Mee eens. Het laat natuurlijk onverlet dat kinderen van ouders die niet zo goed thuis zijn op het sociaal vlak en de mogelijkheden niet kennen, minder kansen krijgen.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:38 schreef Levolution het volgende:
[..]
Juist. En een kind hoor je niet kapot te pushen als het niet wil, maar motiveren en vormen mag zeker wel (want dat is opvoeden). Ze een beetje de goede kant opdrukken, ze hoge doelen opstellen. Hoort er allemaal bij. Kan het kind geen vwo aan? Jammer dan, dan heeft hij of zij het in ieder geval geprobeerd en gaat volgend jaar gewoon naar havo.
Er zijn best aardig wat goed opgeleide Marokkanen tegenwoordig. Vooral de meisjes scoren best hoog.quote:Op maandag 1 juni 2009 12:58 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Het is maar zo'n klein groepje die het verpest voor de rest.Marokkanen doen zo hun best.
![]()
Die kans zit er zeker in.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:59 schreef Nam_Soldier het volgende:
En die gast die bij die anti-Israël demonstratie tegen een paard werd geduwd, ja natuurlijk hadden die agenten je hulp moeten verlenen, maar jij hebt net je longen uit je lijf lopen schreeuwen om een genocide.
Gelukkig bestaan ze.quote:Op maandag 1 juni 2009 16:53 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Er zijn best aardig wat goed opgeleide Marokkanen tegenwoordig. Vooral de meisjes scoren best hoog.
Het zal ook te maken hebben met het feit dat ze verder niet veel mogen en dus genoeg tijd overhouden voor studie.
die gastarbeider kan niet eens goed nederlands, woont hier verdomme al 42 jaar. en hij geeft die crimineel naast hem een schouderklopjequote:Op maandag 1 juni 2009 12:20 schreef Prik0 het volgende:
Gastarbeider + snackbarman + straatcoach.![]()
Overige tuig.![]()
![]()
Misschien wel, maar hij heeft zich wel de t* gewerkt. Dat vind ik een pluspunt.quote:Op maandag 1 juni 2009 17:41 schreef onderscheid het volgende:
[..]
die gastarbeider kan niet eens goed nederlands, woont hier verdomme al 42 jaar. en hij geeft die crimineel naast hem een schouderklopje
Hoe weet je dat?quote:Op maandag 1 juni 2009 17:47 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Misschien wel, maar hij heeft zich wel de t* gewerkt. Dat vind ik een pluspunt.
Indonezen?quote:Op maandag 1 juni 2009 15:01 schreef Nam_Soldier het volgende:
Goede reacties hier. Het probleem is er gewoon; een te groot percentage Marokkanen functioneert hier niet goed - een lot dat veel migranten door de eeuwen heen en over de hele wereld is toebedeeld, maar andere bevolkingsgroepen (Indonezen, Chinezen, Grieken, Hindoestanen) tonen aan dat integreren wel heel goed kan.
Is toch ter sprake geweest.!?!quote:
Grieken??????????????????quote:Op maandag 1 juni 2009 18:03 schreef CAPS. het volgende:
[..]
Indonezen?![]()
Trouwens, de Chinese gemeenschap is een van de meest gesloten gemeenschappen hier. Is dat ook integratie?
Foutje, typte wat snel. Inmiddels aangepast.quote:Op maandag 1 juni 2009 18:03 schreef CAPS. het volgende:
[..]
Indonezen?![]()
Trouwens, de Chinese gemeenschap is een van de meest gesloten gemeenschappen hier. Is dat ook integratie?
Helemaal waar.quote:Op maandag 1 juni 2009 18:21 schreef Nam_Soldier het volgende:
[..]
Foutje, typte wat snel. Inmiddels aangepast.
Ik durf vanuit een pragmatisch oogpunt te stellen dat Chinezen goed geïntegreerd zijn, ja. Wellicht dat ze het niet zo zeer zijn als we integratie concreet definiëren (als zich aanpassen aan de autochtone cultuur), maar het zijn harde, leergierige werkers en ze leveren derhalve een substantiële bijdrage aan onze economie en daarmee aan de maatschappij. Bovendien komen ze nauwelijks in aanraking met de wet, Chinese jongeren zorgen niet tot nauwelijks voor overlast en Chinezen hebben geen (noemenswaardige) religie die hen richting radicalisme kan duwen.
En ook al is dát de reden, is dat dan een soort ticket om je crimineel te gedragen?quote:Op maandag 1 juni 2009 20:49 schreef McKillem het volgende:
Tis wel heel erg opvallend hoe er door een aantal van die figuren geprobeerd word het ergens anders op af te schuiven.
Media, slechte school, discriminatie, communicatie. *zucht*
Komt inderdaad over als een sympathieke man. Die gozer die zegt waar het op staat wat betreft Marokkaanse jeugd kan ik ook wel wat mee.quote:Op maandag 1 juni 2009 21:44 schreef Jor_Dii het volgende:
De 1e generatie opa had wel prima argumenten. Dat domme wijf van de zelfverdedigingscursussen met haar 'bootje-theorie' doet wat mij betreft gewoon niet meer mee
Bedoel je zoiets.....quote:Op maandag 1 juni 2009 19:44 schreef BaronPils het volgende:
Deze mensen zijn echt incapabel in discussieren. Enkelen hebben wel goede punten (de jonge man in het zwarte/bruine pak bijv.), maar de meerderheid komt met wanargumenten. Het lijkt erop dat de meesten aanhalen dat het (1) een kleine groep is, en (2) dat er externe factoren zijn die Marokkanen belemmeren.
(1) Ook al is het absoluut misschien een kleine groep (ik heb geen data), relatief gezien zijn er veel Marokkanen die overlast veroorzaken. Dat heeft niets met 'puberteit' te maken, anders zouden we wel net zo veel last hebben van Nederlandse jongeren in die leeftijdscategorie, en dat is simpelweg niet het geval.
(2) De condities waarin Marokkanen leven zouden belemmerend zijn voor hun functioneren binnen de maatschappij. Kijk, er zijn ook genoeg autochtone Nederlanders die in gelijkwaardige (tenminste economische) omstandigheden leven, en veel daarvan leven ook gewoon zonder criminaliteit (nogmaals, geen cijfers, maar dit impliceert de data uit het programma). Een gebrek aan opleiding betekent niet dat het gerechtvaardigd is om de criminaliteit in te gaan; Nederland is (politiek gezien) sociaal genoeg om mensen 'in leven te houden'. Jammer voor Yasin (ofzo) dat hij een slechte scholing heeft gekregen en te weinig aandacht, maar dat is geen legitimatie om de criminaliteit in te gaan.
Dit is een duidelijk een issue waar eindeloos over doorgediscussieerd zal worden, maar zolang Marokkanen niet accepteren en erkennen dat er tegenwoordig een disproportioneel groot aantal misdaden wordt gepleegd door Marokkanen, en niet accepteren dat dit niet komt door externe factoren maar grotensdeels door hun eigen gedrag, zal de situatie niet veranderen.
Welja, haal er allerlei andere dingen erbij om vooral maar de zere plek te vermijden die de Marokkaanse jeugd in Nederland is geworden.quote:Op maandag 1 juni 2009 22:19 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Bedoel je zoiets.....![]()
![]()
![]()
Nog eentje, wel blijven kijken.....
Zere plek? Een aantal zijn gewoon crimineel, niet een halve demon ofzoquote:Op maandag 1 juni 2009 22:23 schreef huhggh het volgende:
[..]
Welja, haal er allerlei andere dingen erbij om vooral maar de zere plek te vermijden die de Marokkaanse jeugd in Nederland is geworden.
Ik schrijf nergens "crimineel" of "demon".quote:Op maandag 1 juni 2009 22:27 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Zere plek? Een aantal zijn gewoon crimineel, niet een halve demon ofzo
en dan noem je 1 individu op..quote:Op maandag 1 juni 2009 22:19 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Bedoel je zoiets.....![]()
![]()
![]()
Nog eentje, wel blijven kijken.....
Nee, jij zegt dat het de zere plek van Nederland is gewordenquote:Op maandag 1 juni 2009 22:30 schreef huhggh het volgende:
[..]
Ik schrijf nergens "crimineel" of "demon".
Dat maak jij er meteen weer van.
Ik kan ook Hitler noemen, maar dat is ook maar 1 individu.quote:Op maandag 1 juni 2009 22:34 schreef onderscheid het volgende:
[..]
en dan noem je 1 individu op..sterk argument
Het is wel triest om je te moeten zien draaien en twisten om elke keer dit soort "incidenten" te moeten bagatalliseren.quote:Op maandag 1 juni 2009 22:34 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ik kan ook Hitler noemen, maar dat is ook maar 1 individu.
Oh, wacht, waar ging het eigenlijk over?
Man, ik maakte maar even een grapje, chill.quote:Op maandag 1 juni 2009 22:49 schreef huhggh het volgende:
[..]
Het is wel triest om je te moeten zien draaien en twisten om elke keer dit soort "incidenten" te moeten bagatalliseren.
Het zou mij niets verbazen als jij direct of indirect onderdeel uitmaakt van dit lijdend voorwerp.
Precies. Die D66 vrouw wist ook gewoon normaal te reageren; het waren de jongeren die daar door elkaar ging schreeuwen en met de meest onzinnige argumenten komen.quote:Op maandag 1 juni 2009 21:44 schreef Jor_Dii het volgende:
De 1e generatie opa had wel prima argumenten. Dat domme wijf van de zelfverdedigingscursussen met haar 'bootje-theorie' doet wat mij betreft gewoon niet meer mee
Het blijft triest dat je elke keer moet reageren als een one-trick-pony.quote:Op maandag 1 juni 2009 22:53 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Man, ik maakte maar even een grapje, chill.
En inderdaad, ik maak, net zoals 'het lijdend voorwerp', deel uit van diegenen die zich in Nederland bevinden, en voor wie dus de Nederlandse wet geldt. Maar dat is voor de meeste FOK-users toch?
Triest? One-trick-pony? Ik ben helemaal geen one-issue-user! Hoe kom je daar nu bij?quote:Op maandag 1 juni 2009 22:59 schreef huhggh het volgende:
[..]
Het blijft triest dat je elke keer moet reageren als een one-trick-pony.
Ga eens naar buiten joh, er zijn meer dingen in de wereld dan alleen Geert Wilders.
Ik hoor jou alleen maar over een dingen. Dat geeft natuurlijk te denken.
quote:Op maandag 1 juni 2009 23:39 schreef TeringHenkie het volgende:
Er gebeurt geen ruk in het filmpje, deze mensen houden tenminste een pittig debat. We kunnen ze niet van burgelijkheid betichten ipv die standaard blanke uitkeringstrekkende volkswijkhuilies die elke minuut de term 'hardwerkende burgers' gebruiken.
Slotje.
Jij was er zeker bij?quote:Op maandag 1 juni 2009 23:39 schreef TeringHenkie het volgende:
Er gebeurt geen ruk in het filmpje, deze mensen houden tenminste een pittig debat. We kunnen ze niet van burgelijkheid betichten ipv die standaard blanke uitkeringstrekkende volkswijkhuilies die elke minuut de term 'hardwerkende burgers' gebruiken.
Slotje.
26 maanden voor kattigheid?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 01:06 schreef Santello het volgende:
Ik ben die gozer met pet op
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |