ik weet het niet, maar ik ben ooit 50 kg dikker geweest en het verschil tussen bijvoorbeeld maat 46 en 48 is veel groter dan het verschil tussen maat 36 en 38, dus ik kan me wel voorstellen dat je broeken sneller strak zitten als je een kleinere maat hebt.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 16:23 schreef Troel het volgende:
Maakt je maat zoveel uit wanneer je het ziet? Volgens mij heeft het strakzitten van je kleren de eerste paar weken voornamelijk met je darmen te maken en niet zozeer met je baarmoeder toch?
gek, ik ga kijken of ik een nieuwe url kan regelen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 16:48 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik kan niets met je URL, Martine (en nee ook niet zonder spatie..)
Als ik het zo zie, wijst ie zodat er een plaatje waarop je kan klikken verschijnt... Als en nou es alleen dat achter "img src=" neemt? (ben met iPhone aan het kijken/posten dus is wat lastig)quote:Op dinsdag 26 mei 2009 16:56 schreef martine1984 het volgende:
[..]
gek, ik ga kijken of ik een nieuwe url kan regelen.
Ik niet hoor... heb alleen maar steken van binnen...quote:
Ja, maar heeft dat dan te maken met luchtvorming in de darmen of met het groeien van de baarmoederquote:Op dinsdag 26 mei 2009 16:26 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
ik weet het niet, maar ik ben ooit 50 kg dikker geweest en het verschil tussen bijvoorbeeld maat 46 en 48 is veel groter dan het verschil tussen maat 36 en 38, dus ik kan me wel voorstellen dat je broeken sneller strak zitten als je een kleinere maat hebt.
(een paar kg scheelt dan soms al een maat... terwijl ik toen ik dikker was, met 10 kg verschil soms nog dezelfde broek aan kon)
dus misschien dat dit iets verklaart?
Heet dat niet gewoon weeen en ben je dan niet aan het bevallenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:22 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ik niet hoor... heb alleen maar steken van binnen...
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:40 schreef amaranta het volgende:
huup, gewone mensen (vrouwen) zouden wat vaker een maatje meer mogen kopen
Die drang om persé een 36/38 te moeten kopen terwijl een 40 veel lekkerder zit ofzo
dat is ook waarquote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:44 schreef huuphuup het volgende:
[..]![]()
haha ja dat sowieso inderdaadmaar ik zou eerlijk gezegd in de winter ook wel een soort broek met buikband willen hebben zoals ik nu heb, maar dan dat ie niet afzakt zonder band. Het was eigenlijk best wel lekker warm en zacht enzo
![]()
Niet.... Zo af en toe heb ik steken van binnen maar niet noemenswaardig vaak. Het zal wel voorbereidend werk zijn.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:24 schreef Kersjes het volgende:
Om de hoeveel minuten komen die steken dan Vicky?
Graag gedaan alvastquote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:43 schreef Bucko het volgende:
zou ik ook in de openingspost mogen staan met mijn uitgerekende datum 08-12-2009??
dankjewel alvast
Prosteglandingesen is geen bakerpraatjequote:Op dinsdag 26 mei 2009 21:16 schreef Brighteyes het volgende:
Ik kan het me goed voorstellen Memmel, zeker als het op een gegeven moment zo ongemakkelijk wordt...
Ben je al aan de bakerpraatjes begonnen? Prostaglandingesen enzo?
Nee hoor, ik wacht (on)geduldig op mijn beurt.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 21:03 schreef Memmel het volgende:
Vicky, ga je ons inhalen??
Klopt hoor, je baarmoeder komt met een week of 12 pas boven je schaambeen uit.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 16:23 schreef Troel het volgende:
Maakt je maat zoveel uit wanneer je het ziet? Volgens mij heeft het strakzitten van je kleren de eerste paar weken voornamelijk met je darmen te maken en niet zozeer met je baarmoeder toch?
dikke kusquote:Op dinsdag 26 mei 2009 21:03 schreef Memmel het volgende:
Vicky, ga je ons inhalen???
Vanmiddag weer bij de vk geweest. Nogmaals aangegeven dat ik er echt een beetje doorheen zit met een dreumes die om een scheet een driftbui krijgt en een man die het superdruk heeft op kantoor.
Alles was in orde en ik hoefde dinsdag pas weer te komen en dan word ik gestript. Heb gevraagd of ik voor mijn eigen gemoedsrust misschien vrijdag nog een keer mag komen en dat was ok.
Ik hoop gewoon dat de kleine zich nu snel aandient. Ik word er een beetje somber van dat het langer duurt dan ik had gedacht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
@Huup, misschien toch verstandig om de VK te bellen. Ik wil je geenzins bang maken, maar als je zoveel vocht in je benen hebt, kan dat ook zorgen dat je last krijgt van decompensatie cordis, waardoor je last krijgt van moeite met goed diep inademen (wat in de volksmond, vocht in/ achter de longen genoemd wordt).quote:Op dinsdag 26 mei 2009 22:16 schreef huuphuup het volgende:
Hier gaat het ook wel met de vochtpootjes hoor Duchesslief dat je het vraagt. Ik kijk er gewoon niet teveel naar dan valt het wel mee
![]()
Voel me wel naar vandaag. Duizelig en enorm benauwd/kortademig. Geen idee waar dat nou weer vandaan komt maar ik ga er vanuit dat het morgen over is na een nachtje goed slapen
Memmelke
lief dat je het zegtquote:Op woensdag 27 mei 2009 06:47 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
@Huup, misschien toch verstandig om de VK te bellen. Ik wil je geenzins bang maken, maar als je zoveel vocht in je benen hebt, kan dat ook zorgen dat je last krijgt van decompensatie cordis, waardoor je last krijgt van moeite met goed diep inademen (wat in de volksmond, vocht in/ achter de longen genoemd wordt).
Je hart heeft dan moeite om al het vocht wat je aan boord hebt goed te verwerken en er onstaat een verhoogde druk vanaf je hart richting je longen. (kleine bloedsomloop)..
dus als je zo benauwd blijft, je forse oedemen aan je benen houdt en bijvoorbeeld moeite krijgt met platter liggen, dan Vk ff bellen... just for sure.![]()
@Duchess... wat jammer dat je echo met de leerlingen is tegen gevallen..... kan me voorstellen dat je je er erg op verheugd had...
ik heb eindelijk een nachtje iets beter geslapen....
niet dat het elk moment kan gaan gebeuren, maar ze vraagt wel regelmatig: mama, wanneer komt de baby nou want ik wil een flesje geven en luier verschonen en d'r in bad doen..quote:Op woensdag 27 mei 2009 07:53 schreef Brighteyes het volgende:
Lekker slapen is goed!Wie weet wat de dag dan nog gaat brengen.
Heeft Amber trouwens in de gaten dat het nu elk moment kan gebeuren?
tis ook gewoon heel lief, soms pakt ze ineens wat uit haar kamer en zegt ze: mama, dit mag de baby hebbenquote:Op woensdag 27 mei 2009 07:58 schreef _Bar_ het volgende:
lijkt me ook wel mooi om mee te maken, dat ouder broertje of zusje, vraagt naar wanneer baby komt.
Hier trouwens last in mijn lies, lopen enzo gaat prima, maar zodra ik rust gaat het beetje zeuren, denk dat ik beetje veel gedaan/gelopen heb de laatste dagen.
babies van anderen vindt ze heel leuk en interessant.. maar misschien vindt ze haar eigen zusje helemaal niet leuk....we zien het welquote:Op woensdag 27 mei 2009 08:06 schreef _Bar_ het volgende:
ik ben ook benieuwd Vicky hoe trots Amber straks is op haar kleinde zusje
Toen was ze 22 weken denk ik. Op de vakantiefoto's is alleen met veel fantasie een buikje te zienquote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:35 schreef DuchessX het volgende:
Nou dat doe ik haar niet naHoeveel weken was ze toen?
Wel hartstikke fijn dat alles zo goed gaat
Van mij mag de kleine een week later komen, want juist de uitgerekende week moet ik bij een grote conferentie zijn. Maargoed, dat is toch niet te sturen. Voor hetzelfde geld ben ik over 6 weken al pappaquote:Ik zie dat je vrouw op precies dezelfde dag is uitgeteld als ik![]()
Dat vind ik ookquote:Knappe vrouw heb je trouwens ookKomt vast een heel mooi beebje van.
komt allemaal goed.. als ze er nu al naar vraagt en zegt wat ze wilt doen gaat ze dat ook geweldig vinden als ze het mag doen (Luna was wel jaartje ouder toen Jade kwam, maar ze vind het nog steeds geweldig om met haar zusje bezig te zijn)quote:Op woensdag 27 mei 2009 08:07 schreef Vicky het volgende:
[..]
babies van anderen vindt ze heel leuk en interessant.. maar misschien vindt ze haar eigen zusje helemaal niet leuk....we zien het wel
in de OP staat ie nu ook goed.quote:Op woensdag 27 mei 2009 10:23 schreef Brighteyes het volgende:
Martine, staat nu het juiste linkje ook al in de OP of moet er nog iets aangepast worden?
nounouquote:Op woensdag 27 mei 2009 10:48 schreef Kersjes het volgende:
Memmel, hopelijk lig je nu lekker te![]()
Ik leef met je mee meid, die laatste loodjes zijn zo gruwelijk! De spanning, de vermoeidheid, de kwalen, het langverwachte bevallen dat maar niet van start wil gaan, al die tranen... het is zenuwslopend (althans: dat kan het zijn
)
Het klinkt niet erg opwekkend iigquote:Op woensdag 27 mei 2009 11:34 schreef snoopy het volgende:
[..]
nounouzo erg hoeft het nou ook weer niet te wezen hoor
U vraagt, wij bezorgenquote:Op woensdag 27 mei 2009 11:33 schreef miss_sly het volgende:
En ga je ons dan ook het ongetwijfeld mooie koppie van jullie meisje laten zien
mijn mams liep van mij ook bijna 2 weken overtijd, en had wel de nodige klachten enzo maar het enige wat ze vervelend vond was mn oma die iedere 10 minuten belde om te vragen of ze al wat voeldequote:Op woensdag 27 mei 2009 11:37 schreef snoopy het volgende:
Ik vond het wel een relaxte tijd toen met Morris. Beetje lezen onder een parasolletje
Heyheyhey...je kan toch niet zeggen dat mijn dochtertjes bovenbeen op een piemel lijkt...quote:Op woensdag 27 mei 2009 11:35 schreef huuphuup het volgende:ik dacht eerst van heuh! das wel een heule grote piemel zeg voor een buikbaby!!
![]()
maar toen zag ik het rondje in het midden pas![]()
Gefeliciteerd met je goede echoen met je buikdochtertje
![]()
Had jij het haar in en knotje o.i.d. en een wit t-shirt met zwarte opdrukken?quote:Op woensdag 27 mei 2009 08:10 schreef Takkembah het volgende:
Ohwww Duchess dat is ook mooi klote.![]()
![]()
![]()
Aan de andere kant, die mutsen konden bij mij ook niet heel veel zien, want die van mij lag dus precies hetzelfde (lekker voor de blaas) als die van jou en was ook beweeglijk. Bovendien bleven de studenten heel lang met dat ding op één plek en dan ging zij er tegenaan schoppen, waardoor ze alles weer kwijt warenDe tweede kon wel wat zien, maar goed ik vind benen en armen ook wel cool.
![]()
Volgende week mag ik nog een keer, er waren veel plekken nog open en dan heb ik toch vrij ivm mijn trouwjurk passen...
Maar je weet nu wel waarom je niet lang op je rug kan liggen!!!!
Ik lag alleen niet bij de ingang, ik lag in het middenbed, rechts (achterste bed lag niks). Mijn schwester was erbij, dus er zal geheid wat gegiechel zijn geweest.
quote:Op woensdag 27 mei 2009 11:40 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Heyheyhey...je kan toch niet zeggen dat mijn dochtertjes bovenbeen op een piemel lijkt...![]()
Dat is ook ongeveer mijn voorstelling van zakenquote:Op woensdag 27 mei 2009 11:37 schreef snoopy het volgende:
Ik vond het wel een relaxte tijd toen met Morris. Beetje lezen onder een parasolletje
`quote:Op woensdag 27 mei 2009 11:35 schreef huuphuup het volgende:ik dacht eerst van heuh! das wel een heule grote piemel zeg voor een buikbaby!!
![]()
maar toen zag ik het rondje in het midden pas![]()
Ow, dat geloof ik meteen, maar ik vind 'gruwelijk' wel een erg zwaar woord. Ik kan me voorstellen dat het onder een parasolletje zitten op een gegeven moment ook niet meer leuk is, en ongetwijfeld ga ik ook klagen als het me te lang duurt en/of te zwaar wordt, maar gruwelijk?quote:Op woensdag 27 mei 2009 12:03 schreef Kersjes het volgende:
Sorry, ik wilde geen onrust zaaien![]()
Ik begrijp gewoon dat Memmel er best doorheen zit nu en dan lijkt elk uur dat je moet wachten wel een eeuwigheid, zeker als je wat labiel bent en het allemaal zooooo zat bent, om wat voor reden dan ook. En natuuuuuuuurlijk zijn er ook genoeg vrouwen die nog relaxt kunnen genieten van de stilte voor de storm zoals Snoopy gedaan heeft![]()
Maar dat geldt helaas niet voor iedereen
Je hebt toch niet stiekem al weeën mag ik hopen?quote:Op woensdag 27 mei 2009 12:12 schreef innepin het volgende:
Miss sly, duchess, dankjeIk heb een paracetamolletje genomen, kijk het nog even aan, maar stond net met tranen in m'n ogen rondjes te lopen, want dat is lekkerder dan zitten op het moment
Is toch niet helemaal de bedoeling, me dunkt. Als ik over een half uur nog niet normaal kan zitten, ga ik naar huis, heb ik bedacht.
Er vanuitgaand dat ik weeën wel zou herkennne want dat staat in alle boekjesquote:Op woensdag 27 mei 2009 12:14 schreef Tan het volgende:
[..]
Je hebt toch niet stiekem al weeën mag ik hopen?Ik denk dat je lichaam je anders toch aan terugfluiten is, dus waarom niet gewoon nu al ziek melden? Jij (en baby) bent nu wel belangrijker dan je werk.
Ik doe niet rustig, ik loop juist rondquote:Op woensdag 27 mei 2009 12:19 schreef huuphuup het volgende:
huuuuu Tan daar zeg je wat
![]()
maar Innepin heb je ook geen idee waar je het aan kunt linken? Misschien slecht gelegen met slapen ofzo? En het gevoel bij je middenrif, hou dat in de gaten please. Voelt het als een riem ofzo dan moet je echt naar huis en de vk bellen hoor.
Doe je rustig?
riemgevoel of bandgevoel om je middenrif of ter hoogte daar, vlak onder je ribben ongeveer kan duiden (kan! hoeft niet!quote:Op woensdag 27 mei 2009 12:24 schreef innepin het volgende:
[..]
Ik doe niet rustig, ik loop juist rond![]()
Maar niet allemaal in paniek schieten hier johZal allemaal wel meevallen.
Ik ga zelf uit van de combinatie: iets te veel inspanning op de puflub + enkele nachten slecht slapen + zware borsten + scheef liggend kind. Niet van weeën, ben je mal![]()
Maar eh, riem om middenrif hč, is dat erg dan?
quote:Op woensdag 27 mei 2009 12:27 schreef huuphuup het volgende:
[..]
riemgevoel of bandgevoel om je middenrif of ter hoogte daar, vlak onder je ribben ongeveer kan duiden (kan! hoeft niet!) op zwangerschapsvergiftiging of problemen met je lever. Maar als je dat gevoel hebt is het wel heel erg van belang dat je direct je vk belt.
Ik ga tentamen verpesten! Joy!![]()
en met rustig bedoelde ik ook meer algemeen rustig enzo you know
Ow, dat vind ik ook, hoor.quote:Op woensdag 27 mei 2009 12:32 schreef tessie het volgende:
Wij hebben zaterdag ook een parasol gekocht, maar ja, die kan ik mooi niet gebruiken nu met dit weerMaar gruwelijk zou ik de laatste loodjes ook niet noemen (al ben ik nog helemaal niet over de 40 weken en pas 36 weken, maar goed), maar ik had me mijn verlof toch wel wat anders voorgesteld dan alleen maar zitten en slapen. Zelfs te moe om aan mijn nesteldrang toe te geven. Beetje jammer wel, maar goed, ben blij dat het alleen vermoeidheid is (en me voelen als een aangespoelde walvis
)en niet allemaal andere vervelende dingen.
Ik las je post vanmorgen al en wilde er toen al iets van zeggen maar voel mezelf altijd zo'n paniekvogel dan.quote:Op woensdag 27 mei 2009 12:49 schreef innepin het volgende:
Verloskundige gebeld, ik moet NU naar huis, gaan liggen, urinecontrole, checkup, de hele reutemeteut...![]()
quote:Op woensdag 27 mei 2009 13:54 schreef Memmel het volgende:
En ik snap Kersjes haar opmerking goed. Als iemand de term gruwelijk in de mond mag nemen, vind ik, is zij het wel.
Ja dat heb ik nu ook. Als mensen me vragen of ik tegen de bevalling op zie vind ik dat altijd zo lastig. Niet tegen die pijn enzo maar wel tegen de angst dat er met mij ook iets kan gaan gebeuren. En dan zit Mikael (en ook deze maar die is nog te klein) zonder een mama. Daar kan ik echt paniek van krijgen. Nu is die kans dat er iets gebeurd klein maar toch. Kna net zo goed straks onder de auto komen.quote:Op woensdag 27 mei 2009 13:54 schreef Memmel het volgende:
alle huismiddeltjes ten spijt, wil het niet op gang komen. Dus morgen even mee naar de ha. Zo zielig.
Wb de laatste loodjes: die zijn zwaar ja. Niet zozeer lichamelijk (afgezien van wat rugpijn en vermoeidheid, hoor je mij niet klagen), maar wel geestelijk en alles wat er bij komt kijken. Ik ben me nu veel meer dan bij Anna bewust van wat er gaat gebeuren en wat er fout zou kunnen gaan. En daar word ik nerveus van.
En er zijn mensen die het wel zo ervaren. Jeetje, wat een ophef over woordgebruik zeg.quote:Op woensdag 27 mei 2009 14:05 schreef snoopy het volgende:
[..]
Volgens mij had Kersjes een heel erg naar eerste deel van haar zwangerschap als ik het goed begrepen heb. Maar om de laatste weken in z'n algemeenheid 'gruwelijk' te noemen lijkt me nogal afschrikwekkend voor nieuwe zwangeren. Volgens mij ervaart het overgrote deel die periode echt niet zo.
innepin, hopelijk valt het mee! Ik duim voor je.
ophef? Ik geef alleen aan dat die laatste periode over het algemeen niet gruwelijk is.quote:Op woensdag 27 mei 2009 14:14 schreef Troel het volgende:
[..]
En er zijn mensen die het wel zo ervaren. Jeetje, wat een ophef over woordgebruik zeg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Innepin
.... met gevoel voor drama....
Iedereen ervaart het anders inderdaad, waarom zo'n oordeel in je post?quote:Op woensdag 27 mei 2009 14:32 schreef RockabeIIa het volgende:
Ach, er zijn ook vrouwen die enorm kicken op alles omtrent hun zwangerschap waardoor het effekes wat minder gaat en zodat ze weer wat te vertellen hebben en in de aandacht staan (ik doel hier op niemand specifiek mocht iemand dat denken!). Ik zie dat gewoon her en der om me heen.
En er zijn er trouwens ook die maar doorbikkelen ondanks grote pech.
Zwanger zijn is gewoon niet altijd leuk en voor sommigen is het vreselijk.
quote:Op woensdag 27 mei 2009 15:24 schreef tessie het volgende:
Mooi dat de bloeddruk en urine in elk geval goed waren, en ook dat ze ff gedoublechecked word!
Ik had net even een OMGmomentje.... Een kennis die mij serieus een mailtje stuurt over dat ik ook mezelf wel even kan strippen, gewoon even met m´n vinger langs mijn baarmoedermond gaan wrijven
Nee, serieus, stel dat je wel opvang had gehad, hadden zij die dan betaald? Zij kiezen ervoor om het op jouw vrije dag te doen.quote:
De laatste keer was het onder werktijd, dus toen zat Meike gewoon bij oma.quote:Op woensdag 27 mei 2009 16:23 schreef Troel het volgende:
[..]
Nee, serieus, stel dat je wel opvang had gehad, hadden zij die dan betaald? Zij kiezen ervoor om het op jouw vrije dag te doen.
Jep....quote:Op woensdag 27 mei 2009 16:24 schreef miss_sly het volgende:
Fijn dat met jullie ook weer alles goed was, McLaura!
En ook al te groot, 3 weken was het bij tessie toch ook? Had je een echo?
Tessie en ik drinken Pokon, hebben we dat nooit verteld?quote:Op woensdag 27 mei 2009 16:30 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
McLaura, Sjakie ook al 3 weken voor op schema.....wat zijn dat allemaal voor acties tegenwoordig?
Tessie ook al.....
quote:Op woensdag 27 mei 2009 16:36 schreef McLaura het volgende:
[..]
Tessie en ik drinken Pokon, hebben we dat nooit verteld?
Nou, eigenlijk niet erg, zeker nu nog niet, ik ben pas 31 weken. Als je kindje achterloopt moet je vaak rusten, maar hier kun je toch niks aan doen eigenlijk. Het wordt gewoon in de gaten gehouden, maar ik krijg geen extra controles ofzo.quote:Op woensdag 27 mei 2009 17:00 schreef Vlindur het volgende:
Voor Tessie en McLaura, hoe 'erg' is dat, als je kindje te groot of te klein is?
Dat snap ik, dat zou wel een vreemde definitie zijn. Ik was in de war door al die termen, maar bedankt voor je correctiequote:Op woensdag 27 mei 2009 17:25 schreef huuphuup het volgende:
FTA al met verlof!wat spannend! Leuk zo'n afscheid met lunch en cadeautjes enzo.
![]()
McLaura ook goedgekeurd jeuh!![]()
Maar FL betekent niet Full Length gebaseerd op het bovenbeentje ofzo hoor
Klopt, heeft mijn man ook!quote:FL betekent letterlijk Femur Length, dus idd lengte van de femur, het dijbeenbot. In verhouding korte bovenbeentjes dus idd!
Nee, er is toch niks tegen te doen....quote:Maar krijg je nou nog een echo om te zien of het weer rechttrekt zeg maar, niet de bovenbeenverhouding, maar gewoon de groei an sich?
Heerlijk!!! Ik moet nog 6 dagenquote:Op woensdag 27 mei 2009 17:15 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Ik heb verlof![]()
Vandaag een afscheidslunch gehad bij onze manager thuis. Nog een mooie bos bloemen en een cadeaubon van de prenatal gehad![]()
oh nee ik bedoel niet of het bovenbeentje nog bijtrekt maar nog een echo om de groei in de gaten te houden zeg maar. Om te zien of de "3 weken voorlopen termijn" nog een beetje rechttrekt.quote:Op woensdag 27 mei 2009 17:37 schreef McLaura het volgende:
[..]
Dat snap ik, dat zou wel een vreemde definitie zijn. Ik was in de war door al die termen, maar bedankt voor je correctie
[..]
Klopt, heeft mijn man ook!
[..]
Nee, er is toch niks tegen te doen....
----------------
Overigens ben ik vreselijk dwars en vervelend vandaag, ja alleen vandaag voor de lolbroeken. Ik ben de afgelopen weken aan het afbouwen geweest van mijn medicatie en dat ging allemaal voorspoedig, tot vandaag. Ik heb sinds gisteren 0 mg van mijn oude medicatie, en beste last van afkickverschijnselen (hartkloppingen, duizelig, boos, verdrietig). Het hoort erbij, maar lollig is het niet.
Het doel is in zicht : en dat is borstvoeding mogen geven ipv fles te MOETEN geven.
Dat zal vast nog wel eens gecontroleerd worden idd. Als hij zo doorgroeit wordt hij namelijk behoorlijk groot en zeker 8 pond, dus dat moeten we tegen die tijd (40 weken) wel weten.... Maar goed, de gyn heeft ervoor geleerd dus komt vast goedquote:Op woensdag 27 mei 2009 17:46 schreef huuphuup het volgende:
[..]
oh nee ik bedoel niet of het bovenbeentje nog bijtrekt maar nog een echo om de groei in de gaten te houden zeg maar. Om te zien of de "3 weken voorlopen termijn" nog een beetje rechttrekt.
Vervelend van je medicijnen die bijwerkingen
Dankjewel, dat hoop ik ook. Ik wil het graag doen, maar niet tegen elke prijs. En me 1 dag zo voelen is het vast allemaal waard, maar dan moet het vrijdag toch wel over zijn vind ikquote:Op woensdag 27 mei 2009 18:16 schreef tessie het volgende:
McLaura, vervelend dat je zo´n last hebt van het stoppen met je medicijnen. Hopelijk gaat het snel beter, en kan je straks BV geven.
Ik heb haar toevallig net nog een sms gestuurd om iedereens wensen over te brengen enzo en te zeggen dat ik hoop dat alles goed is gegaan. Als ik wat hoor dan laat ik het wel wetenquote:Op woensdag 27 mei 2009 18:31 schreef Nijna het volgende:
Nog Innepin nieuws? Fijn dat urine enzo allemaal goed leek te zijn.
Ik had Efexor en ben overgestapt op Paroxetine (Seroxat). In tegenstelling tot Fluoxetine gaat dit nauwelijks over in de moedermelk. Misschien is dat voor jou een optie, ik weet niet in hoeverre je zonder medicatie kunt (ik dus gewoon niet, zo simpel liggen de feiten).quote:Op woensdag 27 mei 2009 18:31 schreef Nijna het volgende:
McLaura, wat voor medicatie heb je afgebouwd? Hopelijk zijn de afbouwverschijnselen gauw minder.
Als wij over zijn (anderhalve week) ga ik mn laatste kwartje medicatie stoppen (prozac). Wil toch kijken of ik zonder kan... ook ivm de BV die hopelijk deze keer wel lukt.
nog nietquote:
Het zou kunnen dat ze haar telefoon uit heeft staan en nog in het ziekenhuis is, het kan ook dat ze gewoon even samen met haar lief aan het bijkomen is. Ik hoop het laatstequote:Op woensdag 27 mei 2009 18:38 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ik heb haar toevallig net nog een sms gestuurd om iedereens wensen over te brengen enzo en te zeggen dat ik hoop dat alles goed is gegaan. Als ik wat hoor dan laat ik het wel weten![]()
Hopelijk zit ze nu gewoon thuis met haar lief van de schrik te bekomen
quote:Op woensdag 27 mei 2009 20:19 schreef Tan het volgende:
Even snel een berichtje voor ik ga slapen![]()
Kom net terug van de VK- termijnecho:
Ik ben zwanger van een kuiken![]()
![]()
Kijk maar, links is kuiken, rechts is dooierzak:
[ afbeelding ]
Ik kan er alleen maar een kip-achtig ding in zienMaar het is een heuse baby met kloppend hartje (gezien en gehoord, gewoon met uitwendige echo)
Ik geloof dat ik dan toch liever eenquote:Op woensdag 27 mei 2009 20:22 schreef huuphuup het volgende:![]()
![]()
Mooi Tan! fijn dat het goed was. Het beeld heeft inderdaad wat weg van een kuikentje zograppig hoeveel dat kan schelen per hoek
ik had een garnaal aan een sleutelhanger
8 weken en 1 dag, ik dacht zelf 7 weken 6 dagen, dus dat scheelt weinig.quote:Op woensdag 27 mei 2009 20:23 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
en hoe oud schatten ze je kuikentje???![]()
en wat fijn dat je een kloppend hartje hebt kunnen horen en zien
echt hoorquote:Op woensdag 27 mei 2009 20:30 schreef Tan het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik dan toch liever eenheb
![]()
[..]
idd dat scheelt maar heel weinig.quote:Op woensdag 27 mei 2009 20:30 schreef Tan het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik dan toch liever eenheb
![]()
[..]
8 weken en 1 dag, ik dacht zelf 7 weken 6 dagen, dus dat scheelt weinig.
Haha ja, het is inderdaad een garnaal aan een sleutelhangerquote:Op woensdag 27 mei 2009 20:33 schreef huuphuup het volgende:
[..]
echt hoor![]()
![]()
eenis inderdaad een stuk aaibaarder
haha
Ik zat laatst nog helemaal emo te reminiscen bij die eerste echofoto's en de laatste die we ineens zomaar in 3d kregen. Wat een verschil, wat een wonder. Terwijl ik normaal helemaal niet zo van het "wonderige" ben, maar ik heb me echt zitten verbazen over het vermogen van de natuur, van klompje cellen tot hele echte baby
Dit was een inwendige inderdaad, bij de uitwendige zag ze twee hartjesquote:Op woensdag 27 mei 2009 20:36 schreef Tan het volgende:
[..]
Haha ja, het is inderdaad een garnaal aan een sleutelhangerWel een heel mooie echo trouwens. Deze was minder duidelijk, het was een uitwendige echo, dus ze kon maar één hoek pakken en moest hard drukken ook.
Maar het is inderdaad een prachtig wonder... Zelfs over Ayden heb ik me verbaasd, het is dan niet goed gegaan, maar zo compleet als het mannetje verder was...
Ik heb in het verleden paroxetine (en nog een riedeltje andere middelen) geprobeerd, dat deed niks voor me. Afbouwen heb ik in het verleden wel geprobeerd, maar toch weer terug aan de medicatie tot nu toe (misschien verkeerde timing of toch te snel geweest of wellicht doe ik het gewoon beter met...). Ben nu echt op mn dooie gemakje aan het afbouwen en kijken hoe het gaat. Lukt het niet dan toch maar weer slikken, maar dan heb ik het in elk geval geprobeerd...quote:Op woensdag 27 mei 2009 18:47 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ik had Efexor en ben overgestapt op Paroxetine (Seroxat). In tegenstelling tot Fluoxetine gaat dit nauwelijks over in de moedermelk. Misschien is dat voor jou een optie, ik weet niet in hoeverre je zonder medicatie kunt (ik dus gewoon niet, zo simpel liggen de feiten).
Bij mij is Efexor dus het enige dat echt goed helpt, en ik hoop dan ook dat ik het de komende 15 weken (ongeveer) kan redden op een ander middel. Veel wilskracht en weten waar ik het voor doe is hopelijk genoeg. Maar ik wil niet ten koste van alles bv geven, dan word ik liever een blije moeder met fles.quote:Op woensdag 27 mei 2009 21:44 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik heb in het verleden paroxetine (en nog een riedeltje andere middelen) geprobeerd, dat deed niks voor me.
Neeeee dat kan niet hoor, dan zak ik een plaatsquote:Op woensdag 27 mei 2009 21:47 schreef oeke het volgende:
Fijn Innepin, dat alles goed is!
En Tan, dat is een mooi kuikentje! Ik vind dat dooierzakje altijd zo grappig.![]()
Ehm, Modjes, ik ben een beetje laat, maar ik zou het toch wel heel erg leuk vinden om met mijn laatste loodjes nog in het lijstje te staan....![]()
Ik ben op 5 juni 2009 uitgerekend
leuk!quote:Op woensdag 27 mei 2009 21:47 schreef oeke het volgende:
Fijn Innepin, dat alles goed is!
En Tan, dat is een mooi kuikentje! Ik vind dat dooierzakje altijd zo grappig.![]()
Ehm, Modjes, ik ben een beetje laat, maar ik zou het toch wel heel erg leuk vinden om met mijn laatste loodjes nog in het lijstje te staan....![]()
Ik ben op 5 juni 2009 uitgerekend
ja idd.. that's part of the deal..quote:Op woensdag 27 mei 2009 21:55 schreef Memmel het volgende:
Dan hebben we een meldplichtige erbij! Haai Oeke, morgen ook weer melden he!!
quote:Op woensdag 27 mei 2009 22:01 schreef oeke het volgende:Voor 9.00! Oeps!
Moet wel lukken hoor met die vroeg-wakker-schrikken-is-het-vandaag-zover-emoties die hier door het huis razen! Vooral bij mijn lief!
quote:Op woensdag 27 mei 2009 22:07 schreef oeke het volgende:
@ Vicky: ik ben al best lang aan het meelezenen omdat jij het dichtst bij mij in de buurt zit wat datum betreft, was ik altijd een beetje aan het vergelijken...
Vind het nu al helemaal leuk dat ik nu over mijn schroom heen ben gestapt!
Hier idem. Maar ik wil het wel geprobeerd hebbenquote:Op woensdag 27 mei 2009 21:50 schreef McLaura het volgende:
Maar ik wil niet ten koste van alles bv geven, dan word ik liever een blije moeder met fles.
AE en Memmel gaan eerst hoor, die wachten nu al het langstquote:Op woensdag 27 mei 2009 22:15 schreef oeke het volgende:
Dank jullie wel!![]()
En, Vicky, over dat snel bevallen, ik ga er wel vanuit dat jij eerst gaat, hoor! Dan weet ik een beetje waar ik aan toe ben...![]()
hihi, nee hoor, en bovendien, als het goed is sta je heul snel in de top tien, tenminste dat hoop ik toch!quote:Op woensdag 27 mei 2009 22:30 schreef innepin het volgende:
je begrijpt dat je dat niet serieus moet nemen hč?voor het geval dat
![]()
quote:Wat is nesteldrang?
De meeste vrouwen krijgen aan het eind van hun zwangerschap grote drang om hun huis klaar te maken voor hun kindje. Dat heet nesteldrang.
Het betekent dat ze hun huis willen schoonmaken, verbouwen, veranderen, en nieuwe dingen willen kopen. Daar kunnen ze niks aan doen.![]()
Dieren hebben dat ook: veel dieren gaan hun nest schoonmaken vlak voor de bevalling.
Is nesteldrang goed?
Het is goed dat je heel veel kunt doen. En dat jullie huis er nog nooit zo goed uit heeft gezien.
Maar je kunt wel een beetje gek van jezelf worden. Je kunt vaak geen minuut stilzitten, en je moet elke keer van alles afmaken of nieuwe klussen doen. En je krijgt daarover misschien ook nog ruzie met je partner. Want hij of zij moet meedoen!
Wanneer gaat de nesteldrang over?
Na de bevalling is het opeens over.
Tips
* Geef je portemonnee aan je partner als je echt te veel koopt. Sommige vrouwen weten niet eens wat ze allemaal kopen.Soms hebben ze daar na de bevalling heel veel spijt van. Bewaar dus voor de zekerheid alle bonnen. Misschien kun je de spullen terugbrengen als je er later spijt van hebt.
* Je kunt het beste gewoon doen wat je allemaal wilt doen. Je houdt waarschijnlijk toch niet op voordat het af is, of pas als je te moe bent.
* Probeer er wel op te letten of je lichaam het nog aan kan. Ben je moe? Stop dan, en ga de volgende dag verder. Leg je klusje weg, of ga ergens zitten waar je het niet kunt zien. Neem een douche of een bad, of ga lekker op de bank liggen met je benen omhoog. Dan stroomt het bloed door je lichaam. Je kindje en jij kunnen dan genieten van de rust.
* Word je echt heel erg moe, of kun je niet meer stoppen? Of heb je andere klachten, zoals buikpijn, rugpijn, of bekkenpijn? Bespreek dat dan met je partner en je verloskundige.
Je kunt te veel doen als je nesteldrang hebt. Dat is niet erg. Maar je kindje en jij moeten wel genoeg rust krijgen.
* Probeer ook te lachen om je nesteldrang. Je ziet meestal pas aan het eind van de dag hoe druk je bent geweest. Je lichaam reageert nu heel gek en grappig op je zwangerschap. Probeer dat ook te zien. En geniet van je opgeruimde huis!
Heb ik bewust niet vet gemaaktquote:Op donderdag 28 mei 2009 00:49 schreef tessie het volgende:
Juup, je bent dit stukje vergeten dik te maken:
* Je kunt het beste gewoon doen wat je allemaal wilt doen. Je houdt waarschijnlijk toch niet op voordat het af is, of pas als je te moe bent.
Vooral lekker doorshoppen dus
quote:Op donderdag 28 mei 2009 06:20 schreef Angel-Eyez het volgende:
* luistert braaf naar Vicky
Jammer dat jij ook zo slecht slaapt Vicky.
Ik meld me dus ook alvast, was helaas al om 5 uur wakker.. en kon niet meer in slaap komen
Eerste wat ik gedaan heb toen ik uit bed kwam, de afwas van gisteravond
@Rocka: nou ja ik heb een heerlijke zwangerschap hoor, maar nu meteen nog een keer 9 maanden erbij plakken? Laat deze er toch eerst maar eens uitkomen
Hm ik nu al 4 nachten slecht, maar heb ik nog mazzel volgens mij. Heb mijn zus wel anders gehoord over haar laatste loodjes-"weken". Ik probeer inderdaad vanmiddag ook maar een dutjequote:Op donderdag 28 mei 2009 06:24 schreef Vicky het volgende:
[..]
![]()
gisternacht juis onwijs goed geslapen, maar afgelopen nacht was echt niet leuk...
Balen dat je ook zo vroeg wakker was.. en zo vroeg de afwas doen... pff tis maar waar je zin in hebt.. * Vicky heeft vaatwasser
Succes bij straks!
Succes met Anna bij de ha.quote:Op donderdag 28 mei 2009 07:18 schreef Memmel het volgende:
Dan meld ik me ook maar lekker vroeg. Ook alleen wat rommelende darmen hier, kramp klinkt ook bekend.
En ik heb vannacht, dankzij Vicky, gedroomd van het Q-music geluid...![]()
Zo met Anna naar de ha en dan naar huis, lekker hangen.
Ik zei toch al die tijd al dat ie de 29e pas zou komen.....
Eerlijk is eerlijk, je BENT nou eenmaal eerderquote:Op woensdag 27 mei 2009 21:58 schreef oeke het volgende:
Oeh, ik voelde me al een voorpiepert inderdaad! sorrie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |