quote:Trouwens gisteren een superlief gebaar van mijn schoonzus (en vriendin ). We mogen haar kinderkamer, box, kinderwagen, wippertje etc... eigenlijk gewoon ALLES gebruiken voor ons kindje. Het is allemaal maar voor één kindje gebruikt en in prima staat. Dit scheelt ons zo ontzettend veel geld! Zo lief van haar. Zelf kan ze het helaas niet meer gebruiken. Ze kan door ziekte geen kinderen meer krijgen, terwijl ze dat graag zou willen. En in het verdriet dat ze daarover heeft kan ze het gewoon opbrengen om superblij voor ons te zijn, mee te leven én dit aan te bieden. Had ik al gezegd dat ik de liefste schoonzus ter wereld heb?
Dat realiseer ik me maar al te goed, dat het pijn moet doen. Vandaar ook mijn bewondering.quote:Op maandag 18 mei 2009 17:17 schreef Tan het volgende:
Sorbootje, wat heb jij een superschoonzus. Want reken maar dat het haar aan het hart gaat. Niet om mijzelf nu superschoonzus te noemen, maar ik had het een beetje toen ik mijn schoonzusje alle babyspullen doorgaf die eigenlijk voor Ayden waren bestemd. Was natuurlijk heel blij voor haar en vond het ook super dat alles nu gewoon goed gebruikt zou gaan worden, maar ergens deed het wel een beetje zeer. Toen wist ik natuurlijk ook nog niet dat ik ooit zou besluiten zelf ook weer babyspullen te willen gaan gebruikenHad dat hoofdstukje op dat moment al een beetje afgesloten.
Zo is mijn vriendin bevallen van een nicko (spaardingenst bij Deen)quote:Op maandag 18 mei 2009 19:40 schreef innepin het volgende:
In ander nieuws, voor alle dames die denken dat hun dromen raar zijn: ik droomde vannacht dat ik was bevallen, maar m'n kind steeds ergens een beetje liet slingeren ('waar is je baby?' "weet ik niet, had jij 'm nie? Oh dan ligt ie boven nog op de slaapkamervloer, misschien."), en dat ik borstvoeding gaf.... aan de kat.
jeetje, zo kan het ook gaan dusquote:Op maandag 18 mei 2009 20:07 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn vriendinnetje vertelde vanmiddag dat ze dus wel het geslacht van de baby wisten, maar dat ze alleen maar zeiden dat ze het niet wisten om vragen en gebedel te vermijden.
Maar een beetje twijfel had ze zelf ook nog wel. Met de 20w echo werd namelijk stellig beweerd dat het een meisje zou zijn, maar toen de vader bij de 29w pretecho een beetje lachend zei 'het is toch nog wel een meisje he?' viel de echoscopiste stil... Een meisje? Het is echt 100% zeker een jongetje.![]()
Mijn vriendin vertelde dat het toch echt even een week of wat geduurd heeft voor ze daar van bijgekomen waren. Het maakte ze niets uit, jongen of meisje, en ze zijn stikgelukkig met hun knul, maar ze hadden net dingen als het kaartje gedaan, een schattig jurkje gekocht etc. etc.
Het lijkt mij ook echt te bizar hoor... kan je je voorstellen dat je geen pret-echo doet!![]()
quote:Op maandag 18 mei 2009 20:17 schreef amaranta het volgende:
of.... het is een (barba)truuk om jou te misleiden en is het toch een meisje !!!! (@ Bé dus)
Ik heb het nog niet in mijn klas vertelt, maar vandaag versprak de overblijfkracht zich bijna en 1 alert meisje vroeg. Goh juf, ben jij zwanger dan? Je deed zo raar???
Ik euh; daar ging het niet over. Het ging over het overblijven.....![]()
En een ander kind tijdens de pauze.
"luister juf, een vriend van mijn vader, en daar de vriendin van, die krijgen een baby he...en weet je wat dat betekent??? DAT ZE HET GEDAAN HEBBEN!! ZE HEBBEN HET GEDAAN!!!!
dus dat wordt wat als ik het over een week of 2 vertel, mijn halve klas (groep 6) is compleet oversekst dus dat wordt wel lachen "onze juf heeft HET gedaan")
Ik begin ineens te begrijpen waarom de kat op bed gekotst had!quote:Op maandag 18 mei 2009 19:40 schreef innepin het volgende:
en dat ik borstvoeding gaf.... aan de kat.
Dusss....
Als Eva de geboorte een jongen was geweest dan had ze dus echt dikke pech gehad in dr roze broekje en roze truitjequote:Op maandag 18 mei 2009 20:20 schreef huuphuup het volgende:
Pfoe BE, het is maar goed dat dat soort dingen uitzonderingen zijn maar daar zou ik toch ook echt even van bij moeten komen hoor![]()
![]()
niet omdat het uitmaakt maar gewoon omdat je jezelf al ingesteld hebt op een kindje van een bepaald geslacht enzo.
Ik geloofde ook pas na de vierde bevestiging van een afzonderlijk persoon echt-echt-echt dat het een meisje is hier.niet dat ik daarvoor niets gekocht heb ofzo
maar het bleef wel hangen, zeker na de eerste pretecho toen we het net wisten.
Ja huup huup. Ze zit in die fase. Zei ze zelf.quote:
quote:Op maandag 18 mei 2009 20:22 schreef Poppedein het volgende:
[..]
Ik begin ineens te begrijpen waarom de kat op bed gekotst had!
Oehhh mogelijkheden!quote:
En óf ik serieus voor je zou willen kijken! Heel graag zelfs! Maar die mogelijkheid zal ik je maar niet aandoen! Als je écht besluit om t te willen weten dat moet je gewoon samen met je lief nog een pretecho laten maken en samen te horen krijgen wat t geslacht van jullie uk is... niet door een vermoeden van mij in je PB... dat zou écht een afknapper van een prachtig moment zijn! Dus óf doe t samen GOED, of bewaar dat speciale moment voor direct na de bevalling!quote:Op maandag 18 mei 2009 20:30 schreef innepin het volgende:
[..]
Oehhh mogelijkheden!Zou je serieus willen kijken voor me?
Dan ga ik serieus kijken naar uploadmogelijkheden
Sorbo wat ontzettend lief zegquote:Op maandag 18 mei 2009 15:39 schreef Sorbootje het volgende:
Hier nog even mijn ode aan mijn lieve schoonzus.
[..]
Neuh, geen bewondering voor míj hier hoor, ik wilde het altijd weten, maar m'n vriend niet. En nu is m'n geduld echt helemaal op ineensquote:Op maandag 18 mei 2009 20:39 schreef Brighteyes het volgende:
Innepin!
![]()
Ik vond het al zo knap dat je het toch niet wilde!
Het zou wel tof zijn als je er nog achter zou kunnen komen.
quote:Op maandag 18 mei 2009 20:30 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Werd vorige week op mijn werk ook al aan een kruisverhoor onderworpen...
heeft de baby ook een lichaam?![]()
Heb jij dan een hoofd in je buik!!!!????![]()
En natuurlijk...hoe komt die baby erin dan? (uh vraag dat maar aan je moeder)
En hoe komt ie er weer uit? (en toen gaf er eentje alvast antwoord "door de navel natuurlijk dommie!")
(bij mij op de groep zijn ze 3 en 4 jaar)
Ik heb bedacht dat ik een kort voor de uitgerekende datum 2 setjes kleren ga kopen, 1 voor een jongen en 1 voor een meisje, zodat ik het ene setje weer terug kan brengen.
(bij hema ofzo, 30 dagen om te ruilen, moet lukken dan)
oooeeeeh jaaaaquote:Op maandag 18 mei 2009 20:56 schreef Linda2205 het volgende:
Je mag 'm ook sowieso uploaden innepin! Gaan we gewoon met zn allen babygluren voor de lol
ja dat vroeg ik me ook afquote:Op maandag 18 mei 2009 21:10 schreef Brighteyes het volgende:
Memmel, 1e pakje en thuiskompakje? Ga je er vanuit dat jullie moeten blijven in het z'huis?
Tja, ik weet niet hoe een piemeltje op een echo eruit ziet. Maar mij hadden ze alles kunnen wijsmakenquote:Op maandag 18 mei 2009 21:22 schreef Linda2205 het volgende:
Ja, idd goed idee Troel! Maarre...kan ik dan wel gewoon de echo kijken? Wil wel ff beebje gluren natuurlijk
Zoquote:Op maandag 18 mei 2009 21:25 schreef amaranta het volgende:
[..]
Tja, ik weet niet hoe een piemeltje op een echo eruit ziet. Maar mij hadden ze alles kunnen wijsmakenBen zo goedgelovig.
Maar als jij vraagt of ze om het geslacht heen willen echoén dan doen ze dat denk ik wel.
quote:Op maandag 18 mei 2009 20:56 schreef Linda2205 het volgende:
Je mag 'm ook sowieso uploaden innepin! Gaan we gewoon met zn allen babygluren voor de lol
tis wel de enige reden waarommie gaat kijkenquote:Op maandag 18 mei 2009 21:27 schreef Troel het volgende:
Als je dat aangeeft bij de gyn dan zal hij je op tijd waarschuwen even niet te kijken denk ik
Ik heb hem ook in 3dquote:Op maandag 18 mei 2009 21:30 schreef Linda2205 het volgende:
Haha, ja, dat is niet te missen idd Laura!
Ik heb een dvd en foto's maar van die dvd kun je wel printscreens maken natuurlijk.quote:Op maandag 18 mei 2009 21:28 schreef innepin het volgende:
[..]Ik weet eigenlijk helemaal niet hoe ik dat filmpje van de dvd af krijg, maar ik zal morgen es kijken.
Hebben jullie ook allemaal je echo op dvd, of alleen maar een paar fotootjes?
Poppedein
Hier alleen maar fotootjes, maar ook geen pretecho ofzo gehad of in de planningquote:Op maandag 18 mei 2009 21:28 schreef innepin het volgende:
[..]Ik weet eigenlijk helemaal niet hoe ik dat filmpje van de dvd af krijg, maar ik zal morgen es kijken.
Hebben jullie ook allemaal je echo op dvd, of alleen maar een paar fotootjes?
Poppedein
Het klinkt heel cliche Tessie maar die moeheid verdwijnt door de adrenaline van de weeën. Ik had al ruim 24 uur niet geslapen toen mijn bevalling begon en je gaat gewoon door, soms puur op karakter dat wel, maar je haalt de energie wel ergens vandaan. Ik dacht dat ik na de bevalling wel zou slapen als een roosje, maar in die overwinningsroes kon ik alleen maar wakker en blij naar dat slapende hoopje mens kijken op mijn borst en sliep ik wederom de hele nacht nietquote:Op maandag 18 mei 2009 20:32 schreef tessie het volgende:
Ik weet echt niet hoe ik over een paar weken moet gaan bevallen, terwijl ik nu vaak niet eens energie heb om de afwasmachine in en uit te ruimen......
van onderaf gezien ziet het er bij een meisje uit als een hamburgertje. drie streepjes naast elkaar zeg maar, middelste kan wat uitsteken.quote:Op maandag 18 mei 2009 21:46 schreef innepin het volgende:
Huup ik zie heul geen hamburgerlaat staan dat ik 't bij m'n eigen echo zou kunnen zien
![]()
Is toch moeilijk, echo's ontcijferen...
Troel, mooi! Gaaf dat er zo'n duidelijke groei te zien is![]()
Ik kreeg er ook al honger van jaquote:Op maandag 18 mei 2009 22:05 schreef Troel het volgende:
Ik zie geen hamburgers, maar ik heb er nu wel trek in
Dat heeft Vlindur ookquote:Op maandag 18 mei 2009 22:24 schreef RockabeIIa het volgende:
troel, ik weet niet waarom maar ik kan je foto's nooit zien...
Ja, het begint eindelijk ergens op te lijken. Ik vind het sowieso allemaal maar een vreemde gewaarwording. Over een maand ben ik alweer halverwege.quote:Op maandag 18 mei 2009 22:43 schreef RockabeIIa het volgende:
tnx troel (vandaar dat ik nooit reageerde op je pica's)
Da's al heel wat kind he?
Ik gok op een kindjequote:Op maandag 18 mei 2009 22:59 schreef Lijnloos het volgende:
Oeh mooie foto's!!! Wij mogen onze frummel volgende week op de foto laten zetten... Eens zien of er echt een garnaaltje in mij zit
goedemorgenquote:Op maandag 18 mei 2009 21:33 schreef Brighteyes het volgende:
Bij onze beide babies was het vrij duidelijk te zien idd, maar je kan je gyn ook vragen je even te waarschuwen, dan kan je op dat moment even je ogen dicht doen.
BJ, wat ik wilde vragen, hoe is het nu met eten enzo? Of is je misselijkheid nu genoeg om je verder niet al te druk om eten te maken? Merk je dat je al meer honger krijgt bijvoorbeeld? Hoeft niet hoor, maar ik moest er ineens aan denken.
Ik heb me de afgelopen 2 weken heel braaf gedragen en zo vaak mogelijk de fiets gepakt enzo, want ik moet as vrijdag weer en ik wilde er toch voor zorgen dat ik dan niet veel aangekomen was, die truttebol van de vorige keer blijft maar in mijn hoofd spoken.![]()
Logisch dat dat prioriteit heeft, en zolang je dan geen marsen oid gaat eten zal het allemaal met het extra gewicht en kcal intake wel meevallen.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 06:43 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
goedemorgen
ik ben de laatste week zo beroerd geweest dat ik juist alleen maar meer ben gaan eten om me maar wat minder misselijk te voelen....
op dit moment heeft dat wel ff prioriteit.. probeer wel een beetje rekening te houden met wat ik dan eet, maar dat misselijke gevoel is wel heel erg....
nu om 5:25 een halve banaan en een glas vruchtensap gehad, toen nog een half uurtje geslapen en een uurtje later brinta met andere helft banaan.. en dan maar afwachten hoe snel de misselijkheid zakt...
(en of die dan wegblijft of halverwege de ochtend weer terug komt...)
van8 weer slecht geslapen
mooie echo's hier dames!! mooi om te zien...
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 08:35 schreef Sorbootje het volgende:
Oh ja, toen ik wél sliep droomde ik dat er op de echo alleen een rubber laars te zien was.
Ik loop ook hele dagen op mijn Birkies (Papillon). Veters strikken wil nie meerquote:Op dinsdag 19 mei 2009 09:05 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb trouwens over nagellak gedroomd.
Ik draag vrijwel alleen mijn bircks op het moment en ik heb tegen F gezegd dat hij als hij terug is van vakantie mijn nagels moet lakken, maar ik moet dus eerst nog lak halen.
Vannacht kon ik uit wel 30 kleuren kiezen, maar dat wat ik wilde zat er uiteraard niet tussen.
Je maakt zo geen vriendenquote:Op dinsdag 19 mei 2009 09:01 schreef Sorbootje het volgende:
Troel, zelfgemaakte? Met van die friszure appels en dat ie nog een klein beetje warm is enzo?
Ik maak altijd appeltaart met Elstar, die kun je wel kopenquote:Op dinsdag 19 mei 2009 09:09 schreef Troel het volgende:
[..]
Je maakt zo geen vrienden
Maar inderdaad, zelfgemaakte met goudreinetten![]()
Maar die heb ik uiteraard niet in huis en in de winkels zijn ze ook niet echt meer te verkrijgen.
Ja dat gevoel is idd heel erg dubbel. Beetje egoistisch ook eigenlijk he? Want voor dequote:Op maandag 18 mei 2009 17:14 schreef Angel-Eyez het volgende:
Mikoxx wel spannend hoor. Lijkt me dat je toch ook zoiets hebt van laat ze dan maar komen met dat gerommel.
lol zie het net pas. Lang leve de toetsen van de iPhonequote:Op dinsdag 19 mei 2009 07:10 schreef bixister het volgende:
och arme, vicky, wat heb je gedaan! zo'n dikke buil!
Is dat niet stukken minder lekker?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 09:11 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ik maak altijd appeltaart met Elstar, die kun je wel kopen
Ik vind van niet! Ik gebruik weinig suiker in het recept, anders zou het veel te zoet worden. Overigens vindt iedereen mijn appeltaart best te pruimenquote:
Ja precies, dat dubbele gevoel snap ik er dus ook wel vanquote:Op dinsdag 19 mei 2009 09:14 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Ja dat gevoel is idd heel erg dubbel. Beetje egoistisch ook eigenlijk he? Want voor de![]()
is de beste plaats natuurlijk in mijn buik, maar ik ben t zelf zooo zat! Ik wil gewoon graag weer naar mn eigen huisje en in mn eigen bedje met mn mannetje... maar ja.....
Het is nu wel weer een stuk rustiger, nog wel harde buiken, maar geen regelmaat. Aan de ene kant gelukkig, maar aan de andere kant...
AH, als je inderdaad al minder suiker gaat gebruiken zal het wel meevallen jaquote:Op dinsdag 19 mei 2009 09:21 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ik vind van niet! Ik gebruik weinig suiker in het recept, anders zou het veel te zoet worden. Overigens vindt iedereen mijn appeltaart best te pruimen
Nou, ik denk dat het afhangt van welke verloskundige je hebt. Die van BE zou je zeggen dat je een verschrikkelijke vetkwab bent en dat je veel te veel bent aangekomen, maar ik gok dat het eigenlijk wel meevaltquote:Op dinsdag 19 mei 2009 09:30 schreef martine1984 het volgende:
Ik krijg trek als jullie het over van die lekker dingen hebben, en dat terwijl ik eigenlijk een beetje op mn eetpatroon moet letten. ben met 19 weken al 5+, volgens mij gaat dat best hard
![]()
Sorbootje veel plezier met de echo morgen. Ik heb de mijne a.s. maandag en begin nu al zenuwachtig te worden![]()
Troel wat een mooie echo plaatjes
30 weken is ook super.... 90% kans bij geboorte.... en het komt allemaal zó dichtbij!quote:Op dinsdag 19 mei 2009 09:36 schreef miss_sly het volgende:
McLaura, gefeliciteerd met je mijlpaal
Ik stond vanochtend onder de douche te bedenken dat ik 30 weken wel geweldig vind
Ga je naar Amelink?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 09:47 schreef Sorbootje het volgende:
Troel, goudreinetten zijn in 'onze' supermarkt nog gewoon te koop. Maar ja, dan moet je dus wel naar een k*tdorpje in Friesland![]()
Martine, spannend hè? Ik heb ook zo de zenuwen. Ik zie nu al tegen de komende nacht op. Gelukkig ben ik morgenochtend al om 10.15u aan de beurt. Eerst de 20 weken echo en daarna een pretecho d'r aan vastgeplakt (je kunt dat extra tijd reserveren voor kijken naar wat je leuk vindt en dvd opnamen)
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 09:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat het afhangt van welke verloskundige je hebt. Die van BE zou je zeggen dat je een verschrikkelijke vetkwab bent en dat je veel te veel bent aangekomen, maar ik gok dat het eigenlijk wel meevalt
(Het is allemaal relatief natuurlijk, het heeft ook met je eigen bouw te maken denk ik)
Amelink? Die ken ik niet.. Ik ga naar Sicht in het MCL.quote:
Ow ik heb geen eens last gehad van maagzuur gedurende de zwangerschap, maar als ik dáár nu aan denk, dan krijg ik wel het zuurquote:Op dinsdag 19 mei 2009 09:58 schreef Takkembah het volgende:
Ik heb net vergrepen aan de zwart-witjes, en nu dus het zuur.
Hier gelukkig 't zelfde. Ik word niet gewogen, maar ik houd het zelf wel een beetje in de gaten. Maar komt straks allemaal wel weer goedquote:Op dinsdag 19 mei 2009 10:08 schreef Angel-Eyez het volgende:
[..]
Ow ik heb geen eens last gehad van maagzuur gedurende de zwangerschap, maar als ik dáár nu aan denk, dan krijg ik wel het zuur(terwijl ik het normaal gesproken wel lekker vind trouwens
)
En ik wil niet weten hoeveel ik aangekomen ben
Gelukkig wordt er bij mijn vk ook niet gewogen, en hoop ik het beste ervan dat het meeste er na de zwangerschap snel vanaf is
Ja dat hopen we dan maarquote:Op dinsdag 19 mei 2009 10:10 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Hier gelukkig 't zelfde. Ik word niet gewogen, maar ik houd het zelf wel een beetje in de gaten. Maar komt straks allemaal wel weer goed
jij bent ergquote:Op dinsdag 19 mei 2009 10:14 schreef Angel-Eyez het volgende:
[..]
Ja dat hopen we dan maar
Ik heb wel periodes van "vreetbuien" gekend, dat dan weer wel
Nu overigens, heb ik 3 pakken koek in huis, die ik van mezelf niet aan mag raken. Dat is voor de eerste kraamvisite. Net als dat ik alleen maar water drink, om al die pakken en flessen drinken te sparen.
Anders blijf ik boodschappen doen (3 trappen op om bij de voordeur te komen)
Ben ik erg of ben ik erg?
Haha de reden waarom je de koekjes en 't drinken niet aanraakt doet er niet toe. Je hebt gewoon heel veel zelfbeheersing!quote:Op dinsdag 19 mei 2009 10:14 schreef Angel-Eyez het volgende:
[..]
Ja dat hopen we dan maar
Ik heb wel periodes van "vreetbuien" gekend, dat dan weer wel
Nu overigens, heb ik 3 pakken koek in huis, die ik van mezelf niet aan mag raken. Dat is voor de eerste kraamvisite. Net als dat ik alleen maar water drink, om al die pakken en flessen drinken te sparen.
Anders blijf ik boodschappen doen (3 trappen op om bij de voordeur te komen)
Ben ik erg of ben ik erg?
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 10:16 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Haha de reden waarom je de koekjes en 't drinken niet aanraakt doet er niet toe. Je hebt gewoon heel veel zelfbeheersing!![]()
Haha ja dat had ik dus eerst ook, ik bleef roze koeken van de Lidl halenquote:Op dinsdag 19 mei 2009 10:16 schreef Vicky het volgende:
[..]
jij bent erg
Ik had voor Amber om te trakteren een doos soesjes gehaald die ik nog moest versieren.. Nuo ja 2 dozen soesjes eigenlijk.. ze zijn allebei helemaal op. Vanmorgen maar 2 nieuwe dozen gehaald en 3 repen chocola.. ben benieuwd hoelang die blijven liggen
Onze vk weegt aan het begin en een keer tussendoor. Ik ben vorige week vrijwillig op de weegschaal gaan staan omdat ik dacht dat ik wel wer behoorlijk aangekomen was.
die van thuis is al maanden kapotquote:Op dinsdag 19 mei 2009 10:25 schreef Angel-Eyez het volgende:
[..]
Ik vind het knap dat je op die weegschaal durft te staan, en alleen maar heerlijk dat het dan meevalt(ik heb er geen 1 in huis, daar ben ik best wel blij om nu
)
da kannie.. Talamini is de beste ijsboerquote:Op dinsdag 19 mei 2009 10:35 schreef McLaura het volgende:
Ik heb trouwens ook geen eetbuien, of enorme trek in bepaalde dingen.
Maar intussen is het maar goed dat je bij -12 (de beste ijsboer van het Westelijk halfrond) niet kunt parkeren
No way, als je -12 hebt gehad vind je Talamini ook tweederangsquote:Op dinsdag 19 mei 2009 10:36 schreef Vicky het volgende:
[..]
da kannie.. Talamini is de beste ijsboer
En helaas is dat op loopafstand... dus ik eet regelmatig een Talamini ijsje
De werkgever moet niet te moeilijk doen. Ziekteverlof door zwangerschap wordt 100% vergoed. Mijn vrouw kon vanwege flauwvallen ook niet meer werken (jeugdzorg + aggresieve jongeren + flauwvallen gaat niet samen) vanaf ongeveer 4 weken voor het verlof. In overleg met P&O besproken dat ze beter zich ziek kon melden en eventueel terug zou komen als het flauwvallen weg zou gaan, maar geen moment eerder. Nog tweemaal een telefoon van UVW gehad om te vragen hoe het er meer ging, maar verder heel netjes afgehandeld.quote:Op maandag 18 mei 2009 16:33 schreef Incantrix het volgende:
Miss_Sly, je hebt echt gróót gelijk, je werkgever moet wel goed voor jou zorgen en jij hebt nu al zo veel voor ze gedaan, bijna tot flauwvallen aan toe.. Nu is de beurt aan je werkgever denk ik zo
NOOOOOOooooooooooo je zei het M-woord!!quote:Op dinsdag 19 mei 2009 10:45 schreef McLaura het volgende:
[..]
No way, als je -12 hebt gehad vind je Talamini ook tweederangs
Ik heb van die speciale dieettoetjes die energie/eiwitverrijkt zijnquote:Op dinsdag 19 mei 2009 10:51 schreef RockabeIIa het volgende:
Waar gaat dit nog over?toetjes bestellen waarvoor? Bij de AH hebben ze ook wel toetjes!
Iedereen is anders toch? Ik ga mezelf echt niet meer vergelijken met anderen. Dat scheelt een hoop frustratie en onzekerheden
Jaaaaaaaaaaaaa halloooooooquote:Op dinsdag 19 mei 2009 10:50 schreef Ca.ra het volgende:
Ik vind bijna alle ijs tweederangs sinds ik heb gegeten bij Laboratorio Del Gelato in New York. Appel sorbet en black sesame seed en en en....
nou heb ik zin in ijs
En dat moeten wij allemaal weten?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 10:53 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik heb van die speciale dieettoetjes die energie/eiwitverrijkt zijnHebben ze niet bij de AH trouwens, zou een stuk makkelijker zijn
Jij speelt vals, jij bent met de benenwagen. Maarrrrr je hebt straks wel wat te vieren dus een excuuuuus!quote:Op dinsdag 19 mei 2009 10:52 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
NOOOOOOooooooooooo je zei het M-woord!!![]()
Nu wordt het wel heel moeilijk om straks in één keer naar het station te lopen!
Zo dan, bokkenpruik of anti-troel?quote:
En gelijk heb je!quote:Op dinsdag 19 mei 2009 10:51 schreef RockabeIIa het volgende:
Waar gaat dit nog over?toetjes bestellen waarvoor? Bij de AH hebben ze ook wel toetjes!
Iedereen is anders toch? Ik ga mezelf echt niet meer vergelijken met anderen. Dat scheelt een hoop frustratie en onzekerheden
Het is minstens net zo interessant als weten dat het lekkerste ijs uit NY komtquote:
bij Talamini hebben ze kersenijs dat ook echt naar kersen smaakt, en Cherry Mania met hele grote stukken chocolaquote:Op dinsdag 19 mei 2009 10:53 schreef McLaura het volgende:
[..]
Jaaaaaaaaaaaaa hallooooooo
New York of Leeuwarden,nogal geen verschil
-12 heeft 48 'gangbaardere' smaken. Al heb ik daar voor het eerst druivenijs, RedBullijs etc gehad
[klein kind modus aan] Ja maar bij -12 smaakt alles naar wat erop staat, niet alleen het kersenijs [klein kind modus uit]quote:Op dinsdag 19 mei 2009 10:55 schreef Vicky het volgende:
[..]
bij Talamini hebben ze kersenijs dat ook echt naar kersen smaakt, en Cherry Mania met hele grote stukken chocola
Ik nog 58 meer.... wat gaat het snel hè!quote:Op dinsdag 19 mei 2009 10:57 schreef Vicky het volgende:
oei das vervelend McLaura!!
Hier gelukkgi al een hele tijd geen jeuk meer.. maar ik gebruik ook geen creme meer...nog maar 12 dagen
gaat echt snel.. maar ik ga er van uit dat deze dame gewoon een week langer blijft zittenquote:Op dinsdag 19 mei 2009 10:58 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ik nog 58 meer.... wat gaat het snel hè!
Dat heb ik dus ookquote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:09 schreef Tan het volgende:
Nou jullie het toch over voedsel hebben, wat helpt goed tegen steeds terugkerende honger en is geen caloriebom? Ik zoek iets waar ik even langer dan een half uur vol van raak.
Ik denk dat het niet eens zo vreselijk veel scheelt. Zijn verraderlijke dingen die fruitkicks en aanverwante repen enzoquote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:15 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ookEn ik heb wel fruit en komkommers en minitomaatjes, maar dat werkt dus allemaal niet he
![]()
Ik heb nu fruitkick, dat gaat wel aardig. Tis vast gezonder dan een stuk taart
niet?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:15 schreef Tan het volgende:
[..]
Ik vind die dingen alleen zo duur, en ik raak er niet echt vol van eigenlijk.
vegetarische kaasquote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:09 schreef Tan het volgende:
Nou jullie het toch over voedsel hebben, wat helpt goed tegen steeds terugkerende honger en is geen caloriebom? Ik zoek iets waar ik even langer dan een half uur vol van raak.
Bij een groter bedrijf is dat ook wel wat gemakkelijker natuurlijk. Ik werk in een klein bedrijf met 8 personen, waarvan 2 man directie en een staigiar. Mijn vervanging is nog niet aanwezig (hopelijk volgende week) en er ligt behoorlijk wat werk. Ik ben ook nog niet flauwgevallen, alleen maar bijna. Ik voel me moe en doe niets anders dan werken, eten en slapen, maar het is nog te doen.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 10:49 schreef Roönaän het volgende:
[..]
De werkgever moet niet te moeilijk doen. Ziekteverlof door zwangerschap wordt 100% vergoed. Mijn vrouw kon vanwege flauwvallen ook niet meer werken (jeugdzorg + aggresieve jongeren + flauwvallen gaat niet samen) vanaf ongeveer 4 weken voor het verlof. In overleg met P&O besproken dat ze beter zich ziek kon melden en eventueel terug zou komen als het flauwvallen weg zou gaan, maar geen moment eerder. Nog tweemaal een telefoon van UVW gehad om te vragen hoe het er meer ging, maar verder heel netjes afgehandeld.
Voor de werkgever was het uiteindelijk ook makkelijker, omdat zij nu iemand anders eerder konden laten beginnen die sowieso het verlof zou gaan invullen, zonder extra kosten.
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:26 schreef Tan het volgende:
Ik zit nu maar aan een broodje cornedbeef en een cup a soup, anders vrees ik dat ik de fietstocht naar school niet ga redden
Maar ik heb niet zoveel zin om straks 15 kilo aan te komen, dus ik wil voorkomen dat ik grijp naar de gevulde koeken en chips. Gisteren tussen de middag twee broodjes hamburger naar binnen gewerkt. Da's voor een keer vast geen ramp, maar als ik dat dagelijks doe heb ik wel een probleem vermoed ik.
Bij mij werd er een datum en (ongeveer) tijd afgesproken waarop ze de uitslag zouden doorbellen. De verloskundige kreeg hem ook nog per brief voor in het dossier enzo.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:36 schreef Poppejans het volgende:
Hoor je dan de uitslag bij je verloskundige, of bellen ze je op, weet iemand dat?
Ja dat is wel een goede, zal ik eens proberen. Want drie maaltijden per dag lukt me echt niet.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:29 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Kun je je maaltijden niet anders indelen? Dat je bijvoorbeeld om 11 uur een bammetje eet, om 1 uur een bammetje, om 3 uur nog een. En dan steeds met iets erbij, fruit, rauwkost, cup-a-soup?
Op die manier blijft je maag misschien langer vol en heb je zelf ook het idee dat je meer eet terwijl dat over het geheel genomen hetzelfde blijft.
Ok, bedankt!quote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:40 schreef Ca.ra het volgende:
[..]
Mij mij werd er een datum en (ongeveer) tijd afgesproken waarop ze de uitslag zouden doorbellen. De verloskundige kreeg hem ook nog per brief voor in het dossier enzo.
Fijn dat je misselijkheid weg is!
Toch wel een beetje spannend dus. Wat houdt die test ook alweer in? Wij doen het namelijk nooit.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:36 schreef Poppejans het volgende:
Ik heb eind van de middag de combinatietest, ben benieuwd! Eigenlijk verwacht ik dat er geen gekke dingen uitkomen, dus ga er wel relaxed heen. Hoor je dan de uitslag bij je verloskundige, of bellen ze je op, weet iemand dat?
en hier lijkt de misselijkheid toch echt als sneeuw v de zon verdwenen te zijn sinds ik de 12 weken gepasseerd ben, en eetlust komt ook weer langzaam terug, echt snaaizin heb ik (gelukkig) niet
Ohja dat had ik toch meegekregen...quote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:41 schreef miss_sly het volgende:
Omdat ze veel te laat zijn begonnen met zoeken, en ze nu niet eens worden over wie het gaat worden.
Ze hebben nu twee personen op het oog, dus ik hoop dat er as maandag een begint.
Het schijnt, heb ik uit de Slank topics in LIF, dat zowel pindakaas als een eitje zorgen voor langere verzadiging.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:09 schreef Tan het volgende:
Bruinbroodquote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:09 schreef Tan het volgende:
* delete * Nevermind.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:24 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Je kunt overal wat achter zoeken natuurlijk
Vast heel slecht van mij, maar daar zou ik me nou echt niet druk om kunnen maken.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:41 schreef miss_sly het volgende:
Omdat ze veel te laat zijn begonnen met zoeken, en ze nu niet eens worden over wie het gaat worden.
Ze hebben nu twee personen op het oog, dus ik hoop dat er as maandag een begint.
Ik lust Bambix, babyrijstebloempap en zelfs Havermoutpap (alleen dat krijg ik nu ik zwanger ben wel minder goed weg), maar brinta vind ik echt brrrrrquote:Op dinsdag 19 mei 2009 12:08 schreef WupWup het volgende:
Bij mij helpt een bak Brinta ook altijd goed om een paar uur door te gaan
Beschuitpapquote:Op dinsdag 19 mei 2009 12:43 schreef _Bar_ het volgende:
hmmm van jullie brinta maak ik een spurt naar beschuitpap.
maar nu eerst even een waterijsje tegen de keelpijn
tis dat ik nog een afspraak heb, maar daarna kruip ik lekker op de bank of terug in bed.
Doe je rustig aan? En bel je de vk als dit morgen weer zo is?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:08 schreef huuphuup het volgende:
Ik heb echt knallende hoofdpijnal sinds vanmorgen bij het opstaan. Even liggen, wat eten, water drinken, cola drinken, apserientje, te helpt allemaal niet
niet leuk.
K word er een beetje scheel van. letterlijk helaas
klopt helemaal hoorquote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:22 schreef Brighteyes het volgende:
De onderdruk is volgens mij maatgevend voor evt. problemen, die moet niet door de 90-100 gaan zeg maar, dan gaan er toch wel alarmbellen af als ik het goed heb.
Of ik sla weer eens de plank volledig mis, maar dat het de onderdruk is is wel zeker iig.
ik ook hoor, ze vroeg semi-verbaasd of ik dan helemaal nooit mn bloeddruk had laten meten.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:27 schreef Brighteyes het volgende:
Het zegt mij dus ook helemaal niets hoor, eig. pas sinds ik zwanger ben dat ik enig idee heb van mijn eigen bd, maar verder...
Niet helemaal als in 100%, want tegenwoordig is ook de bovendruk iets waar serieus naar gekeken wordt. Zeker in de zwangerschap.quote:
laurierdrop schijnt ook te helpen tegen maagzuurquote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:33 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ook 1 keertje bij de sportschool intake, toen vonden ze hem hoog, maar een paar weken later bij de huisarts was er niks aan de hand.
Bah, ik heb keelpijn (hoog in mijn keel), maar tegelijkertijd een soort van brandend maagzuur, laag in mijn keel dus.
En ik heb trek in drop, voor mijn keel, maar volgens mij gaat mijn maag daar juist weer niet blij mee zijn.Keuzes, keuzes...
Ze gaan straks dmv een echo (dus wel weer effe fijn naar baby kijken!) de nekplooi opmeten, daarna moet ik bloed laten afnemen, en die twee dingen samen+mijn leeftijd geeft een kansberekening op een kindje met Down Syndroom.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:44 schreef Tan het volgende:
[..]
Toch wel een beetje spannend dus. Wat houdt die test ook alweer in? Wij doen het namelijk nooit.
Oké dat wist ik dan weer niet, ook weer wat geleerdquote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:35 schreef McLaura het volgende:
[..]
Niet helemaal als in 100%, want tegenwoordig is ook de bovendruk iets waar serieus naar gekeken wordt. Zeker in de zwangerschap.
Er zitten hier in de automaat muntdropjes!quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:35 schreef huuphuup het volgende:
[..]
laurierdrop schijnt ook te helpen tegen maagzuur
zelf nog niet geprobeerd maar och, ik zou de gok wel nemen hoorgewoon rennies bij de hand houden!
als het goed is zakt je bd weer gewoon tot normaal zo'n 12 uur na je laatste dropje toch? (dropje als in, halve zakquote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:49 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Er zitten hier in de automaat muntdropjes!![]()
Niet te veel natuurlijk want ik moet vrijdag naar de vk en graag met een normale bd dan.![]()
Rennies heb ik toevallig net vanmorgen in mijn tas gestopt, maagzuur speelt de laatste dagen soms op idd.
Ik heb ook echt totaaaaaaaal geen energie vandaag. En net nu ik vanavond de eerste pufclub heb.
Ben ik weer de enige van het klasje dat de helft van het gehups niet mee kan doen natuurlijk.
Echt? Als ik het me goed herinner was het bij ons wel degelijk ook een beetje simpel aerobicsen op muziek. Stapjes opzij etc.quote:
Hee hallo! Je staat bovenaan het lijstje! Doe es een update?quote:
Ik denk dat dat er wel een heel klein beetje veel mee te maken heeft. Maarja, Wat doe je er aan. Dagelijkse dingen gaan gewoon door en die bezorgen me op het moment al stress. Ik probeer iig mijn middagdutje te kunnen doen, zodat ik weer wat energie heb om de namiddag en vooravond een beetje door te komen.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:30 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ik ook hoor, ze vroeg semi-verbaasd of ik dan helemaal nooit mn bloeddruk had laten meten.
Ja toen ik 13 was voor het laatst geloof iktoen ging ik aan de pil
Memmelkomt je hogere bloeddruk dan misschien niet ook een klein beetje omdat je er blijkbaar toch wel wat doorheen zit?
Waarom kies je dan juist voor een aerobicsachtige cursus?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 14:38 schreef Brighteyes het volgende:
innepin, bij ons is het dus echt wel een soort van aerobics aan het begin met van die hippe zij-pasjes enzo. Ook echt leuk voor de mensen die daar geen gevoel voor hebben. Zelfs op het slakken-zwangeren-tempo maakten die er soms een potje van vorige keer.![]()
Ach, ik zie het wel. Ik ga het toch echt rustig aan doen hoor.
Gisteren ook zo vaag duizelig een paar keer.
Ehm... het is de standaardcursus van de zorg-dinges in Gouda 'Gezond en Fit rondom de zwangerschap' en yoga is (helaas) niet aan mij besteed. Dat heb ik ooit eens geprobeerd, maar ik kan het niet, me daaraan overgeven enzo.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 14:59 schreef innepin het volgende:
[..]
Waarom kies je dan juist voor een aerobicsachtige cursus?
Maakt niet uit, lief dat je gekeken hebt!quote:Op dinsdag 19 mei 2009 15:40 schreef Poppedein het volgende:
Huups en BE... de grabbelbak was al verdwenenHeb nog gevraagd, maar ze hadden niets meer!
heb bij Amber Yoga gedaan, doe nu alleen aan zwemmen.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:20 schreef Guuzewuus het volgende:
Jullie hebben het over zwangerschapsgymachtigedingen...
Ik heb bij Stella geen cursus gedaan en was het nu eigenlijk weer niet van plan
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:52 schreef Twinkly het volgende:
bleeergh, eventjes zeuren hoor. Ik zit al vanaf vorige week woensdag thuis door stress op mijn werk maar ik lijk helemaal niet bij te komen. Ben zo moe, nergens zin inKan niet slapen door de stress maar ook door brandend maagzuur, niet leuk
ik heb ook geen cursusplannenquote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:20 schreef Guuzewuus het volgende:
Jullie hebben het over zwangerschapsgymachtigedingen...
Ik heb bij Stella geen cursus gedaan en was het nu eigenlijk weer niet van plan
Lief, maar het gaat me nu om ongedragen exemplaren.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:14 schreef Troel het volgende:
BE, ik heb nog wel twee rompertjes met egeltjes, weliswaar gedragen en gewassen en dus lichtelijk verkleurd, maar als je ze graag wil hebben, dan wil ik ze je wel opsturen. Is wel een 86/92 maatje overigens.
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:40 schreef mefke79 het volgende:Is ik weer! Heb een half uur kunnen gluren naar onze Driekus terwijl er tien manvrouw om me heen mee aan het gluren waren. Het was kei leuk. Helemaal verbaasd over hoeveel ie al gegroeid was in 3 weken. En dat ie me inderdaad af en toe met zijn voetjes loopt te klieren. Hij ging zich uitrekken en afzetten tegen de echokop, zo gaaf om te zien.
Ook leuk, onze leanderwieg is net binnen en uitgepakt.*O*
Ik had ook wel wat leuks verdiend, zo'n enorme k*t dag op mijn werk gehad...
Moet effe bijlezen hoor, jullie gaan te hard!
Ik zal mijn hulptroepen eens aan het werk zettenquote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:08 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Lief, maar het gaat me nu om ongedragen exemplaren.
Ik heb een nieuwe 50/56 en ik heb bedacht dat ik die graag als mee wil voor de eerste kleertjes, maar ik wilde ook egeltjes voor het raam hangen. En het is toch wel te zien als ze goed gedragen en gewassen zijn.
Ik heb zelf een gedragen van Sasha en krijg er nog een van een vriendin, dus if need be kan ik die gebruiken, maar het liefst heb ik dus ook nog 2 nieuwe voor voor het raam. Ik heb er nu eentje van Jore overgenomen, dus nog eentje zou fijn zijn.
Nee natuurlijk nietquote:Op dinsdag 19 mei 2009 20:51 schreef huuphuup het volgende:
vertel me alsjeblieft dat daar foto's van zijn?
![]()
![]()
Oh heeerlijk zeg, veel plezier, hopelijk waait de hoofdpijn er gauw van weg!quote:Op dinsdag 19 mei 2009 20:51 schreef huuphuup het volgende:
Mn hoofd doet nog steeds pijn, als het morgen nog zo is dan denk ik maar even de vk bellen ofzo. Ik ga nu even naar het strand, uitwaaien met lief, misschien helpt het...
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 20:52 schreef Lois het volgende:
[..]
Nee natuurlijk nietZie het maar voor je, Lois die staand tegen een natte muur in slaap valt, gevolg samengekleefde beige haren en een half beige gezicht
Memmel spreek jij me ff moed inquote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:07 schreef Memmel het volgende:
Alle echodames: wat goed dat het goed en leuk was! En die vermoeidheid gaat echt weer over. Maar komt ook weer terug...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |