pfff ga nog eens kijken, en nu met neutrale ogenquote:Op maandag 1 juni 2009 01:39 schreef 43 het volgende:
Wat een wanvertoning!![]()
Ik blijf het mooi vinden dat ze het steeds hebben over een kleine groep marokkanen. Ze creëeren een nieuwe realiteit in hun hoofd lijkt het wel. In plaats van afstand te nemen van de daden van de 'kleine groep' nemen ze het voor hun op. Goed bezig jongens.
In principe ben ik het daarmee eens, normaal is gewoon en daar krijg je geen koekje voor. Alleen in uit de hand gelopen situaties is een duaal straffen/belonen-systeem wel de beste en snelste manier om gewenst gedrag op te leveren. Wat in ieder geval niet werkt gezien de praktijk is door alleen aandacht te hebben voor negatief gedrag, want dat wordt het een soort geuzengedrag en gemene deler voor pubers, die toch al geprikkeld worden om zich af te zetten.quote:Op zondag 31 mei 2009 23:58 schreef Provinciaal het volgende:
Maar waarom dat gezeur over geen aandacht voor de 'goede zaken'? Alsof je een pluim verdient omdat je wel naar school gaat en omdat je geen misdaden pleegt. Zo hoort het gewoon. Door dat als bijzonder te bestempelen geef je juist de indruk dat wangedrag de standaard is in die kringen; hoe uitzonderlijk het kennelijk is om je 'normaal' te gedragen.
het is sowieso een feit dat marokkanen vele malen meer in aanraking komen met de politie. daar zijn genoeg statistieken van.quote:Op maandag 1 juni 2009 01:17 schreef Biels het volgende:
[..]
Er zijn slechts 1 keer harde cijfers langsgekomen, voor de rest slechts gissingen.
Maar ik ben pas op de helft, dus ik kan me vergissen.
Volgensmij zijn die cijfers al een aantal jaar niet meer openbaar.quote:Op maandag 1 juni 2009 11:31 schreef onderscheid het volgende:
[..]
het is sowieso een feit dat marokkanen vele malen meer in aanraking komen met de politie. daar zijn genoeg statistieken van.
Ja, maar die ene gozer aan het begin die roept dat het 90% is van de Marokkaanse jeugd heeft daar echt geen cijfers bij ofzo, hoor. Dat is gewoon een aanduiding.quote:Op maandag 1 juni 2009 11:31 schreef onderscheid het volgende:
[..]
het is sowieso een feit dat marokkanen vele malen meer in aanraking komen met de politie. daar zijn genoeg statistieken van.
quote:Op maandag 1 juni 2009 01:44 schreef Levolution het volgende:
Durft dan niemand toe te geven dat het gewoon kleine rotjongens zijn die erbij willen horen en stoer willen doen ter compensatie van hun kleine pikken? Wat zij nodig hebben is geen integratiebeleid of een of ander dom projectje, maar gewoon een paar flinke corrigerende tikken van papa. 'Terug naar school jij!', pats!
Ik als zwartharige allochtoon studeer toch ook en kom toch ook gewoon aan de bak? Omdat ik goed opgevoed ben. Opvoeding is alles.
Misschien nog een keer kijken? Wat die gast zegt is dat er op de politielijsten van overlastgevende jongeren de namen 90% marokkaans zijn. Niet dat 90% van de marokkaanse jongeren overlast geeft.quote:Op maandag 1 juni 2009 11:35 schreef Biels het volgende:
[..]
Ja, maar die ene gozer aan het begin die roept dat het 90% is van de Marokkaanse jeugd heeft daar echt geen cijfers bij ofzo, hoor. Dat is gewoon een aanduiding.
Eens. Blijft de vraag: in hoeverre kun je het die jongens dan kwalijk nemen dat ze ontsporen? En hoe kun je die opvoeding er weer een beetje inbrengen van staatswege en moet je dat wel willen.quote:Op maandag 1 juni 2009 01:44 schreef Levolution het volgende:
Durft dan niemand toe te geven dat het gewoon kleine rotjongens zijn die erbij willen horen en stoer willen doen ter compensatie van hun kleine pikken? Wat zij nodig hebben is geen integratiebeleid of een of ander dom projectje, maar gewoon een paar flinke corrigerende tikken van papa. 'Terug naar school jij!', pats!
Ik als zwartharige allochtoon studeer toch ook en kom toch ook gewoon aan de bak? Omdat ik goed opgevoed ben. Opvoeding is alles.
Klopt!. Dat misverstand is daar door hem ook uit de weg geruimd. 90% waren marokkaanse namen.quote:Op maandag 1 juni 2009 11:51 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Misschien nog een keer kijken? Wat die gast zegt is dat er op de politielijsten van overlastgevende jongeren de namen 90% marokkaans zijn. Niet dat 90% van de marokkaanse jongeren overlast geeft.
Waar je mee omgaat word je mee besmet. Dat lijkt me het probleem, als ik 20 jaar geleden niet door bepaalde mensen uit een bepaald circuit was getrokken, dan was ik nu koning van de onderwereld geweest (als ik nog leefde). De enigen die hier invloed op kunnen hebben zijn de ouders en hele goede vrienden, aan anderen heb je schijt.quote:Op maandag 1 juni 2009 12:32 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Eens. Blijft de vraag: in hoeverre kun je het die jongens dan kwalijk nemen dat ze ontsporen? En hoe kun je die opvoeding er weer een beetje inbrengen van staatswege en moet je dat wel willen.
Valt me trouwens op dat elke keer dat dit aspect aan de orde komt, de jongens in kwestie ontzettend fel reageren: "Het ligt niet aan de ouders! Het is ons probleem! Kom niet aan onze ouders!" Dat vind ik ontzettend typisch. Is dat het stereotype overmatig reageren op signaalwoorden als "moeder" of vrouwelijke familieleden iha of zit dat ergens anders in?
Ja das ook echt verschrikkelijkquote:Op maandag 1 juni 2009 12:53 schreef Smart_ass het volgende:
Heerlijk altijd hoe die gasten zich verhullen in hun slachtofferrol.
Het is maar zo'n klein groepje die het verpest voor de rest.quote:Op maandag 1 juni 2009 12:54 schreef Pieter-utd het volgende:
[..]
Ja das ook echt verschrikkelijk!
Discriminatie!!!! School uitval!!!! We krijgen geen tijd te integreren!!!!!!11121!3@!![]()
![]()
![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |