Ik weet niet wat voor onderneming je voert, maar om in aanmerking te komen voor zelfstandigenaftrek, moet je voldoen aan de urennorm. Deze urennorm bepaald min of meer dat je fulltime in je eigen onderneming werkt. Als je dus al een baan hebt (of je gaat naar school), kun je onmogelijk deze norm halen, althans niet aannemelijk maken bij de belasting...quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:02 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Vanaf januari breng ik 'mijn' adsense onder in een onderneming. Kijken of ik het voor elkaar krijg de zelfstandigenaftrek te voeren
De urennorm voor MKB vrijstelling (12% van winst) is sinds 1 januari 2010 afgeschaft. Voor de zelfstandigenaftrek moet je inderdaad wel aan je uren komen en dit kunnen aantonen bij een eventuele controle.quote:Daardoor vervallen alle leuke extra aftrekposten zoals Zelfstandigenaftrek, Startersaftrek, MKB-vrijstelling, etc etc.
quote:MKB Winstvrijstelling omhoog, geen urencriterium meer
Het tarief van de MKB-vrijstelling wordt verhoogd van 10,5% naar 12%, terwijl het urencriterium als eis voor de MKB-vrijstelling wordt afgeschaft. Hierdoor wordt het aantrekkelijker een onderneming te starten in deeltijd of naast een baan.
Bron: http://www.dezaak.nl/rend(...)3/#winstvrijstelling
Ruim 2500 euro... kan beter!quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:44 schreef JortK het volgende:
Niet gedacht, maar December 2009 was voor mij een goede maand
Nice job. ik heb de 1500 aangetikt. Vriend van mij scoort sinds kort 140 euro per dagquote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:42 schreef FreakinControlFreak het volgende:
[..]
Ruim 2500 euro... kan beter!
Ik doe het inderdaad op de F5 manier...quote:Op dinsdag 5 januari 2010 18:55 schreef CasB het volgende:
140 euro per dag.
Moet hij ook actief z'n site updaten, of is het een kwestie van achteroverleunen en bij adsense op F5 drukken?
Gewoon werken, des te meer euri's!quote:Op dinsdag 5 januari 2010 18:23 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Nice job. ik heb de 1500 aangetikt. Vriend van mij scoort sinds kort 140 euro per dagHoezo werken?
Dat laatste. Hij heeft zijn sites ooit voor een paar honderd euro laten maken en plukt daar nu sappige vruchten van.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 18:55 schreef CasB het volgende:
140 euro per dag.
Moet hij ook actief z'n site updaten, of is het een kwestie van achteroverleunen en bij adsense op F5 drukken?
Het wordt niet automatisch afgedragen, je moet al je Adsense inkomsten zelf aangeven bij de belasting. Deze Adsense inkomsten worden vervolgens bij je overige inkomsten opgeteld (bijv. salaris), zodat je over je over je Adsense-inkomsten inkomstenbelasting moet betalen; dit is weer afhankelijk in welke schaal je valt. Voordat je je inkomsten van Adsense aan de belasting opgeeft, moet je natuurlijk wel al je gemaakte kosten aftrekken. Dit zijn alle kosten die nodig zijn om deze Adsense inkomsten te genereren, bijv. internet abbo, computer onderdelen, etc etc.quote:Op woensdag 13 januari 2010 19:59 schreef appelflapj het volgende:
Hoe zit het met je inkomsten en de belasting? Wordt dat automatisch afgedragen? of moet je dat opgeven bij je jaarlijkse opgave in april zeg maar? En is het altijd zo dat je daarover belasting betaald, of ligt dat aan je inkomstenschaal waar je inzit? Want als sloeberige student kom ik niet veel verder dan een paar duizend euro per jaar aan inkomen, met mijn bijbaantjes ben ik gewend dat ik alles wat ik afdraag terug krijg.
Om dat te kunnen terugvragen (verrekenen) moet je ook inkomsten met BTW hebben. Als TS enkel inkomsten via Adsense heeft dan kan hij die 19% BTW niet verrekenen omdat hij zelf dan geen BTW ontvangt.quote:eerst de 19% btw terugvragen
Nee hoor, je kunt prima de btw terug vragen. Natuurlijk moet je zelf ook btw afdragen over de facturen die je zelf uitschrijft. Maar als adsense je enige inkomsten zijn (eigenlijk moet je dan een factuur aan Google richten), komt t erop neer dat je geen btw hoeft in te leveren, omdat dit 0% tarief is.quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:55 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Om dat te kunnen terugvragen (verrekenen) moet je ook inkomsten met BTW hebben. Als TS enkel inkomsten via Adsense heeft dan kan hij die 19% BTW niet verrekenen omdat hij zelf dan geen BTW ontvangt.
Van alle facturen die je betaald vanuit je onderneming en welke noodzakelijk zijn voor het genereren voor inkomsten zoals bijv. Adsense, kun je de btw terug vragen. Post 5B op je btw aangifte "voorbelasting"quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:13 schreef star_gazer het volgende:
Voor adsense geldt de verleggingsregeling. Google is BTW-plichtig, jij niet. BTW is dus NIET van toepassing!!
Ja, dat klopt. Het mooie is, dat 'noodzakelijk' zo'n lekker rekbaar begrip isquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:15 schreef FreakinControlFreak het volgende:
[..]
Van alle facturen die je betaald vanuit je onderneming en welke noodzakelijk zijn voor het genereren voor inkomsten zoals bijv. Adsense, kun je de btw terug vragen.
Nope. Ik heb wel een paar rottende domeinen, maar AfD schijnt bagger te zijn.quote:Op maandag 11 januari 2010 11:39 schreef JortK het volgende:
Doet iemand hier trouwens iets met Adsense for Domains?
Je moet het "aannemelijk" kunnen maken aan de belastingquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:18 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Het mooie is, dat 'noodzakelijk' zo'n lekker rekbaar begrip is
Je hebt gelijk. Ik was altijd in de veronderstelling dat je het enkel van betaalde BTW kon aftrekken. Maar dat is dus niet zo.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:05 schreef FreakinControlFreak het volgende:
[..]
Nee hoor, je kunt prima de btw terug vragen.
[..]
quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:27 schreef FreakinControlFreak het volgende:
Ikzelf heb in het begin ook regelmatig een boekhouder om uitleg moeten vragen...
Er schijnt in 2010 wel iets te veranderen in dit verhaal: link. Hier staat vermeld dat je wel degelijk btw moet gaan afdragen over je Adsense inkomsten...![]()
Let op: google is de ONTVANGER. Jij VERKOOPT aan Googlequote:In dit geval worden uw betalingen naar u overgemaakt door Google Ireland, een bedrijf dat valt onder de wetgeving van Ierland. Overeenkomstig de voorwaarden in uw overeenkomst met Google, geldt voor de aan u geleverde services verlegging van de BTW-heffing en moet BTW door de ontvanger, te weten Google Ireland, worden betaald volgens artikel 196 van EU-richtlijn 2006/112/EC. Neem voor verdere vragen contact op met uw belastingadviseur.
Ja dat klopt.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:23 schreef star_gazer het volgende:
[..]
[..]
Let op: google is de ONTVANGER. Jij VERKOOPT aan Google
Je moet altijd al je inkomsten uit dienstbetrekking of onderneming opgeven (studiefinanciering hoef je niet op te geven), er zijn geen uitzonderingen. Of je er vervolgens belasting over moet betalen en hoe veel, dat is afhankelijk van het totaal plaatje. Je kunt op de website van de belasting het aangifteprogramma downloaden. Met dit programma kun je berekenen of je moet betalen en hoe veel. Vervolgens kun je met dit programma meteen je aangifte doen (mits je een DigiD hebt) of anders kun je het overschrijven op een aangiftebiljet.quote:Op donderdag 14 januari 2010 20:07 schreef appelflapj het volgende:
Ik neem dan ook aan dat ik niet extra belasting hoef te betalen toch? Waar ligt die grens ongeveer? Moet ik de AdSense-inkomsten dan uberhaubt opgeven of kan ik dat achtwege laten?
gezien mijn situatie, waarin ik in 2009 alleen eerdergenoemde inkomsten had en naar mijn weten geen aftrekbare kosten, is het dan uberhabut wel zinnig tijd in de belastingopgaaf te stoppen?
Doe je beter dan ik!quote:
Ja, heeft alleen zin als je type-ins hebt, dus knalgenerieke domeinen (ik heb stichting punt nl er bijvoorbeeld in zitten, die doet het wel aardig), of goede typo's. Er zitten ook wel nadelen aan, want AFD domeinen worden gelijk uit de Google index geflikkerd. Zoekmachinetraffic kun je dus wel vergeten.quote:Op maandag 11 januari 2010 11:39 schreef JortK het volgende:
Doet iemand hier trouwens iets met Adsense for Domains?
Dank je voor de duidelijke uitlegquote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:57 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ja, heeft alleen zin als je type-ins hebt, dus knalgenerieke domeinen (ik heb stichting punt nl er bijvoorbeeld in zitten, die doet het wel aardig), of goede typo's. Er zitten ook wel nadelen aan, want AFD domeinen worden gelijk uit de Google index geflikkerd. Zoekmachinetraffic kun je dus wel vergeten.
welke dan?quote:Op donderdag 28 januari 2010 00:51 schreef CasB het volgende:
Meer/betere content, andere plaatsing, meer bezoekers?
Het zal dan wel het eerste zijn aangezien ik elke website toesta om advertenties te tonen op mijn website.quote:Op donderdag 28 januari 2010 15:22 schreef Dlocks het volgende:
Dat zullen dan wel kliks op CPM of op public service advertenties zijn.
Of je hebt de (of een) website niet toegevoegd aan toegestane websites.
Mag dit niet?quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:06 schreef JortK het volgende:
[..]
Als Google het zit pleuren ze je van Adsense af
quote:Op donderdag 28 januari 2010 01:32 schreef star_gazer het volgende:
F4T4L_3RR0R , heb je wel kliks? Zo niet, dan heb je misschien te maken met CPM ads. Die betalen slecht. Heb je image ads uitstaan? Zijn de links blauw, is de rand van de unit dezelfde kleur als de achtergrond van je site en komt het font overeen?
Wat is beter dan, de optie ads met text, of ads met text and plaatjes.
en die CPM ads, hoe bedoel je dat ?
Zomaar wat punten om over na te denken.
Pfffquote:Op zondag 7 februari 2010 23:00 schreef star_gazer het volgende:
Vandaag al 120 euroIk snap het zelf niet meer, zoveel geld
Mazzelaar xDquote:Op zondag 7 februari 2010 23:00 schreef star_gazer het volgende:
Top daggie dusquote:Op zondag 7 februari 2010 23:00 schreef star_gazer het volgende:
Zeg maar wel jaquote:
Wat heb je anders gedaan?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 00:14 schreef star_gazer het volgende:
Lol, vandaag 'maar' 86 euro. Jezus, wat gaat dat snel wennen zeg, die hoge bedragenVroeger was ik al hondsdol bij 10 euro.
Welke sites hebben jullie?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 18:23 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Nice job. ik heb de 1500 aangetikt. Vriend van mij scoort sinds kort 140 euro per dagHoezo werken?
Of in de OP, dat zal TS prettiger vindenquote:Op zaterdag 13 februari 2010 10:37 schreef Spike1506 het volgende:
Misschien leuk om de top verdieners in de TS te melden met hun eventuele websites?
Ik weet niet of men dat leuk vind, mensen doen er namelijk lang over om een goede website te bouwen, en vertellen dat dat niet zomaar denk ikquote:Op zaterdag 13 februari 2010 10:37 schreef Spike1506 het volgende:
Misschien leuk om de top verdieners in de TS te melden met hun eventuele websites?
Beetje raar is het wel.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:01 schreef JortK het volgende:
[..]
Ik weet niet of men dat leuk vind, mensen doen er namelijk lang over om een goede website te bouwen, en vertellen dat dat niet zomaar denk ik
Ik heb ook duizenden bezoekers maar dat is wel het totaal en zeker niet per dag, zou ik graag willen maar helaas.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:28 schreef D. het volgende:
[..]
Beetje raar is het wel.
Je hebt een website met duizenden bezoekers, en bent gebaat bij nog meer bezoekers,maar je wil de URL niet vertellen?
Dan neem ik die duizenden bezoekers ook maar met een korreltje zout
Het gaat erom dat niemand zijn of haar vakgebied wil prijsgeven. Een groot aantal vakgebieden is namelijk makkelijk uit te buiten, omdat het er barst van de goedbetalende adverteerders die de ballen verstand hebben van zoekmachine optimalisatie.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:28 schreef D. het volgende:
[..]
Beetje raar is het wel.
Je hebt een website met duizenden bezoekers, en bent gebaat bij nog meer bezoekers,maar je wil de URL niet vertellen?
Dan neem ik die duizenden bezoekers ook maar met een korreltje zout
quote:Op zondag 14 februari 2010 13:56 schreef star_gazer het volgende:
Maargoed. Neem jij het lekker met een korreltje zout, ik ga wel verder met verdienen
Wat is er mis met jou? Ik ken mensen genoeg die op deze manier hun primaire inkomen verdienen, en die gaan ook niet aan een ander uitleggen hoe ze dat precies doen.quote:
Mis met mij?quote:Op zondag 14 februari 2010 14:10 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Wat is er mis met jou? Ik ken mensen genoeg die op deze manier hun primaire inkomen verdienen, en die gaan ook niet aan een ander uitleggen hoe ze dat precies doen.
Volgens mij zegt de persoon in kwestie dat ook.quote:Op zondag 14 februari 2010 14:13 schreef D. het volgende:
[..]
...
Gewoon zeggen dat je je 'geheimen' niet prijs wil geven kan toch ook?
Ik wil mijn geheimen niet prijsgeven.quote:Op zondag 14 februari 2010 14:13 schreef D. het volgende:
[..]
Mis met mij?
Ik vraag gewoon netjes naar een URL en er wordt op alle manieren omheen gedraaid.
Gewoon zeggen dat je je 'geheimen' niet prijs wil geven kan toch ook?
Okquote:Op zondag 14 februari 2010 16:31 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik wil mijn geheimen niet prijsgeven.
Goed bezig! Wat voor site heb? (desnoods een PM met linkquote:Op maandag 22 februari 2010 23:02 schreef star_gazer het volgende:
Ik ga vandaag een nieuw record binnentikken; al 126 euro in het laatje!
Informatief. URL deel ik niet zomaar.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 00:00 schreef 555Martijn het volgende:
[..]
Goed bezig! Wat voor site heb? (desnoods een PM met link)
Ik ga die nieuwe interface eens uitproberenquote:Op maandag 22 februari 2010 23:02 schreef star_gazer het volgende:
Ik ga vandaag een nieuw record binnentikken; al 126 euro in het laatje!
Al meer mensen met de nieuwe interface? Ik kan hem sinds gisteren aanklikken;adsense in het Engels gezet en via het adsense blog een formuliertje invullen
Linkbuilding is wel echt een van de belangrijkste factoren van SEO :pquote:Op woensdag 24 februari 2010 15:30 schreef Spike1506 het volgende:
Hoe doen jullie trouwens je site promoten? Gewoon afwachten en zorgen dat je hoog in de zoekmachines komt of ook zelf adverteren/links posten?
Voor linkbuilding ben ik te lui. Bovendien geloof ik erg in terugkerend bezoek en die moeten je site bezoeken omdat ze hem de moeite waard vinden en niet omdat ze een link hebben aangeklikt. Ik heb geen sites met drie pagina's informatie die nooit worden ververst.quote:Op woensdag 24 februari 2010 15:30 schreef Spike1506 het volgende:
Hoe doen jullie trouwens je site promoten? Gewoon afwachten en zorgen dat je hoog in de zoekmachines komt of ook zelf adverteren/links posten?
Wat als ik die nu niet wilde delen met iedereen?quote:
Zover ik weet wel ja.quote:Op donderdag 25 februari 2010 11:43 schreef D. het volgende:
Even voor de duidelijheid, je krijgt toch pas geld als iemand op een linkje klikt?
Hoeft niet. Je hebt ook CPM advertenties. Dan krijg je i.p.v per klik per 1000 vertoningen centjes.quote:Op donderdag 25 februari 2010 11:43 schreef D. het volgende:
Even voor de duidelijheid, je krijgt toch pas geld als iemand op een linkje klikt?
En degene die hier in dit topic geld verdienen verdienen het daaraan?quote:Op donderdag 25 februari 2010 12:51 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Hoeft niet. Je hebt ook CPM advertenties. Dan krijg je i.p.v per klik per 1000 vertoningen centjes.
Ik bedoel, daar klikt toch niemand op?quote:Belasting Besparen?
Alle aangiften, jaarrekeningen & administraties. Gratis offerte.
www.vrijberoep.com
19 kg in slechts 8 weken
De Slim-Sensatie nr. 1 - heden eindelijk ook in Nederland. Hier!
Puri-Ligne.eu/Succes-report
Guus Meeuwis CD?
Kies uit alle Guus Meeuwis CD's. Snel & voordelig bij bol.com!
www.bol.com/Guus-Me
Ikzelf klik toch wel regelmatig op advertenties die ik ook echt relevant vind.quote:Op donderdag 25 februari 2010 13:32 schreef D. het volgende:
[..]
En degene die hier in dit topic geld verdienen verdienen het daaraan?
Ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand op linkjes klikt nl.
Om een voorbeeld te nemen, de Google ads nu in beeld:
[..]
Ik bedoel, daar klikt toch niemand op?
Als de ads relevant zijn aan je pagina, zul je nog verbaasd zijn hoeveel mensen erop klikken. Bij mij klikt bijna 20% (10% CTR op pageviews, 1 bezoek = gemiddeld 2 pageviews).quote:Op donderdag 25 februari 2010 13:32 schreef D. het volgende:
[..]
En degene die hier in dit topic geld verdienen verdienen het daaraan?
Ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand op linkjes klikt nl.
Om een voorbeeld te nemen, de Google ads nu in beeld:
[..]
Ik bedoel, daar klikt toch niemand op?
Maak ons maar weer lekker ja!quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:52 schreef Jahr00n het volgende:
Vandaag 1339 euro binnen gehaald, ik zeg lekker niet welke site hoor.
Goed gedaanquote:Op donderdag 25 februari 2010 21:52 schreef Jahr00n het volgende:
Vandaag 1339 euro binnen gehaald, ik zeg lekker niet welke site hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |