Inderdaadquote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:28 schreef eentwee het volgende:
D'r zitten hier volgens mij wel een paar Herbert Dijkstra's.. bij elke versnelling (of gewoon gezellig tussendoor) wordt wel gevraagd/genoemd waar Menchov zit
Leek me wel.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:27 schreef TargaFlorio het volgende:
Ten Dam nu boven (bij Seeldraeyers)?
Shit, is net Palmboom313 er niet.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Menchov slaat zijn slag in de afdaling
Nou hij heeft toch een aardige voorsprongquote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:36 schreef marcodej het volgende:
Mwah... Sastre, Menchov en Pellizotti bij elkaar en er vlak achter.
Inderdaad, als de klim langer is dan komen anderen uiteindelijk wel terug.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:38 schreef Sautor het volgende:
Di Luca profiteert maximaal van zijn explosiviteit
Hij moet het hier ook doen. Hij zal in de tijdrit wel tijd verliezen.quote:
Dat is dus het verradelijke van die tijdrit die nog nooit verreden is. Je hebt geen flauw idee hoe de verhoudingen liggen. Als iemand hem helemaal verkeerd indeelt, of juist op het vlakke gast en rustig bergop rijdt...quote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Di Luca gaat geen 2 minuten verliezen op die lui in de tijdrit.
Neuh, hij werd er volgens mij wel degelijk gewoon afgereden.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:47 schreef vivelafete het volgende:
Volgens mij had Menchov geen slecht moment, maar schakelde hij mis toen Di Luca aanging. Je zag hem dacht ik even naar zijn ketting kijken.
Goed gedaan ook in de afdaling, daar reed hij heel alert.
Goede overwinning van Di Luca, al vond ik de etappe in zijn geheel wat tegenvallen.
Idd, vond ook wel opvallend dat ie in de eerste groep zat in/na de afdalingquote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:46 schreef TheArt het volgende:
Menchov wint tijd op een paar concurrenten in de afdaling. Dat is ook nieuw zeg.
Toch vind ik het ook wel stijl hebben dat hij van alles zegt in de krant en in z'n roze truitje vandaag het dan gewoon even waarmaakt. Mooie etappe inderdaadquote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:48 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wat een briljante etappe was dit, althans het einde. Had alles.
Wel jammer dat Di Luca heeft gewonnen, vind ik.
quote:1 - Di Luca
2 - Pellizotti 10"
3 - Menchov
4 - Sastre
5 - Arroyo 26"
6 - Soler 29"
7 - Basso
8 - Leipheimer
9 - Joaquim Rodriguez
10 - Rogers
11 - Garzelli
12 - Simoni
13 - Armstrong
14 - Scarponi 41"
15 - Bruseghin 45"
16 - Valjavec
17 - Cioni 1'34"
18 - Cunego
19 - Franscesco Masciarelli
20 - Seeldrayers
21 - Popovych
22 - Lövkvist 1'40"
23 - Ochoa
24 - Jackson Rodriguez
25 - Horner
26 - Kessiakoff
27 - Deignan
28 - Ten Dam
29 - Gustov
Ja is waar, wordt wel weer fascinerend.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:47 schreef Sautor het volgende:
[..]
Dat is dus het verradelijke van die tijdrit die nog nooit verreden is. Je hebt geen flauw idee hoe de verhoudingen liggen. Als iemand hem helemaal verkeerd indeelt, of juist op het vlakke gast en rustig bergop rijdt...
Ik mag hem niet, om verschillende redenen, maar vind het paradoxaal genoeg toch ook wel weer leuk dat hij erbij is.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:50 schreef Appeltjesmoes het volgende:
[..]
Toch vind ik het ook wel stijl hebben dat hij van alles zegt in de krant en in z'n roze truitje vandaag het dan gewoon even waarmaakt.
Misschien leert hij.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:48 schreef MarkoA. het volgende:
[..]
Idd, vond ook wel opvallend dat ie in de eerste groep zat in/na de afdaling
Temeer omdat Lance Armstrong in goede doen begint te komen, ben benieuwd hij heeft hier zn zinnen opgezet.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:56 schreef Ereinion het volgende:
Ik ben razend benieuwd naar de tijdrit van donderdag, dat kan nog wel eens verrassende resultaten opleveren.
Armstrong zeker sterk ja, zeker als je bedenkt dat hij ook nog heeft lopen knechten deze etappe.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:02 schreef Devpartner het volgende:
allee als Armstrong begint hier wel stillaan met de beste mee te rijden... zie die de laatste tijdrit wel de rest degraderen
Ja en? Leuk Armstrong, maar die gaat die tijdrit natuurlijk nooit winnen. Zeker niet door dit speciale parcours.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:58 schreef maril het volgende:
[..]
Temeer omdat Lance Armstrong in goede doen begint te komen, ben benieuwd hij heeft hier zn zinnen opgezet.
Zou jij dit topic ff een schopje richting wielrenfilter willen gevenquote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
Die lange tijdrit is niet echt specifiek voor de tijdrijders, ik denk dat dat daar de verhoudingen van vandaag min of meer hetzelfde gaan blijven.
Ardila is echt niet half hoor, de afgelopen etappes deed die zijn werk meer dan behoorlijk. Volgens mij is hij er alleen helemaal niet op gebrand om ook goede uitslagen te rijden.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik zie Di Luca op zijn minst top 5 rijden. Dan kan je nog altijd minuten verliezen, maar dat verwacht ik toch niet. Lijkt me gewoon een tijdrit waarin de sterkeren sowieso komen boven drijven en dat is blijkbaar Di Luca.
Het zou voor Menchov ook gewoon een slechte zaak zijn om nu roze te pakken, daarvoor heeft hij (ondanks Ten Dam en een halve Ardila) de ploeg niet voor. Als dat al gaat gebeuren, dan moet het in de slottijdrit (al is die wat aan de korte kant).
Hij heeft in de rit naar Bergamo wel het een en ander bijgedragen in de achtervolging, maar of hij met een roze trui in de ploeg net zo vlot meekan als ten Dam, weet ik zonet nog niet.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:46 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Ardila is echt niet half hoor, de afgelopen etappes deed die zijn werk meer dan behoorlijk. Volgens mij is hij er alleen helemaal niet op gebrand om ook goede uitslagen te rijden.
Dat hebben we gezien in de Giro Vuelta waar Menchov in het goud werd afgeslacht door Heras en ploeg.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:42 schreef Mr_DG het volgende:
Bovendien brengt een roze trui van Menchov krachten naar boven in renners als Tjallingii, van Emden en Stamsnijder die ze waarschijnlijk anders niet zouden hebben.
Weer zo'n cliché.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:46 schreef TheArt het volgende:
Menchov wint tijd op een paar concurrenten in de afdaling. Dat is ook nieuw zeg.
Dat is geen cliché. Het is een cliché dat hij zogezegd altijd tijd verliest in de afdaling, maar effectief tijd winnen op concurrenten heeft hij nog bijna nooit gedaan.quote:
een team met renners als Boven, De Groot, Vastaranta en Veneberg kun je echt niet vergelijken met de renners die Menchov dit jaar omringen in de Giro. Heel die Liberty Seguros ploeg zat toen flink onder de Epo (oa Scarponi en Heras). Was toen niet tegen op te boksen voor Raboquote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat hebben we gezien in de Giro Vuelta waar Menchov in het goud werd afgeslacht door Heras en ploeg.
Heeft hij zich laten duwen?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:26 schreef TheArt het volgende:
Ten Dam heeft straftijd gekregen, want in het klassement staat hij opeens achter Seeldrayers. Rabo staat ook opeens na de etappe van vandaag laatste in het Fair Play-klassement.
Ik denk een vluchter/groepje, ik denk niet dat het peloton op die laatste pukkel of daarna alles bij elkaar kunnen houden.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:35 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat verwacht men eigenlijk voor morgen? Met eigenlijk weer een halve afdaling op het einde ? Is er trouwens ergens op internet een stream van deze uitzending te vinden live elke dag? Ik ontvang geen sporza hier.
hier kreeg ik een flashback.. alsof een Cobra mij in de ogen keek..quote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:50 schreef Appeltjesmoes het volgende:
[..]
Toch vind ik het ook wel stijl hebben dat hij van alles zegt in de krant en in z'n roze truitje vandaag het dan gewoon even waarmaakt.
quote:'Kijk niet meer naar het klassement'
Laurens ten Dam laat zijn klassementskansen varen. Hij zet al zijn kaarten op Denis Menchov.
Laurens ten Dam beleefde dinsdag zijn eerste slechte dag deze Giro. De beste Nederlander in koers werd onderweg geplaagd door maag- en darmklachten. Vermoedelijk het gevolg van teveel vloeibaar voedsel in de eerste supersnel afgelegde uren. "Ik heb zowat de hele dag met die zoete meuk van gelletjes in mijn mond rond gereden. Na de finish ben ik als een haas naar de pot gerend en helemaal leeggelopen." Ten Dam hoopt de komende dagen krachten te kunnen sparen om zijn kopman in de slotweek volop te steunen.
Je zat voor het eerst deze ronde niet bij de allerbesten. Het verlies was niet super, maar had je een mindere dag?
"De laatste veertig kilometer was ik leeg. Op weg naar Sestrières kreeg ik serieus last van maag en darmen. De eerste uren hebben we zo hard gereden, dat er geen tijd was voor vast voedsel. Dus alleen gelletjes en drinken. Daar reageerden mijn ingewanden dit keer heel slecht op. In de finale was de pijp echt leeg. Jammer, want de eerste col ging ik nog goed mee omhoog. Bovenop zat ik in een groep van de beste twintig. Eerder had ik nog samen met Mauricio en Dmitryi een gat naar een groep van achttien dicht gereden. Daar zaten een paar man van LPR in, maar niemand van ons. In de finale probeerde ik aan te klampen om bij Denis te blijven, maar het lukte echt niet meer."
Ben je bang dat het gezondheidsprobleem structureel gaat worden, of was het een incident?
"Ik denk het laatste. Het was volgens mij echt een reactie op al het vloeibare voedsel. Ik heb bijna de hele dag met die zoete meuk van gelletjes in mijn mond rond gereden. Na de finish ben ik als een haas naar de pot gerend en helemaal leeggelopen. Nu, een uurtje later, voel ik me al een stuk beter. Het is zaak me vanavond goed te verzorgen en goed te rusten. De komende twee etappes worden voor mij een stuk makkelijker. Woensdag zal er echt niet tot het uiterste worden gereden en in de tijdrit probeer ik zoveel mogelijk krachten te sparen. Ik wil er volgende week helemaal staan voor Denis."
Dus je laat jouw eigen klassementsambities varen?
"Ja, nu Denis zo dicht bij de roze trui is gekomen, moet ik me daar voor honderd procent op richten. En dat is niet meer dan terecht en logisch toch? Als ik straks met Denis in de roze trui in Rome aankom, haal ik daar ook gigantisch veel voldoening uit. Jammer voor mijn eigen klassementskansen, maar daar lig ik in deze situatie eigenlijk helemaal niet wakker van. We kunnen een grote ronde winnen en daar stap ik echt wel voor opzij."
Di Luca lijkt steeds meer de grootste concurrent te worden. Verwacht je in de tijdrit een slag?
"Het is een apart mannetje en hij is in bloedvorm. Ik weet niet wat we moeten verwachten. Ik weet wel dat Denis heel goed in orde is en een goede tijdrit zal rijden, maar of dat voldoende is om Di Luca te bedreigen en de rest op afstand te houden.... De ploeg van Di Luca maakte vandaag ook een hele sterke indruk. Ik bedoel maar, we zijn er zomaar nog niet van af."
Het weekend was voor jullie heel moeilijk met het drama rond Pedro. Met Pedro gaat het zoetjes aan iets beter. Hoe gaat het nu met de ploeg?
"We hoeven gelukkig niet meer zo ongerust te zijn als zaterdag en zondag. Na de eerste nacht liepen we allemaal met een bang hart naar het ontbijt, maar de berichten zijn nu beter. Hij is er natuurlijk nog lang niet, maar we hebben wel begrepen, dat Pedro volledig kan herstellen, dus dat hij geen beperkingen zal ondervinden in zijn verdere leven. Of hij weer aan fietsen toekomt, is nu niet van belang. We denken allemaal aan Pedro en doen dat nu gelukkig zonder stress en angst."
Ergens wel beetje dom om zo tijd te verspillen. Zal in de tijdrit niet beter worden denk ik.quote:Levi said after the race: "“I lost some time as I did not take all risks to follow Pellizotti in the downhill. Sometimes you have to take decisions in a fraction of a second. It is more important to arrive alive. There are still almost two weeks to go,"
Soms is het ook beter om rustig aan te doen en je volledig te richten op je specialiteit ipv. risico's te nemen. Risico's nemen kun je immers ook je hele giro mee vergooien.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 20:54 schreef Devpartner het volgende:
[..]
Ergens wel beetje dom om zo tijd te verspillen. Zal in de tijdrit niet beter worden denk ik.
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 20:58 schreef wimderon het volgende:
Wat denk je Devpanther, gaat Lance de Tour winnen?
Klopt, dat team was bergop sowieso impotent met ook nog Scheuneman en Hayman.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:03 schreef rockin_the_lowland het volgende:
[..]
een team met renners als Boven, De Groot, Vastaranta en Veneberg kun je echt niet vergelijken met de renners die Menchov dit jaar omringen in de Giro. Heel die Liberty Seguros ploeg zat toen flink onder de Epo (oa Scarponi en Heras). Was toen niet tegen op te boksen voor Rabo
Ondanks dat me dat nog steeds een moeilijk verhaal lijkt ben ik wel weer erg onder de indruk van Armstrong vandaag. Komt daar als voorbereiding toch even net achter de absolute topfavorieten boven. En zijn einde was ook erg sterkquote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:25 schreef Devpartner het volgende:
[..]
![]()
![]()
Of dat hoop ik toch, Als hij een goede laatste tijdrit rijd waarbij hij beter of dicht bij levi in de buurt zit, dan zie ik hem de tour wel nog winnen met het kleinste verschil ooit
.
Voorzover ik heb kunnen zien reed Lance het zelf dicht.quote:Op woensdag 20 mei 2009 00:23 schreef el_salvador het volgende:
is lance aan het einde zelf teruggereden naar het groepje leipheimer of heeft rogers dat gaatje nog dichtgereden?
Waarom vind je het jammer? Di Luca is toch een mooie coureur? Hij heeft een behoorlijke sprint maar valt vaak toch aan. Vorig jaar deed hij nog een alles of niets poging in de Giro. Alleen maar mooi zo'n renner vind ik.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:56 schreef maril het volgende:
[..]
Misschien leert hij.Puike etappe, alleeen jammer dat het Di Luca was (sorry voor zijn fans
)
Hornerquote:Op woensdag 20 mei 2009 12:12 schreef KneiterS het volgende:
johanbruyneel: "We started with unpleasant news today:Chris Horner was unable to start the stage due to injuries of yesterday's crash.Bummer!We'll miss him."
Balen
Goed voor Ten Dam...quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:56 schreef Gillingham het volgende:
Vallen de nummers 11 en 12 uit het klassement zo even weg...
Donati, Meyer, Cesar en Grabovskyy hebben 1'10" op het peloton. Kansloze onderneming dus.quote:Op woensdag 20 mei 2009 14:10 schreef franklop het volgende:
Nog updates uit de koers van vandaag naast de opgaves
Net een valpartij met o.a. Gatto, Pozzato en Alberto Fernandez.. Maar ze zitten alweer op de fiets met een kleine achterstand op het pelotonquote:Op woensdag 20 mei 2009 14:10 schreef franklop het volgende:
Nog updates uit de koers van vandaag naast de opgaves
Die gaat toch niet voor het klassement, dus wat dat betreft maakt het geen zak uit. Die zal in de komende ritten alleen maar wegzakken omdat hij knecht voor Menchov. Ik wist niet dat Horner gisteren gevallen was, in die kleine afdaling?quote:
Horner was zwaar gevallen op 115mijl van het einde. Heeft de rit uitgereden door amper zen linker(?)been te kunnen gebruiken.quote:Op woensdag 20 mei 2009 14:46 schreef Sautor het volgende:
[..]
Die gaat toch niet voor het klassement, dus wat dat betreft maakt het geen zak uit. Die zal in de komende ritten alleen maar wegzakken omdat hij knecht voor Menchov. Ik wist niet dat Horner gisteren gevallen was, in die kleine afdaling?
Niets van meegekregen, maar Renaat vertelde net inderdaad linksquote:Op woensdag 20 mei 2009 15:07 schreef Devpartner het volgende:
[..]
Horner was zwaar gevallen op 115mijl van het einde. Heeft de rit uitgereden door amper zen linker(?)been te kunnen gebruiken.
quote:1 - Cavendish
2 - Farrar
3 - Petacchi
4 - Davis
5 - Hinault
6 - Vigano
7 - Boasson Hagen
8 - Serov
9 - Gatto
10 - Förster
11 - Swift
12 - Vorganov
13 - Haedo
14 - T. Fothen
15 - Gavazzi
16 - Marzoli
17 - Donati
18 - Longo Borghini
19 - Jackson Rodriguez
20 - Bruseghin
misschien, Garmin had zijn mannen te vroeg opgesoepeerdquote:Op woensdag 20 mei 2009 17:10 schreef Sautor het volgende:
Als Farrar gebracht zou zijn en niet zelf dwars door de wind had gehoeven had hij er nog wel langsgekund.
Leipheimer zal in de afdaling wel verliezen, de angsthaas. Maar dan nog moet hij het wel goed kunnen maken, net als Menchov. Maar Di Luca zal het niet zo slecht gaan doen als men voor de giro dacht. Ik zie hem morgen 3e staan na afloop.quote:Op woensdag 20 mei 2009 18:34 schreef franklop het volgende:
Zoals eerder al eens is gezegd in dit topic, het is niet echt een tijdrit voor Leipheimer, zeker met dat klimmen (en vooral het dalen). Di Luca zal best nog wel eens Roze kunnen hebben na morgen.
Ik verwacht Basso morgen niet direct voor Menchov, maar voor zijn schorsing was Basso in ieder geval een betere tijdrijder dan Menchov ooit is geweest. Waar de verwachting dat Basso veel slechter gaat zijn op gestoeld is zie ik dan ook niet direct.quote:Op woensdag 20 mei 2009 20:35 schreef ItaloDancer het volgende:
Basso zal echt veel slechter zijn dan Menchov.
Basso heeft in menig Giro en Tour tijdrit al top 5 gereden, dus aardig tijdrijden kan hij welquote:Op woensdag 20 mei 2009 20:51 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik verwacht Basso morgen niet direct voor Menchov, maar voor zijn schorsing was Basso in ieder geval een betere tijdrijder dan Menchov ooit is geweest. Waar de verwachting dat Basso veel slechter gaat zijn op gestoeld is zie ik dan ook niet direct.
Het gaat niet om het verleden maar om het hier en nu. Basso was een betere tijdrijder dan Menchov.quote:Op woensdag 20 mei 2009 20:51 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik verwacht Basso morgen niet direct voor Menchov, maar voor zijn schorsing was Basso in ieder geval een betere tijdrijder dan Menchov ooit is geweest. Waar de verwachting dat Basso veel slechter gaat zijn op gestoeld is zie ik dan ook niet direct.
Teken ik voor.quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:41 schreef Szura het volgende:
Morgen op de meet worden ze inderdaad afgerekend en mijn top 3 is:
1. Leipheimer
2. Mentsjov
3. Armstrong
Waarom Armstrong? Hij raakt steeds beter in vorm en heeft gemikt op de tijdrit
Eerder tijdrijder Bruseghin (die vorig jaar toch klimtijdrit won (?) of erg kort reed, dan de niet geheel in vorm zijnde Cunegoquote:Op woensdag 20 mei 2009 23:53 schreef Devpartner het volgende:
edit: is er eigenlijk iemand die cunego (toch goede tt in tour gereden) of brusegin verwacht? :p
Volgens de TVgids beginnen ze bij Sporza gewoon om 15:00, zoals de rest van de giro al het geval is.quote:Op donderdag 21 mei 2009 10:17 schreef vaarsuvius het volgende:
Begint de uitzending vandaag vroeger omdat het een tijdrit is?
Dat was Pellizotti, die naar mijn mening dan ook door veel mensen onterecht over het hoofd wordt gezien.quote:Op donderdag 21 mei 2009 08:54 schreef franklop het volgende:
[..]
Eerder tijdrijder Bruseghin (die vorig jaar toch klimtijdrit won (?) of erg kort reed, dan de niet geheel in vorm zijnde Cunego
Hoe willen ze dat straks in beeld brengen??quote:Op donderdag 21 mei 2009 10:30 schreef Devpartner het volgende:
Er gaan wel 35tal renners tegelijkertijd onderweg zijn.
In het begin starten ze om de minuut, dus kan zelfs meer zijn dan datquote:Op donderdag 21 mei 2009 10:30 schreef Devpartner het volgende:
Kan dan wel een man of 80 tegelijk zijnquote:Op donderdag 21 mei 2009 11:21 schreef franklop het volgende:
[..]
In het begin starten ze om de minuut, dus kan zelfs meer zijn dan dat
Ja hier nog 1. Begin zelfs te twijfelen of ik vanmiddag bij promotie/degradatie duels van ons eerste ga kijkenquote:Op donderdag 21 mei 2009 11:40 schreef Ereinion het volgende:
Lang geleden dat ik zo uitkeek naar een tijdrit (wat natuurlijk ook veel ruimte laat voor teleurstelling), ik
Gisteren waren er op een gegeven moment 187 renners tegelijkertijd onderwegquote:Op donderdag 21 mei 2009 10:30 schreef Devpartner het volgende:
nee begint nog altijd om 15:00.
quote:Op donderdag 21 mei 2009 11:40 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Kan dan wel een man of 80 tegelijk zijn![]()
Lang geleden dat ik zo uitkeek naar een tijdrit (wat natuurlijk ook veel ruimte laat voor teleurstelling), ik hoop alleen dat de Italiaanse regie vandaag wel een beetje het overzicht kan houden, maar dat zal sowieso wel lastig worden op dit parcours.
scherpquote:Op donderdag 21 mei 2009 11:53 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Gisteren waren er op een gegeven moment 187 renners tegelijkertijd onderweg
http://www.gazzetta.it/Sp(...)_ordine_partenza.pdfquote:Op donderdag 21 mei 2009 11:55 schreef Palmboom313 het volgende:
Hoe veel tijd zit er tussen de starts van de renners ? want ik denk dat we best veel mensen kunnen zien die andere inhalen met zo'n lange tijdrit.
quote:Out previewing the TT course. This thing is E. P. I. C.
Wat te denken van Levi's reactie:quote:
quote:Wait til you see the TT today in the Giro, it's once in a lifetime. Brutally hard on an amazingly beautiful road!! It will take 1.5 hrs[/quote
Ik denk dat het daarvoor veels te weinig vlak is. Zelfs de plateus lijken me niet vlak en zijn best kort. En vier keer een fietswissel al 15 seconden is dan al een minuut dat ie op die stukken minstens sneller moet zijn om er daadwerkelijk profijt van te kunnen hebben.quote:Op donderdag 21 mei 2009 12:32 schreef hetsjhokleek het volgende:
Wat ik me afvraag zullen er tijdens deze tijdrit weer fiets wissels gaan komen dus dat renners er voor kiezen om de beklimmingen en afdalingen op hun gewone fiets te doen en de vlakkere delen op hun tijdrit fiets. Lijkt me toch voordeel uit te halen.
Lijkt mij juist teveel tijd kosten met dit parcours.quote:Op donderdag 21 mei 2009 12:32 schreef hetsjhokleek het volgende:
Wat ik me afvraag zullen er tijdens deze tijdrit weer fiets wissels gaan komen dus dat renners er voor kiezen om de beklimmingen en afdalingen op hun gewone fiets te doen en de vlakkere delen op hun tijdrit fiets. Lijkt me toch voordeel uit te halen.
Vier fietswissels om 15 vlakke kilometers op een tijdritfiets te kunnen zitten? Lijkt me niet echt efficiënt. Ze zullen nu ook wel een tijdritstuur op hun gewone fiets zetten. Stel dat zo'n tijdritfiets 2 seconden per kilometer sneller is, dan win je 30 seconden, in die tijd kan je niet vier fietswissels doen (inclusief weer op ritme komen etc.)quote:Op donderdag 21 mei 2009 12:37 schreef Szura het volgende:
[..]
Lijkt mij juist teveel tijd kosten met dit parcours.
Wel balen dat ik het niet kan zien, kan een zeer spectaculaire tijdrit worden
dat zeg ikquote:Op donderdag 21 mei 2009 12:45 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Vier fietswissels om 15 vlakke kilometers op een tijdritfiets te kunnen zitten? Lijkt me niet echt efficiënt. Ze zullen nu ook wel een tijdritstuur op hun gewone fiets zetten. Stel dat zo'n tijdritfiets 2 seconden per kilometer sneller is, dan win je 30 seconden, in die tijd kan je niet vier fietswissels doen (inclusief weer op ritme komen etc.)
Mwah, net voor de top is een ideaal moment natuurlijk, dat kost je hooguit 5 seconden per wissel, bovendien heb je dan meteen weer verse drank.quote:Op donderdag 21 mei 2009 12:45 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Vier fietswissels om 15 vlakke kilometers op een tijdritfiets te kunnen zitten? Lijkt me niet echt efficiënt. Ze zullen nu ook wel een tijdritstuur op hun gewone fiets zetten. Stel dat zo'n tijdritfiets 2 seconden per kilometer sneller is, dan win je 30 seconden, in die tijd kan je niet vier fietswissels doen (inclusief weer op ritme komen etc.)
3.07 op Ignatievquote:Op donderdag 21 mei 2009 12:52 schreef franklop het volgende:
zijn er nu 8 door bij eerste tussenpunt, Ignatiev staat eerste, niet zo heel boeiend nog, maar de laatste staat nu al (na 18,6 km) op 3:07. Worden echt grote verschillen vandaag
quote:Op donderdag 21 mei 2009 12:52 schreef franklop het volgende:
zijn er nu 8 door bij eerste tussenpunt, Ignatiev staat eerste, niet zo heel boeiend nog, maar de laatste staat nu al (na 18,6 km) op 3:07. Worden echt grote verschillen vandaag
Cancellara was iets minder enthousiastquote:Op donderdag 21 mei 2009 12:07 schreef JelleS het volgende:
[..]
Wat te denken van Levi's reactie:
[..]
quote:“Dit is bizar. Tijdrijden over 1 uur en 40 minuten is idioot. Dit is een parkoers voor cyclo-toeristen, niet voor ons in de Giro. Er moet in totaal over 24,6 kilometer worden geklommen, onvoorstelbaar. Dit is een bergrit, je kunt niet eens je tijdritfiets gebruiken. Het is te gek voor woorden.”
Ik wou net zeggen, er kunnen aardig wat lui buiten de tijd binnenkomen me dunkt. Wat is die limiet ook al weer?quote:Op donderdag 21 mei 2009 12:53 schreef Szura het volgende:
[..]
3.07 op Ignatiev![]()
D'r gaan d'r buiten de tijd binnen komen denk ik
Valt reuze mee. Als je van 1u40min uitgaat mag je 25 minuten verliezen. 3 minuten (laat dat dan 4/5 minuten worden op de toppers) verliezen boven aan de eerste klim op bijna 1/3e van de af te leggen afstand is dan ruim binnen de marge.quote:Op donderdag 21 mei 2009 12:53 schreef Szura het volgende:
[..]
3.07 op Ignatiev![]()
D'r gaan d'r buiten de tijd binnen komen denk ik
Is dat met tijdritten anders dan met andere ritten? Hoorde ze gister op de Belg namelijk er anders over spreken dat iedereen volle bak zou moeten om maar op tijd te zijnquote:Op donderdag 21 mei 2009 13:04 schreef wimderon het volgende:
[..]
Valt reuze mee. Als je van 1u40min uitgaat mag je 25 minuten verliezen. 3 minuten (laat dat dan 4/5 minuten worden op de toppers) verliezen boven aan de eerste klim op bijna 1/3e van de af te leggen afstand is dan ruim binnen de marge.
Deze werkt ook wel aardig.quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:00 schreef franklop het volgende:
zelf volgen:
http://www.gazzetta.it/Speciali/Giroditalia/2009/classifiche/it/classifica.shtml?t=12&c=CLCRONR1
Wel met snellere helm denk ik???quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:22 schreef wimderon het volgende:
De fietsen waar Pellizotti en Basso op gaan rijden:
[ afbeelding ]
Zabriskie staat niet bekend om zijn goede stuurvermogen, misschien heeft hij het rustig aan gedaan in de afdaling? Ik weet niet hoe moeilijk die is.quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:30 schreef wimderon het volgende:
Wat heeft Zabriskie gedaan in de afdaling? Aan punt 1 lag hij 36 seconden voor Ignatiev en bij bij punt 2 10 seconden erachter, terwijl Ignatiev niet eens een snelle afdaling heeft gereden (tijd verloren op mensen die onder hem staan).
Ja, al bijna 2 weken.quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:43 schreef Pritt het volgende:
Sporza begint rond 3en?
Was al een hele tijd bekend. Al voor de start.quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:47 schreef NoMercy285 het volgende:
[..]
Komen ze ook mee 50min. nadat ie vertrokken had moeten zijn..
Dat had ik gemist, voor mij pas net bekend.quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:48 schreef Felagund het volgende:
[..]
Was al een hele tijd bekend. Al voor de start.
Hehquote:Op donderdag 21 mei 2009 13:51 schreef franklop het volgende:
3e tussenpunt:
1 ANDRIOTTO Dario ITA ASA 1:19:26 0:00
2 IGNATIEV Mikhail RUS KAT 1:21:09 1:43
Dus ook belangrijk dat je dit goed verkend hebt. Maar dat zal ook wel grondig gedaan zijn door de klassements mannen.quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:56 schreef Felagund het volgende:
En op de streep heeft Andriotto dan nog maar 10 seconden voorsprong op Ignatiev:
1 ANDRIOTTO Dario ITA ASA 1:42:12 0:00
2 IGNATIEV Mikhail RUS KAT 1:42:22 0:10
3 KAISEN Olivier BEL SIL 1:43:11 0:59
4 ISAICHEV Vladimir RUS XGZ 1:45:03 2:51
5 DOCKX Bart BEL SIL 1:45:13 3:01
indeling is zo te zien heel belangrijk.
Echt niet?quote:Op donderdag 21 mei 2009 14:03 schreef du_ke het volgende:
Cancellara (Zwi, SAX) niet gestart
Wimderon zei rond de 25 minuten (25% is normaal bij tijdritten)quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:59 schreef TargaFlorio het volgende:
Hoeveel tijd mag men ongeveer verliezen zonder dat men de koffers moet pakken?
Tijdverschil t.o.v. Ignatiev; + 0.34, +0.17, -1.43, -0.10. Lijkt me ook dus.quote:Op donderdag 21 mei 2009 14:01 schreef Piet_Veerman het volgende:
Lijkt me waarschijnlijker dat de tijd van Andriotto aan het 3e tussenpunt gewoon niet klopt.
De ticker van de NOS geeft het aan. Weet niet of het kloptquote:
Mijn reactie was meer zo omdat het al tig keer is vermeld.quote:Op donderdag 21 mei 2009 14:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
De ticker van de NOS geeft het aan. Weet niet of het klopt
En dat zal nooit gebeuren.quote:Op donderdag 21 mei 2009 14:27 schreef No-P het volgende:
De favorieten moeten nog zo'n 12-13 minuten sneller fietsen dan andriotto voordat de langzaamst fietsende die nu binnen zijn in de problemen komen als tijdslimiet 25% is.
Ignatiev pakt in de afdaling dus eerder een ruime halve minuut terug op Zabriskie en in de tweede anderhalve minuut op Andriotto, die die tijd juist bergop wint. En Zabriskie is zichzelf hopeloos tegen gekomen op de tweede klim.quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:56 schreef Felagund het volgende:
En op de streep heeft Andriotto dan nog maar 10 seconden voorsprong op Ignatiev:
1 ANDRIOTTO Dario ITA ASA 1:42:12 0:00
2 IGNATIEV Mikhail RUS KAT 1:42:22 0:10
3 KAISEN Olivier BEL SIL 1:43:11 0:59
4 ISAICHEV Vladimir RUS XGZ 1:45:03 2:51
5 DOCKX Bart BEL SIL 1:45:13 3:01
indeling is zo te zien heel belangrijk.
slecht voor menchov dusquote:Op donderdag 21 mei 2009 14:37 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Ignatiev pakt in de afdaling dus eerder een ruime halve minuut terug op Zabriskie en in de tweede anderhalve minuut op Andriotto, die die tijd juist bergop wint. En Zabriskie is zichzelf hopeloos tegen gekomen op de tweede klim.
Veel te winnen/verliezen in de afdaling in elk geval!
Menchov won in de afdaling van de week toch ook tijd op Leipheimer en kon Di Luca bijhouden, dus zo slecht ging het niet. Hij zal dr niet het verschil kunnen maken maar veel verliezen hoeft ook niet perséquote:
Daar kon hij natuurlijk wel de lijn van Di Luca volgen, geen misselijke daler.quote:Op donderdag 21 mei 2009 14:44 schreef franklop het volgende:
[..]
Menchov won in de afdaling van de week toch ook tijd op Leipheimer en kon Di Luca bijhouden, dus zo slecht ging het niet. Hij zal dr niet het verschil kunnen maken maar veel verliezen hoeft ook niet persé
Op zich ook wel terecht, als een van de favorieten.quote:
2:10 op tussenpunt 3.quote:Op donderdag 21 mei 2009 15:05 schreef wimderon het volgende:
Visconti loopt alleen maar uit aan punt 2
Ik zeg er niets van. Vandaar die puntjesquote:Op donderdag 21 mei 2009 15:49 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Gast, niet weer beginnen met je onzin.
Iedereen onderweg.
Reageer er dan gewoon niet op.quote:Op donderdag 21 mei 2009 15:50 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Ik zeg er niets van. Vandaar die puntjesNou kijken of di Luca tijd gaat verliezen
Ik hoop dat hij de giro wintquote:Op donderdag 21 mei 2009 15:51 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Reageer er dan gewoon niet op.
Wat heb je trouwens met Menchov? Behalve dat hij in een Rabo-shirt rijdt.
Wat vind jij dan een goede reden? Ga jij nou een beetje lopen oordelen over wie ik mag supporteren? Je bent zelf notabene fan van Evansquote:Op donderdag 21 mei 2009 15:58 schreef wimderon het volgende:
Flutreden dan.
Armstrong pakt wat terug in deel 2.
Ik vind het een flutreden, zo goed dan? Kruip nu maar weer snel onder je Rabo-dekbed.quote:Op donderdag 21 mei 2009 16:04 schreef thettes het volgende:
[..]
Wat vind jij dan een goede reden? Ga jij nou een beetje lopen oordelen over wie ik mag supporteren? Je bent zelf notabene fan van Evans
Dus jij vindt fan zijn van de beste renner van je favoriete team flut? Ok, jij bent dus echt niet serieus te nemen.quote:Op donderdag 21 mei 2009 16:04 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik vind het een flutreden, zo goed dan? Kruip nu maar weer snel onder je Rabo-dekbed.
Ja, behoorlijk. Als Menchov nu zou vertrekken naar Katusha zou iedereen die nu voor hem supportert hem opeens een kutrenner vinden. Wie zou er dan niet serieus te nemen zijn?quote:Op donderdag 21 mei 2009 16:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dus jij vindt fan zijn van de beste renner van je favoriete team flut? Ok, jij bent dus echt niet serieus te nemen.
OMGquote:Op donderdag 21 mei 2009 16:04 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik vind het een flutreden, zo goed dan? Kruip nu maar weer snel onder je Rabo-dekbed.
Zoiets heet chauvinisme. Bij gebrek aan goede Nederlanders steunen we maar renners in Nederlandse dienst.quote:Op donderdag 21 mei 2009 16:10 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ja, behoorlijk. Als Menchov nu zou vertrekken naar Katusha zou iedereen die nu voor hem supportert hem opeens een kutrenner vinden. Wie zou er dan niet serieus te nemen zijn?
Ten Dam doet het niet onverdienstelijk, ook in Rabo-shirt.quote:Op donderdag 21 mei 2009 16:12 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Zoiets heet chauvinisme. Bij gebrek aan goede Nederlanders steunen we maar renners in Nederlandse dienst.
Helemaal geen flutreden. Ik kijk ook naar de ploegen en niet naar een individu of een land. Je bent toch ook niet alleen voor Sneijder in Real Madrid. Ik heb liever dat een Rus in Rabobank wint vanwege de ploeg dan een Nederlander in een andere ploeg.quote:Op donderdag 21 mei 2009 16:04 schreef wimderon het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 21 mei 2009 16:16 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Ik heb liever dat een Rus in Rabobank wint vanwege de ploeg dan een Nederlander in een andere ploeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |