Ahh.. Wat een mooi moment is datquote:Op zaterdag 30 mei 2009 11:31 schreef Sanderrrr het volgende:
Deze week voor het eerst uitbetaald gekregen
Nu heb je maar 1 searchbar? Beter doe je 3 adsense blokken met advertenties...in het wit. Bij jouw zwarte website zulllen dan wel mensen klikkenquote:Op maandag 1 juni 2009 19:51 schreef TheGeneral het volgende:
Ik ben net achter google adsense gekomen en wil het ook eens proberen.
Op dit moment heb ik dit staan: http://www.rogerfedererpoints.com/matches.html
Je ziet het gelijk. Is dit goed gedaan? Klopt het dat het maar '1 regel' is?
En een vraag, kan ik dezelfde ad op verschillende paginas zetten? Mag dat?
Verdien je nu ook per view of alleen per click?
En hebben jullie misschien ideeën over wat ik nog zou kunnen doen?
Ja dat is de enige searchbar die ik heb. Oke, ik heb er een adsense blok bijgezet, in het wit. Dus nu heb ik er 2 horizontale + een searchbar (verdien je daar eigenlijk ook mee?) en een adsense blok op de hoofdpagina.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 01:21 schreef ABombali het volgende:
[..]
Nu heb je maar 1 searchbar? Beter doe je 3 adsense blokken met advertenties...in het wit. Bij jouw zwarte website zulllen dan wel mensen klikken
Dezelfde ad kan op meerdere paginas...
Je verdient per click, heel soms per view:p
Wow dat is zeer netjes. Ik hoop dat de mensen bij mij ook een beetje willen klikken. Ik zelf ben iemand die er eigenlijk nooit op klikte.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 01:23 schreef ABombali het volgende:
Net 1 click gehad van 2 euro:P
Op een lenen website(lenen/hypotheek etc)
Rond de 50 uniek al gehad, 100 views ofzo(1%ctr dus)
Hopelijk later meer
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | { xmlHttp = GetXmlHttpObject(); if (xmlHttp == null) { alert ("Browser does not support HTTP Request"); return; } var url = "http://"+window.location.hostname+"/poll-post.php"; url += "?result"; url += "&sid=" + Math.random(); xmlHttp.onreadystatechange = stateChanged; xmlHttp.open("GET",url,true); xmlHttp.send(null); } |
Ik dus ook...quote:Op woensdag 24 juni 2009 17:52 schreef richbitch het volgende:
Wat is dit voor bullshit heb ik een code aangevraagd krijg ik dit:
Intussen blijft uw account actief en kunt u advertenties blijven vertonen en opbrengsten genereren. Als u uw pincode niet binnen 3 weken heeft ontvangen, kunt u een verzoek indienen om deze nogmaals te versturen.
Kijk ik op de hoofdpagina:
Er worden niet-commerciële advertenties op uw pagina's weergegeven, omdat u uw pincode en/of telefoonnummer niet heeft geverifieerd. Raadpleeg de pagina Betalingsgeschiedenis voor meer informatie.
![]()
![]()
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=website+advertising&btnG=Google+zoeken&meta=&aq=f&oq=quote:Op woensdag 24 juni 2009 19:35 schreef CantFazeMe het volgende:
Hm...als ik nou een portfolio website maakt met AdSense, is het dan mogelijk dan mensen op mijn website gaan klikken?
Ik bedoel..hoe zet ik mijn website "te koop" om mensen te lokken zonder gerichte spam te verzenden om opbrengst te vergaren.
Ik gebruik de google adwords keyword tool. In het begin zou ik voor maximaal 10.000 concurrerende sites gaan, met een zoekvolume van minimaal 1.000.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:22 schreef medman het volgende:
1) Hoe doen jullie marktonderzoek om goede keywords te vinden? Wat voor toleranties houden jullie aan (bv: max. 100.000 concurrerende websites / min. 10.000 zoekopdrachten per maand)?
Tja... "Gewoon". Je krijgt een idee. Soms helpt het om wat door te drijven op je keyword research; beetje brainstormen.quote:2) Hoe komen jullie op ideeën voor nieuwe websites?
Een echte million-dollar question. Bij een grote site ben je afhankelijk van één domein en als google het op z'n heupen krijgt, heb je niks. Aan de andere kant kan een grote site eerder veel links binnentrekken en dus makkelijker ranken in google. Denk aan je gebruiker; zijn de onderwerpen relevant aan elkaar, gooi ze dan op 1 hoop.quote:3) Wat zou beter werken: een grote informatiesite of veel kleinere informatiesites?
Het vertalen en herschrijven van Engelstalige artikelen werkt goed. Ook wikipedia omschrijvenquote:4) Hoe komen jullie aan goede content?
Goede observatiesquote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:22 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Een echte million-dollar question. Bij een grote site ben je afhankelijk van één domein en als google het op z'n heupen krijgt, heb je niks. Aan de andere kant kan een grote site eerder veel links binnentrekken en dus makkelijker ranken in google. Denk aan je gebruiker; zijn de onderwerpen relevant aan elkaar, gooi ze dan op 1 hoop.
Hmm, ik streef altijd een heel hoge kwaliteit na bij alles wat ik schrijf. Maar aan de andere kant... veel Nederlandstalige internetgebruikers kunnen nauwelijks Engels, dus het vertalen en herschrijven van veel Engelstalige internetbronnen is niet eens een gek ideequote:Het vertalen en herschrijven van Engelstalige artikelen werkt goed. Ook wikipedia omschrijven
Your memory serves you wellquote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:45 schreef medman het volgende:
Overigens geheel OT: ergens in een ver hoekje van mijn geheugen ben jij als fok!user in mijn hoofd verbonden met sterrenwacht Mercurius. Geen idee waarom en het moet jaren geleden zijn en misschien vergis ik me wel gigantisch, maar toch
500-600 moet makkelijk kunnenquote:Op zondag 9 augustus 2009 16:51 schreef trekker25 het volgende:
ga me ook maar eens orienteren op wat websites om te bouwen. zelf heb ik handige tool om defauolt websites uit de grond te stampen
is een steady 200-300 per maand easy te doen?
Als je het opschaalt, 1500 ookquote:
Ik krijg amper een nieuwe code opgestuurdquote:Op woensdag 24 juni 2009 17:52 schreef richbitch het volgende:
Wat is dit voor bullshit heb ik een code aangevraagd krijg ik dit:
Intussen blijft uw account actief en kunt u advertenties blijven vertonen en opbrengsten genereren. Als u uw pincode niet binnen 3 weken heeft ontvangen, kunt u een verzoek indienen om deze nogmaals te versturen.
Kijk ik op de hoofdpagina:
Er worden niet-commerciële advertenties op uw pagina's weergegeven, omdat u uw pincode en/of telefoonnummer niet heeft geverifieerd. Raadpleeg de pagina Betalingsgeschiedenis voor meer informatie.
![]()
![]()
niemand die me een beetje wegwijs wil maken met wat tips...quote:Op maandag 10 augustus 2009 12:16 schreef trekker25 het volgende:
ik heb de admin van een soort directory site gemaakt: www actiefinnederland nl en kan deze basis makkelijk gebruiken om andere directory sites op te zetten maar:
1. zal ik gaan voor activiteiten/horeca/dagjes uit etc of voor lening / hypotheken? (laatste hoor je goede
dingen van maar ook grote concurrentie lijkt me?)
2. "opschaalt" hoe schaal je op?
3. 1 site beginnen of meteen meerdere concepten?
4. ik zie het niet als hobby, een structurele 200-300 mik ik op, easy te doen of kost dit jaren aan werk? Zit nu in de pokerwereld waar ik structureel mee verdien, maar wil wat achter de hand hebben.
5. hoe rekenen jullie af met de belastingdienst of niet? Ik wil dit via me eenmanszaak laten lopen.
6. nog goeie tips om mee te beginnen? of moet ik er gewoon niet aan beginnen(wil er best een paar dagen werk in steken en technische kennis genoeg, maar het moet wel lonen)
linkje?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:18 schreef FreakinControlFreak het volgende:
Personal Record: ¤1951,08 Betaling in behandeling![]()
Kan beter....
2 websites
Website A
Opgestart in september 2005
Adsense toegevoegd in juni 2006
Unieke bezoekers p/d nu: ca. 10.000
Website B
Opgestart in november 2007
Adsense meteen toegevoegd
Unieke bezoekers p/d nu: ca. 24.000
Beide websites
Gemiddelde Adsense vertoningen p/d: 92000
Gemiddelde CTR: 0,47%
Gemiddelde ECPM: 0,618
Gemiddelde CPC: 0,137
Als ik mn Adsense gegevens op een forum zet, ga ik daar geen directe links naar mn websites aan koppelen. Sorryquote:
Die gegevens zou ik snel weghalen. Het delen van eCPM enz gegevens kan je je account kosten. Wel goed zegquote:
Daarom staat t er ook vrij anoniem op. De waarden heb ik niet letterlijk overgenomen van Adsense, maar komen uit een zelf bijgehouden excel lijstje...quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:11 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Die gegevens zou ik snel weghalen. Het delen van eCPM enz gegevens kan je je account kosten. Wel goed zegDaar kan je bijna van leven
quote:
Als je ervan wilt leven moet je denk ik minimaal 100 euro per dag hebben (3000 p/m). Daarom zei ik 'bijna'quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:36 schreef FreakinControlFreak het volgende:
[..]
Daarom staat t er ook vrij anoniem op. De waarden heb ik niet letterlijk overgenomen van Adsense, maar komen uit een zelf bijgehouden excel lijstje...
Ervan leven wordt wel moeilijk hoor (¤1900,- - kosten dedicated server) - 52% inkomstenbelasting
blijft er amper ¤1000,- netto over, maar mij hoor je niet klagen verder.
Misschien moet je dat wat ruimer zien. Je moet een buffer hebben, er kan vanalles mis gaan (eigen ervaringen):quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:47 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Als je ervan wilt leven moet je denk ik minimaal 100 euro per dag hebben (3000 p/m). Daarom zei ik 'bijna'
Ja OK, je moet inderdaad een reserve opbouwen van een maand of drie, waarin je een baan kunt zoeken mocht de boel over de kop gaan. Het is een riskante, maar wel een leuke manier van leven (je kan letterlijk overal ter wereld gaan wonen, zolang er maar internet is!). Het risico kun je overigens enigszins spreiden door ook affiliate te doen naast adsense. Al blijf je inderdaad wel afhankelijk van de zoekresultaten van google.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:54 schreef FreakinControlFreak het volgende:
[..]
Misschien moet je dat wat ruimer zien. Je moet een buffer hebben, er kan vanalles mis gaan (eigen ervaringen):
- Google maakt indexeringsfoutje; week lang uit de index; 75% terugval in bezoekers
- CTR maakt een duikvlucht naar 0,10%
- El Cheapo ads op je website; ECPM naar 0,25
- Server onderuit door airco; 2 dagen offline
Blijft in mijn ogen een riskante manier van leven om je inkomsten volledig van Adsense af te laten hangen.
lijkt erop dat niemand het weet?quote:Op woensdag 2 september 2009 18:52 schreef streamzondernaam het volgende:
wat is tegenwoordig een goed alternatief voor google ads?
aangezien er elke dag geblockeerde accounts bijkomen...
quote:Op zondag 6 september 2009 23:54 schreef star_gazer het volgende:
Als je adsense geband is, zou ik je gemiddelde eCPM controleren en je advertentieruimte voor dat bedrag per 1000 weergaves gaan verkopen aan bedrijven.
Kwestie van bijhouden danquote:Op maandag 7 september 2009 17:22 schreef streamzondernaam het volgende:
[..]
bij een ban kom je niet meer bij je gegevens..
Hoe bedoel je 'mogelijk'? Komt de door jouw opgegeven voornaam en achternaam niet precies overeen met voornaam en achternaam van jouw bankrekening?quote:Die kloppen dus wel maar mogelijk dat de volledige voor en achternaam problemen geven.
Stap 1: Login bij Adsensequote:Op vrijdag 27 november 2009 22:35 schreef koenbetjes het volgende:
chiill man maar kun je mijn vraag ook beantwoorden? gr. koen
Indicatie? 3 cijfers/ maand of zit je in de 4?quote:Op zaterdag 28 november 2009 12:23 schreef JortK het volgende:
Ik moet zeggen dat het bij mij lekker loopt de laatste tijd
nee.quote:Op zaterdag 28 november 2009 14:09 schreef koenbetjes het volgende:
Kun je ook ads onder je posts zetten bij forum fok, gr. koen
Lol. Een privacy freakquote:Op zaterdag 28 november 2009 14:14 schreef RaXz het volgende:
Het maakt mij niet uit hoeveel geld ik ermee kan verdienen, ik heb geen zin om mee te helpen met het internet nog meer te vervuilen.
Geef mij maar http://www.scroogle.org/
Dat kan niet.quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:19 schreef koenbetjes het volgende:
kan iemand mij helpen om een banner onder mijn posts te krijgen.
Net geen 3 cijfersquote:Op zaterdag 28 november 2009 13:44 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Indicatie? 3 cijfers/ maand of zit je in de 4?
Net in de 4quote:
Op dit forum kan dat niet. Er is wel een banner na de eerste post op de pagina. Maar dit is niet van die persoon maar van FOK! zelf. En het is ook uit te zetten bij opties.quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:56 schreef koenbetjes het volgende:
zijn wel meer mensen die een reclame onder hun posts hebben, dus het kan wel maar hoe moet dat.
gr. koen
Ik zit sinds een kleine vier jaar in de vier cijfers per maand. En daar heb ik destijds acht maanden (in de avond uurtjes) over gedaan om dat te bereiken.quote:
Helemaal waar. Ik heb ruim een jaar keihard gewerkt om te komen waar ik ben. De markt is volwassener geworden, daarmee komt een logischerwijs taaiere houding van Google tov CTR manipulatie. Ik moer wel zeggen dat het grote font mij zonder enige regel te breken erg veel heeft opgeleverdquote:Op zondag 29 november 2009 00:56 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Ik zit sinds een kleine vier jaar in de vier cijfers per maand. En daar heb ik destijds acht maanden (in de avond uurtjes) over gedaan om dat te bereiken.
Moet ik er wel bij zeggen dat:
- destijds de omzet per klik in mijn niche een stuk hoger was
- de dollar veel meer waard was
- je nog plaatjes naast advertenties mocht plaatsen (met als gevolg een hogere CTR dan nu)
- via adwords per bezoeker maar 1 cent hoefde te betalen en ik dit via Adsense dubbel en dwars terug verdiende
- het makkelijker was om goed te scoren in de SERPS
Tegenwoordig is het allemaal niet meer zo makkelijk om 'even snel' geld te verdienen met een website.
Nog even en ik verdien meer emt adsense dan met mijn baanquote:
Niet eens tijd om je daar volledig op te storten dan?quote:Op maandag 30 november 2009 13:17 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Nog even en ik verdien meer emt adsense dan met mijn baanVanaf 2010 ga ik het maar eens aangeven bij de fiscus me dunkt.
Wel lekker toch, zo'n 2e baan erbij?quote:Op maandag 30 november 2009 13:17 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Nog even en ik verdien meer emt adsense dan met mijn baanVanaf 2010 ga ik het maar eens aangeven bij de fiscus me dunkt.
Ik ben al parttimer (24 uur). Wil toch de vastigheid en het sociale aspect van een 'echte' baan nog even behouden.quote:Op maandag 30 november 2009 13:33 schreef JortK het volgende:
[..]
Niet eens tijd om je daar volledig op te storten dan?
Het nieuwe beleid van Google is toch om aan te geven waar webmasters de voorwaarde overtreden (mbt plaatsing van advertenties) en niet om meteen te bannen.quote:Op woensdag 2 september 2009 18:52 schreef streamzondernaam het volgende:
aangezien er elke dag geblockeerde accounts bijkomen...
Keurig. Het ziet er niet erg actief uit op het eerste gezicht. Of niet actief.... niet druk bezocht, gezien het aantal reakties e.d.quote:
Klopt, maar ben veel gelinkt op Twitter enzo, merk dat dat goed werktquote:Op dinsdag 1 december 2009 19:01 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Keurig. Het ziet er niet erg actief uit op het eerste gezicht. Of niet actief.... niet druk bezocht, gezien het aantal reakties e.d.
Ik kan het volledig mis hebben natuurlijk.. vergeef me in dit geval.
Verder netjes hoor
Dat is niet mis!quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:10 schreef star_gazer het volgende:
Wow; gisteren een nieuw record: 86 euro
Ik vraag me af of het me binnen nu en een half jaar weer lukt dat te halenquote:
Zorg voor veel traffic (minimaal 5000 uniek per dag), door o.a.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:15 schreef Spike1506 het volgende:
Hoe doen jullie dat toch?
Vanaf januari breng ik 'mijn' adsense onder in een onderneming. Kijken of ik het voor elkaar krijg de zelfstandigenaftrek te voerenquote:Op maandag 4 januari 2010 14:34 schreef FreakinControlFreak het volgende:
En vergeet je inkomsten niet op te geven aan de belasting (en daarmee ook je kosten eerst af te trekken).
Ik weet niet wat voor onderneming je voert, maar om in aanmerking te komen voor zelfstandigenaftrek, moet je voldoen aan de urennorm. Deze urennorm bepaald min of meer dat je fulltime in je eigen onderneming werkt. Als je dus al een baan hebt (of je gaat naar school), kun je onmogelijk deze norm halen, althans niet aannemelijk maken bij de belasting...quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:02 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Vanaf januari breng ik 'mijn' adsense onder in een onderneming. Kijken of ik het voor elkaar krijg de zelfstandigenaftrek te voeren
De urennorm voor MKB vrijstelling (12% van winst) is sinds 1 januari 2010 afgeschaft. Voor de zelfstandigenaftrek moet je inderdaad wel aan je uren komen en dit kunnen aantonen bij een eventuele controle.quote:Daardoor vervallen alle leuke extra aftrekposten zoals Zelfstandigenaftrek, Startersaftrek, MKB-vrijstelling, etc etc.
quote:MKB Winstvrijstelling omhoog, geen urencriterium meer
Het tarief van de MKB-vrijstelling wordt verhoogd van 10,5% naar 12%, terwijl het urencriterium als eis voor de MKB-vrijstelling wordt afgeschaft. Hierdoor wordt het aantrekkelijker een onderneming te starten in deeltijd of naast een baan.
Bron: http://www.dezaak.nl/rend(...)3/#winstvrijstelling
Ruim 2500 euro... kan beter!quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:44 schreef JortK het volgende:
Niet gedacht, maar December 2009 was voor mij een goede maand
Nice job. ik heb de 1500 aangetikt. Vriend van mij scoort sinds kort 140 euro per dagquote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:42 schreef FreakinControlFreak het volgende:
[..]
Ruim 2500 euro... kan beter!
Ik doe het inderdaad op de F5 manier...quote:Op dinsdag 5 januari 2010 18:55 schreef CasB het volgende:
140 euro per dag.
Moet hij ook actief z'n site updaten, of is het een kwestie van achteroverleunen en bij adsense op F5 drukken?
Gewoon werken, des te meer euri's!quote:Op dinsdag 5 januari 2010 18:23 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Nice job. ik heb de 1500 aangetikt. Vriend van mij scoort sinds kort 140 euro per dagHoezo werken?
Dat laatste. Hij heeft zijn sites ooit voor een paar honderd euro laten maken en plukt daar nu sappige vruchten van.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 18:55 schreef CasB het volgende:
140 euro per dag.
Moet hij ook actief z'n site updaten, of is het een kwestie van achteroverleunen en bij adsense op F5 drukken?
Het wordt niet automatisch afgedragen, je moet al je Adsense inkomsten zelf aangeven bij de belasting. Deze Adsense inkomsten worden vervolgens bij je overige inkomsten opgeteld (bijv. salaris), zodat je over je over je Adsense-inkomsten inkomstenbelasting moet betalen; dit is weer afhankelijk in welke schaal je valt. Voordat je je inkomsten van Adsense aan de belasting opgeeft, moet je natuurlijk wel al je gemaakte kosten aftrekken. Dit zijn alle kosten die nodig zijn om deze Adsense inkomsten te genereren, bijv. internet abbo, computer onderdelen, etc etc.quote:Op woensdag 13 januari 2010 19:59 schreef appelflapj het volgende:
Hoe zit het met je inkomsten en de belasting? Wordt dat automatisch afgedragen? of moet je dat opgeven bij je jaarlijkse opgave in april zeg maar? En is het altijd zo dat je daarover belasting betaald, of ligt dat aan je inkomstenschaal waar je inzit? Want als sloeberige student kom ik niet veel verder dan een paar duizend euro per jaar aan inkomen, met mijn bijbaantjes ben ik gewend dat ik alles wat ik afdraag terug krijg.
Om dat te kunnen terugvragen (verrekenen) moet je ook inkomsten met BTW hebben. Als TS enkel inkomsten via Adsense heeft dan kan hij die 19% BTW niet verrekenen omdat hij zelf dan geen BTW ontvangt.quote:eerst de 19% btw terugvragen
Nee hoor, je kunt prima de btw terug vragen. Natuurlijk moet je zelf ook btw afdragen over de facturen die je zelf uitschrijft. Maar als adsense je enige inkomsten zijn (eigenlijk moet je dan een factuur aan Google richten), komt t erop neer dat je geen btw hoeft in te leveren, omdat dit 0% tarief is.quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:55 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Om dat te kunnen terugvragen (verrekenen) moet je ook inkomsten met BTW hebben. Als TS enkel inkomsten via Adsense heeft dan kan hij die 19% BTW niet verrekenen omdat hij zelf dan geen BTW ontvangt.
Van alle facturen die je betaald vanuit je onderneming en welke noodzakelijk zijn voor het genereren voor inkomsten zoals bijv. Adsense, kun je de btw terug vragen. Post 5B op je btw aangifte "voorbelasting"quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:13 schreef star_gazer het volgende:
Voor adsense geldt de verleggingsregeling. Google is BTW-plichtig, jij niet. BTW is dus NIET van toepassing!!
Ja, dat klopt. Het mooie is, dat 'noodzakelijk' zo'n lekker rekbaar begrip isquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:15 schreef FreakinControlFreak het volgende:
[..]
Van alle facturen die je betaald vanuit je onderneming en welke noodzakelijk zijn voor het genereren voor inkomsten zoals bijv. Adsense, kun je de btw terug vragen.
Nope. Ik heb wel een paar rottende domeinen, maar AfD schijnt bagger te zijn.quote:Op maandag 11 januari 2010 11:39 schreef JortK het volgende:
Doet iemand hier trouwens iets met Adsense for Domains?
Je moet het "aannemelijk" kunnen maken aan de belastingquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:18 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Het mooie is, dat 'noodzakelijk' zo'n lekker rekbaar begrip is
Je hebt gelijk. Ik was altijd in de veronderstelling dat je het enkel van betaalde BTW kon aftrekken. Maar dat is dus niet zo.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:05 schreef FreakinControlFreak het volgende:
[..]
Nee hoor, je kunt prima de btw terug vragen.
[..]
quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:27 schreef FreakinControlFreak het volgende:
Ikzelf heb in het begin ook regelmatig een boekhouder om uitleg moeten vragen...
Er schijnt in 2010 wel iets te veranderen in dit verhaal: link. Hier staat vermeld dat je wel degelijk btw moet gaan afdragen over je Adsense inkomsten...![]()
Let op: google is de ONTVANGER. Jij VERKOOPT aan Googlequote:In dit geval worden uw betalingen naar u overgemaakt door Google Ireland, een bedrijf dat valt onder de wetgeving van Ierland. Overeenkomstig de voorwaarden in uw overeenkomst met Google, geldt voor de aan u geleverde services verlegging van de BTW-heffing en moet BTW door de ontvanger, te weten Google Ireland, worden betaald volgens artikel 196 van EU-richtlijn 2006/112/EC. Neem voor verdere vragen contact op met uw belastingadviseur.
Ja dat klopt.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:23 schreef star_gazer het volgende:
[..]
[..]
Let op: google is de ONTVANGER. Jij VERKOOPT aan Google
Je moet altijd al je inkomsten uit dienstbetrekking of onderneming opgeven (studiefinanciering hoef je niet op te geven), er zijn geen uitzonderingen. Of je er vervolgens belasting over moet betalen en hoe veel, dat is afhankelijk van het totaal plaatje. Je kunt op de website van de belasting het aangifteprogramma downloaden. Met dit programma kun je berekenen of je moet betalen en hoe veel. Vervolgens kun je met dit programma meteen je aangifte doen (mits je een DigiD hebt) of anders kun je het overschrijven op een aangiftebiljet.quote:Op donderdag 14 januari 2010 20:07 schreef appelflapj het volgende:
Ik neem dan ook aan dat ik niet extra belasting hoef te betalen toch? Waar ligt die grens ongeveer? Moet ik de AdSense-inkomsten dan uberhaubt opgeven of kan ik dat achtwege laten?
gezien mijn situatie, waarin ik in 2009 alleen eerdergenoemde inkomsten had en naar mijn weten geen aftrekbare kosten, is het dan uberhabut wel zinnig tijd in de belastingopgaaf te stoppen?
Doe je beter dan ik!quote:
Ja, heeft alleen zin als je type-ins hebt, dus knalgenerieke domeinen (ik heb stichting punt nl er bijvoorbeeld in zitten, die doet het wel aardig), of goede typo's. Er zitten ook wel nadelen aan, want AFD domeinen worden gelijk uit de Google index geflikkerd. Zoekmachinetraffic kun je dus wel vergeten.quote:Op maandag 11 januari 2010 11:39 schreef JortK het volgende:
Doet iemand hier trouwens iets met Adsense for Domains?
Dank je voor de duidelijke uitlegquote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:57 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ja, heeft alleen zin als je type-ins hebt, dus knalgenerieke domeinen (ik heb stichting punt nl er bijvoorbeeld in zitten, die doet het wel aardig), of goede typo's. Er zitten ook wel nadelen aan, want AFD domeinen worden gelijk uit de Google index geflikkerd. Zoekmachinetraffic kun je dus wel vergeten.
welke dan?quote:Op donderdag 28 januari 2010 00:51 schreef CasB het volgende:
Meer/betere content, andere plaatsing, meer bezoekers?
Het zal dan wel het eerste zijn aangezien ik elke website toesta om advertenties te tonen op mijn website.quote:Op donderdag 28 januari 2010 15:22 schreef Dlocks het volgende:
Dat zullen dan wel kliks op CPM of op public service advertenties zijn.
Of je hebt de (of een) website niet toegevoegd aan toegestane websites.
Mag dit niet?quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:06 schreef JortK het volgende:
[..]
Als Google het zit pleuren ze je van Adsense af
quote:Op donderdag 28 januari 2010 01:32 schreef star_gazer het volgende:
F4T4L_3RR0R , heb je wel kliks? Zo niet, dan heb je misschien te maken met CPM ads. Die betalen slecht. Heb je image ads uitstaan? Zijn de links blauw, is de rand van de unit dezelfde kleur als de achtergrond van je site en komt het font overeen?
Wat is beter dan, de optie ads met text, of ads met text and plaatjes.
en die CPM ads, hoe bedoel je dat ?
Zomaar wat punten om over na te denken.
Pfffquote:Op zondag 7 februari 2010 23:00 schreef star_gazer het volgende:
Vandaag al 120 euroIk snap het zelf niet meer, zoveel geld
Mazzelaar xDquote:Op zondag 7 februari 2010 23:00 schreef star_gazer het volgende:
Top daggie dusquote:Op zondag 7 februari 2010 23:00 schreef star_gazer het volgende:
Zeg maar wel jaquote:
Wat heb je anders gedaan?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 00:14 schreef star_gazer het volgende:
Lol, vandaag 'maar' 86 euro. Jezus, wat gaat dat snel wennen zeg, die hoge bedragenVroeger was ik al hondsdol bij 10 euro.
Welke sites hebben jullie?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 18:23 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Nice job. ik heb de 1500 aangetikt. Vriend van mij scoort sinds kort 140 euro per dagHoezo werken?
Of in de OP, dat zal TS prettiger vindenquote:Op zaterdag 13 februari 2010 10:37 schreef Spike1506 het volgende:
Misschien leuk om de top verdieners in de TS te melden met hun eventuele websites?
Ik weet niet of men dat leuk vind, mensen doen er namelijk lang over om een goede website te bouwen, en vertellen dat dat niet zomaar denk ikquote:Op zaterdag 13 februari 2010 10:37 schreef Spike1506 het volgende:
Misschien leuk om de top verdieners in de TS te melden met hun eventuele websites?
Beetje raar is het wel.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:01 schreef JortK het volgende:
[..]
Ik weet niet of men dat leuk vind, mensen doen er namelijk lang over om een goede website te bouwen, en vertellen dat dat niet zomaar denk ik
Ik heb ook duizenden bezoekers maar dat is wel het totaal en zeker niet per dag, zou ik graag willen maar helaas.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:28 schreef D. het volgende:
[..]
Beetje raar is het wel.
Je hebt een website met duizenden bezoekers, en bent gebaat bij nog meer bezoekers,maar je wil de URL niet vertellen?
Dan neem ik die duizenden bezoekers ook maar met een korreltje zout
Het gaat erom dat niemand zijn of haar vakgebied wil prijsgeven. Een groot aantal vakgebieden is namelijk makkelijk uit te buiten, omdat het er barst van de goedbetalende adverteerders die de ballen verstand hebben van zoekmachine optimalisatie.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:28 schreef D. het volgende:
[..]
Beetje raar is het wel.
Je hebt een website met duizenden bezoekers, en bent gebaat bij nog meer bezoekers,maar je wil de URL niet vertellen?
Dan neem ik die duizenden bezoekers ook maar met een korreltje zout
quote:Op zondag 14 februari 2010 13:56 schreef star_gazer het volgende:
Maargoed. Neem jij het lekker met een korreltje zout, ik ga wel verder met verdienen
Wat is er mis met jou? Ik ken mensen genoeg die op deze manier hun primaire inkomen verdienen, en die gaan ook niet aan een ander uitleggen hoe ze dat precies doen.quote:
Mis met mij?quote:Op zondag 14 februari 2010 14:10 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Wat is er mis met jou? Ik ken mensen genoeg die op deze manier hun primaire inkomen verdienen, en die gaan ook niet aan een ander uitleggen hoe ze dat precies doen.
Volgens mij zegt de persoon in kwestie dat ook.quote:Op zondag 14 februari 2010 14:13 schreef D. het volgende:
[..]
...
Gewoon zeggen dat je je 'geheimen' niet prijs wil geven kan toch ook?
Ik wil mijn geheimen niet prijsgeven.quote:Op zondag 14 februari 2010 14:13 schreef D. het volgende:
[..]
Mis met mij?
Ik vraag gewoon netjes naar een URL en er wordt op alle manieren omheen gedraaid.
Gewoon zeggen dat je je 'geheimen' niet prijs wil geven kan toch ook?
Okquote:Op zondag 14 februari 2010 16:31 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik wil mijn geheimen niet prijsgeven.
Goed bezig! Wat voor site heb? (desnoods een PM met linkquote:Op maandag 22 februari 2010 23:02 schreef star_gazer het volgende:
Ik ga vandaag een nieuw record binnentikken; al 126 euro in het laatje!
Informatief. URL deel ik niet zomaar.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 00:00 schreef 555Martijn het volgende:
[..]
Goed bezig! Wat voor site heb? (desnoods een PM met link)
Ik ga die nieuwe interface eens uitproberenquote:Op maandag 22 februari 2010 23:02 schreef star_gazer het volgende:
Ik ga vandaag een nieuw record binnentikken; al 126 euro in het laatje!
Al meer mensen met de nieuwe interface? Ik kan hem sinds gisteren aanklikken;adsense in het Engels gezet en via het adsense blog een formuliertje invullen
Linkbuilding is wel echt een van de belangrijkste factoren van SEO :pquote:Op woensdag 24 februari 2010 15:30 schreef Spike1506 het volgende:
Hoe doen jullie trouwens je site promoten? Gewoon afwachten en zorgen dat je hoog in de zoekmachines komt of ook zelf adverteren/links posten?
Voor linkbuilding ben ik te lui. Bovendien geloof ik erg in terugkerend bezoek en die moeten je site bezoeken omdat ze hem de moeite waard vinden en niet omdat ze een link hebben aangeklikt. Ik heb geen sites met drie pagina's informatie die nooit worden ververst.quote:Op woensdag 24 februari 2010 15:30 schreef Spike1506 het volgende:
Hoe doen jullie trouwens je site promoten? Gewoon afwachten en zorgen dat je hoog in de zoekmachines komt of ook zelf adverteren/links posten?
Wat als ik die nu niet wilde delen met iedereen?quote:
Zover ik weet wel ja.quote:Op donderdag 25 februari 2010 11:43 schreef D. het volgende:
Even voor de duidelijheid, je krijgt toch pas geld als iemand op een linkje klikt?
Hoeft niet. Je hebt ook CPM advertenties. Dan krijg je i.p.v per klik per 1000 vertoningen centjes.quote:Op donderdag 25 februari 2010 11:43 schreef D. het volgende:
Even voor de duidelijheid, je krijgt toch pas geld als iemand op een linkje klikt?
En degene die hier in dit topic geld verdienen verdienen het daaraan?quote:Op donderdag 25 februari 2010 12:51 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Hoeft niet. Je hebt ook CPM advertenties. Dan krijg je i.p.v per klik per 1000 vertoningen centjes.
Ik bedoel, daar klikt toch niemand op?quote:Belasting Besparen?
Alle aangiften, jaarrekeningen & administraties. Gratis offerte.
www.vrijberoep.com
19 kg in slechts 8 weken
De Slim-Sensatie nr. 1 - heden eindelijk ook in Nederland. Hier!
Puri-Ligne.eu/Succes-report
Guus Meeuwis CD?
Kies uit alle Guus Meeuwis CD's. Snel & voordelig bij bol.com!
www.bol.com/Guus-Me
Ikzelf klik toch wel regelmatig op advertenties die ik ook echt relevant vind.quote:Op donderdag 25 februari 2010 13:32 schreef D. het volgende:
[..]
En degene die hier in dit topic geld verdienen verdienen het daaraan?
Ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand op linkjes klikt nl.
Om een voorbeeld te nemen, de Google ads nu in beeld:
[..]
Ik bedoel, daar klikt toch niemand op?
Als de ads relevant zijn aan je pagina, zul je nog verbaasd zijn hoeveel mensen erop klikken. Bij mij klikt bijna 20% (10% CTR op pageviews, 1 bezoek = gemiddeld 2 pageviews).quote:Op donderdag 25 februari 2010 13:32 schreef D. het volgende:
[..]
[..]
Maak ons maar weer lekker ja!quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:52 schreef Jahr00n het volgende:
Vandaag 1339 euro binnen gehaald, ik zeg lekker niet welke site hoor.
Goed gedaanquote:Op donderdag 25 februari 2010 21:52 schreef Jahr00n het volgende:
Heb je inspraak in de ads? M.a.w., kun je zorgen dat ze relevant zijn?quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:46 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Als de ads relevant zijn aan je pagina, zul je nog verbaasd zijn hoeveel mensen erop klikken. Bij mij klikt bijna 20% (10% CTR op pageviews, 1 bezoek = gemiddeld 2 pageviews).
Nee, meeste verdien je met kliks.quote:Op donderdag 25 februari 2010 13:32 schreef D. het volgende:
[..]
[..]
Je hebt in die zin inspraak dat je adverteerders kunt blokkeren. Google zorgt er overigens zelf voor dat de advertenties relevant zijn. Dit gaat volledig automatisch (iets wat op een forum niet altijd even goed lukt).quote:Op vrijdag 26 februari 2010 09:05 schreef D. het volgende:
[..]
Heb je inspraak in de ads? M.a.w., kun je zorgen dat ze relevant zijn?
20% lijkt erg veel. Roep jij mensen op om te klikken?
En wat levert 1 klik op? Of kan dat variëren?
Ga je nou serieus in op die post?quote:Op donderdag 25 februari 2010 23:07 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Goed gedaanIk heb er nu 80[/s ]90. [s]80 90 per dag is eigenlijk genoeg om van te eten
Jammer genoeg willen hypotheekboeren er niks van weten; die geloven het pas als je 3 jaar inkomen hebt uit je inkomen. Op zich logisch, maar ik heb een parttime baan hiernaast
Dat is precies twee euro teveel helaas. Volgende keer beter.quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:52 schreef Jahr00n het volgende:
De ads worden automatisch zo goed mogelijk gematcht aan je content. Je kunt bepaalde sites blokkeren als je hun ads niet wilt hebben. Ik roep niemand op om te klikken; ik zorg er gewoon voor dat de ads zeer prominent aanwezig zijn, in plaats van ze in een hoekje weg te stoppenquote:Op vrijdag 26 februari 2010 09:05 schreef D. het volgende:
[..]
Heb je inspraak in de ads? M.a.w., kun je zorgen dat ze relevant zijn?
20% lijkt erg veel. Roep jij mensen op om te klikken?
En wat levert 1 klik op? Of kan dat variëren?
Bij nader inzienquote:Op vrijdag 26 februari 2010 11:38 schreef HalvinCarris het volgende:
[..]
Ga je nou serieus in op die post?
Volgens mij was het sarcastisch bedoeld.
Ik kan het verkeerd hebben![]()
Ziek zeg ik je... Wel super nice man. Respect. Ik kan alleen zoveel geld verdienen in een andere branchequote:
Ik heb momenteel de markt wel erg mee hoor; de adverteerders buitelen over elkaar heen om de aandacht te trekken. Dit inkomensniveau ga ik niet lang volhouden. Maar hoe dan ook, ik ga ervan genieten zo lang als het duurtquote:Op maandag 1 maart 2010 00:29 schreef HalvinCarris het volgende:
[..]
Ziek zeg ik je... Wel super nice man. Respect. Ik kan alleen zoveel geld verdienen in een andere branche
Weet ik nog niet. Maar ik zet voor de zekerheid ongeveer de helft opzij voor die graaiers uit den Haagquote:Op maandag 1 maart 2010 00:32 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Da's wel super netjes ja. Hoeveel oud je er netto ongeveer van over?
Nederlandsquote:Op maandag 1 maart 2010 18:41 schreef DjMark het volgende:
@star_gazer,
Wil je wel vertellen of je site engels- of nederlandstalig is?
Kwestie van op het juiste moment op de juiste plaats zijn. Dit succes is mooi, maar ik ben er zeker van dat het voor een aardig deel vluchtig is. Maargoed, ik timmer aan de weg met nieuwe conceptenquote:Op maandag 1 maart 2010 23:40 schreef DjMark het volgende:
Dan heb je echt wel een topsite idd.
Ken weinig NL sites die dat soort bedragen binnenhalen!
geef mij mijn aantallen terugquote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:48 schreef JortK het volgende:
Mijn aantallen trekken gelukkig ook weer aan
Het blijft pr0n business he.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:48 schreef JortK het volgende:
Mijn aantallen trekken gelukkig ook weer af
Per dag?quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:08 schreef Spike1506 het volgende:
Ik blijf maar tussen de 0 en 1,50 euro hangen.
En ook tegen de regels!quote:Op maandag 8 maart 2010 20:15 schreef Startclip het volgende:
Lang leven Google Adsense heb laatst met een website ¤200 in een maand verdiend en dat is voor een jongen van 15 redelijk veel
Hoezo?quote:
Hier ookquote:
Zou ik niet zo zeker van zijn. het gaat echt even niet bestquote:Op dinsdag 9 maart 2010 10:56 schreef DjMark het volgende:
Ik een paar goede dagen achter de rug.
Al zijn mijn goede dagen ws 10 keer zo slecht als star_gazer zijn slechte dagen
Komt toevallig niet door de verkiezingen?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 22:12 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Zou ik niet zo zeker van zijn. het gaat echt even niet best
Ballpark figure?quote:
Goed werk! Ik zit nu ook op dat niveauquote:
Dan zit het je inderdaad niet mee ... wat voor soort website is het? In welke business zit je?quote:Op woensdag 31 maart 2010 01:38 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Ik zal al heel blij zijn met ¤ 0,50 per dag, maar het zit me niet mee!
Elke dag gemiddeld 1200 vertoningen en:
zaterdag ¤ 0,17
zondag ¤ 0,07
maandag ¤ 0,01
dinsdag ¤ 0,00
Heb een best wel goed bezocht forum met ongeveer 1000 leden.quote:Op woensdag 31 maart 2010 07:54 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Dan zit het je inderdaad niet mee ... wat voor soort website is het? In welke business zit je?
Mijn forum heeft er iets minder en ik zit zeker boven de euro per dag en vaak zelfs boven de 2 euro.quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:01 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Heb een best wel goed bezocht forum met ongeveer 1000 leden.
Door het aanzetten van die optie of gelinked ?quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Net even de cijfers van vandaag gecheckt ... me very very happy!!!!Ik krijg opeens een hoop traffic van de Consumentenbond. Doet me denken aan tijden terug toen de ANWB me linkte, dat was ook kassa
Aanzetten van die optie??? Is er een optie die je kunt aanzetten om veel traffic vanaf de Consumentenbond website te krijgenquote:Op maandag 12 april 2010 09:50 schreef R.Langly het volgende:
[..]
Door het aanzetten van die optie of gelinked ?
Wat Dlocks zegt. Het is overigens tijdelijke traffic, mijn ervaring is dat die backlinks min of meer seizoensgebonden zijn. En inderdaad helpt de hoge brandstofprijs ook mee.quote:Op maandag 12 april 2010 09:50 schreef R.Langly het volgende:
[..]
Door het aanzetten van die optie of gelinked ?
quote:Op maandag 12 april 2010 18:45 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Wat is de beste (toegankelijke) affliatesite die CPM aanbiedt?
Bij mij was het maandag ook opvallend hoog, ¤ 6,50 euro, normaal gemiddeld een euro of 3,50/4,00. (uitgezonderd van de uitschieters als ik een nieuwe video heb)quote:Op woensdag 21 april 2010 12:08 schreef star_gazer het volgende:
Afgelopen maandag was goedGisteren was redelijk
Man check eens de documentatie van Adsense zelfquote:Op donderdag 22 april 2010 16:12 schreef D. het volgende:
Kan iemand misschien in het kort een stappenplan posten hoe aan Adsense begint?
Je hebt een site, meldt die aan bij Google, en een paar dagen later staan er ineens advertenties?
Of krijg je een mailtje met html die je zelf moet verwerken?
(Zal wel niet zoals ik het hier boven zeg, maar hoe het wel werkt is me ook niet helemaal duidelijk)
En hoe beheer je advertenties? Eventueel ongewenste ads verwijderen?
Bepaal jij waar ze staan en hoe ze eruit zien (banner bovenin, of ads als tekst rechts, zoals Fok)
Da's een langer stappenplan, en weinig ervaringsdeskundige meningen daarquote:Op donderdag 22 april 2010 16:16 schreef JortK het volgende:
[..]
Man check eens de documentatie van Adsense zelf
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |