Mja.. Kleding hoeft ook niet zo duur te zijn.. Als je een beetje rondkijkt kun je al voor 5 euro shirtjes en rokjes halen. En voor 2 euro slippersquote:Op woensdag 3 juni 2009 17:29 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee. Het kán wel, maar ik kan m'n geld ook wel beter gebruiken momenteel (beetje sparen, moet nieuwe zomerkleren etc).
Ik krijg 750 euro per maand. Daar moet ik m'n huur van betalen, m'n zorgverzekering, kleren, verzorgingsartikelen, eten... heel veel blijft er niet over, hoor. En zo materialistisch ben ik niet meerquote:Op woensdag 3 juni 2009 17:32 schreef P.F het volgende:
[..]
Mja.. Kleding hoeft ook niet zo duur te zijn.. Als je een beetje rondkijkt kun je al voor 5 euro shirtjes en rokjes halen. En voor 2 euro slippers!
Maar het is net wat je zelf wil.. Ik neig nu meer naar niet zo een dure vakantie en van de rest een groot beeldscherm kopen.. Of een fiets. Of een tv. Of een nieuwe broek.
Ik zou echt nooit een boek kopenquote:Op woensdag 3 juni 2009 17:33 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik krijg 750 euro per maand. Daar moet ik m'n huur van betalen, m'n zorgverzekering, kleren, verzorgingsartikelen, eten... heel veel blijft er niet over, hoor. En zo materialistisch ben ik niet meer. Ben zelfs met de lege handen de boekhandel uitgegaan gisteren!
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inderdaad! Ik ga volgende week bij m'n neef langs, ticket 15 euro, verblijf: gratisquote:Op woensdag 3 juni 2009 17:35 schreef ColdFeet het volgende:
Viking, heb je geen friends-of-friends op exotische locaties, bij wie je kunt logeren? Of kamperen met een vriendin ofzo, dat kan ook best low-budget (of was jij niet zo kampeerderig?).
Ik ga eind juli een weekje naar Amersfoortquote:Op woensdag 3 juni 2009 17:35 schreef ColdFeet het volgende:
Viking, heb je geen friends-of-friends op exotische locaties, bij wie je kunt logeren? Of kamperen met een vriendin ofzo, dat kan ook best low-budget (of was jij niet zo kampeerderig?).
Boeken die ik echt goed vind wil ik zelf hebben.quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:35 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik zou echt nooit een boek kopenJa misschien als cadeautje.. maar ik leen ze liever
Nou, dan zou ik niet leren en kijken of je beter of slechter dan gemiddeld bent.quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:38 schreef P.F het volgende:
Oei, ik moet een tentamen maken, en vorig jaar was het gemiddelde cijfer bij de eerste poging als ik het goed doe in excel een 3.7?? Van 100-200 mensen!
Dan doe je dat toch niet? Paar keer boterhammen of salade als avondeten, paar keer uit eten? Ik nam bij kampeervakanties altijd veel teveel keukenspullen meequote:Op woensdag 3 juni 2009 17:37 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik ga eind juli een weekje naar Amersfoort. Dat is ook een beetje vakantie. Want elke keer als ik me voorneem om niet op vakantie te gaan, word ik halverwege de zomer knettergek en ga ik ineens wél
.
En ik ben best kampeerderig ja, maar een prutje koken op een gasstelletje kan ik niet.
Misschien hebben ze dan juist dit jaar het tentamen wel makkelijker gemaaktquote:Op woensdag 3 juni 2009 17:38 schreef P.F het volgende:
Oei, ik moet een tentamen maken, en vorig jaar was het gemiddelde cijfer bij de eerste poging als ik het goed doe in excel een 3.7?? Van 100-200 mensen!
Klinkt ook goedquote:Op woensdag 3 juni 2009 17:41 schreef MariaEtcetera het volgende:
TVP!
Ik ga op vakantie in eigen huis dit jaar![]()
Ik wil er ook erg graag heen, ik ben er nog nooit geweestquote:Op woensdag 3 juni 2009 17:43 schreef neen het volgende:
Ik ga even naar London, daarom vroeg ik hier eerst ook tips
quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:10 schreef P.F het volgende:
Ik word intens gelukkig van 35 graden brandende zon
En 2 ferrari's naar keuze!quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:49 schreef TJDoornbos het volgende:
Nee geen Greys gezien!
Ik krijg van neen een weekendje voor 2 in Kerkrade all-inclusive als Cambuur wint vanavond!
Oh had me gesms't, ik zat vandaag op lab!quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:50 schreef P.F het volgende:
ChicooO! Ik wil gratis printen maar ik kon het scheikunde lab niet vinden!
2 delen olijfolie, 1 deel (dragon)azijn, scheutje witte wijn, mespunt kruidnagel, mespunt kaneel, peper & zoutquote:
Good luck, soldier!quote:Op woensdag 3 juni 2009 18:20 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wish me luck, ik ga een bureaustoel in elkaar zetten.
Hoezo niet?quote:
Ohja E3! Ik ga even googelenquote:Op woensdag 3 juni 2009 18:29 schreef Muis006 het volgende:
Oehhhh op E3 is het nieuwe Professor Layton spelletje geïntroduceerd! En Wii fit plus. Hebben
Misschien kan ik idd wel een weekje op een stroomloze camping op Ameland oid gaan staan in de zomerquote:Op woensdag 3 juni 2009 17:39 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dan doe je dat toch niet? Paar keer boterhammen of salade als avondeten, paar keer uit eten?
Goh, waarom ben ik nou niet verbaasd?quote:Ik nam bij kampeervakanties altijd veel teveel keukenspullen mee
ik ben een allochtoonquote:Op woensdag 3 juni 2009 18:28 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Hoezo niet?
Ik mag ook niet stemmen; ik ben vergeten om een of andere kieskaart aan te vragen. Dus dan moet ik geloof ik naar Brussel om te stemmen
Yayquote:Op woensdag 3 juni 2009 18:29 schreef Muis006 het volgende:
Oehhhh op E3 is het nieuwe Professor Layton spelletje geïntroduceerd! En Wii fit plus. Hebben
Ik heb de verhaallijn uitgespeeld, maar ik moet nog 3 puzzels oplossen geloof ik! Zal straks eens kijkenquote:Op woensdag 3 juni 2009 18:43 schreef Miss_S het volgende:
[..]
YayProf. Layton is zo leuk
Moet alleen die vorige nog 'even' uitspelen
Ik ben bij het einde maar ben toen eigenlijk gestopt met spelen....moet denk ik nog 2 puzzels in de verhaallijn.quote:Op woensdag 3 juni 2009 18:45 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Ik heb de verhaallijn uitgespeeld, maar ik moet nog 3 puzzels oplossen geloof ik! Zal straks eens kijken
Ik heb ze wel al allemaal gevondenquote:Op woensdag 3 juni 2009 18:48 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ik ben bij het einde maar ben toen eigenlijk gestopt met spelen....moet denk ik nog 2 puzzels in de verhaallijn.
Maar ik heb er nog wel meer gemist
Binnekort maar weer spelen
quote:
Nope! Maar omdat 1 van mijn ouders uit het buitenland kwam noemen ze me toch een allochtoon. Wat ik overigens heel raar vind - ik ben in NL geboren en heb alleen de Nederlandse nationaliteit en mijn moeder is 100% Nederlandse.quote:Op woensdag 3 juni 2009 19:13 schreef ColdFeet het volgende:
Heb jij een dubbele nationaliteit, Maria?
Jup, heb alleen een brits paspoort. Ik wil wel een nederlands pp aanvragen (naturalisatie noemen ze datquote:Op woensdag 3 juni 2009 19:11 schreef MariaEtcetera het volgende:
Volgens de officiële shizzle ben ik ook een allochtoon maar ik heb wel een stemkaart gekregen! Of bedoel je dat je niet de Nederlandse nationaliteit hebt ofzo Blurred?
Ja hoor, alleen soms kan het gewoon niet anders. Kan moeilijk nog steeds hele dagen met de beentjes omhoog gaan liggenquote:
Is ook logisch! Pas jij ook op jezelf?quote:Op woensdag 3 juni 2009 19:26 schreef loveli het volgende:
Gaat aardig hier, merk alleen dat ik niet zo scherp ben als normaal.
Waarom kan dat eigenlijk niet Greys? Als je een openbeenwond zou hebben zou je toch ook nog gewoon in de ziektewet lopen? Of niet soms?quote:Op woensdag 3 juni 2009 19:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja hoor, alleen soms kan het gewoon niet anders. Kan moeilijk nog steeds hele dagen met de beentjes omhoog gaan liggenEn hoe gaat het met jou? Trek je het een beetje?
quote:Op woensdag 3 juni 2009 19:28 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Is ook logisch! Pas jij ook op jezelf?Volgens mij had jij het ook behoorlijk te verduren de laatste tijd! Maar als jij zo verstandig voor jezelf bent als voor anderen moet dat goed komen
Kan ik me heel goed voorstellen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 19:26 schreef loveli het volgende:
Gaat aardig hier, merk alleen dat ik niet zo scherp ben als normaal.
Ik vond dat ik toch deze week gewoon op het werk moest verschijnen aangezien ik volgende week natuurlijk al een week vrij heb. En ik dacht dat op een stoel zitten op het werk niet zo heel veel zou verschillen van thuis hangen, maar ik vond het autorijden al best pijnlijk. Maar die anderhalve dag maak ik ook nog af, op de een of andere manier vind ik dat ik het niet kan maken om langer thuis te blijven voor zoiets.quote:Op woensdag 3 juni 2009 19:30 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Waarom kan dat eigenlijk niet Greys? Als je een openbeenwond zou hebben zou je toch ook nog gewoon in de ziektewet lopen? Of niet soms?
Ik las het ook! Gister danquote:Op woensdag 3 juni 2009 19:33 schreef Merel het volgende:
Ik las vandaag in de krant dat er in Egypte een vrouw was opgegeten door een haai! Dus Co moet maar niet gaan zwemmen in Egypte
aaw! Als je wilt kan ik je wel een goedbedoelde weetikwatjenodighebt geven! (schoppen onder bevallige achterstes, aaien over bolletjes, digitale knuffels, outsider's perspectives, you name it, we haz itquote:
Doe normaal!quote:Op woensdag 3 juni 2009 19:36 schreef Greys het volgende:
Ik vond dat ik toch deze week gewoon op het werk moest verschijnen aangezien ik volgende week natuurlijk al een week vrij heb. En ik dacht dat op een stoel zitten op het werk niet zo heel veel zou verschillen van thuis hangen, maar ik vond het autorijden al best pijnlijk. Maar die anderhalve dag maak ik ook nog af, op de een of andere manier vind ik dat ik het niet kan maken om langer thuis te blijven voor zoiets.
En een andere collega is al ziek thuis. Nou ja. Het moet maar even en dan doe ik daar op vakantie wel rustig aan. Het bloedloos op vakantie gaan heb ik toch al uit mijn hoofd gezet, dat ga ik denk ik niet meer redden helaas.
Ik wilde net exact hetzelfde gaan typen! Srsly!quote:Op woensdag 3 juni 2009 19:38 schreef Greys het volgende:
Ik ga wel stemmen morgen. Ik vind dat eigenlijk iedereen dat zou moeten doen
Weet alleen nog niet op wie. Ik gooi er nog maar eens een stemwijzer tegenaan vanavond.
Mja dat vind ik ook, maar ik zou echt niet weten waarop. Heb wel zo'n stemwijzer gedaan, maar daar kwamen partijen uit waar ik niet op zou willen stemmenquote:Op woensdag 3 juni 2009 19:38 schreef Greys het volgende:
Ik ga wel stemmen morgen. Ik vind dat eigenlijk iedereen dat zou moeten doen
Weet alleen nog niet op wie. Ik gooi er nog maar eens een stemwijzer tegenaan vanavond.
Aaah! Ik kom morgen dan wel printenquote:Op woensdag 3 juni 2009 17:54 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Oh had me gesms't, ik zat vandaag op lab!Hele maand trouwens. Gebouw B, 9e verdieping, maar je kan niet zomaar op die computers. Daar zitten nu alle eerstejaars, denk wel dat er iemand gaat vragen wat je er moet als ze je zien lopen
. Dus moet je mij even sms'en, dan regel ik het wel.
Edit: en gratis printen kan ook in de bieb van FNWI. Gebouw C, aan de gang tussen A en C, op de eerste verdieping. Daar mag je gewoon op een pc, daar lopen mensen van alle studies en kan je printen.
Jaaaaquote:Op woensdag 3 juni 2009 19:07 schreef Greys het volgende:
[..]Was hard aan het werk! Er moet nog best veel af voordat ik een weekje vakantie heb!
Mijn eerste hele werkdag viel best wel een beetje tegen, heb nu veel meer last dan voorgaande dagen
Net ook maar weer braaf mijn joggingbroekie aangetrokken, dat zit veel fijner
@PF, als ik jouw vakantie-eisen zo lees moet je gewoon lekker naar een all-in hotel in Hurghada gaan ofzo. Bv naar dat hotel waar ik met mijn zusje was. Het eten was echt prima, geen last van de darmpjesEn je kunt daar shoppen tot je een ons weegt. Alleen wij deden het niet omdat ik zo'n hekel had aan dat geleur van die mannetjes buiten de winkels die je haast naar binnen trekken.
Maar goed. Luxe hotel, veel zon, lekker snorkelen, lekker eten en totaal voor 500 euro per persoon incl. alle drankjes en eten geloof ik. Volgens mij zoek jij zoiets?
Makkelijkst is om dat in de bieb te doen. Die werken namelijk altijd (op lab niet altijd eigenlijk). Of je komt langs voor de gezelligheidquote:Op woensdag 3 juni 2009 19:57 schreef P.F het volgende:
[..]
Aaah! Ik kom morgen dan wel printen! Thanks!
Ik kon je niet smsen want m'n telefoon is gestolen en op die andere telefoon die ik heb stond je nummer niet..
Is ze al op vakantiequote:Op woensdag 3 juni 2009 19:32 schreef Greys het volgende:
Muissie, ik zie nu je sms!
Hoe lang zou de Co moeten rijden naar haar vakantiebestemming en zou ze in één keer doorrijden?
Ik heb er totaal geen verstand van.. En ik zou er eigenlijk wel meer over willen weten..quote:Op woensdag 3 juni 2009 20:03 schreef sigme het volgende:
Hoi.
Ik heb jaaaaaaaaaaaren op POL gebivakkeerd en me aardig verdiept in politiek, en ik ga niet stemmen en ben ook absoluut niet van mening dat iedereen dat beter wel zou doen.
Hihi, wat schattigquote:Op woensdag 3 juni 2009 19:37 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik las het ook! Gister dan
Ze sprong enthousiast in het water uit nieuwsgierigheid toen ze 'een grote vis' zag zwemmen
En ik daar maar snorkelen afgelopen najaar en bij elke donkere schaduw al helemaal panisch zijn![]()
Nou, dat kanquote:Op woensdag 3 juni 2009 20:10 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik heb er totaal geen verstand van.. En ik zou er eigenlijk wel meer over willen weten..
Meen je dat? Zo ja, waarom is dat jammer?quote:Op woensdag 3 juni 2009 20:54 schreef Mini_rulez het volgende:
Goh, ik was al helemaal positief verrast dat Nova Collegetour met de Dalai Lama niet ondertiteld is maar nu staat er in beeld dat het later nog eens mét ondertiteling uitgezonden wordt. Jammer.
Nouja, een programma dat helemaal in het Engels is mag op zich wel ondertiteld worden maar ik zie zo vaak dat ze bij 2 zinnetjes al meteen gaan ondertitelen, dat vind ik zó overdreven. In deze tijd mag je toch wel verwachten dat mensen een beetje Engels verstaan. Bovendien is de ondertiteling toch vaak een slechte weergave van wat iemand zegt, als het al niet helemaal verkeerd vertaald wordt zoals bij films heel vaak gebeurt. Daarom vond ik dit weleens fijn.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:07 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Meen je dat? Zo ja, waarom is dat jammer?
Dat kan ik wel begrijpen, maar hoe zit het dan met doven en slechthorenden? Mijn Engels is above average maar zonder ondertiteling kan ik zo'n programma toch echt niet volgen. En ik vind het ook wel interessant om te weten wat de Dalai Lama te zeggen heeft, ook al is de ondertiteling soms krom.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:10 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Nouja, een programma dat helemaal in het Engels is mag op zich wel ondertiteld worden maar ik zie zo vaak dat ze bij 2 zinnetjes al meteen gaan ondertitelen, dat vind ik zó overdreven. In deze tijd mag je toch wel verwachten dat mensen een beetje Engels verstaan. Bovendien is de ondertiteling toch vaak een slechte weergave van wat iemand zegt, als het al niet helemaal verkeerd vertaald wordt zoals bij films heel vaak gebeurt. Daarom vond ik dit weleens fijn.
Tja, ik denk natuurlijk vanuit iemand die het gewoon kan verstaan.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:13 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Dat kan ik wel begrijpen, maar hoe zit het dan met doven en slechthorenden? Mijn Engels is above average maar zonder ondertiteling kan ik zo'n programma toch echt niet volgen. En ik vind het ook wel interessant om te weten wat de Dalai Lama te zeggen heeft, ook al is de ondertiteling soms krom.
Wat Muis zegt.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:13 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Dat kan ik wel begrijpen, maar hoe zit het dan met doven en slechthorenden? Mijn Engels is above average maar zonder ondertiteling kan ik zo'n programma toch echt niet volgen. En ik vind het ook wel interessant om te weten wat de Dalai Lama te zeggen heeft, ook al is de ondertiteling soms krom.
Als in: je kunt de taal waarin ondertiteld wordt kiezen?quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:15 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Tja, ik denk natuurlijk vanuit iemand die het gewoon kan verstaan.
Maar bij programma's die niet ondertiteld zijn heb je toch altijd nog zo'n teletekstpagina met ondertiteling, of zit het Engels daar niet bij?
Nee, daar zit Engels inderdaad niet bij, alleen Nederlands en zelfs dat vaak nog fonetisch en niet grammaticaal correct. Voor doven en slechthorenden is het aantal te volgen televisieprogramma's bijzonder klein, want commerciele zenders vinden het te duur om alles te ondertitelen en doen dit dus maar niet. Ik vind het pure discriminatie maar goed, dat zou een felle discussie kunnen worden so let's not go down that road.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:15 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Tja, ik denk natuurlijk vanuit iemand die het gewoon kan verstaan.
Maar bij programma's die niet ondertiteld zijn heb je toch altijd nog zo'n teletekstpagina met ondertiteling, of zit het Engels daar niet bij?
Nee, dat bedoel ik niet maar als er bijv. een Nederlands programma is met een paar zinnen in het Engels, ondertitelen ze die zinnen dan niet mee?quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:17 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Als in: je kunt de taal waarin ondertiteld wordt kiezen?.
Nederlandstalige programma's worden vaak wel ondertiteld, maar voor Engelstalige programma's kun je geen beroep doen op 888.
Soms wel, soms niet. Het nieuws sowieso wel, nl 1 2 en 3 ook. Maar vaak ook niet. Wat ik echt belachelijk vind is dat bij een Belgisch/Nederlands programma op de commerciele zender het Belgisch wél ondertiteld wordt en het Nederlands niet. Als je toch bezig bent, doe het dan meteen allemaal. Tietvliegen dat het er zijn.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:19 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Nee, dat bedoel ik niet maar als er bijv. een Nederlands programma is met een paar zinnen in het Engels, ondertitelen ze die zinnen dan niet mee?
Nova Collegetour is verder ook gewoon een Nederlands programma.
Het is gelukkig al een stuk beter dan vroegerquote:Op woensdag 3 juni 2009 21:18 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Nee, daar zit Engels inderdaad niet bij, alleen Nederlands en zelfs dat vaak nog fonetisch en niet grammaticaal correct. Voor doven en slechthorenden is het aantal te volgen televisieprogramma's bijzonder klein, want commerciele zenders vinden het te duur om alles te ondertitelen en doen dit dus maar niet. Ik vind het pure discriminatie maar goed, dat zou een felle discussie kunnen worden so let's not go down that road.
Dat moet je leren. Ik ben op cursus geweest voor Nederlands, Engels is er vanzelf bij gekomen (ik kan ook accenten aflezen) en Duits een beetje.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:22 schreef Mini_rulez het volgende:
Dat van die commerciële zenders is inderdaad behoorlijk asociaal. Als er geen geld mee te verdienen is doen ze niks.
Als je trouwens in het Nederlands kunt liplezen, kun je het dan ook in het Engels? Of is dat een rare vraag?
Het jammere aan de stemwijzer is ook dat ik bij de helft van de vragen vaak niet weet wat ik ervan vind. Als ik dat wist had ik die hele stemwijzer namelijk niet nodig.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:22 schreef sigme het volgende:
Ik vind niet dat mensen zouden moeten gaan stemmen, maar ik vind vooral niet dat je je keuze zou moeten bepalen aan de hand van kieswijzer, stemwijzer etc. Het idee dat je aan de hand van een aantal door anderen geselecteerde punten laat uitrekenen wie jou moet vertegenwoordigen![]()
.
Mijn zus heeft weleens met Veronica gebeld om te vragen hoe het zat, en toen de woordvoerder de vragen te lastig vond worden heeft hij gewoon opgehangenquote:Op woensdag 3 juni 2009 21:22 schreef Mini_rulez het volgende:
Dat van die commerciële zenders is inderdaad behoorlijk asociaal. Als er geen geld mee te verdienen is doen ze niks.
Als je trouwens in het Nederlands kunt liplezen, kun je het dan ook in het Engels? Of is dat een rare vraag?
Het stomst vind ik nog dat die dingen zo 'gekleurd' zijn, niet objectief. "Culturele gewoontes van een land moeten beschermd blijven ... zoals stierenvechten". Cultuur mag van mij best beschermd worden, maar door daar stierenvechten bij te halen stuur je mensen wel een bepaalde kant op.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:22 schreef sigme het volgende:
Ik vind niet dat mensen zouden moeten gaan stemmen, maar ik vind vooral niet dat je je keuze zou moeten bepalen aan de hand van kieswijzer, stemwijzer etc. Het idee dat je aan de hand van een aantal door anderen geselecteerde punten laat uitrekenen wie jou moet vertegenwoordigen![]()
.
Huh, echt waar? dan zouden ze mij ook allochtoon moeten noemen, ik ben zelfs geboren met een buitenlandse nationaliteit omdat je vroeger nog automatisch de nat van je vader meekreeg geloof ik, Maar volgens mij ben ik nu wel autochtoon, heb ook alleen een NL paspoort...quote:Op woensdag 3 juni 2009 19:15 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Nope! Maar omdat 1 van mijn ouders uit het buitenland kwam noemen ze me toch een allochtoon. Wat ik overigens heel raar vind - ik ben in NL geboren en heb alleen de Nederlandse nationaliteit en mijn moeder is 100% Nederlandse.
Best lullig, want in Chili zou ik ook allochtoon zijn![]()
Ik ben autochtone wereldburger
Vind je? Daarmee wordt het idee van politiek, vertegenwoordiging, parlementaire democratie toch van heel veel essentiele onderdelen ontdaan, alsof je kan 'uitrekenen' aan de hand van een arbitrair vastgesteld lijstje 'punten' welke persoon jou het best vertegenwoordigt.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:24 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Het jammere aan de stemwijzer is ook dat ik bij de helft van de vragen vaak niet weet wat ik ervan vind. Als ik dat wist had ik die hele stemwijzer namelijk niet nodig.
Maarja, het kan wel een hulpmiddel zijn als je het wel ongeveer weet maar niet precies weet wat de 'Europese' standpunten zijn.
Volgens de officiële regeltjes ben jij ook een allochtoon danquote:Op woensdag 3 juni 2009 21:32 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Huh, echt waar? dan zouden ze mij ook allochtoon moeten noemen, ik ben zelfs geboren met een buitenlandse nationaliteit omdat je vroeger nog automatisch de nat van je vader meekreeg geloof ik, Maar volgens mij ben ik nu wel autochtoon, heb ook alleen een NL paspoort...
Dat is het ook ja... Maar goed, er gaan toch een boel mensen stemmen die geen idee hebben waar het over gaat, dan zorgt dit er misschien voor dat ze nog een béétje op de inhoud afgaan.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Vind je? Daarmee wordt het idee van politiek, vertegenwoordiging, parlementaire democratie toch van heel veel essentiele onderdelen ontdaan, alsof je kan 'uitrekenen' aan de hand van een arbitrair vastgesteld lijstje 'punten' welke persoon jou het best vertegenwoordigt.
Het is een technocratische vervulling van partijpolitiek - wat mij betreft nogal strijdig met het idee van het kiezen van een volksvertegenwoordiger.
quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:32 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Huh, echt waar? dan zouden ze mij ook allochtoon moeten noemen, ik ben zelfs geboren met een buitenlandse nationaliteit omdat je vroeger nog automatisch de nat van je vader meekreeg geloof ik, Maar volgens mij ben ik nu wel autochtoon, heb ook alleen een NL paspoort...
quote:Met ingang vanaugustus 1999 is CBS-breed de standaardde-finitie ingevoerd. Volgens deze nieuwe defini-tie wordt een persoon tot de allochtonen gere-kend als ten minste één ouder in hetbuitenland is geboren.
en ik maar grapjes maken over allochtonen, blijk ik er dus zelf 1 te zijnquote:Op woensdag 3 juni 2009 21:36 schreef MariaEtcetera het volgende:Terug van body jam! *zweeterdezweet*
Het was weer intensief!
[..]
Volgens de officiële regeltjes ben jij ook een allochtoon dan*schudt hand*
Mijn zus heeft uitgezocht hoe dat zat toen ze ineens (als net afgestudeerde) een brief kreeg van de gemeente, gericht aan "Alle hoog opgeleide werkeloze allochtonen"Epic gemeente.
Nou.. Omdat ik het jammer vind dat ik amper vier ministers kan opnoemen, laat staan wat een coalitie, oppositie, etc is. Een stukje algemene ontwikkeling dat ik mis en graag zou willen hebben.quote:Op woensdag 3 juni 2009 20:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou, dat kan. Fok heeft er een subforum voor, Politiek
Er is best veel informatie over, links en rechts, en je kan het van allerlei kanten bekijken. Maar wát en waarom zou je (erover) willen weten?
Maar bijna niemand zal een partij kunnen vinden bij wie álle punten overeen komen met diens mening.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:35 schreef Muis006 het volgende:
Ik heb besloten niet te gaan stemmen, want er is geen enkele partij die mijn mening compleet vertegenwoordigt. Nu is dat ook veel gevraagd, maar ik ga ook niet op een partij stemmen omdat die "het meest overeenkomt" terwijl diezelfde partij punten heeft waar ik het totaal niet mee eens ben.
Ja dus nu maar niet op mister Wilders stemmen hè!quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:38 schreef cyclechick het volgende:
[..]
en ik maar grapjes maken over allochtonen, blijk ik er dus zelf 1 te zijn![]()
Goed ge body-jammed dus? Lekker!! Ik ben net terug van wielrennen, de "snellere" training voor het eerst, ben echt 100 keer doodgegaan, dus ik weet hoe je je voelt
Ik vind de ondertiteling juist geweldig! Voor doven- en slechthorenden, inderdaad. Maar ook om toch tv te kunnen kijken in lawaaierige ruimten of als je de taal niet goed genoeg verstaat. Er zijn nog teveel mensen die niet goed Engels spreken (zeker de helft van de Nederlanders: niet iedereen heeft gestudeerd) en ook buitenlanders die nog niet zo goede Nederlands spreken hebben veel baat bij een ondertiteling. Als het aan mij ligt worden alle programma's ondertiteld.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:18 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Nee, daar zit Engels inderdaad niet bij, alleen Nederlands en zelfs dat vaak nog fonetisch en niet grammaticaal correct. Voor doven en slechthorenden is het aantal te volgen televisieprogramma's bijzonder klein, want commerciele zenders vinden het te duur om alles te ondertitelen en doen dit dus maar niet. Ik vind het pure discriminatie maar goed, dat zou een felle discussie kunnen worden so let's not go down that road.
Nou ik ben het wel met Muis eens, hoor. De dingen waar ik het niet mee eens ben zitten me dan behoorlijk dwarsquote:Op woensdag 3 juni 2009 21:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar bijna niemand zal een partij kunnen vinden bij wie álle punten overeen komen met diens mening.
En als iedereen er zo over denkt om dan maar niet te stemmen hebben 'we' altijd een nul opkomst. Dat schiet ook niet op, toch?
Ieder zijn eigen mening hoor! Ik zal niemand er op aankijken als ze niet stemmen, maar ik verbaas me er wel eens over
Nee maar goed, lack of a better alternative vind ik geen reden om op een partij te stemmen die ik niet echt vertegenwoordig. En wmb gaat het recht om te stemmen gepaard met het recht om niet te stemmen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar bijna niemand zal een partij kunnen vinden bij wie álle punten overeen komen met diens mening.
En als iedereen er zo over denkt om dan maar niet te stemmen hebben 'we' altijd een nul opkomst. Dat schiet ook niet op, toch?
Ieder zijn eigen mening hoor! Ik zal niemand er op aankijken als ze niet stemmen, maar ik verbaas me er wel eens over
Dat mag uiteraard.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nou ik ben het wel met Muis eens, hoor. De dingen waar ik het niet mee eens ben zitten me dan behoorlijk dwars.
Tsja. De vraag is wie bepaalt wat 'de inhoud' is, of welk deel van alle aspecten belangrijk is om de ene kues boven de andere te stellen..quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:37 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Dat is het ook ja... Maar goed, er gaan toch een boel mensen stemmen die geen idee hebben waar het over gaat, dan zorgt dit er misschien voor dat ze nog een béétje op de inhoud afgaan.
Hmm. Aangezien het Nederlands parlement uiteindelijk overal over beslist, zou ik zeggen dat het wat dat betreft niet uitmaakt of en wat je Europees stemt. Het europarlement is geen parlement als het nationale, en heeft ook weinig bevoegdheden. Als je een mening hebt over wat de EU zoal zou moeten doen kan je daar beter bij nationale verkiezingen op richten.quote:Ik vraag me sowieso al af in hoeverre iemand in Europa ons überhaupt kan vertegenwoordigen. Ik begin toch langzamerhand het idee te krijgen dat er zoveel landen in zitten met tegenstrijdige belangen dat het nooit goed voor ons kan zijn.
Als jij nou eens directeur van RTL wordt ofzo!quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:42 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik vind de ondertiteling juist geweldig! Voor doven- en slechthorenden, inderdaad. Maar ook om toch tv te kunnen kijken in lawaaierige ruimten of als je de taal niet goed genoeg verstaat. Er zijn nog teveel mensen die niet goed Engels spreken (zeker de helft van de Nederlanders: niet iedereen heeft gestudeerd) en ook buitenlanders die nog niet zo goede Nederlands spreken hebben veel baat bij een ondertiteling. Als het aan mij ligt worden alle programma's ondertiteld.
Preciesquote:Op woensdag 3 juni 2009 21:43 schreef Muis006 het volgende:
En wmb gaat het recht om te stemmen gepaard met het recht om niet te stemmen.
Erg is die reclame he?quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:41 schreef Muis006 het volgende:
De leuke Mojito reclame was net op! Ik wil ook zo zwoel met mijn billen en heupen kunnen schudden
Het klinkt geweldig! Ik heb het meteen voorgesteld! Helaas stuurde het vriendje dit terug (ja ik ga met hem!)quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:43 schreef Greys het volgende:
PF, niet dat je er naar toe moet gaan hoor, dat moet je zelf weten, maar ik zat met zusje in dit hotel:
http://www.vakantiereiswi(...)arabia-beach-resort/
Het fijne van Egypte is dat het niet te ver en te lang vliegen is.
En als je zoals jij een weekje zon, zee, eten, drinken en shoppen wilt dan is het wellicht wat voor je.
Maar je moet wel tegen opdringerige verkopers kunnen. Ga je met je vriendje?
quote:Ja daar ben ik dus geweest
Het eerste is actualiteit, het tweede staatsrecht. Twee totaal verschillende zaken: je kan van het een van beide héél veel weten zonder een moer te weten van het ander.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:40 schreef P.F het volgende:
[..]
Nou.. Omdat ik het jammer vind dat ik amper vier ministers kan opnoemen, laat staan wat een coalitie, oppositie, etc is. Een stukje algemene ontwikkeling dat ik mis en graag zou willen hebben.
Nou ja, zo weinig weet ik er dus van af!quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Het eerste is actualiteit, het tweede staatsrecht. Twee totaal verschillende zaken: je kan van het een van beide héél veel weten zonder een moer te weten van het ander.
Misschien een leuke site om eens rond te kijken: http://www.parlement.com/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |