abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 juni 2009 @ 01:44:25 #51
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_69593025
Durft dan niemand toe te geven dat het gewoon kleine rotjongens zijn die erbij willen horen en stoer willen doen ter compensatie van hun kleine pikken? Wat zij nodig hebben is geen integratiebeleid of een of ander dom projectje, maar gewoon een paar flinke corrigerende tikken van papa. 'Terug naar school jij!', pats!
Ik als zwartharige allochtoon studeer toch ook en kom toch ook gewoon aan de bak? Omdat ik goed opgevoed ben. Opvoeding is alles.
This isn't even my final form.
pi_69593065
straks ff filmpje kijken
Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
  maandag 1 juni 2009 @ 02:07:56 #53
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_69593506


Sommigen zeiden echter wel verstandige dingen
Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
  maandag 1 juni 2009 @ 02:14:56 #54
256800 Visplek
Specialist.
pi_69593648
Marokkanen
Deze plek, en geen andere!
pi_69595130
primitief volk is primitief
  maandag 1 juni 2009 @ 09:12:26 #56
97934 ASroma
Flamboyant
pi_69595217
quote:
Op maandag 1 juni 2009 01:39 schreef 43 het volgende:
Wat een wanvertoning!

Ik blijf het mooi vinden dat ze het steeds hebben over een kleine groep marokkanen. Ze creëeren een nieuwe realiteit in hun hoofd lijkt het wel. In plaats van afstand te nemen van de daden van de 'kleine groep' nemen ze het voor hun op. Goed bezig jongens.
pfff ga nog eens kijken, en nu met neutrale ogen
pi_69595357
quote:
Op zondag 31 mei 2009 23:58 schreef Provinciaal het volgende:
Maar waarom dat gezeur over geen aandacht voor de 'goede zaken'? Alsof je een pluim verdient omdat je wel naar school gaat en omdat je geen misdaden pleegt. Zo hoort het gewoon. Door dat als bijzonder te bestempelen geef je juist de indruk dat wangedrag de standaard is in die kringen; hoe uitzonderlijk het kennelijk is om je 'normaal' te gedragen.
In principe ben ik het daarmee eens, normaal is gewoon en daar krijg je geen koekje voor. Alleen in uit de hand gelopen situaties is een duaal straffen/belonen-systeem wel de beste en snelste manier om gewenst gedrag op te leveren. Wat in ieder geval niet werkt gezien de praktijk is door alleen aandacht te hebben voor negatief gedrag, want dat wordt het een soort geuzengedrag en gemene deler voor pubers, die toch al geprikkeld worden om zich af te zetten.
Hoe effectief dat doorwerkt zie je in die hele straatcultuur. Neem een Appa, een middelmatige rapper die zichzelf ontzettend slim in de markt zet door juist die negatieve beeldvorming te kopiëren in zijn clips: irritante rotjongens met slisaccent en een bontkraag die een beetje niks doen op een scooter en mensen lastigvallen. Iedereen valt eroverheen, lachen. Schijt aan de overheid!

Kom je ook het eeuwige "kopje rooibosthee" en "het buurthuis". Het is scheef, want als Roderik en Pieter-Herbert zich misdragen krijgen ze een kak onder hun reet (met Gooise R) en als Ali en Nasr de boel verzieken krijgen ze een tafelvoetbalspel met een dak erover en een coach ernaast, maar zo werkt het. Het piepende wile krijgt altijd het vet.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_69597363
quote:
Op maandag 1 juni 2009 01:17 schreef Biels het volgende:

[..]

Er zijn slechts 1 keer harde cijfers langsgekomen, voor de rest slechts gissingen.

Maar ik ben pas op de helft, dus ik kan me vergissen.
het is sowieso een feit dat marokkanen vele malen meer in aanraking komen met de politie. daar zijn genoeg statistieken van.
  maandag 1 juni 2009 @ 11:34:07 #59
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_69597421
quote:
Op maandag 1 juni 2009 11:31 schreef onderscheid het volgende:

[..]

het is sowieso een feit dat marokkanen vele malen meer in aanraking komen met de politie. daar zijn genoeg statistieken van.
Volgensmij zijn die cijfers al een aantal jaar niet meer openbaar.
  maandag 1 juni 2009 @ 11:35:36 #60
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_69597453
quote:
Op maandag 1 juni 2009 11:31 schreef onderscheid het volgende:

[..]

het is sowieso een feit dat marokkanen vele malen meer in aanraking komen met de politie. daar zijn genoeg statistieken van.
Ja, maar die ene gozer aan het begin die roept dat het 90% is van de Marokkaanse jeugd heeft daar echt geen cijfers bij ofzo, hoor. Dat is gewoon een aanduiding.
  maandag 1 juni 2009 @ 11:47:36 #61
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_69597770
quote:
Op maandag 1 juni 2009 01:44 schreef Levolution het volgende:
Durft dan niemand toe te geven dat het gewoon kleine rotjongens zijn die erbij willen horen en stoer willen doen ter compensatie van hun kleine pikken? Wat zij nodig hebben is geen integratiebeleid of een of ander dom projectje, maar gewoon een paar flinke corrigerende tikken van papa. 'Terug naar school jij!', pats!
Ik als zwartharige allochtoon studeer toch ook en kom toch ook gewoon aan de bak? Omdat ik goed opgevoed ben. Opvoeding is alles.
  maandag 1 juni 2009 @ 11:49:09 #62
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_69597811
Ga even kijken naar het filmpje tvp
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
*********************************************************************
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
  maandag 1 juni 2009 @ 11:51:54 #63
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_69597881
quote:
Op maandag 1 juni 2009 11:35 schreef Biels het volgende:

[..]

Ja, maar die ene gozer aan het begin die roept dat het 90% is van de Marokkaanse jeugd heeft daar echt geen cijfers bij ofzo, hoor. Dat is gewoon een aanduiding.
Misschien nog een keer kijken? Wat die gast zegt is dat er op de politielijsten van overlastgevende jongeren de namen 90% marokkaans zijn. Niet dat 90% van de marokkaanse jongeren overlast geeft.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_69598577
Damn, wat een trieste bedoening. De problematiek die ze proberen te bespreken vertaalt zich direct terug in dat programma

Btw, check @ 23:56 die jongen die wegduikt
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  maandag 1 juni 2009 @ 12:19:29 #65
139316 Pieter-utd
Art Vandelay
pi_69598648
Rondom 10
pi_69598672
Gastarbeider + snackbarman + straatcoach.

Overige tuig.
pi_69598948
quote:
Op maandag 1 juni 2009 01:44 schreef Levolution het volgende:
Durft dan niemand toe te geven dat het gewoon kleine rotjongens zijn die erbij willen horen en stoer willen doen ter compensatie van hun kleine pikken? Wat zij nodig hebben is geen integratiebeleid of een of ander dom projectje, maar gewoon een paar flinke corrigerende tikken van papa. 'Terug naar school jij!', pats!
Ik als zwartharige allochtoon studeer toch ook en kom toch ook gewoon aan de bak? Omdat ik goed opgevoed ben. Opvoeding is alles.
Eens. Blijft de vraag: in hoeverre kun je het die jongens dan kwalijk nemen dat ze ontsporen? En hoe kun je die opvoeding er weer een beetje inbrengen van staatswege en moet je dat wel willen.
Valt me trouwens op dat elke keer dat dit aspect aan de orde komt, de jongens in kwestie ontzettend fel reageren: "Het ligt niet aan de ouders! Het is ons probleem! Kom niet aan onze ouders!" Dat vind ik ontzettend typisch. Is dat het stereotype overmatig reageren op signaalwoorden als "moeder" of vrouwelijke familieleden iha of zit dat ergens anders in?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 1 juni 2009 @ 12:35:21 #68
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_69599038
quote:
Op maandag 1 juni 2009 11:51 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Misschien nog een keer kijken? Wat die gast zegt is dat er op de politielijsten van overlastgevende jongeren de namen 90% marokkaans zijn. Niet dat 90% van de marokkaanse jongeren overlast geeft.
Klopt!. Dat misverstand is daar door hem ook uit de weg geruimd. 90% waren marokkaanse namen.
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
*********************************************************************
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
  maandag 1 juni 2009 @ 12:45:51 #69
139316 Pieter-utd
Art Vandelay
pi_69599294
O o o deze uitzending is wel heel erg... Totaal niet laten uitpraten


Die vrouw in de rode jas en de man uit Amsterdam-West zijn de enige die een beetje normaal blijven doen.
pi_69599469
Heerlijk altijd hoe die gasten zich verhullen in hun slachtofferrol.
  maandag 1 juni 2009 @ 12:54:07 #71
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_69599497
quote:
Op maandag 1 juni 2009 12:32 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Eens. Blijft de vraag: in hoeverre kun je het die jongens dan kwalijk nemen dat ze ontsporen? En hoe kun je die opvoeding er weer een beetje inbrengen van staatswege en moet je dat wel willen.
Valt me trouwens op dat elke keer dat dit aspect aan de orde komt, de jongens in kwestie ontzettend fel reageren: "Het ligt niet aan de ouders! Het is ons probleem! Kom niet aan onze ouders!" Dat vind ik ontzettend typisch. Is dat het stereotype overmatig reageren op signaalwoorden als "moeder" of vrouwelijke familieleden iha of zit dat ergens anders in?
Waar je mee omgaat word je mee besmet. Dat lijkt me het probleem, als ik 20 jaar geleden niet door bepaalde mensen uit een bepaald circuit was getrokken, dan was ik nu koning van de onderwereld geweest (als ik nog leefde). De enigen die hier invloed op kunnen hebben zijn de ouders en hele goede vrienden, aan anderen heb je schijt.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  maandag 1 juni 2009 @ 12:54:59 #72
139316 Pieter-utd
Art Vandelay
pi_69599522
quote:
Op maandag 1 juni 2009 12:53 schreef Smart_ass het volgende:
Heerlijk altijd hoe die gasten zich verhullen in hun slachtofferrol.
Ja das ook echt verschrikkelijk !

Discriminatie!!!! School uitval!!!! We krijgen geen tijd te integreren!!!!!!11121!3@!
  maandag 1 juni 2009 @ 12:55:05 #73
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_69599525
Het is wel jammer dat de mensen elkaar niet laten uitpraten.
Zou een hele goede discussie kunnen zijn, maar de presentator gaat ook teveel mee in dat kippenhokgedoe en laat mensen die soms zinnige dingen te zeggen hebben, niet uitpraten.
Zo krijg je geen goed beeld van wat de mensen nou werkelijk vinden en is zo'n discussie alleen maar frustrerend voor alle partijen.
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
*********************************************************************
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
pi_69599611
quote:
Op maandag 1 juni 2009 12:54 schreef Pieter-utd het volgende:

[..]

Ja das ook echt verschrikkelijk !

Discriminatie!!!! School uitval!!!! We krijgen geen tijd te integreren!!!!!!11121!3@!

Het is maar zo'n klein groepje die het verpest voor de rest. Marokkanen doen zo hun best.

pi_69599678
Ahhh en ze hebben allemaal advies gekregen om LBO te doen. Nou, waar zou dat nou aan liggen.
pi_69599962
quote:
Op maandag 1 juni 2009 12:54 schreef Pieter-utd het volgende:

[..]

Ja das ook echt verschrikkelijk !

Discriminatie!!!! School uitval!!!! We krijgen geen tijd te integreren!!!!!!11121!3@!
Dan heb je het programma duidelijk niet gezien. De hoofdmoot van het prgramma ging om het feit dat de Marokkanen het probleem dat er is WEL erkennen. Er was zeer zeker geen sprake van het spelen van een slachtofferrol.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_69600034
quote:
Op maandag 1 juni 2009 13:00 schreef Smart_ass het volgende:
Ahhh en ze hebben allemaal advies gekregen om LBO te doen. Nou, waar zou dat nou aan liggen.
Ja inderdaad, ik haalde ook allemaal achten en negens op school en toen hebben ze me LBO advies gegeven en dat ben ik maar gaan doen.
pi_69600077
quote:
Op maandag 1 juni 2009 13:11 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Dan heb je het programma duidelijk niet gezien. De hoofdmoot van het prgramma ging om het feit dat de Marokkanen het probleem dat er is WEL erkennen. Er was zeer zeker geen sprake van het spelen van een slachtofferrol.
Nou..
pi_69600108
23:48 duiken 2 van die gastjes helemaal weg om hun gezicht te verbergen voor de camera
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  maandag 1 juni 2009 @ 13:17:11 #80
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_69600125
quote:
Op maandag 1 juni 2009 13:11 schreef Mendeljev het volgende:

Dan heb je het programma duidelijk niet gezien. De hoofdmoot van het prgramma ging om het feit dat de Marokkanen het probleem dat er is WEL erkennen. Er was zeer zeker geen sprake van het spelen van een slachtofferrol.
Mwah sommigen deden dat inderdaad wel, anderen niet. Ik vond niet dat er nou eenduidigheid op dit punt was onder de deelnemers aan het 'gesprek'.
  maandag 1 juni 2009 @ 13:18:09 #81
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_69600160
quote:
Op maandag 1 juni 2009 13:11 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Dan heb je het programma duidelijk niet gezien. De hoofdmoot van het prgramma ging om het feit dat de Marokkanen het probleem dat er is WEL erkennen. Er was zeer zeker geen sprake van het spelen van een slachtofferrol.
Klopt, ik vond het wel een goed begin.
Er waren mensen die duidelijk maakten dat er een probleem is en een groep dat de verantwoordelijkheid voor een groot deel afwijst, en e.e.a. daar tussenin.
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
*********************************************************************
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
  maandag 1 juni 2009 @ 13:18:41 #82
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_69600175
quote:
Op maandag 1 juni 2009 13:17 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Mwah sommigen deden dat inderdaad wel, anderen niet. Ik vond niet dat er nou eenduidigheid op dit punt was onder de deelnemers aan het 'gesprek'.
Dat heb je meestal niet in een discussie.
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
*********************************************************************
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
  maandag 1 juni 2009 @ 13:18:59 #83
154252 EvanStone
Daar gaan we!
pi_69600185
Even terugkijken.
  maandag 1 juni 2009 @ 13:19:29 #84
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_69600199
quote:
Op maandag 1 juni 2009 13:14 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Ja inderdaad, ik haalde ook allemaal achten en negens op school en toen hebben ze me LBO advies gegeven en dat ben ik maar gaan doen.
Het schijnt echter wel vaker voor te komen dat kinderen lager ingeschat worden dan nodig is.
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
*********************************************************************
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
  maandag 1 juni 2009 @ 13:20:41 #85
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_69600234
quote:
Op maandag 1 juni 2009 13:18 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Dat heb je meestal niet in een discussie.
Nee klopt, maar die Mendeljev oid beweerde zoiets (namelijk dat er helemaal geen slachtofferrol gespeeld werd).
pi_69600235
quote:
Op maandag 1 juni 2009 13:19 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Het schijnt echter wel vaker voor te komen dat kinderen lager ingeschat worden dan nodig is.
Ja, vast alleen bij Marokkanen. Omdat de leraar ze wilde pesten.
pi_69600409
quote:
Op maandag 1 juni 2009 13:19 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Het schijnt echter wel vaker voor te komen dat kinderen lager ingeschat worden dan nodig is.
Maar dat probleem komt van een ander niveau. PABO-sletjes met een uitgerangeerde HBO-opleiding zijn per definitie niet capabel genoeg om in te kunnen schatten of een leerling wel geschikt is voor het hoger onderwijs danwel het wetenschappelijk onderwijs.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  maandag 1 juni 2009 @ 13:35:23 #88
139316 Pieter-utd
Art Vandelay
pi_69600664
quote:
Op maandag 1 juni 2009 13:11 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Dan heb je het programma duidelijk niet gezien. De hoofdmoot van het prgramma ging om het feit dat de Marokkanen het probleem dat er is WEL erkennen. Er was zeer zeker geen sprake van het spelen van een slachtofferrol.
Jawel ik keek en typte het tegelijk en die drie punten werden zeker genoemd. Maar gelukkig gingen er niet veel in mee.

Inderdaad erkende het grootste deel wel problemen . Vooral de man die werkte bij Amsterdam-West en de vrouw in het rode vest kwamen goed over
  maandag 1 juni 2009 @ 14:32:45 #89
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_69602373
quote:
Op maandag 1 juni 2009 13:20 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ja, vast alleen bij Marokkanen. Omdat de leraar ze wilde pesten.
Nee vast niet, maar wel bij groepen van wie ze denken dat het niet zal lukken.
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
*********************************************************************
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
  maandag 1 juni 2009 @ 14:34:11 #90
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_69602406
quote:
Op maandag 1 juni 2009 13:20 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Nee klopt, maar die Mendeljev oid beweerde zoiets (namelijk dat er helemaal geen slachtofferrol gespeeld werd).
Dat is dan bullshit, want het is iets in de mens om de schuld aan de ander te geven. Is echter niet alleen voorbehouden aan de marokkaan hoor.
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
*********************************************************************
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
  maandag 1 juni 2009 @ 14:36:41 #91
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_69602484
quote:
Op maandag 1 juni 2009 13:26 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Maar dat probleem komt van een ander niveau. PABO-sletjes met een uitgerangeerde HBO-opleiding zijn per definitie niet capabel genoeg om in te kunnen schatten of een leerling wel geschikt is voor het hoger onderwijs danwel het wetenschappelijk onderwijs.
Ik weet niet precies waarom dat is, maar het gebeurt wel. Men is aan de andere kant genijgd om kinderen van hoogopgeleiden beter in staat te achten hoger te scoren. Het heeft wel enige invloed, dat zal ik zeker niet ontkennen, maar het werkt soms in het tegendeel als het andersom is.
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
*********************************************************************
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
  maandag 1 juni 2009 @ 14:56:56 #92
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_69603015
quote:
Op maandag 1 juni 2009 12:32 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Eens. Blijft de vraag: in hoeverre kun je het die jongens dan kwalijk nemen dat ze ontsporen? En hoe kun je die opvoeding er weer een beetje inbrengen van staatswege en moet je dat wel willen.
Valt me trouwens op dat elke keer dat dit aspect aan de orde komt, de jongens in kwestie ontzettend fel reageren: "Het ligt niet aan de ouders! Het is ons probleem! Kom niet aan onze ouders!" Dat vind ik ontzettend typisch. Is dat het stereotype overmatig reageren op signaalwoorden als "moeder" of vrouwelijke familieleden iha of zit dat ergens anders in?
Je kan het ze wel degelijk kwalijk nemen, als een opvoeding slecht is heeft een kind nog altijd de hersenen om voor zichzelf te denken. Dat gebeurt niet, want functioneren is natuurlijk niet stoer. Past niet bij het straatbeeld. Maar het begint wel bij opvoeding, ieder kind is te vormen en daar ligt de grootste verantwoordelijkheid.
Het is inderdaad zo dat familiekritiek gevoelig ligt bij deze volkeren, nu vind ik dat wel van enige respect jegens de ouders getuigen, maar als er echt respect was dan zouden ze - zoals in het filmpje ook gezegd wordt - wat van hun leven maken en de kansen benutten die hun gastarbeidende (groot)ouders hun verschaft hebben.
quote:
Op maandag 1 juni 2009 13:11 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Dan heb je het programma duidelijk niet gezien. De hoofdmoot van het prgramma ging om het feit dat de Marokkanen het probleem dat er is WEL erkennen. Er was zeer zeker geen sprake van het spelen van een slachtofferrol.
Er was zeker wel sprake van het spelen van een slachtofferrol. Het probleem werd wel erkend maar de meesten bagatelliseren dit probleem en geven de Nederlanders de schuld van dit probleem. Zelfs het D66 lid (die het verder goed deed) maakte een enorme understatement door het 'irritant gedrag' te noemen.
quote:
Op maandag 1 juni 2009 13:19 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Het schijnt echter wel vaker voor te komen dat kinderen lager ingeschat worden dan nodig is.
Als je LBO advies krijgt zal dat echt wel aan jezelf liggen. Maar je hebt gelijk: kinderen worden wel eens lager ingeschat. Indien dit het geval is, komt de verantwoordelijkheid en betrokkenheid van de ouders een rol spelen. Een ouder hoort te weten wat het kind aan kan en luistert niet naar dit advies, of gaat met de school praten. En dit gebeurt niet bij deze Marokkaanse jongeren (en is onderdeel van het probleem).
Hoewel ik het ook vaak bij autochtonen zie: vaak denken ze dat zo'n advies bindend is, maar het heet niet voor niets een advies. Ze weten vaak niet dat ze gewoon vwo mogen doen als ze havo-advies krijgen.
This isn't even my final form.
pi_69603118
Goede reacties hier. Het probleem is er gewoon; een te groot percentage Marokkanen functioneert hier niet goed - een lot dat veel migranten door de eeuwen heen en over de hele wereld is toebedeeld, maar andere bevolkingsgroepen (Indonesiërs, Chinezen, Grieken, Hindoestanen) tonen aan dat integreren wel heel goed kan.

Deze uitzending is helaas tekenend voor onze Marokkaanse gemeenschap - een groot gedeelte schreeuwlelijken met slechte redenaties, een verschrikkelijk accent en gebrekkig Nederlands en een enkel rationeel brein dat er bovenuit steekt en alle hoon over zich heen krijgt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Nam_Soldier op 01-06-2009 18:13:50 ]
אין מקום כמו ארץ ישראל
  maandag 1 juni 2009 @ 15:12:21 #94
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_69603446
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:34 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Dat is dan bullshit, want het is iets in de mens om de schuld aan de ander te geven. Is echter niet alleen voorbehouden aan de marokkaan hoor.
Ben jij Marokkaan? Dan is dit precies wat ze bedoelen
pi_69605278
Alsof schooluitval een excuus is om overvallen te plegen..
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  maandag 1 juni 2009 @ 16:19:07 #96
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_69605327
quote:
Op maandag 1 juni 2009 15:12 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Ben jij Marokkaan? Dan is dit precies wat ze bedoelen
Nee, ben geen Marrokaanse.
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
*********************************************************************
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
  maandag 1 juni 2009 @ 16:25:36 #97
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_69605505
quote:
Op maandag 1 juni 2009 14:56 schreef Levolution het volgende:

-knip-

Als je LBO advies krijgt zal dat echt wel aan jezelf liggen. Maar je hebt gelijk: kinderen worden wel eens lager ingeschat. Indien dit het geval is, komt de verantwoordelijkheid en betrokkenheid van de ouders een rol spelen. Een ouder hoort te weten wat het kind aan kan en luistert niet naar dit advies, of gaat met de school praten. En dit gebeurt niet bij deze Marokkaanse jongeren (en is onderdeel van het probleem).
Hoewel ik het ook vaak bij autochtonen zie: vaak denken ze dat zo'n advies bindend is, maar het heet niet voor niets een advies. Ze weten vaak niet dat ze gewoon vwo mogen doen als ze havo-advies krijgen.
Met het eerste ben ik niet helemaal eens. Lastige kinderen worden veel te snel naar LBO gestuurd omdat er niet de moeite genomen wordt of omdat er de ruimte niet voor is om te kijken wat het kind nou werkelijk in haar of zijn mars heeft. Soms zal het best terecht zijn (vaak misschien), maar toch is het jammer.
Inderdaad, mensen slikken alles voor zoete koek, denken dat ze geen invloed hebben of ze gaan de onderwijzer op zijn bek slaan. omdat ze er niet uit komen.
Je moet als ouder ook sociaal vaardig zijn om e.e.a. voorelkaar te krijgen. Frustraties vieren dan hoogtij.
Ouders met een hogere sociale vaardigheid en/of hoger opgeleid zijn, krijgen veel meer voor elkaar, omdat er tegen ze opgekeken wordt.
Het scheelt echt wel of je een onderwijzer klem kunt lullen of als je hem met regeltjes/procedures en wetjes om de oren kunt slaan. De verwachting van hoogopgeleide ouders mbt hun kinderen ligt dan ook vaak hoger en is het soms zelfs hun doel om zoveel als mogelijk uit zo'n kind te halen.
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
*********************************************************************
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
  maandag 1 juni 2009 @ 16:38:04 #98
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_69605908
quote:
Op maandag 1 juni 2009 16:25 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Met het eerste ben ik niet helemaal eens. Lastige kinderen worden veel te snel naar LBO gestuurd omdat er niet de moeite genomen wordt of omdat er de ruimte niet voor is om te kijken wat het kind nou werkelijk in haar of zijn mars heeft. Soms zal het best terecht zijn (vaak misschien), maar toch is het jammer.
Inderdaad, mensen slikken alles voor zoete koek, denken dat ze geen invloed hebben of ze gaan de onderwijzer op zijn bek slaan. omdat ze er niet uit komen.
Je moet als ouder ook sociaal vaardig zijn om e.e.a. voorelkaar te krijgen. Frustraties vieren dan hoogtij.
Ouders met een hogere sociale vaardigheid en/of hoger opgeleid zijn, krijgen veel meer voor elkaar, omdat er tegen ze opgekeken wordt.
Het scheelt echt wel of je een onderwijzer klem kunt lullen of als je hem met regeltjes/procedures en wetjes om de oren kunt slaan. De verwachting van hoogopgeleide ouders mbt hun kinderen ligt dan ook vaak hoger en is het soms zelfs hun doel om zoveel als mogelijk uit zo'n kind te halen.
Juist. En een kind hoor je niet kapot te pushen als het niet wil, maar motiveren en vormen mag zeker wel (want dat is opvoeden). Ze een beetje de goede kant opdrukken, ze hoge doelen opstellen. Hoort er allemaal bij. Kan het kind geen vwo aan? Jammer dan, dan heeft hij of zij het in ieder geval geprobeerd en gaat volgend jaar gewoon naar havo.
This isn't even my final form.
pi_69606173
Het beestje hoort in zijn natuurlijke omgeving.
  maandag 1 juni 2009 @ 16:49:53 #100
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_69606216
quote:
Op maandag 1 juni 2009 01:17 schreef Biels het volgende:

[..]

Er zijn slechts 1 keer harde cijfers langsgekomen, voor de rest slechts gissingen.

Maar ik ben pas op de helft, dus ik kan me vergissen.
www.cbs.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')