hihi, nee hoor, en bovendien, als het goed is sta je heul snel in de top tien, tenminste dat hoop ik toch!quote:Op woensdag 27 mei 2009 22:30 schreef innepin het volgende:
je begrijpt dat je dat niet serieus moet nemen hè?voor het geval dat
![]()
quote:Wat is nesteldrang?
De meeste vrouwen krijgen aan het eind van hun zwangerschap grote drang om hun huis klaar te maken voor hun kindje. Dat heet nesteldrang.
Het betekent dat ze hun huis willen schoonmaken, verbouwen, veranderen, en nieuwe dingen willen kopen. Daar kunnen ze niks aan doen.![]()
Dieren hebben dat ook: veel dieren gaan hun nest schoonmaken vlak voor de bevalling.
Is nesteldrang goed?
Het is goed dat je heel veel kunt doen. En dat jullie huis er nog nooit zo goed uit heeft gezien.
Maar je kunt wel een beetje gek van jezelf worden. Je kunt vaak geen minuut stilzitten, en je moet elke keer van alles afmaken of nieuwe klussen doen. En je krijgt daarover misschien ook nog ruzie met je partner. Want hij of zij moet meedoen!
Wanneer gaat de nesteldrang over?
Na de bevalling is het opeens over.
Tips
* Geef je portemonnee aan je partner als je echt te veel koopt. Sommige vrouwen weten niet eens wat ze allemaal kopen.Soms hebben ze daar na de bevalling heel veel spijt van. Bewaar dus voor de zekerheid alle bonnen. Misschien kun je de spullen terugbrengen als je er later spijt van hebt.
* Je kunt het beste gewoon doen wat je allemaal wilt doen. Je houdt waarschijnlijk toch niet op voordat het af is, of pas als je te moe bent.
* Probeer er wel op te letten of je lichaam het nog aan kan. Ben je moe? Stop dan, en ga de volgende dag verder. Leg je klusje weg, of ga ergens zitten waar je het niet kunt zien. Neem een douche of een bad, of ga lekker op de bank liggen met je benen omhoog. Dan stroomt het bloed door je lichaam. Je kindje en jij kunnen dan genieten van de rust.
* Word je echt heel erg moe, of kun je niet meer stoppen? Of heb je andere klachten, zoals buikpijn, rugpijn, of bekkenpijn? Bespreek dat dan met je partner en je verloskundige.
Je kunt te veel doen als je nesteldrang hebt. Dat is niet erg. Maar je kindje en jij moeten wel genoeg rust krijgen.
* Probeer ook te lachen om je nesteldrang. Je ziet meestal pas aan het eind van de dag hoe druk je bent geweest. Je lichaam reageert nu heel gek en grappig op je zwangerschap. Probeer dat ook te zien. En geniet van je opgeruimde huis!
Heb ik bewust niet vet gemaaktquote:Op donderdag 28 mei 2009 00:49 schreef tessie het volgende:
Juup, je bent dit stukje vergeten dik te maken:
* Je kunt het beste gewoon doen wat je allemaal wilt doen. Je houdt waarschijnlijk toch niet op voordat het af is, of pas als je te moe bent.
Vooral lekker doorshoppen dus
quote:Op donderdag 28 mei 2009 06:20 schreef Angel-Eyez het volgende:
* luistert braaf naar Vicky
Jammer dat jij ook zo slecht slaapt Vicky.
Ik meld me dus ook alvast, was helaas al om 5 uur wakker.. en kon niet meer in slaap komen
Eerste wat ik gedaan heb toen ik uit bed kwam, de afwas van gisteravond
@Rocka: nou ja ik heb een heerlijke zwangerschap hoor, maar nu meteen nog een keer 9 maanden erbij plakken? Laat deze er toch eerst maar eens uitkomen
Hm ik nu al 4 nachten slecht, maar heb ik nog mazzel volgens mij. Heb mijn zus wel anders gehoord over haar laatste loodjes-"weken". Ik probeer inderdaad vanmiddag ook maar een dutjequote:Op donderdag 28 mei 2009 06:24 schreef Vicky het volgende:
[..]
![]()
gisternacht juis onwijs goed geslapen, maar afgelopen nacht was echt niet leuk...
Balen dat je ook zo vroeg wakker was.. en zo vroeg de afwas doen... pff tis maar waar je zin in hebt.. * Vicky heeft vaatwasser
Succes bij straks!
Succes met Anna bij de ha.quote:Op donderdag 28 mei 2009 07:18 schreef Memmel het volgende:
Dan meld ik me ook maar lekker vroeg. Ook alleen wat rommelende darmen hier, kramp klinkt ook bekend.
En ik heb vannacht, dankzij Vicky, gedroomd van het Q-music geluid...![]()
Zo met Anna naar de ha en dan naar huis, lekker hangen.
Ik zei toch al die tijd al dat ie de 29e pas zou komen.....
Eerlijk is eerlijk, je BENT nou eenmaal eerderquote:Op woensdag 27 mei 2009 21:58 schreef oeke het volgende:
Oeh, ik voelde me al een voorpiepert inderdaad! sorrie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |