abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 juni 2009 @ 12:45:05 #226
3542 Gia
User under construction
pi_69631062
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 12:36 schreef Burakius het volgende:

[..]

Maak eens een verschil tussen wat er aan regels is, en hoeveel er zijn die deze regels aan hun laars lappen. Ik heb het over Qu'ran en Hadith, jij over individuele moslima's op straat.
Veel individuele moslima's op straat, dus.

Verder is het onzin om een regel die honderden jaren geleden, in de woestijn, verzonnen is, toe te passen in een land waar dit voor het klimaat al niet nodig is.

Ik kan me zo voorstellen dat de profeet van de vrouwen verwachtte dat ze hun lange hoofddoek (die ze droegen tegen het zand en de zon) over hun rondingen lieten hangen om zoveel mogelijk verborgen te houden. Als dat de regel is, kan ik het er nog wel mee eens zijn ook. En zo staat die regel ook in de koran.

Echter nu is de interpretatie: De vrouwen bedekten toen hun haar, dus moet dat nu ook.
En dat is dus, m.i. kolder, omdat ze nu alleen hun haar bedekken en verder lonken met alles wat ze bezitten.
pi_69631167
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 12:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Veel individuele moslima's op straat, dus.

Verder is het onzin om een regel die honderden jaren geleden, in de woestijn, verzonnen is, toe te passen in een land waar dit voor het klimaat al niet nodig is.

Ik kan me zo voorstellen dat de profeet van de vrouwen verwachtte dat ze hun lange hoofddoek (die ze droegen tegen het zand en de zon) over hun rondingen lieten hangen om zoveel mogelijk verborgen te houden. Als dat de regel is, kan ik het er nog wel mee eens zijn ook. En zo staat die regel ook in de koran.

Echter nu is de interpretatie: De vrouwen bedekten toen hun haar, dus moet dat nu ook.
En dat is dus, m.i. kolder, omdat ze nu alleen hun haar bedekken en verder lonken met alles wat ze bezitten.
De regels zijn duidelijk (ga paar pagina's terug) en niet multi-interpretabel. Er staat duidelijk in de Qu'ran dat men het moet bedekken (en niet voor zand, lees het maar na).

Wat kan mij het schelen dat die moslima's dat doen. Lang niet alle. Moeten ze maar beter de Islam leren kennen. Ik zeg alleen wat volgens de Islam de regels zijn.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 12:52:18 #228
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_69631244
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 12:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Geloof niet dat ze het voor kinderen doen vanwege de mogelijke verleiding, maar meer uit het oogpunt: Jong geleerd is oud gedaan. Ze kunnen er maar beter alvast aan wennen.

Zielig vind ik het wel, het belemmert toch bij het spel. Gymles, zwemles, noem maar op.
Moslims hoeven niet te spelen
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_69631280
Nog maar een keer dan. Kan zijn dat Bakkus er "toevallig" overheen keek:
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 12:23 schreef Burakius het volgende:

[..]

Volgens de Islam mogen moslima's dan ook geen make-up op of parfum dragen(in het openbar, wel voor den man en familie etc.). Het is "het Westen" wat ze hier tot toe heeft gezet. Dus dank je wel voor het bewijzen van mijn punt.
Dus je stelt als moslim voor al die moslim mannen en moslim vrouwen in een vliegtuig te zetten en uit die westerse cultuur te halen en terug te brengen naar hun "home-base"?
Ik ben het met je eens.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 12:54:57 #230
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_69631303
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 12:49 schreef Burakius het volgende:

[..]

De regels zijn duidelijk (ga paar pagina's terug) en niet multi-interpretabel. Er staat duidelijk in de Qu'ran dat men het moet bedekken (en niet voor zand, lees het maar na).
Hun boezem en hun "schaamte"

Maar er staat niet in de Koran dat ze een hoofddoek op moeten?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_69633000
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 12:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Hun boezem en hun "schaamte"

Maar er staat niet in de Koran dat ze een hoofddoek op moeten?
Hij wil maar geen antwoord geven he? LOL
  dinsdag 2 juni 2009 @ 15:42:37 #232
3542 Gia
User under construction
pi_69635827
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 12:49 schreef Burakius het volgende:

[..]

De regels zijn duidelijk (ga paar pagina's terug) en niet multi-interpretabel. Er staat duidelijk in de Qu'ran dat men het moet bedekken (en niet voor zand, lees het maar na).

Wat kan mij het schelen dat die moslima's dat doen. Lang niet alle. Moeten ze maar beter de Islam leren kennen. Ik zeg alleen wat volgens de Islam de regels zijn.
Ik heb die tekst al meermalen opgezocht en volgens mij staat er iets in de trant van:

Laat hun doeken datgeen bedekken dat bedekt dient te worden. Of er worden woorden als 'sieraad bedekken' gebruikt.

Hoezo niet multi-interpretabel?

Komt ie, nogmaals:
quote:
31. En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot Allah, o gelovigen, opdat gij moogt slagen.
Er staat dat ze hoofddoeken dragen. Logisch, in een woestijn. En er staat dat ze die hoofddoeken over hun boezem moeten laten hangen.
Er staat niet dat een hoofddoek verplicht is en dat het vooral het haar verborgen moet worden. Het gaat hoofdzakelijk over de boezem, wat als schoonheid wordt gezien.

Maar ja, als een zogenaamde 'geleerde' dat interpreteert als: Ze droegen toch hoofddoeken, dus moet dat nu ook........

[ Bericht 22% gewijzigd door Gia op 02-06-2009 15:52:01 ]
pi_69637702
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 15:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb die tekst al meermalen opgezocht en volgens mij staat er iets in de trant van:

Laat hun doeken datgeen bedekken dat bedekt dient te worden. Of er worden woorden als 'sieraad bedekken' gebruikt.

Hoezo niet multi-interpretabel?

Komt ie, nogmaals:
[..]

Er staat dat ze hoofddoeken dragen. Logisch, in een woestijn. En er staat dat ze die hoofddoeken over hun boezem moeten laten hangen.
Er staat niet dat een hoofddoek verplicht is en dat het vooral het haar verborgen moet worden. Het gaat hoofdzakelijk over de boezem, wat als schoonheid wordt gezien.

Maar ja, als een zogenaamde 'geleerde' dat interpreteert als: Ze droegen toch hoofddoeken, dus moet dat nu ook........
Niet lullig bedoeld hoor... maar wat zijn die moslims idioten als ze dit zo interpreteren.

Staat er in de Koran net zoals in de bijbel iets over "bezit" en een negatief daglicht? Kunnen we lachen. Moeten ze hun mobieltje en bontkraagjes inleveren.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 16:59:42 #234
3542 Gia
User under construction
pi_69638103
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 16:46 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Niet lullig bedoeld hoor... maar wat zijn die moslims idioten als ze dit zo interpreteren.

Staat er in de Koran net zoals in de bijbel iets over "bezit" en een negatief daglicht? Kunnen we lachen. Moeten ze hun mobieltje en bontkraagjes inleveren.
Tja, jij hebt je naam mee, maar ik weet even niet op welke tekst je doelt.

Maar....die staat ongetwijfeld wel in de koran. De koran is namelijk een samenraapsel van de Thorah en de Bijbel en dan omgezet in wetten. Staat er in de bijbel bijvoorbeeld dat men in die tijd niet omging met nietgelovigen, dan staat in de koran dat het niet hoort om om te gaan met nietgelovigen tenzij zij de islam respecteren enz....blablabla....
  dinsdag 2 juni 2009 @ 19:17:47 #235
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_69642635
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 10:58 schreef Burakius het volgende:

[..]

1. Nee het staat niet open voor interpretaties. En ten tweede zijn hadiths niet interpretaties van de Qu'r an. Hadith is alles wat de profeet (vzmh)heeft gezegd, heeft gedaan. Wanneer er in de Qu'ran staat dat je moet bidden, dan kijkt men naar de profeet (vzmh) hoe het moet. Dit is geen interpretatie, maar direct de uitvoering van Allah's wil door zijn profeet. Zodoende ook hoe een vrouw zich moet bedekken is te wten via de hadith, wat weer zelf een niet-interpretabele uitleg is van wat er in de Qu'ran staat.

2. Omdat een hoofddoek om je lul het niet in bedwang houdt. Het is normaal dat mannen zich aangetrokken voelen tot vrouwen. Hoe wou je je anders voort planten. Dit moet echter binnen gestelde regels blijven (huwelijk). De vrouwen moeten zich bedekken van Allah (c.c.) zoals we nu weten. Wie zegt dat de hoofddoek alleen de functie heeft mannen te preventeren van geilheid? Zoals ik al zei, het komt ten goede van de mens.

3.Nee dus onderzoeken moslims hun eigen geloof niet. Ze kunnen niks interpreten, omdat ze al niets lezen in the first place. Over de hadith met Aicha. Hier heeft Trigger een keer iets over uiteengezet. Een geheel topic, waaruit bleek dat Aicha niet 9 kon zijn, maar eerder 17-21 moest zijn. Als ik het vind (en tijd heb) geef ik je de link wel (pm me om me te herinerren).

4.Helaas is dit waar. De vrouwen moeten zelf ook eens goed lezen wat hun rechten zijn.
Jij bent zo flauw bezig. Alles zus en zo en als er een keer iets negatiefs ter sprake komt (Aicha) heb je er meteen een excuus voor.

Jij neemt die hadiths toch zo serieus? Dat Aicha 9 jaar was staat ook in hadiths.
Jij neemt die geleerden toch zo serieus? Dat Aicha 9 jaar was zegt Ibn Hisham ook.

Dus om het even samen te vatten voor je zodat je er niet weer omheen lult:

Jij beweert dat hadiths en geleerden de ware betekenis van de Koran kennen en deze verspreiden. Beide zeggen dat Aicha 9 jaar was. Dus volgens jouw bronnen is dat gewoon waar. En dan ga je het ontkennen (omdat het een smerige streek is) en zijn die hadiths opeens niet meer zo belangrijk voor je. Hypocriet.
This isn't even my final form.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 19:43:03 #236
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_69643478
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 19:17 schreef Levolution het volgende:

[..]

Jij bent zo flauw bezig. Alles zus en zo en als er een keer iets negatiefs ter sprake komt (Aicha) heb je er meteen een excuus voor.

Jij neemt die hadiths toch zo serieus? Dat Aicha 9 jaar was staat ook in hadiths.
Jij neemt die geleerden toch zo serieus? Dat Aicha 9 jaar was zegt Ibn Hisham ook.

Dus om het even samen te vatten voor je zodat je er niet weer omheen lult:

Jij beweert dat hadiths en geleerden de ware betekenis van de Koran kennen en deze verspreiden. Beide zeggen dat Aicha 9 jaar was. Dus volgens jouw bronnen is dat gewoon waar. En dan ga je het ontkennen (omdat het een smerige streek is) en zijn die hadiths opeens niet meer zo belangrijk voor je. Hypocriet.
Overleveringen door Hisham worden niet eens betrouwbaar geacht.
What lies in the shadow of the statue?
pi_69644109
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 19:17 schreef Levolution het volgende:

[..]

Jij bent zo flauw bezig. Alles zus en zo en als er een keer iets negatiefs ter sprake komt (Aicha) heb je er meteen een excuus voor.

Jij neemt die hadiths toch zo serieus? Dat Aicha 9 jaar was staat ook in hadiths.
Jij neemt die geleerden toch zo serieus? Dat Aicha 9 jaar was zegt Ibn Hisham ook.

Dus om het even samen te vatten voor je zodat je er niet weer omheen lult:

Jij beweert dat hadiths en geleerden de ware betekenis van de Koran kennen en deze verspreiden. Beide zeggen dat Aicha 9 jaar was. Dus volgens jouw bronnen is dat gewoon waar. En dan ga je het ontkennen (omdat het een smerige streek is) en zijn die hadiths opeens niet meer zo belangrijk voor je. Hypocriet.
Mohammed was ook een smerige pedofiel die de Koran zodanig invulde dat hij met zij seksuele praktijken weg kon komen.
pi_69647859
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 12:26 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Dus je stelt als moslim voor al die moslim mannen en moslim vrouwen in een vliegtuig te zetten en uit die westerse cultuur te halen en terug te brengen naar hun "home-base"?
Ik ben het met je eens.
pi_69651972
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 19:43 schreef Ghazi het volgende:

[..]

Overleveringen door Hisham worden niet eens betrouwbaar geacht.
En dan is het weer niet betrouwbaar. Pleur op met je hadiths die eeuwen na de dood van Mohammed zijn opgeschreven.
  woensdag 3 juni 2009 @ 02:28:21 #240
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_69655168
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 23:12 schreef Doler12 het volgende:

[..]

En dan is het weer niet betrouwbaar. Pleur op met je hadiths die eeuwen na de dood van Mohammed zijn opgeschreven.
Haha, ze zijn alleen betrouwbaar als het ze uitkomt
Dan mag ik toch ook zeggen: De Koran is niet betrouwbaar.

Ook opvallend is dat hij weer op slechts 1 van de 2 bronnen die ik aanvoerde, reageert . Die hadiths kon hij natuurlijk niet weerleggen.
This isn't even my final form.
  woensdag 3 juni 2009 @ 03:35:18 #241
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_69655276
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 02:28 schreef Levolution het volgende:

[..]

Haha, ze zijn alleen betrouwbaar als het ze uitkomt
Dan mag ik toch ook zeggen: De Koran is niet betrouwbaar.

Ook opvallend is dat hij weer op slechts 1 van de 2 bronnen die ik aanvoerde, reageert . Die hadiths kon hij natuurlijk niet weerleggen.
Lees je in.

What was Ayesha’s (ra) age at the time of her marriage?

It is normally believed that she was nine years old at the time of her marriage with Mohammad (sws) was consummated. I do think it was according to the traditions of the Arab culture, as otherwise people would have objected to this marriage. But unfortunately, the modern day man is not satisfied with an answer as simple as that.

Reply*

To begin with, I think it is the responsibility of all those who believe that marrying a girl as young as nine years old was an accepted norm of the Arab culture, to provide at least a few examples to substantiate their point of view. I have not yet been able to find a single dependable instance in the books of Arab history where a girl as young as nine years old was given away in marriage. Unless such examples are given, we do not have any reasonable grounds to believe that it really was an accepted norm.

In my opinion, the age of Ayesha (ra) has been grossly mis-reported in the ahadith. Not only that, I think that the narratives reporting this event are not only highly unreliable but also that on the basis of other historical data, the event reported, is quite an unlikely happening. Let us look at the issue from an objective stand point. My reservations in accepting the narratives, on the basis of which, Ayeshas (ra) age at the time of her marriage with the Prophet (pbuh) is held to be nine years are:

Most of these narratives are reported only by Hisham ibn `urwah reporting on the authority of his father. An event as well known as the one being reported, should logically have been reported by more people than just one, two or three.
It is quite strange that no one from Medinah, where Hisham ibn `urwah lived the first seventy one years of his life has narrated the event, even though in Medinah his pupils included people as well known as Malik ibn Anas. All the narratives of this event have been reported by narrators from Iraq, where Hisham is reported to have had shifted after living in Medinah for seventy one years.
Tehzibu'l-tehzib, one of the most well known books on the life and reliability of the narrators of the traditions of the Prophet (pbuh) reports that according to Yaqub ibn Shaibah: "narratives reported by Hisham are reliable except those that are reported through the people of Iraq". It further states that Malik ibn Anas objected on those narratives of Hisham which were reported through people of Iraq. (vol 11, pg 48 - 51)
Mizanu'l-ai`tidal, another book on the narrators of the traditions of the Prophet (pbuh) reports that when he was old, Hisham's memory suffered quite badly. (vol 4, pg 301 - 302)
According to the generally accepted tradition, Ayesha (ra) was born about eight years before Hijrah. But according to another narrative in Bukhari (kitabu'l-tafseer) Ayesha (ra) is reported to have said that at the time Surah Al-Qamar, the 54th chapter of the Qur'an, was revealed, "I was a young girl". The 54th surah of the Qur'an was revealed nine years before Hijrah. According to this tradition, Ayesha (ra) had not only been born before the revelation of the referred surah, but was actually a young girl (jariyah), not an infant (sibyah) at that time. Obviously, if this narrative is held to be true, it is in clear contradiction with the narratives reported by Hisham ibn `urwah. I see absolutely no reason that after the comments of the experts on the narratives of Hisham ibn `urwah, why we should not accept this narrative to be more accurate.
According to a number of narratives, Ayesha (ra) accompanied the Muslims in the battle of Badr and Uhud. Furthermore, it is also reported in books of hadith and history that no one under the age of 15 years was allowed to take part in the battle of Uhud. All the boys below 15 years of age were sent back. Ayesha's (ra) participation in the battle of Badr and Uhud clearly indicate that she was not nine or ten years old at that time. After all, women used to accompany men to the battle fields to help them, not to be a burden on them.
According to almost all the historians Asma (ra), the elder sister of Ayesha (ra) was ten years older than Ayesha (ra). It is reported in Taqri'bu'l-tehzi'b as well as Al-bidayah wa'l-nihayah that Asma (ra) died in 73 hijrah when she was 100 years old. Now, obviously if Asma (ra) was 100 years old in 73 hijrah she should have been 27 or 28 years old at the time of hijrah. If Asma (ra) was 27 or 28 years old at the time of hijrah, Ayesha (ra) should have been 17 or 18 years old at that time. Thus, Ayesha (ra), if she got married in 1 AH (after hijrah) or 2 AH, was between 18 to 20 years old at the time of her marriage.
Tabari in his treatise on Islamic history, while mentioning Abu Bakr (ra) reports that Abu Bakr had four children and all four were born during the Jahiliyyah -- the pre Islamic period. Obviously, if Ayesha (ra) was born in the period of jahiliyyah, she could not have been less than 14 years in 1 AH -- the time she most likely got married.
According to Ibn Hisham, the historian, Ayesha (ra) accepted Islam quite some time before Umar ibn Khattab (ra). This shows that Ayesha (ra) accepted Islam during the first year of Islam. While, if the narrative of Ayesha's (ra) marriage at seven years of age is held to be true, Ayesha (ra) should not have been born during the first year of Islam.
Tabari has also reported that at the time Abu Bakr planned on migrating to Habshah (8 years before Hijrah), he went to Mut`am -- with whose son Ayesha (ra) was engaged -- and asked him to take Ayesha (ra) in his house as his son's wife. Mut`am refused, because Abu Bakr had embraced Islam, and subsequently his son divorced Ayesha (ra). Now, if Ayesha (ra) was only seven years old at the time of her marriage, she could not have been born at the time Abu Bakr decided on migrating to Habshah. On the basis of this report it seems only reasonable to assume that Ayesha (ra) had not only been born 8 years before hijrah, but was also a young lady, quite prepared for marriage.
According to a narrative reported by Ahmad ibn Hanbal, after the death of Khadijah (ra), when Khaulah (ra) came to the Prophet (pbuh) advising him to marry again, the Prophet (pbuh) asked her regarding the choices she had in her mind. Khaulah said: "You can marry a virgin (bikr) or a woman who has already been married (thayyib)". When the Prophet (pbuh) asked about who the virgin was, Khaulah proposed Ayesha's (ra) name. All those who know the Arabic language, are aware that the word "bikr" in the Arabic language is not used for an immature nine year old girl. The correct word for a young playful girl, as stated earlier is "Jariyah". "Bikr" on the other hand, is used for an unmarried lady, and obviously a nine year old is not a "lady".
According to Ibn Hajar, Fatimah (ra) was five years older than Ayesha (ra). Fatimah (ra) is reported to have been born when the Prophet (pbuh) was 35 years old. Thus, even if this information is taken to be correct, Ayesha (ra) could by no means be less than 14 years old at the time of hijrah, and 15 or 16 years old at the time of her marriage.


These are some of the major points that go against accepting the commonly known narrative regarding Ayesha's (ra) age at the time of her marriage.

In my opinion, neither was it an Arab tradition to give away girls in marriage at an age as young as nine or ten years, nor did the Prophet (pbuh) marry Ayesha (ra) at such a young age. The people of Arabia did not object to this marriage, because it never happened in the manner it has been narrated.

I hope I have been of some help.

Best Regards

The Learner

http://www.islamawareness.net/FAQ/what_was_ayesha.html
What lies in the shadow of the statue?
  woensdag 3 juni 2009 @ 04:47:04 #242
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_69655334
quote:
Laten we stellen dat meneer 'The Learner' gelijk heeft. Dan kloppen die hadiths voor geen meter (no shit), zelfs hijzelf geeft dat aan, zij het met mildere woorden:
quote:
In my opinion, the age of Ayesha (ra) has been grossly mis-reported in the ahadith. Not only that, I think that the narratives reporting this event are not only highly unreliable but also that on the basis of other historical data, the event reported, is quite an unlikely happening
Dus al die hadiths kunnen onbetrouwbaar zijn en derhalve hoeven vrouwen hoogstwaarschijnlijk geen hoofddoek te dragen.
Eens? Ik ben benieuwd wat voor kutsmoes Burakius daar weer voor verzint.
This isn't even my final form.
  woensdag 3 juni 2009 @ 07:36:17 #243
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_69655570
Pedofiliteit valt natuurlijk op geen enkele manier goed te praten, religieus niet en theoretisch niet. Of het vroeger nou normaal was of niet. Net als het trouwen met een bloedeigen neef.
Volg je hart, gebruik je verstand.
  woensdag 3 juni 2009 @ 10:20:31 #244
3542 Gia
User under construction
pi_69657786
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 07:36 schreef heartz het volgende:
Pedofiliteit valt natuurlijk op geen enkele manier goed te praten, religieus niet en theoretisch niet. Of het vroeger nou normaal was of niet. Net als het trouwen met een bloedeigen neef.
Pedofiliteit?

Trouwen met je neef mag gewoon. Kindjes krijgen is echter geen goed idee.
  woensdag 3 juni 2009 @ 11:22:31 #245
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_69659541
Een oude man die een jong meisje in zijn bed neemt is IMO altijd gewoon een vieze ouwe vent., óók als het meisje ouder is dan 9 jaar.

Een meisje op die leeftijd ( 9jr) of jonger nog een doek op haar hoofd laten dragen vind ik góór. Het is een kind en dat is niet op sex belust. Dat heb je maar te respecteren.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_69660234
Ik dacht dat we het hier over hoofddoeken hadden?
pi_69661168
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 04:47 schreef Levolution het volgende:

[..]

Laten we stellen dat meneer 'The Learner' gelijk heeft. Dan kloppen die hadiths voor geen meter (no shit), zelfs hijzelf geeft dat aan, zij het met mildere woorden:
[..]

Dus al die hadiths kunnen onbetrouwbaar zijn en derhalve hoeven vrouwen hoogstwaarschijnlijk geen hoofddoek te dragen.
Eens? Ik ben benieuwd wat voor kutsmoes Burakius daar weer voor verzint.
Er zijn verschillende soorten hadith. De hadith die ik heb aangevoerd zijn "sahih" hadith, oftewel geen twijfel mogelijk.

Maar dit gaat erg offtopic en vanwege dat er hier geen discussie meer wordt gevoerd, maar gewoon zomaar geschreeuwd reageer ik niet meer.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  woensdag 3 juni 2009 @ 12:28:37 #248
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_69661589
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 12:15 schreef Burakius het volgende:

[..]

Er zijn verschillende soorten hadith. De hadith die ik heb aangevoerd zijn "sahih" hadith, oftewel geen twijfel mogelijk.

Maar dit gaat erg offtopic en vanwege dat er hier geen discussie meer wordt gevoerd, maar gewoon zomaar geschreeuwd reageer ik niet meer.
vinger, oor, la.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_69661620
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 12:15 schreef Burakius het volgende:
De hadith die ik heb aangevoerd zijn "sahih" hadith, oftewel geen twijfel mogelijk.
En daar sla je dus elke vorm van discussie mee dood. Ik snap dat wel, als dat je belevingswereld is, tja, dan is dat je standpunt, maar er zijn dus hele volksstammen die er wel zelf kritisch over nadenken.

Het probleem van die 'onfeilbaarheid' van dat soort hadiths is, is dat die alleen ondersteund wordt door die hadiths zelf.
pi_69661837
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 12:29 schreef Modus het volgende:

[..]

En daar sla je dus elke vorm van discussie mee dood. Ik snap dat wel, als dat je belevingswereld is, tja, dan is dat je standpunt, maar er zijn dus hele volksstammen die er wel zelf kritisch over nadenken.

Het probleem van die 'onfeilbaarheid' van dat soort hadiths is, is dat die alleen ondersteund wordt door die hadiths zelf.
Waarom zou je als niet moslim meer waarde hechten aan de koran dan aan de hadith?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2009 12:37:37 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')