Volendam is voor mij ook moeilijk te verklaren, denk dat daar ook een stuk nationaal gevoel meespeelt dat zij het beste terug vinden bij Wilders. Hoogezand is idd een dorp maar daar zijn ook genoeg problemen met allochtonen en hangjeugd dat daar mensen zich machteloos voelen en dan maar PVV stemmen kan ik nog inkomen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:01 schreef ASroma het volgende:
[..]
dat snap ik ook wel. En de mensen die idd worden uitgescholden als ze bijvoorbeeld boodschappen gaan doen etc etc. En dan PVV stemmen snap ik wel, ondanks dat de PVV ook niet direct oplossingen aanbiedt. En vanuit dat oogpunt snap ik ook niet goed waarom dorpen als volendam, hoogezand etc. De PVV zo hoog scoort.
Als je de SP en Wilders op één lijn zet dan weet je niet waarover je het hebt. De SP heeft een hele organisatie, inclusief huisartsenposten en loketten om mensen op weg te helpen in het gemeentelijke oerwoud. Heel ander soort club.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:22 schreef lightbearer het volgende:
[..]
Dat weet ik, ik bedoel alleen maar te zeggen dat ze ten eerste niet voorkomen op de schaal zoals Wilders deze voorstelt en dat ze ten tweede niet genegeerd worden (zoals Wilders eveneens doet voorkomen).
Kan het niet ook gewoon zijn dat Wilders een hype is (zoals de SP een paar jaar terug) en dat het voor simpele mensen lekker voelt om tegen het hoogopgeleide deel van de maatschappij aan te schoppen? Dat ze deel zijn van een "ons" dat nu lekker de macht gaat afpakken van een "hen"?
Het is nog ironischer dat Marxisten een veel groter aandeel hadden in de zege van Hitler dan kapitalisten.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:24 schreef Klopkoek het volgende:
Overigens heeft de avond mij laten zien dat de marxisten niet zo ver van de werkelijkheid afzitten. Marxisten betoogden dat Hitler aan de macht kon komen dankzij gedoogsteun en armslag van de kapitalisten. Dat zie je alweer gebeuren. Figuren als Bolkesteijn op dit forum moeten niets hebben van Wilders anti-Islam agenda maar kwijlen bij het vooruitzicht dat alle verworvenheden worden afgeschaft, vakbonden worden verboden, Hilversum wordt platgewalsd en venootschapsbelastingen worden afgeschaft.
Ironisch.
Dikke kans ja. LPF->SP->PVV, zolang het maar tegen de gevestigde orde ingaat blijkbaar. Het voordeel dat de PVV heeft is dat ze geen leden heeft en alle knechtjes hem aanbidden. Dit komt stabiliteit wel ten goede...quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:22 schreef lightbearer het volgende:
[..]
Dat weet ik, ik bedoel alleen maar te zeggen dat ze ten eerste niet voorkomen op de schaal zoals Wilders deze voorstelt en dat ze ten tweede niet genegeerd worden (zoals Wilders eveneens doet voorkomen).
Kan het niet ook gewoon zijn dat Wilders een hype is (zoals de SP een paar jaar terug) en dat het voor simpele mensen lekker voelt om tegen het hoogopgeleide deel van de maatschappij aan te schoppen? Dat ze deel zijn van een "ons" dat nu lekker de macht gaat afpakken van een "hen"?
Naiefquote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:24 schreef pfaf het volgende:
[..]
Als iedereen gelijke kansen krijgt qua opleiding en je de laat de arbeidsmarkt haar gewone gang gaan hoef je werkgevers ook geen strop om de nek te doen.
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:26 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Het is nog ironischer dat Marxisten een veel groter aandeel hadden in de zege van Hitler dan kapitalisten.
Nee hoor, de KDP maakte het de sociaaldemocraten onmogelijk Hitler te bestrijden. Hitler zou immers ''de crisis van het kapitalisme'' bespoedigen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:28 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
![]()
De KPD en NSDAP ondermijnden beide de democratie maar daar hield het wel zo'n beetje mee op.
Op wat voor mannier werkten zij de SPD dan tegen?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:29 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Nee hoor, de KDP maakte het de sociaaldemocraten onmogelijk Hitler te bestrijden. Hitler zou immers ''de crisis van het kapitalisme'' bespoedigen.
De meesten hier zijn winnaars.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:31 schreef LENUS het volgende:
How sweetHet is een huilietopic van wat slechte verliezers.
Ik begrijp dat het een "ander soort club" is, maar het ging me meer om het overgrote deel van de kiezers die de PVV nu in een paar jaar tijd heeft aan weten te trekken. De SP ging ook in een paar jaar tijd naar 26 zetels en weer terug, met de PVV lijkt iets dergelijks te gebeuren. (Nu maar hopen dat het straks ook weer terug zal lopen.)quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Als je de SP en Wilders op één lijn zet dan weet je niet waarover je het hebt. De SP heeft een hele organisatie, inclusief huisartsenposten en loketten om mensen op weg te helpen in het gemeentelijke oerwoud. Heel ander soort club.
Marijnissen heeft bovendien gezegd na de overwinning in 2006 dat het ook tijd wordt om steeds meer hogeropgeleiden aan te trekken wat ze ook redelijk is gelukt trouwens. Kijk maar naar de cijfers. Doen ze het echt niet slecht onder hoogopgeleiden.
Pechtoldquote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:03 schreef lidewyz het volgende:
hadden jullie ook het idee dat Pechtold tijdens het slotdebat Wilders aan het hypnotiseren was zo van: You are getting sleepy Wilders, je kruipt weer in een slachtofferrol, je doet weer huilie over het linkse cordon sanitaire..
Even zwaaien naar de huiliesquote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:57 schreef Isdatzo het volgende:
Volgens mij heeft >90% van de Wilders-stemmers geen flauw idee van de standpunten die de PVV heeft.. laat staan de standpunten van de overige partijen. Wilders spreekt duidelijke taal en dan hebben de simpele zielen iets van herkenning.
.
Wilders aanhangers hebben er ook een handje naar om de calimero uit te hangen: pot verwijt de ketel?quote:
al die mensen die roepen dat pvv stemmers laagopgeleid zijn, niet weten wat de partij inhoudt blablabla. Dat die mensen niet begrijpen dat je daarmee de PVV juist in de kaart speelt en jah je komt ook over als een zure appel en een slecht verliezer. Als je ook dat debat ziet van gister....... ze snappen echt niet hoe ze die man moeten aanpakken.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:04 schreef Kremers het volgende:
[..]
Wilders aanhangers hebben er ook een handje naar om de calimero uit te hangen: pot verwijt de ketel?
Inderdaad, allemaal een grote mond maar ze worden volledig weggeblazen door de veel scherpere en verbaal sterkere Wilders.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:06 schreef ASroma het volgende:
[..]
al die mensen die roepen dat pvv stemmers laagopgeleid zijn, niet weten wat de partij inhoudt blablabla. Dat die mensen niet begrijpen dat je daarmee de PVV juist in de kaart speelt en jah je komt ook over als een zure appel en een slecht verliezer. Als je ook dat debat ziet van gister....... ze snappen echt niet hoe ze die man moeten aanpakken.
Waarom heb jij PVV gestemd? Heb jij je uberhaupt verdiept in de materie of is het gewoon omdat je een simpele ziel bent dat je op een simpele ziel stémt?quote:
Boehoe boehoe boehoe..de linkse garde is verdrietig, topics openen op fok, overal op de radio hoor je links gepeupel zeuren over Geert.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:57 schreef Isdatzo het volgende:
Volgens mij heeft >90% van de Wilders-stemmers geen flauw idee van de standpunten die de PVV heeft.. laat staan de standpunten van de overige partijen. Wilders spreekt duidelijke taal en dan hebben de simpele zielen iets van herkenning.
.
Demonstraties, vechtpartijen, enz. Ook de algemene staking die ze de SPD aanboden om Hitler te stuiten, zou zeer voordelig zijn geweest voor de KPD, maar niet voor de sociaal-democraten.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:33 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Op wat voor mannier werkten zij de SPD dan tegen?
Want hoezo speel ik de PVV op die manier in de kaart? Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het gewoon daadwerkelijk zo is.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:06 schreef ASroma het volgende:
[..]
al die mensen die roepen dat pvv stemmers laagopgeleid zijn, niet weten wat de partij inhoudt blablabla. Dat die mensen niet begrijpen dat je daarmee de PVV juist in de kaart speelt en jah je komt ook over als een zure appel en een slecht verliezer. Als je ook dat debat ziet van gister....... ze snappen echt niet hoe ze die man moeten aanpakken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |