jaaaa je hebt ook lektietenquote:Op zondag 24 mei 2009 18:15 schreef Chan het volgende:
Even een vraagje... Ik heb ineens heel erg last van lekkende borstenHet doet nogal pijn... Is dat normaal?? En klopt het dat moedermelk er zo smerig (gelig dik en deels ook pussig en waterig) uit ziet of is het wat anders??
Haha, bij mij komt het er ook gescheiden uit. Uit het ene gaatje een dikke, gele druppel en uit het gaatje ernaast een ietwat troebele mar doorzichtige druppel. Schijnt normaal te zijn, had een vriendin van me ook. Moet nog even gemengd worden.quote:Op zondag 24 mei 2009 18:15 schreef Chan het volgende:
Even een vraagje... Ik heb ineens heel erg last van lekkende borstenHet doet nogal pijn... Is dat normaal?? En klopt het dat moedermelk er zo smerig (gelig dik en deels ook pussig en waterig) uit ziet of is het wat anders??
Ik ken het niet, maar dat zegt natuurlijk niks!quote:Op zondag 24 mei 2009 18:15 schreef Chan het volgende:
Volgens mij niet perse nee.quote:Op zondag 24 mei 2009 18:24 schreef McLaura het volgende:
'Moet' dat trouwens op een gegeven moment gebeuren, dat je gaat lekken?
Nee joh! Het blijft supermelk.quote:Op zondag 24 mei 2009 18:25 schreef Chan het volgende:
Pfew ok, gelukkig ben ik niet de enigeik dacht al dat ik een ontsteking of zo had.. Maar ik zocht ook even op internet en daar zag ik dat die gelige melk zogenaamde supermelk (colostrum) is... Maar is dan straks als mn baby er eenmaal is mn supermelk op?
Ik ben van de fv mafia, maar ik ben gaan twijfelen en heb nu voor beide voorbereidingen getroffenquote:Op zondag 24 mei 2009 18:27 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nee joh! Het blijft supermelk.
sorry maar ik ben een BVnazi, ik kan er niks aan doen maar FVmamas vind ik ook heel erg lief hoor!!
Precies!quote:Op zondag 24 mei 2009 18:33 schreef mijsje het volgende:
ah Laura, dat is duidelijk. Dus voor een wagen op tijd eropuit...
Bedoel je je als je je borsten afkolft en het dan aan de baby met de fles geeft?quote:Op zondag 24 mei 2009 18:48 schreef tessie het volgende:
Thanx MijsjeDat is idd de naam (spreek je trouwens net zo uit als Graham)
Maar die super borstvoeding voor de eerste dagen he.. hoe zit dat dan als je flesvoeding geeft, want dan heb je toch niet voor de eerste paar dagen super fles voeding ofzo?
het is wel zo leuk als ze allebei een eigen datum hebben, al scheelt die maar een dagquote:Op zondag 24 mei 2009 18:56 schreef Memmel het volgende:
Waarom denken jullie dat ik als eerste ga? Ik heb zelf altijd gezegd de 29e hoor. Maarja, je weet het niet. Zou ook wel een datumtweeling met mijn dochter kunnen worden he, komende dinsdag.
Ik denk dat het jammer is dat er geen colostrum-fv is, en een fv kindje dat dus moet missen.quote:Op zondag 24 mei 2009 18:56 schreef amaranta het volgende:
[..]
Bedoel je je als je je borsten afkolft en het dan aan de baby met de fles geeft?
Of ?
Bedoel je of er kunstvoeding bestaat voor de 1e dagen na de geboorte?
Gat in de markt!quote:Op zondag 24 mei 2009 19:18 schreef owlet het volgende:
Jammer is dat hè. En het gekke is dat er wel kunstmatige colostrum voor kalfjes bestaat. En zelfs koeiencolostrumpoeder voor bodybuilders![]()
Maar een colostrumimitatie voor de eerste dagen van een kv kindje zou niet verkeerd zijn
Mwah, anders moet beeb maar aan de kalfjeskunstcolostrummelkpoederquote:Op zondag 24 mei 2009 20:14 schreef tessie het volgende:
Ik bedoelde idd of er dan geen speciale fles(kunst)voeding is voor baby´s die geen borstvoeding krijgen... raar eigenlijk dat dat er dan niet is...
dat sowiesoquote:Op zondag 24 mei 2009 20:39 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb het idee dat er uit mijn borsten niets gaat komen, dat er geen gaatjes in zitten ofzoNog geen druppeltje gelekt.
Ow, en zullen we bij voorbaat vast afspreken dat we hier geen bv/fv discussie gaan houden?![]()
Ik maak me ook geen zorgen, hoor. Ben wel blij dat k het nog niet hebquote:Op zondag 24 mei 2009 20:45 schreef huuphuup het volgende:
[..]
dat sowieso
Tuurlijk komt et wel joh, het zal vast horen bij zo'n reeks kwaaltjes waar de een wel "last" van heeft en de ander niet.
Ik ook niet hoor, dat ligt niet aan jouquote:Op zondag 24 mei 2009 20:39 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb het idee dat er uit mijn borsten niets gaat komen, dat er geen gaatjes in zitten ofzoNog geen druppeltje gelekt.
Ow, en zullen we bij voorbaat vast afspreken dat we hier geen bv/fv discussie gaan houden?
Klopt, als je sterke sluitspiertjes in je tepel hebt, 'melk' je niet vantevoren.quote:Op zondag 24 mei 2009 20:45 schreef huuphuup het volgende:
[..]
dat sowieso
Tuurlijk komt et wel joh, het zal vast horen bij zo'n reeks kwaaltjes waar de een wel "last" van heeft en de ander niet.
Daar heeft mijn buik last vanquote:Op zondag 24 mei 2009 21:35 schreef innepin het volgende:
Ik heb geen lektietenEn ook geen olifantenpootjes trouwens
![]()
Wel rare borsten die elk uur ineens anders aanvoelen en tepels die shapeshifters zijn geworden ofzo.
Dat 'melken' hoeft niet per se met de spieren in je borst te maken te hebben. In mijn geval is het hormonaal en is het spul in kwestie ook geen colostrum. Ik had er zo heel af en toe in niet-zwangere toestand ook wel eens last van en dan vooral op momenten dat de hormoonspiegel sterk schommelde (denk menstruatie en eisprong enzo); volgens mijn HA kon het helemaal geen kwaad en was er ook weinig aan te doen verder.quote:Op zondag 24 mei 2009 21:24 schreef McLaura het volgende:
[..]
Klopt, als je sterke sluitspiertjes in je tepel hebt, 'melk' je niet vantevoren.
lief van jequote:Op zondag 24 mei 2009 21:52 schreef marlieske het volgende:
Hmmmz nog steeds geen verse baby's, kom op dames vannacht is het nieuwe maan dus een mooi moment om een nieuw kindje op de aarde te zetten(bijna net zo mooi als met volle maan)
Ik gok trouwens ook op Memmel.
Huup hoe is het met de beentjes? en houd het in de gaten hé als ze gaan glimmen dan moet je in de telefoon klimmen en je urine laten controleren
Vanochtend 3u43... Verse beeb! Foto's volgen later, maar Evi Noa is eindelijk geboren!!quote:Op maandag 25 mei 2009 08:15 schreef Nijna het volgende:
Geen verse beebjes... die blijven zeker binnen tot het morgen weer wat minder warm wordt....
Zou kunnen hoor! Ik hoef gelukkig niet te spugen, maar het wordt zo vervelend wakkerquote:Op maandag 25 mei 2009 08:15 schreef Nijna het volgende:
McLaura, dat is vervelend... misschien een wat lege maag dat je daarom niet zo lekker bent?
Gefeliciteerd Ronaan en Miss Ronaan!quote:Op maandag 25 mei 2009 08:25 schreef Roönaän het volgende:
[..]
Vanochtend 3u43... Verse beeb! Foto's volgen later, maar Evi Noa is eindelijk geboren!!
Gefeliciteerd! Dat heb je snel even sneeky gedaanquote:Op maandag 25 mei 2009 08:25 schreef Roönaän het volgende:
[..]
Vanochtend 3u43... Verse beeb! Foto's volgen later, maar Evi Noa is eindelijk geboren!!
van harte gefeliciteerd! Mooie namenquote:Op maandag 25 mei 2009 08:25 schreef Roönaän het volgende:
[..]
Haha niet dusquote:Op maandag 25 mei 2009 09:53 schreef Roönaän het volgende:
Waar blijft A_E? Misschien is zij nog stiekem om 3u42 bevallen
Ja is zeker hard gegaan hèquote:Op maandag 25 mei 2009 10:00 schreef Takkembah het volgende:Gefeliciteerd Roonaan en vrouw met jullie dochter Evi Noa
A_E, spannend zeg!!!! Damn, ik weet nog dat ik samen met jou in het wachten topic verbleef en nu![]()
wat gaat dat snel....
Ik heb vandaag een onstilbare honger, iemand tips voor extra verzadiging? Banaantjes helpen niet...
ontbijten met brinta doet het voor mij goed qua verzadiging 's morgens.quote:Op maandag 25 mei 2009 10:00 schreef Takkembah het volgende:Gefeliciteerd Roonaan en vrouw met jullie dochter Evi Noa
A_E, spannend zeg!!!! Damn, ik weet nog dat ik samen met jou in het wachten topic verbleef en nu![]()
wat gaat dat snel....
Ik heb vandaag een onstilbare honger, iemand tips voor extra verzadiging? Banaantjes helpen niet...
ha fijn! Helemaal goedgekeurdquote:Op maandag 25 mei 2009 10:32 schreef miss_sly het volgende:
Goed zo huup!
Hier goedgekeurd, bloeddruk 125/70, erg mooi dus. Ze ligt met haar hoofdje naar beneden al bij de uitgang en haar rugje rechts. Wel op advies van de vk aangegeven dat ik op de dagen dat ik werk (nog 16) om 16 uur naar huis ga ipv om 18 uur. Ze vond van 9-18 uur echt te lange dagen, ik moet wat rustiger aan doen.
Meteen maar even gemeld bij aankomst op kantoor, dus dat is goed.
Geen vervangster overigens...
Takkembah, toegeven aan de honger, alleen proberen om dat redelijk gezond te doen. Zo doe ik het tenminste. Ik eet dan gewoon een boterham met redelijk gezond beleg meer, wat fruit, drink meer, etc.
en of je gelijk hebt!quote:Op maandag 25 mei 2009 12:44 schreef miss_sly het volgende:
martine, fijn dat alles goed was en wat leuk, een jongetje
huup, al iets gehoord van de vk?
Vervanging is nog niet geregeld, blijkt. En nu gaan ze toch nog andere opties bekijken, blijkt.
En ik word er echt niet meer koud of warm van. Nog 15,5 dag van 9-16 uur en dan zie ik wel weer als ik in november terugkom. Ze hebben tijd genoeg gehad en het is niet mijn verantwoordelijkheid, heb ik besloten!
Dat kunnen meisjes net zo goed en ze hoeven het niet te doen (Ruben heeft het nog nooit gedaan).quote:Op maandag 25 mei 2009 12:47 schreef marlieske het volgende:
oooh en Martine wat leuk een knul !!
(zal ik nou vertellen dat die je in je gezicht kunnen plassen bij het verschonen)
Gastkindje Mara heeft ook wel eens op de bank geplast. Sja... wat heb je dan lieverquote:Op maandag 25 mei 2009 12:48 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat kunnen meisjes net zo goed en ze hoeven het niet te doen (Ruben heeft het nog nooit gedaan).
Bij het opstaan is het eigenlijk al aanwezig. Mn tintelpootjesquote:Op maandag 25 mei 2009 12:46 schreef marlieske het volgende:
Roonaan en Ms. Roonaan van harte met jullie kleine meid !!
Huup goed dat je gebeld hebt en koop nu niet snel slippers want als je echt (nog maar) vocht gaat vasthouden kan je alleen nog iets van pantoffels aan in maatje groot! Of iets dat niet bij je tenen enz knelt. Dat bandje over je wreef is dan echt al teveel van het goede denk meer aan konijnensloffen van de scapino![]()
En als je benen glimmen dan zie je dat meteen dan staat je huid strak en lijkt het wel of je een glanslakje op je benen heb gespoten. Maar laat er ff naar kijken iig, en een zoutloos dieet geven ze vrijwel nooit meer hoor ik hield ruim 17 liter vocht vast en kreeg dat niet eens voorgeschreven.
Maar ik vind het wel verstandig dat je er al vroeg naar laat kijken om mogelijk erger te voorkomen.
Trekt het trouwens 's nachts wel een beetje weg of is het er dan 15 minuten nadat je opstaat ook weer?
En leg je in bed je benen ook wat omhoog op een kussen ofzo?
Lief dat je er naar vraagt. Ik voel me goed. Geen rare bloedingen of bruine afscheiding gehad dus ik ga er maar van uit dat het goed zit. Voel me ook echt zwanger, dikke buik, borsten doen leuk mee en dagelijks wel een moment of wat dat ik misselijk ben maar ik heb tot nu toe slechts 1 keer boven de wc gehangen. Dus ik hoop dat het zo blijft gaan.quote:Op maandag 25 mei 2009 12:45 schreef Troel het volgende:
Faja, hoe is het nu met jou? Geen rare dingen meer?
nee jouw dochter poept et bad volquote:Op maandag 25 mei 2009 12:53 schreef Memmel het volgende:
Nou, mijn dochter heeft me nog nooit in mijn gezicht gepiest hoor tijdens het verschonen![]()
Roonaan en mevrouw Roonaan van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!!!
A-E, your next!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed zo huupquote:Op maandag 25 mei 2009 12:47 schreef huuphuup het volgende:
[..]
en of je gelijk hebt!![]()
![]()
Ik heb net de vk aan de lijn gehad, ze vond het te vroeg voor zoveel vocht en wil me voor de zekerheid vanmiddag even zien voor bloeddruk en een algehele check-up en met potje urine. Dus ik krijg gelukkig mooi gelijk de hele rambamwel pas om half zes, eerder kon niet maar och, dat geeft niet.
quote:Op maandag 25 mei 2009 12:57 schreef huuphuup het volgende:
[..]
nee jouw dochter poept et bad vol
Ja, maar NIET in mijn gezicht he...daar ging het even om.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
ik heb toen ik zwanger was zo extreem veel vocht vastgehouden dat ik op een gegeven moment zo benauwd werd, dat ik bij de cardioloog terecht ben gekomen. ik had door het vocht problemen gekregen met de hartkleppen.quote:Op maandag 25 mei 2009 09:00 schreef huuphuup het volgende:
Ahw miss_slymaar in Parijs kan ie vast hele mooie dingen voor je halen en meenemen
![]()
succes bij je VK!
Vicky jij ook succes bij de VK vandaag.
En nogmaals de twee echo-dames veel plezier en succes
Ik twijfel een beetje of ik wel of niet de VK zal bellen. Mn pootjes en handen zijn enorm gezwollen en ik heb een plofkopbovendien geeft de weegschaal wel 1.5 kg meer aan sinds twee dagen geleden. Lijkt me vrij veel in vrij korte tijd
Omdat ik nog maar 27/28 weken ben lijkt het me wat vroeg om al zoveel vocht vast te houden zeg maar.
Maar aan de andere kant ben ik ook bang dat ik weggestuurd wordt met een zout-arm dieet advies en een "jammer maar het hoort erbij" zeg maar. En dan voelt het ook weer zo stom als ik dan gebeld heb voor niets dus.![]()
overigens, ik eet dus al erg zout-arm; als ik nog minder zout mag gebruiken dan zou ik bijvoorbeeld geen brood meer moeten nemen of iets in die geest.
Je hebt in ieder geval een kindje met een eigen willetje, of het nou een jongen of een meisje is....!quote:Op maandag 25 mei 2009 14:32 schreef Linda2205 het volgende:
Ronaan en Lief, gefeliciteerd met Evi!
Martine een jongetje, leuk! En Lijnloos (?) vanmiddag de echo, spannend!
Hier is alles goed. Kleine beweegt lekker en maakt me af en toe knettergek omdattie nooit stil lijkt te liggen. Het lijkt ons alleen niet echt gegund te worden het geslacht te weten te komen. Met de 20 weken echo werkte beeb niet mee, daarna wilde de dokter niet meer kijken en nu hadden we morgen een 3D-echo, maar die is verzet naar woensdag. Ok, het is maar 1 dagje, maar toch...dan ben ik al 23+6...sommige mensen weten het al met 17...WIJ WILLEN HET OOK WETEN
ja straks ook 2 hele dagen als de baby er is. Pas in januari trouwens! Ik gooi na mijn verlof mijn vakantieuren nog even in de strijd. * XXXKarinXXX is gewoon vanaf 1 aug t/m 1 jan vrij!quote:Op maandag 25 mei 2009 14:35 schreef Stiemie het volgende:
Lekker zeg Karin! Blijf je ook 2 dagen werken als de baby er is (na je verlof dan he?)
Ik werk 4 dagen per week en merk dat ik dat nu best af en toe zwaar ga vinden (ben vandaag na bijna 3 weken vrij weer begonnen) Vooral het zitten de hele dag komt me af en toe mijn neus uit...
Donderdag ga ik weer naar de verloskundige en dan wil ik ook vragen welke datum ik nou als uitgerekende datum aan moet houden; 15, 17 of 20 september. Is wel handig om te weten ook in verband met verlof aanvragen enzo.
Zo herkenbaar, Stiemie. Ik dacht ook dat ik dat gemakkelijk moest kunnen, fulltime blijven werken tot mijn verlof. Dat zitten lijkt niet vermoeiend, maar aan het eind van de dag doet mijn hele lijf zeer tegenwoordig. Ik ben dan ook blij dat ik nu nog maar 4 dagen werk ipv 5 en dan ook nog eens van 9-16 uur. Kun je niet ook iets minder gaan werken? Al is het maar wat eerder naar huis en/of later beginnen?quote:Op maandag 25 mei 2009 14:35 schreef Stiemie het volgende:
Lekker zeg Karin! Blijf je ook 2 dagen werken als de baby er is (na je verlof dan he?)
Ik werk 4 dagen per week en merk dat ik dat nu best af en toe zwaar ga vinden (ben vandaag na bijna 3 weken vrij weer begonnen) Vooral het zitten de hele dag komt me af en toe mijn neus uit...
Donderdag ga ik weer naar de verloskundige en dan wil ik ook vragen welke datum ik nou als uitgerekende datum aan moet houden; 15, 17 of 20 september. Is wel handig om te weten ook in verband met verlof aanvragen enzo.
Lekker zeg zo lang vrij. Ik heb net bijna 3 weken vakantie gehad, dus maar even kijken wat ik nog over heb aan vrije dagen...quote:Op maandag 25 mei 2009 14:37 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
ja straks ook 2 hele dagen als de baby er is. Pas in januari trouwens! Ik gooi na mijn verlof mijn vakantieuren nog even in de strijd. * XXXKarinXXX is gewoon vanaf 1 aug t/m 1 jan vrij!![]()
Poeh 4 dagen lijkt me ook best zwaar, helemaal als je zwanger bent.
Maar na een vakantie valt het zowiezo niet mee natuurlijk....![]()
Jeetje 3 data....is ook niet echt handig he!
quote:Op maandag 25 mei 2009 13:11 schreef Memmel het volgende:
[..]
Ja, maar NIET in mijn gezicht he...daar ging het even om.
Toen ik zwanger van Linde was heb ik ook gewoon tot het einde toe volgehouden met 4 dagen dus dat moet nu ook wel lukken. Gelukkig heb ik een erg fijne werkgever die het snapt als je er even doorheen zit en je wat eerder weggaat. Als het werk maar goed blijft gaan. En ik werk op zo'n 12 minuten fietsafstand dus lekker weinig reistijd dat scheelt ook welquote:Op maandag 25 mei 2009 14:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zo herkenbaar, Stiemie. Ik dacht ook dat ik dat gemakkelijk moest kunnen, fulltime blijven werken tot mijn verlof. Dat zitten lijkt niet vermoeiend, maar aan het eind van de dag doet mijn hele lijf zeer tegenwoordig. Ik ben dan ook blij dat ik nu nog maar 4 dagen werk ipv 5 en dan ook nog eens van 9-16 uur. Kun je niet ook iets minder gaan werken? Al is het maar wat eerder naar huis en/of later beginnen?
Nog een urrtje wachten...quote:Op maandag 25 mei 2009 14:32 schreef Linda2205 het volgende:
Martine een jongetje, leuk! En Lijnloos (?) vanmiddag de echo, spannend!
...
WIJ WILLEN HET OOK WETEN
Hmmm, op zich is dat idd niet echt laag, maar goed, als het voor jou laag is kan het iig een deel van de duizelingen en moeheid verklaren enzo.quote:Op maandag 25 mei 2009 16:19 schreef Beessie-Jen het volgende:
en o ja, BE;
ik heb mijn bloeddruk gemeten en die was (voor mijn doen) wel een beetje aan de lage kant..
101/75.. op zich keurig, ware het niet dat ik normaal vaak een bloeddruk heb die aan de hoge kant is, en dit dus tijdens mijn werk was. (dus in rust ws nog wat lager is).
zal de controle zelf wel even vervolgen
Is inderdaad ook het advies hoor, geen paracetamol om 'alleen maar' koorts te onderdrukken, wel als je pijn hebt. Koorts heeft namelijk een functie, pijn niet.quote:Op maandag 25 mei 2009 17:32 schreef _Bar_ het volgende:
Be hier werd juist geadviseerd geen paracetamol in te nemen bij koorts.
Hier had ik het zaterdag, en toen de hap gebeld over wat ik nu wel en niet in mocht nemen, hoest me eigen namelijk ook verloren.
Gaaf he? Ben er ook helemaal ondersteboven nog van... bij ons was het dan niet zo super (matig volgens de mevrouw) te zien, maar goed... we hebben beeld. Wel cool dat jullie ook een dvd ervan hebben dan!quote:Op maandag 25 mei 2009 19:55 schreef Bucko het volgende:
we hebben de eerste echo gehad. Helemaal geweldig...geen woorden voor. Het was allemaal goed te zien en het zag goed uit, geen rare dingen ofzo. We hebben een dvd ervan en een foto. Het was allemaal zo goed te zien volgens die vrouw, dat ze me als model wilde hebben in het academisch ziekenhuis, zodat studenten kunnen oefenen met echo 's.
Haha ja lief hèquote:Op maandag 25 mei 2009 19:37 schreef Brighteyes het volgende:
Spannend AE. Iig heb je er eentje die jou tot het uiterstil wil laten genieten van de hele ervaring.
Ik mocht ook eindeloos selderijstengels kauwen van de vk!quote:Op maandag 25 mei 2009 20:08 schreef miss_sly het volgende:
Lijnloos en Buckofijn dat jullie je babietjes hebben gezien!
verdrietig voor je stiefzus en dat zal nog wel wat confronterende momenten opleveren voor haar als jullie zo gelijk opgingen.
huup fijn dat er niets ergs aan de hand is, maar niet fijn dat je dus maar je hoop moet vestigen op wat druppeltjes of pilletjes. Ik hoop dat ze helpen, want zo nog al die weken is niet echt fijn
Spannend allemaam AE. Het gaat nu toch echt nooit meer heel erg lang duren allemaal!
Mja, dat zou kunnen maar Eva gaat maar sinds een maand naar het kdv en volgens mij hadden wij het daarvoor al.quote:Op maandag 25 mei 2009 21:46 schreef Troel het volgende:
Waarom mag je geen antibiotica dan amaranta? Vanwege de zwangerschap ofzo?
Volgens google komt het op kleine schaal als epidemie voor op kinderdagverblijven en dergelijke en is het makkelijk om elkaar te besmetten, wellicht dat het daar vandaan komt?
Vond het ook wel tof om nu al te mogen... maar mocht ron 8 weken al bij de vk komen en dan via hun tussen 10 en 13 weken termijnbepalingsecho... volgens vk omdat alle beebs de eerste 12 weken gelijk opgaan en dus voor die tijd precies kunnen bepalen hoever je nou echt bent. Bij ons klopte het redelijk (ze kon eerst de kont niet goed vinden, waardoor we het er maar mee moeten doen zo, want het kwam tussen 9w5 en 10w3 uit... volgens berekeningen 9w6 nu...quote:Op maandag 25 mei 2009 21:45 schreef amaranta het volgende:
Mooie echo Lijnloos ben wel een beetje jaloers op je hoor, jij bent nog korter zwanger dan ik en ik heb nog niet eens een intake bij de vk gehad, maar mijn mooie echo zal niet lang meer duren natuurlijk!!
Nog niet gesproken nee, vind het ook wel heel lastig. Zoveel contact heb ik toch al niet met die 2 stiefzussen, meestal met gezellig bij de ouders (mijn moeder, hun vader) en verjaardagen en zo. Zij onderling hebben wel veel contact. Zowieso wil ik hun even de tijd gunnen voor we aankomen met "kijk onze is wel gelukt"-achtig contact (natuurlijk niet zo bedoeld, maar zo zit mijn gevoel dan in elkaar). Ik heb wel een kaartje gekocht voor ze, dat morgen op de bus gaat.quote:Op maandag 25 mei 2009 22:06 schreef Stiemie het volgende:
Lijnloos gefeliciteerd met je prachtige echo! En wat een naar bericht voor je stiefzus zeg. Heb je haar al gesproken?
Nou ik vind het zelf niet zo´n fijn idee om tot 42 weken door te lopen, als mijn beeb dan zo groot is als 45 weken, dat lijkt me toch niet zo heel gezond... Ik vind het vooral eng, bang dat er op het laatst was mis gaat ofzo, dus ik was de vorige keer juist wel blij toen de VK over inleiden met 38 weken begon...quote:Op maandag 25 mei 2009 20:49 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Tessie, hmmm ze zijn het lekker met elkaar eens. Kun je nu een 10 ponder verwachten ofzo dan?
Hopelijk komen ze toch nog op 1 lijn... hoe sta je er zelf tegenover?
straks lekker nog even weer gaan slapen AEquote:Op dinsdag 26 mei 2009 06:43 schreef Angel-Eyez het volgende:
Ik was ook al om 4.30 wakker
Nu 2 uur verder ben ik er toch echt maar even uit gegaan. Straks nog maar weer een poging tot slapen wagen
De kleine was druk, 1 kat was bang en mijn zonnescherm was door het spookweer naar beneden gesodemieterd
Maar ik meld me dus alvast, met baby-gevulde buik
en bedanktquote:Op dinsdag 26 mei 2009 06:44 schreef Angel-Eyez het volgende:
Beessie-Jen, sterkte vandaag op het werk. Hoop dat j een beetje over de moeheid heenraakt
ja ik zou het jou dus ook gunnen, maar jij bent nog niet in de luxe positie van verlofquote:Op dinsdag 26 mei 2009 06:44 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
straks lekker nog even weer gaan slapen AEis goed voor je!
Mijn VK heeft zelf niets geschat, ik kreeg gewoon standaard een groeiecho ivm mijn hoge BMI. Ik heb op 12 mei een groeiecho gehad, met 34 weken, en daar bleek dus dat ie zo´n 3 weken voor lag. Toen moest ik van mijn VK nog een keer terug, om te kijken of hij zo hard door blijft groeien, of dat het een beetje bij zou trekken/langzamer zou gaan. Maar gister dus weer een echo gehad, en hij is gewoon net zo hard doorgegroeid. (bij de pretecho met 26 weken lag ie ook al een stuk voor op de groei). Dus het is in elk geval wel heel constant.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 08:57 schreef marlieske het volgende:
Tessie maar hoe komt je vk er dan bij dat de baby voor op groei zou liggen? vaak schatten ze het gewicht en de grootte verkeerd. En af en toe hebben ze een groeispurt en dan blijkt er later toch niets aan het handje te zijn....
Isa zou ruim 3500gram moeten zijn bleek 2600gram te zijn, Ties zou nog groter zijn en was 2700gram bij de geboorte.
Maar ik hoop echt voor je dat wanneer de baby fors blijkt te zijn wel in gaan grijpen 12 pond op de wereld zetten lijkt me niet niks.
Ze meten bij een groei-echo een aantal dingen op. Als ik het goed heb het bovenbeentje, het buikje en nog 1 of 2 andere dingen en op basis daarvan maken ze een inschatting.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 08:57 schreef marlieske het volgende:
Tessie maar hoe komt je vk er dan bij dat de baby voor op groei zou liggen?
ik vond m niet zo heel erg boeiend, behalve de luiers danquote:Op dinsdag 26 mei 2009 09:53 schreef Kersjes het volgende:
Tessie, je kleine is in ieder geval consequent!
Spannend Troel, ik hoop voor je op een mooie echo maar in ieder geval het rustgevende swoesjswoesj. Hoe gaat het verder met je? Nog last van de verzakking?
Ik mag de blije doos ophalen lees ik net. Iemand anders hem ook pas opgehaald, zit er nog wat spannends in behalve luiers?
Met de verzakking gaat het gelukkig steeds minder goedquote:Op dinsdag 26 mei 2009 09:53 schreef Kersjes het volgende:
Tessie, je kleine is in ieder geval consequent!
Spannend Troel, ik hoop voor je op een mooie echo maar in ieder geval het rustgevende swoesjswoesj. Hoe gaat het verder met je? Nog last van de verzakking?
Ik mag de blije doos ophalen lees ik net. Iemand anders hem ook pas opgehaald, zit er nog wat spannends in behalve luiers?
Bij elke echo heb je een kans op een afwijking van 5%, dus met de accuratie valt het ook wel meequote:Op dinsdag 26 mei 2009 09:54 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ze meten bij een groei-echo een aantal dingen op. Als ik het goed heb het bovenbeentje, het buikje en nog 1 of 2 andere dingen en op basis daarvan maken ze een inschatting.
Dat is dus anders dan een schatting op basis van wat de vk met haar handen denkt te voelen.
Maar zoals mijn oom (huisarts) al zei, dat zeg nog steeds niet alles want er kan wel en lekker speklaagje om die botjes heen liggen wat de echo weer niet op pikt.
Bij mij dacht iedereen een 7 ponder, hooguit 8 en het waren er dus echt 9.
Maar op zich zijn die bot-metinkjes aardig accuraat wel dacht ik.
misschien ligt het er ook wel aan dat ik in een enorme wereldstad woon hoor, zou zomaar kunnenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 08:28 schreef miss_sly het volgende:
Jij ook al kraamzog-intake? Ik heb nog niets gehoord. Ze zullen het hier wel laat doen dan ofzo.
Ik verheug me er al op om om 4 uur naar huis te gaan en even te kunnen liggen
Alleen jammer dat ik morgen vrij ben en dat schaap pas donderdag thuiskomt. Altijd zo gezellig om dat rustig samen te ontbijten enzo. Ach ja, eerste nacht voorbij, nog twee te gaan. En donderdag sta ik lekker op schiphol om hem af te halen
Nou vooruit, accurater dan met de handen voelen dan?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:03 schreef Troel het volgende:
[..]
Bij elke echo heb je een kans op een afwijking van 5%, dus met de accuratie valt het ook wel mee
Nou niet echt dus want bij beide zwangerschappen heb ik alleen met gyn's en echo's van doen gehad en beide keren zaten ze er ruim 1 kilo langsquote:Op dinsdag 26 mei 2009 09:54 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ze meten bij een groei-echo een aantal dingen op. Als ik het goed heb het bovenbeentje, het buikje en nog 1 of 2 andere dingen en op basis daarvan maken ze een inschatting.
Dat is dus anders dan een schatting op basis van wat de vk met haar handen denkt te voelen.
Maar zoals mijn oom (huisarts) al zei, dat zeg nog steeds niet alles want er kan wel en lekker speklaagje om die botjes heen liggen wat de echo weer niet op pikt.
Bij mij dacht iedereen een 7 ponder, hooguit 8 en het waren er dus echt 9.
Maar op zich zijn die bot-metinkjes aardig accuraat wel dacht ik.
Bij onze VK mag je ten alle tijden tussendoor langskomen om even het hartje te luisteren. Misschien is dat fijn als je je erg zorgen maakt?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:02 schreef lunastar het volgende:
pff vind het hier nu wel lang duren moet nog tot 12 juni wachten voor we nog eens babykijken kunnen..... en voel nog steeds ons baby'tje niet...![]()
Ik blijf voor Mikael zoveel mogelijk hetzelfde ritme aanhouden. Hij is al vanaf dat ie 6 maand is elke maandagavond bij mijn ouders en nu ik verlof heb blijft ie dat ook gewoon doen. Ik heb er ook wel over nagedacht om thuis te houden omdat ie ook halve week bij zijn papa is maar het lijkt ons toch het beste om niet teveel te gaan veranderen. Hij heeft er al heel veel moeite mee dat ie af en toe niet naar de psz hoefd door feestdagen enzo.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:14 schreef Kersjes het volgende:
Hoe gaan de dames het straks doen die al een klein kindje hebben: eenmaal met verlof het kindje toch naar de opvang brenegen, of juist niet? Aan de ene kant lijkt het me heerlijk om zoveel extra tijd met Devin door te kunnen brengen, aan de andere kant kan ik de rust straks ook erg goed gebruiken (nu soms eigenlijk ook al)
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:26 schreef Brighteyes het volgende:
Kersjes, Sasha gaat gewoon naar het kdv hoor.
Mijn verlof is ten slotte voor mijn rust en dan vind ik het wel lekker om dan ook die 2,5 dag ook echt voor mezelf te hebben.
En daarnaast... lekker op zijn hollandsch... ik betaal er ten slotte ook gewoon voor.![]()
En het lijkt mij voor Sasha ook wel zo prettig. Ik ga er vanuit dat ik dan niet echt meer uit de voeten kan, zeker niet als het heel warm is, dus dan lekker spelen met de groep kindjes en een paar leidsters die lekker actief met hem bezig zijn lijkt mij voor hem echt wel fijn.
hahahhahaquote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:59 schreef miss_sly het volgende:
Ow ja, ik had nog heel raar gedroomd vannacht
Ik moest naar het ziekenhuis om te bevallen, maar huuphuup was er ook. Zij moest ook bevallen. Alleen beviel zij eerst van Graeme van tessieEn daarna moest ze dan nog bevallen van haar eigen dochter. Ik beviel meteen van Senna, maar bleek ook een tweeling te dragen, nog een jongetje. Maar zowel huup als ik moesten nog een aantal dagen wachten, dat tweede kindje kwam er niet meteen achteraan, maar dat was heeeeel normaal volgens het ziekenhuis
En schaap had geen interesse meer in mij en het andere kindje, want hij had Senna al, en dat was voldoende
Hoe kom je erbij he?
Wittewelwaddakost?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:00 schreef huuphuup het volgende:
[..]haha
ik heb nog geen kindjes dus ik weet niet wat ik zou doen, maar qua gevoel neig ik wel naar wat BE nu zegt.
Morgen ben ik al 9 weken! En hoe moet ik 'genieten'? Ik vind het zo moeilijkquote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:45 schreef MeNicole het volgende:
Maar je buik hoefd nu toch ook helemaal nog niet te groeien? Je bent net 8 weken!! Tis in het begin ook allemaal beetje raar als je niks voelt. Hopen juist dat dat zo blijft. geniet er maar gewoon lekker van
dit vraag ik me ook heel erg af voor straks...quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:56 schreef Vlindur het volgende:
En zijn er meer mensen met maar 42? En wanneer begon jullie buik te groeien?
Mijn buik begon ook niet meteen te groeien. Pas met een week of 13. Maar tis voor mij de tweede dan he!!quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:56 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Morgen ben ik al 9 weken! En hoe moet ik 'genieten'? Ik vind het zo moeilijk
Genieten hoeft niet per se hoor... Het is zo superonzeker die eerste weken. En zeker als je er zo heel lang mee bezig bent geweest kan ik me voorstellen dat je het allemaal doodeng vindt.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:56 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Morgen ben ik al 9 weken! En hoe moet ik 'genieten'? Ik vind het zo moeilijk
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:02 schreef huuphuup het volgende:
Innepin haha, nouja, ze ging het kraampakket even doornemen en een soort van uitzetlijst. En heeft gelijk even in geuren en kleuren aan mn lief uitgelegd wat zoogcompressen zijn (net als senseopads!!) en kraamverband (groter dan de luiers voor je kind!
) en dingen als hechtpleisters (tsja als ze van onder tot boven open ligt moet je toch wat om de boel bij elkaar te houden he?!
) haha ik kon er wel om lachen en mn lief gelukkig ook
gevoel voor humor heeft ze in elk geval.
Slecht slapen, checkquote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:36 schreef Vlindur het volgende:
Innepin, foto's maak ik idd al. Ik heb er een paar van 6 weken en vanochtend een paar gemaakt. met bijna 9 weken dus. Maar met kleren aan lijkt het heel wat, maar zonder kleren en alleen onderbroek zie je alleen vet![]()
Ca.ra, dat moe zijn heb ik ook, maar soms heb ik ook wel gewoon het idee dat het luiheid moeheid is. En 's avonds zo beroerd slapen, is dat ook normaal? Ik word gewoon heel vaak wakker, dan moet ik even draaien en dan slaap ik wel weer verder, of ik moet er even uit om te plassen. Maar het is zo vervelend. En dan 's ochtends weer kapot wakker worden
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:39 schreef innepin het volgende:
[..]
Slecht slapen, checkHelaas...
Oh en wb je buik, ik word nu nog steeds vaker aangezien voor iemand met te veel buikvet ipv een zwangere vrouw![]()
Mwah, ik heb lang gewacht met accentueren, juist omdat ik vind dat dat mooier staat als je ook echt een bolle buik hebt. Maar mijn buik wordt niet bol, mijn buik hangt, zoals ik vanmorgen al zei, als een soort dikke vetrol over m'n broekrand heenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:42 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Oh, dat sucks! Accentueer je het ook? Ik ben dat wel van plan, anders lijk ik straks ook alleen maar dik![]()
Heb overal al van die gave buikbanden gezien
hihi, doet het ook zeer als het er zo over heen hangt? Ik hoop het niet! En zo'n buikband ondersteunt het dan toch ook wel wat? Of niet?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:45 schreef innepin het volgende:
[..]
Mwah, ik heb lang gewacht met accentueren, juist omdat ik vind dat dat mooier staat als je ook echt een bolle buik hebt. Maar mijn buik wordt niet bol, mijn buik hangt, zoals ik vanmorgen al zei, als een soort dikke vetrol over m'n broekrand heenVandaag toch maar een buikband omgedaan
Ieh, wat ziet dat er eng uitquote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:48 schreef huuphuup het volgende:
Tessie ja gek he, ik had me net ingesteld op een klein hoofdje joh!
Innepin, dit is een sluitlaken. Ik had er her en der wel meer over gelezen en het lijkt mij erg fijn, vooral de steun die het ook aan je bekken geeft zeg maar en het feit dat er dan iets om je buik heen zit lijkt me prettig. Ik heb gemerkt dat ik het zelf prettig vind om iets om me heen te hebben (vergelijk het maar met een bh dragen tegenover geen bh dragen) ik vind het "losse" gevoel niet zo prettig dus dit lijkt me wel aangenaam.
Heb het er met de VK over gehad en zij staan positief tegenover dat soort dingen enzo, alleen het is wat in onbruik geraakt. Het schijnt wel weer aan het terugkomen te zijnen och, na de bevalling ben ik toch niet sexy dus dit kan er wel bij
Nou ja ik overdrijf natuurlijk wel een beetjequote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:47 schreef Vlindur het volgende:
[..]
hihi, doet het ook zeer als het er zo over heen hangt? Ik hoop het niet! En zo'n buikband ondersteunt het dan toch ook wel wat? Of niet?
I know!!quote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:06 schreef innepin het volgende:
[..]
Ieh, wat ziet dat er eng uitVooral ook de zin: "De baarmoeder krimpt snel, maar de eerste dagen voelt u haar als een grote grapefruit in uw buik rollen." Brrrrr... *kop weer in zand steekt*
[..]
Nou ja ik overdrijf natuurlijk wel een beetjeMaar het is wel zo dat zelfs m'n zwangerschapsbroeken eigenlijk net te hoog zitten al, dat is wel vervelend. Verder heb ik er geen last van. En de buikbanden van bv buikbanden.com ofzo zien er leuk uit maar ondersteunen echt totáál niet
Is gewoon een dun lapje stof.
Wie weet, ik mag trouwens om 1645!!!!!quote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:37 schreef DuchessX het volgende:
Tes wat fijn dat gelukkig niet iedereen dezelfde mening heeft over die 42 weken!
Wij gaan dalijk naar de Appie en daarna Ukje kijken!![]()
Oehhhh ben zo benieuwd!!!
En wie weet kom ik Takkie nog wel tegen daar
je buik nog steeds opgezet?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:41 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik heb een sluitlaken gebruikt na nummer 2. Vond ik wel heel fijn ja! Het is inderdaad dat heen en weer zwabberen van je baarmoeder wat tegengegaan wordt.
Na nummer 3 heb ik er eigenlijk niet aan gedacht..mischien dat m`n buik daarom nu nog zo opgezet is?
Veel plezier met ukkie kijken, Duch!
Vlindur, je moet je in ieder geval niet vergelijken met mij bijv. Ik ben zwanger van de zesde, logisch dat die buik snel groeit, de rek is er helemaal uit. Ik zie dat zelf ook als alleen maar vervelend, ik kan het niet verbergen en pas veel kleding niet meer, terwijl de baby nog maar 2 cm is of zo. Als het nog een dikke buik van een groeiende baby is... maar ik ben gewoon dikker omdat mijn darmen uitzetten. Ook niet erg flateusquote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:43 schreef Vlindur het volgende:
Tan, fijn dat je morgen voor een echo mag!
Sorry dat ik hier niet zoveel post en reageer, maar ik voel me nog niet zo thuis hier. Dat ligt niet aan julllie hoor, maar aan mij. Ik vertrouw het allemaal maar niet zo. Mn buik groeit niet, ben niet misselijk en weet gewoon niet wat ik er van moet denken.
Ik heb er geen reden toe, ik weet het. Maar sja.. Komt vanzelf wel goed hoop ik,.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |