Dus als je de Arabische taal hebt bestudeerd ben je meteen een 3aliem in het onderwijzen van al-Qoeraan? Het boek van Allaah? Wanneer je geen kaas hebt gegeten van oesoel al-Hadieth of de Sierah van de Profeet sallallaahoe 3aleijhi wa sallaam, of van het doen en laten van de Salaaf met betrekking tot de Qoeraan en het praktiseren van de Islaam en At-Tafasier geleerden.quote:Op zondag 31 mei 2009 00:28 schreef Levolution het volgende:
[..]
Het was een documentaire op National Geographic Channel, waren Duitse geleerden (wetenschappers zelfs, hele objectieve mensen) , islamologen en ook mensen die de Arabische taal hadden gestudeerd. En inderdaad, kun je wel met Arabische termen gaan smijten die ons af moeten schrikken, maar als je zelf Arabisch kunt dan weet je ook dat het een lastig te vertalen taal is. Omdat dan volgens de islamitische wereld grote geleerden hun interpretatie hebben gegeven, wil dat niet zeggen dat dit de juiste is.
als je dat liever doet, moet je dat vooral doen.quote:Op zondag 31 mei 2009 10:53 schreef AY het volgende:
En die neem ik als moslim liever van de Profeet en de Salaaf die aanwezig waren tijdens de openbaring van de Qoeraan en leefden met de Profeet dan een of andere Kafir wetenschapper. De profeet heeft namelijk gezegd dat de Islamitische geleerden (Oelemaa) de Erfgenamen van de profeten zijn met betrekking tot de kennis over de Qoeraan en de religie in het algemeen.
Dus de profeet, die hoofddoekjes leuk vond, heeft geleerden aangewezen die de Islam mochten interpreteren en die komen verbazingwekkend genoeg tot de conclusie dat vrouwen hoofddoekjes op moeten.quote:Op zondag 31 mei 2009 10:53 schreef AY het volgende:
De profeet heeft namelijk gezegd dat de Islamitische geleerden (Oelemaa) de Erfgenamen van de profeten zijn met betrekking tot de kennis over de Qoeraan en de religie in het algemeen.
Dus jij verkiest een subjectieve moslim die naar eigen zeggen aanwezig was bij de openbaring (oncontroleerbaar), boven de controleerbare objectieve aanname van een kafir (wat een neerbuigend woord) wetenschapper?quote:Op zondag 31 mei 2009 10:53 schreef AY het volgende:
[..]
En die neem ik als moslim liever van de Profeet en de Salaaf die aanwezig waren tijdens de openbaring van de Qoeraan en leefden met de Profeet dan een of andere Kafir wetenschapper.
uhhhh kan dit in jip en janneke taalquote:Op zondag 31 mei 2009 10:53 schreef AY het volgende:
[..]
Dus als je de Arabische taal hebt bestudeerd ben je meteen een 3aliem in het onderwijzen van al-Qoeraan? Het boek van Allaah? Wanneer je geen kaas hebt gegeten van oesoel al-Hadieth of de Sierah van de Profeet sallallaahoe 3aleijhi wa sallaam, of van het doen en laten van de Salaaf met betrekking tot de Qoeraan en het praktiseren van de Islaam en At-Tafasier geleerden.
Muhammad ibn Sireen heeft gezegd:
“Deze kennis is (van) de Religie, kijk dus van wie jullie je Religie aannemen.”
En die neem ik als moslim liever van de Profeet en de Salaaf die aanwezig waren tijdens de openbaring van de Qoeraan en leefden met de Profeet dan een of andere Kafir wetenschapper. De profeet heeft namelijk gezegd dat de Islamitische geleerden (Oelemaa) de Erfgenamen van de profeten zijn met betrekking tot de kennis over de Qoeraan en de religie in het algemeen.
een baby geboren met hoofddoekquote:Op zondag 31 mei 2009 01:50 schreef childintime het volgende:
[..]
IMO is het zo dat als een vrouw bedekt had moeten zijn, zij dit wel bij de geboorte al was. Voor wie is een hoofddoek beter? Voor de zekerheid van een bepaalde groep mannen, zodat zij niet in de verleiding komen. Is er dan niet met die mannen iets mis?
Moslima's die uit principe een hoofddoek dragen om daarme een statement te maken zijn imo gewoon oliedom. Ze doen precies wat de mannen van hen verlangen. Dit heeft echter niets met geloof te maken. Zij kunnen net zo goed moslim zijn zonder hoofddoek, maar kiezen bewust voor een "stigma".........
quote:Op zondag 31 mei 2009 09:07 schreef Levolution het volgende:
[..]
1.Dat was toch niet aan ons maar aan de geleerden? Het stukje in de Koran staat wel degelijk open voor interpretatie. De hadiths niet. Maar de hadiths zijn weer interpretaties van de Koran: deze hoeven niet perse juist te zijn.
[..]
2.Staat in de Koran. Zelfs als het meerdere functies heeft: dit is toch wel de belangrijkste. Nogmaals: de bedoeling kan wel goed geweest zijn, maar als mannen zich niet kunnen beheersen waarom doen zij dan niet gewoon een hoofddoek om hun lul die de boel in bedwang houdt?
[..]
3.Dus staat de Koran open voor misinterpretaties. Bovendien (omdat je zo op die hadiths vertrouwt), staat ook in de hadiths dat Mohammed met de 9-jarige Aicha getrouwd was. Lijkt mij toch wel enigszins vrouwenonderdrukking?
[..]
4.Laat de geleerden en imams ze op die rechten wijzen dan, als zij het zo goed weten. Ik zie amper 'islamitische geleerden' opkomen voor deze arme vrouwen.
Maar hoe weet je dat God de inhoud van de Qu'r an heeft bepaald?quote:Op zondag 31 mei 2009 01:40 schreef Burakius het volgende:
[..]
Hoe weet jij wat God er mee heeft bedoeld? Echt een subjectieve post wat je hier neerzet en het gaat totaal naast het concept van verboden dingen die God heeft opgesteld.Je vraagr waarom. Dat staat duidelijk in deQu'r an mijn vriend.
Via de profeet (vzmh).quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:03 schreef waht het volgende:
[..]
Maar hoe weet je dat God de inhoud van de Qu'r an heeft bepaald?
Wat een grote onzin. Ik zie juist heel veel jonge moslima's met dikke lagen make-up op, flinke zwarte lijnen onder hun verleiderlijke ogen, een strak shirtje, kort rokje, maar.......wel dat hoofddoekje en wel zo modieus mogelijk.quote:Op zondag 31 mei 2009 08:24 schreef Burakius het volgende:
Als ik naar vrouwen zonder hoofddoek kijk, zie ik juist vaak in hen een onderdrukte persoon. Het genoodzaakt mooi moeten zijn, met tonnen make-up, weet ik nog wat andere chemische troep. Waarom? Door een noodgedwongen gevoel om mooi te zijn, opgewekt door de huidige reclame maatschappij, om het maar zo te zeggen. Wanneer een vrouw een hoofddoek heeft, geen make-up draagt, en sowieso zich niet bezig houdt met jongens totdat haar hand wordt gevraagd (zij kan zelf trouwens ook de hand van een jongen vragen), dan pas is ze echt vrij.
Volgens de Islam mogen moslima's dan ook geen make-up op of parfum dragen(in het openbar, wel voor den man en familie etc.). Het is "het Westen" wat ze hier tot toe heeft gezet. Dus dank je wel voor het bewijzen van mijn punt.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat een grote onzin. Ik zie juist heel veel jonge moslima's met dikke lagen make-up op, flinke zwarte lijnen onder hun verleiderlijke ogen, een strak shirtje, kort rokje, maar.......wel dat hoofddoekje en wel zo modieus mogelijk.
Onzin dat het is om mannen niet te verleiden. Verleiding zit niet in een bos haar, maar eerder in de ogen, boezem en rondingen. En daar lopen die sletjes dan weer net wél mee te koop.
Dus je stelt als moslim voor al die moslim mannen en moslim vrouwen in een vliegtuig te zetten en uit die westerse cultuur te halen en terug te brengen naar hun "home-base"?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:23 schreef Burakius het volgende:
[..]
Volgens de Islam mogen moslima's dan ook geen make-up op of parfum dragen(in het openbar, wel voor den man en familie etc.). Het is "het Westen" wat ze hier tot toe heeft gezet. Dus dank je wel voor het bewijzen van mijn punt.
Dat staat in de koran he.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:03 schreef waht het volgende:
Maar hoe weet je dat God de inhoud van de Qu'r an heeft bepaald?
Haha, de make-up ligt aan 't westen, maar die invloed gaat niet zo ver dat ze hun hoofddoekje afzetten.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:23 schreef Burakius het volgende:
[..]
Volgens de Islam mogen moslima's dan ook geen make-up op of parfum dragen(in het openbar, wel voor den man en familie etc.). Het is "het Westen" wat ze hier tot toe heeft gezet. Dus dank je wel voor het bewijzen van mijn punt.
Maak eens een verschil tussen wat er aan regels is, en hoeveel er zijn die deze regels aan hun laars lappen. Ik heb het over Qu'ran en Hadith, jij over individuele moslima's op straat.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Haha, de make-up ligt aan 't westen, maar die invloed gaat niet zo ver dat ze hun hoofddoekje afzetten.
Kom op. Het zijn gewoon verleidsters, vooral die jonge grieten. Die doek dragen ze verder alleen uit pure provocatie. Ook het dragen van make-up is een eigen keuze.
Ik draag geen hoofddoek (never nooit nie) maar ook vrijwel nooit make-up.
Geloof niet dat ze het voor kinderen doen vanwege de mogelijke verleiding, maar meer uit het oogpunt: Jong geleerd is oud gedaan. Ze kunnen er maar beter alvast aan wennen.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:31 schreef deedeetee het volgende:
Mij ergeren hoofddoeken. Een normale fatsoenlijke vrouw die zich hier thuis voelt draagt dat niet. Bij een oudere vrouw die niet anders gewend is vind ik dat natuurlijk niet het zelfde.
Bij een kind vind ik het iets dat grenst aan pedofilie. Een kind zien als sexobject![]()
Bah echt walgellijk om een klein meisje te zien dat nu al met de neus op de feiten word gedrukt. Geen vrijheid voor jou, jij word strak het eigendom van een andere man en dus moet ik zorgen dat je dan als *onbeschadigde waar* goed verkocht kan worden.
Zoek de vragen niet telkens uit waar je persoonlijk wel op kunt/wilt reageren. Beantwoord mijn vraag ook eens.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:36 schreef Burakius het volgende:
[..]
Maak eens een verschil tussen wat er aan regels is, en hoeveel er zijn die deze regels aan hun laars lappen. Ik heb het over Qu'ran en Hadith, jij over individuele moslima's op straat.
Veel individuele moslima's op straat, dus.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:36 schreef Burakius het volgende:
[..]
Maak eens een verschil tussen wat er aan regels is, en hoeveel er zijn die deze regels aan hun laars lappen. Ik heb het over Qu'ran en Hadith, jij over individuele moslima's op straat.
De regels zijn duidelijk (ga paar pagina's terug) en niet multi-interpretabel. Er staat duidelijk in de Qu'ran dat men het moet bedekken (en niet voor zand, lees het maar na).quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Veel individuele moslima's op straat, dus.
Verder is het onzin om een regel die honderden jaren geleden, in de woestijn, verzonnen is, toe te passen in een land waar dit voor het klimaat al niet nodig is.
Ik kan me zo voorstellen dat de profeet van de vrouwen verwachtte dat ze hun lange hoofddoek (die ze droegen tegen het zand en de zon) over hun rondingen lieten hangen om zoveel mogelijk verborgen te houden. Als dat de regel is, kan ik het er nog wel mee eens zijn ook. En zo staat die regel ook in de koran.
Echter nu is de interpretatie: De vrouwen bedekten toen hun haar, dus moet dat nu ook.
En dat is dus, m.i. kolder, omdat ze nu alleen hun haar bedekken en verder lonken met alles wat ze bezitten.
Moslims hoeven niet te spelenquote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Geloof niet dat ze het voor kinderen doen vanwege de mogelijke verleiding, maar meer uit het oogpunt: Jong geleerd is oud gedaan. Ze kunnen er maar beter alvast aan wennen.
Zielig vind ik het wel, het belemmert toch bij het spel. Gymles, zwemles, noem maar op.
Dus je stelt als moslim voor al die moslim mannen en moslim vrouwen in een vliegtuig te zetten en uit die westerse cultuur te halen en terug te brengen naar hun "home-base"?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:23 schreef Burakius het volgende:
[..]
Volgens de Islam mogen moslima's dan ook geen make-up op of parfum dragen(in het openbar, wel voor den man en familie etc.). Het is "het Westen" wat ze hier tot toe heeft gezet. Dus dank je wel voor het bewijzen van mijn punt.
Hun boezem en hun "schaamte"quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:49 schreef Burakius het volgende:
[..]
De regels zijn duidelijk (ga paar pagina's terug) en niet multi-interpretabel. Er staat duidelijk in de Qu'ran dat men het moet bedekken (en niet voor zand, lees het maar na).
Hij wil maar geen antwoord geven he? LOLquote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hun boezem en hun "schaamte"![]()
Maar er staat niet in de Koran dat ze een hoofddoek op moeten?
Ik heb die tekst al meermalen opgezocht en volgens mij staat er iets in de trant van:quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:49 schreef Burakius het volgende:
[..]
De regels zijn duidelijk (ga paar pagina's terug) en niet multi-interpretabel. Er staat duidelijk in de Qu'ran dat men het moet bedekken (en niet voor zand, lees het maar na).
Wat kan mij het schelen dat die moslima's dat doen. Lang niet alle. Moeten ze maar beter de Islam leren kennen. Ik zeg alleen wat volgens de Islam de regels zijn.
Er staat dat ze hoofddoeken dragen. Logisch, in een woestijn. En er staat dat ze die hoofddoeken over hun boezem moeten laten hangen.quote:31. En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot Allah, o gelovigen, opdat gij moogt slagen.
Niet lullig bedoeld hoor... maar wat zijn die moslims idioten als ze dit zo interpreteren.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 15:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb die tekst al meermalen opgezocht en volgens mij staat er iets in de trant van:
Laat hun doeken datgeen bedekken dat bedekt dient te worden. Of er worden woorden als 'sieraad bedekken' gebruikt.
Hoezo niet multi-interpretabel?
Komt ie, nogmaals:
[..]
Er staat dat ze hoofddoeken dragen. Logisch, in een woestijn. En er staat dat ze die hoofddoeken over hun boezem moeten laten hangen.
Er staat niet dat een hoofddoek verplicht is en dat het vooral het haar verborgen moet worden. Het gaat hoofdzakelijk over de boezem, wat als schoonheid wordt gezien.
Maar ja, als een zogenaamde 'geleerde' dat interpreteert als: Ze droegen toch hoofddoeken, dus moet dat nu ook........
Tja, jij hebt je naam mee, maar ik weet even niet op welke tekst je doelt.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:46 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Niet lullig bedoeld hoor... maar wat zijn die moslims idioten als ze dit zo interpreteren.
Staat er in de Koran net zoals in de bijbel iets over "bezit" en een negatief daglicht? Kunnen we lachen. Moeten ze hun mobieltje en bontkraagjes inleveren.
Jij bent zo flauw bezig. Alles zus en zo en als er een keer iets negatiefs ter sprake komt (Aicha) heb je er meteen een excuus voor.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 10:58 schreef Burakius het volgende:
[..]
1. Nee het staat niet open voor interpretaties. En ten tweede zijn hadiths niet interpretaties van de Qu'r an. Hadith is alles wat de profeet (vzmh)heeft gezegd, heeft gedaan. Wanneer er in de Qu'ran staat dat je moet bidden, dan kijkt men naar de profeet (vzmh) hoe het moet. Dit is geen interpretatie, maar direct de uitvoering van Allah's wil door zijn profeet. Zodoende ook hoe een vrouw zich moet bedekken is te wten via de hadith, wat weer zelf een niet-interpretabele uitleg is van wat er in de Qu'ran staat.
2. Omdat een hoofddoek om je lul het niet in bedwang houdt. Het is normaal dat mannen zich aangetrokken voelen tot vrouwen. Hoe wou je je anders voort planten. Dit moet echter binnen gestelde regels blijven (huwelijk). De vrouwen moeten zich bedekken van Allah (c.c.) zoals we nu weten. Wie zegt dat de hoofddoek alleen de functie heeft mannen te preventeren van geilheid? Zoals ik al zei, het komt ten goede van de mens.
3.Nee dus onderzoeken moslims hun eigen geloof niet. Ze kunnen niks interpreten, omdat ze al niets lezen in the first place. Over de hadith met Aicha. Hier heeft Trigger een keer iets over uiteengezet. Een geheel topic, waaruit bleek dat Aicha niet 9 kon zijn, maar eerder 17-21 moest zijn. Als ik het vind (en tijd heb) geef ik je de link wel (pm me om me te herinerren).
4.Helaas is dit waar. De vrouwen moeten zelf ook eens goed lezen wat hun rechten zijn.
Overleveringen door Hisham worden niet eens betrouwbaar geacht.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 19:17 schreef Levolution het volgende:
[..]
Jij bent zo flauw bezig. Alles zus en zo en als er een keer iets negatiefs ter sprake komt (Aicha) heb je er meteen een excuus voor.
Jij neemt die hadiths toch zo serieus? Dat Aicha 9 jaar was staat ook in hadiths.
Jij neemt die geleerden toch zo serieus? Dat Aicha 9 jaar was zegt Ibn Hisham ook.
Dus om het even samen te vatten voor je zodat je er niet weer omheen lult:
Jij beweert dat hadiths en geleerden de ware betekenis van de Koran kennen en deze verspreiden. Beide zeggen dat Aicha 9 jaar was. Dus volgens jouw bronnen is dat gewoon waar. En dan ga je het ontkennen (omdat het een smerige streek is) en zijn die hadiths opeens niet meer zo belangrijk voor je. Hypocriet.
Mohammed was ook een smerige pedofiel die de Koran zodanig invulde dat hij met zij seksuele praktijken weg kon komen.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 19:17 schreef Levolution het volgende:
[..]
Jij bent zo flauw bezig. Alles zus en zo en als er een keer iets negatiefs ter sprake komt (Aicha) heb je er meteen een excuus voor.
Jij neemt die hadiths toch zo serieus? Dat Aicha 9 jaar was staat ook in hadiths.
Jij neemt die geleerden toch zo serieus? Dat Aicha 9 jaar was zegt Ibn Hisham ook.
Dus om het even samen te vatten voor je zodat je er niet weer omheen lult:
Jij beweert dat hadiths en geleerden de ware betekenis van de Koran kennen en deze verspreiden. Beide zeggen dat Aicha 9 jaar was. Dus volgens jouw bronnen is dat gewoon waar. En dan ga je het ontkennen (omdat het een smerige streek is) en zijn die hadiths opeens niet meer zo belangrijk voor je. Hypocriet.
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:26 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Dus je stelt als moslim voor al die moslim mannen en moslim vrouwen in een vliegtuig te zetten en uit die westerse cultuur te halen en terug te brengen naar hun "home-base"?
Ik ben het met je eens.
En dan is het weer niet betrouwbaar.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 19:43 schreef Ghazi het volgende:
[..]
Overleveringen door Hisham worden niet eens betrouwbaar geacht.
Haha, ze zijn alleen betrouwbaar als het ze uitkomtquote:Op dinsdag 2 juni 2009 23:12 schreef Doler12 het volgende:
[..]
En dan is het weer niet betrouwbaar.Pleur op met je hadiths die eeuwen na de dood van Mohammed zijn opgeschreven.
Lees je in.quote:Op woensdag 3 juni 2009 02:28 schreef Levolution het volgende:
[..]
Haha, ze zijn alleen betrouwbaar als het ze uitkomt
Dan mag ik toch ook zeggen: De Koran is niet betrouwbaar.
Ook opvallend is dat hij weer op slechts 1 van de 2 bronnen die ik aanvoerde, reageert . Die hadiths kon hij natuurlijk niet weerleggen.![]()
Laten we stellen dat meneer 'The Learner' gelijk heeft. Dan kloppen die hadiths voor geen meter (no shit), zelfs hijzelf geeft dat aan, zij het met mildere woorden:quote:Op woensdag 3 juni 2009 03:35 schreef Ghazi het volgende:
-überknip-
http://www.islamawareness.net/FAQ/what_was_ayesha.html
Dus al die hadiths kunnen onbetrouwbaar zijn en derhalve hoeven vrouwen hoogstwaarschijnlijk geen hoofddoek te dragen.quote:In my opinion, the age of Ayesha (ra) has been grossly mis-reported in the ahadith. Not only that, I think that the narratives reporting this event are not only highly unreliable but also that on the basis of other historical data, the event reported, is quite an unlikely happening
Pedofiliteit?quote:Op woensdag 3 juni 2009 07:36 schreef heartz het volgende:
Pedofiliteit valt natuurlijk op geen enkele manier goed te praten, religieus niet en theoretisch niet. Of het vroeger nou normaal was of niet. Net als het trouwen met een bloedeigen neef.
Er zijn verschillende soorten hadith. De hadith die ik heb aangevoerd zijn "sahih" hadith, oftewel geen twijfel mogelijk.quote:Op woensdag 3 juni 2009 04:47 schreef Levolution het volgende:
[..]
Laten we stellen dat meneer 'The Learner' gelijk heeft. Dan kloppen die hadiths voor geen meter (no shit), zelfs hijzelf geeft dat aan, zij het met mildere woorden:
[..]
Dus al die hadiths kunnen onbetrouwbaar zijn en derhalve hoeven vrouwen hoogstwaarschijnlijk geen hoofddoek te dragen.
Eens? Ik ben benieuwd wat voor kutsmoes Burakius daar weer voor verzint.
vinger, oor, la.quote:Op woensdag 3 juni 2009 12:15 schreef Burakius het volgende:
[..]
Er zijn verschillende soorten hadith. De hadith die ik heb aangevoerd zijn "sahih" hadith, oftewel geen twijfel mogelijk.
Maar dit gaat erg offtopic en vanwege dat er hier geen discussie meer wordt gevoerd, maar gewoon zomaar geschreeuwd reageer ik niet meer.
En daar sla je dus elke vorm van discussie mee dood. Ik snap dat wel, als dat je belevingswereld is, tja, dan is dat je standpunt, maar er zijn dus hele volksstammen die er wel zelf kritisch over nadenken.quote:Op woensdag 3 juni 2009 12:15 schreef Burakius het volgende:
De hadith die ik heb aangevoerd zijn "sahih" hadith, oftewel geen twijfel mogelijk.
Waarom zou je als niet moslim meer waarde hechten aan de koran dan aan de hadith?quote:Op woensdag 3 juni 2009 12:29 schreef Modus het volgende:
[..]
En daar sla je dus elke vorm van discussie mee dood. Ik snap dat wel, als dat je belevingswereld is, tja, dan is dat je standpunt, maar er zijn dus hele volksstammen die er wel zelf kritisch over nadenken.
Het probleem van die 'onfeilbaarheid' van dat soort hadiths is, is dat die alleen ondersteund wordt door die hadiths zelf.
En door de gelovigen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 12:29 schreef Modus het volgende:
Het probleem van die 'onfeilbaarheid' van dat soort hadiths is, is dat die alleen ondersteund wordt door die hadiths zelf.
Nou, hetzelfde gaat op voor de koran, imo, maar ik weet niet of je dat bedoelde?quote:Op woensdag 3 juni 2009 12:37 schreef Triggershot het volgende:
Waarom zou je als niet moslim meer waarde hechten aan de koran dan aan de hadith?
We gaan gewoon mee in de redenaties van de "geleerde" moslims zelf.quote:Op woensdag 3 juni 2009 12:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waarom zou je als niet moslim meer waarde hechten aan de koran dan aan de hadith?
Nee, ik wou eerder terug naar kern van de discussie, waar dit gesprek uit voortkwam namelijk : Dat er in de Hadith wel duidelijk staat hoe en wat je je moet bedekken, maar er nog steeds wordt gepleit voor bewijsvoering uit de Koran. Vandaar nogmaals mijn vraag : Waarom zou een niet-moslim meer waarde hechten aan de Koran dan de hadith?quote:Op woensdag 3 juni 2009 12:44 schreef Modus het volgende:
[..]
Nou, hetzelfde gaat op voor de koran, imo, maar ik weet niet of je dat bedoelde?
Hij gaf al antwoord, maar ik zal ook een poging doen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 12:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee, ik wou eerder terug naar kern van de discussie, waar dit gesprek uit voortkwam namelijk : Dat er in de Hadith wel duidelijk staat hoe en wat je je moet bedekken, maar er nog steeds wordt gepleit voor bewijsvoering uit de Koran. Vandaar nogmaals mijn vraag : Waarom zou een niet-moslim meer waarde hechten aan de Koran dan de hadith?
Strikt rationeel gezien dus.
Er zijn een tal van Ahadith aan te halen die betrouwbaar zijn en die aangeven hoe een vrouw zich behoort te bedekken, plaats je die als een niet-moslim dan wel gelijk aan de Koran? Dat gezegd hebbende kan ik stellen dat er nog steeds geen inhoudelijk antwoord op mijn vraag is gegeven, maar alleen via zijwegen proberen te onderbouwen waarom mijn vraag wordt genegeerd.quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:56 schreef Levolution het volgende:
[..]
Hij gaf al antwoord, maar ik zal ook een poging doen.
Omdat moslims de Koran als de absolute waarheid zien zijn wij geïnteresseerd in de islam zoals die volgens de Koran belijd wordt. Immers ondervinden wij daar invloed en gevolgen van.
Dus als vrouwen verplicht een hoofddoek moeten dragen, willen wij bewezen hebben dát dit verplicht is. En dat verwachten wij van de Koran (jullie wetboek) en we nemen er geen genoegen mee als het daar niet duidelijk in staat (maar het gebaseerd is op de onbetrouwbare hadiths).
Nu is de Koran volgens ons ook onbetrouwbaar, maar dat terzijde, want de betrouwbaarheid beoordelen we even vanuit islamitische optiek.
Nee, want hier begon de islam niet. Lees verder voor een poging tot onderbouwing.quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Er zijn een tal van Ahadith aan te halen die betrouwbaar zijn en die aangeven hoe een vrouw zich behoort te bedekken, plaats je die als een niet-moslim dan wel gelijk aan de Koran?
Blijkbaar steken 'jullie' 'ons' aan met de gave om vragen te vermijden.quote:Dat gezegd hebbende kan ik stellen dat er nog steeds geen inhoudelijk antwoord op mijn vraag is gegeven, maar alleen via zijwegen proberen te onderbouwen waarom mijn vraag wordt genegeerd.
Omdat ik als niet-moslim weet dat volgens moslims de Koran het woord van God is. Hier begon de islam.quote:Op woensdag 3 juni 2009 12:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waarom zou je als niet moslim meer waarde hechten aan de koran dan aan de hadith?
Ga iemand in hokjes plaatsen met je 'jullie'quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:40 schreef Levolution het volgende:
[..]
Blijkbaar steken 'jullie' 'ons' aan met de gave om vragen te vermijden.![]()
De moslim staat hier niet discussie omdat een moslim sowieso niet zal aannemen dat het bedekken niet voorkomt in de Hadith of Koran en zal de één ook naast de ander plaatsen als aanvullend materiaal. En nogmaals wordt mijn vraag niet beantwoord :quote:Ik heb toch echt mijn best gedaan om een antwoord te geven, maar vooruit, nog een poging, ik hou er niet van om er omheen te draaien. De vraag luidde als volgt:
[..]
Omdat ik als niet-moslim weet dat volgens moslims de Koran het woord van God is. Hier begon de islam.
Dan vind ik dat een belangrijkere bron om de islam te begrijpen dan de hadiths die erna zijn geschreven (en die dus niet 'het woord van God' zijn maar de woorden van mensen).
Dus: ik hecht eigenlijk aan geen van beide inhoudelijke waarde, maar vind door bovengenoemde reden de Koran wel belangrijker om de islam mee te omschrijven.
Ik ga slechts mee in de redenatie van moslims die zelf naar de Koran wijzen en zelf uitleggen dat de Hadith niet het rechtstreekse woord van God is (misschien omdat daar zaken in staan waar ze zich liever niet aan houden)quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ga iemand in hokjes plaatsen met je 'jullie'
[..]
De moslim staat hier niet discussie omdat een moslim sowieso niet zal aannemen dat het bedekken niet voorkomt in de Hadith of Koran en zal de één ook naast de ander plaatsen als aanvullend materiaal. En nogmaals wordt mijn vraag niet beantwoord :
De niet-moslim, iemand die niet gelooft in de goddelijkheid van de Koran of profeetschap van Mohammed, die heeft totaal geen reden om de ene boek boven het ander te plaatsen omdat het beiden overgeleverde uitspraken / verzen zijn uit de mond van Mohammed. Om dan in het vervolg tegen een moslim te zeggen 'Ja maar het staat niet in de Koran, dus....' is een onzin opstelling en net zo een selectieve cherrypicking als we van dogmatici gewend zijn.
Vandaar ook de aanhalingstekens in mijn matige grap.quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:45 schreef Triggershot het volgende:
Ga iemand in hokjes plaatsen met je 'jullie'
Dit vind ik dan weer een beetje kinderachtig van jou. Ik heb precies jouw vraag beantwoord, dat jij het er niet mee eens bent wil niet zeggen dat ik jouw vraag niet beantwoord.quote:De moslim staat hier niet discussie omdat een moslim sowieso niet zal aannemen dat het bedekken niet voorkomt in de Hadith of Koran en zal de één ook naast de ander plaatsen als aanvullend materiaal. En nogmaals wordt mijn vraag niet beantwoord :
De niet-moslim, iemand die niet gelooft in de goddelijkheid van de Koran of profeetschap van Mohammed, die heeft totaal geen reden om de ene boek boven het ander te plaatsen omdat het beiden overgeleverde uitspraken / verzen zijn uit de mond van Mohammed. Om dan in het vervolg tegen een moslim te zeggen 'Ja maar het staat niet in de Koran, dus....' is een onzin opstelling en net zo een selectieve cherrypicking als we van dogmatici gewend zijn.
Joh, en ik daar denken dat ik niet eens moslim ben.quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:57 schreef Levolution het volgende:
[..]
Vandaar ook de aanhalingstekens in mijn matige grap.
[..]
Dit vind ik dan weer een beetje kinderachtig van jou. Ik heb precies jouw vraag beantwoord, dat jij het er niet mee eens bent wil niet zeggen dat ik jouw vraag niet beantwoord.
Sinds wanneer mag je bovendien niet de ene bron boven de andere stellen, ook al ben je het niet eens met de schrijver ervan?
Als moslims beweren dat de Koran van God zelf komt, dan mag ik er als niet-moslim toch wel vanuit gaan dat dit boek belangrijk is (voor de moslims)?
Persoonlijke aanval omdat je mij 3x om herhaling vraagt: typisch gelovigen die de ander het zwijgen willen opleggen omdat zij kafir zijn en dus geen recht van spreken zouden hebben.
Jij vraagt mij waarom ik meer waarde aan de Koran hecht. Ik zeg dat ik dat doe omdat de Koran volgens moslims het woord van God is. Het woord van God lijkt mij heiliger dan de ahadith die door mensen zijn geschreven. Vraag beantwoord.quote:Op woensdag 3 juni 2009 18:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Joh, en ik daar denken dat ik niet eens moslim ben.
Ten eerste de Hadith en Koran vullen elkaar in, ten tweede is de vraag nog steeds niet beantwoord nee, gezien de schrijver van beide boeken één en zelfde persoon is, dat er redenaties eromheen wordt gehangen om nuance in beide overleveringen te brengen betekent niet dat er op inhoudelijk niveau een vraag is beantwoord.
En wat betreft het niet mogen, van mij mag je alles, daar ging het dan ook niet om.
Bronquote:Een moslim hoeft niet te geloven in een hadith. De Koran is altijd de primaire bron.
Dat is toch altijd zo tussen gelovigen en niet/anders gelovigen? Burrakius gaat ook niet in discussie. Hij legt alleen zijn religie aan je uit en als je met argumenten komt om aan te geven dat zijn redenatie niet klopt wil ie niet meer met je praten.quote:Op woensdag 3 juni 2009 19:57 schreef Modus het volgende:
Volgens mij praten jullie nu echt volkomen langs elkaar heen...
Trigger is geen gelovige?quote:
Omdat hij een keer een topic opende waarin hij zei geen moslim meer te zijn?quote:Op woensdag 3 juni 2009 20:30 schreef Modus het volgende:
Nou ik ga er voor het gemak tegenwoordig maar even vanuit dat hij niet meer in die hoedanigheid post. Alhoewel er wel vaak een zeer groot grijs gebied tussen lijkt te zitten.
Hij langs mij ja, ik beantwoord toch gewoon zijn vraagquote:Op woensdag 3 juni 2009 19:57 schreef Modus het volgende:
Volgens mij praten jullie nu echt volkomen langs elkaar heen...
Zoals ik het lees, geef jij geen antwoord op zijn vraag, of je snapt het niet.quote:Op woensdag 3 juni 2009 23:18 schreef Levolution het volgende:
[..]
Hij langs mij ja, ik beantwoord toch gewoon zijn vraag
En hoe zit het dan met de a7aadieth qoedsie?quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ga slechts mee in de redenatie van moslims die zelf naar de Koran wijzen en zelf uitleggen dat de Hadith niet het rechtstreekse woord van God is (misschien omdat daar zaken in staan waar ze zich liever niet aan houden)
Er is wel een antwoord, maar de hele discussie lijkt op een kat die achter zijn eigen staart aan rent.quote:Op woensdag 3 juni 2009 23:45 schreef Burakius het volgende:
[..]
Zoals ik het lees, geef jij geen antwoord op zijn vraag, of je snapt het niet.
In het Nederlands graag?quote:Op woensdag 3 juni 2009 23:59 schreef AY het volgende:
[..]
En hoe zit het dan met de a7aadieth qoedsie?
Zoals jij het leest, vanuit je geringe referentiekader en je dogmatische tunnelvisie ja.quote:Op woensdag 3 juni 2009 23:45 schreef Burakius het volgende:
[..]
Zoals ik het lees, geef jij geen antwoord op zijn vraag, of je snapt het niet.
quote:Als jij nog een keer durft te beweren dat de vraag niet beantwoord is, doe dan ook evenveel moeite als ik om uit te leggen waarom niet.
Vreemd dat jij niet bekend bent met Islamitische termen terwijl je hier wel even loopt te verkondigen wat al-haqq en wat al-baatil is. Wat duidelijk maakt dat jij dus gewoon een jahil bent.quote:Op donderdag 4 juni 2009 00:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
In het Nederlands graag?
Dat ik een bepaald woord niet ken gebruik jij als aanleiding om je uit de discussie terug te trekken.quote:Op donderdag 4 juni 2009 00:20 schreef AY het volgende:
[..]
Vreemd dat jij niet bekend bent met Islamitische termen terwijl je hier wel even loopt te verkondigen wat al-haqq en wat al-baatil is. Wat duidelijk maakt dat jij dus gewoon een jahil bent.
Ik zie daar binnen de bekende quantumvelden geen ruimte voor.quote:Moge Allah jouw leiden of je rug breken.
Wat ben jij een naar mannetje zeg.quote:Op donderdag 4 juni 2009 00:30 schreef AY het volgende:
Inderdaad ik trek me zelf terug en ik kom pas terug wanneer jij een aantal lessen in oesoel al-7adieth hebt gevolgd gratis en voor niets op internet zo niet dan hoef ik geen disscucise met een vieze shaytaan.
De haat, de neerbuigendheid! Je mag niet oordelen over anderen, dat is aan Allah.quote:Op donderdag 4 juni 2009 00:30 schreef AY het volgende:
Inderdaad ik trek me zelf terug en ik kom pas terug wanneer jij een aantal lessen in oesoel al-7adieth hebt gevolgd gratis en voor niets op internet zo niet dan hoef ik geen disscucise met een vieze shaytaan.
Zoals ik zei:quote:Op donderdag 4 juni 2009 00:36 schreef Nam_Soldier het volgende:
[..]
Wat ben jij een naar mannetje zeg.
quote:Op woensdag 3 juni 2009 20:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is toch altijd zo tussen gelovigen en niet/anders gelovigen? Burrakius gaat ook niet in discussie. Hij legt alleen zijn religie aan je uit en als je met argumenten komt om aan te geven dat zijn redenatie niet klopt wil ie niet meer met je praten.
Jep, en daarmee is het topic van OldJeller, "Onfatsoenlijkere maatschappij tgv minder gelovige samenleving" al totaal ontkracht.quote:
Dus wanneer Allah over Aboe Lahab spreekt mag ik niet oordelen over ziijn koefr of over zijn plaats in het vuur? In sommige gevallen is het gewoon duidelijk en heeft Allah het oordeel al bekend gemaakt aan de Dienaren.quote:Op donderdag 4 juni 2009 00:40 schreef Levolution het volgende:
[..]
De haat, de neerbuigendheid! Je mag niet oordelen over anderen, dat is aan Allah.
Hij als ongelovige heeft meer respect voor zijn medemens en verdiept zich tenminste in jouw religie. Jij daarentegen voelt je superieur en kijkt neer op een kafir en scheldt hem zelfs uit voor de duivel.
Die arrogantie past niet bepaald bij de islam, wel?
quote:Op donderdag 4 juni 2009 00:54 schreef AY het volgende:
[..]
Dus wanneer Allah over Aboe Lahab spreekt mag ik niet oordelen over ziijn koefr of over zijn plaats in het vuur? In sommige gevallen is het gewoon duidelijk en heeft Allah het oordeel al bekend gemaakt aan de Dienaren.
Daarnaast voelt iedere moslim zich superieur tegenover een kafir in zekere zin want er is een bekende hadieth die gaat als volgt: "الإسلام یعلو ولا یعلى علیه
Misschien kun je maar beter ophouden met je eigen religie zwartmaken. Maar je mag ook doorgaan natuurlijk, zodat we allemaal weer weten wat voor verknipte figuren er nog op de wereld rondlopen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 00:54 schreef AY het volgende:
[..]
Dus wanneer Allah over Aboe Lahab spreekt mag ik niet oordelen over ziijn koefr of over zijn plaats in het vuur? In sommige gevallen is het gewoon duidelijk en heeft Allah het oordeel al bekend gemaakt aan de Dienaren.
Daarnaast voelt iedere moslim zich superieur tegenover een kafir in zekere zin want er is een bekende hadieth die gaat als volgt: "الإسلام یعلو ولا یعلى علیه
Spreek voor jezelf, wil je?!quote:Op donderdag 4 juni 2009 00:54 schreef AY het volgende:
[..]
Dus wanneer Allah over Aboe Lahab spreekt mag ik niet oordelen over ziijn koefr of over zijn plaats in het vuur? In sommige gevallen is het gewoon duidelijk en heeft Allah het oordeel al bekend gemaakt aan de Dienaren.
Daarnaast voelt iedere moslim zich superieur tegenover een kafir in zekere zin want er is een bekende hadieth die gaat als volgt: "الإسلام یعلو ولا یعلى علیه
Ik kijk eerst naar de persoon zelf. Ik kan met zekere zin zeggen dat ik een willekeurige Nederlander stukker beter vind dan de inferieure jou.quote:Op donderdag 4 juni 2009 00:54 schreef AY het volgende:
[..]
Daarnaast voelt iedere moslim zich superieur tegenover een kafir in zekere zin want er is een bekende hadieth die gaat als volgt: "الإسلام یعلو ولا یعلى علیه
Wie ben jij om iemand duivel te noemen of kafir. Weet je wel hoe gevaarlijk het is iemand kafir te noemen? Als je dat tegen iemand zeg dan is één van de twee kafir.quote:Op donderdag 4 juni 2009 00:54 schreef AY het volgende:
[..]
Dus wanneer Allah over Aboe Lahab spreekt mag ik niet oordelen over ziijn koefr of over zijn plaats in het vuur? In sommige gevallen is het gewoon duidelijk en heeft Allah het oordeel al bekend gemaakt aan de Dienaren.
Daarnaast voelt iedere moslim zich superieur tegenover een kafir in zekere zin want er is een bekende hadieth die gaat als volgt: "الإسلام یعلو ولا یعلى علیه
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |