abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69730110
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 00:29 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Klopt. Maar Nederland is zo'n prachtig land. En dat dreigen we nu kwijt te raken. Vooral in de jaren 90 was Nederland zo'n fijn land. En dat allemaal omdat er een grote groep mensen is die in de praatjes van de clown trappen.
Dit dus. En nu is het hard bezig Italië qua belachelijke politiek voorbij te streven.
"Independence is my happiness, and I view things as they are, without regard to place or person; my country is the world, and my religion is to do good." -- Thomas Paine, The Rights of Man
  vrijdag 5 juni 2009 @ 09:42:51 #77
97934 ASroma
Flamboyant
pi_69730202
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 09:39 schreef lightbearer het volgende:

[..]

Dit dus. En nu is het hard bezig Italië qua belachelijke politiek voorbij te streven.
tuurlijk was de jaren 90 voor hem beter, hij die geboren is in 1986, de jeugd is zaligmakend. De politiek is harder geworden en populistischer. Maar dit komt mede door het mediaspektakel en het feit dat mensen niet meer in hun geloofszuil stemmen zoals vroeger. Het is er alleen maar interessanter op geworden.

en nederland blijft nederland
pi_69730205
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 09:33 schreef Jarno het volgende:

[..]

Check. Eén van mijn redenen om zeker te gaan stemmen: populisten profiteren van lage opkomsten.
Precies. Ik zit nu in Wenen en heb voor het eerst gebruik gemaakt van een volmachtformulier, aangezien ik al zo'n voorgevoel had dat dit zou gaan gebeuren.
"Independence is my happiness, and I view things as they are, without regard to place or person; my country is the world, and my religion is to do good." -- Thomas Paine, The Rights of Man
pi_69730253
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 09:39 schreef lightbearer het volgende:

[..]

Mensen 'trappen in die praatjes' omdat een grote groep mensen de problemen en de situatie in de maatschappij herkennen, zoals Wilders deze benoemd. Maar laten we inderdaad onze kop in het zand steken, en zeggen hoe fijn Nederland wel niet is.
pi_69730319
Het feit dat Wilders gisteren maar bleef mekkeren dat het kabinet moest opstappen, net doet alsof deze uitslag representatief is voor een binnenlandse verkiezing, dat hij niet eens een partijprogramma heeft, en dat er straks 5 mensen in het EP overal tegenaan gaat schoppen, is echt te triest voor woorden.

Dat Nederland maar snel tot inkeer mag komen.
pi_69730352
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 09:47 schreef byah het volgende:
Dat Nederland maar snel tot inkeer mag komen.
Daar stond eerst wat anders
  vrijdag 5 juni 2009 @ 09:49:08 #82
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_69730353
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 09:45 schreef Urquhart het volgende:

[..]
Maar laten we inderdaad onze kop in het zand steken, en zeggen hoe fijn Nederland wel niet is.
Vind ik ook echt.
pi_69730382
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 09:49 schreef pfaf het volgende:

[..]

Vind ik ook echt.
Ik vind Nederland ook een goed land. Maar ik kom weleens in Ypenburg in Den Haag, en Spangen Rotterdam...en dan kan ik me heel goed voorstellen dat mensen geen andere uitweg zien dan stemmen op Wilders.
pi_69730387
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 09:49 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Daar stond eerst wat anders
Ja, voordat de AIVD zometeen op mijn stoep staat
  vrijdag 5 juni 2009 @ 09:51:13 #85
97934 ASroma
Flamboyant
pi_69730405
quote:

[..]

Mensen 'trappen in die praatjes' omdat een grote groep mensen de problemen en de situatie in de maatschappij herkennen, zoals Wilders deze benoemd. Maar laten we inderdaad onze kop in het zand steken, en zeggen hoe fijn Nederland wel niet is.
doe niet zo melodramatisch zeg tis prima in nederland vertoeven hoor
pi_69730435
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 09:51 schreef ASroma het volgende:

[..]

doe niet zo melodramatisch zeg tis prima in nederland vertoeven hoor
In een groot gedeelte ja. Maar het is niet voor niets dat in Rotterdam en Den Haag de PVV de grootste is. Dat komt ergens vandaan.
pi_69730451
quote:

[..]

Ik ontken inderdaad dat de problemen zo zijn als Wilders ze voorstelt. Hij creëert absurde vijandbeelden en angstbeelden. Die grote groep mensen trapt inderdaad in simpele verhaaltjes en loopt achter een trend aan, die maar op weinig gebaseerd is. Dus ik steek niet mijn 'kop in het zand', maar probeer juist nuchter en realistisch te blijven.
pi_69730466
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 09:49 schreef pfaf het volgende:

[..]

Vind ik ook echt.
Idd.

Er staan nog dagelijks file's op de parkeerplaatsen van de Intratuinen, we gaan 3 x per jaar op vakantie, de grootste zorg van de gemiddelde FOKker is de vraag of hij nou die Full HD tv zal kopen of toch die reserve dSLR. En nee, dat betekent niet dat Kanaaleiland in Utrecht een toffe buurt is en dat daar niks aan gedaan hoeft te worden. Maar al die Rambo's hier die doen of ze in Compton wonen en dagelijks door de lijken heen naar huis moeten, da's echt te suf voor woorden gewoon.

De PVV had iets van 28% in Wassenaar geloof ik. Die lui hebben nog nooit een moslim gezien, laat staan een terrorist! Hou toch op.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 5 juni 2009 @ 09:54:13 #89
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_69730493
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 09:04 schreef Pool het volgende:

[..]

Dat klopt. Ik ben zelf naar GroenLinks gegaan, omdat de PvdA te slap en semi-eurosceptisch is opgetreden bij deze verkiezingen. Bovendien moet Europa een grote stap op groen gebied maken en niet een grote stap met het steunen van bijvoorbeeld Franse stakers.

Ook op het gebied van privacy, internetvrijheden en andere burgerrechten laat GL zich beter horen.
Jij bent symptomatisch voor het verraad aan de PvdA.

Werknemersrechten doet niemand hier maar wat. Dit forum wordt gedomineerd door libertariërs, fascisten en zogenaamd 'sociaal-liberalen' die zich druk maken om privacy en milieu maar het aan zijn reet kan roesten wat voor sociale rechten er in dit land zijn.

Bah.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_69730521
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 09:50 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Ik vind Nederland ook een goed land. Maar ik kom weleens in Ypenburg in Den Haag, en Spangen Rotterdam...en dan kan ik me heel goed voorstellen dat mensen geen andere uitweg zien dan stemmen op Wilders.
Vertel eens: wat is je daar zoal overkomen?

Overigens begrijp ik ook best dat er problemen zijn met criminele Marokkaanse jongeren - dat heb ik al honderd keer gezegd - maar het is niet zo dat de andere partijen hier niks tegen doen / willen doen.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 09:57:38 #91
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_69730567
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 09:42 schreef ASroma het volgende:

[..]

tuurlijk was de jaren 90 voor hem beter, hij die geboren is in 1986, de jeugd is zaligmakend. De politiek is harder geworden en populistischer. Maar dit komt mede door het mediaspektakel en het feit dat mensen niet meer in hun geloofszuil stemmen zoals vroeger. Het is er alleen maar interessanter op geworden.

en nederland blijft nederland
Ik prefereer ook de jaren '90 maar toen was de neoliberale waanzin wel op haar hoogtepunt.

Treurig is dat deze economische crisis de mensen rechtser heeft doen laten stemmen. Dat is triest.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_69730579
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 09:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Jij bent symptomatisch voor het verraad aan de PvdA.

Werknemersrechten doet niemand hier maar wat. Dit forum wordt gedomineerd door libertariërs, fascisten en zogenaamd 'sociaal-liberalen' die zich druk maken om privacy en milieu maar het aan zijn reet kan roesten wat voor sociale rechten er in dit land zijn.
Niet meehuilen met Franse stakers is niet hetzelfde als niet opkomen voor sociale rechten. Groenlinks kiest alleen niet voor het wij-zij perspectief van (bepaalde groepen) stakers.
pi_69730590
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 09:55 schreef lightbearer het volgende:

[..]

Vertel eens: wat is je daar zoal overkomen?

Overigens begrijp ik ook best dat er problemen zijn met criminele Marokkaanse jongeren - dat heb ik al honderd keer gezegd - maar het is niet zo dat de andere partijen hier niks tegen doen / willen doen.
Je hoeft bij het plaatselijke winkelcentrum niet je auto te parkeren, want je auto wordt gewoon als hangplek gebruikt.

Maar als andere partijen er ook iets tegen willen doen, zullen ze dat gewoon beter moeten verkopen. Het is gewoon zo dat Wilders heel slim dat gehele allochtonenthema naar zich heeft toegetrokken. En daar is moeilijk tegen te strijden.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 10:01:23 #94
97934 ASroma
Flamboyant
pi_69730633
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 09:51 schreef Urquhart het volgende:

[..]

In een groot gedeelte ja. Maar het is niet voor niets dat in Rotterdam en Den Haag de PVV de grootste is. Dat komt ergens vandaan.
dat snap ik ook wel. En de mensen die idd worden uitgescholden als ze bijvoorbeeld boodschappen gaan doen etc etc. En dan PVV stemmen snap ik wel, ondanks dat de PVV ook niet direct oplossingen aanbiedt. En vanuit dat oogpunt snap ik ook niet goed waarom dorpen als volendam, hoogezand etc. De PVV zo hoog scoort.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 10:01:55 #95
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_69730642
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 09:58 schreef lightbearer het volgende:

[..]

Niet meehuilen met Franse stakers is niet hetzelfde als niet opkomen voor sociale rechten. Groenlinks kiest alleen niet voor het wij-zij perspectief van (bepaalde groepen) stakers.
Welk 'wij-zij' perspectief?

Wat ik merk, en als GroenLinks-stemmer treurig vind, is dat GroenLinks meedoet in de hype van tegenwoordig om op babyboomers te schoppen. Dat is pas wij-zij denken.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_69730645
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 09:53 schreef Jarno het volgende:

[..]

En nee, dat betekent niet dat Kanaaleiland in Utrecht een toffe buurt is en dat daar niks aan gedaan hoeft te worden.
Kanaleneiland is er juist goed op vooruitgegaan sinds de komst van "straatteams". Ik woon er nu een jaar en ik heb nog nooit geweld, bedreiging, beschimping of vernielzucht meegemaakt en dat geldt ook voor andere mensen die ik daar ken. Het idee dat het daar een "ghetto" is, is voornamelijk paranoïde fantasie.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 10:03:32 #97
8369 speknek
Another day another slay
pi_69730672
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 08:48 schreef Jarno het volgende:
Nou goed, je kunt er om lachen, maar wat ik net in het centrale Wilders topic ook al proefde: er is kennelijk een groep mensen in Nederland die vind dat iedereen die het niet met die brulaap eens is gewoon wég moet (naast de mensen die toch al weg moesten zoals moslims). En ja, ik weet dat FOK! vaak niks meer is dan een paar pubers met 3 dagen stemrecht achter de kiezen, maar het feit dat deze meneer wellicht op meer dan 20 zetels in de Tweede Kamer kan rekenen is toch wel een beetje... eng dan.
Het enge is dat Wilders de pauper mobiliseert en zo een heel aardige sekte heeft gecreëerd. Je zag de tranen in de ogen van Madlener toen De Grote Leider hem een fantastisch man noemde. Als Wilders verder doordraait en oproept tot gewelddadig handelen, weet je zeker dat een grote groep daar gehoor aan geeft.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 10:05:15 #98
8369 speknek
Another day another slay
pi_69730729
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 09:54 schreef Klopkoek het volgende:
Sociaal-liberalisme heeft dan ook weinig met sociale rechten te maken. Dat is helaas een fout die ook binnen de gelederen van het sociaal-liberalisme vaak voorkomt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_69730746
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 09:59 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Je hoeft bij het plaatselijke winkelcentrum niet je auto te parkeren, want je auto wordt gewoon als hangplek gebruikt.

Maar als andere partijen er ook iets tegen willen doen, zullen ze dat gewoon beter moeten verkopen. Het is gewoon zo dat Wilders heel slim dat gehele allochtonenthema naar zich heeft toegetrokken. En daar is moeilijk tegen te strijden.
Wat bedoel je met "heel slim"? In de zin van "marketingtechnisch"? Hij is geen verkoper van een product, maar een beleidsman met verantwoordelijkheden in de samenleving. Wilders is er goed in geslaagd angstbeelden te verkopen en heeft daarmee niets goeds gebracht.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 10:06:15 #100
66825 Reya
Fier Wallon
pi_69730750
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 10:03 schreef speknek het volgende:

[..]

Het enge is dat Wilders de pauper mobiliseert en zo een heel aardige sekte heeft gecreëerd. Je zag de tranen in de ogen van Madlener toen De Grote Leider hem een fantastisch man noemde. Als Wilders verder doordraait en oproept tot gewelddadig handelen, weet je zeker dat een grote groep daar gehoor aan geeft.
Er is nog altijd een compleet leegstaand dorp in Guyana voor de meest fanatieke volgelingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')