abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69083633
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
Deel 7
Deel 8

cup-cake [kuhp-keyk]
1. a small cake, the size of an individual portion, baked in a cup-shaped mold.

Enkele voorbeelden van internet:
afbeelding afbeelding
afbeelding afbeelding

Basis cupcakerecept:
Oven voorverwarmen op 150 graden.
150 Gram boter met 200 gram witte basterdsuiker luchtig en romig mixen. Dan al mixend, 1 voor 1, 3 eieren toevoegen.Theelepel vanille-essence toevoegen en 3/4 dl melk.
200 Gram zelfrijzend bakmeel zeven en toevoegen, goed mengen.
Een muffinvorm voorzien van bakvormpjes en deze voor ongeveer 3/4 vullen. Ongeveer 25 minuten bakken.

Zo moet het níet:

En zo moet het wél:

Veel bak- en decoreerplezier!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  zaterdag 16 mei 2009 @ 12:56:27 #2
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_69084361
Mijn excuses, ik had het topic moeten openen. Ik had op mijn iPhone niet gezien dat ik het vorige topic sloot!

Bedankt Tessie voor het openen!

Mijn witte ganache staat inmiddels roze en hard te worden, het smaakt in elk geval heerlijk, nu maar hopen dat de rest ook goed komt.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_69089182
Ik vind het wel intrigerend dat de witte ganache roze staat te worden
Wat ga je ermee doen?

Ik ga morgen een koffie-cake afsmeren met een mengsel van boter, witte chocolade en zure room
pi_69090129
Oeh coldfeet, met zure room... al eens eerder gedaan? Lijkt me wel bijzonder. Vast heel lekker hoor, maar dat zou ik zelf zo snel niet verzinnen.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 18:23:37 #5
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_69092115
witte ganache die roze is
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_69093848
Klinkt heerlijk Coldfeet, vooral die witte choco
pi_69098302
tvp
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_69101689
Oh man, ik had echt een rampentaart vanavond! Je moet ook niet op het laatste moment als je al doodmoe bent een taart gaan maken blijkbaar. Ik dacht ik rol het marsepein uit op crisco ipv op poedersuiker, maar dat ging blijkbaar toch niet helemaal goed, want het marsepein bleef maar scheuren. Heb uiteindelijk ook een paar scheuren/gaten in de taart... maar ja... Hij is toch wel cute geworden, voor een vrijgezellenfeestje/picknick morgen, mensen die erg van kikkertjes houden.

zaterdag 16 mei 2009 @ 23:09:03 #9
94046 PM-girl
pi_69102113
Haha!
Het moest een huidkleurachtige ganache worden! Voor een grapje, verder geen serieuze creatie.
Maar lekker was het wel!
*
pi_69112016
Ik heb gister geprobeerd om cupcakes op te spuiten met toeven van botercreme. Ik moet nog even oefenen, denk ik, maar ze waren wel enorm lekker! Ik was eerst bang dat je alleen boter zou proeven, maar dat is helemaal niet zo. Had er wel Saroma framboos en roze kleurstof door gedaan.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_69114658
Yahooooooo ik ga in november weer een workshop doen en heb dr nu al helemaal zin in
Namelijk bij uber taartdoos Wendy en daar kan ik nog zo ontzettend veel van leren.
Eerst in juli ook nog een workshop bij haar, ik ben echt happy
pi_69128087
Oooh, jaloers! Wat voor workshops zijn dat? Ga je die bruidsjurk maken? .
pi_69130323
In juli ga ik de draak boetseren en in november dé 3d bruidsjurk (ik was een keer op tijd met aanmelden haha)
pi_69130405
Stiekeme terugvindpost...
Sanity is (not) statistical
pi_69135586
Waar zijn die workshops dan? Klinkt wel heel leuk!

Op het feestje waar mijn (rampen)kikkertjestaart voor was, bleek ook een banketbakker aanwezig te zijn Gelukkig had ie niet zoveel commentaar op mijn taart haha Alleen vond ie blauw geen eetbare kleur en ik moest de laag jam onder de laag banketbakkersroom doen ipv andersom volgens hem. Viel mee gelukkig dus hahaha!
pi_69142372
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 16:57 schreef prinseszondererwt het volgende:
Oeh coldfeet, met zure room... al eens eerder gedaan? Lijkt me wel bijzonder. Vast heel lekker hoor, maar dat zou ik zelf zo snel niet verzinnen.
Het is een recept van Nigella

Nah, ik vind het ook wel een beetje raar klinken, maar je proeft de zure room nauwelijks; het maakt het alleen wat minder zwaar van smaak.
  maandag 18 mei 2009 @ 16:15:11 #17
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_69154502
quote:
Op zondag 17 mei 2009 11:20 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb gister geprobeerd om cupcakes op te spuiten met toeven van botercreme. Ik moet nog even oefenen, denk ik, maar ze waren wel enorm lekker! Ik was eerst bang dat je alleen boter zou proeven, maar dat is helemaal niet zo. Had er wel Saroma framboos en roze kleurstof door gedaan.
Van dat puddingpoeder? Indien ja, krijgt je botercreme daar dan een lekker frambozensmaakje van en hoef je er geen andere smaakstof meer door te doen?

Wat een lief kikkertaartje.

Vanmorgen had ik een Patchwork Cutter workshop. Voor het eerst met fondant gewerkt. Wat is dat leuk spul! En voor de figuurtjes een ander elastischer spulletje. En de haren zijn geverfd (eetbaar). Op de tasjes aan de zijkant heb ik nog glitterpoeder aangebracht, maar dat is niet goed te zien op de foto. Dit was het resultaat:

pi_69155630
Oh, mooi zeg! Heb je die taart ook zelf bekleed? . Superstrak! Schilderen, dat is toch met poeder en alcohol, of niet?

En inderdaad gewoon van die doosjes poeder waar je pudding mee kunt maken. Ik had er maar een paar theelepeltjes ingedaan omdat ik het niet te zoet wilde, maar de botercrème krijgt er inderdaad een smaakje van. De kleur heb ik nog wel wat opgehaald met gewone kleurstof.
  maandag 18 mei 2009 @ 16:51:38 #19
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_69155769
Spuuglokje wat leuk gedaan! Taartkunstenares
Ik mik altijd een pakje roomboter, een bus poedersuiker, een pakje saroma en eventueel wat water in de mixer om mooie toeven op de cupcakes te spuiten
I`m not weird. I`m limited edition.
  maandag 18 mei 2009 @ 19:07:47 #20
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_69160183
quote:
Op maandag 18 mei 2009 16:47 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oh, mooi zeg! Heb je die taart ook zelf bekleed? . Superstrak! Schilderen, dat is toch met poeder en alcohol, of niet?
Ja, helemaal zelf gedaan Ik dacht vantevoren dat het misschien wel frommelig zou worden, maar ik heb het heel voorzichtig gedaan (en het was vantevoren goed uitgelegd door de 'juf'). En dat schilderen is inderdaad met poeder en alcohol. Nu heb ik wel zo'n miniflesje van dat spul gekocht, maar nog geen poeder. Ik had al voor zoveel gekocht! Twee setjes patchwork cutters (een setje met zo'n aankleedpopje en kleertjes, en een setje met tasjes en nog een paar kleine figuurtjes), een pak kant en klare fondant, nog een Wilton schaar voor mijn botercremerozen, poeder om dat elastische gum mee te maken, een fles trempeervloeistof... ). En nou ben ik nog die smoothers en de mat vergeten! Nu moet ik wachten tot ik dat gekocht heb voor ik thuis aan de slag kan.
En bedankt voor de tip van dat Saromapuddingpoeder (jij ook bedankt Taartjesfee), ik ga dat eens proberen.
pi_69160300
quote:
Op zondag 17 mei 2009 23:06 schreef tessie het volgende:
Waar zijn die workshops dan? Klinkt wel heel leuk!
Deze workshops worden gegeven in Boskoop. Moet je anders maar eens kijken op www.4theloveofcake.nl

@ Spuuglokje: Wauw supergaaf gedaan man! Waar heb je die workshop gedaan trouwens?
  maandag 18 mei 2009 @ 19:29:25 #22
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_69160791
quote:
Op maandag 18 mei 2009 19:11 schreef Vlitsie het volgende:
@ Spuuglokje: Wauw supergaaf gedaan man! Waar heb je die workshop gedaan trouwens?
Bij Ellen's Creative Cakes in Donderen (half uurtje rijden vanaf mijn huis). Dank je wel trouwens voor het compliment.
pi_69166059
quote:
Op maandag 18 mei 2009 16:15 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Van dat puddingpoeder? Indien ja, krijgt je botercreme daar dan een lekker frambozensmaakje van en hoef je er geen andere smaakstof meer door te doen?

Vanmorgen had ik een Patchwork Cutter workshop. Voor het eerst met fondant gewerkt. Wat is dat leuk spul! En voor de figuurtjes een ander elastischer spulletje. En de haren zijn geverfd (eetbaar). Op de tasjes aan de zijkant heb ik nog glitterpoeder aangebracht, maar dat is niet goed te zien op de foto. Dit was het resultaat:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Oeh, wat een ontzettend mooi strakke taart
  dinsdag 19 mei 2009 @ 13:24:26 #24
94046 PM-girl
pi_69186981
Spuuglokje, jij ook aan de taartjes! Mooi zeg! Echt iets anders zo!

Tessie, wat ik me afvroeg, maak jij dat onderste randje met een mal? Leuk hoor, die kikkers! Eet je die trouwens ook op, zo'n massieve creatie?
*
pi_69189298
quote:
Op maandag 18 mei 2009 16:15 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mooi gemaakt, simpel en gewoon leuk om te zien. En inderdaad mooi glad zeg! Ik krijg gelijk zin om ook een workshop te doen als ik dat zie. Alleen dat je er zo kooplustig van wordt is natuurlijk wat minder.
Sanity is (not) statistical
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')