Meen je dat? Zo ja, waarom is dat jammer?quote:Op woensdag 3 juni 2009 20:54 schreef Mini_rulez het volgende:
Goh, ik was al helemaal positief verrast dat Nova Collegetour met de Dalai Lama niet ondertiteld is maar nu staat er in beeld dat het later nog eens mét ondertiteling uitgezonden wordt. Jammer.
Nouja, een programma dat helemaal in het Engels is mag op zich wel ondertiteld worden maar ik zie zo vaak dat ze bij 2 zinnetjes al meteen gaan ondertitelen, dat vind ik zó overdreven. In deze tijd mag je toch wel verwachten dat mensen een beetje Engels verstaan. Bovendien is de ondertiteling toch vaak een slechte weergave van wat iemand zegt, als het al niet helemaal verkeerd vertaald wordt zoals bij films heel vaak gebeurt. Daarom vond ik dit weleens fijn.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:07 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Meen je dat? Zo ja, waarom is dat jammer?
Dat kan ik wel begrijpen, maar hoe zit het dan met doven en slechthorenden? Mijn Engels is above average maar zonder ondertiteling kan ik zo'n programma toch echt niet volgen. En ik vind het ook wel interessant om te weten wat de Dalai Lama te zeggen heeft, ook al is de ondertiteling soms krom.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:10 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Nouja, een programma dat helemaal in het Engels is mag op zich wel ondertiteld worden maar ik zie zo vaak dat ze bij 2 zinnetjes al meteen gaan ondertitelen, dat vind ik zó overdreven. In deze tijd mag je toch wel verwachten dat mensen een beetje Engels verstaan. Bovendien is de ondertiteling toch vaak een slechte weergave van wat iemand zegt, als het al niet helemaal verkeerd vertaald wordt zoals bij films heel vaak gebeurt. Daarom vond ik dit weleens fijn.
Tja, ik denk natuurlijk vanuit iemand die het gewoon kan verstaan.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:13 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Dat kan ik wel begrijpen, maar hoe zit het dan met doven en slechthorenden? Mijn Engels is above average maar zonder ondertiteling kan ik zo'n programma toch echt niet volgen. En ik vind het ook wel interessant om te weten wat de Dalai Lama te zeggen heeft, ook al is de ondertiteling soms krom.
Wat Muis zegt.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:13 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Dat kan ik wel begrijpen, maar hoe zit het dan met doven en slechthorenden? Mijn Engels is above average maar zonder ondertiteling kan ik zo'n programma toch echt niet volgen. En ik vind het ook wel interessant om te weten wat de Dalai Lama te zeggen heeft, ook al is de ondertiteling soms krom.
Als in: je kunt de taal waarin ondertiteld wordt kiezen?quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:15 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Tja, ik denk natuurlijk vanuit iemand die het gewoon kan verstaan.
Maar bij programma's die niet ondertiteld zijn heb je toch altijd nog zo'n teletekstpagina met ondertiteling, of zit het Engels daar niet bij?
Nee, daar zit Engels inderdaad niet bij, alleen Nederlands en zelfs dat vaak nog fonetisch en niet grammaticaal correct. Voor doven en slechthorenden is het aantal te volgen televisieprogramma's bijzonder klein, want commerciele zenders vinden het te duur om alles te ondertitelen en doen dit dus maar niet. Ik vind het pure discriminatie maar goed, dat zou een felle discussie kunnen worden so let's not go down that road.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:15 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Tja, ik denk natuurlijk vanuit iemand die het gewoon kan verstaan.
Maar bij programma's die niet ondertiteld zijn heb je toch altijd nog zo'n teletekstpagina met ondertiteling, of zit het Engels daar niet bij?
Nee, dat bedoel ik niet maar als er bijv. een Nederlands programma is met een paar zinnen in het Engels, ondertitelen ze die zinnen dan niet mee?quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:17 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Als in: je kunt de taal waarin ondertiteld wordt kiezen?.
Nederlandstalige programma's worden vaak wel ondertiteld, maar voor Engelstalige programma's kun je geen beroep doen op 888.
Soms wel, soms niet. Het nieuws sowieso wel, nl 1 2 en 3 ook. Maar vaak ook niet. Wat ik echt belachelijk vind is dat bij een Belgisch/Nederlands programma op de commerciele zender het Belgisch wél ondertiteld wordt en het Nederlands niet. Als je toch bezig bent, doe het dan meteen allemaal. Tietvliegen dat het er zijn.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:19 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Nee, dat bedoel ik niet maar als er bijv. een Nederlands programma is met een paar zinnen in het Engels, ondertitelen ze die zinnen dan niet mee?
Nova Collegetour is verder ook gewoon een Nederlands programma.
Het is gelukkig al een stuk beter dan vroegerquote:Op woensdag 3 juni 2009 21:18 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Nee, daar zit Engels inderdaad niet bij, alleen Nederlands en zelfs dat vaak nog fonetisch en niet grammaticaal correct. Voor doven en slechthorenden is het aantal te volgen televisieprogramma's bijzonder klein, want commerciele zenders vinden het te duur om alles te ondertitelen en doen dit dus maar niet. Ik vind het pure discriminatie maar goed, dat zou een felle discussie kunnen worden so let's not go down that road.
Dat moet je leren. Ik ben op cursus geweest voor Nederlands, Engels is er vanzelf bij gekomen (ik kan ook accenten aflezen) en Duits een beetje.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:22 schreef Mini_rulez het volgende:
Dat van die commerciële zenders is inderdaad behoorlijk asociaal. Als er geen geld mee te verdienen is doen ze niks.
Als je trouwens in het Nederlands kunt liplezen, kun je het dan ook in het Engels? Of is dat een rare vraag?
Het jammere aan de stemwijzer is ook dat ik bij de helft van de vragen vaak niet weet wat ik ervan vind. Als ik dat wist had ik die hele stemwijzer namelijk niet nodig.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:22 schreef sigme het volgende:
Ik vind niet dat mensen zouden moeten gaan stemmen, maar ik vind vooral niet dat je je keuze zou moeten bepalen aan de hand van kieswijzer, stemwijzer etc. Het idee dat je aan de hand van een aantal door anderen geselecteerde punten laat uitrekenen wie jou moet vertegenwoordigen![]()
.
Mijn zus heeft weleens met Veronica gebeld om te vragen hoe het zat, en toen de woordvoerder de vragen te lastig vond worden heeft hij gewoon opgehangenquote:Op woensdag 3 juni 2009 21:22 schreef Mini_rulez het volgende:
Dat van die commerciële zenders is inderdaad behoorlijk asociaal. Als er geen geld mee te verdienen is doen ze niks.
Als je trouwens in het Nederlands kunt liplezen, kun je het dan ook in het Engels? Of is dat een rare vraag?
Het stomst vind ik nog dat die dingen zo 'gekleurd' zijn, niet objectief. "Culturele gewoontes van een land moeten beschermd blijven ... zoals stierenvechten". Cultuur mag van mij best beschermd worden, maar door daar stierenvechten bij te halen stuur je mensen wel een bepaalde kant op.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:22 schreef sigme het volgende:
Ik vind niet dat mensen zouden moeten gaan stemmen, maar ik vind vooral niet dat je je keuze zou moeten bepalen aan de hand van kieswijzer, stemwijzer etc. Het idee dat je aan de hand van een aantal door anderen geselecteerde punten laat uitrekenen wie jou moet vertegenwoordigen![]()
.
Huh, echt waar? dan zouden ze mij ook allochtoon moeten noemen, ik ben zelfs geboren met een buitenlandse nationaliteit omdat je vroeger nog automatisch de nat van je vader meekreeg geloof ik, Maar volgens mij ben ik nu wel autochtoon, heb ook alleen een NL paspoort...quote:Op woensdag 3 juni 2009 19:15 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Nope! Maar omdat 1 van mijn ouders uit het buitenland kwam noemen ze me toch een allochtoon. Wat ik overigens heel raar vind - ik ben in NL geboren en heb alleen de Nederlandse nationaliteit en mijn moeder is 100% Nederlandse.
Best lullig, want in Chili zou ik ook allochtoon zijn![]()
Ik ben autochtone wereldburger
Vind je? Daarmee wordt het idee van politiek, vertegenwoordiging, parlementaire democratie toch van heel veel essentiele onderdelen ontdaan, alsof je kan 'uitrekenen' aan de hand van een arbitrair vastgesteld lijstje 'punten' welke persoon jou het best vertegenwoordigt.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:24 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Het jammere aan de stemwijzer is ook dat ik bij de helft van de vragen vaak niet weet wat ik ervan vind. Als ik dat wist had ik die hele stemwijzer namelijk niet nodig.
Maarja, het kan wel een hulpmiddel zijn als je het wel ongeveer weet maar niet precies weet wat de 'Europese' standpunten zijn.
Volgens de officiële regeltjes ben jij ook een allochtoon danquote:Op woensdag 3 juni 2009 21:32 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Huh, echt waar? dan zouden ze mij ook allochtoon moeten noemen, ik ben zelfs geboren met een buitenlandse nationaliteit omdat je vroeger nog automatisch de nat van je vader meekreeg geloof ik, Maar volgens mij ben ik nu wel autochtoon, heb ook alleen een NL paspoort...
Dat is het ook ja... Maar goed, er gaan toch een boel mensen stemmen die geen idee hebben waar het over gaat, dan zorgt dit er misschien voor dat ze nog een béétje op de inhoud afgaan.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Vind je? Daarmee wordt het idee van politiek, vertegenwoordiging, parlementaire democratie toch van heel veel essentiele onderdelen ontdaan, alsof je kan 'uitrekenen' aan de hand van een arbitrair vastgesteld lijstje 'punten' welke persoon jou het best vertegenwoordigt.
Het is een technocratische vervulling van partijpolitiek - wat mij betreft nogal strijdig met het idee van het kiezen van een volksvertegenwoordiger.
quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:32 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Huh, echt waar? dan zouden ze mij ook allochtoon moeten noemen, ik ben zelfs geboren met een buitenlandse nationaliteit omdat je vroeger nog automatisch de nat van je vader meekreeg geloof ik, Maar volgens mij ben ik nu wel autochtoon, heb ook alleen een NL paspoort...
quote:Met ingang vanaugustus 1999 is CBS-breed de standaardde-finitie ingevoerd. Volgens deze nieuwe defini-tie wordt een persoon tot de allochtonen gere-kend als ten minste één ouder in hetbuitenland is geboren.
en ik maar grapjes maken over allochtonen, blijk ik er dus zelf 1 te zijnquote:Op woensdag 3 juni 2009 21:36 schreef MariaEtcetera het volgende:Terug van body jam! *zweeterdezweet*
Het was weer intensief!
[..]
Volgens de officiële regeltjes ben jij ook een allochtoon dan*schudt hand*
Mijn zus heeft uitgezocht hoe dat zat toen ze ineens (als net afgestudeerde) een brief kreeg van de gemeente, gericht aan "Alle hoog opgeleide werkeloze allochtonen"Epic gemeente.
Nou.. Omdat ik het jammer vind dat ik amper vier ministers kan opnoemen, laat staan wat een coalitie, oppositie, etc is. Een stukje algemene ontwikkeling dat ik mis en graag zou willen hebben.quote:Op woensdag 3 juni 2009 20:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou, dat kan. Fok heeft er een subforum voor, Politiek
Er is best veel informatie over, links en rechts, en je kan het van allerlei kanten bekijken. Maar wát en waarom zou je (erover) willen weten?
Maar bijna niemand zal een partij kunnen vinden bij wie álle punten overeen komen met diens mening.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:35 schreef Muis006 het volgende:
Ik heb besloten niet te gaan stemmen, want er is geen enkele partij die mijn mening compleet vertegenwoordigt. Nu is dat ook veel gevraagd, maar ik ga ook niet op een partij stemmen omdat die "het meest overeenkomt" terwijl diezelfde partij punten heeft waar ik het totaal niet mee eens ben.
Ja dus nu maar niet op mister Wilders stemmen hè!quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:38 schreef cyclechick het volgende:
[..]
en ik maar grapjes maken over allochtonen, blijk ik er dus zelf 1 te zijn![]()
Goed ge body-jammed dus? Lekker!! Ik ben net terug van wielrennen, de "snellere" training voor het eerst, ben echt 100 keer doodgegaan, dus ik weet hoe je je voelt
Ik vind de ondertiteling juist geweldig! Voor doven- en slechthorenden, inderdaad. Maar ook om toch tv te kunnen kijken in lawaaierige ruimten of als je de taal niet goed genoeg verstaat. Er zijn nog teveel mensen die niet goed Engels spreken (zeker de helft van de Nederlanders: niet iedereen heeft gestudeerd) en ook buitenlanders die nog niet zo goede Nederlands spreken hebben veel baat bij een ondertiteling. Als het aan mij ligt worden alle programma's ondertiteld.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:18 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Nee, daar zit Engels inderdaad niet bij, alleen Nederlands en zelfs dat vaak nog fonetisch en niet grammaticaal correct. Voor doven en slechthorenden is het aantal te volgen televisieprogramma's bijzonder klein, want commerciele zenders vinden het te duur om alles te ondertitelen en doen dit dus maar niet. Ik vind het pure discriminatie maar goed, dat zou een felle discussie kunnen worden so let's not go down that road.
Nou ik ben het wel met Muis eens, hoor. De dingen waar ik het niet mee eens ben zitten me dan behoorlijk dwarsquote:Op woensdag 3 juni 2009 21:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar bijna niemand zal een partij kunnen vinden bij wie álle punten overeen komen met diens mening.
En als iedereen er zo over denkt om dan maar niet te stemmen hebben 'we' altijd een nul opkomst. Dat schiet ook niet op, toch?
Ieder zijn eigen mening hoor! Ik zal niemand er op aankijken als ze niet stemmen, maar ik verbaas me er wel eens over
Nee maar goed, lack of a better alternative vind ik geen reden om op een partij te stemmen die ik niet echt vertegenwoordig. En wmb gaat het recht om te stemmen gepaard met het recht om niet te stemmen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar bijna niemand zal een partij kunnen vinden bij wie álle punten overeen komen met diens mening.
En als iedereen er zo over denkt om dan maar niet te stemmen hebben 'we' altijd een nul opkomst. Dat schiet ook niet op, toch?
Ieder zijn eigen mening hoor! Ik zal niemand er op aankijken als ze niet stemmen, maar ik verbaas me er wel eens over
Dat mag uiteraard.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nou ik ben het wel met Muis eens, hoor. De dingen waar ik het niet mee eens ben zitten me dan behoorlijk dwars.
Tsja. De vraag is wie bepaalt wat 'de inhoud' is, of welk deel van alle aspecten belangrijk is om de ene kues boven de andere te stellen..quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:37 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Dat is het ook ja... Maar goed, er gaan toch een boel mensen stemmen die geen idee hebben waar het over gaat, dan zorgt dit er misschien voor dat ze nog een béétje op de inhoud afgaan.
Hmm. Aangezien het Nederlands parlement uiteindelijk overal over beslist, zou ik zeggen dat het wat dat betreft niet uitmaakt of en wat je Europees stemt. Het europarlement is geen parlement als het nationale, en heeft ook weinig bevoegdheden. Als je een mening hebt over wat de EU zoal zou moeten doen kan je daar beter bij nationale verkiezingen op richten.quote:Ik vraag me sowieso al af in hoeverre iemand in Europa ons überhaupt kan vertegenwoordigen. Ik begin toch langzamerhand het idee te krijgen dat er zoveel landen in zitten met tegenstrijdige belangen dat het nooit goed voor ons kan zijn.
Als jij nou eens directeur van RTL wordt ofzo!quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:42 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik vind de ondertiteling juist geweldig! Voor doven- en slechthorenden, inderdaad. Maar ook om toch tv te kunnen kijken in lawaaierige ruimten of als je de taal niet goed genoeg verstaat. Er zijn nog teveel mensen die niet goed Engels spreken (zeker de helft van de Nederlanders: niet iedereen heeft gestudeerd) en ook buitenlanders die nog niet zo goede Nederlands spreken hebben veel baat bij een ondertiteling. Als het aan mij ligt worden alle programma's ondertiteld.
Preciesquote:Op woensdag 3 juni 2009 21:43 schreef Muis006 het volgende:
En wmb gaat het recht om te stemmen gepaard met het recht om niet te stemmen.
Erg is die reclame he?quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:41 schreef Muis006 het volgende:
De leuke Mojito reclame was net op! Ik wil ook zo zwoel met mijn billen en heupen kunnen schudden
Het klinkt geweldig! Ik heb het meteen voorgesteld! Helaas stuurde het vriendje dit terug (ja ik ga met hem!)quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:43 schreef Greys het volgende:
PF, niet dat je er naar toe moet gaan hoor, dat moet je zelf weten, maar ik zat met zusje in dit hotel:
http://www.vakantiereiswi(...)arabia-beach-resort/
Het fijne van Egypte is dat het niet te ver en te lang vliegen is.
En als je zoals jij een weekje zon, zee, eten, drinken en shoppen wilt dan is het wellicht wat voor je.
Maar je moet wel tegen opdringerige verkopers kunnen. Ga je met je vriendje?
quote:Ja daar ben ik dus geweest
Het eerste is actualiteit, het tweede staatsrecht. Twee totaal verschillende zaken: je kan van het een van beide héél veel weten zonder een moer te weten van het ander.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:40 schreef P.F het volgende:
[..]
Nou.. Omdat ik het jammer vind dat ik amper vier ministers kan opnoemen, laat staan wat een coalitie, oppositie, etc is. Een stukje algemene ontwikkeling dat ik mis en graag zou willen hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |