abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69200254
Di Luca doet het erg goed dit jaar.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_69201235
quote:
'Kijk niet meer naar het klassement'

Laurens ten Dam laat zijn klassementskansen varen. Hij zet al zijn kaarten op Denis Menchov.
Laurens ten Dam beleefde dinsdag zijn eerste slechte dag deze Giro. De beste Nederlander in koers werd onderweg geplaagd door maag- en darmklachten. Vermoedelijk het gevolg van teveel vloeibaar voedsel in de eerste supersnel afgelegde uren. "Ik heb zowat de hele dag met die zoete meuk van gelletjes in mijn mond rond gereden. Na de finish ben ik als een haas naar de pot gerend en helemaal leeggelopen." Ten Dam hoopt de komende dagen krachten te kunnen sparen om zijn kopman in de slotweek volop te steunen.

Je zat voor het eerst deze ronde niet bij de allerbesten. Het verlies was niet super, maar had je een mindere dag?
"De laatste veertig kilometer was ik leeg. Op weg naar Sestrières kreeg ik serieus last van maag en darmen. De eerste uren hebben we zo hard gereden, dat er geen tijd was voor vast voedsel. Dus alleen gelletjes en drinken. Daar reageerden mijn ingewanden dit keer heel slecht op. In de finale was de pijp echt leeg. Jammer, want de eerste col ging ik nog goed mee omhoog. Bovenop zat ik in een groep van de beste twintig. Eerder had ik nog samen met Mauricio en Dmitryi een gat naar een groep van achttien dicht gereden. Daar zaten een paar man van LPR in, maar niemand van ons. In de finale probeerde ik aan te klampen om bij Denis te blijven, maar het lukte echt niet meer."

Ben je bang dat het gezondheidsprobleem structureel gaat worden, of was het een incident?
"Ik denk het laatste. Het was volgens mij echt een reactie op al het vloeibare voedsel. Ik heb bijna de hele dag met die zoete meuk van gelletjes in mijn mond rond gereden. Na de finish ben ik als een haas naar de pot gerend en helemaal leeggelopen. Nu, een uurtje later, voel ik me al een stuk beter. Het is zaak me vanavond goed te verzorgen en goed te rusten. De komende twee etappes worden voor mij een stuk makkelijker. Woensdag zal er echt niet tot het uiterste worden gereden en in de tijdrit probeer ik zoveel mogelijk krachten te sparen. Ik wil er volgende week helemaal staan voor Denis."

Dus je laat jouw eigen klassementsambities varen?
"Ja, nu Denis zo dicht bij de roze trui is gekomen, moet ik me daar voor honderd procent op richten. En dat is niet meer dan terecht en logisch toch? Als ik straks met Denis in de roze trui in Rome aankom, haal ik daar ook gigantisch veel voldoening uit. Jammer voor mijn eigen klassementskansen, maar daar lig ik in deze situatie eigenlijk helemaal niet wakker van. We kunnen een grote ronde winnen en daar stap ik echt wel voor opzij."

Di Luca lijkt steeds meer de grootste concurrent te worden. Verwacht je in de tijdrit een slag?
"Het is een apart mannetje en hij is in bloedvorm. Ik weet niet wat we moeten verwachten. Ik weet wel dat Denis heel goed in orde is en een goede tijdrit zal rijden, maar of dat voldoende is om Di Luca te bedreigen en de rest op afstand te houden.... De ploeg van Di Luca maakte vandaag ook een hele sterke indruk. Ik bedoel maar, we zijn er zomaar nog niet van af."

Het weekend was voor jullie heel moeilijk met het drama rond Pedro. Met Pedro gaat het zoetjes aan iets beter. Hoe gaat het nu met de ploeg?
"We hoeven gelukkig niet meer zo ongerust te zijn als zaterdag en zondag. Na de eerste nacht liepen we allemaal met een bang hart naar het ontbijt, maar de berichten zijn nu beter. Hij is er natuurlijk nog lang niet, maar we hebben wel begrepen, dat Pedro volledig kan herstellen, dus dat hij geen beperkingen zal ondervinden in zijn verdere leven. Of hij weer aan fietsen toekomt, is nu niet van belang. We denken allemaal aan Pedro en doen dat nu gelukkig zonder stress en angst."
pi_69202867
quote:
Levi said after the race: "“I lost some time as I did not take all risks to follow Pellizotti in the downhill. Sometimes you have to take decisions in a fraction of a second. It is more important to arrive alive. There are still almost two weeks to go,"
Ergens wel beetje dom om zo tijd te verspillen. Zal in de tijdrit niet beter worden denk ik.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 20:57:37 #104
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_69202996
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 20:54 schreef Devpartner het volgende:

[..]

Ergens wel beetje dom om zo tijd te verspillen. Zal in de tijdrit niet beter worden denk ik.
Soms is het ook beter om rustig aan te doen en je volledig te richten op je specialiteit ipv. risico's te nemen. Risico's nemen kun je immers ook je hele giro mee vergooien.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_69203015
Wat denk je Devpanther, gaat Lance de Tour winnen?
pi_69204257
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 20:58 schreef wimderon het volgende:
Wat denk je Devpanther, gaat Lance de Tour winnen?

Of dat hoop ik toch , Als hij een goede laatste tijdrit rijd waarbij hij beter of dicht bij levi in de buurt zit, dan zie ik hem de tour wel nog winnen met het kleinste verschil ooit .

Is waar sitting elf, maar 50seconden verlies op diluca is toch wel veel voor zoiets.

[ Bericht 5% gewijzigd door Devpartner op 19-05-2009 21:32:48 ]
pi_69206537
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 18:03 schreef rockin_the_lowland het volgende:

[..]

een team met renners als Boven, De Groot, Vastaranta en Veneberg kun je echt niet vergelijken met de renners die Menchov dit jaar omringen in de Giro. Heel die Liberty Seguros ploeg zat toen flink onder de Epo (oa Scarponi en Heras). Was toen niet tegen op te boksen voor Rabo
Klopt, dat team was bergop sowieso impotent met ook nog Scheuneman en Hayman.
  woensdag 20 mei 2009 @ 00:08:34 #108
14505 OProg
A Life in Music
pi_69211041
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 21:25 schreef Devpartner het volgende:

[..]

Of dat hoop ik toch , Als hij een goede laatste tijdrit rijd waarbij hij beter of dicht bij levi in de buurt zit, dan zie ik hem de tour wel nog winnen met het kleinste verschil ooit .
Ondanks dat me dat nog steeds een moeilijk verhaal lijkt ben ik wel weer erg onder de indruk van Armstrong vandaag. Komt daar als voorbereiding toch even net achter de absolute topfavorieten boven. En zijn einde was ook erg sterk
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  woensdag 20 mei 2009 @ 00:23:18 #109
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_69211383
is lance aan het einde zelf teruggereden naar het groepje leipheimer of heeft rogers dat gaatje nog dichtgereden?
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_69211988
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 00:23 schreef el_salvador het volgende:
is lance aan het einde zelf teruggereden naar het groepje leipheimer of heeft rogers dat gaatje nog dichtgereden?
Voorzover ik heb kunnen zien reed Lance het zelf dicht.
pi_69212725
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 16:56 schreef maril het volgende:

[..]

Misschien leert hij. Puike etappe, alleeen jammer dat het Di Luca was (sorry voor zijn fans )
Waarom vind je het jammer? Di Luca is toch een mooie coureur? Hij heeft een behoorlijke sprint maar valt vaak toch aan. Vorig jaar deed hij nog een alles of niets poging in de Giro. Alleen maar mooi zo'n renner vind ik.
pi_69213929
Etappe 11: Torino - Arenzano (214km)

Tussen de extreem lange Alpenrit van gisteren en de monstertijdrit van morgen door krijgt het Giro peloton nog maar eens etappe langer dan 200 kilometer voor de wielen. De etappe is op papier een kolfje naar de hand van de sprinters, maar zoals zo vaak in Italië ligt er een obstakel in de finale die voor de nodige problemen kan zorgen bij het sprintvolk.

Torino (Nederlands: Turijn) is met 909.000 inwoners de vierde stad van Italië, het is de hoofdstad van de provincie Torino (2.2 miljoen inw.) en de regio Piemonte. Het is de vierde stad van Italië (achter Roma, Milano, Napoli), de agglomeratie telt 1.7 miljoen zielen en het volledige stedelijke gebied 2.2 miljoen. De stad ligt aan vier rivieren, waarvan de Po natuurlijk de belangrijkste is.
De regio Piemonte (Nederlands: Piëmont) heeft 4.4 miljoen inwoners en telt acht provincies: Torino, Cuneo, Alessandria, Novara, Asti, Biella, Vercelli en Verbano-Cusio-Ossola. De grootste steden na Torino zijn Novara (103.000), Alessandria (93.000) en Asti (75.000). De regio bracht zoals gisteren al vermeldt grote kampioen voort waaronder Fausto Coppi en Costante Girardengo, in deze rit worden de geboorteplaatsen van beide legendes gepasseerd.

De streek van Torino werd voor de Romeinen bewoond door de Taurini, een Ligurisch volk waarnaar de stad vernoemd is. De stad is in 58 v.C. gesticht als het legerkamp Castra Taurinorum door Julius Caesar, na zijn dood werd het omgedoopt in Julia Taurinorum. In 28 v.C. kreeg het stadsrechten van keizer Augustus en werd de naam veranderd naar Julia Augusta Taurinorum. Het was geen hele belangrijke stad voor de Romeinen van wie ook weinig achtergebleven is met als uitzondering de Porta Palatina, één van de vier oude stadspoorten.

Porta Palatina en standbeeld van Julius Caesar

De stad viel in 493 in de handen van de Goten en vanaf 569 de Longobarden die er een hertogdom installeerden, in 773 veranderde Karel de Grote het naar een graafschap, welke in 940 een Mark werd. Zo ging het nog een paar eeuwen door met afwisselende machtshebbers en statussen met zelfs een splitsing in het huis van Savoye tot gevolg. Het huis van Savoye-Acaia kwam zo aan de macht van het gebied dat nu het graafschap Piemonte heette, dit huis stierf in 1418 uit waarna de Savoyes alsnog de macht kregen.
Dit markeerde ook het begin van de bloeiperiode van de stad, vele prachtige tuinen en statige gebouwen zijn in de vijftiende eeuw gebouwd, de Universiteit was al in 1404 gesticht en tussen 1491 en 1498 bouwde men een nieuwe kathedraal. In deze San Giovanni Battista kathedraal ligt de beroemde Lijkwade van Turijn geborgen, volgens de overlevering het doek dat Jezus Christus droeg tijdens zijn kruisiging en wederopstanding. Het gebouw zelf is één van de weinige hoogtepunten uit de Renaissance, de meeste monumenten van de stad zijn opgetrokken in de Barok stijl.
Torino werd in 1563 de hoofdstad van Savoye, als opvolger van Ciamberi (tegenwoordig het Franse Chambéry). Het zou een tweede golf aan gebouw lanceren, de meeste opgetrokken in het Barok stijl die Torino haar huidige karakter bepalen. Het Palazzo Carignano uit 1679 is één van de vele paleizen die de Savoyes lieten bouwen. Hier is tegenwoordig het Museum del Risorgimento in gevestigd. In 1706 werd de stad in het kader van de Spaanse successieoorlog 117 dagen belegerd door Frankrijk, de Fransen slaagden er echter niet in om Torino te veroveren. Na de Vrede van Utrecht (1713) kreeg Savoye het koninkrijk Sardegna (Sardinië) onder haar bestuur om het nieuwe koninkrijk Piemonte-Sardegna (Piëmont-Sardinië) te vormen, doorgaans gewoon Sardinië genoemd. In 1731 werd op de Colle di Superga, een beroemde heuvel (ook in het wielrennen!) even buiten de stad, de Basilica di Superga gesticht, hier bevindt zich ook het mausoleum waar een hoop van de Savoyes begraven liggen. Het zou in 1797 zoals heel noord Italië inzet worden van een oorlog tussen Frankrijk en Oostenrijk, om in 1815 weer onafhankelijk te worden. De voormalige republiek Genova (Nederlands: Genua) werd zelfs toegevoegd om een sterke bufferstaat tussen Frankrijk en Oostenrijk (dat immers Lombardo-Veneto had geannexeerd) te creëren.

De in 1810 gebouwde Ponte Vittorio Emanuele I over de Po

Het koninkrijk Sardinië was de enige belangrijke Italiaanse staat die ook door Italianen werd bestuurd, de rest van het cultuurgebied was vrijwel volledig in handen van Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk(-Hongarije), Spanje of de Paus. Sardegna groeide, aan de hand van Giuseppe Garibaldi (zelf uit Nizza, het huidige Nice), uit tot dé bakermat van de Risorgimento, het verlangen naar en de strijd voor een verenigd en onafhankelijk Italië. Na twee mislukte oorlogen wist Sardegna van 1859 tot 1861 een groot deel van Italië te veroveren om in 1861 het koninkrijk Italië te stichten. De Savoyes werden koning en Torino hoofdstad van tot 1865 toen deze naar Firenze werd verplaatst. De hertogen en later koningen uit het huis van Savoye resideerden in het Palazzo Reale di Torino, een UNESCO werelderfgoed.

Het paleis van de hertogen en koningen van Savoye

Het symbool van Torino is de Mole Antonelliana, vernoemd naar de architect Alessandro Antonelli. Het gebouw werd tussen 1863 en 1889 gebouwd als Joodse synagoge, maar herbergt tegenwoordig het Nationale Filmmuseum. Het is met 167 meter het hoogste gebouw van de stad.
De stad zou zich na het verliezen van de politieke betekenis ontwikkelen tot industriestad met als belangrijkste factor de in 1899 opgerichte autofabrikant FIAT van de familie Agnelli. De grootste autoproducent van Italië kreeg gezelschap van o.a. Lancia waardoor Torino al snel de bijnaam van Italiaanse auto-industrie hoofdstad kreeg, in 1969 werd Lancia wel overgenomen door FIAT. De auto-industrie explodeerde pas echt na de Tweede Wereldoorlog, steeds meer mensen konden zich een auto veroorloven en de FIATS vlogen als warme broodjes over de toonbank. Honderdduizenden Italianen uit de Mezzogiorno, het economisch achtergebleven zuiden, trokken naar Torino en omstreken om te werken in de industrie, waardoor de stad in 1971 zelfs 1.2 miljoen inwoners had. De oliecrisis sloeg eind jaren '70/begin jaren '80 hard toe in Torino dat nog maar iets meer dan 900.000 inwoners heeft, al is dat voor een groot deel ook door suburbanisatie.

De 167 meter hoge Mole Antonelliana domineert de skyline van Torino

De stad heeft twee grote universiteiten, de Università degli Studi di Torino is in 1404 opgericht en heeft zo'n 65.000 studenten, de technische universiteit stamt uit 1859 met 25.000 studenten. Het Egyptische museum van Torino is de grootste na die Caïro. Torino heeft een internationale luchthaven en is een belangrijk verkeersknooppunt, het wordt ook wel "de hoofdstad van de Alpen" genoemd met wegen naar alle windrichtingen. In 2006 werden in Torino en enkele omliggende plaatsen de Olympische Winterspelen georganiseerd.

Torino is de thuishaven van twee grote voetbalclubs, de bekendste is natuurlijk recordkampioen Juventus (27x Italiaans kampioen, 4x Coppa Italia, 2x ECI/CL, 1x ECII, 3x UEFA Cup, 2x Werldbeker), opgericht in 1897. FC Torino heeft echter ook een grote historie (7 landstitels, 5x Coppa Italia) opgericht in 1906. De "Derby della Mole" is de oudste van Italië. "il Grande Torino" was de beste club van Europa in een tijdperk dat er nog geen Europees voetbal gespeeld werd. Op 4 mei 1949 werd de ploeg getroffen door een verschrikkelijk vliegtuigongeluk. Het vliegtuig met 31 inzittenden, waaronder 18 spelers van Torino, stortte neer op de Colle di Superga waarbij alle inzittenden om het leven kwamen. Een zwarte bladzijde in de Italiaanse voetbalgeschiedenis.
Beide clubs spelen normaal gesproken in het Stadio delle Alpi, dat bekend stond als één van de meest sfeerloze grote stations van Europa. Het wordt afgebroken en volledig herbouwd, waarbij het nieuwe stadion 40.000 mensen moet kunnen herbergen. Daarom speelden beide clubs het afgelopen anderhalf seizoen in het Stadio Olimpico, waar 27.500 mensen in passen. Torino zal hier waarschijnlijk blijven.

Er zijn al 38 Giro ritten aangekomen in Torino, waaronder de zevende en voorlaatste rit in de eerste Giro waar Luigi Ganna honderd jaar geleden zijn eindzege veilig stelde. Ivan Basso is de voorlopig laatste winnaar van Torino, hij won er in 2005 een tijdrit die over de Colle di Superga leidde. De enige Nederlander die hier ooit won was Wout Wagtmans in 1954, hij klopte acht vluchtmakkers in de sprint.
Torino is ook de aankomstplaats van de oudste nog bestaande klassieker ter wereld: Milano-Torino, voor het eerst verreden in 1876 (Liège-Bastogne-Liège "pas" in 1892). De wedstrijd, met de Superga als scherprechter vlak voor de finish, werd in 2007 gewonnen door Danilo di Luca voor Mauricio Soler en Kim Kirchen. De wedstrijd ging vorig jaar niet door en wordt dit jaar op 14 oktober verreden.

Arenzano is een stadje met bijna 12.000 inwoners in de provincie Genova (890.000 inw.) en de regio Liguria (1.6 miljoen inw.), het ligt in het beschermde natuurgebied Beigua op de flanken van de 1183 meter hoge Monte Reixa, waarvan de top slechts 5.7km uit de kust ligt. Arenzano ligt 24km ten westen van het centrum van de hoofdstad Genova (Nederlands: Genua), de zesde stad van Italië waar ruim 611.000 Genovesi wonen.
Liguria (Nederlands: Ligurië) is de op twee na kleinste regio van Italië en bestrijkt de gehele noordwest kust van Italië met een smalle landstrook, ook wel de Bloemenrivièra genoemd. De vier Ligurische provincies zijn van west naar oost: Imperia, Savona, Genova en La Spezia. In deze Giro doen twee renners uit Liguria mee, Luca Barla (Barloworld) en topsprinter Alessandro Petacchi (LPR), de regio leverde nog nooit een winnaar van een grote ronde af.

Strand van Arenzano

Arenzano zou in de eerste eeuw gesticht zijn onder de naam Arentianis, vernoemd naar de nobele Romeinse familie van het huis Arentii die hier hun buitenverblijf hadden. Het viel met de rest van Liguria onder het Longobardische en later Frankische koninkrijk Italië, al werd het in de tiende eeuw herhaaldelijk aangevallen door de Saracenen, islamitische piraten die vanuit noord Afrika en de Balearen opereerden
In de elfde eeuw ontstond de Repubblica di Genova, het equivalent van Venezia aan de westkust van Italië, terwijl Genova uitgroeide tot één van de grootmachten op de Middellandse Zee profiteerde Arenzano mee als centrum van scheepsbouw. In 1797 werd de Repubblica di Genova veroverd door Napoleon Bonaparte, die het als vazalstaat inrichtte onder de naam Repubblica Ligure. In 1814 kende de Repubblica di Genova weer een opleving, maar in 1815 werd in het Congres van Wenen besloten dat Genova zich bij het koninkrijk Sardegna moest voegen. Zo werd Arenzano eveneens Sardijns, om in 1861 mee over te gaan in Italië.
Tegenwoordig is Arenzano is één van de vele mondaine badplaatsen aan de Ligurische kust, die hier officieel de "Riviera Ligure di Ponente" heet, naast het strandtoerisme is ook de jachthaven populair. De Marcia Internazionale MARE&MONTI wordt hier jaarlijks georganiseerd, een belangrijke wedstrijd voor snelwandelaars. In 1991 zonk de Cypriotische olietanker "MT Haven" hier voor de kust, zes mensen kwamen om en 50.000 ton ruwe olie stroomden de zee in die pas na twaalf jaar weer schoon was. Het wrak van de MT Haven ligt, in tweeën gebroken, op 33 tot 83 meter onder de zeespiegel bij Arenzano en is een populaire bestemming voor diepzeeduikers geworden.
Arenzano is voor de derde keer eindpunt van een Girorit, in 1925 won Costante Girardengo voor Alfredo Binda en precies vijftig jaar was Franco Bitossi de snelste in een sprint. Er komen opvallend weinig goede wielrenners uit deze omgeving van Genova, de beste was Giuseppe Martano (3e Tour 1933, 2e Tour 1934, 2e Giro 1935) uit het 20km verderop liggende Savona.

De eerste 170km van deze etappe stellen eigenlijk niet zoveel voor, maar brengen het peloton wel in twee belangrijke plaatsen voor de historie van het Italiaanse wielrennen.
Na bijna 125km ligt een doorkomst in Castellania, een dorp met amper 100 inwoners waar niemand minder dan Fausto Coppi het levenslicht zag, amper 20km verderop rijdt men door Novi Ligure, de stad van Costante Girardengo. In Novi Ligure is het "Museo dei Campionissimi" gevestigd, een museum gewijd aan de twee legendarische renners van de streek.

In Novi Ligure zitten de renners dan ook al op het traditionele parcours van Milano-Sanremo op weg naar de Passo del Turchino (532m hoog, 8.4km aan 2.2% gem. en 7% max.). De klim is eigenlijk nog ruim 15km langer, maar deze vals platte aanloop wordt niet meegerekend al zitten er kilometers van boven de 3% tussen die het gemiddelde geen kwaad zouden doen. De klim zelf is namelijk niet veel steiler, behalve de laatste twee kilometer die gemiddeld aan respectievelijk 5.7% en 5% stijgen met een piek van 7%.
De klim heeft menig MSR beslist, maar toen de weg verhard werd en de renners de koers steeds beter begonnen te verteren verloor het al snel aan belang wegens te ver van de finish en niet steil genoeg, waarop de Poggio (1960) en Cipressa (1982) in het parcours werden opgenomen en de rol als scherprechter over te nemen. De Turchino ligt ongeveer halverwege "La Primavera" waar het de brug tussen het binnenland en de Bloemenrivièra vormt, zodra men het tunneltje op de top van de Turchino uitrijdt doemt een overweldigend uitzicht op Genova en de Ligurische Zee op.

Profiel Turchino: http://www.salite.ch/6000/6036.gif
Profiel afdaling: http://www.salite.ch/I/turchino.gif

De laatste 19.7km naar Arenzano zijn hetzelfde als in MSR na de Turchino, dat ook dit plaatsje doorkruist; een afdaling van 12.5km aan 4.2% naar Voltri (meest westelijke plaats van de gemeente Genova) en ter afsluiting 7.2 vlakke kilometers langs de schitterende Ligurische kust.
  woensdag 20 mei 2009 @ 08:33:37 #113
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_69214855
DutchSL
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
pi_69220543
Lijkt me wel een etappe voor een ontsnapping van een groepje renners die verder toch niet van belang zijn voor het algemeen klassement.
  woensdag 20 mei 2009 @ 11:40:05 #115
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_69220598
Geboortedorp van Coppi
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_69221787
johanbruyneel: "We started with unpleasant news today:Chris Horner was unable to start the stage due to injuries of yesterday's crash.Bummer!We'll miss him."

Balen
  woensdag 20 mei 2009 @ 13:00:02 #117
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_69223264
at preview
Ik ben van pindavlees
pi_69223535
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 12:12 schreef KneiterS het volgende:
johanbruyneel: "We started with unpleasant news today:Chris Horner was unable to start the stage due to injuries of yesterday's crash.Bummer!We'll miss him."

Balen
Horner . Zoveel pech al gehad... En wat een pion die wegvalt voor Astana.
pi_69223539
DutchSL, echt goed... Met elke etappe leer ik meer over Italie en ik vind het al zo'n mooi land, maar dankzij deze stukjes wordt ik er nog meer verliefd op.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_69224426
Opgave Quim Rodriguez.
  woensdag 20 mei 2009 @ 13:56:20 #121
67089 Gillingham
The horror...
pi_69225169
Vallen de nummers 11 en 12 uit het klassement zo even weg...
What's it going to be then, eh?
  woensdag 20 mei 2009 @ 14:02:20 #122
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_69225352
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 13:56 schreef Gillingham het volgende:
Vallen de nummers 11 en 12 uit het klassement zo even weg...
Goed voor Ten Dam...
  woensdag 20 mei 2009 @ 14:10:24 #123
194695 franklop
Fran knock
pi_69225610
Nog updates uit de koers van vandaag naast de opgaves
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_69225704
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 14:10 schreef franklop het volgende:
Donati, Meyer, Cesar en Grabovskyy hebben 1'10" op het peloton. Kansloze onderneming dus.
pi_69225835
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 14:10 schreef franklop het volgende:
Net een valpartij met o.a. Gatto, Pozzato en Alberto Fernandez.. Maar ze zitten alweer op de fiets met een kleine achterstand op het peloton
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')