Klopt. Maar Nederland is zo'n prachtig land. En dat dreigen we nu kwijt te raken. Vooral in de jaren 90 was Nederland zo'n fijn land. En dat allemaal omdat er een grote groep mensen is die in de praatjes van de clown trappen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:17 schreef Kremers het volgende:
Anders is emigratie altijd nog een oplossing
Voorlopig nog niet. Voorlopig blijf ik nog vechten voor mijn land. Ik laat mij niet zo makkelijk wegjagen door een stelletje asocialen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:28 schreef TimMer1981 het volgende:
Iedereen die anti-PVV is: veel succes in het buitenland!
Worden ook autochtonen al het land uitgezet nu?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:28 schreef TimMer1981 het volgende:
Natuurlijk, met Wilders aan de macht is het over met de democratie.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:36 schreef pfaf het volgende:
[..]
Worden ook autochtonen al het land uitgezet nu?
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:28 schreef TimMer1981 het volgende:
Dat geldt voor de meeste stemmers, niet alleen voor mensen die op de PVV hebben gestemd.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:40 schreef Apogist het volgende:
ach, de meesten die op hem stemmen hebben niet eens z'n standpunten bekeken.
Toen Melkert keihard in de pan gehakt werd door Bolkestein bedoel je? Dat was ook wel fijn ja.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:29 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Klopt. Maar Nederland is zo'n prachtig land. En dat dreigen we nu kwijt te raken. Vooral in de jaren 90 was Nederland zo'n fijn land. En dat allemaal omdat er een grote groep mensen is die in de praatjes van de clown trappen.
5 Zetels van de 25. Wilders gaat straks het klusje hier klaren.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:47 schreef lidewyz het volgende:
5 zetels van de 785 in het parlement.. Wilders gaat het klusje klaren..
Welke autotochtonen? Volgens links bestaat "de Nederlander" niet eens. Dus kun je net zo goed in een ander "stukje" (want landen bestaan dus niet meer) van het almachtige Europa gaan wonen als het je op dit "stukje" niet bevalt.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:36 schreef pfaf het volgende:
[..]
Worden ook autochtonen al het land uitgezet nu?
opkomst 40%.. ik denk dat alle Wildersstemmers zijn komen opdagen en die van de andere partijen hadden zoiets van..quote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:50 schreef Lundegaard het volgende:
[..]
5 Zetels van de 25. Wilders gaat straks het klusje hier klaren.![]()
Procentueel gezien staat het gelijk aan zo`n 26 zetels in de Tweede Kamer, meen ik.
Ik denk dat het merendeel is weggebleven, aangezien de meeste Wilders-stemmers anti-Europa zijn; die vlieger gaat dus niet op.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:51 schreef lidewyz het volgende:
[..]
opkomst 40%.. ik denk dat alle Wildersstemmers zijn komen opdagen en die van de andere partijen hadden zoiets van..
Laten we het hopen dat we dat over 1,5 jaar ook mee makenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:51 schreef lidewyz het volgende:
[..]
opkomst 40%.. ik denk dat alle Wildersstemmers zijn komen opdagen en die van de andere partijen hadden zoiets van..
wat nou ongenuanceerd ? jij hebt echt geen verstand van politiekquote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:57 schreef cerror het volgende:
Na jaren van hetzelfde wil men vaak iets anders.
En al helemaal als de ander populair gedachte ongenuanceerd aan de man brengt.
Ik ben gewoon gegaan hoor, om op de VVD te stemmen, maar in 2010 heeft Wilders mijn stemquote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:51 schreef lidewyz het volgende:
[..]
Dat jaquote:[De gevestigde partijen maken er ook elke keer een potje van met het niet nakomen van beloftes
Ons landquote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:30 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Voorlopig nog niet. Voorlopig blijf ik nog vechten voor mijn land. Ik laat mij niet zo makkelijk wegjagen door een stelletje asocialen.
Voorstander van de multiculti samenleving zeker?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:30 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Voorlopig nog niet. Voorlopig blijf ik nog vechten voor mijn land. Ik laat mij niet zo makkelijk wegjagen door een stelletje asocialen.
Ah, de ware aard komt naar boven.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:28 schreef TimMer1981 het volgende:
Gesproken als een ware democraatquote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:28 schreef TimMer1981 het volgende:
Tuurlijk niet. Ik blijf hier om jullie uit te lachen op het moment dat Geert het verneukt.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:28 schreef TimMer1981 het volgende:
alsof wilders straks, als hij aan de macht komt geen verkiezingsbeloften breekt of compromissen gaat sluitenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:09 schreef PirE het volgende:
[..]
Ik ben gewoon gegaan hoor, om op de VVD te stemmen, maar in 2010 heeft Wilders mijn stem![]()
![]()
![]()
Wilders
![]()
De gevestigde partijen maken er ook elke keer een potje van met het niet nakomen van beloftes
Nou goed, je kunt er om lachen, maar wat ik net in het centrale Wilders topic ook al proefde: er is kennelijk een groep mensen in Nederland die vind dat iedereen die het niet met die brulaap eens is gewoon wég moet (naast de mensen die toch al weg moesten zoals moslims). En ja, ik weet dat FOK! vaak niks meer is dan een paar pubers met 3 dagen stemrecht achter de kiezen, maar het feit dat deze meneer wellicht op meer dan 20 zetels in de Tweede Kamer kan rekenen is toch wel een beetje... eng dan.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:43 schreef Pool het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Ik blijf hier om jullie uit te lachen op het moment dat Geert het verneukt.
Naar verluidt schijnt hij zelfs de kredietcrisis op te kunnen lossen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:47 schreef Stroekie het volgende:
[..]
alsof wilders straks, als hij aan de macht komt geen verkiezingsbeloften breekt of compromissen gaat sluiten
We voeren gewoon de Reichsgulden in.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:48 schreef Seneca het volgende:
[..]
Naar verluidt schijnt hij zelfs de kredietcrisis op te kunnen lossen.
Tsja, je kunt natuurlijk wel 20 zetels hebben, maar je zult toch een regeerakkoord moeten sluiten met een CDA, een D'66, een PvdA...quote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:50 schreef servus_universitas het volgende:
Het wordt in ieder geval spannend de komende tijd. Zal dit ook effect hebben op het handelen van het huidige kabinet? Dit waren niet de Tweede Kamerverkiezingen natuurlijk, maar een overwinning van de PVV straks in 2011 is zeker geen onrealistisch scenario meer.
Dat niet, maar die 15% kan wel die 85% overschreeuwen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:52 schreef Pool het volgende:
Tja, maar dat is dus juist ook het naïeve waarom ik wel moet lachen. Dat een partij met 15% aanhang denkt dat ze álle burgers vertegenwoordigt en dat ze die andere 85% wel even het land uit kunnen jagen. Maar dat is niet zo. Het is mijn land, ik blijf hier, net als de meeste moslims, en Geert zal weer even hard neergaan als dat hij is opgestaan.
vroeg of laat klapt deze 'lpf' ballon uit elkaarquote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:48 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nou goed, je kunt er om lachen, maar wat ik net in het centrale Wilders topic ook al proefde: er is kennelijk een groep mensen in Nederland die vind dat iedereen die het niet met die brulaap eens is gewoon wég moet (naast de mensen die toch al weg moesten zoals moslims). En ja, ik weet dat FOK! vaak niks meer is dan een paar pubers met 3 dagen stemrecht achter de kiezen, maar het feit dat deze meneer wellicht op meer dan 20 zetels in de Tweede Kamer kan rekenen is toch wel een beetje... eng dan.
We zullen zienquote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:53 schreef Stroekie het volgende:
[..]
vroeg of laat klapt deze 'lpf' ballon uit elkaar
dat denken ze zelf jaquote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:53 schreef Seneca het volgende:
[..]
Dat niet, maar die 15% kan wel die 85% overschreeuwen.
Ach ja, die zullen de volgende keer wel weer mee mogen regeren. Om vervolgens weer hun glazen in te gooien omtrent een nieuw districtenstelsel ofzoquote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:56 schreef Picchia het volgende:
D66 is ook al een paar keer uit elkaar geklapt, maar ondanks hun eigen pogingen om zichzelf op te heffen blijken ze toch periodiek weer terug te komen wanneer andere partijen er niets van bakken.
Dat is zeker waar, maar je kunt er dan niet meer zo eenvoudig omheen. De vorige keer kon voor de PVV al een gesproken worden van een indrukwekkende prestatie, maar toen werden ze nog niet echt serieus genomen had ik het idee. Maar serieus begint het nu wel te worden, dus dat zal de gevestigde partijen toch wat zorgen moeten baren. Zoals ik al zei, het wordt erg spannend.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:51 schreef Jarno het volgende:
[..]
Tsja, je kunt natuurlijk wel 20 zetels hebben, maar je zult toch een regeerakkoord moeten sluiten met een CDA, een D'66, een PvdA...
Totdat een grens bereikt wordt en die 85% zegt, het is nu genoeg geweest. Bang zijn in deze is nergens voor nodig.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:53 schreef Seneca het volgende:
[..]
d66 heeft wel een paar steekhoudende argumenten waar pvv alleen holle kreten biedtquote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:56 schreef Picchia het volgende:
D66 is ook al een paar keer uit elkaar geklapt, maar ondanks hun eigen pogingen om zichzelf op te heffen blijken ze toch periodiek weer terug te komen wanneer andere partijen er niets van bakken.
Schreeuwen wel ja. Maar het meeste daarvan eindigt uiteindelijk niet in daadwerkelijke macht en invloed.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:53 schreef Seneca het volgende:
[..]
Idd. D'66 neerzetten als lege partij is, zeker ivm de PVV, een beetje lachwekkend.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:00 schreef Stroekie het volgende:
[..]
d66 heeft wel een paar steekhoudende argumenten waar pvv alleen holle kreten biedt
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:28 schreef TimMer1981 het volgende:
Ze sluiten zich nergens bij aan dus volgens mij doen ze echt voor spek en bonen mee.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:01 schreef Pool het volgende:
Net zoals de PVV nu met 4 of 5 zetels in het EU-parlement komt, maar daar te klein is om in commissies te mogen meedoen, om rapporten te schrijven of om op andere manieren daadwerkelijk een stem te hebben bij richtlijnen en verordeningen. En zijn scheldwoorden worden door die honderden tolken netjes vertaald in minder scherpe Engelse, Franse en anderstalige woorden.
Dat klopt. Ik ben zelf naar GroenLinks gegaan, omdat de PvdA te slap en semi-eurosceptisch is opgetreden bij deze verkiezingen. Bovendien moet Europa een grote stap op groen gebied maken en niet een grote stap met het steunen van bijvoorbeeld Franse stakers.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:58 schreef Picchia het volgende:
Het vluchtgedrag naar D66 is in principe ook een grote NEE naar de PvdA.
Ze moeten zich ook bij een fractie aansluiten ja. Het slaat ook nergens op om je daarvan uit te sluiten. Maar ze zijn denk ik bang voor de gevolgen daarvan op de nationale politiek, na daarover aan de kaak te zijn gesteld door enkele partijen in debatten. Bij gematigde fracties breken ze verkiezingsbeloftes en bij fracties die een soort gelijk geluid laten horen worden ze afgeschilderd als extremisten. Ik vind het jammer dat ze zich daardoor laten leiden.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:01 schreef Pool het volgende:
Net zoals de PVV nu met 4 of 5 zetels in het EU-parlement komt, maar daar te klein is om in commissies te mogen meedoen, om rapporten te schrijven of om op andere manieren daadwerkelijk een stem te hebben bij richtlijnen en verordeningen. En zijn scheldwoorden worden door die honderden tolken netjes vertaald in minder scherpe Engelse, Franse en anderstalige woorden.
Daarom ben ik ook bang dat ze er alles aan zullen doen om straks niet te hoeven meeregeren. De Calimero rol is veel makkelijker, natuurlijk.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:05 schreef Picchia het volgende:
[..]
Ze moeten zich ook bij een fractie aansluiten ja. Het slaat ook nergens op om je daarvan uit te sluiten.
Vraag dat maar aan Jan Marijnissenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:09 schreef Jarno het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook bang dat ze er alles aan zullen doen om straks niet te hoeven meeregeren. De Calimero rol is veel makkelijker, natuurlijk.
Onlangs hoorde ik Kant (ik geloof in Pauw & Witteman) zeggen dat het hen destijds onmogelijk was gemaakt om mee te regeren. Dat hun de pas was afgesneden. Hoe ze dat precies zei weet ik niet meer, maar volgens haar was het niet (geheel) hun eigen keuze om niet mee te regeren.quote:
Wellicht dat daar een kern van waarheid in zit. Maar ik geloof wel dat de SP het stiekem helemaal niet vervelend vond, om weer in de oppositie te mogen plaatsnemen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:12 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Onlangs hoorde ik Kant (ik geloof in Pauw & Witteman) zeggen dat het hen destijds onmogelijk was gemaakt om mee te regeren. Dat hun de pas was afgesneden. Hoe ze dat precies zei weet ik niet meer, maar volgens haar was het niet (geheel) hun eigen keuze om niet mee te regeren.
Wacht, je maakt ons eerst voor naievelingen uit, en vervolgens is 'vuile stinkhippies' je tegenargument?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:14 schreef Levolution het volgende:
Jullie zijn allemaal een stelletje naïevelingen.
Vuile stinkhippies.
Het betaalt zich nu niet echt uit, anders. Maar goed, een hoop proteststemmers zullen nu naar Wilders zijn vertrokken (waar je als proteststemmer ook eens over na zou moeten denkenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:14 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Wellicht dat daar een kern van waarheid in zit. Maar ik geloof wel dat de SP het stiekem helemaal niet vervelend vond, om weer in de oppositie te mogen plaatsnemen.
Check. Eén van mijn redenen om zeker te gaan stemmen: populisten profiteren van lage opkomsten.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:33 schreef lightbearer het volgende:
Ik denk dat ik, kijkende naar de opkomst van 37 procent, ook even mijn dankwoord wil uitspreken naar alle niet-stemmers. Dank jullie wel voor jullie onverschilligheid. Namens de PVV krijgen jullie een bosje bloemen thuisbezorgd.
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:14 schreef Levolution het volgende:
Jullie zijn allemaal een stelletje naïevelingen.
Vuile stinkhippies.
Dit dus. En nu is het hard bezig Italië qua belachelijke politiek voorbij te streven.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:29 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Klopt. Maar Nederland is zo'n prachtig land. En dat dreigen we nu kwijt te raken. Vooral in de jaren 90 was Nederland zo'n fijn land. En dat allemaal omdat er een grote groep mensen is die in de praatjes van de clown trappen.
tuurlijk was de jaren 90 voor hem beter, hij die geboren is in 1986, de jeugd is zaligmakend. De politiek is harder geworden en populistischer. Maar dit komt mede door het mediaspektakel en het feit dat mensen niet meer in hun geloofszuil stemmen zoals vroeger. Het is er alleen maar interessanter op geworden.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:39 schreef lightbearer het volgende:
[..]
Dit dus. En nu is het hard bezig Italië qua belachelijke politiek voorbij te streven.
Precies. Ik zit nu in Wenen en heb voor het eerst gebruik gemaakt van een volmachtformulier, aangezien ik al zo'n voorgevoel had dat dit zou gaan gebeuren.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:33 schreef Jarno het volgende:
[..]
Check. Eén van mijn redenen om zeker te gaan stemmen: populisten profiteren van lage opkomsten.
Mensen 'trappen in die praatjes' omdat een grote groep mensen de problemen en de situatie in de maatschappij herkennen, zoals Wilders deze benoemd. Maar laten we inderdaad onze kop in het zand steken, en zeggen hoe fijn Nederland wel niet is.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:39 schreef lightbearer het volgende:
[..]
Dit dus. En nu is het hard bezig Italië qua belachelijke politiek voorbij te streven.
Daar stond eerst wat andersquote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:47 schreef byah het volgende:
Dat Nederland maar snel tot inkeer mag komen.
Vind ik ook echt.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:45 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Maar laten we inderdaad onze kop in het zand steken, en zeggen hoe fijn Nederland wel niet is.
Ik vind Nederland ook een goed land. Maar ik kom weleens in Ypenburg in Den Haag, en Spangen Rotterdam...en dan kan ik me heel goed voorstellen dat mensen geen andere uitweg zien dan stemmen op Wilders.quote:
doe niet zo melodramatisch zegquote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:45 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Mensen 'trappen in die praatjes' omdat een grote groep mensen de problemen en de situatie in de maatschappij herkennen, zoals Wilders deze benoemd. Maar laten we inderdaad onze kop in het zand steken, en zeggen hoe fijn Nederland wel niet is.
In een groot gedeelte ja. Maar het is niet voor niets dat in Rotterdam en Den Haag de PVV de grootste is. Dat komt ergens vandaan.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:51 schreef ASroma het volgende:
[..]
doe niet zo melodramatisch zegtis prima in nederland vertoeven hoor
Ik ontken inderdaad dat de problemen zo zijn als Wilders ze voorstelt. Hij creëert absurde vijandbeelden en angstbeelden. Die grote groep mensen trapt inderdaad in simpele verhaaltjes en loopt achter een trend aan, die maar op weinig gebaseerd is. Dus ik steek niet mijn 'kop in het zand', maar probeer juist nuchter en realistisch te blijven.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:45 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Mensen 'trappen in die praatjes' omdat een grote groep mensen de problemen en de situatie in de maatschappij herkennen, zoals Wilders deze benoemd. Maar laten we inderdaad onze kop in het zand steken, en zeggen hoe fijn Nederland wel niet is.
Idd.quote:
Jij bent symptomatisch voor het verraad aan de PvdA.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:04 schreef Pool het volgende:
[..]
Dat klopt. Ik ben zelf naar GroenLinks gegaan, omdat de PvdA te slap en semi-eurosceptisch is opgetreden bij deze verkiezingen. Bovendien moet Europa een grote stap op groen gebied maken en niet een grote stap met het steunen van bijvoorbeeld Franse stakers.
Ook op het gebied van privacy, internetvrijheden en andere burgerrechten laat GL zich beter horen.
Vertel eens: wat is je daar zoal overkomen?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:50 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik vind Nederland ook een goed land. Maar ik kom weleens in Ypenburg in Den Haag, en Spangen Rotterdam...en dan kan ik me heel goed voorstellen dat mensen geen andere uitweg zien dan stemmen op Wilders.
Ik prefereer ook de jaren '90 maar toen was de neoliberale waanzin wel op haar hoogtepunt.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:42 schreef ASroma het volgende:
[..]
tuurlijk was de jaren 90 voor hem beter, hij die geboren is in 1986, de jeugd is zaligmakend. De politiek is harder geworden en populistischer. Maar dit komt mede door het mediaspektakel en het feit dat mensen niet meer in hun geloofszuil stemmen zoals vroeger. Het is er alleen maar interessanter op geworden.
en nederland blijft nederland
Niet meehuilen met Franse stakers is niet hetzelfde als niet opkomen voor sociale rechten. Groenlinks kiest alleen niet voor het wij-zij perspectief van (bepaalde groepen) stakers.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Jij bent symptomatisch voor het verraad aan de PvdA.
Werknemersrechten doet niemand hier maar wat. Dit forum wordt gedomineerd door libertariërs, fascisten en zogenaamd 'sociaal-liberalen' die zich druk maken om privacy en milieu maar het aan zijn reet kan roesten wat voor sociale rechten er in dit land zijn.
Je hoeft bij het plaatselijke winkelcentrum niet je auto te parkeren, want je auto wordt gewoon als hangplek gebruikt.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:55 schreef lightbearer het volgende:
[..]
Vertel eens: wat is je daar zoal overkomen?
Overigens begrijp ik ook best dat er problemen zijn met criminele Marokkaanse jongeren - dat heb ik al honderd keer gezegd - maar het is niet zo dat de andere partijen hier niks tegen doen / willen doen.
dat snap ik ook wel. En de mensen die idd worden uitgescholden als ze bijvoorbeeld boodschappen gaan doen etc etc. En dan PVV stemmen snap ik wel, ondanks dat de PVV ook niet direct oplossingen aanbiedt. En vanuit dat oogpunt snap ik ook niet goed waarom dorpen als volendam, hoogezand etc. De PVV zo hoog scoort.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:51 schreef Urquhart het volgende:
[..]
In een groot gedeelte ja. Maar het is niet voor niets dat in Rotterdam en Den Haag de PVV de grootste is. Dat komt ergens vandaan.
Welk 'wij-zij' perspectief?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:58 schreef lightbearer het volgende:
[..]
Niet meehuilen met Franse stakers is niet hetzelfde als niet opkomen voor sociale rechten. Groenlinks kiest alleen niet voor het wij-zij perspectief van (bepaalde groepen) stakers.
Kanaleneiland is er juist goed op vooruitgegaan sinds de komst van "straatteams". Ik woon er nu een jaar en ik heb nog nooit geweld, bedreiging, beschimping of vernielzucht meegemaakt en dat geldt ook voor andere mensen die ik daar ken. Het idee dat het daar een "ghetto" is, is voornamelijk paranoïde fantasie.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:53 schreef Jarno het volgende:
[..]
En nee, dat betekent niet dat Kanaaleiland in Utrecht een toffe buurt is en dat daar niks aan gedaan hoeft te worden.
Het enge is dat Wilders de pauper mobiliseert en zo een heel aardige sekte heeft gecreëerd. Je zag de tranen in de ogen van Madlener toen De Grote Leider hem een fantastisch man noemde. Als Wilders verder doordraait en oproept tot gewelddadig handelen, weet je zeker dat een grote groep daar gehoor aan geeft.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:48 schreef Jarno het volgende:
Nou goed, je kunt er om lachen, maar wat ik net in het centrale Wilders topic ook al proefde: er is kennelijk een groep mensen in Nederland die vind dat iedereen die het niet met die brulaap eens is gewoon wég moet (naast de mensen die toch al weg moesten zoals moslims). En ja, ik weet dat FOK! vaak niks meer is dan een paar pubers met 3 dagen stemrecht achter de kiezen, maar het feit dat deze meneer wellicht op meer dan 20 zetels in de Tweede Kamer kan rekenen is toch wel een beetje... eng dan.
Sociaal-liberalisme heeft dan ook weinig met sociale rechten te maken. Dat is helaas een fout die ook binnen de gelederen van het sociaal-liberalisme vaak voorkomt.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:54 schreef Klopkoek het volgende:
Werknemersrechten doet niemand hier maar wat. Dit forum wordt gedomineerd door libertariërs, fascisten en zogenaamd 'sociaal-liberalen' die zich druk maken om privacy en milieu maar het aan zijn reet kan roesten wat voor sociale rechten er in dit land zijn.
Wat bedoel je met "heel slim"? In de zin van "marketingtechnisch"? Hij is geen verkoper van een product, maar een beleidsman met verantwoordelijkheden in de samenleving. Wilders is er goed in geslaagd angstbeelden te verkopen en heeft daarmee niets goeds gebracht.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:59 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Je hoeft bij het plaatselijke winkelcentrum niet je auto te parkeren, want je auto wordt gewoon als hangplek gebruikt.
Maar als andere partijen er ook iets tegen willen doen, zullen ze dat gewoon beter moeten verkopen. Het is gewoon zo dat Wilders heel slim dat gehele allochtonenthema naar zich heeft toegetrokken. En daar is moeilijk tegen te strijden.
Er is nog altijd een compleet leegstaand dorp in Guyana voor de meest fanatieke volgelingen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:03 schreef speknek het volgende:
[..]
Het enge is dat Wilders de pauper mobiliseert en zo een heel aardige sekte heeft gecreëerd. Je zag de tranen in de ogen van Madlener toen De Grote Leider hem een fantastisch man noemde. Als Wilders verder doordraait en oproept tot gewelddadig handelen, weet je zeker dat een grote groep daar gehoor aan geeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |