Klopt. Maar Nederland is zo'n prachtig land. En dat dreigen we nu kwijt te raken. Vooral in de jaren 90 was Nederland zo'n fijn land. En dat allemaal omdat er een grote groep mensen is die in de praatjes van de clown trappen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:17 schreef Kremers het volgende:
Anders is emigratie altijd nog een oplossing
Voorlopig nog niet. Voorlopig blijf ik nog vechten voor mijn land. Ik laat mij niet zo makkelijk wegjagen door een stelletje asocialen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:28 schreef TimMer1981 het volgende:
Iedereen die anti-PVV is: veel succes in het buitenland!
Worden ook autochtonen al het land uitgezet nu?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:28 schreef TimMer1981 het volgende:
Natuurlijk, met Wilders aan de macht is het over met de democratie.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:36 schreef pfaf het volgende:
[..]
Worden ook autochtonen al het land uitgezet nu?
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:28 schreef TimMer1981 het volgende:
Dat geldt voor de meeste stemmers, niet alleen voor mensen die op de PVV hebben gestemd.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:40 schreef Apogist het volgende:
ach, de meesten die op hem stemmen hebben niet eens z'n standpunten bekeken.
Toen Melkert keihard in de pan gehakt werd door Bolkestein bedoel je? Dat was ook wel fijn ja.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:29 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Klopt. Maar Nederland is zo'n prachtig land. En dat dreigen we nu kwijt te raken. Vooral in de jaren 90 was Nederland zo'n fijn land. En dat allemaal omdat er een grote groep mensen is die in de praatjes van de clown trappen.
5 Zetels van de 25. Wilders gaat straks het klusje hier klaren.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:47 schreef lidewyz het volgende:
5 zetels van de 785 in het parlement.. Wilders gaat het klusje klaren..
Welke autotochtonen? Volgens links bestaat "de Nederlander" niet eens. Dus kun je net zo goed in een ander "stukje" (want landen bestaan dus niet meer) van het almachtige Europa gaan wonen als het je op dit "stukje" niet bevalt.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:36 schreef pfaf het volgende:
[..]
Worden ook autochtonen al het land uitgezet nu?
opkomst 40%.. ik denk dat alle Wildersstemmers zijn komen opdagen en die van de andere partijen hadden zoiets van..quote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:50 schreef Lundegaard het volgende:
[..]
5 Zetels van de 25. Wilders gaat straks het klusje hier klaren.![]()
Procentueel gezien staat het gelijk aan zo`n 26 zetels in de Tweede Kamer, meen ik.
Ik denk dat het merendeel is weggebleven, aangezien de meeste Wilders-stemmers anti-Europa zijn; die vlieger gaat dus niet op.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:51 schreef lidewyz het volgende:
[..]
opkomst 40%.. ik denk dat alle Wildersstemmers zijn komen opdagen en die van de andere partijen hadden zoiets van..
Laten we het hopen dat we dat over 1,5 jaar ook mee makenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:51 schreef lidewyz het volgende:
[..]
opkomst 40%.. ik denk dat alle Wildersstemmers zijn komen opdagen en die van de andere partijen hadden zoiets van..
wat nou ongenuanceerd ? jij hebt echt geen verstand van politiekquote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:57 schreef cerror het volgende:
Na jaren van hetzelfde wil men vaak iets anders.
En al helemaal als de ander populair gedachte ongenuanceerd aan de man brengt.
Ik ben gewoon gegaan hoor, om op de VVD te stemmen, maar in 2010 heeft Wilders mijn stemquote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:51 schreef lidewyz het volgende:
[..]
Dat jaquote:[De gevestigde partijen maken er ook elke keer een potje van met het niet nakomen van beloftes
Ons landquote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:30 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Voorlopig nog niet. Voorlopig blijf ik nog vechten voor mijn land. Ik laat mij niet zo makkelijk wegjagen door een stelletje asocialen.
Voorstander van de multiculti samenleving zeker?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:30 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Voorlopig nog niet. Voorlopig blijf ik nog vechten voor mijn land. Ik laat mij niet zo makkelijk wegjagen door een stelletje asocialen.
Ah, de ware aard komt naar boven.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:28 schreef TimMer1981 het volgende:
Gesproken als een ware democraatquote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:28 schreef TimMer1981 het volgende:
Tuurlijk niet. Ik blijf hier om jullie uit te lachen op het moment dat Geert het verneukt.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:28 schreef TimMer1981 het volgende:
alsof wilders straks, als hij aan de macht komt geen verkiezingsbeloften breekt of compromissen gaat sluitenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:09 schreef PirE het volgende:
[..]
Ik ben gewoon gegaan hoor, om op de VVD te stemmen, maar in 2010 heeft Wilders mijn stem![]()
![]()
![]()
Wilders
![]()
De gevestigde partijen maken er ook elke keer een potje van met het niet nakomen van beloftes
Nou goed, je kunt er om lachen, maar wat ik net in het centrale Wilders topic ook al proefde: er is kennelijk een groep mensen in Nederland die vind dat iedereen die het niet met die brulaap eens is gewoon wég moet (naast de mensen die toch al weg moesten zoals moslims). En ja, ik weet dat FOK! vaak niks meer is dan een paar pubers met 3 dagen stemrecht achter de kiezen, maar het feit dat deze meneer wellicht op meer dan 20 zetels in de Tweede Kamer kan rekenen is toch wel een beetje... eng dan.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:43 schreef Pool het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Ik blijf hier om jullie uit te lachen op het moment dat Geert het verneukt.
Naar verluidt schijnt hij zelfs de kredietcrisis op te kunnen lossen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:47 schreef Stroekie het volgende:
[..]
alsof wilders straks, als hij aan de macht komt geen verkiezingsbeloften breekt of compromissen gaat sluiten
We voeren gewoon de Reichsgulden in.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:48 schreef Seneca het volgende:
[..]
Naar verluidt schijnt hij zelfs de kredietcrisis op te kunnen lossen.
Tsja, je kunt natuurlijk wel 20 zetels hebben, maar je zult toch een regeerakkoord moeten sluiten met een CDA, een D'66, een PvdA...quote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:50 schreef servus_universitas het volgende:
Het wordt in ieder geval spannend de komende tijd. Zal dit ook effect hebben op het handelen van het huidige kabinet? Dit waren niet de Tweede Kamerverkiezingen natuurlijk, maar een overwinning van de PVV straks in 2011 is zeker geen onrealistisch scenario meer.
Dat niet, maar die 15% kan wel die 85% overschreeuwen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:52 schreef Pool het volgende:
Tja, maar dat is dus juist ook het naïeve waarom ik wel moet lachen. Dat een partij met 15% aanhang denkt dat ze álle burgers vertegenwoordigt en dat ze die andere 85% wel even het land uit kunnen jagen. Maar dat is niet zo. Het is mijn land, ik blijf hier, net als de meeste moslims, en Geert zal weer even hard neergaan als dat hij is opgestaan.
vroeg of laat klapt deze 'lpf' ballon uit elkaarquote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:48 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nou goed, je kunt er om lachen, maar wat ik net in het centrale Wilders topic ook al proefde: er is kennelijk een groep mensen in Nederland die vind dat iedereen die het niet met die brulaap eens is gewoon wég moet (naast de mensen die toch al weg moesten zoals moslims). En ja, ik weet dat FOK! vaak niks meer is dan een paar pubers met 3 dagen stemrecht achter de kiezen, maar het feit dat deze meneer wellicht op meer dan 20 zetels in de Tweede Kamer kan rekenen is toch wel een beetje... eng dan.
We zullen zienquote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:53 schreef Stroekie het volgende:
[..]
vroeg of laat klapt deze 'lpf' ballon uit elkaar
dat denken ze zelf jaquote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:53 schreef Seneca het volgende:
[..]
Dat niet, maar die 15% kan wel die 85% overschreeuwen.
Ach ja, die zullen de volgende keer wel weer mee mogen regeren. Om vervolgens weer hun glazen in te gooien omtrent een nieuw districtenstelsel ofzoquote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:56 schreef Picchia het volgende:
D66 is ook al een paar keer uit elkaar geklapt, maar ondanks hun eigen pogingen om zichzelf op te heffen blijken ze toch periodiek weer terug te komen wanneer andere partijen er niets van bakken.
Dat is zeker waar, maar je kunt er dan niet meer zo eenvoudig omheen. De vorige keer kon voor de PVV al een gesproken worden van een indrukwekkende prestatie, maar toen werden ze nog niet echt serieus genomen had ik het idee. Maar serieus begint het nu wel te worden, dus dat zal de gevestigde partijen toch wat zorgen moeten baren. Zoals ik al zei, het wordt erg spannend.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:51 schreef Jarno het volgende:
[..]
Tsja, je kunt natuurlijk wel 20 zetels hebben, maar je zult toch een regeerakkoord moeten sluiten met een CDA, een D'66, een PvdA...
Totdat een grens bereikt wordt en die 85% zegt, het is nu genoeg geweest. Bang zijn in deze is nergens voor nodig.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:53 schreef Seneca het volgende:
[..]
d66 heeft wel een paar steekhoudende argumenten waar pvv alleen holle kreten biedtquote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:56 schreef Picchia het volgende:
D66 is ook al een paar keer uit elkaar geklapt, maar ondanks hun eigen pogingen om zichzelf op te heffen blijken ze toch periodiek weer terug te komen wanneer andere partijen er niets van bakken.
Schreeuwen wel ja. Maar het meeste daarvan eindigt uiteindelijk niet in daadwerkelijke macht en invloed.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:53 schreef Seneca het volgende:
[..]
Idd. D'66 neerzetten als lege partij is, zeker ivm de PVV, een beetje lachwekkend.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:00 schreef Stroekie het volgende:
[..]
d66 heeft wel een paar steekhoudende argumenten waar pvv alleen holle kreten biedt
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:28 schreef TimMer1981 het volgende:
Ze sluiten zich nergens bij aan dus volgens mij doen ze echt voor spek en bonen mee.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:01 schreef Pool het volgende:
Net zoals de PVV nu met 4 of 5 zetels in het EU-parlement komt, maar daar te klein is om in commissies te mogen meedoen, om rapporten te schrijven of om op andere manieren daadwerkelijk een stem te hebben bij richtlijnen en verordeningen. En zijn scheldwoorden worden door die honderden tolken netjes vertaald in minder scherpe Engelse, Franse en anderstalige woorden.
Dat klopt. Ik ben zelf naar GroenLinks gegaan, omdat de PvdA te slap en semi-eurosceptisch is opgetreden bij deze verkiezingen. Bovendien moet Europa een grote stap op groen gebied maken en niet een grote stap met het steunen van bijvoorbeeld Franse stakers.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:58 schreef Picchia het volgende:
Het vluchtgedrag naar D66 is in principe ook een grote NEE naar de PvdA.
Ze moeten zich ook bij een fractie aansluiten ja. Het slaat ook nergens op om je daarvan uit te sluiten. Maar ze zijn denk ik bang voor de gevolgen daarvan op de nationale politiek, na daarover aan de kaak te zijn gesteld door enkele partijen in debatten. Bij gematigde fracties breken ze verkiezingsbeloftes en bij fracties die een soort gelijk geluid laten horen worden ze afgeschilderd als extremisten. Ik vind het jammer dat ze zich daardoor laten leiden.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:01 schreef Pool het volgende:
Net zoals de PVV nu met 4 of 5 zetels in het EU-parlement komt, maar daar te klein is om in commissies te mogen meedoen, om rapporten te schrijven of om op andere manieren daadwerkelijk een stem te hebben bij richtlijnen en verordeningen. En zijn scheldwoorden worden door die honderden tolken netjes vertaald in minder scherpe Engelse, Franse en anderstalige woorden.
Daarom ben ik ook bang dat ze er alles aan zullen doen om straks niet te hoeven meeregeren. De Calimero rol is veel makkelijker, natuurlijk.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:05 schreef Picchia het volgende:
[..]
Ze moeten zich ook bij een fractie aansluiten ja. Het slaat ook nergens op om je daarvan uit te sluiten.
Vraag dat maar aan Jan Marijnissenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:09 schreef Jarno het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook bang dat ze er alles aan zullen doen om straks niet te hoeven meeregeren. De Calimero rol is veel makkelijker, natuurlijk.
Onlangs hoorde ik Kant (ik geloof in Pauw & Witteman) zeggen dat het hen destijds onmogelijk was gemaakt om mee te regeren. Dat hun de pas was afgesneden. Hoe ze dat precies zei weet ik niet meer, maar volgens haar was het niet (geheel) hun eigen keuze om niet mee te regeren.quote:
Wellicht dat daar een kern van waarheid in zit. Maar ik geloof wel dat de SP het stiekem helemaal niet vervelend vond, om weer in de oppositie te mogen plaatsnemen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:12 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Onlangs hoorde ik Kant (ik geloof in Pauw & Witteman) zeggen dat het hen destijds onmogelijk was gemaakt om mee te regeren. Dat hun de pas was afgesneden. Hoe ze dat precies zei weet ik niet meer, maar volgens haar was het niet (geheel) hun eigen keuze om niet mee te regeren.
Wacht, je maakt ons eerst voor naievelingen uit, en vervolgens is 'vuile stinkhippies' je tegenargument?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:14 schreef Levolution het volgende:
Jullie zijn allemaal een stelletje naïevelingen.
Vuile stinkhippies.
Het betaalt zich nu niet echt uit, anders. Maar goed, een hoop proteststemmers zullen nu naar Wilders zijn vertrokken (waar je als proteststemmer ook eens over na zou moeten denkenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:14 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Wellicht dat daar een kern van waarheid in zit. Maar ik geloof wel dat de SP het stiekem helemaal niet vervelend vond, om weer in de oppositie te mogen plaatsnemen.
Check. Eén van mijn redenen om zeker te gaan stemmen: populisten profiteren van lage opkomsten.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:33 schreef lightbearer het volgende:
Ik denk dat ik, kijkende naar de opkomst van 37 procent, ook even mijn dankwoord wil uitspreken naar alle niet-stemmers. Dank jullie wel voor jullie onverschilligheid. Namens de PVV krijgen jullie een bosje bloemen thuisbezorgd.
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:14 schreef Levolution het volgende:
Jullie zijn allemaal een stelletje naïevelingen.
Vuile stinkhippies.
Dit dus. En nu is het hard bezig Italië qua belachelijke politiek voorbij te streven.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:29 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Klopt. Maar Nederland is zo'n prachtig land. En dat dreigen we nu kwijt te raken. Vooral in de jaren 90 was Nederland zo'n fijn land. En dat allemaal omdat er een grote groep mensen is die in de praatjes van de clown trappen.
tuurlijk was de jaren 90 voor hem beter, hij die geboren is in 1986, de jeugd is zaligmakend. De politiek is harder geworden en populistischer. Maar dit komt mede door het mediaspektakel en het feit dat mensen niet meer in hun geloofszuil stemmen zoals vroeger. Het is er alleen maar interessanter op geworden.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:39 schreef lightbearer het volgende:
[..]
Dit dus. En nu is het hard bezig Italië qua belachelijke politiek voorbij te streven.
Precies. Ik zit nu in Wenen en heb voor het eerst gebruik gemaakt van een volmachtformulier, aangezien ik al zo'n voorgevoel had dat dit zou gaan gebeuren.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:33 schreef Jarno het volgende:
[..]
Check. Eén van mijn redenen om zeker te gaan stemmen: populisten profiteren van lage opkomsten.
Mensen 'trappen in die praatjes' omdat een grote groep mensen de problemen en de situatie in de maatschappij herkennen, zoals Wilders deze benoemd. Maar laten we inderdaad onze kop in het zand steken, en zeggen hoe fijn Nederland wel niet is.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:39 schreef lightbearer het volgende:
[..]
Dit dus. En nu is het hard bezig Italië qua belachelijke politiek voorbij te streven.
Daar stond eerst wat andersquote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:47 schreef byah het volgende:
Dat Nederland maar snel tot inkeer mag komen.
Vind ik ook echt.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:45 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Maar laten we inderdaad onze kop in het zand steken, en zeggen hoe fijn Nederland wel niet is.
Ik vind Nederland ook een goed land. Maar ik kom weleens in Ypenburg in Den Haag, en Spangen Rotterdam...en dan kan ik me heel goed voorstellen dat mensen geen andere uitweg zien dan stemmen op Wilders.quote:
doe niet zo melodramatisch zegquote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:45 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Mensen 'trappen in die praatjes' omdat een grote groep mensen de problemen en de situatie in de maatschappij herkennen, zoals Wilders deze benoemd. Maar laten we inderdaad onze kop in het zand steken, en zeggen hoe fijn Nederland wel niet is.
In een groot gedeelte ja. Maar het is niet voor niets dat in Rotterdam en Den Haag de PVV de grootste is. Dat komt ergens vandaan.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:51 schreef ASroma het volgende:
[..]
doe niet zo melodramatisch zegtis prima in nederland vertoeven hoor
Ik ontken inderdaad dat de problemen zo zijn als Wilders ze voorstelt. Hij creëert absurde vijandbeelden en angstbeelden. Die grote groep mensen trapt inderdaad in simpele verhaaltjes en loopt achter een trend aan, die maar op weinig gebaseerd is. Dus ik steek niet mijn 'kop in het zand', maar probeer juist nuchter en realistisch te blijven.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:45 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Mensen 'trappen in die praatjes' omdat een grote groep mensen de problemen en de situatie in de maatschappij herkennen, zoals Wilders deze benoemd. Maar laten we inderdaad onze kop in het zand steken, en zeggen hoe fijn Nederland wel niet is.
Idd.quote:
Jij bent symptomatisch voor het verraad aan de PvdA.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:04 schreef Pool het volgende:
[..]
Dat klopt. Ik ben zelf naar GroenLinks gegaan, omdat de PvdA te slap en semi-eurosceptisch is opgetreden bij deze verkiezingen. Bovendien moet Europa een grote stap op groen gebied maken en niet een grote stap met het steunen van bijvoorbeeld Franse stakers.
Ook op het gebied van privacy, internetvrijheden en andere burgerrechten laat GL zich beter horen.
Vertel eens: wat is je daar zoal overkomen?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:50 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik vind Nederland ook een goed land. Maar ik kom weleens in Ypenburg in Den Haag, en Spangen Rotterdam...en dan kan ik me heel goed voorstellen dat mensen geen andere uitweg zien dan stemmen op Wilders.
Ik prefereer ook de jaren '90 maar toen was de neoliberale waanzin wel op haar hoogtepunt.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:42 schreef ASroma het volgende:
[..]
tuurlijk was de jaren 90 voor hem beter, hij die geboren is in 1986, de jeugd is zaligmakend. De politiek is harder geworden en populistischer. Maar dit komt mede door het mediaspektakel en het feit dat mensen niet meer in hun geloofszuil stemmen zoals vroeger. Het is er alleen maar interessanter op geworden.
en nederland blijft nederland
Niet meehuilen met Franse stakers is niet hetzelfde als niet opkomen voor sociale rechten. Groenlinks kiest alleen niet voor het wij-zij perspectief van (bepaalde groepen) stakers.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Jij bent symptomatisch voor het verraad aan de PvdA.
Werknemersrechten doet niemand hier maar wat. Dit forum wordt gedomineerd door libertariërs, fascisten en zogenaamd 'sociaal-liberalen' die zich druk maken om privacy en milieu maar het aan zijn reet kan roesten wat voor sociale rechten er in dit land zijn.
Je hoeft bij het plaatselijke winkelcentrum niet je auto te parkeren, want je auto wordt gewoon als hangplek gebruikt.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:55 schreef lightbearer het volgende:
[..]
Vertel eens: wat is je daar zoal overkomen?
Overigens begrijp ik ook best dat er problemen zijn met criminele Marokkaanse jongeren - dat heb ik al honderd keer gezegd - maar het is niet zo dat de andere partijen hier niks tegen doen / willen doen.
dat snap ik ook wel. En de mensen die idd worden uitgescholden als ze bijvoorbeeld boodschappen gaan doen etc etc. En dan PVV stemmen snap ik wel, ondanks dat de PVV ook niet direct oplossingen aanbiedt. En vanuit dat oogpunt snap ik ook niet goed waarom dorpen als volendam, hoogezand etc. De PVV zo hoog scoort.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:51 schreef Urquhart het volgende:
[..]
In een groot gedeelte ja. Maar het is niet voor niets dat in Rotterdam en Den Haag de PVV de grootste is. Dat komt ergens vandaan.
Welk 'wij-zij' perspectief?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:58 schreef lightbearer het volgende:
[..]
Niet meehuilen met Franse stakers is niet hetzelfde als niet opkomen voor sociale rechten. Groenlinks kiest alleen niet voor het wij-zij perspectief van (bepaalde groepen) stakers.
Kanaleneiland is er juist goed op vooruitgegaan sinds de komst van "straatteams". Ik woon er nu een jaar en ik heb nog nooit geweld, bedreiging, beschimping of vernielzucht meegemaakt en dat geldt ook voor andere mensen die ik daar ken. Het idee dat het daar een "ghetto" is, is voornamelijk paranoïde fantasie.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:53 schreef Jarno het volgende:
[..]
En nee, dat betekent niet dat Kanaaleiland in Utrecht een toffe buurt is en dat daar niks aan gedaan hoeft te worden.
Het enge is dat Wilders de pauper mobiliseert en zo een heel aardige sekte heeft gecreëerd. Je zag de tranen in de ogen van Madlener toen De Grote Leider hem een fantastisch man noemde. Als Wilders verder doordraait en oproept tot gewelddadig handelen, weet je zeker dat een grote groep daar gehoor aan geeft.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:48 schreef Jarno het volgende:
Nou goed, je kunt er om lachen, maar wat ik net in het centrale Wilders topic ook al proefde: er is kennelijk een groep mensen in Nederland die vind dat iedereen die het niet met die brulaap eens is gewoon wég moet (naast de mensen die toch al weg moesten zoals moslims). En ja, ik weet dat FOK! vaak niks meer is dan een paar pubers met 3 dagen stemrecht achter de kiezen, maar het feit dat deze meneer wellicht op meer dan 20 zetels in de Tweede Kamer kan rekenen is toch wel een beetje... eng dan.
Sociaal-liberalisme heeft dan ook weinig met sociale rechten te maken. Dat is helaas een fout die ook binnen de gelederen van het sociaal-liberalisme vaak voorkomt.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:54 schreef Klopkoek het volgende:
Werknemersrechten doet niemand hier maar wat. Dit forum wordt gedomineerd door libertariërs, fascisten en zogenaamd 'sociaal-liberalen' die zich druk maken om privacy en milieu maar het aan zijn reet kan roesten wat voor sociale rechten er in dit land zijn.
Wat bedoel je met "heel slim"? In de zin van "marketingtechnisch"? Hij is geen verkoper van een product, maar een beleidsman met verantwoordelijkheden in de samenleving. Wilders is er goed in geslaagd angstbeelden te verkopen en heeft daarmee niets goeds gebracht.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:59 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Je hoeft bij het plaatselijke winkelcentrum niet je auto te parkeren, want je auto wordt gewoon als hangplek gebruikt.
Maar als andere partijen er ook iets tegen willen doen, zullen ze dat gewoon beter moeten verkopen. Het is gewoon zo dat Wilders heel slim dat gehele allochtonenthema naar zich heeft toegetrokken. En daar is moeilijk tegen te strijden.
Er is nog altijd een compleet leegstaand dorp in Guyana voor de meest fanatieke volgelingen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:03 schreef speknek het volgende:
[..]
Het enge is dat Wilders de pauper mobiliseert en zo een heel aardige sekte heeft gecreëerd. Je zag de tranen in de ogen van Madlener toen De Grote Leider hem een fantastisch man noemde. Als Wilders verder doordraait en oproept tot gewelddadig handelen, weet je zeker dat een grote groep daar gehoor aan geeft.
Inderdaad, jij staat bijna op nummer één bij mij van meest gehate sociaal-liberalen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:05 schreef speknek het volgende:
[..]
Sociaal-liberalisme heeft dan ook weinig met sociale rechten te maken. Dat is helaas een fout die ook binnen de gelederen van het sociaal-liberalisme vaak voorkomt.
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:06 schreef Reya het volgende:
Er is nog altijd een compleet leegstaand dorp in Guyana voor de meest fanatieke volgelingen.
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:07 schreef Klopkoek het volgende:
Inderdaad, jij staat bijna op nummer één bij mij van meest gehate sociaal-liberalen.
Pechtold staat uiteraard bovenaan met zijn walgelijke voornemen om CAO's niet langer algemeen verbindend te verklaren. Stenigt hem.
Ik heb een half jaar in een (officiële) probleemwijk in Enschede gewoond en nog NOOIT iets meegemaakt: geweld, overvallen, bespuuwd, onvriendelijkheden in de bus, weet ik het.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:02 schreef lightbearer het volgende:
[..]
Kanaleneiland is er juist goed op vooruitgegaan sinds de komst van "straatteams". Ik woon er nu een jaar en ik heb nog nooit geweld, bedreiging, beschimping of vernielzucht meegemaakt en dat geldt ook voor andere mensen die ik daar ken. Het idee dat het daar een "ghetto" is, is voornamelijk paranoïde fantasie.
Jij bent gewoon Bolkesteijn in een ander jasje. Er is inhoudelijk niets wat jou doet verschillen van de klassiek-liberalen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:08 schreef speknek het volgende:
[..].
Jammer dat je Pechtold boven me zet, dat vind ik wel zo'n inhoudsloos persoon.
Denk je nou serieus dat er een hype plaatsvindt om babyboomers te schoppen? Het zijn juist die babyboomers die de belangrijkste machtposities in handen hebben.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:01 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Welk 'wij-zij' perspectief?
Wat ik merk, en als GroenLinks-stemmer treurig vind, is dat GroenLinks meedoet in de hype van tegenwoordig om op babyboomers te schoppen. Dat is pas wij-zij denken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
Met een opkomstpercentage van 36%?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:10 schreef LuxAeterna het volgende:
Ik vind het wel storend dat er zoveel huillies zijn nu. De verkiezingen zijn een afspiegeling van de mening van het volk, je kan zeuren wat je wil maar je verandert er niets aan.
En de CDA-boeren.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:13 schreef speknek het volgende:
[..]
Met een opkomstpercentage van 36%?. Ik zou wel willen dat het een afspiegeling van de mening van het volk was. Ook bij de landelijke verkiezingen D66 de grootste in Amsterdam en Utrecht, oh yeah. Maar er hebben nu maar twee groepen echt gestemd, Wilders' sekteleden en de grachtengordelstudenten.
Dus moeten mensen niet huillie gaan doen, dan hadden ze maar moeten stemmen. De mensen die dat wel gedaan hebben hebben hun mening laten horen, zo werkt het.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:13 schreef speknek het volgende:
[..]
Met een opkomstpercentage van 36%?. Ik zou wel willen dat het een afspiegeling van de mening van het volk was. Ook bij de landelijke verkiezingen D66 de grootste in Amsterdam en Utrecht, oh yeah. Maar er hebben nu maar twee groepen echt gestemd, Wilders' sekteleden en de grachtengordelstudenten.
Je weet dat FOK! één groot grachtengordelstudentenbolwerk en PVV-angsthazenbolwerk is?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:15 schreef LuxAeterna het volgende:
[..]
Dus moeten mensen niet huillie gaan doen, dan hadden ze maar moeten stemmen. De mensen die dat wel gedaan hebben hebben hun mening laten horen, zo werkt het.
Tuurlijk, en er is ook niets inhoudelijks dat mij doet verschillen van libertariers, conservatieven, confessionelen, of ieder ander persoon die niet in jouw afgemillimeterde socialistische hokje zit. Je hebt het discriminerende vermogen van een tuinboon.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:10 schreef Klopkoek het volgende:
Jij bent gewoon Bolkesteijn in een ander jasje. Er is inhoudelijk niets wat jou doet verschillen van de klassiek-liberalen.
Elitair snertjong
Loonmatiging gaat deze crisis niet oplossen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:11 schreef lightbearer het volgende:
[..]
Denk je nou serieus dat er een hype plaatsvindt om babyboomers te schoppen? Het zijn juist die babyboomers die de belangrijkste machtposities in handen hebben.
Met wij-zij bedoel ik dat mensen gaan staken voor het behouden van al hun loonvoorwaarden, terwijl er zware economische teruggang is. Dat loonmatiging nu nodig is om dezelfde reden dat die in de jaren tachtig nodig was, maar dat mensen niet willen meedenken met de onderneming zelf, maar alleen met de belangen van de werknemers. Dat geldt zeker niet voor iedereen, maar het is wel een perspectief dat voorkomt.
Na gisteren en vandaag wel ja.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:16 schreef pfaf het volgende:
[..]
Je weet dat FOK! één groot grachtengordelstudentenbolwerk en PVV-angsthazenbolwerk is?
Aah ok, je bent nieuw.quote:
Wat een onzin. Jij bent gewoon zo iemand die alleen belasting wil betalen voor de politie. Dat doet jou niets verschillen van klassiek liberalen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:16 schreef speknek het volgende:
[..]
Tuurlijk, en er is ook niets inhoudelijks dat mij doet verschillen van libertariers, conservatieven, confessionelen, of ieder ander persoon die niet in jouw afgemillimeterde socialistische hokje zit. Je hebt het discriminerende vermogen van een tuinboon.
Vraag hem eens naar onderwijs en medische voorzieningen en dergelijke. Met name voor kinderen en jongeren...quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat een onzin. Jij bent gewoon zo iemand die alleen belasting wil betalen voor de politie. Dat doet jou niets verschillen van klassiek liberalen.
Owja, dat was ik nog vergeten. Elitaire 'sociaal-liberalen' moeten niets hebben van werknemersrechten maar willen wel zoveel mogelijk studiefinanciering binnenharken.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:20 schreef pfaf het volgende:
[..]
Vraag hem eens naar onderwijs en medische voorzieningen en dergelijke. Met name voor kinderen en jongeren...
Dat weet ik, ik bedoel alleen maar te zeggen dat ze ten eerste niet voorkomen op de schaal zoals Wilders deze voorstelt en dat ze ten tweede niet genegeerd worden (zoals Wilders eveneens doet voorkomen).quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:10 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik heb een half jaar in een (officiële) probleemwijk in Enschede gewoond en nog NOOIT iets meegemaakt: geweld, overvallen, bespuuwd, onvriendelijkheden in de bus, weet ik het.
Er zullen ook vast wel echt problemen zijn hoor, daar niet van.
Als iedereen gelijke kansen krijgt qua opleiding en je de laat de arbeidsmarkt haar gewone gang gaan hoef je werkgevers ook geen strop om de nek te doen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:22 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Owja, dat was ik nog vergeten. Elitaire 'sociaal-liberalen' moeten niets hebben van werknemersrechten maar willen wel zoveel mogelijk studiefinanciering binnenharken.
Volendam is voor mij ook moeilijk te verklaren, denk dat daar ook een stuk nationaal gevoel meespeelt dat zij het beste terug vinden bij Wilders. Hoogezand is idd een dorp maar daar zijn ook genoeg problemen met allochtonen en hangjeugd dat daar mensen zich machteloos voelen en dan maar PVV stemmen kan ik nog inkomen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:01 schreef ASroma het volgende:
[..]
dat snap ik ook wel. En de mensen die idd worden uitgescholden als ze bijvoorbeeld boodschappen gaan doen etc etc. En dan PVV stemmen snap ik wel, ondanks dat de PVV ook niet direct oplossingen aanbiedt. En vanuit dat oogpunt snap ik ook niet goed waarom dorpen als volendam, hoogezand etc. De PVV zo hoog scoort.
Als je de SP en Wilders op één lijn zet dan weet je niet waarover je het hebt. De SP heeft een hele organisatie, inclusief huisartsenposten en loketten om mensen op weg te helpen in het gemeentelijke oerwoud. Heel ander soort club.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:22 schreef lightbearer het volgende:
[..]
Dat weet ik, ik bedoel alleen maar te zeggen dat ze ten eerste niet voorkomen op de schaal zoals Wilders deze voorstelt en dat ze ten tweede niet genegeerd worden (zoals Wilders eveneens doet voorkomen).
Kan het niet ook gewoon zijn dat Wilders een hype is (zoals de SP een paar jaar terug) en dat het voor simpele mensen lekker voelt om tegen het hoogopgeleide deel van de maatschappij aan te schoppen? Dat ze deel zijn van een "ons" dat nu lekker de macht gaat afpakken van een "hen"?
Het is nog ironischer dat Marxisten een veel groter aandeel hadden in de zege van Hitler dan kapitalisten.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:24 schreef Klopkoek het volgende:
Overigens heeft de avond mij laten zien dat de marxisten niet zo ver van de werkelijkheid afzitten. Marxisten betoogden dat Hitler aan de macht kon komen dankzij gedoogsteun en armslag van de kapitalisten. Dat zie je alweer gebeuren. Figuren als Bolkesteijn op dit forum moeten niets hebben van Wilders anti-Islam agenda maar kwijlen bij het vooruitzicht dat alle verworvenheden worden afgeschaft, vakbonden worden verboden, Hilversum wordt platgewalsd en venootschapsbelastingen worden afgeschaft.
Ironisch.
Dikke kans ja. LPF->SP->PVV, zolang het maar tegen de gevestigde orde ingaat blijkbaar. Het voordeel dat de PVV heeft is dat ze geen leden heeft en alle knechtjes hem aanbidden. Dit komt stabiliteit wel ten goede...quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:22 schreef lightbearer het volgende:
[..]
Dat weet ik, ik bedoel alleen maar te zeggen dat ze ten eerste niet voorkomen op de schaal zoals Wilders deze voorstelt en dat ze ten tweede niet genegeerd worden (zoals Wilders eveneens doet voorkomen).
Kan het niet ook gewoon zijn dat Wilders een hype is (zoals de SP een paar jaar terug) en dat het voor simpele mensen lekker voelt om tegen het hoogopgeleide deel van de maatschappij aan te schoppen? Dat ze deel zijn van een "ons" dat nu lekker de macht gaat afpakken van een "hen"?
Naiefquote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:24 schreef pfaf het volgende:
[..]
Als iedereen gelijke kansen krijgt qua opleiding en je de laat de arbeidsmarkt haar gewone gang gaan hoef je werkgevers ook geen strop om de nek te doen.
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:26 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Het is nog ironischer dat Marxisten een veel groter aandeel hadden in de zege van Hitler dan kapitalisten.
Nee hoor, de KDP maakte het de sociaaldemocraten onmogelijk Hitler te bestrijden. Hitler zou immers ''de crisis van het kapitalisme'' bespoedigen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:28 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
![]()
De KPD en NSDAP ondermijnden beide de democratie maar daar hield het wel zo'n beetje mee op.
Op wat voor mannier werkten zij de SPD dan tegen?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:29 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Nee hoor, de KDP maakte het de sociaaldemocraten onmogelijk Hitler te bestrijden. Hitler zou immers ''de crisis van het kapitalisme'' bespoedigen.
De meesten hier zijn winnaars.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:31 schreef LENUS het volgende:
How sweetHet is een huilietopic van wat slechte verliezers.
Ik begrijp dat het een "ander soort club" is, maar het ging me meer om het overgrote deel van de kiezers die de PVV nu in een paar jaar tijd heeft aan weten te trekken. De SP ging ook in een paar jaar tijd naar 26 zetels en weer terug, met de PVV lijkt iets dergelijks te gebeuren. (Nu maar hopen dat het straks ook weer terug zal lopen.)quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Als je de SP en Wilders op één lijn zet dan weet je niet waarover je het hebt. De SP heeft een hele organisatie, inclusief huisartsenposten en loketten om mensen op weg te helpen in het gemeentelijke oerwoud. Heel ander soort club.
Marijnissen heeft bovendien gezegd na de overwinning in 2006 dat het ook tijd wordt om steeds meer hogeropgeleiden aan te trekken wat ze ook redelijk is gelukt trouwens. Kijk maar naar de cijfers. Doen ze het echt niet slecht onder hoogopgeleiden.
Pechtoldquote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:03 schreef lidewyz het volgende:
hadden jullie ook het idee dat Pechtold tijdens het slotdebat Wilders aan het hypnotiseren was zo van: You are getting sleepy Wilders, je kruipt weer in een slachtofferrol, je doet weer huilie over het linkse cordon sanitaire..
Even zwaaien naar de huiliesquote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:57 schreef Isdatzo het volgende:
Volgens mij heeft >90% van de Wilders-stemmers geen flauw idee van de standpunten die de PVV heeft.. laat staan de standpunten van de overige partijen. Wilders spreekt duidelijke taal en dan hebben de simpele zielen iets van herkenning.
.
Wilders aanhangers hebben er ook een handje naar om de calimero uit te hangen: pot verwijt de ketel?quote:
al die mensen die roepen dat pvv stemmers laagopgeleid zijn, niet weten wat de partij inhoudt blablabla. Dat die mensen niet begrijpen dat je daarmee de PVV juist in de kaart speelt en jah je komt ook over als een zure appel en een slecht verliezer. Als je ook dat debat ziet van gister....... ze snappen echt niet hoe ze die man moeten aanpakken.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:04 schreef Kremers het volgende:
[..]
Wilders aanhangers hebben er ook een handje naar om de calimero uit te hangen: pot verwijt de ketel?
Inderdaad, allemaal een grote mond maar ze worden volledig weggeblazen door de veel scherpere en verbaal sterkere Wilders.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:06 schreef ASroma het volgende:
[..]
al die mensen die roepen dat pvv stemmers laagopgeleid zijn, niet weten wat de partij inhoudt blablabla. Dat die mensen niet begrijpen dat je daarmee de PVV juist in de kaart speelt en jah je komt ook over als een zure appel en een slecht verliezer. Als je ook dat debat ziet van gister....... ze snappen echt niet hoe ze die man moeten aanpakken.
Waarom heb jij PVV gestemd? Heb jij je uberhaupt verdiept in de materie of is het gewoon omdat je een simpele ziel bent dat je op een simpele ziel stémt?quote:
Boehoe boehoe boehoe..de linkse garde is verdrietig, topics openen op fok, overal op de radio hoor je links gepeupel zeuren over Geert.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:57 schreef Isdatzo het volgende:
Volgens mij heeft >90% van de Wilders-stemmers geen flauw idee van de standpunten die de PVV heeft.. laat staan de standpunten van de overige partijen. Wilders spreekt duidelijke taal en dan hebben de simpele zielen iets van herkenning.
.
Demonstraties, vechtpartijen, enz. Ook de algemene staking die ze de SPD aanboden om Hitler te stuiten, zou zeer voordelig zijn geweest voor de KPD, maar niet voor de sociaal-democraten.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:33 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Op wat voor mannier werkten zij de SPD dan tegen?
Want hoezo speel ik de PVV op die manier in de kaart? Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het gewoon daadwerkelijk zo is.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:06 schreef ASroma het volgende:
[..]
al die mensen die roepen dat pvv stemmers laagopgeleid zijn, niet weten wat de partij inhoudt blablabla. Dat die mensen niet begrijpen dat je daarmee de PVV juist in de kaart speelt en jah je komt ook over als een zure appel en een slecht verliezer. Als je ook dat debat ziet van gister....... ze snappen echt niet hoe ze die man moeten aanpakken.
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:13 schreef thefunny het volgende:
Bij hondenrassen zie je verschil, de labrador is lief, de pitbull is pittig. Je gaat mij niet wijsmaken dat dat bij mensen niet zo is. De chinezen hebben een andere praat- leef- gedragsstijl dan wij, en dat is echt niet alleen te wijten aan cultuur! Ik zeg hiermee niet dat de allochtonen slecht zijn of een bepaald ras niet koosjer is, maar het is wel belangrijk om elk volk zijn eigen land te laten bewonen, anders botst het vroeg of laat!
Jammer om steeds alles op de simpele zielen af te schuiven. Zoals ik al eerder aangaf ik ken veel mensen met een hbo achtergrond of hoger die gisteren op de PVV gestemd hebben. Nu kun je door deze comment wel weer de opmerking maken over dat er op het HBO ook simpele zielen zitten maar dat zou je alleen doen als je een slechte verliezer bentquote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:10 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Waarom heb jij PVV gestemd? Heb jij je uberhaupt verdiept in de materie of is het gewoon omdat je een simpele ziel bent dat je op een simpele ziel stémt?
Alhoewel, Wilders is geen simpele ziel.. hij weet prima hoe hij de wél simpele zielen zo ver krijgt om op hem te stemmen. Hard roepen in voor 'gewone' mensen duidelijke taal, de inhoud (die totaal afwezig is) doet er niet toe, het gaat om 't roepen.
omdat je zo over komt als "linkse-elite" juist hetgene waar wilders mee scoort.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:13 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Want hoezo speel ik de PVV op die manier in de kaart? Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het gewoon daadwerkelijk zo is.
Ik ben het met je eens dat de gevestigde politiek er een zooitje van gemaakt heeft. Maar Wilders stemmen is níet de oplossing. Vrijheid is een belangrijk goed, en met Wilders aan de macht blijft daar he-le-maal niks van over. Wel ironisch though, partij van de vrijheid.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:13 schreef thefunny het volgende:
[..]
Boehoe boehoe boehoe..de linkse garde is verdrietig, topics openen op fok, overal op de radio hoor je links gepeupel zeuren over Geert.
De PVDA en de CDA hebben hier toch echt zelf schuld aan, zij hebben er een bende van gemaakt! Mensen stemmen niet zo zeer voor Geert, maar tegen al die kwakzalvers in Den Haag!
Falend integratie- en armoedebeleid. Denk trouwens niet dat Wilders het beter zou doen, inhoudelijk stelt hij namelijk niks voor. Hij heeft geen oplossingen, géén.quote:Zij zien het werkelijke gevaar van gastarbeiders niet. Waarom is 60% in de gevangenis niet autochtoon?? "Omdat ze in een lagere bevolkinglaag zitten". Ammehoela! Waarom zat in 1946, toen iedereen het moeilijk had niet heel Nederland in de bak?
Ben je nou werkelijk zo simpelquote:Bij hondenrassen zie je verschil, de labrador is lief, de pitbull is pittig. Je gaat mij niet wijsmaken dat dat bij mensen niet zo is. De chinezen hebben een andere praat- leef- gedragsstijl dan wij, en dat is echt niet alleen te wijten aan cultuur! Ik zeg hiermee niet dat de allochtonen slecht zijn of een bepaald ras niet koosjer is, maar het is wel belangrijk om elk volk zijn eigen land te laten bewonen, anders botst het vroeg of laat!
Grappig ik heb gisteren ook het hele debat gekeken en ik hoorde hem wel geteld maar 1x over marokkanen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:14 schreef Kremers het volgende:
Één ding is zeker: Wilders is geen idioot. Hij weet op de gevoelens van mensen inte spelen. Hij vermijdt ook alle confrontaties zoals uitnodigingen voor een één op één debat. Verder is hij inhoudloos, toen ik gisteren voorbij zapte hoorde ik hem alweer marokkaans tuig zeggen, lijkt wel alsof hij het alleen daar over kan hebben.
Ik denk dat het precies andersom is. PVDA en CDA denken met omslachtige beweringen ver te komen, zodat iedereen denkt dat ze het juiste doen. En iedereen is er jarenlang in getrapt. Kijk waar het ons gebracht heeft! Onbeschaamde geldslobberij door dhr Spee, financieel wanbeleid (denk aan de overname van ABN-AMRO), slappe gedragscodes van de politie, kontendraaierij naar het buitenland (bijvoorbeeld bij dat bezoek aan Amerika van Balkenende) en allochtone jongerengroepen die hele buurten terroriseren.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:10 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Waarom heb jij PVV gestemd? Heb jij je uberhaupt verdiept in de materie of is het gewoon omdat je een simpele ziel bent dat je op een simpele ziel stémt?
Alhoewel, Wilders is geen simpele ziel.. hij weet prima hoe hij de wél simpele zielen zo ver krijgt om op hem te stemmen. Hard roepen in voor 'gewone' mensen duidelijke taal, de inhoud (die totaal afwezig is) doet er niet toe, het gaat om 't roepen.
Dit is toch werkelijk treurig. Moet-ie z'n designerbril inleveren?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:17 schreef ASroma het volgende:
[..]
omdat je zo over komt als "linkse-elite" juist hetgene waar wilders mee scoort.
Misschien is dat laatste een wat te simpele beredenering van me, en dat komt misschien ook omdat ik het wat te subjectief bekijk. Ik heb keer op keer hele negatieve ervaringen gehad met allochtonen, omdat ze mijn bedrijf vaak bestolen hebben als personeel.quote:Ben je nou werkelijk zo simpel?
Voorop gesteld, wil ik even kwijt dat slinkse users slechte verliezers zijn en om om zich heen beginnen te meppen zodra ze een pak op hun broek hebben gekregen. Wat nederigheid zou meer op zijn plaats zijn geweest.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:10 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
is het ook, maar meneer generaliseert net als Wilders de PVV stemmers. Uiteindelijk is ie net zo dom bezig natuurlijk, maar meneer kan dat zelf niet in zien. Wilders heeft het nu eenmaal voor mekaar gekregen om bevolkingsgroepen in de samenleving tegen elkaar op te zetten en scoort daar wel bij.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:18 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Dit is toch werkelijk treurig. Moet-ie z'n designerbril inleveren?
Eindelijk iemand die iets zinnigs zegtquote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:21 schreef TitusPullo het volgende:
Dat ''de zittende politiek'' regelmatig bokken schiet - akkoord. Maar kan dat dan alleen door stupide retoriek worden verholpen?
Mensen die vechten zijn asociaal.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:30 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Niet als klant?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:21 schreef thefunny het volgende:
[..]
Misschien is dat laatste een wat te simpele beredenering van me, en dat komt misschien ook omdat ik het wat te subjectief bekijk. Ik heb keer op keer hele negatieve ervaringen gehad met allochtonen, omdat ze mijn bedrijf vaak bestolen hebben als personeel.
Nee, is geen winkel maar een ICT-dienstverlener voor het MKB.quote:
Je hebt gelijk dat het wel voorkwam idd.quote:
Waarom zou een staking volgens jou niet voordelig zijn geweest voor de SPD?quote:Ook de algemene staking die ze de SPD aanboden om Hitler te stuiten, zou zeer voordelig zijn geweest voor de KPD, maar niet voor de sociaal-democraten.
Omdat het een grootschalig buitenparlementair middel is, in stelling gebracht door de KPD.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je hebt gelijk dat het wel voorkwam idd.
[..]
Waarom zou een staking volgens jou niet voordelig zijn geweest voor de SPD?
Turkije niet in de EU? Waarom niet?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:21 schreef LENUS het volgende:
[..]
Voorop gesteld, wil ik even kwijt dat slinkse users slechte verliezers zijn en om om zich heen beginnen te meppen zodra ze een pak op hun broek hebben gekregen. Wat nederigheid zou meer op zijn plaats zijn geweest.
OT: ik heb me ingelezen in zijn partijprogramma en op de hoofdpunten ben ik het met de PVV eens. Zo ben ik resoluut tegen de toetreding van Turkije in de EU. Nu niet, over 5 jaar niet, nooit niet. Daarnaast wil ik het vetorecht inzake het immigratielbeleid niet in de handen van andere landen leggen. Ook moeten we af van de positie van nettobetaler.
Dank je. Ja, mensen die stelen moeten bestraft worden: maar misschien zouden ze van iedereen gestolen hebben.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:25 schreef thefunny het volgende:
[..]
Nee, is geen winkel maar een ICT-dienstverlener voor het MKB.
Ik weet in iedergeval dat het stemmen op 'de zittende politiek' daar zeker geen verandering in zal brengen!quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:21 schreef TitusPullo het volgende:
Dat ''de zittende politiek'' regelmatig bokken schiet - akkoord. Maar kan dat dan alleen door stupide retoriek worden verholpen?
Je bedoelt eindelijk iemand die wat links zegtquote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:22 schreef Kremers het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die iets zinnigs zegt
Liever asociaal dan zo sociaal dat er misbruik van mij gemaakt wordt.quote:
Wilders heeft ook andere standpunten, punten waar hij wel degelijk een mening over heeft en ook vaker verkondigd, alleen de Media vind het interessanter om de Marokkanen opmerkingen eruit te vissen en deze op de voorgrond de positioneren.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:14 schreef Kremers het volgende:
Één ding is zeker: Wilders is geen idioot. Hij weet op de gevoelens van mensen inte spelen. Hij vermijdt ook alle confrontaties zoals uitnodigingen voor een één op één debat. Verder is hij inhoudloos, toen ik gisteren voorbij zapte hoorde ik hem alweer marokkaans tuig zeggen, lijkt wel alsof hij het alleen daar over kan hebben.
Stellen ze nu serieus voor om de senaat af te schaffen?quote:# Invoering districtenstelsel, gekozen burgemeester en gekozen minister-president
# Afschaffen Eerste Kamer
Och, dat wilde de PvdA ooit ook, hoorquote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:31 schreef Kremers het volgende:
Twee opmerkelijke punten van de PVV:
[..]
Stellen ze nu serieus voor om de senaat af te schaffen?
Nog een slechte verliezer. Die stelling van jou is ook weer erg makkelijk te weerleggen, maar dat zou weer een open deur zijn...quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:57 schreef Isdatzo het volgende:
.
Nee, de eerste kamer met die fossielen zijn lekker nuttig. Als je iets over internet wil doorvoeren moet je ze eerst uit gaan leggen wat kleurentelevisie is voor je verder kanquote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:31 schreef Kremers het volgende:
Twee opmerkelijke punten van de PVV:
[..]
Stellen ze nu serieus voor om de senaat af te schaffen?
Hoewel ik het eens ben met de programmapunten die je noemt, vraag ik me toch af hoe je op iemand kunt stemmen die vrijheid en boeken verbieden in 1 zin durft te noemen. Dan ben je toch een onwijze hypocriet.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:21 schreef LENUS het volgende:
OT: ik heb me ingelezen in zijn partijprogramma en op de hoofdpunten ben ik het met de PVV eens. Zo ben ik resoluut tegen de toetreding van Turkije in de EU. Nu niet, over 5 jaar niet, nooit niet. Daarnaast wil ik het vetorecht inzake het immigratielbeleid niet in de handen van andere landen leggen. Ook moeten we af van de positie van nettobetaler.
Je geeft het zelf al aan, Turkije heeft dan meer te vertellen dan Nederland en dat vind ik een slechte zaak. Zeker als je ziet dat Turkije zich nou niet heel erg fijn aan het manifesteren is in de wereld. Denk aan de Koerden, genocide, cyprus, dammen bouwen e.d. Ze hebben moeite om de consensus te vinden en dat lijkt me toch wel iets cruciaals in een instituut als de EU.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Turkije niet in de EU? Waarom niet?
Ik denk dat over een aantal decennia Turkije een veel belangrijkere rol in Europa gaat spelen dan Nederland. Heb je enig idee hoe groot Turkije is en hoeveel grondstoffen Turkije heeft?
Times are changing. Over een tijdje heeft Turkije meer te vertellen dan Nederland.
Ben wel van mening dat Turkije NU niet klaar is voor de EU trouwens.
Een paar pareltjes..quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:35 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hoewel ik het eens ben met de programmapunten die je noemt, vraag ik me toch af hoe je op iemand kunt stemmen die vrijheid en boeken verbieden in 1 zin durft te noemen. Dan ben je toch een onwijze hypocriet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Huilen dan.
Dat maakt dan natuurlijk ook geen bal uit.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:14 schreef pfaf het volgende:
Ach. een paar zetels op 700 maakt geen bal uit. D66 flink gewonnen is goed.
Ik zeg toch dat ze er nóg niet klaar voor zijn? Maar het gaat wél de goede kant op met Turkije, er vinden positieve ontwikkelingen plaats. Dat moet je stimuleren.. en uitzicht op toetreding tot de EU is een prima stimulans.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:39 schreef LENUS het volgende:
[..]
Je geeft het zelf al aan, Turkije heeft dan meer te vertellen dan Nederland en dat vind ik een slechte zaak. Zeker als je ziet dat Turkije zich nou niet heel erg fijn aan het manifesteren is in de wereld. Denk aan de Koerden, genocide, cyprus, dammen bouwen e.d. Ze hebben moeite om de consensus te vinden en dat lijkt me toch wel iets cruciaals in een instituut als de EU.
Ik denk dat ik zelf prima in staat ben om te weten en begrijpen wat ik bedoelquote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:30 schreef Hijacking het volgende:
[..]
Ik weet in iedergeval dat het stemmen op 'de zittende politiek' daar zeker geen verandering in zal brengen!
[..]
Je bedoelt eindelijk iemand die wat links zegt
[..]
Liever asociaal dan zo sociaal dat er misbruik van mij gemaakt wordt.
Dan los je dat op door te verjongenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, de eerste kamer met die fossielen zijn lekker nuttig. Als je iets over internet wil doorvoeren moet je ze eerst uit gaan leggen wat kleurentelevisie is voor je verder kan.
Mein kampf is toch ook verboden, ondanks dat we in een vrij land wonen? In de koran staan kwalijke zaken, die met enige nuance gerelativeerd kunnen worden. Alleen is dat helaas niet het geval en nemen de moslims dit vaak net iets te letterlijk. Hierdoor wordt de koran een gevaarlijk boek en dient deze (achterlijke) mensen tegen zichzelf te beschermen. In de bijbel staan ook bizarre dingen, maar daar vind die nuancering wel plaats, waarmee direct de angel uit het verhaal is gehaald.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:35 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hoewel ik het eens ben met de programmapunten die je noemt, vraag ik me toch af hoe je op iemand kunt stemmen die vrijheid en boeken verbieden in 1 zin durft te noemen. Dan ben je toch een onwijze hypocriet.
Ik weet niet of het uiteindelijk veel uitmaakt of men op een zittende partij stemt, waar een machtswisseling kan plaatsvinden, of op een protestbeweging waar zulke pressiemiddelen niet of nauwelijks aanwezig zijn en die bovendien een aantal maatregelen in petto heeft die de stabiliteit van Nederland niet ten goede komen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:30 schreef Hijacking het volgende:
[..]
Ik weet in iedergeval dat het stemmen op 'de zittende politiek' daar zeker geen verandering in zal brengen!
Iddquote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:39 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat maakt dan natuurlijk ook geen bal uit.
Ook al zitten er bij alle partijen veel stemmers die de ballen verstand van politiek hebben (al is dat bij de PVV significant hoger, maar dat terzijde)quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:45 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
Normaal gesproken schrijf ik zelden in dit forumdeel, maar hier wil ik wel op reageren.
Hier wordt constant door bepaalde figuren geroepen dat 'PVV stemmers amper weten waarvoor hun partij staat.'
Ik ga hier niet ontkennen dat een heel erg groot deel van het electoraat van Wilders zich inderdaad weinig ingelezen heeft in zijn partijprogramma.
Ik betwijfel alleen of dit aantal bij de PVV nou echt zoveel hoger ligt dan bij de PVDA, het CDA of de SP.
Mensen weten tegenwoordig amper waarop ze stemmen en waarom ze ergens op stemmen. Wilders maakt handig misbruik van de gevoelens van mensen om stemmen te winnen, klopt. Maar het gaat moeilijk worden om een van die 150 te vinden die dat niet doet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |