Is down ?quote:Op zondag 31 mei 2009 20:24 schreef ASroma het volgende:
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=2628819&page=10
lachen gieren brullen.
quote:
Die dame waar die twee jongens achter zaten die zich verscholen zag er wel leuk uit hoorquote:Op zondag 31 mei 2009 20:17 schreef ASroma het volgende:
die marokkaanse wijven, wat een schreeuwlelijksaf en toe was het echt een zooitje ongeregeld. Geen wonder dat Marokko een 3e wereld land is, inteelt berbers
Die reportage van 16 jaar geleden die ze lieten zien bleek dat 1/3 van de jonge Marokkanen in aanraking komt met de politie. Dat is niet bepaald een "klein groepje" meerquote:Op zondag 31 mei 2009 20:35 schreef 16meter het volgende:
Alleen die knakker in pak met die baard zegt zinnige dingen en durft het gedrag van straattuig te veroordelen. De rest komt niet verder dan 'ik woert gediescriemieniert' en 'kleine groepje verpest het voor de rest'.De cijfers bewijzen het tegendeel.
Valt mee dat ze niet met stenen naar de camera gooienquote:Op zondag 31 mei 2009 20:04 schreef onderscheid het volgende:
check vanaf 23:45 ongeveer, die 2 marokkaantjes meteen wegduiken, hoe zielig, typische marokkaans tuig gedrag, worden zeker gezocht door de politie.
quote:Op zondag 31 mei 2009 21:38 schreef Henk-B het volgende:
Kom maar, niet in de randstad wonende linkse teringlijers!!!!
Waar blijven jullie nou?
HE kom dan !!!!!
Echt, hoe slecht...quote:Op zondag 31 mei 2009 20:04 schreef onderscheid het volgende:
check vanaf 23:45 ongeveer, die 2 marokkaantjes meteen wegduiken, hoe zielig, typische marokkaans tuig gedrag, worden zeker gezocht door de politie.
en die ouwe die al 42 jaar hier woont maar nog niet een vloeiend nederland kan.
Arme jongen die je bent..quote:Op zondag 31 mei 2009 19:17 schreef onderscheid het volgende:
wat een stakker..
iemand zegt dat 90% v/d criminele/lastgevende zijn marokkanen in a'dam ofzo. en dan zegt iemand anders dat het door de media komt haha wat een stomme ezel. er worden toch harde cijfers opgenoemd![]()
en dan beginnen over dat het puberaal gedrag is![]()
beter al dat tuig, plus diegene die hen verdedigen het land uit.
Geert Wilders
ze komen altijd in grote groepenquote:Op zondag 31 mei 2009 23:41 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Pfff, waarom nodigen ze dan ook zoveel mensen uit...
Niemand kon zijn zegje doen, laat staan elkaar uit laten praten_!
Dat blijkt !quote:
Er zijn slechts 1 keer harde cijfers langsgekomen, voor de rest slechts gissingen.quote:Op zondag 31 mei 2009 19:17 schreef onderscheid het volgende:
wat een stakker..
iemand zegt dat 90% v/d criminele/lastgevende zijn marokkanen in a'dam ofzo. en dan zegt iemand anders dat het door de media komt haha wat een stomme ezel. er worden toch harde cijfers opgenoemd![]()
en dan beginnen over dat het puberaal gedrag is![]()
beter al dat tuig, plus diegene die hen verdedigen het land uit.
Geert Wilders
pfff ga nog eens kijken, en nu met neutrale ogenquote:Op maandag 1 juni 2009 01:39 schreef 43 het volgende:
Wat een wanvertoning!![]()
Ik blijf het mooi vinden dat ze het steeds hebben over een kleine groep marokkanen. Ze creėeren een nieuwe realiteit in hun hoofd lijkt het wel. In plaats van afstand te nemen van de daden van de 'kleine groep' nemen ze het voor hun op. Goed bezig jongens.
In principe ben ik het daarmee eens, normaal is gewoon en daar krijg je geen koekje voor. Alleen in uit de hand gelopen situaties is een duaal straffen/belonen-systeem wel de beste en snelste manier om gewenst gedrag op te leveren. Wat in ieder geval niet werkt gezien de praktijk is door alleen aandacht te hebben voor negatief gedrag, want dat wordt het een soort geuzengedrag en gemene deler voor pubers, die toch al geprikkeld worden om zich af te zetten.quote:Op zondag 31 mei 2009 23:58 schreef Provinciaal het volgende:
Maar waarom dat gezeur over geen aandacht voor de 'goede zaken'? Alsof je een pluim verdient omdat je wel naar school gaat en omdat je geen misdaden pleegt. Zo hoort het gewoon. Door dat als bijzonder te bestempelen geef je juist de indruk dat wangedrag de standaard is in die kringen; hoe uitzonderlijk het kennelijk is om je 'normaal' te gedragen.
het is sowieso een feit dat marokkanen vele malen meer in aanraking komen met de politie. daar zijn genoeg statistieken van.quote:Op maandag 1 juni 2009 01:17 schreef Biels het volgende:
[..]
Er zijn slechts 1 keer harde cijfers langsgekomen, voor de rest slechts gissingen.
Maar ik ben pas op de helft, dus ik kan me vergissen.
Volgensmij zijn die cijfers al een aantal jaar niet meer openbaar.quote:Op maandag 1 juni 2009 11:31 schreef onderscheid het volgende:
[..]
het is sowieso een feit dat marokkanen vele malen meer in aanraking komen met de politie. daar zijn genoeg statistieken van.
Ja, maar die ene gozer aan het begin die roept dat het 90% is van de Marokkaanse jeugd heeft daar echt geen cijfers bij ofzo, hoor. Dat is gewoon een aanduiding.quote:Op maandag 1 juni 2009 11:31 schreef onderscheid het volgende:
[..]
het is sowieso een feit dat marokkanen vele malen meer in aanraking komen met de politie. daar zijn genoeg statistieken van.
quote:Op maandag 1 juni 2009 01:44 schreef Levolution het volgende:
Durft dan niemand toe te geven dat het gewoon kleine rotjongens zijn die erbij willen horen en stoer willen doen ter compensatie van hun kleine pikken? Wat zij nodig hebben is geen integratiebeleid of een of ander dom projectje, maar gewoon een paar flinke corrigerende tikken van papa. 'Terug naar school jij!', pats!
Ik als zwartharige allochtoon studeer toch ook en kom toch ook gewoon aan de bak? Omdat ik goed opgevoed ben. Opvoeding is alles.
Misschien nog een keer kijken? Wat die gast zegt is dat er op de politielijsten van overlastgevende jongeren de namen 90% marokkaans zijn. Niet dat 90% van de marokkaanse jongeren overlast geeft.quote:Op maandag 1 juni 2009 11:35 schreef Biels het volgende:
[..]
Ja, maar die ene gozer aan het begin die roept dat het 90% is van de Marokkaanse jeugd heeft daar echt geen cijfers bij ofzo, hoor. Dat is gewoon een aanduiding.
Eens. Blijft de vraag: in hoeverre kun je het die jongens dan kwalijk nemen dat ze ontsporen? En hoe kun je die opvoeding er weer een beetje inbrengen van staatswege en moet je dat wel willen.quote:Op maandag 1 juni 2009 01:44 schreef Levolution het volgende:
Durft dan niemand toe te geven dat het gewoon kleine rotjongens zijn die erbij willen horen en stoer willen doen ter compensatie van hun kleine pikken? Wat zij nodig hebben is geen integratiebeleid of een of ander dom projectje, maar gewoon een paar flinke corrigerende tikken van papa. 'Terug naar school jij!', pats!
Ik als zwartharige allochtoon studeer toch ook en kom toch ook gewoon aan de bak? Omdat ik goed opgevoed ben. Opvoeding is alles.
Klopt!. Dat misverstand is daar door hem ook uit de weg geruimd. 90% waren marokkaanse namen.quote:Op maandag 1 juni 2009 11:51 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Misschien nog een keer kijken? Wat die gast zegt is dat er op de politielijsten van overlastgevende jongeren de namen 90% marokkaans zijn. Niet dat 90% van de marokkaanse jongeren overlast geeft.
Waar je mee omgaat word je mee besmet. Dat lijkt me het probleem, als ik 20 jaar geleden niet door bepaalde mensen uit een bepaald circuit was getrokken, dan was ik nu koning van de onderwereld geweest (als ik nog leefde). De enigen die hier invloed op kunnen hebben zijn de ouders en hele goede vrienden, aan anderen heb je schijt.quote:Op maandag 1 juni 2009 12:32 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Eens. Blijft de vraag: in hoeverre kun je het die jongens dan kwalijk nemen dat ze ontsporen? En hoe kun je die opvoeding er weer een beetje inbrengen van staatswege en moet je dat wel willen.
Valt me trouwens op dat elke keer dat dit aspect aan de orde komt, de jongens in kwestie ontzettend fel reageren: "Het ligt niet aan de ouders! Het is ons probleem! Kom niet aan onze ouders!" Dat vind ik ontzettend typisch. Is dat het stereotype overmatig reageren op signaalwoorden als "moeder" of vrouwelijke familieleden iha of zit dat ergens anders in?
Ja das ook echt verschrikkelijkquote:Op maandag 1 juni 2009 12:53 schreef Smart_ass het volgende:
Heerlijk altijd hoe die gasten zich verhullen in hun slachtofferrol.
Het is maar zo'n klein groepje die het verpest voor de rest.quote:Op maandag 1 juni 2009 12:54 schreef Pieter-utd het volgende:
[..]
Ja das ook echt verschrikkelijk!
Discriminatie!!!! School uitval!!!! We krijgen geen tijd te integreren!!!!!!11121!3@!![]()
![]()
![]()
Dan heb je het programma duidelijk niet gezien. De hoofdmoot van het prgramma ging om het feit dat de Marokkanen het probleem dat er is WEL erkennen. Er was zeer zeker geen sprake van het spelen van een slachtofferrol.quote:Op maandag 1 juni 2009 12:54 schreef Pieter-utd het volgende:
[..]
Ja das ook echt verschrikkelijk!
Discriminatie!!!! School uitval!!!! We krijgen geen tijd te integreren!!!!!!11121!3@!![]()
![]()
![]()
Ja inderdaad, ik haalde ook allemaal achten en negens op school en toen hebben ze me LBO advies gegeven en dat ben ik maar gaan doen.quote:Op maandag 1 juni 2009 13:00 schreef Smart_ass het volgende:
Ahhh en ze hebben allemaal advies gekregen om LBO te doen. Nou, waar zou dat nou aan liggen.
Nou..quote:Op maandag 1 juni 2009 13:11 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Dan heb je het programma duidelijk niet gezien. De hoofdmoot van het prgramma ging om het feit dat de Marokkanen het probleem dat er is WEL erkennen. Er was zeer zeker geen sprake van het spelen van een slachtofferrol.
Mwah sommigen deden dat inderdaad wel, anderen niet. Ik vond niet dat er nou eenduidigheid op dit punt was onder de deelnemers aan het 'gesprek'.quote:Op maandag 1 juni 2009 13:11 schreef Mendeljev het volgende:
Dan heb je het programma duidelijk niet gezien. De hoofdmoot van het prgramma ging om het feit dat de Marokkanen het probleem dat er is WEL erkennen. Er was zeer zeker geen sprake van het spelen van een slachtofferrol.
Klopt, ik vond het wel een goed begin.quote:Op maandag 1 juni 2009 13:11 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Dat heb je meestal niet in een discussie.quote:Op maandag 1 juni 2009 13:17 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Mwah sommigen deden dat inderdaad wel, anderen niet. Ik vond niet dat er nou eenduidigheid op dit punt was onder de deelnemers aan het 'gesprek'.
Het schijnt echter wel vaker voor te komen dat kinderen lager ingeschat worden dan nodig is.quote:Op maandag 1 juni 2009 13:14 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Ja inderdaad, ik haalde ook allemaal achten en negens op school en toen hebben ze me LBO advies gegeven en dat ben ik maar gaan doen.
Nee klopt, maar die Mendeljev oid beweerde zoiets (namelijk dat er helemaal geen slachtofferrol gespeeld werd).quote:Op maandag 1 juni 2009 13:18 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Dat heb je meestal niet in een discussie.
Ja, vast alleen bij Marokkanen. Omdat de leraar ze wilde pesten.quote:Op maandag 1 juni 2009 13:19 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Het schijnt echter wel vaker voor te komen dat kinderen lager ingeschat worden dan nodig is.
Maar dat probleem komt van een ander niveau. PABO-sletjes met een uitgerangeerde HBO-opleiding zijn per definitie niet capabel genoeg om in te kunnen schatten of een leerling wel geschikt is voor het hoger onderwijs danwel het wetenschappelijk onderwijs.quote:Op maandag 1 juni 2009 13:19 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Het schijnt echter wel vaker voor te komen dat kinderen lager ingeschat worden dan nodig is.
Jawel ik keek en typte het tegelijkquote:Op maandag 1 juni 2009 13:11 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Nee vast niet, maar wel bij groepen van wie ze denken dat het niet zal lukken.quote:Op maandag 1 juni 2009 13:20 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ja, vast alleen bij Marokkanen. Omdat de leraar ze wilde pesten.
Dat is dan bullshit, want het is iets in de mens om de schuld aan de ander te geven. Is echter niet alleen voorbehouden aan de marokkaan hoor.quote:Op maandag 1 juni 2009 13:20 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Nee klopt, maar die Mendeljev oid beweerde zoiets (namelijk dat er helemaal geen slachtofferrol gespeeld werd).
Ik weet niet precies waarom dat is, maar het gebeurt wel. Men is aan de andere kant genijgd om kinderen van hoogopgeleiden beter in staat te achten hoger te scoren. Het heeft wel enige invloed, dat zal ik zeker niet ontkennen, maar het werkt soms in het tegendeel als het andersom is.quote:Op maandag 1 juni 2009 13:26 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Maar dat probleem komt van een ander niveau. PABO-sletjes met een uitgerangeerde HBO-opleiding zijn per definitie niet capabel genoeg om in te kunnen schatten of een leerling wel geschikt is voor het hoger onderwijs danwel het wetenschappelijk onderwijs.
Je kan het ze wel degelijk kwalijk nemen, als een opvoeding slecht is heeft een kind nog altijd de hersenen om voor zichzelf te denken. Dat gebeurt niet, want functioneren is natuurlijk niet stoer. Past niet bij het straatbeeld. Maar het begint wel bij opvoeding, ieder kind is te vormen en daar ligt de grootste verantwoordelijkheid.quote:Op maandag 1 juni 2009 12:32 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Eens. Blijft de vraag: in hoeverre kun je het die jongens dan kwalijk nemen dat ze ontsporen? En hoe kun je die opvoeding er weer een beetje inbrengen van staatswege en moet je dat wel willen.
Valt me trouwens op dat elke keer dat dit aspect aan de orde komt, de jongens in kwestie ontzettend fel reageren: "Het ligt niet aan de ouders! Het is ons probleem! Kom niet aan onze ouders!" Dat vind ik ontzettend typisch. Is dat het stereotype overmatig reageren op signaalwoorden als "moeder" of vrouwelijke familieleden iha of zit dat ergens anders in?
Er was zeker wel sprake van het spelen van een slachtofferrol. Het probleem werd wel erkend maar de meesten bagatelliseren dit probleem en geven de Nederlanders de schuld van dit probleem. Zelfs het D66 lid (die het verder goed deed) maakte een enorme understatement door het 'irritant gedrag' te noemen.quote:Op maandag 1 juni 2009 13:11 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Als je LBO advies krijgt zal dat echt wel aan jezelf liggen. Maar je hebt gelijk: kinderen worden wel eens lager ingeschat. Indien dit het geval is, komt de verantwoordelijkheid en betrokkenheid van de ouders een rol spelen. Een ouder hoort te weten wat het kind aan kan en luistert niet naar dit advies, of gaat met de school praten. En dit gebeurt niet bij deze Marokkaanse jongeren (en is onderdeel van het probleem).quote:Op maandag 1 juni 2009 13:19 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Ben jij Marokkaan? Dan is dit precies wat ze bedoelenquote:Op maandag 1 juni 2009 14:34 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Dat is dan bullshit, want het is iets in de mens om de schuld aan de ander te geven. Is echter niet alleen voorbehouden aan de marokkaan hoor.
Nee, ben geen Marrokaanse.quote:Op maandag 1 juni 2009 15:12 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Ben jij Marokkaan? Dan is dit precies wat ze bedoelen
Met het eerste ben ik niet helemaal eens. Lastige kinderen worden veel te snel naar LBO gestuurd omdat er niet de moeite genomen wordt of omdat er de ruimte niet voor is om te kijken wat het kind nou werkelijk in haar of zijn mars heeft. Soms zal het best terecht zijn (vaak misschien), maar toch is het jammer.quote:Op maandag 1 juni 2009 14:56 schreef Levolution het volgende:
-knip-
Als je LBO advies krijgt zal dat echt wel aan jezelf liggen. Maar je hebt gelijk: kinderen worden wel eens lager ingeschat. Indien dit het geval is, komt de verantwoordelijkheid en betrokkenheid van de ouders een rol spelen. Een ouder hoort te weten wat het kind aan kan en luistert niet naar dit advies, of gaat met de school praten. En dit gebeurt niet bij deze Marokkaanse jongeren (en is onderdeel van het probleem).
Hoewel ik het ook vaak bij autochtonen zie: vaak denken ze dat zo'n advies bindend is, maar het heet niet voor niets een advies. Ze weten vaak niet dat ze gewoon vwo mogen doen als ze havo-advies krijgen.
Juist. En een kind hoor je niet kapot te pushen als het niet wil, maar motiveren en vormen mag zeker wel (want dat is opvoeden). Ze een beetje de goede kant opdrukken, ze hoge doelen opstellen. Hoort er allemaal bij. Kan het kind geen vwo aan? Jammer dan, dan heeft hij of zij het in ieder geval geprobeerd en gaat volgend jaar gewoon naar havo.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:25 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Met het eerste ben ik niet helemaal eens. Lastige kinderen worden veel te snel naar LBO gestuurd omdat er niet de moeite genomen wordt of omdat er de ruimte niet voor is om te kijken wat het kind nou werkelijk in haar of zijn mars heeft. Soms zal het best terecht zijn (vaak misschien), maar toch is het jammer.
Inderdaad, mensen slikken alles voor zoete koek, denken dat ze geen invloed hebben of ze gaan de onderwijzer op zijn bek slaan.omdat ze er niet uit komen.
Je moet als ouder ook sociaal vaardig zijn om e.e.a. voorelkaar te krijgen. Frustraties vieren dan hoogtij.
Ouders met een hogere sociale vaardigheid en/of hoger opgeleid zijn, krijgen veel meer voor elkaar, omdat er tegen ze opgekeken wordt.
Het scheelt echt wel of je een onderwijzer klem kunt lullen of als je hem met regeltjes/procedures en wetjes om de oren kunt slaan. De verwachting van hoogopgeleide ouders mbt hun kinderen ligt dan ook vaak hoger en is het soms zelfs hun doel om zoveel als mogelijk uit zo'n kind te halen.
www.cbs.nlquote:Op maandag 1 juni 2009 01:17 schreef Biels het volgende:
[..]
Er zijn slechts 1 keer harde cijfers langsgekomen, voor de rest slechts gissingen.
Maar ik ben pas op de helft, dus ik kan me vergissen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |