoorn,breda....
Denk dat ze de postduiven naast de rode potloden hadden opgeborgen al die tijd en dat ze er nu achter komen dat dat niet zo'n goed idee was.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:36 schreef ASroma het volgende:
waar blijven de grote steden?? groningen,nijmegen, eindhoven, tilburg,apeldoorn,breda....
maar in limburg wonen het minste allochtonenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:37 schreef Picchia het volgende:
[..]
Nou ja, migratieproblematiek is natuurlijk grensoverschrijdend en een Europees onderwerp.
Bron?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:39 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
maar in limburg wonen het minste allochtonen
En denk jij omdat?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:37 schreef BogardeRules het volgende:
pvv heeft 450.000 stemmen, nog 200.000 minder dan verdonks voorkeursstemmen.
en bij landelijke verkiezingen doen ze het zeker nooit zo goed.
Hoezo vind je dat?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:39 schreef Picchia het volgende:
Ik vind Limburgers wel allochtonen.
PVV is wel 2e daar. rechts bolwerk.quote:
ach welles, je moet ze gewoon een beetje klappen, dat helpt.quote:
Ik weet dat het geneuzel in de marge is en dat andere partijen het beter doen, maar partijen als Newropeans kan ik niet met de TK-verkiezingen vergelijken, LibDem wel.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:36 schreef Yonjuuni het volgende:
Veel van die andere partijen scoren nog sterker vanuit het niks, dus dat lijkt me op zich opvallender.
Nou heb ik zelf ook LibDem gestemd en ze mogen komende verkiezingen nog wel groter groeien, maar 0,2% nu lijkt me niet echt vermeldenswaardig vergeleken met de andere partijen.
Wel flink verloren hoor. Maar nog steeds wel de grootste.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:43 schreef Wheelgunner het volgende:
Hmm, CDA heeft zich redelijk overeind gehouden in Weert.
Er wonen allemaal onverstaanbaar mompelende slome duikelaars die gaan marcheren zodra je ze een uniform geeft.quote:
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:44 schreef Picchia het volgende:
[..]
Er wonen allemaal onverstaanbaar mompelende slome duikelaars die gaan marcheren zodra je ze een uniform geeft.
De meeste Brabantse steden moeten nog he, dat zijn een hoop inwoners bij elkaar.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:44 schreef ASroma het volgende:
zuid-holland en limburg mogen we toch wel als pvv provincies beschouwen met brabant als goeie derde en volendam als goeie vierde
Valt me nog mee, ik dacht echt dat Wilders daar de grootste overwinning zou hebben, maar Volendam staat nog bovenaan.quote:
niet zo zielig doen, he. Of heeft wilders dat huilie gedoe vanuit zijn limbabwaanse achtergrond?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:45 schreef Oproerkraaier het volgende:
[..]
Vreemde definitie van "allochtoon" maar vooruit dan maar... Limburg-bashen zal alleen maar populairder worden na deze verkiezingsuitslagen.
In Noord-Brabant moeten de grote steden nog komen toch?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:44 schreef ASroma het volgende:
zuid-holland en limburg mogen we toch wel als pvv provincies beschouwen met brabant als goeie derde en volendam als goeie vierde
Je wilt er maar niet aan he, dat de PVV zo groot is gewordenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:45 schreef BogardeRules het volgende:
en heeft de PVV eigenlijk niet verloren tov de laatste peilingen?
volgens maurice de hond stond ie op 32 zetels, dan had ie meer moeten hebben, dan die miezerige 15%
Den Haag was ik gewoon glad vergetenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:46 schreef Magere_Gein het volgende:
Nu wil ik het toch wel weten van Groningen, Den Haag, Eindhoven, Nijmegen, Maastricht en Leeuwarden om maar ff wat te noemen...
Ik ookquote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:48 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Den Haag was ik gewoon glad vergeten
Zou me helemaal niet verbazen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:47 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
niet zo zielig doen, he. Of heeft wilders dat huilie gedoe vanuit zijn limbo achtergrond?
Als ik de topics in dit forum bekijk zijn het meeral de tegenstanders van de PVV die huilie doen. oww waarom stemt iedereen op wilderquote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:47 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
niet zo zielig doen, he. Of heeft wilders dat huilie gedoe vanuit zijn limbo achtergrond?
Nou ja, het was wel de duidelijkste anti-europa partij. En dat veel mensen 'tegen Europa' zijn was ook wel bekend.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:47 schreef Lkw het volgende:
[..]
Je wilt er maar niet aan he, dat de PVV zo groot is geworden
Moet zeggen dat ik ook wel wat verbijsterd ben.
Met de hand tellen en daarna op het gemeentehuis invoeren kan even duren in een grote gemeentequote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:36 schreef ASroma het volgende:
Ja, daarom ben ik nog wakker. Den Bosch, Eindhoven en Breda bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:47 schreef n00000b het volgende:
[..]
In Noord-Brabant moeten de grote steden nog komen toch?
Ik had de PvdD daar hoger verwacht.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:50 schreef ASroma het volgende:
studentenstad wageningen naar d66 uiteraard
Dat is crap, aantal niet-Westerse allochtonen ligt gewoon op het landelijk gemiddelde, en het aantal westerse allochtonen is juist hoger.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:49 schreef Oproerkraaier het volgende:
[..]
Zou me helemaal niet verbazen.
Ik blijf het vreemd vinden dat Limburgers voor Wilders stemmen. Er zijn bijna geen allochtonen daar
Dat is zeker waar.quote:en als er één regio in Nederland pro Europa zou moeten zijn dan was het wel Zuid-Limburg, hoewel de drugsproblematiek daar ook wel flink naar voren komt.
Maar dat is wel een apart soort universiteit, ik had eigenlijk CDA verwacht daar.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:50 schreef ASroma het volgende:
studentenstad wageningen naar d66 uiteraard
In de twee grootste gemeentes - A'dam en R'dam - hadden ze daar anders niet zoveel moeite mee.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Met de hand tellen en daarna op het gemeentehuis invoeren kan even duren in een grote gemeente
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |