JIJ BENT KANKER STOER Gquote:
Ok en waneer gaan jullie is elkaar laten uitpraten, ik vond het namelijk een kansloze uitzending.quote:
quote:
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 01:25 schreef Comedylocal het volgende:
[..]
Ok en waarneer gaan jullie is elkaar laten uitpraten, ik vond het namelijk een kansloze uitzending.
Lees beter, bitch.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 01:27 schreef ThunderBitch het volgende:
Waarom hoor ik niemand over Haagse Sjonnie????
Echt het was gewoon kut.Geef ze ook nog een Bullit energie drink en ze flippen helemaal.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 01:30 schreef Rbnn het volgende:
kankermocro'sWat een zielig 'debat' dit. Waarschijnlijk hebben ze eerst weken moeten zoeken naar een publiek dat mee wilde doen aan deze uitzending aangezien die relmarrokanen het echt geen flikker interesseren. Dan krijg je er een stel pannenkoeken te zien die met windows movie maker zichzelf een documentairemaker noemen. Ze spreken zichzelf tegen en ze schreeuwen naar elkaar. Op een gegeven moment moet de presentator gewoon beurten uitdelen omdat iedereen door elkaar praat. Hoezo basisschool niveau? Groep 8 had hetzelfde kunnen bereiken met deze uitzending.
Wat moet ik beter lezen?quote:
Ik ben in ieder geval blij dat moslims niet mogen drinken.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 01:35 schreef Comedylocal het volgende:
[..]
Echt het was gewoon kut.Geef ze ook nog een Bullit energie drink en ze flippen helemaal.
Er is eerder in het topic al op gereageerd. Haagse sjonnie is het 1, Marokkaanse probleemjongeren hebben we een heel land vol van.quote:
Dat was ook zoiets inderdaad.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 01:30 schreef Rbnn het volgende:
Dan krijg je er een stel pannenkoeken te zien die met windows movie maker zichzelf een documentairemaker noemen.
Eensch, alleen hebben de ouders van die allochtonen vaak schijt aan Nederland. In mijn omgeving werken ook een 2 tal opgeleide Marokkanen en die hebben een goede functie, en doen niet af ten opzichte van Nederlanders. Maar die hebben wel een aantal jaar flink hard moeten leren, net als Nederlanders.quote:Op maandag 1 juni 2009 01:44 schreef Levolution het volgende:
Durft dan niemand toe te geven dat het gewoon kleine rotjongens zijn die erbij willen horen en stoer willen doen ter compensatie van hun kleine pikken? Wat zij nodig hebben is geen integratiebeleid of een of ander dom projectje, maar gewoon een paar flinke corrigerende tikken van papa. 'Terug naar school jij!', pats!
Ik als zwartharige allochtoon studeer toch ook en kom toch ook gewoon aan de bak? Omdat ik goed opgevoed ben. Opvoeding is alles.
Wat je zegt dat lage/niet opgeleide Nederlanders zich ook zo gedragen kan best zo zijn, maar wat voornamelijk irritant is aan het tv-fragment in kwestie is het feit dat dit argument (geen scholing hebben) wordt aangedragen als 'excuus' of zelfs legitimatie voor criminaliteit, en daarmee wordt de schuld afgeschoven op de overheid of een externe kracht, in plaats van op zichzelf (misschien is dat trouwens met Nederlanders in soortgelijke posities ook, maar daar gaat de discussie niet om). Het is vooral deze totale ontkenning van welke schuld dan ook die zo treurig is.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:42 schreef deepart het volgende:
[..]
Eensch, alleen hebben de ouders van die allochtonen vaak schijt aan Nederland. In mijn omgeving werken ook een 2 tal opgeleide Marokkanen en die hebben een goede functie, en doen niet af ten opzichte van Nederlanders. Maar die hebben wel een aantal jaar flink hard moeten leren, net als Nederlanders.
Het probleem is denk ik dat er te weinig Allochtoonse jongeren studeren en door studeren, je ziet namelijk ook wel in de lager opgeleide schuine streep niet opgeleide groep Nederlanders dat het voor een groot gedeelte ook schorum is wat met zijn alle op een kluitje leeft in wijken waar Jan Smit en Frans Bauer volle kracht door de straten klinkt. Dat in wijken waar huizen staan die goed te betalen zijn met een uitkering en wat zwart werk.
Dus als je even niet in hokjes denkt is de oorzaak van dat schorum een gebrek aan opvoeding en opleiding.
Ik heb het fragment (nog) niet gezien, maar het is inderdaad treurig dat het als excuus gebruikt wordt. Doe er wat aan en maak/verzin geen excuses.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:50 schreef BaronPils het volgende:
[..]
Wat je zegt dat lage/niet opgeleide Nederlanders zich ook zo gedragen kan best zo zijn, maar wat voornamelijk irritant is aan het tv-fragment in kwestie is het feit dat dit argument (geen scholing hebben) wordt aangedragen als 'excuus' of zelfs legitimatie voor criminaliteit, en daarmee wordt de schuld afgeschoven op de overheid of een externe kracht, in plaats van op zichzelf (misschien is dat trouwens met Nederlanders in soortgelijke posities ook, maar daar gaat de discussie niet om). Het is vooral deze totale ontkenning van welke schuld dan ook die zo treurig is.
Dat paard-flauwval-incident vond ik wel grappig dat ze dat als voorbeeld aanhaalden als "Zie je wel, de politie heeft het niet op Marokkanen".quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:55 schreef Dragorius het volgende:
Respect voor de mannen en vrouwen die actief bezig zijn met het aanpakken van dat klote tuig. Die kerel van de aanpak ook, die zal het niet makkelijk hebben en vast gezien worden als NSB'er. Sneu.
Die wordt straks door zijn Nederlandse Marokkanen opgehangen aan een olijfboomquote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Die initiatiefnemer ("Nederlandse Marokkanen") zal de volgende keer Kees niet meer aanspreken om een dergelijk iets te organiseren
Die man uit Amsterdam had anders ook behoorlijk harde taal voor iemand die midden in zo'n groep staat. Daar heb ik dan wel bewondering voor, gewoon zeggen waar het op staat.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:42 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Die wordt straks door zijn Nederlandse Marokkanen opgehangen aan een olijfboomAls "dank"
Volgens mij snap je het principe achter het programma niet? Iedereen die daar aanwezig was, was er niet om het probleem te ontkennen maar om het te erkennen. De manier waarop en de argumenten die aangedragen werden lieten echter te wensen over.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die man uit Amsterdam had anders ook behoorlijk harde taal voor iemand die midden in zo'n groep staat. Daar heb ik dan wel bewondering voor, gewoon zeggen waar het op staat.
Het was ook een reactie op bovenstaande, namelijk dat de initiatiefnemer nu fysiek gestraft zou gaan worden voor zijn initiatief. Ik vind het dan knap dat zo'n man uit Amsterdam durft te zeggen waar het op staat, als Marokkaan zijnde én als hulpverlener. Daaruit blijkt dat die man wél weet waar hij mee bezig is en het nodige respect afdwingt bij de mensen waar hij hulp aan biedt.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:54 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Volgens mij snap je het principe achter het programma niet? Iedereen die daar aanwezig was, was er niet om het probleem te ontkennen maar om het te erkennen. De manier waarop en de argumenten die aangedragen werden lieten echter te wensen over.
Het discussieformat komt voort uit een initiatief vanuit de Marokkaanse gemeenschap om het imago te verbeteren. Anders hadden ze wel voorstanders/tegenstanders à la het Lagerhuis uitgenodigd.
Uit Allochtonië?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:42 schreef deepart het volgende:
[..]
Het probleem is denk ik dat er te weinig Allochtoonse jongeren studeren en door studeren
Owja, excuus, ik had eroverheen gelezen. was weer gestart met lezen na het filmpje, maar dat was een een berichtje waar het aangehaald werd. Niet goed gekeken.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 08:04 schreef McKillem het volgende:
[..]
Er is eerder in het topic al op gereageerd. Haagse sjonnie is het 1, Marokkaanse probleemjongeren hebben we een heel land vol van.
Geen vergelijking dus.
Daarnaast heb ik ook gewoon geen last van haagse sjonnie. Hij staat niet op de hoek van de straat de hele dag kanker homo/kaaskop/gothic te schreeuwen bijvoorbeeld.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het was ook een reactie op bovenstaande, namelijk dat de initiatiefnemer nu fysiek gestraft zou gaan worden voor zijn initiatief. Ik vind het dan knap dat zo'n man uit Amsterdam durft te zeggen waar het op staat, als Marokkaan zijnde én als hulpverlener. Daaruit blijkt dat die man wél weet waar hij mee bezig is en het nodige respect afdwingt bij de mensen waar hij hulp aan biedt.
Ik moest grinniken.quote:
nee da's waar. haagse sjonnie woonde naast mij in den haag toen ik 8 maanden zwanger was. die had het veels te druk met rondrijden op zn scooter, nachtenlange feesten geven met lekkere harde bonkmuziek (al pillen slikkend en piesend, schijtend en kotsend in de portiek) om op tv te komen.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 08:04 schreef McKillem het volgende:
[..]
Er is eerder in het topic al op gereageerd. Haagse sjonnie is het 1, Marokkaanse probleemjongeren hebben we een heel land vol van.
Geen vergelijking dus.
Daarnaast heb ik ook gewoon geen last van haagse sjonnie. Hij staat niet op de hoek van de straat de hele dag kanker homo/kaaskop/gothic te schreeuwen bijvoorbeeld.
NRC.nlquote:Hoe moet de straatjeugd aangepakt worden?
Ze hangen intimiderend rond op winkelcentra, maken ’s avonds laat lawaai, gooien rotzooi op de grond en zijn ook nog eens verantwoordelijk voor vernielingen en fysiek geweld in de wijk. Op straat zijn ze de baas. De straatjeugd.
Op 11 juni start in Amsterdam een opmerkelijk project. Niet corrigeren staat centraal, maar beleefd zijn. “Straatjongeren zijn tegen gezag en voelen zich vernederd door de maatschappij. Ze hebben behoefte aan zowel respect als structuur”, zo legt trainer Hans Kaldenbach zijn methode vandaag uit nrc.next.
In de Amsterdamse wijk Geuzenveld laat wijkagent Saïd Abboutti zien wat dat in de praktijk inhoudt. Hij praat met ze over de buurt, over voetbal. “Maar je moet niet hun taal gaan spreken, je moet niet ’swa’ zeggen. Je zegt: ‘hé zwoegers’. Of ‘dag heren’.”
Kaldenbach heeft ook een trucje om te voorkomen dat ambulancepersoneel wordt lastig gevallen. Straatjongeren zijn er vaak als eerst bij als er een ongeluk gebeurt. Je moet ze als agent dan niet wegjagen, maar gewoon zeggen: “Jongens, wat fijn dat jullie er zijn. Kunnen jullie nieuwsgierige voorbijgangers op een afstand houden? De ambulance komt er zo door. Kunnen jullie dat regelen?”
Ook voor gewone burgers heeft hij een advies. Als er op straat een vrouw in elkaar wordt geschopt, dan zeg je niet: “Héé klootzak, durf je wel!” Nee, je vraagt op rustige toon wat de vrouw heeft misdaan. Zo verras je de dader, en stopt het geweld misschien.
De eerste regel van Kaldenbach is: corrigeren helpt niet! Zijn advies is: biedt de jongere een eervolle uitweg. “Je kunt de wind niet veranderen, maar hoe de zeilen staan bepaal je zelf.”
Hij is zelf Marokkaan, natuurlijk wil hij geen harde aanpak. Hij wil zijn broeders niet laten lijden die "nieuwe Nederlander"quote:
Het meeste is van Kaldenbach hoor, lijkt me toch geen Marokkaan, eerder een Duitser.quote:Op woensdag 3 juni 2009 00:34 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Hij is zelf Marokkaan, natuurlijk wil hij geen harde aanpak. Hij wil zijn broeders niet laten lijden die "nieuwe Nederlander"
Ik kan je vertellen dat het vooral de ouders zijn die de boel beïnvloeden ipv de kinderen of docent.quote:Op maandag 1 juni 2009 14:36 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Ik weet niet precies waarom dat is, maar het gebeurt wel. Men is aan de andere kant genijgd om kinderen van hoogopgeleiden beter in staat te achten hoger te scoren. Het heeft wel enige invloed, dat zal ik zeker niet ontkennen, maar het werkt soms in het tegendeel als het andersom is.
Ja heehehquote:Op maandag 1 juni 2009 13:16 schreef Mortaxx het volgende:
23:48 duiken 2 van die gastjes helemaal weg om hun gezicht te verbergen voor de camera![]()
Goed dat er niet op werd gereageerd, door wie dan ook. Dat soort mensen - wie het dan ook is - dienen sowieso geen aandacht te krijgen - van wie dan ook.quote:Op woensdag 3 juni 2009 13:48 schreef Slappy het volgende:
[..]
Ja heehehen tijdens dat interview van dat meisje voor hem nog steeds blijven bukken
Reward good behaviour, punish bad behavour.quote:Op woensdag 3 juni 2009 02:47 schreef Nam_Soldier het volgende:
[..]
Het meeste is van Kaldenbach hoor, lijkt me toch geen Marokkaan, eerder een Duitser.
Desalniettemin een debiel stukje, echt - hoe irrationeel wil je iets aanpakken.
quote:Ook voor gewone burgers heeft hij een advies. Als er op straat een vrouw in elkaar wordt geschopt, dan zeg je niet: “Héé klootzak, durf je wel!” Nee, je vraagt op rustige toon wat de vrouw heeft misdaan trapt hem kreupel en gooit zijn familie in de Noordzee. Zo verras je de dader, en stopt het geweld misschien gegarandeerd.
goeie genade, wat zou ik graag willen dat dat waar zou zijn zeg!quote:Op woensdag 3 juni 2009 23:56 schreef Burakius het volgende:
Heb het net gekeken. Wat een geschreeuw. Iedereen wil wat roepen. oooh look at me im on tv. De grootste randdebielen zijn opgeroepen. Een paar opgefokte wijven en gozers die niet eens een normale Nederlandse zinnen kunnen uitspreken(ja oke vele beheersten wel goed Neerlands). Het was gewoon bijna vechten.
Bij Nederlanders heb je dit (bijna )nooit. Dat is gewoon zo. Op een of andere manier heeft men wel de beleefdheid elkaar uit te laten spreken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |