abonnement Unibet Coolblue
  maandag 18 mei 2009 @ 13:50:38 #1
221640 Dirty-Little-Monkey
3 hoera'tjes voor Yoshimi
pi_69149640
Sollied is dan wel Noors, het is geen fairytale, we hebben de beelden!



Centraal Heerenveen Topic: nu al een finale
sc Heerenveen Topic: Deel II
[centraal] sc Heerenveen #3 - We gaan europa in!
[centraal] sc Heerenveen #4 - Bruggink onze verlosser!
[Centraal] SC Heerenveen topic5: Jeroen Drost op de back
[Centraal] SC Heerenveen - deel 6 - Alweer Europa in !!!!!
[centraal] SC Heerenveen #7
[centraal] SC Heerenveen #8
[centraal] SC-Heerenveen-topic # 9
[Centraal] SC Heerenveen topic #10
[Centraal] SC Heerenveen topic #11
[Centraal] SC Heerenveen topic #12
[Centraal] SC Heerenveen #13 ondanks de play-offs Europa in!
[Centraal] SC Heerenveen #14 Met een supertoffe selectie!!
[Centraal] SC Heerenveen #15 Laat ze maar komen!!
[Centraal] SC Heerenveen #16 Een flitsende start
[Centraal] SC Heerenveen #17 Leve de UEFA-Cup!!
[Centraal] SC Heerenveen # 18-Wij lusten de Parma-ham rauw
[Centraal] SC Heerenveen # 19 - Maar wij hebben Alves
SC Heerenveen # 20 Drie punten uit de Euroborg halen
SC Heerenveen # 21 Hier zijn de Heerenveensche jongens...
SC Heerenveen #22: Een plaats bij de eerste 5!
[Centraal] SC Heerenveen #23 We gaan (alweer) Europa in!!!
[Centraal] SC Heerenveen #24 Met een nieuwe Hansson
SC Heerenveen #25: Zonder SCH!
SC Heerenveen #26: Filho en Fonzie, sambaspitsen!
sc Heerenveen #27: Alves blijft!
sc Heerenveen #28: alles op de beker?
sc Heerenveen #29: Geraldinho en Filho, sambaspitsen!
sc Heerenveen #30: Alvestędentocht!
sc Heerenveen #31: De leukste club van Nederland!
SC Heerenveen #32: In de blote.../op zoek naar punten
SC Heerenveen #33: Net fan dat benaude!
SC Heerenveen #34: Met Trond Sollied aan het roer
SC Heerenveen #35: Zonder kapitaal op het veld
SC Heerenveen #36: Hoe solide is Sollied?
SC Heerenveen #37: Hij zit erin, hij zit erin
sc Heerenveen #38: Met Sibon vs. Ronaldinho!
sc Heerenveen #39: Hallo Gertjan, heb je al spijt?
sc Heerenveen #40
Het grote Solliede Heerenveentopic # 41
Het grote Heerenveentopic # 42 Groeten uit Amsterdam
sc Heerenveen #43: Groeten uit Eindhoven!
sc Heerenveen #44: Op naar de Kuip
sc Heerenveen #45: 1 ding is zeker...


Elm en Ingelsten. Zweedse tandem in Fryslan
Het grote Paulo Henrique - topic, #001.
Het ultieme Roy Beerens fan-topic.
Roy Beerens #2 Bert kom eens kijken naar deze jongen!
Christian Grindheim topic #1
Het Grote Gerald Sibon-topic
Het grote Trond Sollied topic #1
sc Heerenveen: Operatie "zoek de stip." Nostalgie!


Officiele site SC Heerenveen: http://www.sc-heerenveen.nl
Supportersvereniging Nieuw Noord: http://www.nieuwnoord.org
Supportersclub Feanfan: http://www.feanfan.nl
SC Heerenveen Headliner: http://heerenveen.headliner
Foto fansite Feanfans: http://www.feanfans.nl
Fansite Feanonline: http://www.feanonline.nl
Fansite Frisian Pride: http://www.frisianpride.nl
Fansite Forza Heerenveen: http://www.forzaheerenveen.nl
Forum SC Heerenveen: http://sc.heerenveen.org

[ Bericht 1% gewijzigd door Dirty-Little-Monkey op 19-05-2009 13:37:44 (Samenvatting op Heerenveen.tv) ]
17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 mei 2009 @ 13:52:36 #2
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69149706
Gelukkig is het scheepsrecht
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 18 mei 2009 @ 13:52:48 #3
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_69149716
je bent aant kutten

tevens moet het nieuwe beerens topic nog in de op
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_69149771
Eindelijk, eindelijk, eindelijk
Wat een feest en wat ben ik mijn plaat gegaan.

De terugreis was een onvoorstellbaar drama, bedankt KNVB

Maar de wedstrijd maakte alles goed. Wat kan voetbal dan mooi zijn. Vanaf minuut 1 voelde ik het. Ze gaan ervoor. Ze waren er zo op gebrand. Ze wilden zo graag. Zo graag. En dan gaat het weer bijna mis en en dan penaltys: en dan zegt mijn maat: Het is niks voor Heerenveen om de penalties te winnen en dat is ook zo. Maar dan mist Hersi, en dan schiet Sibon raak en dan.......en dan.......

Overal op het station en in Heerenveen werd: Youssouf Hersi gescandeerd
  maandag 18 mei 2009 @ 13:54:47 #5
221640 Dirty-Little-Monkey
3 hoera'tjes voor Yoshimi
pi_69149794
ben bezig al dat gekut goed te krijgen, geduld, normaal wordt er nooit zo snel gereageerd:D
17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
  maandag 18 mei 2009 @ 13:55:46 #6
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_69149835
Sibon schiet hem trouwens lekker binnen, koele kikker.
  maandag 18 mei 2009 @ 13:56:42 #7
67174 Dos37
Come on Twente
pi_69149873
nog gefeliciteerd mensen
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_69149982
De verplichte combi was de enige smet op deze dag. Heel vroeg in het stadion en na de huldiging pas in Heerenveen. Daarna ook nog eens met de auto terug naar Hilversum, helemaal top die combi's

Maar, de beker is binnen
Voor de mensen die er gister bij waren en herinneringen willen ophalen:
There's a frood who really knows where his towel is.
pi_69150100
Mooi hoor, scheelt ook weer een ronde in de EL play-offs, wat extra weken voorbereiding.

Gefeliciteerd.
  maandag 18 mei 2009 @ 14:07:13 #10
221640 Dirty-Little-Monkey
3 hoera'tjes voor Yoshimi
pi_69150277
quote:
Op maandag 18 mei 2009 13:59 schreef Vrieskist het volgende:
De verplichte combi was de enige smet op deze dag. Heel vroeg in het stadion en na de huldiging pas in Heerenveen. Daarna ook nog eens met de auto terug naar Hilversum, helemaal top die combi's

Maar, de beker is binnen
Voor de mensen die er gister bij waren en herinneringen willen ophalen:
Leuk filmpje, en geluksvogel, jij zat helemaal dicht op het veld!

Mijnfoto's zijn of heel vreselijk (mijn kop die blij is, VRESELIJK), maar ik heb ook een paar foto's en daar kijk ik heel serieus op (zelfs na de overwinning), of er zit beweging in, en verder heb ik nog twee telefoonopnames, maar dat was pas later (want ik vergat te filmen op de spannende momenten), maar die zijn toch in k.u.t. kwaliteit

In de OP staan nu ook de twee topics hiervoor en het nieuwe Roy Beerens topic. Als er nog fouten instaan (heb gequote en dan komen er allerlei vervormingen in bij die afbeeldingen en drukte bij het wijzigen soms een delete ipv. een backspace en andersom), of als je toevoegingen hebt, laat het weten. En post vooral door met deze snelheid!

edit: ik las op nu.nl dat twente supporters al op de heenweg zich misdragen hadden
17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
  maandag 18 mei 2009 @ 14:07:24 #11
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_69150283
Beerens' 2e topic linkt bij mij niet goed...
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  maandag 18 mei 2009 @ 14:12:54 #12
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_69150475
Het grote Gerald Sibon-topic en deze moet ook nog in de op
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  maandag 18 mei 2009 @ 14:14:17 #13
221640 Dirty-Little-Monkey
3 hoera'tjes voor Yoshimi
pi_69150531
quote:
Op maandag 18 mei 2009 14:07 schreef One_conundrum het volgende:
Beerens' 2e topic linkt bij mij niet goed...
dat heb ik even gefixed. Ik heb trouwens gezocht naar een pranjic topic, maar blijkbaar is er nooit iemand op het idee gekomen om over hem een topic te openen. Wel raar met zo'n staat van dienst. Zelf ben ik niet zo'n fan van het openen van topics, maar ik denk dat met het oog op de komende transferperikelen, een topic over deze kroaat wel nodig is.
17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
pi_69150594
quote:
Op maandag 18 mei 2009 13:59 schreef Vrieskist het volgende:
De verplichte combi was de enige smet op deze dag. Heel vroeg in het stadion en na de huldiging pas in Heerenveen. Daarna ook nog eens met de auto terug naar Hilversum, helemaal top die combi's

Maar, de beker is binnen
Voor de mensen die er gister bij waren en herinneringen willen ophalen:

Hé daar/stond zat ik ook

Dit was voor mij qua sfeer 1 van de mooiste momenten van de wedstrijd, 2-1 voor, nog een paar minuten, en dan achteromkijkend het hele stadion uit het dak zien gaan.

Kippenvel moment, nu nog.
Trots van het Noorden!
pi_69150646
quote:
Op maandag 18 mei 2009 14:02 schreef BliksemSchigt het volgende:
Mooi hoor, scheelt ook weer een ronde in de EL play-offs, wat extra weken voorbereiding.
Hey verrek, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht. Dat scheelt behoorlijk, best kans dat je struikelt over een cypriotisch kutclubje.

Ik ben onder de indruk van hoe Sollied dit heeft gedaan - hij heeft ze op scherp gezet en strijdbaar gemaakt. Hulde.

Maar wat was de organisatie kut jongens. Dat kun je je toch niet voorstellen. In 93 gingen we heerlijk met eigen vervroer, ging prima. Had gisteren ook gekund. Maar nee hoor, een ingewikkelde combi. Nou prima dan, maar regel het dan goed. We s tonden nu weer als vee op de treinen te wachten, er vielen behoorlijk wat mensen flauw, kinderen die in de verdrukking kwamen, gevaarlijke situaties rond het spoor. Echt absurd.
pi_69150743
even iets recht zetten : het gaat om Ricky Talan i.p.v Jeffrey Talan
( kreeg ik zojuist te horen )
  maandag 18 mei 2009 @ 14:29:02 #17
221640 Dirty-Little-Monkey
3 hoera'tjes voor Yoshimi
pi_69151021
quote:
Op maandag 18 mei 2009 14:17 schreef SCH het volgende:

[..]

Hey verrek, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht. Dat scheelt behoorlijk, best kans dat je struikelt over een cypriotisch kutclubje.

Ik ben onder de indruk van hoe Sollied dit heeft gedaan - hij heeft ze op scherp gezet en strijdbaar gemaakt. Hulde.

Maar wat was de organisatie kut jongens. Dat kun je je toch niet voorstellen. In 93 gingen we heerlijk met eigen vervroer, ging prima. Had gisteren ook gekund. Maar nee hoor, een ingewikkelde combi. Nou prima dan, maar regel het dan goed. We s tonden nu weer als vee op de treinen te wachten, er vielen behoorlijk wat mensen flauw, kinderen die in de verdrukking kwamen, gevaarlijke situaties rond het spoor. Echt absurd.
Echt waar? Tja, ik kwam rond kwart voor twaalf aan en toen kreeg ik opeens te horen dat de trein al bijna weg ging, dus toen mochten wij over het hek klimmen en stonden wij vervolgens achterin de rij. Maar het was inderdaad wel druk, snapte ook niet dat er mensen waren die pas over een uur weg hoefden, daardoor was het extra druk en onoverzichtelijk. Ik zat trouwens in een coupé van trein 6 en daar zat een man in die z'n bek maar niet kon houden, en constant zat te roepen als hij een trein langs zag komen of als er mensen op het station niet gingen zwaaien ofzo. Irritant en grappig tegelijk die 'dorpsgekken'.

Goed dat ik nu hoor dat het Ricky is want de helft van huize DLM denkt nu dat Jeffrey Talan op sterven ligt, overigens is het verdriet er niet minder om, zoiets is echt vreselijk omdat al die chemokuren en alles er ook al inhakt en als je dan vervolgens ook nog overlijdt heb je naast een vreselijke tijd ook nog dat sterven. In mijn omgeving ken(de) ik drie kinderen met leukemie, twee zijn overleden, en één heeft op zo'n jonge leeftijd (vanaf z'n 4de, nu al iets van 5 jaar), echt een rotleven met al die kuren.
17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
pi_69151196
Ik begon trouwens al hoop te krijgen toen ik zag dat Hans Vonk stond opgesteld. Dapper van Trond. Hij maakte dan misschien een fout maar dat deden wel meer spelers gisteren.

Wat is het mooi dat Hans met ons deze prijs heeft gewonnen. Dat gun ik hem zo. En ons ook.

Ik gunde ons deze prijs ook zo verschrikkelijk. Ik heb echt staan janken na afloop.
pi_69151199
Gefeliciteerd, van harte, *kuch* , maar feestvieren kunnen jullie niet..
Jullie (minstens de helft) zaten alweer eerder in de trein dan wij
pi_69151272
quote:
Op maandag 18 mei 2009 14:34 schreef Ties02 het volgende:
Gefeliciteerd, van harte, *kuch* , maar feestvieren kunnen jullie niet..
Jullie (minstens de helft) zaten alweer eerder in de trein dan wij
Was het maar waar

Er is vannacht nog feest in Heerenveen gevierd, met 20.000 man op het plein dus het was niet zo gek dat mensen daar naar toe wilden toch?
  maandag 18 mei 2009 @ 15:02:46 #21
13973 ranja
image means nothing
pi_69152125
Paar foto's.

vooraf
die blauw/witte stroken kwamen dankzij de wind allemaal op de draaitafel van de dj terecht
die was daar erg blij mee


ereronde


en dan de goede bus terugvinden...
pi_69152159
quote:
Op maandag 18 mei 2009 14:34 schreef Ties02 het volgende:
Gefeliciteerd, van harte, *kuch* , maar feestvieren kunnen jullie niet..
Jullie (minstens de helft) zaten alweer eerder in de trein dan wij
Ik weet niet, maar bij de uitreiking van de schaal waren er toch verdomd weinig twente supporters te zien op de tribunes
Trots van het Noorden!
pi_69152246
quote:
Op maandag 18 mei 2009 15:02 schreef ranja het volgende:

die blauw/witte stroken kwamen dankzij de wind allemaal op de draaitafel van de dj terecht
die was daar erg blij mee
Helaas weerhield het hem er niet van om veel feestvreugde te bederven met veel te harde muziek. Snap niet waarom dat tegenwoordgig altijd moet. Mensen zorgen zelf wel voor het lawaai.
pi_69152411
quote:
Op maandag 18 mei 2009 15:03 schreef Kriebbel het volgende:

[..]

Ik weet niet, maar bij de uitreiking van de schaal waren er toch verdomd weinig twente supporters te zien op de tribunes
Wat natuurlijk wel een beetje te begrijpen is.

Maar gefeliciteerd Heerenveen. Het was een hele mooie en spannende wedstrijd en jullie hebben gewonnen.
  maandag 18 mei 2009 @ 15:14:08 #25
221640 Dirty-Little-Monkey
3 hoera'tjes voor Yoshimi
pi_69152455
quote:
Op maandag 18 mei 2009 14:34 schreef Ties02 het volgende:
Gefeliciteerd, van harte, *kuch* , maar feestvieren kunnen jullie niet..
Jullie (minstens de helft) zaten alweer eerder in de trein dan wij
Dat heerenveensupporters eerder in de trein zaten dan jullie had te maken, zoals SCH al zei, met het feest in Heerenveen en met het feit dat daarom alle twente treinen later vertrokken (dat heb ik tenminste vernomen van andere twente supporters). Ik heb geen enkele Heerenveen supporter voor of tijdens de huldiging het stadion zien verlaten, terwijl jullie helft helemaal leeg was (foto's heb ik als bewijs).

En wat nou niet feest kunnen vieren , wat ik zelf heb meegemaakt en wat ik gezien heb van de filmpjes en fotos van de huldiging in Heerenveen, was alleen maar feest.

Wat was trouwens dat botengedoe? Toen ik wat ging wandelen rond het stadion zag ik op de maas 3 of 4 boten aankomen met Twente fans erop?
17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
pi_69152621
quote:
Op maandag 18 mei 2009 15:14 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:

[..]

Dat heerenveensupporters eerder in de trein zaten dan jullie had te maken, zoals SCH al zei, met het feest in Heerenveen en met het feit dat daarom alle twente treinen later vertrokken (dat heb ik tenminste vernomen van andere twente supporters). Ik heb geen enkele Heerenveen supporter voor of tijdens de huldiging het stadion zien verlaten, terwijl jullie helft helemaal leeg was (foto's heb ik als bewijs).
Ik heb wel enkele Heerenveen supporters het stadion zien verlaten. Ik stond toen zelf ook al buiten, maar ik heb geen foto's gemaakt als bewijs.
quote:
En wat nou niet feest kunnen vieren , wat ik zelf heb meegemaakt en wat ik gezien heb van de filmpjes en fotos van de huldiging in Heerenveen, was alleen maar feest.
Dat geloof ik meteen.
quote:
Wat was trouwens dat botengedoe? Toen ik wat ging wandelen rond het stadion zag ik op de maas 3 of 4 boten aankomen met Twente fans erop?
Geen idee.
pi_69152852
Post hier vooral leuke linkjes mensen =- ik wil beelden zien, ik zit nog in een roes
pi_69153030
Fokking mooie plaatsen direct aan het veld! Vakkie X
  maandag 18 mei 2009 @ 15:35:10 #29
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_69153083
quote:
Op maandag 18 mei 2009 15:33 schreef MaxPower het volgende:
Fokking mooie plaatsen direct aan het veld! Vakkie X
Heb jij op m'n stoeltje gezeten?
pi_69153113
quote:
Op maandag 18 mei 2009 15:35 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Heb jij op m'n stoeltje gezeten?
Niet gezeten, maar denk dat je wel even moet ontsmetten.. het liep me dun door de broek bij de penanties.
pi_69153183
quote:
Op maandag 18 mei 2009 15:12 schreef Neleos het volgende:

[..]

Wat natuurlijk wel een beetje te begrijpen is.


Natuurlijk ik begrijp het volledig, maar daarom snap ik juist de reactie van Ties niet.
Trots van het Noorden!
pi_69153355
Hehe
pi_69153658
quote:
Op maandag 18 mei 2009 15:38 schreef Kriebbel het volgende:

[..]

Natuurlijk ik begrijp het volledig, maar daarom snap ik juist de reactie van Ties niet.
Ik raakte een beetje gefrustreerd, omdat Heerenveen supporters allemaal eerder de trein in konden(wij moesten anderhalf uur voor een hek wachten), terwijl ze ook nog even lekker een feestje konden gaan vieren, ipv meteen naar de treinen te gaan.

Ik zat nog geeneens in de laatste trein terug vanuit Rotjeknor en was rond half 3 pas thuis.
pi_69153750
quote:
Op maandag 18 mei 2009 15:50 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Ik raakte een beetje gefrustreerd, omdat Heerenveen supporters allemaal eerder de trein in konden(wij moesten anderhalf uur voor een hek wachten), terwijl ze ook nog even lekker een feestje konden gaan vieren, ipv meteen naar de treinen te gaan.
Nou, ik heb langer dan 1,5 staan wachten helaas. Ik had dan weer de idee dat Twente supporters voorrang kregen.

Maar what the fuck: wij hebben de beker

Max jongen, heb je niet gezien helaas - ik zat vlak achter je, ben zelden zo nerveus geweest.

Waarom hadden wij eigenlijk geen vlaggen mee? Mocht dat niet en bij Twente wel?
  maandag 18 mei 2009 @ 16:09:54 #35
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_69154292
Woei

Super!

Machtig!

Helemaal Gek!

Combi
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 mei 2009 @ 16:14:30 #36
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69154470
Arriva heeft inmiddels haar excusus gemaakt voor het veel te late vertrek van de bussen
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 18 mei 2009 @ 16:26:01 #37
221640 Dirty-Little-Monkey
3 hoera'tjes voor Yoshimi
pi_69154902
quote:
Op maandag 18 mei 2009 15:19 schreef Neleos het volgende:

[..]

Ik heb wel enkele Heerenveen supporters het stadion zien verlaten. Ik stond toen zelf ook al buiten, maar ik heb geen foto's gemaakt als bewijs.
[..]

Dat geloof ik meteen.
[..]

Geen idee.
Tja, tuurlijk zullen er een paar mensen al naar buiten zijn gegaan (ik had wel wat beters te doen dan naar de uitgang kijken. Maar door te zeggen dat ze direct de trein in gingen en geen feest vieren doet men het voorkomen alsof men in Tukkerse pas het stadion verliet. Het was niet zo dat er direct grote gaten vielen aan de Heerenveen kant, maar je hebt altijd van die ongeduldige types die niet willen wachten en daarvoor de huldiging (die trouwens zelf niets voorstelde omdat het aan de andere kant van het veld gebeurde) wilde missen.

Ik ga nu direct ff wat foto's plaatsen, maar bij heel veel bewoog de camera te veel, maargoed, ik laat het wel weten als ze in mijn fotoalbum staan.
17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
pi_69155046
quote:
Op maandag 18 mei 2009 16:14 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva heeft inmiddels haar excusus gemaakt voor het veel te late vertrek van de bussen
En de NS?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 mei 2009 @ 16:34:08 #39
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69155176
Statement op de site van sc Heerenveen:
quote:
sc Heerenveen betreurt gang van zaken reis naar Rotterdam

We hebben gister een geweldig succes behaald met het winnen van de bekerfinale: de eerste prijs in de historie van sc Heerenveen! Geweldig hoe we dit feest met z’n allen hebben gevierd. In Rotterdam en in Heerenveen hebben we laten zien hoe we een prachtig voetbalfeest kunnen maken. Wat zijn we trots op al onze fans die de club zo steunen en wat zijn we blij dat we dit met elkaar hebben bereikt.

Het was een enorme logistieke operatie om iedereen de wedstrijd mee te laten beleven. Samen met Arriva, de NS en de gemeente hebben we geprobeerd dit goed te organiseren. Helaas moeten we tot onze spijt concluderen dat dit niet optimaal is gelukt.

Zowel het vertrek als de aankomst van de bussen en treinen is niet vlekkeloos verlopen, waardoor onze supporters op welke manier ook, zijn benadeeld of een teleurstellende ervaring hebben gehad. Wij begrijpen dat dit voor een aantal fans een smet op een verder succesvolle dag is.

Het spijt ons enorm dat de dag, ondanks de door de club ingehuurde expertise, niet geheel is verlopen zoals wij dat voor ogen hadden. Wij willen hierbij onze excuses maken voor alles wat op logistiek gebied niet goed is gegaan.

Met de relevante uitvoerende partijen Arriva en de NS en de gemeente Heerenveen, gaan we grondig alle gebeurtenissen bespreken en daar waar nodig consequenties aan verbinden. De door onze fans geleverde input, nemen we bij de evaluatie zeker mee.
Natuurlijk zullen we er alles aan doen om dit een volgende keer niet weer te laten gebeuren.

We hopen dat toch bij een ieder het overwinningsgevoel overheerst.

De directie van sc Heerenveen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_69155199
Môgge

Tsjonge wat een wedstrijd, wat een apotheose. Totaal naar de knoppen nu. Om toch even te zeiken; die muziek na de wedstrijd was echt té triest Knalluidde hoempapa-muziek, het verpestte totaal de voetbalsfeer. Tot zover het gezanik, nu eerst de beelden weer terugzien.
pi_69155217
campioneeeeeee!!!!! Was er niet bij. Zat 7 kleuren in mn broek te schijten (spreekwoordelijk ) van spanning op de bank voor de buis
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_69155267
quote:
Op maandag 18 mei 2009 16:34 schreef Coin het volgende:
Môgge

Tsjonge wat een wedstrijd, wat een apotheose.
hey hoi!
just give a second thought
what if we don't get caught...
  maandag 18 mei 2009 @ 16:44:06 #43
221640 Dirty-Little-Monkey
3 hoera'tjes voor Yoshimi
pi_69155541



Slechte kwaliteit filmpje http://tinypic.com/player.php?v=98arv9&s=5










[ Bericht 9% gewijzigd door Dirty-Little-Monkey op 18-05-2009 17:10:03 ]
17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
  maandag 18 mei 2009 @ 16:51:05 #44
221640 Dirty-Little-Monkey
3 hoera'tjes voor Yoshimi
pi_69155756
Ik denk dat we vooral de Twente fans lief aan moeten kijken voor mooie sfeer foto's van onze zijde.
17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
  maandag 18 mei 2009 @ 16:56:46 #45
219615 drummerdude
Wat een kutplaatje
pi_69155920
Iemand nog een linkje met sfeerfoto's?
pi_69158219
Die excuses zijn okay, kunnen we dat weer vergeten.

Wat ik jammer blijf vinden is dat ze de huldiging niet gewoon vandaag doen. Krijg je nog een keer media-aandacht, krijg je veel meer mensen op de been. Dubbel feest. Onbegrijpelijke beslissing.
pi_69158999
Wat een topfeest gisteren. Heb voorlopig geen toevoegend commentaar.
Die Sollied is wellicht sterker dan wij allemaal hebben gedacht.
pi_69159640
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:05 schreef SCH het volgende:
Die excuses zijn okay, kunnen we dat weer vergeten.

Wat ik jammer blijf vinden is dat ze de huldiging niet gewoon vandaag doen. Krijg je nog een keer media-aandacht, krijg je veel meer mensen op de been. Dubbel feest. Onbegrijpelijke beslissing.
Als Twente had gewonnen was de huldiging wel vandaag..
  maandag 18 mei 2009 @ 19:00:04 #49
49091 MasterMido
ja das lekker
pi_69159954
kan helemaal geen officele beelden vinden waar kan ik die samenvatting zien
  maandag 18 mei 2009 @ 19:03:02 #50
49091 MasterMido
ja das lekker
pi_69160043
stom had niet eens op youtube gekeken whoops
  maandag 18 mei 2009 @ 20:34:11 #51
221640 Dirty-Little-Monkey
3 hoera'tjes voor Yoshimi
pi_69163855
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:30 schreef dagizmo het volgende:
Wat een topfeest gisteren. Heb voorlopig geen toevoegend commentaar.
Die Sollied is wellicht sterker dan wij allemaal hebben gedacht.
Ik heb (bijna) altijd geloofd in die Noor . SCH daarentegen mag wel eens een bloemetje bezorgen in België.

Weet iemand of hij ook gister weer met z'n eigen auto achter de bus aan tufde
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:49 schreef Neleos het volgende:

[..]

Als Twente had gewonnen was de huldiging wel vandaag..
shit hé... Kon je dat niet eerder vertellen, dan was ik voor Twente geweest!
17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
  maandag 18 mei 2009 @ 22:59:42 #52
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_69171612
quote:
Heerenveen krijgt nog miljoenen van arm Boro

SC Heerenveen ligt met Middlesbrough in de clinch over de transfersom van Afonso Alves. De Friese club heeft nog acht miljoen euro tegoed van de Engelse degradatiekandidaat, meldt Johan Derksen in Voetbal International.

Middlesbrough staat volgens Engelse media liefst honderd miljoen euro in het rood en kan de transfersom van Alves daarom niet betalen. Daarbij is de nakende degradatie voor de Premier League-club ook een financiële strop.

Boro hoopt de problematiek op te lossen door Alves te slijten aan Benfica, dat de resterende miljoenen dan aan Heerenveen zou moeten overmaken. Omdat de spits door een voetbreuk enige tijd langs de kant staat wil de Portugese topclub echter niet toehappen.

Alves kwam anderhalf jaar geleden voor ongeveer achttien miljoen euro naar Middlesbrough en geldt daarmee als recordaankoop. De Braziliaan stelde echter hevig teleur en is lang niet altijd basisspeler.
pi_69178859
Nog steeds aan het nagenieten.

Mooi ook om van neutrale supporters en in de media te lezen/horen dat het zo'n mooie Engelse finale was. Dat besef drong eigenlijk gisteren pas tot me door. Maar alles was perfect. Aankleding van de Kuip, sfeeracties, de positieve sfeer gedurende de wedstrijd, de mooie wedstrijd zelf, de penalties, de ontlading..

FANTASTISCH!
pi_69180359
Ben vandaag weer op het werk en dan door de gang te lopen en van alle kanten "gefeliciteerd" te horen te krijgen, ik glunder en grijns en ben kampioen
  dinsdag 19 mei 2009 @ 12:41:44 #55
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_69185440
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_69186557


Als iemand deze, of een soortgelijke foto, in wallpaper formaat heeft hoor ik het graag!
Trots van het Noorden!
  dinsdag 19 mei 2009 @ 13:13:20 #57
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_69186591
Blijft toch vreemd voor mij om te zien, een andere kleur achter die kant van het doel.
pi_69187300
Briljante foto.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 13:35:01 #59
221640 Dirty-Little-Monkey
3 hoera'tjes voor Yoshimi
pi_69187312
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 13:13 schreef Kopbal het volgende:
Blijft toch vreemd voor mij om te zien, een andere kleur achter die kant van het doel.
Een volle kuip is sowieso vreemd om te zien
17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
  dinsdag 19 mei 2009 @ 13:43:04 #60
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_69187583
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 13:35 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:

[..]

Een volle kuip is sowieso vreemd om te zien
De Kuip is nagenoeg altijd uitverkocht
  dinsdag 19 mei 2009 @ 14:14:16 #61
221640 Dirty-Little-Monkey
3 hoera'tjes voor Yoshimi
pi_69188684
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 13:43 schreef Kopbal het volgende:

[..]

De Kuip is nagenoeg altijd uitverkocht
jaja, ik maakte ook maar een te makkelijk, niet kloppend grapje. Ik vind het heel knap dat Feyenoord dit seizoen toch nog gemiddeld bijna 44.000 toeschouwers trok, maar iets minder dan vorig jaar.
17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
  dinsdag 19 mei 2009 @ 14:15:04 #62
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_69188706
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 14:14 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:

[..]

jaja, ik maakte ook maar een te makkelijk, niet kloppend grapje. Ik vind het heel knap dat Feyenoord dit seizoen toch nog gemiddeld bijna 44.000 toeschouwers trok, maar iets minder dan vorig jaar.
Meer dan vorig jaar.
pi_69189979
Was wel tof he zondag
Had gister nog kramp in m'n benen van al het gespring
  dinsdag 19 mei 2009 @ 15:01:54 #64
221640 Dirty-Little-Monkey
3 hoera'tjes voor Yoshimi
pi_69190104
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 14:15 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Meer dan vorig jaar.
niet volgens de VI (die had een gemiddelde van iets meer dan 45000 vorig jaar).
17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
pi_69191039
quote:
Op maandag 18 mei 2009 22:59 schreef Prosac het volgende:

[..]

quote:
"Tot nu toe zijn alle betalingen keurig op tijd binnen gekomen. Wij hebben nog geen signalen ontvangen dat dat in de toekomst niet zo zal zijn", ontkracht Heerenveen-directeur Yme Kuiper het verhaal op de officiële website van de Friezen. De club maakt zich dan ook geen zorgen.

"In Engeland bestaat bovendien het zogeheten clearing house. Een instantie die erop toeziet dat alle door Engelse clubs gedane transfers keurig worden afgehandeld. Er staat nog een schuld open, maar die is minder hoog dan wordt geschreven."
  dinsdag 19 mei 2009 @ 22:21:07 #66
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_69206630
Kom er eigenlijk nu pas echt aan toe om even wat reacties, etc., na te lezen. Meteen weer de kriebels.. Schitterende foto's, mooie verhalen en wat een feest!

Frysk Folksliet

Dale Cavese en nog een keer..
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_69213799
Ik zit alweer met kippenvel als ik de filmpjes bekijk.

Wie is die negert met de grijze broek? Fellinga? Of familie van Henrique?
pi_69213997
Ik hoorde ergens dat dat de vader van Henrique was?

Ik zat het me ook al af te vragen
Trots van het Noorden!
  woensdag 20 mei 2009 @ 08:45:13 #69
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_69215101
Vader van Paulo inderdaad..
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
  woensdag 20 mei 2009 @ 09:19:32 #70
219615 drummerdude
Wat een kutplaatje
  donderdag 21 mei 2009 @ 16:11:49 #71
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_69263126
Jan Wuytens van Heracles zou in de belangstelling staan
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  vrijdag 22 mei 2009 @ 15:05:12 #72
221640 Dirty-Little-Monkey
3 hoera'tjes voor Yoshimi
pi_69292933
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 16:11 schreef One_conundrum het volgende:
Jan Wuytens van Heracles zou in de belangstelling staan
Is dat een centrum verdediger (waar Sollied naar op zoek is). Ik zie dat Ryan Donk ook weer beschikbaar is, die werd door AZ uitgeleend aan WBA, maar die wilde hem toch niet hebben. Volgens mij is hij ook wel een mooie speler voor Heerenveen...
17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
pi_69292997
Aan Donk moet Heerenveen niet beginnen, dan haal je een onruststoker in huis.
That's all folks!
  vrijdag 22 mei 2009 @ 15:13:40 #74
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_69293159
Wuytens is idd een centrale man. nog een vrij jonge ook 1985. Uit de jeugd van Anderlecht en later PSV.

http://www.vi.nl/Spelers/Speler/JanWuytens.htm

Donk schijnt idd een onruststokert te zijn.Volgens Brands in een recentelijke vi. Desondanks wel een talent natuurlijk...
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  vrijdag 22 mei 2009 @ 16:36:02 #75
221640 Dirty-Little-Monkey
3 hoera'tjes voor Yoshimi
pi_69296062
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 15:13 schreef One_conundrum het volgende:
Wuytens is idd een centrale man. nog een vrij jonge ook 1985. Uit de jeugd van Anderlecht en later PSV.

http://www.vi.nl/Spelers/Speler/JanWuytens.htm


Donk schijnt idd een onruststokert te zijn.Volgens Brands in een recentelijke vi. Desondanks wel een talent natuurlijk...
en hij kan ook aardig scoren. 5 doelpunten voor een centrale verdediger. Het wordt natuurlijk wel Vlaamse frieten eten bij Heerenveen met ook nog Wuytens erbij.

Hoe is de verhouding tussen Donk en Foppe? Als dat een goede is, kan Foppe bij Heerenveen Donk onder z'n hoede nemen (Foppe wilde toch zoiets doen bij clubs?) en vaak komen voetballende druktemakers op een gegeven moment wel tot inkeer. Voetballen kan Donk namelijk wel heel goed.

Maar als Wuytens net zo goed is als zijn statistieken doen vermoeden dan is dat een goedkopere oplossing (ik verwacht namelijk dat Donk ook wel veel hogere salariseisen heeft).

Hij kan in ieder geval vrije trappen nemen. Met dank aan youtube

17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
pi_69296535
Blijft tof die filmpjes.
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
pi_69296675
Wuytens schijnt het zeer goed te doen bij Heracles, ik hoop dat ze hem halen
pi_69298708
Henk Spaan schreef een tijd geleden al:
quote:
"Ach Jan Wuytens! Het is simpel om te zien wat trainers aan de Belgische verdedigers van Heracles niet zal bevallen: het flegmatieke, de zichtbare onwil om tegenstanders te beschadigen. Het zijn inderdaad puntjes ter verbetering. Toch zie ik hem als een van de meest belovende "libero's" van de eredivisie. Noem er eens eentje met meer spelinzicht en een betere "inspeelpass". Salcido? Mag ik lachen? Heitinga? Heeft zich prima ontwikkeld, maar speelt Suarez steevast aan op zijn ademsappel waardoor die jongen een seconde of veertig bezig is met het verwerken van de vuurpijl. Bahia, Hofland, Greene? Zij hopen vurig dat het spel uiteindelijk gespeeld zal worden zonder bal. Wuytens houdt van de bal. Hij is 22, linkspoot en klaar voor de (sub)top"
pi_69298852
Alleen al op basis van dat stukje, halen die man. Worden we ook eens kampioen.
pi_69382340
quote:
Beschermde status voor Ajax, Heerenveen en PSV

De Nederlandse clubs krijgen een beschermde status bij de loting voor de voorrondes van de Europa League. Ajax en SC Heerenveen stromen in de laatste ronde voor de groepsfase in en ontlopen onder meer Benfica en Zenit Sint Petersburg.


PSV speelt een ronde eerder al en kan in elk geval clubs als AS Roma en Hamburger SV niet treffen. De eerste Nederlandse deelnemer die op het Europese toneel verschijnt, is FC Groningen of NAC Breda. De twee clubs strijden momenteel in de finale van de play-offs om het laatste Nederlandse ticket voor de Europa League.
  maandag 25 mei 2009 @ 15:17:09 #81
221640 Dirty-Little-Monkey
3 hoera'tjes voor Yoshimi
pi_69383571
quote:
'Ajax en Heerenveen richten pijlen op Braziliaan'
De Braziliaanse spits Wanderson staat in de belangstelling van Ajax en sc Heerenveen. Afgevaardigden van beide clubs zaten zondag op de tribune om de aanvaller te bekijken.

De 23-jarige spits van het Zweedse GAIS speelde zondag met 2-2 gelijk tegen Kalmar FF. Wanderson was verantwoordelijk voor beide treffers. Volgens de Zweedse krant Expressen bekeken delegaties van de twee Eredivisieclubs zijn verrichtingen. Ook het Italiaanse Hellas Verona zat op de tribune.

"Er zijn nog geen concrete aanbiedingen", zegt zaakwaarnemer Oliver Cabrera in Expressen. "Maar hij is nu hot. Dat is het moment om hem te kunnen verkopen. Wanderson heeft aangetoond klaar te zijn voor een volgende stap. Zweden is een tussenstop."

Wanderson is bezig aan zijn derde seizoen voor GAIS. In bijna vijftig optredens scoorde de voormalig speler van Fortaleza zeventien keer.

VoetbalPrimeur
17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
  woensdag 27 mei 2009 @ 14:43:07 #82
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_69454998
Even crossposten van een ander forum:

Een mooi verhaal van Hans Vonk in VI, over de aanloop naar de finale:
quote:
'In de aanloop naar de finale merkte ik dat deze groep volwassener is en een grotere geldingsdrang heeft. Er heerst meer een rotzakkenmentaliteit dan in 1997 en de jaren daarna. Toen waren we een vriendenteam, hing er een sfeertje van Het lieve Heerenveen en Het loopt toch zo goed. Nu hebben we een paar grote klootzakken in de groep die net dat beetje extra geven wat nodig is om te winnen. De avond voor de finale vroeg Kristian Bak Nielsen tijdens het eten hoeveel bekers ik had gewonnen. Nou twee, en eentje verloren. En jij dan? , antwoordde ik. Hij had twee finales verloren. Op dat moment zag ik in zijn ogen de verbetenheid opkomen. Ik wil óók een beker. Dat zag je bij meer spelers. Christian Grindheim, Michel Breuer, Danijel Pranjic. Gerald Sibon heeft het natuurlijk al bewezen. Daarbij was er ook nog een trainer die ons uitstekend heeft voorbereid.'

In welk opzicht?
'Het zat vooral in de spanning die de coach in de aanloop naar de finale stukje bij beetje opbouwde. Tot en met de laatste training goochelde Sollied met hesjes waardoor op drie plaatsen in het elftal nog steeds niet zeker was wie er in de finale zou gaan spelen. Bij iedereen ontstond er daardoor een enorme scherpte. Daarnaast hadden we een opmerkelijke wedstrijdbespreking. Sollied ontvouwde de opstelling en benoemde een paar aandachtspunten als pressing, doordekken en overnemen van posities. Vervolgens zei-ie: "Jullie moeten het spelen, jullie krijgen een half uur om op te lossen hoe we dat gaan doen." En daarna verlieten de drie trainers de kamer. Had ik nog nooit meegemaakt. De spelers kozen er toen voor heel agressief te beginnen. Sibon zei: "Het eerste kwartier gaan we er vol op, we zetten overal druk en laten zien: wíj zij er klaar voor." Daardoor zaten we vanaf het begin in het juiste ritme. Die benadering vind ik wel typerend voor Sollied. Sollied maakt de spelers heel erg verantwoordelijk voor hun eigen prestatie. Zijn insteek is: je bepaalt zelf of je wordt opgesteld.'
Sollied, wat een held
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_69455272
Sibon's strijdplan heeft gewerkt.
pi_69455530
Op die manier kan ik ook trainer worden. De spelers het werk laten doen, de kleedkamer uit, bakje koffie en een krantje en vervolgens een beker winnen en iedereen vindt je geweldig.
  woensdag 27 mei 2009 @ 15:08:41 #85
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_69455733
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 15:01 schreef MaxPower het volgende:
Op die manier kan ik ook trainer worden. De spelers het werk laten doen, de kleedkamer uit, bakje koffie en een krantje en vervolgens een beker winnen en iedereen vindt je geweldig.
Geef de spelers meer verantwoordelijkheid en ze doen meer voor de trainer. Jans doet het ook. Geeft elke week 2 spelers de opdracht een analyse te maken van de aankomende tegenstander en aan te geven waar zij denken dat de zwakke punten liggen en wat het plan zou moeten zijn. Dat wordt dan samen met de groep besproken.
pi_69456014
Jans met Sollied vergelijken
Laat Jans eerst maar eens iets winnen
  woensdag 27 mei 2009 @ 15:24:40 #87
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_69456210
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 15:17 schreef SCH het volgende:
Jans met Sollied vergelijken
Laat Jans eerst maar eens iets winnen

Sorry dat ik ook wat wou zeggen.
  woensdag 27 mei 2009 @ 15:40:49 #88
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_69456769
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 15:24 schreef Prosac het volgende:

[..]


Sorry dat ik ook wat wou zeggen.
Excuses zijn inderdaad wel op de plaats

Sollied

Beker

Heerenveen

Woei
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_69491323
quote:
SC Heerenveen en Jong-A-Pin zoeken een oplossing

SC Heerenveen werkt mee aan een vertrek van Calvin Jong-A-Pin. De 22-jarige verdediger komt onder het bewind van trainer Trond Sollied weinig aan spelen toe.

'Wij hebben begrip voor het standpunt van Calvin en hopen samen met hem en zijn zaakwaarnemer een goede oplossing te vinden', vertelt directeur Yme Kuiper op de website van de Friese club. De verdediger heeft nog een contract tot medio 2011.

Jong-A-Pin stapte in de zomer van 2006 over van FC Volendam naar SC Heerenveen. In drie jaar tijd speelde de verdediger 44 competitiewedstrijden. Dit seizoen begon Jong-A-Pin dertien keer in de basis en kwam hij drie keer als invaller binnen de lijnen. ¨
  vrijdag 29 mei 2009 @ 11:01:20 #90
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_69519650
quote:
Voetballer Popov bestraft voor dronken rijden
Vrijdag, 29 mei 2009 / 10:56

LEEUWARDEN (ANP) - De Macedonische voetballer Goran Popov van SC Heerenveen heeft vrijdag van de rechtbank in Leeuwarden een boete van 1150 euro gekregen omdat hij dronken achter het stuur heeft gezeten. Hij mag vier maanden niet rijden en is bij een nieuwe overtreding zijn rijbewijs zes maanden kwijt.
Popov reed op 1 februari om zes uur s ochtends dronken en veel te hard in een BMW, met twee lekke banden, door Heerenveen. Volgens de politie ,,vloog hij letterlijk over de drempels''. Hij reed 120 km per uur waar 50 is toegestaan en reed tegen het verkeer in. Hij had, verklaarde hij bij de politie, na de overwinning tegen Ajax vijf ŕ zes glazen whisky-cola en drie biertjes gedronken.
ANP

Volgend seizoen dus niet meer winnen van ons jongens, dat is echt levensgevaarlijk!
Gourmetten of steengrillen?
  vrijdag 29 mei 2009 @ 11:04:44 #91
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_69519774
Die 1150 euro zullen hem pijn doen.
  maandag 1 juni 2009 @ 19:11:59 #92
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_69610348
Dit is toch nog wel erg gaaf om terug te zien... 3 minuten lang 1 grote colonne bussen

..en dan te bedenken dat de colonne nog veel langer was

Oja, de B-junioren zijn 2e geworden op het Eurovoetbal-toernooi afgelopen weekend. Finale met 1-2 verloren van Valencia. Filip Djuricic met z'n eerste optreden meteen topscorer én beste speler van het toernooi
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
  maandag 1 juni 2009 @ 21:46:26 #93
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_69616530
Nice Djruric is een held dus
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_69690774
Voor zover nog niet duidelijk, de JC schaal is officieel op 25 juli.
  donderdag 4 juni 2009 @ 10:25:06 #95
219615 drummerdude
Wat een kutplaatje
pi_69693141
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 08:44 schreef BliksemSchigt het volgende:
Voor zover nog niet duidelijk, de JC schaal is officieel op 25 juli.
Dat is ***. Dan heb ik een familieuitje wat een half jaar geplant is
  Moderator donderdag 4 juni 2009 @ 10:28:43 #96
8781 crew  Frutsel
pi_69693246
Pranjic voor 10 miljoen naar Bayern.
pi_69693258
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 10:25 schreef drummerdude het volgende:

[..]

Dat is ***. Dan heb ik een familieuitje wat een half jaar geplant is
En groeit de ui al een beetje dan?
pi_69693268
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 10:28 schreef Frutsel het volgende:
Pranjic voor 10 miljoen naar Bayern.
gerucht of bevestigd?
  Moderator donderdag 4 juni 2009 @ 10:32:20 #99
8781 crew  Frutsel
pi_69693351
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 10:29 schreef sjimz het volgende:

[..]

gerucht of bevestigd?
volgens das Bild is het rond. Zie hier
  donderdag 4 juni 2009 @ 10:34:59 #100
219615 drummerdude
Wat een kutplaatje
pi_69693393
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 10:29 schreef sjimz het volgende:

[..]

En groeit de ui al een beetje dan?
Valt tegen
pi_69693642
Mooie deal.
pi_69695366
Pranjic heeft het aan VI bevestigd.
  donderdag 4 juni 2009 @ 11:34:49 #103
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_69695487
Goeie voor Bayern, die Pranjic
  donderdag 4 juni 2009 @ 11:35:32 #104
121310 venomsnake
El Saltador
pi_69695517
Mooie transfer voor Pranjic, en een dik verdiende!
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_69695550
Top voor hem
Trots van het Noorden!
  donderdag 4 juni 2009 @ 12:13:36 #106
221640 Dirty-Little-Monkey
3 hoera'tjes voor Yoshimi
pi_69696721
Het is weer tijd voor een leuk spelletje :

Stel, je hebt tien miljoen, wat zou jij ermee doen?

Ben trouwens blij dat hij naar BM is gegaan, daar past hij denk ik beter en krijgt hij denk ik meer kansen dan bij Liverpool. En ik gun het Pranjic ook, want hij heeft heel lang bij Heerenveen gevoetbald (zelfs nog een contractverlenging) en wilde Heerenveen alleen inruilen voor een buitenlandse topclub, en dat heeft hij gedaan. Ik had verwacht dat hij vorige zomer dan wel in de afgelopen winterstop al zou vertrekken. Maarja, afscheid doet altijd pijn.
17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
  donderdag 4 juni 2009 @ 13:39:23 #107
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_69699588
Zou mooie deal zijn met 10 miljoen, zowel voor Danijel als voor de club. En bij Bayern komt 'ie denk ik nog wel tot z'n recht ook. Met Von Gahl als trainer die hem redelijk tot goed kent uit de Nederlandse competitie

Nu de medische keuring nog, maar gezien Pranjic' geschiedenis en razendsnelle herstel de afgelopen seizoenen verwacht ik daar geen enkel probleem
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
  donderdag 4 juni 2009 @ 13:45:03 #108
219615 drummerdude
Wat een kutplaatje
pi_69699826
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 12:13 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:
Het is weer tijd voor een leuk spelletje :

Stel, je hebt tien miljoen, wat zou jij ermee doen?
16/17 jarige spelertjes opkopen, en Foppe terughalen voor de jeugdopleiding en de scouting. Laat Foppe die jonkies maar trainen, samen met de trainers die we nu hebben. De spits die op het jeugdtoernooi (naam vergeten ) zo positief naar buiten kwamen is al een begin

* drummerdude houdt van talenten
  vrijdag 5 juni 2009 @ 01:14:21 #109
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_69726392
10 miljoen

keiharde onderhandelaars hoor in heerenveen
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 01:18:28 #110
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_69726464
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 10:29 schreef sjimz het volgende:

[..]

En groeit de ui al een beetje dan?
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
pi_69733465
En we gaan verbouwen naar 32.000
quote:
Uitbreidingsplan Westvleugel Abe Lenstra Stadion
05 juni 2009
sc Heerenveen heeft plannen om het Abe Lenstra Stadion uit te breiden. De verbouwing omhelst de westvleugel van het voetbalstadion en moet de club ongeveer zesduizend extra plaatsen opleveren. De toeschouwerscapaciteit wordt daarmee verhoogd naar 32.200 plaatsen.


Yme Kuiper. ,,Verbouw zeker lonend.'' Het plan is om de huidige hoofdtribune in westelijke richting op te schuiven en een extra verdieping te realiseren. Op die manier worden er niet alleen zesduizend extra zitplaatsen gecreëerd, maar komen er ook meer ruimten voor sponsoren en de eigen werknemers.

Volgens directeur Yme Kuiper is er sprake van een complexe ingreep ,,De uitbouw in westelijke richting is goed te doen. Pas als we de hoogte in gaan en in moeten grijpen in de bestaande verdiepingen, wordt het moeilijker. Vooral omdat de verbouwing in korte tijd gerealiseerd moet worden. Om al te veel hinder te voorkomen, moet de klus tussen twee seizoenen in geklaard worden.’’

De verbouw is volgens Kuiper zeker lonend. ,,Op deze manier creëren we een groot aantal extra plaatsen, terwijl het stadion slechts aan één kant verbouwd wordt. De verbouwing biedt ons bovendien de gelegenheid om het bestaande gedeelte, dat uit 1993 dateert, weer volledig up-to-date te maken. Er komt meer ruimte voor onder andere kleedkamers, krachthonk, pers en de Feansjop.’’

Het huidige plan dat op tafel ligt, biedt nog een voordeel. Door op deze manier uit te breiden, hoeft sc Heerenveen geen rekening te houden met een mogelijke komst van het WK van 2018 naar Nederland. Yme Kuiper: ,,We hoeven geen onnodige risico’s te nemen voor een eventuele WK. Als Heerenveen al speelstad wordt, blijft het mogelijk om het stadion uit te breiden naar het vereiste aantal van 44.000 toeschouwers.’’

De verbouwplannen moeten volgens Yme Kuiper gezien worden als een discussiestuk over de toekomst. ,,We gaan samen met Sportstad de mogelijkheden bespreken. In dat gesprek wordt ook de mogelijke verhuizing van Thialf meegenomen.’’ Ook de financiering van de verbouw maakt onderdeel uit van dat gesprek.

Als de plannen doorgaan, start de verbouw in het voorjaar van 2011. Voor het begin van het seizoen 2012 – 2013 moet de uitbreiding gerealiseerd zijn. Yme Kuiper verwacht dat er zeker belangstelling is voor de extra plaatsen. ,,Wij willen doorgroeien en die potentie is er ook. Op de wachtlijst voor seizoenkaarthouders staan 4000 mensen, zonder dat er acquisitie is gepleegd en ook onze commerciële afdeling heeft behoefte aan extra ruimte.’’
  vrijdag 5 juni 2009 @ 11:48:30 #112
221640 Dirty-Little-Monkey
3 hoera'tjes voor Yoshimi
pi_69733760
Ik kan niet wachten. En waarschijnlijk zijn er tegen die tijd al weer 44.000 of meer zitplaatsen nodig.
17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
pi_69742932
Mooie deal van Pranjic, prima club en prima bedrag en ik denk dat hij goed bij Van Gaal past. Een gedisciplineerde, hardwerkende speler die goed opdrachten uitvoert.
pi_69742967
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 08:44 schreef BliksemSchigt het volgende:
Voor zover nog niet duidelijk, de JC schaal is officieel op 25 juli.
Thanx. Alhoewel ik geen reet zin heb in dat KNVB-feestje, ga ik toch maar denk ik. Kan zo weer 15 jaar duren
  zaterdag 6 juni 2009 @ 14:38:09 #115
221640 Dirty-Little-Monkey
3 hoera'tjes voor Yoshimi
pi_69769353
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 16:14 schreef SCH het volgende:

[..]

Thanx. Alhoewel ik geen reet zin heb in dat KNVB-feestje, ga ik toch maar denk ik. Kan zo weer 15 jaar duren
Aan de ene kant vind ik het ook maar een domme wedstrijd (10.000 kaarten voor de fans, dat betekent dat er vooral bobo's zitten en dagjesmensen, geen sfeer dus), aan de andere kant kan het inderdaad wel weer eventjes duren voor er weer zo'n wedstrijd komt voor Heerenveen en ik wil er ook best graag bij zijn als Heerenveen haar tweede prijs in de geschiedenis wint. Maar misschien ben ik dan wel op vakantie of er is weer zo'n idiote combiverplichting, dan kom ik dit keer niet. Want volgende week verhuis ik naar Amsterdam en om in plaats van de metro richting Gein de trein via Heerenveen te nemen, vind ik voor zo'n supercup wel een beetje te veel van het goede.

Of Heerenveen moet nu wat soepeler zijn en mij ook de mogelijkheid bieden dat ik buiten de poorten van de Arena mijn kaartje omwissel (helemaal geen combiverplichting is natuurlijk helemaal mooi)
17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
pi_69769529
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 14:38 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:

[..]

Aan de ene kant vind ik het ook maar een domme wedstrijd (10.000 kaarten voor de fans, dat betekent dat er vooral bobo's zitten en dagjesmensen, geen sfeer dus), aan de andere kant kan het inderdaad wel weer eventjes duren voor er weer zo'n wedstrijd komt voor Heerenveen en ik wil er ook best graag bij zijn als Heerenveen haar tweede prijs in de geschiedenis wint. Maar misschien ben ik dan wel op vakantie of er is weer zo'n idiote combiverplichting, dan kom ik dit keer niet. Want volgende week verhuis ik naar Amsterdam en om in plaats van de metro richting Gein de trein via Heerenveen te nemen, vind ik voor zo'n supercup wel een beetje te veel van het goede.

Of Heerenveen moet nu wat soepeler zijn en mij ook de mogelijkheid bieden dat ik buiten de poorten van de Arena mijn kaartje omwissel (helemaal geen combiverplichting is natuurlijk helemaal mooi)
Ze zijn allang blij als er wat supporters komen. Het zou me verbazen als ze moeilijk gaan doen over de ticketing.
pi_69769781
Losse kaarten voor deze wedstrijden krijgen moet niet al te moeilijk zijn.

In het AZ topic stond trouwens dat AZ combi heeft en Heerenveen vrij vervoer.
pi_69769899
We hebben trouwens de nieuwe Jeroen Verhoeven in huis


Jurjan Wouda, 18, en uitgeroepen tot beste keeper van Eurovoetbal
pi_69769943
quote:
Informatie over de Johan Cruijff Schaal die gespeeld wordt tegen AZ:


Wedstrijd: sc Heerenveen - AZ
Datum: zaterdag 25 juli 2009
Aanvang: 20:00 uur
Locatie: Amsterdam ArenA

Start verkoop: TicketBox-verkooppunten
vanaf vrijdag 12 juni 09:00 uur

Aantal: Max. 4 kaarten per club- of seizoenkaart


Vervoer: Prijs:
Eigen vervoer ¤ 27,80
Buscombi ¤ 29,60



De kaarten voor deze wedstrijd worden uitsluitend via de TicketBox-verkooppunten verkocht. Klik hier om naar de website van TicketBox te gaan.

De vertrektijd van de bussen wordt op een later moment bekend gemaakt.
Een routebeschrijving en aanwijzingen voor het parkeren volgen ook nog.

Rolstoelplaatsen
Rolstoelplaatsen kunnen (zolang de voorraad strekt) per e-mail besteld worden via klantenservice@sc-heerenveen.nl.
Kosten ¤ 15,- (begeleider gratis)

Uitregistratie
Voor deze wedstrijd is geen uitregistratie nodig.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 15:25:31 #120
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_69770522
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 14:59 schreef SCH het volgende:
We hebben trouwens de nieuwe Jeroen Verhoeven in huis

[ afbeelding ]
Jurjan Wouda, 18, en uitgeroepen tot beste keeper van Eurovoetbal
Goeie jongen ben jij ook SCH ...
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  zaterdag 6 juni 2009 @ 16:58:36 #121
221640 Dirty-Little-Monkey
3 hoera'tjes voor Yoshimi
pi_69772615
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 14:59 schreef SCH het volgende:
We hebben trouwens de nieuwe Jeroen Verhoeven in huis

[ afbeelding ]
Jurjan Wouda, 18, en uitgeroepen tot beste keeper van Eurovoetbal
En toch vind ik hem niet zo'n dikkertje als Verhoeven. Maar hij is inderdaad niet de dunste. Maar helaas verdwijnen heel veel talenten uiteindelijk toch op de bank ergens in de kelder van de Eerste Divisie, dus niet te vroeg juichen.

Misschien dat ik wel naar de JC-schaal ga, 4 personen op een CC, geen combi-verplichting, ik ben nooit in de Arena geweest en ik woon dan in Amsterdam... Maarja, misschien ben ik wel op vakantie. Kijken of ik wat vrienden weet te strikken, die het nog ook niet erg vinden om iets later op vakantie te gaan.

Wat ziet mijn oog nu? 15 euro voor rolstoelplaatsen en begeleider gratis? Dat is veel goedkoper dan die gewone plaatsen. Dat wordt gewoon 30 euro voor vier mensen en twee rolstoelen regelen voor een paar uur
17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
pi_69820820
quote:
'SC Heerenveen gaat voor transfervrije Koning'
08/06/2009 08:38

Gerry Koning vervolgt zijn loopbaan mogelijk in Friesland.
SC Heerenveen heeft zich gemeld voor de 29-jarige verdediger van FC Volendam, meldt De Telegraaf.

In Volendam heeft Koning een aflopend contract. De geboren Volendammer kan de verbintenis verlengen, maar bereikte nog geen akkoord. Heerenveen hoopt Koning voor twee jaar vast te leggen.

Koning maakte zijn debuut in het profvoetbal in het seizoen 1998/99 bij Volendam en speelde tot dusver 146 competitieduels voor De Wijdbroeken, waarin hij één keer scoorde.

Drie seizoenen speelde Koning buiten Volendam. In de jaargang 2004/05 speelde hij voor Excelsior en in de periode 2006-08 was RBC Roosendaal zijn club.
pi_69821459
Wtf?!!? Lijkt mij nou niet echt het stapje hogerop, wat komend seizoen toch (weer) moet. Ik hoop dat Kopic gaat aansluiten bij de eerste 11, zodat hij met Bak en Dingsdag de concurrentie aangaat.
Breuer en Janmaat hebben nog een leuk gevecht voor de rechtsback. Popov is de held op linksback, waar ik stevige concurrentie verwacht van een goede aankoop.

We moeten een makkelijk scorende spits hebben, die handig is met aanvoer vanaf de vleugels. En over de vleugels gesproken: gaat El younoussi dit seizoen eindelijk doorbreken? Daarnaast hoop ik stiekem dat Kalou op een of andere wijze een basisplaats gaat veroveren. Na dit seizoen is hem dat gegund, en hij brengt wel wat finesse in het team vind ik. Maar hij moet natuurlijk wel in t systeem passen, zo achter de spits. En daar hebben we Varynen en Elm al staan. En dan de rest van t middenveld, als Grindheim, Svec, Roorda. Dat betekent dat er middenvelders moeten plaatsnemen op de bank.

Maar Koning?
pi_69821702
Zeer opvallend ja. Hij draaide bij Volendam in ieder geval wel een oerdegelijk seizoen. Hij heeft vooral een goed positioneel inzicht.
That's all folks!
  maandag 8 juni 2009 @ 12:07:38 #125
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_69821983
Och, voor de verbreding van je elftal kan het geen kwaad he. Breuer kwam toch ook van een "nietig" clubje.
  maandag 8 juni 2009 @ 12:17:58 #126
221640 Dirty-Little-Monkey
3 hoera'tjes voor Yoshimi
pi_69822266
transfervrij, geen dure speler en ik denk ook niet dat hij direct een basisplaats verwacht, dus ook geen moeilijke speler. Hij wil gewoon nog wat verdienen, en het is een degelijke speler voor de breedte. Ik zeg nemen, waarom niet?

Het zou inderdaad mooi zijn als Kopic, Kalou en Elyounoussi dit seizoen gaan doorbreken en misschien nog wel een jeugdspeler (DEEKMAN!!! en hoe zit het met pavel wocziechovski ofzo, die pool?)
17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
pi_69825295
Even een zijspoortje;

Hoorde net op de radio dat Verbeek (weer) naar Heracles gaat, mooi voor hem
Trots van het Noorden!
pi_69826677
Ja, las ik ook. Leuk voor Gert Jan!
  maandag 8 juni 2009 @ 15:31:41 #129
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_69827466
Verhuur die Deekman eerst maar een heel seizoen in de jupiler league. Kan leuk pingelen en goeie techniek, maar niet bijster slim...
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  maandag 8 juni 2009 @ 17:26:51 #130
221640 Dirty-Little-Monkey
3 hoera'tjes voor Yoshimi
pi_69831329
quote:
Op maandag 8 juni 2009 15:31 schreef One_conundrum het volgende:
Verhuur die Deekman eerst maar een heel seizoen in de jupiler league. Kan leuk pingelen en goeie techniek, maar niet bijster slim...
Maar in de Jupiler League leer je ook niet slim te voetballen. En ik ben vergeten welke wedstrijd dat was, maar aan het eind van het seizoen viel hij heel erg goed in, en voor de rest heb ik hem niet zien voetballen, maar op basis van wat ik gezien heb lijkt het mij een goede speler.

Inderdaad, leuk voor Verbeek dat hij bij Heracles weer aan de gang kan, ze hebben hem die 9-0 blijkbaar vergeven . Volgens mij gaat Heracles echt verrassen onder Verbeek, die voetballers werken hard, en zijn niet van die Feyenoord-softies. Verbeek is met Heracles toch ook kampioen geworden?
17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
pi_69832164
quote:
Op maandag 8 juni 2009 17:26 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:
Verbeek is met Heracles toch ook kampioen geworden?
Nope.
  maandag 8 juni 2009 @ 18:27:29 #132
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_69833414
quote:
Op maandag 8 juni 2009 17:26 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:

[..]

Maar in de Jupiler League leer je ook niet slim te voetballen. En ik ben vergeten welke wedstrijd dat was, maar aan het eind van het seizoen viel hij heel erg goed in, en voor de rest heb ik hem niet zien voetballen, maar op basis van wat ik gezien heb lijkt het mij een goede speler.

Hij speelde gister nog in Toulon, samen met Houtkoop (volgen jaar Emmen) Janmaat en Roorda.
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_69872847
quote:
Op maandag 8 juni 2009 15:31 schreef One_conundrum het volgende:
Verhuur die Deekman eerst maar een heel seizoen in de jupiler league. Kan leuk pingelen en goeie techniek, maar niet bijster slim...
Je wordt op je wenken bediend
quote:
Zestal huurlingen voor FC Emmen van sc Heerenveen zijn bekend

Nadat eerder al Xander Houtkoop en Michael Poldervaart al waren gestrikt door FC Emmen, zijn nu ook de andere vier huurlingen bekend die sc Heerenveen voor één jaar inruilen voor een voetbalavontuur in de Jupiler League. Bij de Drentse formatie gaan de zes spelen en trainen onder leiding van de nieuwe trainer Harry Sinkgraven.

Het gaat om twee aanvallers, één verdediger en één doelman. De twee aanvallers zijn Donavon Deekman en Paolo Beda. Deekman is op dit moment actief op het jeugdtoernooi van Toulon evenals Houtkoop. Beda is een jonge getalenteerde spits uit Brazilië.

De verdedigende versterkingen zijn verdediger Lazaro Vinicius Alves Martins en keeper Agil Etamadi. Lazaro is landgenoot van Beda en achttien jaar oud. Etamadi keepte nog maar zeven wedstrijden in het beloftenteam van SC Heerenveen is 22 lentes jong.

Behalve inkomende transfers, zijn er ook diverse spelers vertrokken. Van de zestien spelers die bij Emmen weg gingen, hebben verscheidene spelers al onderdak gevonden. Marcel Pannekoek gaat naar Hoofdklasser PKC'83, Robin Demeijer naar WKE, Rogier Krohne naar ACV en Sander Danes gaat naar HHC Hardenberg.
Opvallend van Beda toch wel een beetje. Niet voor wie hem aan het werk heeft gezien trouwens.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 19:28:51 #134
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_69872962
Ik vind het UIT-STE-KEND, de beste manier om spelers klaar te maken voor het eerste 11-tal.

Alleen is het nu de vraag; wat doen we met Reza
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_69932509
quote:
'Als Heerenveen niet beweegt, ketst transfer van Pranjic af'

Danijel Pranjic mag dan met zijn hoofd al bij Bayern München zijn, de standvastigheid van SC Heerenveen staat een transfer van de Kroaat in de weg.

'Deze overgang is absoluut nog niet rond', zei Bayern-manager Uli Hoeness over de moeizame onderhandelingen over een afkoopsom. Bayern wil maximaal zes miljoen euro neerleggen voor de Kroaat, terwijl SC Heerenveen vasthoudt aan het prijskaartje van 7,5 miljoen.

De houding van de Friezen kan een breekpunt worden. 'Als
SC Heerenveen niet beweegt, laten we deze transfer afketsen', voerde Hoeness de druk op. Bayern heeft al een akkoord met Pranjic, die voor drie jaar kan tekenen in Beieren.

'Ik ben ontzettend blij dat het deze club is geworden. Het is Bayern München, moet ik nog meer zeggen?', meldde Pranjic een week geleden aan Voetbal International. De 27-jarige international dacht afgelopen maandag met een medische keuring het laatste obstakel te kunnen nemen. De afronding laat echter nog op zich wachten

VI
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_69932847
Uli maakt ook kennis met Heerenveen. Denkt zeker dat alles in Nederland nog voor een prikkie te koop is.
  donderdag 11 juni 2009 @ 13:25:13 #137
221640 Dirty-Little-Monkey
3 hoera'tjes voor Yoshimi
pi_69933375
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 13:06 schreef venomsnake het volgende:

[..]


Zal wel gaan om allerlei dingetjes als bepaald percentage van een volgende transfer van pranjic en een miljoentje extra bij het behalen van bepaalde prijzen . Mocht een transfer toch niet lukken dan hoop ik dat Pranjic zichzelf blijft en zich in blijft zetten voor het team en niet een Alvesje gaat doen . Dat verwacht ik ook wel van iemand die 4 jaar bij de club heeft gezeten en zo populair is en zelf vaak genoeg heeft gezegd dat hij van Heerenveen houdt .
17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
  donderdag 11 juni 2009 @ 14:08:38 #138
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_69935060
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 13:13 schreef MaxPower het volgende:
Uli maakt ook kennis met Heerenveen. Denkt zeker dat alles in Nederland nog voor een prikkie te koop is.
Heerlijk dit
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_69939144
Nou die stijfkoppigheid van Heerenveen, irriteert me soms ook wel wat. Pranjic heeft zoveel voor de club betekend, ik hoop dat ze het niet stuk laten lopen. Ik dacht trouwens dat het om 8 miljoen ging. Op zich vind ik 6 miljoen niet al teveel voor zijn kaliber speler maar toch moest SCH het maar doen.
  donderdag 11 juni 2009 @ 17:03:03 #140
221640 Dirty-Little-Monkey
3 hoera'tjes voor Yoshimi
pi_69942012
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 15:58 schreef SCH het volgende:
Nou die stijfkoppigheid van Heerenveen, irriteert me soms ook wel wat. Pranjic heeft zoveel voor de club betekend, ik hoop dat ze het niet stuk laten lopen. Ik dacht trouwens dat het om 8 miljoen ging. Op zich vind ik 6 miljoen niet al teveel voor zijn kaliber speler maar toch moest SCH het maar doen.
ik dacht dat ik overal had gelezen dat hij voor 10 miljoen ging. Ik lees nu opeens pas dat hele bericht waarin staat dat het echt om de directe vraagprijs gaat omdat bayern maar 6 miljoen biedt . Helemaal terecht dat Yme moeilijk doet, ik vind 6 miljoen echt te weinig, 7,5 miljoen vind ik al op het randje.

Zijn er geen Spaanse clubs die wel wat meer voor hem over hebben.
17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
pi_69965855
Vanaf vandaag kaarten voor de Johan Cruyff Schaal te koop!
  vrijdag 12 juni 2009 @ 10:47:53 #142
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_69965897
in de ArenA toch?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_69965985
Nee, bij de lokale Primera.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 10:52:01 #144
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_69966036
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 10:50 schreef MaxPower het volgende:
Nee, bij de lokale Primera.
maar ik zie jou op de hoek van de nieuwe ebbinge toch?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_69966084
Klopt.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 10:56:19 #146
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_69966186
Verrek, dat is inderdaad vandaag al. Nouja, zal gelukkig niet 1-2-3 uitverkocht zijn, dus ik heb nog wel even..
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_69966309
Kaartjes voor Rammstein, Depeche MOde en JC schaal gekocht vandaag, arme girorekening
pi_69998426
Eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen, thuis tegen Roda.
  zaterdag 13 juni 2009 @ 13:28:30 #149
221640 Dirty-Little-Monkey
3 hoera'tjes voor Yoshimi
pi_70000261
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 12:38 schreef SCH het volgende:
Eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen, thuis tegen Roda.
Ja, maar wat was het mooi geweest als Cambuur van Roda in de nacompetititie had gewonnen... Dan was de eerste wedstrijd van het seizoen meteen een uitzonderlijke derby geworden.
17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
  zaterdag 13 juni 2009 @ 13:40:45 #150
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_70000535
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 13:28 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:

[..]

Ja, maar wat was het mooi geweest als Cambuur van Roda in de nacompetititie had gewonnen... Dan was de eerste wedstrijd van het seizoen meteen een uitzonderlijke derby geworden.
In dat geval had het hele competitieschema er anders uit gezien, gezien het aantal risicowedstrijden wat Cambuur met zich mee brengt..

Dinsdag eerst maar eens afwachten of de KNVB dit concept bevestigd, of dat het er alsnog helemaal anders uit ziet..
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_70000569
quote:
Heerenveen vindt gewenste spits in Tsjechië

SC Heerenveen heeft in Michal Papadopulos zijn gewenste nieuwe spits gevonden. De Tsjech wordt maandag medisch gekeurd in Friesland en zal daarna zijn handtekening zetten, weet VoetbalPrimeur.

Mladá Boleslav, de huidige club van Papadopulos, is reeds tot een akkoord gekomen over de afkoopsom met Heerenveen. Bovendien is de club van trainer Trond Sollied ook al een contract voor nog onbekende duur overeengekomen met de international (één cap) zelf, weet VoetbalPrimeur uit betrouwbare bronnen binnen sc Heerenveen.

Diverse Tsjechische media berichtten de afgelopen week al over interesse van Heerenveen in de jonge spits. Nu de deal op een medische keuring na is afgerond heeft Heerenveen haar gewenste spits voor volgend seizoen binnen. Eerder werden de Friezen al gelinkt met onder meer Danny Koevermans, maar dat werd nooit concreet.

Papadopulos speelde voor zijn tijd bij Mladá Boleslav voor achtereenvolgens Banik Ostrava, Arsenal (op huurbasis), Bayer Leverkusen en Energie Cottbus (op huurbasis).
  zaterdag 13 juni 2009 @ 13:46:25 #152
121310 venomsnake
El Saltador
pi_70000668
Die naam komt me bekend voor.. Heeft Groningen daar in het verleden ook niet eens interesse in gehad?
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zaterdag 13 juni 2009 @ 13:46:53 #153
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_70000682
http://en.wikipedia.org/wiki/Michal_Papadopulos

niets over te zeggen eigenlijk ....
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  zaterdag 13 juni 2009 @ 13:48:52 #154
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_70000725
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 13:42 schreef Gruning3r het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Het gaat mis bij het stukje "weet VoetbalPrimeur uit betrouwbare bronnen binnen sc Heerenveen". Voor het overige zullen we het wel zien..
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 13:46 schreef venomsnake het volgende:
Die naam komt me bekend voor.. Heeft Groningen daar in het verleden ook niet eens interesse in gehad?
Groningen wilde hem in 2007 huren van Leverkusen, maar dat wilde Papadopulos zelf toen niet. Hij wilde gaan voor z'n kans in de Bundesliga..
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_70000734
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 13:46 schreef venomsnake het volgende:
Die naam komt me bekend voor.. Heeft Groningen daar in het verleden ook niet eens interesse in gehad?
Ja Venom hij speelt nu voor mlada bloselav waar svejdik ook heeft gespeeld.
  zaterdag 13 juni 2009 @ 13:50:23 #156
121310 venomsnake
El Saltador
pi_70000755
Zoiets dacht ik al. .
Heb hem verder nog nooit zien spelen, ben benieuwd....
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zaterdag 13 juni 2009 @ 13:50:47 #157
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_70000762
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 13:49 schreef Gruning3r het volgende:

[..]

Ja Venom als klopt speelt die nu voor energie cottbus.
Lees het stukje wat je zelf gepost hebt ff wil je

Je hebt deels gelijk. Hij speelt nu in Tsjechië, voorheen inderdaad door Leverkusen verhuurd aan Cottbus..
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_70000798
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 13:50 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

[..]

Lees het stukje wat je zelf gepost hebt ff wil je

Je hebt deels gelijk. Hij speelt nu in Tsjechië, voorheen inderdaad door Leverkusen verhuurd aan Cottbus..
Svejdik komt ook van die club.
  zaterdag 13 juni 2009 @ 14:00:26 #159
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_70000948
Toch snap ik niet waarom Koevermans niet gewoon gekocht is. Al kan heerenveen wel juist het tegendeel bewijzen.

Of die Ruiz uit belgië ofzo. Beetje naam uit het niets...
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  zaterdag 13 juni 2009 @ 14:03:19 #160
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_70001002
Ruiz kost je waarschijnlijk een miljoen of 7-8. Koevermans zal ook wel een miljoentje of 3-4 nog kosten + salaris voor beide spelers. Ik heb geen idee hoe concreet deze Tsjech nu is, maar hij zal zeker een stuk goedkoper zijn. En een aantal jaren geleden was hij een groot talent, helaas voor hem de verkeerde keuzes gemaakt, maar wie weet is dit zijn herkansing/revanche. Er zijn de laatste jaren wel meer spelers die eerder net tekort kwamen bij ons teruggekeerd/doorgebroken
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_70001034
Prachtige naam - heerlijk voor de liedjes

Lijkt me beter dan Koevermans eigenlijk, een jonge speler die weer kan groeien.
pi_70002378
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 13:46 schreef venomsnake het volgende:
Die naam komt me bekend voor.. Heeft Groningen daar in het verleden ook niet eens interesse in gehad?
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 13:48 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

[..]

Het gaat mis bij het stukje "weet VoetbalPrimeur uit betrouwbare bronnen binnen sc Heerenveen". Voor het overige zullen we het wel zien..
[..]

Groningen wilde hem in 2007 huren van Leverkusen, maar dat wilde Papadopulos zelf toen niet. Hij wilde gaan voor z'n kans in de Bundesliga..
ah daar ken ik die naam dus van.

Doet Heerenveen weer goed
  zaterdag 13 juni 2009 @ 18:30:22 #163
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_70006602
Het volledige conceptschema voor 2009-2010 (met dank aan 'Hielke' voor het knip en plakwerk):
quote:
Vr. 31-07 sc Heerenveen – Roda JC
Za. 08-08 NEC - sc Heerenveen
Za. 15-08 sc Heerenveen - Vitesse
Zo. 23-08 sc Heerenveen – AZ
Zo. 30-08 NAC- sc Heerenveen
Za. 12-09 sc Heerenveen – FC Groningen
Zo. 20-09: sc Heerenveen - FC Twente
Zo. 27-09 Sparta - sc Heerenveen
Zo. 04-10 sc Heerenveen – VVV-Venlo
Za. 17-10 PSV - sc Heerenveen
Zo. 25-10 Willem II - sc Heerenveen
Za. 31-10 sc Heerenveen – ADO Den Haag
Zo. 08-11 FC Utrecht - sc Heerenveen
Zo. 22-11 Ajax - sc Heerenveen
Za. 28-11 sc Heerenveen – RKC Waalwijk
Zo. 06-12 Heracles Almelo - sc Heerenveen
Za. 12-12 sc Heerenveen - Feyenoord
Zo. 20-12 FC Groningen – sc Heerenveen

Za. 23-01 sc Heerenveen – Willem II
Za. 30-01 ADO Den Haag - sc Heerenveen
Di. 02-02 VVV-Venlo - sc Heerenveen
Za 06-02 sc Heerenveen – FC Utrecht
Za. 13-02 sc Heerenveen – Ajax
Zo. 21-02 RKC Waalwijk - sc Heerenveen
Za 27-02 sc Heerenveen – Heracles Almelo
Za. 06-03 AZ - sc Heerenveen
Zo 14-03 Vitesse - sc Heerenveen
Vr. 19-03 sc Heerenveen – NEC
Za. 27-03 Roda JC - sc Heerenveen
Zo 03-04 sc Heerenveen - Sparta
Za 10-04 FC Twente - sc Heerenveen
Wo. 14-04 sc Heerenveen – PSV
Zo. 18-04 sc Heerenveen – NAC Breda
Zo. 02-05 Feyenoord - sc Heerenveen
(bron: telesport.nl)
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
  zaterdag 13 juni 2009 @ 18:31:43 #164
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_70006640
Heftig slot ...
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  zaterdag 13 juni 2009 @ 18:33:32 #165
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_70006688
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 18:31 schreef One_conundrum het volgende:
Heftig slot ...
Tegen die tijd zijn we al lang en breed kampioen
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
  zaterdag 13 juni 2009 @ 18:39:33 #166
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_70006848
Als we nog een vervanger voor Pranjic regelen ja.
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_70015262
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 18:31 schreef One_conundrum het volgende:
Heftig slot ...
Misschien wel beter dan het slot van dit jaar tegen de "mindere goden"
Trots van het Noorden!
  maandag 15 juni 2009 @ 09:36:14 #168
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_70017099
Svec misschien naar PSV
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  maandag 15 juni 2009 @ 12:18:18 #169
221640 Dirty-Little-Monkey
3 hoera'tjes voor Yoshimi
pi_70021397
quote:
Op maandag 15 juni 2009 09:36 schreef One_conundrum het volgende:
Svec misschien naar PSV
Ik las het ook, maar hoop en verwacht dat dat niet gaat gebeuren. Hij is nog jong, zit nog niet zolang bij Heerenveen, heeft hier een hoop fans, een vaste basisplek, heeft nog een contract tot 2012 en zolang er niet een groot miljoenenbedrag op tafel komt zal Heerenveen ook niet toehappen. Svec lijkt mij ook niet een type dat voor een transfer naar PSV vreemde streken wil uithalen. Daarnaast komt er nu net een landgenoot, is toch ook wel leuk voor hem.

Een paar jaar geleden zou zoiets wel mogelijk geweest zijn, maar nu niet meer.
17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
pi_70025376
Voor de winterstop hebben we al 2 x van FC Groningen gewonnen
  maandag 15 juni 2009 @ 14:56:44 #171
13973 ranja
image means nothing
pi_70025920
Met Lowlands zorgen dat ik om 7 uur thuis ben, H'veen - AZ
pi_70026122
Papadopulos heeft vandaag getekend.
pi_70026667
En nu hopen dat het weer iets geweldigs is!
Het kan een Alves worden, of een matusiak
pi_70028769
quote:
SC Heerenveen verzekert zich van Tsjechische spits
15/06/2009 15:52

Michal Papadopulos krijgt een nieuwe kans zich te manifesteren in het buitenland. De Tsjechische spits gaat aan de slag bij SC Heerenveen.

SC Heerenveen bereikte met Mlada Boleslav overeenstemming over de transfer van de 24-jarige Papadopulos. De enkelvoudig Tsjechisch international tekent voor vijf jaar in Friesland.

Voor Papadopulos wordt het zijn derde buitenlandse avontuur. In 2003 ging hij als huurling aan de slag bij Arsenal, maar keerde hij zonder een wedstrijd in de hoofdmacht van The Gunners terug bij Banik Ostrava.

In het seizoen 2005/06 verhuisde Papadopulos naar Bayer Leverkusen. Maar ook bij de Duitse club bleef een doorbraak uit. Na een tijdelijk verblijf bij Energie Cottbus keerde hij een jaar geleden terug in Tsjechië. Met zijn tien goals in 29 wedstrijden voor Mlada Boleslav maakte hij indruk.
Kan iets zijn, kan ook een Matusiakje zijn. Hij breekt nergens door, waarom bij ons dan wel?
  maandag 15 juni 2009 @ 16:48:02 #175
221640 Dirty-Little-Monkey
3 hoera'tjes voor Yoshimi
pi_70029982
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:14 schreef SCH het volgende:

[..]

Kan iets zijn, kan ook een Matusiakje zijn. Hij breekt nergens door, waarom bij ons dan wel?
Wij zijn Heerenveen... Daar gebeuren blijkbaar wonderen. Zo goed was Alves nou ook weer niet in Zweden, hij scoorde minder makkelijk dan Ingelsten in de Zweedse competitie, maar in de Nederlandse competitie daarentegen. Je weet het nooit helemaal zeker. Gewoon hem een kans geven en afwachten, hij heeft in ieder geval een mooie naam .
17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
pi_70030166
Even wat fotootjes, niet onbelangrijk hoe hij er uit ziet uiteraard
Hoop dat ie in het echt vooral op foto 1 lijkt





pi_70030415
Wuytens is dus naar Utrecht gegaan en niet naar ons, zoals eerder ook nog werd gesuggereerd.
  maandag 15 juni 2009 @ 18:00:17 #178
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_70032420
Wij hebben dan ook die topper van Volendam al binnen
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  maandag 15 juni 2009 @ 18:05:59 #179
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_70032613
quote:
Op maandag 15 juni 2009 18:00 schreef One_conundrum het volgende:
Wij hebben dan ook die topper van Volendam al binnen
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
  maandag 15 juni 2009 @ 18:26:57 #180
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_70033173
En Kopic natuurlijk. Daar verwacht ik wel meer van dit seizoen
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_70058117
quote:
SC Heerenveen en Bayern München steggelen nog over een afkoopsom voor Danijel Pranjic. Volgens directeur Yme Kuiper is het gat overbrugbaar.

Bayern München wil niet voldoen aan de afkoopsom die
SC Heerenveen verlangt. Naar verluidt wil de Duitse club niet verder gaan dan zes miljoen euro, terwijl de Friezen tien miljoen euro willen hebben voor de Kroatische international.

'De bieding van Bayern ligt een stuk lager', vergelijkt directeur Kuiper deze week in Voetbal International het bod met de vraagprijs. 'Maar gezien het verschil tussen de absolute bedragen moet het te doen zijn.'

Pranjic kwam al tot een vergelijk met Bayern en onderging ook een medische keuring. Vorige week voerde de Beierse club de druk op door van SC Heerenveen beweging te verlangen tijdens de onderhandelingen. 'Anders ketst de transfer van Pranjic af', zei manager Uli Hoeness.
bron: vi
pi_70058126
quote:
Sollied heeft met 'complete' Papadopulos aanval rond

SC Heerenveen trekt deze zomer geen aanvallers meer aan. Met de komst van Michal Papadopulos heeft coach Trond Sollied zijn aanvalslinie compleet, meldt de Friese club op haar website. De club hoopt nu alleen nog op defensieve versterking.

Sollied heeft voor komend seizoen in de voorhoede de beschikking over Roy Beerens, Patrik Ingelsten, Gerald Sibon, Paolo Henrique, Tarik Elyounoussi en dus ook Papadopulos. De 24-jarige Tsjechische international werd maandag overgenomen van Mlada Boleslav en is volgens directeur Yme Kuiper een heel complete aanvaller. "Hij heeft niet de acceleratie van Sulejmani of het schot van Alves, maar is kopsterk, zorgt altijd voor beweging voor de goal, is goed in de combinatie en kan ook als aanspeelpunt dienen. Wij zijn blij met Papadopulos", aldus Kuiper.

Dat eerdere buitenlandse avonturen van Papadopulos bij Arsenal en Bayer Leverkusen geen succes werden, zegt volgens Kuiper niets. "Deze jongen is twee keer te vroeg naar het buitenland vertrokken. Deze ervaringen hebben hem gelouterd."
bron: fcupdate
pi_70066254
Waarom wordt Kalou nergens genoemd, of rekenen ze die als middenvelder?
pi_70087126
quote:
Donovan Deekman onderweg naar België

Diverse Belgische media komen deze ochtend met het bericht dat Donovan Deekman van SC Heerenveen het volgend seizoen bij SC Lokeren voetbalt. Eerst was het de verwachting dat deze speler ook naar Emmen zou vertrekken, maar dit lijkt nu niet het geval te zijn.

Eerder vertrokken namelijk drie jeugdspelers van SC Heerenveen naar Emmen om daar het komende seizoen ervaring op te doen en een seizoen te rijpen. Het lijkt erop dat Deekman, die eerder onder meer voor Zeeburgia speelde en in de wedstrijd tegen Vfl Wolfsburg debuteerde, voor langere tijd gaat tekenen bij SC Lokeren.
bron: soccer4u
  woensdag 17 juni 2009 @ 11:29:30 #185
121310 venomsnake
El Saltador
pi_70089510
quote:
Woedende Pranjic: ‘Heerenveen speelt spelletjes’

17/06/2009 11:16

Danijel Pranjic is woedend op SC Heerenveen. De Friese club gaat vooralsnog niet akkoord met een bod van Bayern München op de Kroatische international, tot grote ergernis van de speler.

'Dit is een ramp', laat Pranjic aan Voetbal International weten vanuit zijn geboorteland. 'Ik zou hier op vakantie moeten zijn, maar zo voelt het op dit moment niet. SC Heerenveen speelt spelletjes. Ik kan naar Bayern München, een absolute droomclub, maar Heerenveen laat me niet gaan omdat ze per se een half miljoen meer willen.'

Bayern deed in eerste instantie een bod van zes miljoen euro op Pranjic. Dat werd later nog iets verhoogd, maar opnieuw verkondigde Heerenveen een nee.

Pranjic: 'Ik begrijp het gewoon niet. Vier jaar lang heb ik alles gegeven voor deze club, álles! Altijd ben ik loyaal geweest naar Heerenveen toe en nu gunt de club me mijn droomtransfer niet. Ik heb nog met directeur Yme Kuiper gesproken, maar hij houdt vast aan zijn vraagprijs. Heerenveen wil gewoon het maximale voor mij vragen.'

Bayern gaf eerder zelf al aan dat de transfer mogelijk op losse schroeven komt te staan als Heerenveen niet akkoord gaat met het tweede bod. De kans dat Pranjic ooit nog voor Heerenveen speelt lijkt uitgesloten, maar zeker van zijn transfer naar de club van Louis van Gaal is hij ook nog niet. 'Ik weet het momenteel allemaal niet. Begrijp er ook niks van en ben op dit moment gewoon enorm teleurgesteld.'

VI
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_70089769
Lemic als zaakwaarnemer zeker?
pi_70089820
Ik snap de boosheid van Daniel wel. Heerenveen stelt zich weer eens erg star op, lijkt het.
pi_70089916
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:36 schreef SCH het volgende:
Ik snap de boosheid van Daniel wel. Heerenveen stelt zich weer eens erg star op, lijkt het.
Het is allemaal tactiek joh. Over een week betaalt Bayern een half miljoen extra en jantje huilt is weer jantje lacht. Bij Alves wachtten ze tot 20 minuten voor de deadline voor 2 ton extra... laat Henk en Yme maar schuiven.
  woensdag 17 juni 2009 @ 11:41:50 #189
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_70090010
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:35 schreef MaxPower het volgende:
Lemic als zaakwaarnemer zeker?
en anders Lerby ofzo. Uiteindelijk zijn alle zaakwaarnemers hetzelfde.

Die gaat op deze wijze een breuk forceren, terwijl Heerenveen alle recht heeft 7,5 miljoen te vragen. Dat vind ik ook een reeel bedrag voor Pranjic.. misschien zelfs wat weinig voor zo'n topper.
Je kan als dank aan Pranjic misschien eenvoudig meewerken, maar daarvoor ben je er als club niet. Iemand als Samaras heeft laten zien dat een speler altijd aan zichzelf zal denken, ook al doet hij anders voor. Dan moet je als club ook gewoon het signaal geven dat je geen filantropische instelling bent.
pi_70090088
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:39 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Het is allemaal tactiek joh. Over een week betaalt Bayern een half miljoen extra en jantje huilt is weer jantje lacht. Bij Alves wachtten ze tot 20 minuten voor de deadline voor 2 ton extra... laat Henk en Yme maar schuiven.
Je hebt ook nog met zo'n speler te maken. Alves had natuurlijk niet veel krediet, bij Daniel had ik wat meer flexibiliteit verwacht.
  woensdag 17 juni 2009 @ 11:45:14 #191
221640 Dirty-Little-Monkey
3 hoera'tjes voor Yoshimi
pi_70090158
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:39 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Het is allemaal tactiek joh. Over een week betaalt Bayern een half miljoen extra en jantje huilt is weer jantje lacht. Bij Alves wachtten ze tot 20 minuten voor de deadline voor 2 ton extra... laat Henk en Yme maar schuiven.
Zolang Pranjic maar naar Bayern gaat vind ik het goed. Als Heerenveen hier serieus een transfer van Pranjic mee voorkomt, dan vind ik dat heel flauw. Ik snap de boosheid van Pranjic eigenlijk ook wel, maar vind het ook weer heel jammer als dit de manier is waarop Heerenveen en Pranjic uit elkaar moeten. Ik hoop dat die transfer er komt en Pranjic weer normaal gaat doen .
17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
pi_70090185
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:41 schreef Prosac het volgende:

[..]

en anders Lerby ofzo. Uiteindelijk zijn alle zaakwaarnemers hetzelfde.

Die gaat op deze wijze een breuk forceren, terwijl Heerenveen alle recht heeft 7,5 miljoen te vragen. Dat vind ik ook een reeel bedrag voor Pranjic.. misschien zelfs wat weinig voor zo'n topper.
Je kan als dank aan Pranjic misschien eenvoudig meewerken, maar daarvoor ben je er als club niet. Iemand als Samaras heeft laten zien dat een speler altijd aan zichzelf zal denken, ook al doet hij anders voor. Dan moet je als club ook gewoon het signaal geven dat je geen filantropische instelling bent.
Als je 6 miljoen krijgt, ben je geen filantropische instelling. Lijkt mij. Ik baal een beetje van die stugheid van Heerenveen, altijd maar de strijd aangaan. Mij zal die 1,5 miljoen worst wezen, ze doen toch nooit iets nuttigs met dat geld en kopen weer een b-speler uit de eredivisie of een goedkope tsjech.
pi_70090479
Ach, wij weten niets van de voorwaarden bij deze transfer. Als zijn zaakwaarnemer opeens 5 ton extra wil snap ik best dat ze dat weigeren. En dat soort fratsen gebeurt regelmatig.
pi_70093892
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Als je 6 miljoen krijgt, ben je geen filantropische instelling. Lijkt mij. Ik baal een beetje van die stugheid van Heerenveen, altijd maar de strijd aangaan. Mij zal die 1,5 miljoen worst wezen, ze doen toch nooit iets nuttigs met dat geld en kopen weer een b-speler uit de eredivisie of een goedkope tsjech.

Bayern moet gewoon niet zo mutsen!
pi_70094984
quote:
‘Heerenveen wil mandekker Djuric'

SC Heerenveen wil de defensie versterken met de Servische mandekker Igor Djuric (24). Dat meldt de Servische krant B92.

Djuric, 1,92 meter lang, viervoudig Servisch international en uitkomend voor Vojvodina Novi Sad, zou de centrale verdediger moeten worden waarmee de bekerwinnaar de selectie voor het nieuwe seizoen wil completeren.
bron: LC


8,5 op de gaydar van SCH
pi_70095452
Heb je vakantie of zo?
pi_70095615
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:10 schreef MaxPower het volgende:
Heb je vakantie of zo?
Ik ben weer een kleine zelfstandige geworden.
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:19:35 #198
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_70095822
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:14 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik ben weer een kleine zelfstandige geworden.
Ik zou zeggen, gooi je charmes eens in de strijd om een nieuwe topverdediger aan te trekken.. Pas alleen wel op dat 'ie niet met z'n handtasje de spitsen van zich af slaat in het veld
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:48:50 #199
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_70096864
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:39:41 #200
221640 Dirty-Little-Monkey
3 hoera'tjes voor Yoshimi
pi_70098500
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:58 schreef SCH het volgende:

[..]

bron: LC

[ afbeelding ]
8,5 op de gaydar van SCH
Je weet hoe ze in die landen denken over homoseksualiteit? Niet bepaald positief, dus misschien jaag je nu deze Djuric weg . Djuric vind ik wel een mooie naam voor een verdediger (wat heb ik de laatste tijd toch met namen voor voetballers )
17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
  woensdag 17 juni 2009 @ 16:21:51 #201
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_70100168
Ik wil Elm zijn broertje nog wel zien bij ons. Die voetbalde goed gister
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  donderdag 18 juni 2009 @ 10:13:04 #202
497 Maja
Ja denk!?!
pi_70122472
Verwachten jullie dat als het rond komt met Djuric, dat Koning dan ook nog komt...?
pi_70122592
Nee, de interesse in Koning lijkt afgezwakt of er nooit geweest te zijn...
  donderdag 18 juni 2009 @ 10:23:44 #204
497 Maja
Ja denk!?!
pi_70122706
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 10:18 schreef MaxPower het volgende:
Nee, de interesse in Koning lijkt afgezwakt of er nooit geweest te zijn...
Dat vermoeden had ik al... Zou ook niet van toegevoegde waarde voor jullie geweest zijn.
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:22:24 #205
221640 Dirty-Little-Monkey
3 hoera'tjes voor Yoshimi
pi_70130914
quote:
Heerenveen laat Vonk vertrekken

Hans Vonk verlaat de Nederlandse voetbalvelden. De keeper verruilt sc Heerenveen voor het Zuid-Afrikaanse Ajax Cape Town, zo meldt de Friese club op haar website.

Heerenveen wilde de goalie aanvankelijk pas laten gaan als er een nieuwe keeper was aangetrokken, maar gunt Vonk de transfer. "Hans wilde graag terug naar zijn familie en heeft bij Ajax Cape Town de kans om zich bij het Zuid-Afrikaanse elftal in de kijker te spelen voor het WK van 2010", zo legt directeur Yme Kuiper uit op de clubsite.

Vonk tekende in de winterstop van afgelopen seizoen een contract voor anderhalf jaar, maar liet enkele weken geleden al doorschemeren te willen vertrekken. "Ik ben Heerenveen enorm dankbaar, want dit biedt mij de kans op een normaal gezinsleven en me bij Ajax Cape Town in de kijker te spelen voor het Zuid-Afrikaanse elftal. Waar ik vooral blij om ben is dat alles in goede harmonie is geregeld en dat het geen geforceerd vertrek is geworden. Het is mooi dat we als vrienden uit elkaar gaan", aldus de 39-jarige sluitpost, goed voor 43 interlands.

Vonk kijkt nog even terug op zijn halfjaar in Heerenveen. "Het was een periode van uitersten. Ik moest eerst geduld hebben om een kans te krijgen en toen ik eindelijk een basisplek veroverd leek te hebben, raakte ik geblesseerd. Uiteindelijk stond ik in de bekerfinale onder de lat. Achteraf heb ik op schitterende wijze afscheid van Heerenveen genomen", aldus Vonk, die laat weten absoluut terug te willen keren in Heerenveen.

Overigens is het nog niet zeker of Heerenveen een vervanger aantrekt. "We gaan rustig kijken wat te doen. Met Vandenbussche en Steppe beschikken we over twee keepers. Er is geen directe noodzaak om nog een keeper aan te trekken", zo besluit Kuiper.
bron: voetbalprimeur.nl (en uitgebreider op de website van heerenveen: http://www.sc-heerenveen.nl/web/show/id=42457/contentid=10473
17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
pi_70133846
Dood en doodzonde. Nu hebben we helemaal geen keeper meer.
pi_70135559
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:33 schreef SCH het volgende:
Dood en doodzonde. Nu hebben we helemaal geen keeper meer.
Beetje vertrouwen hebben in Kenny!
pi_70135590
Heerenveen had van mij Gentenaar wel mogen kopen overigens.
pi_70135771
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 16:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Beetje vertrouwen hebben in Kenny!
Op basis waarvan? De bekerfinale bij de beloften zeker? Nu al een miskoop.
  donderdag 18 juni 2009 @ 16:16:48 #210
221640 Dirty-Little-Monkey
3 hoera'tjes voor Yoshimi
pi_70135889
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:33 schreef SCH het volgende:
Dood en doodzonde. Nu hebben we helemaal geen keeper meer.
VDB en Steppe kunnen echt wel wat. VDB heeft al genoeg laten zien andere jaren, maar zat in een mindere periode en Steppe heeft bij zijn vorige club ook een hoop laten zien. En ik vond VDB echt niet zo slecht en Steppe ook niet. Er waren een paar blunders, maar Vonk was ook zeker niet blundervrij.
17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
  donderdag 18 juni 2009 @ 16:25:29 #211
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_70136282
ik kan me nog een schot van Elia herinnerren, zo aant eind van het seizoen was het ongeveer...
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_70136296
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 16:16 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:

[..]

VDB en Steppe kunnen echt wel wat. VDB heeft al genoeg laten zien andere jaren, maar zat in een mindere periode en Steppe heeft bij zijn vorige club ook een hoop laten zien. En ik vond VDB echt niet zo slecht en Steppe ook niet. Er waren een paar blunders, maar Vonk was ook zeker niet blundervrij.
Vonk is de keeper die we nodig hebben. Van dat kaliber. Niet van die twijfelende Belgen die het net niet zijn. Graag een nieuwe dus. Het is nergens op gebaseerd om vertrouwen op deze twee Belgen te hebben. Helemaal niet in Kenny, dat is gewoon een miskoop.
pi_70136405
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 16:25 schreef One_conundrum het volgende:
ik kan me nog een schot van Elia herinnerren, zo aant eind van het seizoen was het ongeveer...
Ik kan me herinneren dat we met Vonk de bekerfinale hebben gewonnen.

Vonk heeft veel te weinig credits gekregen en is echt zwaar onderschat door het domme Heerenveenpubliek, waar jij blijkbaar ook bijhoort of wilt bijhoren.
  donderdag 18 juni 2009 @ 16:31:32 #214
221640 Dirty-Little-Monkey
3 hoera'tjes voor Yoshimi
pi_70136540
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 16:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Vonk is de keeper die we nodig hebben. Van dat kaliber. Niet van die twijfelende Belgen die het net niet zijn. Graag een nieuwe dus. Het is nergens op gebaseerd om vertrouwen op deze twee Belgen te hebben. Helemaal niet in Kenny, dat is gewoon een miskoop.
Nou in Belgie was men anders heel enthousiast over Kenny en ik heb hem in het begin van het seizoen (net als VDB) ook hele mooie reddingen zien maken.

Maar iets anders: welke keepers hebben we nog meer wanneer onze belgen geblesseerd raken...? Ik lees zonet dat Agil Etemadi naar Emmen gaat. Kan Sibon goed keepen, mocht dat nodig zijn?
17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
  donderdag 18 juni 2009 @ 16:32:30 #215
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_70136585
Nou die dikkop van het eurotoernooiding en daar tussen in zit nog ergens eentje. Zeinstra ofzo?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  donderdag 18 juni 2009 @ 16:33:17 #216
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_70136621
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 16:28 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik kan me herinneren dat we met Vonk de bekerfinale hebben gewonnen.

Vonk heeft veel te weinig credits gekregen en is echt zwaar onderschat door het domme Heerenveenpubliek, waar jij blijkbaar ook bijhoort of wilt bijhoren.
haha, ik zeg nergens dat Vonk gefaald heeft ofzo. Maar VDB en Steppe mogen wel iets meer credit vind ik ..
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_70136669
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 16:33 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

haha, ik zeg nergens dat Vonk gefaald heeft ofzo. Maar VDB en Steppe mogen wel iets meer credit vind ik ..
Op basis waarvan? Steppe heeft gefaald, VdB is ook niet echt een licht. Het ging verdedigend pas weer beter toen een ervaren keeper als Vonk in de goal stond. WEe hebben iemand nodig die vertrouwen geeft.
pi_70136728
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 16:31 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:

[..]

Nou in Belgie was men anders heel enthousiast over Kenny en ik heb hem in het begin van het seizoen (net als VDB) ook hele mooie reddingen zien maken.
Hij is veel te jong, gewoon een tijdje verhuren nog. Volgens mij is het zo'n talent dat het niet gaat redden maar wie weet, maar zeker nog geen eerste keeper voor een club die kampioen wil worden. Kijk de samenvatting avn de bekerfinale voor de beloften anders nog eens
quote:
Maar iets anders: welke keepers hebben we nog meer wanneer onze belgen geblesseerd raken...? Ik lees zonet dat Agil Etemadi naar Emmen gaat. Kan Sibon goed keepen, mocht dat nodig zijn?
Geen.
  donderdag 18 juni 2009 @ 16:36:56 #219
221640 Dirty-Little-Monkey
3 hoera'tjes voor Yoshimi
pi_70136772
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 16:32 schreef One_conundrum het volgende:
Nou die dikkop van het eurotoernooiding en daar tussen in zit nog ergens eentje. Zeinstra ofzo?
Oja, die was ik helemaal vergeten. Daar hadden we het laatst nog over. Is wel mooi eigenlijk, ben benieuwd hoe die Verhoevenkloon het gaat doen als Steppe en VDB geblesseerd zijn. Hopelijk krijgen we die wedstrijd veel penalties tegen (dan hebben we profijt van hem ). Of was dat Zeinstra? Ik onthou dat ook allemaal niet meer .

En inderdaad, de enige die hier zich negatief uitlaat over keepers ben jij, SCH. Ik vond Hans Vonk een goede keeper, maar we redden het ook zeker met die Belgen.

En Steppe was de laatste tijd inderdaad helemaal niet lekker bezig (ik heb ook die samenvatting gezien), maar hij heeft zich ook van een betere kant laten zien. Ik zie Steppe nog wel groeien, ook voor komend seizoen. Je moet hem gewoon een beetje vertrouwen geven.
17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
pi_70136965
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 16:36 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:
En Steppe was de laatste tijd inderdaad helemaal niet lekker bezig (ik heb ook die samenvatting gezien), maar hij heeft zich ook van een betere kant laten zien. Ik zie Steppe nog wel groeien, ook voor komend seizoen. Je moet hem gewoon een beetje vertrouwen geven.
Ach kijk deze samenvatting nou maar even en dan hoor ik graag je commentaar.
pi_70137165
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 16:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Op basis waarvan? Steppe heeft gefaald.
Geef iemand eens wat tijd man, opportunist

Van der Sar (met wie Steppe door zijn vorige coach werd vergeleken trouwens) heeft ook wel eens een slechte periode gehad. Gomes recent nog. Enzovoort.

Als het aan jou had gelegen hadden ze ook Sollied ergens voor de winterstop eruit gegooid, want het zou nooit wat worden met die man aan het roer. Jan de Jonge hadden we nodig!
  donderdag 18 juni 2009 @ 16:47:32 #222
221640 Dirty-Little-Monkey
3 hoera'tjes voor Yoshimi
pi_70137191
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 16:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Ach kijk deze samenvatting nou maar even en dan hoor ik graag je commentaar.
die heb ik al gezien en daar was hij inderdaad slecht, en ook in andere wedstrijden, maar ik heb hem ook veel beter gezien. Laten we gewoon afwachten hoe het komend seizoen gaat, ik verwacht dat het met VDB of Steppe in de goal echt niet slecht zal gaan. Dat het na de winterstop beter ging kwam niet (alleen) door Vonk, maar door de manier waarop Svec werd neergezet en andere wijzigingen. Want ook met VDB in de goal vielen er geen of weinig tegendoelpunten.

Maarja, ik ga weer verder met studeren voor de hertentamens in juli.
17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
  donderdag 18 juni 2009 @ 16:52:27 #223
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_70137398
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 16:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Ach kijk deze samenvatting nou maar even en dan hoor ik graag je commentaar.


Prachtige blunders.
pi_70137714
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 16:52 schreef Prosac het volgende:

[..]



Prachtige blunders.
Jij mag er niet om lachen
  vrijdag 19 juni 2009 @ 12:43:07 #225
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_70162807
Dus Zeinstra en Bangma hebben (bij)getekend. Nog meer echte Friezen
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  zaterdag 20 juni 2009 @ 16:08:02 #226
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_70197364
Voetbalshirts #39 Waar het er ooit mee gestopt was...

Kijk die andere shirts. Zo had het gemoeten
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_70207076
Hebben jullie de dvd al?
pi_70215277
Oeh goed dat je het zegt, zal morgen es ind e Feansjop kijken!
Trots van het Noorden!
pi_70228629
quote:
Kuiper: 'Onderhandelingen over Pranjic hobbelen voort'
Datum: 21-jun-2009 18:04

Door Arjan Nowee

Danijel Pranjic (foto) wacht nog altijd op witte rook waar het zijn transfer van SC Heerenveen naar Bayern München betreft. Directeur Yme Kuiper van de Friese club zei begin deze week dat er nog een behoorlijk gat tussen vraag en aanbod te overbruggen is en zo staat de situatie er nog steeds voor.

“Maar voor een transfer van dit kaliber is het geen idioot groot verschil," zegt Kuiper tegen Sportweek. "Het gaat om een substantieel bedrag. Deze week is er nog contact geweest met Bayern, de onderhandelingen hobbelen voort. Wij gunnen Danijel zijn transfer, maar wél tegen de juiste prijs.”

Pranjic reageerde deze week tegenover Voetbal International woedend over het uitblijven van een akkoord. Volgens de Kroatische middenvelder speelt Heerenveen spelletjes. Kuiper wenst niet te reageren op die kritiek. “Misschien dat we daar in een later stadium nog op ingaan.”
  maandag 22 juni 2009 @ 13:04:25 #230
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_70249747
Het is rond, aldus de website van Heerenveen.
quote:
Na weken van steggelen heeft Danijel Pranjic eindelijk zijn gewenste droomtransfer definitief te pakken. Maandag meldt SC Heerenveen op de eigen website dat het tot een akkoord is gekomen met Bayern München over de afkoopsom voor de Kroatisch international. Hij zal voor drie seizoenen gaan tekenen bij de Duitse grootmacht.
pi_70249815
check:
quote:
Pranjic heeft eindelijk gewenste droomtransfer
22 juni 2009
Danijel Pranjic heeft zijn felbegeerde transfer naar een Europese topclub. Vandaag werden sc Heerenveen Bayern München het eens over de voorwaarden van de transfer. De Kroatische international werd vorige week goedgekeurd en kan nu tekenen voor drie jaar bij Bayern München. ,,Dit is een droom die uitkomt. Bayern München is absolute Europese top en hoort in de categorie Real Madrid, FC Barcelona.’’


Dat Danijel Pranjic komend seizoen uitkomt voor de twintigvoudig Duitse ‘rekordmeister’, is enerzijds verrassend en anderzijds ook niet. Immers is de nieuwe trainer van Bayern München, Louis van Gaal, al langere tijd gecharmeerd van de Kroaat.

Een vertrouwd beeld. Pranjic wordt gefeliciteerd, in dit geval door Viktor Elm, met een treffer.

Geruchten wilden dat Pranjic aanvankelijk naar Engeland of Spanje zou verkassen en dat Liverpool belangstelling zou hebben voor de dynamische middenvelder, maar het werd dus Bayern München. De eerste contacten werden gelegd na de gewonnen bekerfinale tegen FC Twente. Pranjic hoefde niet lang na te denken. ,,Wat kan ik nog meer zeggen als een grote club als Bayern München me wil hebben.’’

De Kroaat, die de door de fans van sc Heerenveen de afgelopen twee seizoen tot beste sopeler werd uitgeroepen, kwam in de zomer van 2005 over van Dinamo Zagreb. Pranjic kwam in Friesland tot 129 competitieduels, was in tien bekerwedstrijden en negentien Europese duels actief. Hij scoorde in totaal 38 doelpunten voor sc Heerenveen. Het afgelopen seizoen was zijn meest productieve. Pranjic scoorde 21 maal, waarvan 16 treffers in de competitie en vier in de bekerstrijd.

Voor Pranjic is de transfer de bekroning voor zijn goede prestaties van de laatste jaren. De Kroaat rekende afgelopen zomer, na zijn uitstekende optreden op het EK, al op een overgang naar een topclub, maar moest dus even geduld hebben. Dat geduld werd beloond met een driejarig contract bij het grote Bayern München.


Danijel Pranjic krijgt met de overgang naar Bayern Munchen de door hem zo gewenste droomtransfer.

Directeur Yme Kuiper betreurt het vertrek van Danijel Pranjic, maar gunt de Kroaat zijn transfer van harte. ,,Wij hebben Danijel leren kennen als iemand die altijd klaar staat als hij iets voor de club kan betekenen. Hij stond altijd klaar als hij iets voor de club kon betekenen. Als voetballer zullen we Pranjic zeker missen, maar we hebben er begrip voor dat hij deze kans niet kans laten lopen.’’

Dat Bayern München in Friesland aanklopt voor spelers, is volgens Yme Kuiper een bewijs dat sc Heerenveen op de juiste weg is. ,,Bayern behoort tot de top tien van Europa. Dat wij hen een speler leveren is een compliment voor het door ons gevoerde beleid. Deze transfer bewijst bovendien dat je als jonge speler niet meteen voor een grote club of het buitenland hoeft te kiezen. Pranjic heeft zich in Friesland vier jaar lang goed ontwikkeld en maakt nu alsnog de stap naar de top.’’
  maandag 22 juni 2009 @ 13:43:47 #232
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_70250985
Mooi voor Danijel dat het nu allemaal rond is en ook wij kunnen nu verder. Benieuwd in hoeverre er nog een vervanger (Rasmus Elm, Bryan Ruiz??) voor Pranjic gaat worden gezocht, dan wel men vertrouwt op de ontwikkeling van Paulo Henrique en Elyounoussi. Of misschien zelfs dat Viktor Elm af en toe vanaf links moet gaan spelen? Dat heeft 'ie bij Kalmar ook wel gedaan als ik me niet vergis..
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_70252783
Gisteren de dvd van de bekerfinale bekeken. Jongens wat een feest
pi_70253838
Igor Djuric heeft vandaag een medische keuring ondergaan, clubs zijn al akkoord. Aldus de LC.
  maandag 22 juni 2009 @ 15:29:48 #235
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_70254854
Over verdedigers gesproken.

Ik zag vandaag Tieme Klompe door het Noorderplantsoen rennen
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_70255729
quote:
Op maandag 22 juni 2009 15:29 schreef One_conundrum het volgende:
Over verdedigers gesproken.

Ik zag vandaag Tieme Klompe door het Noorderplantsoen rennen
De held, wat had ie aan?
pi_70256109
NEC - Heerenveen zal op 7 augustus zeer waarschijnlijk om 18.00 beginnen.
  maandag 22 juni 2009 @ 16:06:20 #238
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_70256196
quote:
Op maandag 22 juni 2009 15:54 schreef SCH het volgende:

[..]

De held, wat had ie aan?
Ik gok op het nieuwe thuisshirt
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
  maandag 22 juni 2009 @ 16:07:37 #239
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_70256233
quote:
Op maandag 22 juni 2009 16:04 schreef BliksemSchigt het volgende:
NEC - Heerenveen zal op 7 augustus zeer waarschijnlijk om 18.00 beginnen.
Vrijdagmiddag/avond 18:00u? Wat zijn dat voor fratsen?
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
  maandag 22 juni 2009 @ 16:11:51 #240
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_70256372
quote:
Op maandag 22 juni 2009 16:07 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

[..]

Vrijdagmiddag/avond 18:00u? Wat zijn dat voor fratsen?
Gezeik van de Burgemeester aldaar.
  maandag 22 juni 2009 @ 17:05:27 #241
133414 Joesse
Surrender your ego
pi_70258425
quote:
Pranjic betaalt Heerenveen zeven ton uit eigen zak
22/06/2009 16:51

Ineens was vandaag de transfer van Danijel Pranjic naar Bayern München rond. 'Heerenveen gunt Pranjic droomtransfer', zo is te lezen op de officiële website van de Friezen. Navraag bij de hoofdrolspeler zelf leert echter dat de transfer iets anders in elkaar steekt.

'Ik heb besloten om het verschil tussen vraag en aanbod zelf op te hoesten', laat Pranjic weten aan Voetbal International. 'Bayern wilde zeven miljoen euro voor me betalen en Heerenveen 7,7 miljoen euro voor mij ontvangen. Ik werd vandaag gebeld dat er nog altijd een probleem over de vraagprijs tussen beide clubs. Toen heb ik besloten om het maar uit eigen zak te betalen.'

Ondanks alle perikelen tekent Pranjic een contract voor drie seizoenen in Zuid-Duitsland waar hij zich op 1 juli moet melden voor de start van het nieuwe seizoen. 'Ik heb vier hele mooie jaren gehad bij SC Heerenveen. Ik ben ontzettend blij met de transfer naar Bayern, maar enorm teleurgesteld over hoe dit allemaal gegaan is.'

Eerder deze week liet Pranjic ook al zijn onvrede blijken ten opzichte van Heerenveen. De Kroaat vond toen dat Heerenveen spelletjes met hem speelde en hem een transfer naar een Europese topclub dreigde te ontnemen.

Bayern-directeur Karl-Heinz Rummenigge legde op de Bayern-site uit waarom Pranjic naar Beieren komt. 'Pranjic is een veelzijdige speler, die op diverse posities inzetbaar is. Op het wensenlijstje van onze nieuwe trainer Louis van Gaal stond hij ganz oben (helemaal bovenaan).'

Bij Bayern komt Pranjic vier Nederlanders tegen. Louis van Gaal is coach van de Duitse grootmacht, Andries Jonker zijn assistent, Mark van Bommel en Edson Braafheid maken deel uit van de selectie.
www.vi.nl

sneu
pi_70258463
Wauw . Dan heeft ie bij Heerenveen prob ook wel goed gecashed.
  maandag 22 juni 2009 @ 17:11:53 #243
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_70258645
Zelfs constructie als bij Nevland denk ik. Vermoedelijk gewoon zelf zijn deel van het transfergeld opgegeven.
Volgens mij deed Heerenveen dit ook al bij Samaras?
  maandag 22 juni 2009 @ 17:32:42 #244
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_70259337
quote:
Op maandag 22 juni 2009 17:05 schreef Joesse het volgende:

[..]

www.vi.nl

sneu
Van VI ja... Vraagprijs voor Pranjic is door Heerenveen al laten zakken van ca. 10 miljoen naar rond de 8 miljoen.. Dat een rijke club als Bayern, die en passant meer dan 30 miljoen uitgeeft aan een Mario Gomez terwijl ze oa Toni, Klose en Podolski onder contract hebben/hadden, dan die laatste 7 ton niet wenst te betalen, maar wel al de speler medisch keurt en hem lekker maakt met een vet nieuw contract is niet bepaald netjes. Dan kun je daar als VI wel Heerenveen de schuld van geven omdat dat beter verkoopt, het geeft (helaas) maar weer aan hoe kansloos het blad (overigens ook media in het algemeen) af en toe is..
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
  maandag 22 juni 2009 @ 17:33:59 #245
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_70259375
quote:
Op maandag 22 juni 2009 15:54 schreef SCH het volgende:

[..]

De held, wat had ie aan?
Zwarte voetbalsokken en zwarte korte broek en oud blauwzwartwitadidas heerenveen jasje

Volgens mij had hij door dat ik em herkende, want hij moest flauw lachen omdat ik langer dan normaal keek
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  maandag 22 juni 2009 @ 18:08:54 #246
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_70260501
quote:
Op maandag 22 juni 2009 17:32 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

[..]

Van VI ja... Vraagprijs voor Pranjic is door Heerenveen al laten zakken van ca. 10 miljoen naar rond de 8 miljoen.. Dat een rijke club als Bayern, die en passant meer dan 30 miljoen uitgeeft aan een Mario Gomez terwijl ze oa Toni, Klose en Podolski onder contract hebben/hadden, dan die laatste 7 ton niet wenst te betalen, maar wel al de speler medisch keurt en hem lekker maakt met een vet nieuw contract is niet bepaald netjes. Dan kun je daar als VI wel Heerenveen de schuld van geven omdat dat beter verkoopt, het geeft (helaas) maar weer aan hoe kansloos het blad (overigens ook media in het algemeen) af en toe is..
helemaal mee ens

zo had ik het nog niet bekeken.
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
pi_70262820
quote:
Op maandag 22 juni 2009 17:32 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

[..]

Van VI ja... Vraagprijs voor Pranjic is door Heerenveen al laten zakken van ca. 10 miljoen naar rond de 8 miljoen.. Dat een rijke club als Bayern, die en passant meer dan 30 miljoen uitgeeft aan een Mario Gomez terwijl ze oa Toni, Klose en Podolski onder contract hebben/hadden, dan die laatste 7 ton niet wenst te betalen, maar wel al de speler medisch keurt en hem lekker maakt met een vet nieuw contract is niet bepaald netjes. Dan kun je daar als VI wel Heerenveen de schuld van geven omdat dat beter verkoopt, het geeft (helaas) maar weer aan hoe kansloos het blad (overigens ook media in het algemeen) af en toe is..
Toch is het sneu voor Pranjic en vind ik het jammer dat hij Heerenveen niet met een goed gevoel verlaat. En ik vind het ook wel wat zeikerig en bokkig van de club eigenlijk. MIsschien hebben ze wel gelijk maar soms moet je een beetje flexibelz ijn.
  maandag 22 juni 2009 @ 19:10:54 #248
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_70263004
Ik geef Heerenveen groot gelijk. Voor als je ook naar de transfer van Gomez kijkt. Laat Bayern maar dokken
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_70263081
quote:
Op maandag 22 juni 2009 19:10 schreef One_conundrum het volgende:
Ik geef Heerenveen groot gelijk. Voor als je ook naar de transfer van Gomez kijkt. Laat Bayern maar dokken
Nu moet Pranjic dus dokken.

Maar Heerenveen kan het allemaal maken met die stijfkoppige achterban die waarschijnlijk ook hun beste vrienden het mes op de keel zetten als het om geld gaat.

Ik vind het zielig om een van je beste spelers zo te behandelen. Geen goede beurt voor de club.
  maandag 22 juni 2009 @ 19:15:20 #250
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_70263222
quote:
Op maandag 22 juni 2009 19:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Nu moet Pranjic dus dokken.

En het is toch stom dat dat 'de schuld' van Heerenveen is terwijl Bayern het geld heeft
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_70263277
quote:
Op maandag 22 juni 2009 19:15 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

En het is toch stom dat dat 'de schuld' van Heerenveen is terwijl Bayern het geld heeft
Omdat Bayern geld heeft, mogen ze niet onderhandelen? Ik hoorde Heerenveen ook niet klagen toen ze veel te veel voor Sulejmani kregen. Je moet niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, zo zit het leven niet in elkaar.
  maandag 22 juni 2009 @ 19:18:10 #252
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_70263349
10 mil is marktconform. Heerenveen doet water bij de wijn. Bayern nog niet tevreden. Wie zit dan fout?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_70263624
quote:
Op maandag 22 juni 2009 19:18 schreef One_conundrum het volgende:
10 mil is marktconform. Heerenveen doet water bij de wijn. Bayern nog niet tevreden. Wie zit dan fout?
Je snapt mijn punt niet. Je hebt met Pranjic te maken, die vergeten ze voor het gemak maar even. Dat is geen ding hoor, dat is een mens die ongelooflijk veel voor ons heeft betekend en een droomkans krijgt. Maar nee, wij gaan de principielen uithangen. Hoe meer ik er over nadenk hoe erger ik het vind. Dus houd maar op
pi_70264071
Heerenveen laat Lopes transfervrij gaan

Benieuwd wie hem gaat oppikken, aast zelf op een buitenlands avontuur of Eredivisie, maar denk niet dat er een club uit de Eredivisie is die de gok gaat wagen. Misschien RKC.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  maandag 22 juni 2009 @ 20:16:02 #255
221640 Dirty-Little-Monkey
3 hoera'tjes voor Yoshimi
pi_70266073
quote:
Op maandag 22 juni 2009 19:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Je snapt mijn punt niet. Je hebt met Pranjic te maken, die vergeten ze voor het gemak maar even. Dat is geen ding hoor, dat is een mens die ongelooflijk veel voor ons heeft betekend en een droomkans krijgt. Maar nee, wij gaan de principielen uithangen. Hoe meer ik er over nadenk hoe erger ik het vind. Dus houd maar op
Ik vind het raar en ondankbaar dat Pranjic dat uit eigen zak moet betalen, ook al verdient hij bij Bayern straks bijna 3 miljoen per jaar. Maar ik vind dat je Heerenveen niet de schuld moet geven.

Juist omdat hij heel veel voor heerenveen heeft betekend zijn ze al gaan zakken met de vraagprijs. Heerenveen is niet meer dat kleine clubje dat goede spelers voor een lage prijs laat gaan. Pranjic had nog een contract van een paar jaar en is gewoon een hele goede speler, en ze zouden een flater slaan als ze hem voor een licht prijsje zonder morren zouden verkopen.

En zo'n contract geldt ook voor Pranjic. Het was mooi dat hij de contractverlenging tekende, maar dat deed hij ook omdat hij zo veel meer ging verdienen en hij zich dankzij heerenveen en haar fans ook thuis voelde. Je bent naief als je denkt dat Pranjic dat niet voor zichzelf deed. Kortom helemaal terecht dat je hem wel een beetje aan z'n contract houdt, en je dus meer vraagt. Met zo'n langdurend contract is 7,7 miljoen wel heel erg weinig. Wat stelt een contract anders nog voor als je volgens een informele regel na vier jaar voetballen met een contract tot 2013 net zoveel waard bent als dat je dat contract niet had getekend??

Als ik Van Gaal was of de voorzitter van Bayern zou ik Pranjic die 7 ton terugbetalen. Zo'n speler laat namelijk wel zien hoe graag hij bij de club wil spelen en 7 ton is niets voor een club als Bayern. Waarom Heerenveen, een club voor wie 7 ton veel meer is, een speler die graag bij hen weg wil 7 ton zou moeten besparen, terwijl hij ook nog een langdurig contract heeft, kan ik niet begrijpen. SCH blijkbaar wel... Vreemde kronkel...
17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
pi_70266360
Wel mooi voor Pranjic dat 'ie eindelijk zijn gedroomde toptransfer heeft gekregen. Nadat eerder al eens Sevilla en dat soort clubjes belangstelling in hem hadden, vertrekt 'ie nu gelijk naar een topclub. Mooi voor hem
Wel een beetje jammer dat het zo raar gelopen is, dat dan weer wel. Ben trouwens wel benieuwd waar hij komt te spelen: als Van Gaal hem maar niet linksback gaat zetten, waar hij bij Kroatië nog wel eens speelt...
pi_70266380
7,7 is helemaal niet zo weinig, we zijn alleen een beetje gek geworden met zijn allen als het om geld gaat.
  maandag 22 juni 2009 @ 21:07:20 #258
221640 Dirty-Little-Monkey
3 hoera'tjes voor Yoshimi
pi_70268223
quote:
Op maandag 22 juni 2009 20:22 schreef SCH het volgende:
7,7 is helemaal niet zo weinig, we zijn alleen een beetje gek geworden met zijn allen als het om geld gaat.
Ja, maar zoals je al had kunnen weten leven we niet meer in de tijd van Abe Lenstra. Ondertussen hebben we een groot duur stadion dat die naam heeft en dat uitgebreidt gaat worden voor extra inkomsten. Profvoetbal draait nu eenmaal om geld en ik vind dat heel mooi en goed op de manier zoals Heerenveen het doet. Zij letten goed op hun financien en laten niet de belastingbetaler opdraaien voor de kosten.

Spelers zijn duur, Pranjic was ook een dure speler (qua salaris) door die contractverlening, en Beerens is dat nu, maar door zo'n contract zou een club doorgaans wel de zekerheid moeten hebben dat ze die speler nog een aantal jaar zullen behouden. Voor normale mensen betekend een contract ook gewoon dat je die hele tijd uitzit, maar in het voetbal is dat blijkbaar anders. En als zo'n speler eerst door een contractverlenging een half miljoen extra verdient per jaar (en het een club datzelfde bedrag kost), heeft een club ook het volste recht om als die zekerheid die ze met een contract proberen te winnen verloren gaat, dat wel te mogen vergoeden/tegengaan met hoge vraagprijzen. Pranjic is nu eenmaal veel waard, Sulejmani ook, en als een club minder wil betalen dan moeten ze maar een jaar wachten, net als de speler die met zijn volste verstand dat contract heeft getekend.

We zijn allemaal een beetje gek geworden in de voetballerij dat veel spelers met een mooi contract dat hen nog 3 jaar bindt, gaan eisen dat ze mogen vertrekken en gaan janken als de club dat niet zomaar toelaat.
17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
pi_70272154
Goed verhaal DLM (behalve de spelfouten dan ) - het eerste stuk nog niet echt overtuigend maar in het tweede deel kom je met sterke argumenten en dan kan ik je weer niet meer dan gelijk geven eigenlijk. Pranjic heeft natuurlijk inderdaad dat contract getekend, dat had hij ook niet kunnen doen.

Mijn irritatie zit hem voor een deel wel in dat zuunige, dat is op zich wel goed, maar ik heb liever dat er ook eens goed in de club wordt geinvesteerd, ipv in het stadion e.d. Koop eens echt een topkeeper, de volgende stap is toch om net als FC Twente tweede te worden of zoals AZ kampioen.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 09:01:06 #260
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_70279928
Ik kwam dit topic in om te kijken hoe Heerenveen-supporters zich uitten over de 'lage' actie van Heerenveen om Pranjic niet voor een paar ton extra te laten gaan. Maar het grootste deel ervan is weggenomen. Het is immers Bayern waar je zaken mee doet. En in essentie is 7,7 miljoen gewoon geen bijzonder hoog bedrag. Dat had ik Ajax bijvoorbeeld graag voor Pranjic neer zien leggen. Liever dan Elia.

Ik vraag me alleen af wanneer dat contract doo Pranjic is verlengd. Want ondanks dat hij er uiteraard zelf ook beter van wordt, neem ik aan dat je ook dan al een mondelinge afspraak maakt om niet moeilijk te doen als een droomclub zich meldt. En dat is Ajax niet (meer), maar Bayern natuurlijk wel.

Aan de andere kant kon ik mezelf betrappen op de gedachte "Waarom betaal je het verschil dan zelf niet?". Je zet Heerenveen toch wel een beetje een hak in de media, wat nu ook gebeurt. En gezien je 3 miljoen per jaar gaat verdienen in Munchen hoef je daar maar een maand of drie voor te werken.

Toch is het meest sneue ervan niet Heerenveen, aangezien dat nu tot het verleden behoort, maar Bayern. Je gaat naar een club die dus blijkbaar niet met 7 ton over de brug wilde komen voor je. Da's toch geen fijne gedachte, voor Pranjic.
pi_70280017
Heel simpel: bij een transfer krijgt een speler een bepaald percentage van de som. Als een speler van Heerenveen om een transfer vraagt, vraagt Heerenveen aan die speler om af te zien van zijn deel. Dit levert vrijwel altijd problemen op omdat spelers gewoon geldwolven zijn. En anders hun zaakwaarnemer wel. Sinds Edman neemt de club deze bepaling gewoon op in de contracten... Nu kunnen de spelers niet anders dan wat huilen in de media dat het ze zoveel geld kost...
  dinsdag 23 juni 2009 @ 09:10:36 #262
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_70280124
Ik had dan ook niet de illusie dat Pranjic 7 ton van zijn bankrekening had gehaald.. Bayern betaald gewoon 7 miljoen en Pranjic ziet af van zijn 10% "cut"
Maar die zegt dat hij 7 ton moet betalen, terwijl hij gewoon de jackpot van de toto heeft gemist.
Zo boort de staatsloterij mij ook maandelijks miljoenen door de neus.

Heerenveen was al genoeg tegemoet gekomen door van 10 miljoen naar 7,7 miljoen te zakken.
pi_70282302
Selectie is rond!
  dinsdag 23 juni 2009 @ 10:51:04 #264
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_70282718
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 09:05 schreef MaxPower het volgende:
Heel simpel: bij een transfer krijgt een speler een bepaald percentage van de som. Als een speler van Heerenveen om een transfer vraagt, vraagt Heerenveen aan die speler om af te zien van zijn deel. Dit levert vrijwel altijd problemen op omdat spelers gewoon geldwolven zijn. En anders hun zaakwaarnemer wel. Sinds Edman neemt de club deze bepaling gewoon op in de contracten... Nu kunnen de spelers niet anders dan wat huilen in de media dat het ze zoveel geld kost...
Dit is dan weer een beetje te positief doorgeslagen. Zeven ton is zeven ton, en het is de algemene gang van zaken in de voetballerij dat spelers hun aandeel in de transfer krijgen. Als de transfer dan uiteindelijk doorgaat, omdat Pranjic zich schikt door zijn deel af te staan, heeft hij daar mijns inziens alle recht toe om dat in de media toe te lichten. Niet chique, maar dat zijn geen van de drie partijen in deze transfer.
pi_70283095
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 10:51 schreef twi het volgende:

[..]

Dit is dan weer een beetje te positief doorgeslagen. Zeven ton is zeven ton, en het is de algemene gang van zaken in de voetballerij dat spelers hun aandeel in de transfer krijgen. Als de transfer dan uiteindelijk doorgaat, omdat Pranjic zich schikt door zijn deel af te staan, heeft hij daar mijns inziens alle recht toe om dat in de media toe te lichten. Niet chique, maar dat zijn geen van de drie partijen in deze transfer.
De transfer van Alves ging om 2 ton bijna niet door.. totdat Middlesbrough 20 minuten voor de deadline óók die 2 ton voor haar rekening nam. Weet je ongeveer hoe onze directie onderhandelt...
  dinsdag 23 juni 2009 @ 11:24:55 #266
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_70283646
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 11:05 schreef MaxPower het volgende:
De transfer van Alves ging om 2 ton bijna niet door.. totdat Middlesbrough 20 minuten voor de deadline óók die 2 ton voor haar rekening nam. Weet je ongeveer hoe onze directie onderhandelt...
Op een beetje een jammere manier dus. Hoe meer van dit soort verhalen naar buiten komen, hoe meer spelers zich een aantal keren bedenken voordat ze een handtekening onder een nieuw contract zetten. Zonder Heerenveen zijn die spelers niks, maar na verloop van tijd is Heerenveen zonder spelers als Pranjic, Alves, Huntelaar, Sulejmani en binnenkort bijvoorbeeld Beerens ook niks.

Zie AZ in het verleden en Twente op dit moment.
pi_70283754
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 11:24 schreef twi het volgende:

[..]

Op een beetje een jammere manier dus. Hoe meer van dit soort verhalen naar buiten komen, hoe meer spelers zich een aantal keren bedenken voordat ze een handtekening onder een nieuw contract zetten. Zonder Heerenveen zijn die spelers niks, maar na verloop van tijd is Heerenveen zonder spelers als Pranjic, Alves, Huntelaar, Sulejmani en binnenkort bijvoorbeeld Beerens ook niks.
Gaat toch al 20 jaar goed, zolang je maar duidelijk bent naar speler en zaakwaarnemer. In de zaak Edman ging men een mondeling akkoord aan waarna Edman terugkrabbelde en tóch die centen wilde hebben. Die zaak verloor Heerenveen ook, maar Edman heeft afgelopen seizoen zijn excuses aangeboden én het geld terugbetaald omdat het hem niet lekker zat. Sindsdien staat alles zwart op wit en is er gewoon duidelijkheid.
pi_70283824
Je moet het alleen niet bij elke speler en transfer doen. Bij Pranjic had je best coulanter kunnen zijn dan bij Huntelaar of Samaras bijvoorbeeld.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 11:31:02 #269
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_70283831
Dat met het laten varen van die 10%-clausule is mijns inziens anders gezeik in de marge.. Het gaat er om wat Heerenveen er als verkopende club 'netto' aan over wil houden. En of Bayern dan bruto 7 miljoen betaalt en Pranjic van z'n 7 ton af ziet, dan wel Bayern bruto 7,7 miljoen betaalt en Pranjic daarvan 7 ton ontvangt maakt voor Heerenveen niets uit.. (in dit simpele voorbeeld uiteraard vorige clubgeld, makelaarskosten, etc. niet meegenomen)
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_70283854
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 11:24 schreef twi het volgende:
Op een beetje een jammere manier dus. Hoe meer van dit soort verhalen naar buiten komen, hoe meer spelers zich een aantal keren bedenken voordat ze een handtekening onder een nieuw contract zetten. Zonder Heerenveen zijn die spelers niks, maar na verloop van tijd is Heerenveen zonder spelers als Pranjic, Alves, Huntelaar, Sulejmani en binnenkort bijvoorbeeld Beerens ook niks.

Zie AZ in het verleden en Twente op dit moment.
Bij Heerenveen weet je wat je hebt aan de woorden van de directie, bij Twente is dat de laatste jaren blijkbaar niet het verhaal. Dat vind ik nogal een groot verschil.

Vergeet ook niet dat Heerenveen (zo goed als) alles zelf heeft opgebouwd, geen schulden heeft en veel geld in de scouting steekt. Dan vind ik het terecht dat je als club nu de vruchten wilt plukken van 20 jaar opbouw, want het is ze echt niet komen aanwaaien.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 11:32:05 #271
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_70283870
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 11:30 schreef BliksemSchigt het volgende:
Je moet het alleen niet bij elke speler en transfer doen. Bij Pranjic had je best coulanter kunnen zijn dan bij Huntelaar of Samaras bijvoorbeeld.
De coulance inzake Pranjic lijkt mij toch al het laten zakken van de transfersom van ca 10 miljoen naar een 7-7,7.. Scheelt 2,3 miljoen, hoezo niet coulant?
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_70283872
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 11:30 schreef BliksemSchigt het volgende:
Je moet het alleen niet bij elke speler en transfer doen. Bij Pranjic had je best coulanter kunnen zijn dan bij Huntelaar of Samaras bijvoorbeeld.
Wie zegt dat dat niet gebeurd is? Pranjic kan wel vanalles roepen maar als de vraagprijs 10 miljoen was en er wordt 7,7 betaald is men zeer coulant geweest vergeleken bij Huntelaar en Samaras.
pi_70283907
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 11:31 schreef Blawh het volgende:

[..]

Bij Heerenveen weet je wat je hebt aan de woorden van de directie, bij Twente is dat de laatste jaren blijkbaar niet het verhaal. Dat vind ik nogal een groot verschil.

Vergeet ook niet dat Heerenveen (zo goed als) alles zelf heeft opgebouwd, geen schulden heeft en veel geld in de scouting steekt. Dan vind ik het terecht dat je als club nu de vruchten wilt plukken van 20 jaar opbouw, want het is ze echt niet komen aanwaaien.
Prima omschreven, bedankt.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 11:39:49 #274
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_70284125
Terug naar de orde van de dag maar weer dan
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 10:37 schreef MaxPower het volgende:
Selectie is rond!
Volgens vi.nl zouden Igor Djuric (basisspeler centraal?) en Gerry Koning (back2-up) zijn vastgelegd en wordt ook Yme geciteerd. Op de clubsite nog geen bevestiging gezien, maar kennelijk weet vi meer?
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
  dinsdag 23 juni 2009 @ 11:42:22 #275
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_70284205
Oh ik vind ook wel dat Heerenveen coulant is geweest in het verlagen van de transferprijs, en dat ze hun vruchten mogen plukken. Het lijkt me alleen dat veel spelers, die toch in eerste instantie aan zichzelf denken, toch wel gaan proberen om een aantal bepalingen in hun nog te tekenen contracten op gaan nemen.

Als de directie hun poot stijf houdt met hun zwart-op-wit bepalingen, dan kan een speler dat natuurlijk net zo goed.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 11:53:35 #276
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_70284518
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 11:42 schreef twi het volgende:
Oh ik vind ook wel dat Heerenveen coulant is geweest in het verlagen van de transferprijs, en dat ze hun vruchten mogen plukken. Het lijkt me alleen dat veel spelers, die toch in eerste instantie aan zichzelf denken, toch wel gaan proberen om een aantal bepalingen in hun nog te tekenen contracten op gaan nemen.

Als de directie hun poot stijf houdt met hun zwart-op-wit bepalingen, dan kan een speler dat natuurlijk net zo goed.
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 11:31 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Dat met het laten varen van die 10%-clausule is mijns inziens anders gezeik in de marge.. Het gaat er om wat Heerenveen er als verkopende club 'netto' aan over wil houden. En of Bayern dan bruto 7 miljoen betaalt en Pranjic van z'n 7 ton af ziet, dan wel Bayern bruto 7,7 miljoen betaalt en Pranjic daarvan 7 ton ontvangt maakt voor Heerenveen niets uit.. (in dit simpele voorbeeld uiteraard vorige clubgeld, makelaarskosten, etc. niet meegenomen)
Zolang er geen clausule omtrent de hoogte van de transferprijs is opgenomen heeft Heerenveen het recht om te vragen wat het wil. En als de 'kopende' club dan niet meer wil betalen, maar de speler zelf heel graag wil, dan is er op deze, wat minder sjieke, manier de mogelijkheid om toch tot overeenstemming te komen..
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_70284637
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 11:42 schreef twi het volgende:
Oh ik vind ook wel dat Heerenveen coulant is geweest in het verlagen van de transferprijs, en dat ze hun vruchten mogen plukken. Het lijkt me alleen dat veel spelers, die toch in eerste instantie aan zichzelf denken, toch wel gaan proberen om een aantal bepalingen in hun nog te tekenen contracten op gaan nemen.

Als de directie hun poot stijf houdt met hun zwart-op-wit bepalingen, dan kan een speler dat natuurlijk net zo goed.
Uiteraard, dat kan. Maar blijkbaar gebeurt dat niet.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 12:01:11 #278
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_70284725
Is doe Koning een links of een rechtsback?

Edit: beide zie ik op VI...

Vraag me af of Janmaat dit seizoen gaat doorbreken ten faveure van onze aanvoerder...
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  dinsdag 23 juni 2009 @ 12:02:09 #279
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_70284762
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:01 schreef One_conundrum het volgende:
Is doe Koning een links of een rechtsback?
Hij kan op beide posities uit de voeten naar het schijnt.. Soort Breuer dus, prima aanvulling voor in de breedte..
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
  dinsdag 23 juni 2009 @ 12:27:39 #280
221640 Dirty-Little-Monkey
3 hoera'tjes voor Yoshimi
pi_70285532
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:32 schreef SCH het volgende:
Goed verhaal DLM (behalve de spelfouten dan ) - het eerste stuk nog niet echt overtuigend maar in het tweede deel kom je met sterke argumenten en dan kan ik je weer niet meer dan gelijk geven eigenlijk. Pranjic heeft natuurlijk inderdaad dat contract getekend, dat had hij ook niet kunnen doen.

Mijn irritatie zit hem voor een deel wel in dat zuunige, dat is op zich wel goed, maar ik heb liever dat er ook eens goed in de club wordt geinvesteerd, ipv in het stadion e.d. Koop eens echt een topkeeper, de volgende stap is toch om net als FC Twente tweede te worden of zoals AZ kampioen.
Tja, die spelfouten... Ik wilde heel veel zeggen, had weinig geduld, luisterde muziek en heb een lichte vorm van dyslexie en dan vergeet ik wel eens letters.

Maar over jouw irritatie in dat 'zuunige': dat stadion is een hele goede investering in de club, want zo ben je verzekerd van hogere inkomsten en kan je duurdere spelers nemen en/of spelers als Beerens en Pranjic die je graag langer wilt binden ipv. verkopen, een nieuw contract aanbieden waar de nederlandse topclubs niet tegenop kunnen. Als je minder/niet investeert in het stadion krijg je een negatieve balans (meer uitgaven dan inkomsten) en dat is iets wat een bedrijf/club/.. eigenlijk niet zou willen. Als je genoeg inkomsten hebt kan je dus hogere salarissen bieden en dus ook echt een topkeeper kopen (niet alleen met een hoge transfereis, maar ook met hoge salariseisen).

En een ander voordeel van een investering in het stadion is dat er meer zitplaatsen komen wat alleen maar mooi is voor de fans.
En als je kijkt naar de begroting van een paar jaar geleden en die van nu, dan zie je dat Heerenveen ook in de spelers investeert. En wat als Heerenveen opeens in minder vaarwater komt, dan is het mooi als er een financiele buffer is opgebouwd en wij niet direct moeten zakken met de begroting of in de schulden komen.
17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
  dinsdag 23 juni 2009 @ 13:49:45 #281
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_70288052
de eerste training

http://www.sc-heerenveen.nl/web/show/id=149132/contentid=10491

Edit: Trond wil nog een nieuwe Pranjic
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_70289704
Beetje jammer dat Igor Djuric dan weer iemand is voor rechts-centraal...
Had gehoopt op een toppertje voor links-centraal zodat we eindelijk de zwakste schakel in de verdediging, Dingsdag, af kunnen schrijven.
Nu moet Igor Djuric dus de strijd aan met Bak!
  dinsdag 23 juni 2009 @ 14:44:11 #283
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_70289996
Is Kopic niets links-ig? En anders hebben we daar nog wel vast nog wel ergens een jeugdinternational voor

Zó slecht is Dingsdag nou ook weer niet. Hij is wel de klootzak die je nodig hebt achterin...
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_70291200
quote:
Namens Heerenveen zegt directeur Yme Kuiper dat Pranjic geen reden heeft om teleurgesteld te zijn in de club die hem in 2005 van Dinamo Zagreb overnam. ,,Er is gewoon onderhandeld
en wij zijn soepel geweest.’’ ,,Er is tussen de clubs gesproken over het verschil in vraag en aanbod, maar ons is niet bekend
dat Danijel nu het verschil moet ophoesten. Dat is iets wat Bayern en Danijel bekokstoven.’’ Kuiper zegt dat Pranjic meer
geduld had moeten hebben. ,,Normaal gaan eerst de clubs om tafel om tot een akkoord te komen, maar hij wilde deze
transfer zó graag, dat hij te vroeg een driejarig contract ondertekende. Hij wist op dat moment onze minimumprijs. Dan
kun je tegen dit soort zaken aanlopen.’’
Pranjic - die de bekerwinnaar verlaat als clubtopscorer – was erg bang dat de transfer zou afketsen. ,,Ja, en daarom heb ik betaald. Bayern is voor mij een droomclub, ik móest dit laten doorgaan.’’
oh oh oh wat waren die boeven van de directie van onze club weer hard en streng en zuunig en halsstarrig.

Oh nee, Danijel was zélf een beetje te gretig...
pi_70292166
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 15:19 schreef MaxPower het volgende:

[..]

oh oh oh wat waren die boeven van de directie van onze club weer hard en streng en zuunig en halsstarrig.

Oh nee, Danijel was zélf een beetje te gretig...
Pranjic niet geloven maar wel meteen de in onschuld verkerende directie...
pi_70292610
Als reactie op mensen die alleen Pranjic geloven... En jij gelooft Pranjic blijkbaar heilig. Het zal er wel ergens tussenin liggen denk je niet?
pi_70294774
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 15:58 schreef MaxPower het volgende:
Als reactie op mensen die alleen Pranjic geloven... En jij gelooft Pranjic blijkbaar heilig. Het zal er wel ergens tussenin liggen denk je niet?
Dat heb ik de hele tijd gezegd maar NieuwNoord is tegenwoordig 2 handen op 1 buik met de directie.
pi_70296946
215.000 euro krijgen jullie uit de Uefa Cup pot.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 18:51:05 #289
221640 Dirty-Little-Monkey
3 hoera'tjes voor Yoshimi
pi_70297756
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 17:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat heb ik de hele tijd gezegd maar NieuwNoord is tegenwoordig 2 handen op 1 buik met de directie.
Ja, maar dan heb je ook wel de buik van Yme Kuiper, wie wilt daar niet zijn handen op leggen?
17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
pi_70302403
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 18:51 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:

[..]

Ja, maar dan heb je ook wel de buik van Yme Kuiper, wie wilt daar niet zijn handen op leggen?
pi_70312834
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 17:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat heb ik de hele tijd gezegd maar NieuwNoord is tegenwoordig 2 handen op 1 buik met de directie.
Ik ben bang dat de directie daar niet zo over denkt.
pi_70349120
quote:
Heerenveen zoekt het in jonge, onbekende nieuwelingen: Bescheiden ondanks oorlogskas

Nergens zo’n gevulde portemonnee als bij sc Heerenveen. ‘Maar Ajax en PSV kunnen nog steeds dertig miljoen euro meer uitgeven.’

Vrolijkste baan in de Nederlandse voetbalwereld de laatste twee seizoenen? Penningmeester van sc Heerenveen. Er is geen club in Nederland waar de oorlogskas zo gevuld is als in Friesland. Ga maar na, 18 miljoen euro voor Afonso Alves, 17 miljoen euro voor Miralem Sulejmani, en hier en daar nog wat miljoenen voor mindere spelers. Geld genoeg om de laatste stap te maken richting de echte Nederlandse top. Zou je denken.

Maar sc Heerenveen, dat gisteren met een 9-0 oefenzege op Staphorst het seizoen opende, wil zich niet laten meeslepen in de absurditeit van peperdure aankopen. De bekerwinnaar versterkte zich voor het komende seizoen met de relatief onbekende Michal Papadopulos, Igor Djuric, Samir Fazli, Filip Djuricic en Gerry Koning (zie kader). Alleen de laatste kwam gisteren in actie, de overige versterkingen melden zich pas later.

Afkoopsommen

Voorzitter Yme Kuiper: ‘Misschien klopt het dat wij gezien ons eigen vermogen en liquiditeit de gezondste club van Nederland zijn, maar Ajax en PSV hebben elk jaar nog steeds dertig miljoen euro meer te besteden. Probleem is ook de salarissen die er bij een bepaalde categorie spelers horen. Je kunt wel geld voor afkoopsommen hebben, maar dan moet je je afvragen of je het bijbehorende loon van zo’n topper wilt betalen. Dat willen wij niet.’

Maar goed, de begroting van sc Heerenveen was vorig seizoen identiek aan die van AZ en FC Twente, de nummers 1 en 2. Een titel kán dus wel. ‘Het woord kampioenschap komt hier niet zo heel vaak voor hoor,’ vervolgt Kuiper. ‘Misschien dat we het in de toekomst wel eens een keer kunnen worden. Maar dan moet je een jaar hebben waarin alles samenkomt. Dan moet je over een uitzonderlijke spelersgroep beschikken. Dat kán gebeuren, maar wij leggen onszelf die druk niet op.’

Behalve het genoemde vijftal aankopen zal Heerenveen deze zomer niet meer directe versterkingen gaan halen. ‘Er is een aantal jongens, zoals Henrico Drost en Brian Vandenbussche, die graag speelminuten willen hebben. Als zij alsnog vertrekken naar een nieuwe club, komen we in actie om de breedte te versterken. Anders niet.’
quote:
Yme Kuiper over de aanwinsten

Michal Papadopulos (24):
‘Een Tsjechische spits van 1.87 meter die al op 17-jarige leeftijd naar Arsenal vertrok. Daar trainde hij met Thierry Henry en Dennis Bergkamp. Speelde ook voor Bayer Leverkusen en Energie Cottbus. We hebben hem weggeplukt bij zijn laatste club Mlasa Boleslav waar hij vorig seizoen tien doelpunten maakte. Je kunt Michal vergelijken met Marcus Allbäck.’

Igor Djuric (24): ‘Een rechtsbenige centrale verdediger van 1.92 meter. Hij is goed in de lucht en – voor ons een pluspunt – kan de bal snel verplaatsen. We wilden graag wat extra fysieke kracht in het team.’

Gerry Koning (29): ‘Is gekomen omdat linksback Calvin Jong-a-Pin heeft aangegeven naar een andere club te willen. Grote kracht van Gerry is dat hij ook aan de rechterkant kan spelen.’

Samir Fazli (18): ‘Spits uit Macedonië. Nog erg jong, maar nu al fysiek sterk. Is snel en scoort makkelijk. Veel potentie voor de toekomst. Traint met de eerste selectie mee.’

Filip Djuricic (17): wordt in eigen land vergeleken met Miralem Sulejmani. Ook Ajax had interesse. ‘Filip komt – volgens de regels - pas in januari naar ons toe als hij achttien jaar is geworden. Hij is een begaafde middenvelder met scorend vermogen.’
De Pers.
pi_70352027
En Foppe de Haan komt volgens het NRC terug om jeugdige talenten te gaan begeleiden die tussen het eerste en tweede inhangen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 juni 2009 @ 11:05:46 #294
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_70352231
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 10:59 schreef BliksemSchigt het volgende:
En Foppe de Haan komt volgens het NRC terug om jeugdige talenten te gaan begeleiden die tussen het eerste en tweede inhangen.
Dat zou mooi zijn, want ik denk dat er dan meer talenten door gaan breken bij Heerenveen. Alleen moet Foppe dan wel zijn plaats kennen, want hij mag zich graag overal mee bemoeien.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_70352437
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 10:59 schreef BliksemSchigt het volgende:
En Foppe de Haan komt volgens het NRC terug om jeugdige talenten te gaan begeleiden die tussen het eerste en tweede inhangen.
Dat is goed nieuws. Is ie geknipt voor en kan ie Sollied af en toe weer op het rechte paadje brengen.
  donderdag 25 juni 2009 @ 11:38:39 #296
221640 Dirty-Little-Monkey
3 hoera'tjes voor Yoshimi
pi_70353277
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 11:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is goed nieuws. Is ie geknipt voor en kan ie Sollied af en toe weer op het rechte paadje brengen.
SCH . Voor de laatste keer, als je iets tegen Sollied hebt, tegen zijn werkwijze of wat dan ook, haal dan onmiddelijk dat bekerwinnaar dingetje uit je signature weg. Laat Sollied lekker afstandelijk zijn, we hebben dankzij hem wel de beker gewonnen, of ga je me vertellen dat dát puur toeval was.

Foppe heeft juist heel vaak ruzies met spelers en dan komt dat ook wel deels door de spelers, maar ook door hem. Kijk maar naar zijn uitspraken in de media die soms echt niet kunnen (ook over GJ Verbeek). Sollied is weer zo vermoeiend om naar te luisteren in de media. Ik begrijp niet waarom ze hem gewoon niet in het engels interviewen. Djuric is trouwens ook echt een held in het engels, toch knap hoe men bij Heerenveen met dat soort spelers weet te communiceren!
17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
pi_70367855
Deekman definitief naar Lokeren.
pi_70367903
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 11:38 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:

[..]

SCH . Voor de laatste keer, als je iets tegen Sollied hebt, tegen zijn werkwijze of wat dan ook, haal dan onmiddelijk dat bekerwinnaar dingetje uit je signature weg. Laat Sollied lekker afstandelijk zijn, we hebben dankzij hem wel de beker gewonnen, of ga je me vertellen dat dát puur toeval was.

Foppe heeft juist heel vaak ruzies met spelers en dan komt dat ook wel deels door de spelers, maar ook door hem. Kijk maar naar zijn uitspraken in de media die soms echt niet kunnen (ook over GJ Verbeek). Sollied is weer zo vermoeiend om naar te luisteren in de media. Ik begrijp niet waarom ze hem gewoon niet in het engels interviewen. Djuric is trouwens ook echt een held in het engels, toch knap hoe men bij Heerenveen met dat soort spelers weet te communiceren!
We hebben het hele seizoen zwaar beneden de maat gespeeld en gelukkig de beker gehaald. Maar ik ben nog steeds niet overtuigd van Sollied hoor, ik vind het geen fijne trainer. Foppe is een clubicoon en ik vind de kritiek die je op hem hebt getuigen van weinig historisch besef en nogal aanmatigend.

Foppe is juist een kampioen in de communicatie.
  donderdag 25 juni 2009 @ 19:14:24 #299
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_70368107
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 19:07 schreef SCH het volgende:

[..]

We hebben het hele seizoen zwaar beneden de maat gespeeld en gelukkig de beker gehaald. Maar ik ben nog steeds niet overtuigd van Sollied hoor, ik vind het geen fijne trainer. Foppe is een clubicoon en ik vind de kritiek die je op hem hebt getuigen van weinig historisch besef en nogal aanmatigend.

Foppe is juist een kampioen in de communicatie.
dit zijn wel 2 extremen in één zin. maarja. Op naar het volgende topic
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_70368405
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 19:14 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

dit zijn wel 2 extremen in één zin. maarja. Op naar het volgende topic
Ze staan niet in in 1 zin
En ze kloppen wel.
  donderdag 25 juni 2009 @ 19:30:00 #301
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_70368558
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')