Vanaf januari breng ik 'mijn' adsense onder in een onderneming. Kijken of ik het voor elkaar krijg de zelfstandigenaftrek te voerenquote:Op maandag 4 januari 2010 14:34 schreef FreakinControlFreak het volgende:
En vergeet je inkomsten niet op te geven aan de belasting (en daarmee ook je kosten eerst af te trekken).
Ik weet niet wat voor onderneming je voert, maar om in aanmerking te komen voor zelfstandigenaftrek, moet je voldoen aan de urennorm. Deze urennorm bepaald min of meer dat je fulltime in je eigen onderneming werkt. Als je dus al een baan hebt (of je gaat naar school), kun je onmogelijk deze norm halen, althans niet aannemelijk maken bij de belasting...quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:02 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Vanaf januari breng ik 'mijn' adsense onder in een onderneming. Kijken of ik het voor elkaar krijg de zelfstandigenaftrek te voeren
De urennorm voor MKB vrijstelling (12% van winst) is sinds 1 januari 2010 afgeschaft. Voor de zelfstandigenaftrek moet je inderdaad wel aan je uren komen en dit kunnen aantonen bij een eventuele controle.quote:Daardoor vervallen alle leuke extra aftrekposten zoals Zelfstandigenaftrek, Startersaftrek, MKB-vrijstelling, etc etc.
quote:MKB Winstvrijstelling omhoog, geen urencriterium meer
Het tarief van de MKB-vrijstelling wordt verhoogd van 10,5% naar 12%, terwijl het urencriterium als eis voor de MKB-vrijstelling wordt afgeschaft. Hierdoor wordt het aantrekkelijker een onderneming te starten in deeltijd of naast een baan.
Bron: http://www.dezaak.nl/rend(...)3/#winstvrijstelling
Ruim 2500 euro... kan beter!quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:44 schreef JortK het volgende:
Niet gedacht, maar December 2009 was voor mij een goede maand
Nice job. ik heb de 1500 aangetikt. Vriend van mij scoort sinds kort 140 euro per dagquote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:42 schreef FreakinControlFreak het volgende:
[..]
Ruim 2500 euro... kan beter!
Ik doe het inderdaad op de F5 manier...quote:Op dinsdag 5 januari 2010 18:55 schreef CasB het volgende:
140 euro per dag.
Moet hij ook actief z'n site updaten, of is het een kwestie van achteroverleunen en bij adsense op F5 drukken?
Gewoon werken, des te meer euri's!quote:Op dinsdag 5 januari 2010 18:23 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Nice job. ik heb de 1500 aangetikt. Vriend van mij scoort sinds kort 140 euro per dagHoezo werken?
Dat laatste. Hij heeft zijn sites ooit voor een paar honderd euro laten maken en plukt daar nu sappige vruchten van.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 18:55 schreef CasB het volgende:
140 euro per dag.
Moet hij ook actief z'n site updaten, of is het een kwestie van achteroverleunen en bij adsense op F5 drukken?
Het wordt niet automatisch afgedragen, je moet al je Adsense inkomsten zelf aangeven bij de belasting. Deze Adsense inkomsten worden vervolgens bij je overige inkomsten opgeteld (bijv. salaris), zodat je over je over je Adsense-inkomsten inkomstenbelasting moet betalen; dit is weer afhankelijk in welke schaal je valt. Voordat je je inkomsten van Adsense aan de belasting opgeeft, moet je natuurlijk wel al je gemaakte kosten aftrekken. Dit zijn alle kosten die nodig zijn om deze Adsense inkomsten te genereren, bijv. internet abbo, computer onderdelen, etc etc.quote:Op woensdag 13 januari 2010 19:59 schreef appelflapj het volgende:
Hoe zit het met je inkomsten en de belasting? Wordt dat automatisch afgedragen? of moet je dat opgeven bij je jaarlijkse opgave in april zeg maar? En is het altijd zo dat je daarover belasting betaald, of ligt dat aan je inkomstenschaal waar je inzit? Want als sloeberige student kom ik niet veel verder dan een paar duizend euro per jaar aan inkomen, met mijn bijbaantjes ben ik gewend dat ik alles wat ik afdraag terug krijg.
Om dat te kunnen terugvragen (verrekenen) moet je ook inkomsten met BTW hebben. Als TS enkel inkomsten via Adsense heeft dan kan hij die 19% BTW niet verrekenen omdat hij zelf dan geen BTW ontvangt.quote:eerst de 19% btw terugvragen
Nee hoor, je kunt prima de btw terug vragen. Natuurlijk moet je zelf ook btw afdragen over de facturen die je zelf uitschrijft. Maar als adsense je enige inkomsten zijn (eigenlijk moet je dan een factuur aan Google richten), komt t erop neer dat je geen btw hoeft in te leveren, omdat dit 0% tarief is.quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:55 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Om dat te kunnen terugvragen (verrekenen) moet je ook inkomsten met BTW hebben. Als TS enkel inkomsten via Adsense heeft dan kan hij die 19% BTW niet verrekenen omdat hij zelf dan geen BTW ontvangt.
Van alle facturen die je betaald vanuit je onderneming en welke noodzakelijk zijn voor het genereren voor inkomsten zoals bijv. Adsense, kun je de btw terug vragen. Post 5B op je btw aangifte "voorbelasting"quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:13 schreef star_gazer het volgende:
Voor adsense geldt de verleggingsregeling. Google is BTW-plichtig, jij niet. BTW is dus NIET van toepassing!!
Ja, dat klopt. Het mooie is, dat 'noodzakelijk' zo'n lekker rekbaar begrip isquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:15 schreef FreakinControlFreak het volgende:
[..]
Van alle facturen die je betaald vanuit je onderneming en welke noodzakelijk zijn voor het genereren voor inkomsten zoals bijv. Adsense, kun je de btw terug vragen.
Nope. Ik heb wel een paar rottende domeinen, maar AfD schijnt bagger te zijn.quote:Op maandag 11 januari 2010 11:39 schreef JortK het volgende:
Doet iemand hier trouwens iets met Adsense for Domains?
Je moet het "aannemelijk" kunnen maken aan de belastingquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:18 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Het mooie is, dat 'noodzakelijk' zo'n lekker rekbaar begrip is
Je hebt gelijk. Ik was altijd in de veronderstelling dat je het enkel van betaalde BTW kon aftrekken. Maar dat is dus niet zo.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:05 schreef FreakinControlFreak het volgende:
[..]
Nee hoor, je kunt prima de btw terug vragen.
[..]
quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:27 schreef FreakinControlFreak het volgende:
Ikzelf heb in het begin ook regelmatig een boekhouder om uitleg moeten vragen...
Er schijnt in 2010 wel iets te veranderen in dit verhaal: link. Hier staat vermeld dat je wel degelijk btw moet gaan afdragen over je Adsense inkomsten...![]()
Let op: google is de ONTVANGER. Jij VERKOOPT aan Googlequote:In dit geval worden uw betalingen naar u overgemaakt door Google Ireland, een bedrijf dat valt onder de wetgeving van Ierland. Overeenkomstig de voorwaarden in uw overeenkomst met Google, geldt voor de aan u geleverde services verlegging van de BTW-heffing en moet BTW door de ontvanger, te weten Google Ireland, worden betaald volgens artikel 196 van EU-richtlijn 2006/112/EC. Neem voor verdere vragen contact op met uw belastingadviseur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |