Uh oh.quote:Adriaanse wijst ook AZ af
Salzburg - Co Adriaanse heeft niet alleen ajax, maar in eerder stadium ook AZ afgezegd om Louis van Gaal als trainer op te volgen als hij naar een andere club verhuist. “Ik heb ajax afgezegd omdat ik tot 1 juni werkzaam ben in Salzburg, daarna wil ik een paar weken op vakantie om me te bezinnen over mijn toekomst,” zei Adriaanse woensdag na de training tegen Sportweek. “ajax wil natuurlijk niet zo lang wachten. Dat kan ik goed begrijpen, maar ik voel dat ik vakantie nodig heb. Een week of drie, vier, vijf en misschien nog wel langer. Daarna zie ik wel weer verder.”
In een eerder stadium werd Adriaanse gepolst om Louis van Gaal op te volgen in Alkmaar. Adriaanse tegen Sportweek: “AZ was eerder dan ajax. Ze hebben me gevraagd: als Louis weggaat bij ons, wil jij hem dan opvolgen? En Louis weet ervan hoor. Hij vindt het prima, zegt-ie. Want hij praat met andere clubs, dus moet AZ ook met andere trainers praten. Maar ik heb vorige week tegen Dirk Scheringa gezegd dat ik het niet doe. Om precies dezelfde reden als ik ook ajax heb afgezegd. Als je aan zoiets begint moet je honderd procent scherp zijn. Dan moet je tank helemaal vol zitten. Het is gewoon een heel zwaar vak. En ik wil mezelf geen geweld aan doen.”
Lucky fucker.... we hadden allebei die Adriaanse post.quote:
quote:
quote:Adriaanse en Advocaat niet naar AZ of Ajax
Co Adriaanse en Dick Advocaat keren niet terug naar Nederland. De twee trainers werden beiden gepolst door zowel Ajax als AZ, maar hebben allebei laten weten dat zij niet van plan zijn om de uitdaging aan te gaan. De Noord-Hollandse zijn op zoek naar opvolgers voor respectievelijk Marco van Basten en Louis van Gaal.
Eerder deze dag werd al bekend dat Adriaanse niet van plan was om bij Ajax aan de slag te gaan. Ook AZ heeft ‘nee’ op het rekest gekregen. “AZ was eerder dan Ajax”, zegt Adriaanse in Sportweek. “Ze hebben me gevraagd: ‘als Louis weggaat bij ons, wil jij hem dan opvolgen?’ En Louis weet ervan hoor. Hij vindt het prima, zegt-ie. Maar ik heb vorige week tegen Dirk Scheringa gezegd dat ik het niet doe.”
De huidig trainer van Red Bull Salzburg zegt niet toe te zijn aan een terugkeer naar Ajax of AZ. “Als je aan zoiets begint moet je honderd procent scherp zijn”, zegt Adriaanse. “Dan moet je tank helemaal vol zitten. Het is gewoon een heel zwaar vak. En ik wil mezelf geen geweld aan doen.” Adriaanse wordt in de zomer opgevolgd door Huub Stevens en zit dan zonder club. Duidelijkheid over zijn toekomst heeft de voormalig coach van AZ en Ajax niet.
De Noord-Hollandse clubs lijken in dezelfde vijver te vissen als het gaat om een nieuwe trainer, want de twee clubs hebben volgens Cor Pot ook Advocaat benaderd. Pot, assistent van de voormalig bondscoach bij Zenit Sint Petersburg, zegt in Spits dat Advocaat niet terug zal keren naar zijn vaderland. “Nee, in Nederland gaat hij sowieso nooit meer aan de slag”, aldus de trainer. “Hij heeft zelfs aanbiedingen van Ajax en AZ afgeslagen.” Frank Rijkaard is ook niet langer in beeld: hij wil naar het buitenland toe.
quote:Op woensdag 13 mei 2009 14:43 schreef Gatalin het volgende:
[..]
Image fail
Voor in de OP:
[ afbeelding ]
Nouja, gast had 1 assist.quote:Op woensdag 13 mei 2009 14:59 schreef maffemaniak het volgende:
Poulsen speelde niet slecht de laatste wedstrijd trouwens. Normaal niet zo'n hoge pet op van hem trouwens.......
Maar de nieuwe trainer: Verbeek?
Van mij mag hij ook weg!quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:01 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nouja, gast had 1 assist.![]()
Verder heeft ie dezelfde motoriek als Cziommer. Kan niet verdedigen, wint nooit kopduels, en komt bijna nooit zijn man voorbij. Van mij mag 'ie weg. Had je liever Molhoek daar gehouden.
Die fixt zichzelf, host heeft tijdelijk een probleem.quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:02 schreef fuckbuddy het volgende:
Hey Stereo,
Fix die image in de OP eens...
http://www.az.nl/index.php?id=86&videoid=231095
Het nieuwe tenue trouwens
hmmmmmmm Liverpool of AZ '67.. iene miene mutte dan maar..quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:04 schreef maffemaniak het volgende:
Ow en Pranjic mag er wel voor terug komen!
Gaat ie naar Liverpool? Dan loopt ik achter.........quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:25 schreef MaxPower het volgende:
[..]
hmmmmmmm Liverpool of AZ '67.. iene miene mutte dan maar..
terecht winnaar vind ik vergeleken met suarez.quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:29 schreef Stereotomy het volgende:
Grappig.
Zó goed vind ik hem niet. Ik vind Suarezbeter bijvoorbeeld. Maar hij heeft er wel veel in getrapt idd, en chapeau daarvoor.
quote:Van Gaal naar Bayern München
Geschreven op woensdag, 13 mei om 18:41
Het heeft wat voeten in aarde gehad, maar Louis van Gaal is de komende twee seizoenen hoofdtrainer bij Bayern München. De Duitse club maakte woensdagavond op de eigen officiële website bekend dat het tot een akkoord is gekomen met AZ over de transfer van de oefenmeester van Alkmaar naar het zuiden van Duitsland. De voormalig bondscoach zal gaan tekenen tot medio 2011.
Later meer…
Voetbalzone
Dacht dat ie iets met de jeugd van VVV deed... dat klinkt trouwens best uhh viesquote:
Dan zul je nog een jaartje moeten wachten.quote:
Hij heeft de journalisten van vorig jaar behoorlijk afgesnauwd toen ze Louis zaten te pesten in het verloren jaar. Misschien is Dirkie dat nog niet vergeten.quote:Op woensdag 13 mei 2009 19:23 schreef sjonbeton het volgende:
[..]
Dacht dat ie iets met de jeugd van VVV deed... dat klinkt trouwens best uhh vies
Dat zeiden ze niet.quote:Op woensdag 13 mei 2009 20:30 schreef Dr.Daggla het volgende:
Netjes van Dirkie "Subprime" Scheringa dat ie hem voor niets laat gaan.
Maar de hoogste subprime hypotheken in Nederlandquote:Op woensdag 13 mei 2009 20:34 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dat zeiden ze niet.
En Dirkie heeft van alle Nederlandse banken de minste rotte investeringen in de VS *clapclap*
quote:Bayern profiteert daarnaast ook nog van het feit dat het AZ geen afkoopsom betaalt. "De trainer wordt zonder enige vergoeding aan Bayern vrijgegeven."
Scorebordjournalistiek... Ach, zo gaat het met dat soort 'verkiezingen'quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:24 schreef yazzin- het volgende:
Mounir El Hamdaoui is uitgeroepen tot Voetballer van het Jaar
[ afbeelding ]
dat zal een betere verkoop zijn waarvoor jullie Miralem hebben gehaald.quote:Op woensdag 13 mei 2009 22:30 schreef Dr.Daggla het volgende:
Dus Schaars en Dembele zullen ook wel vertrekken.
Schaars is voor een paar stuivers weg te halen, die heeft nog maar een contract voor een seizoen toch?
quote:Luyckx, Holman, Didulica en Poulsen mogen weg
ALKMAAR - De leiding van AZ krijgt een drukke zomer. Want behalve een nieuwe trainer heeft de Alkmaarse club versterkingen op het oog. Technisch directeur Marcel Brands wil doorselecteren op de reservebank.
De leiding van AZ voerde daarom deze week gesprekken met een aantal reservespelers over hun toekomst in Alkmaar. Aan spelers als Simon Poulsen, Brett Holman, Kees Luyckx en Joey Didulica werd verteld dat AZ medewerking zal verlenen als ze na dit seizoen een nieuwe werkgever kunnen vinden.
Niemand móet vertrekken, maar AZ zal de spelers die tussen de twaalfde en achttiende positie in de selectie verkeren ook niet tegenhouden. Voor Didulica bestaat interesse uit het buitenland. Hij wil niet opnieuw een heel seizoen op de bank zitten. Vertrekt hij, dan moet AZ snel op zoek naar een nieuwe keeper.
Kees Luyckx (foto) kan voor veel clubs een interessante optie zijn. Hij heeft het als centrale verdediger prima gedaan en zijn contract loopt volgend jaar af. Voor Luyckx geldt hetzelfde als voor Didulica. Hij wil in deze fase vooral veel aan spelen toekomen.
Hij is volgens mij adviseur bij Racing Genk en hij zit ook in het bestuur van een Limburgse voetbalacademie.quote:Op woensdag 13 mei 2009 19:23 schreef sjonbeton het volgende:
[..]
Dacht dat ie iets met de jeugd van VVV deed... dat klinkt trouwens best uhh vies
Vraag me af waar het fout is gegaan bij Holman...quote:
En nu in het Nederlands zodat iedereen het begrijpt?quote:Op woensdag 13 mei 2009 23:28 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
dat zal een betere verkoop zijn waarvoor jullie Miralem hebben gehaald.
Twee seizoenen. De Zeeuw idem dito overigens.quote:Op woensdag 13 mei 2009 22:30 schreef Dr.Daggla het volgende:
Dus Schaars en Dembele zullen ook wel vertrekken.
Schaars is voor een paar stuivers weg te halen, die heeft nog maar een contract voor een seizoen toch?
Luijckx en Poulsen zie ik liever vandaag dan morgen vertrekken. Didulica wilt graag spelen en achter Romero zal dat sowieso niet veel gaan gebeuren. Ik vraag mij af hoe Waterman tegen zijn situatie aankijkt, want hij kwam in de pikorde zelfs achter Didulica. Dat Holman weg mag vind ik onbegrijpelijk. Ik ben wel gecharmeerd van zulke spelers.quote:
quote:Op donderdag 14 mei 2009 08:16 schreef fuckbuddy het volgende:
Luijckx blijft zeker, althans dat is wat hij zei tegen mij...
Ari idem.
Er zijn weer nieuwe gegadigden! Bergkamp bij Ajax misschien?quote:Bergkamp mag als hoofdcoach aan de slag
13/05/2009 17:49
Dennis Bergkamp heeft de versnelde cursus Coach Betaald Voetbal succesvol afgerond. De 79-voudig international is daarmee in het bezit gekomen van papieren die hem toestaan als hoofdcoach bij een Betaald Voetbal Organisatie aan de slag te gaan.
De oud-speler van Ajax, Internazionale en Arsenal is in dienst bij Ajax waar hij werkt met de B1 en de hoofdmacht van de Amsterdammers. Daarnaast fungeert hij als assistent van Johan Neeskens bij Nederland B.
Bergkamp kiest ervoor om zijn carrière geleidelijk op te bouwen en volgens het AD gaat hij komend seizoen aan de slag bij de D-junioren van de Amsterdammers. Hij volgt daarmee het pad dat Frank de Boer ook bewandelde. 'Dat spreekt mij aan. Frank maakt als trainer steeds stapjes vooruit', liet Bergkamp optekenen. De Boer is inmiddels coach van de A-junioren van Ajax.
Ook Michael Reiziger (assistent van De Boer bij Ajax A1) en Patrick Kluivert (stagiair bij AZ) volgden de cursus die Bergkamp heeft afgerond. Het is nog niet bekend of zij ook geslaagd zijn.
quote:'AZ denkt aan Jol, Ten Cate of Gertjan Verbeek'
Met het vertrek van Louis van Gaal naar Bayern München kan AZ nu op zoek naar een opvolger. Afgelopen week zette de landskampioen van Nederland een streep door de namen van Co Adriaanse en Dick Advocaat. De Noord-Hollanders richten zich nu op andere namen, die de erfenis van Louis van Gaal durven te aanvaarden.
Volgens De Telegraaf zit AZ in de wachtkamer wat betreft Martin Jol en Henk ten Cate. Jol heeft een doorlopend contract bij Hamburger SV maar zag de afgelopen drie weken de kans op drie hoofdprijzen in rook opgaan. Ten Cate doet er goed aan om Panathinaikos te kwalificeren voor de volgende editie van de Champions League.
Ook Morten Olsen zou op de verlanglijst van Marcel Brands staan, maar de technisch directeur stuit op hetzelfde probleem als Ajax. De bondscoach zit met Denemarken op WK-koers en heeft een contract tot aan het eind van het mondiale toernooi, de zomer van 2010. Hij was eerder werkzaam voor Brondby IF, 1.FC Köln en Ajax.
Daarom komt de naam Gertjan Verbeek nu boven. Die was eerder al in beeld om assistent van Van Gaal te worden, met de optie om op termijn door te groeien als hoofdtrainer. Zij zijn min of meer uit hetzelfde hout gesneden en Verbeek was ook in beeld toen Van Gaal vorig jaar het bijltje er in Alkmaar aanvankelijk bij neergooide.
Klopt , bij de D1 welteverstaanquote:Op donderdag 14 mei 2009 08:57 schreef maffemaniak het volgende:
[..]
Er zijn weer nieuwe gegadigden! Bergkamp bij Ajax misschien?
Volgens mij wil Juve hem hebben (samen met dembéle)quote:Op donderdag 14 mei 2009 09:25 schreef Wayoflife_ het volgende:
Wat is nu de roddel met Romero? Van Gaal wil hem meenemen?
*me denkt; foute aankoop.
Idd Luickx redt het niet bij de top. Pelle geloof ik ook niet in. Als spits moet je scoren, klaar.quote:Op donderdag 14 mei 2009 09:49 schreef fuckbuddy het volgende:
Luickx heeft niet genoeg kwaliteit voor AZ. Spijtig maar waar, Ari kan wel voetballen maar heeft te veel pieken en dalen. Pelle idem...
Ik denk dat er niet gek veel spelers zullen vertrekken.
HSV zal het niet worden voor de Zeeuw. Hij wilt ook europees aan de gang en de kans dat HSV dat gaat halen is erg klein....
De Zeeuw misschien wel naar HSV en er blijft niets over van AZ. Toch wel een trieste bedoeling, maar goed bij Ajax weten we daar alles van af. Dat is kennelijk het lot van de Nederlandse clubs.quote:Scouts van Bayern München bezochten afgelopen maanden ettelijke competitieduels van AZ om Mounir El Hamdaoui te bezichtigen. Sport Bild bericht dat de eredivisietopscorer de beoogde nieuwe ‘Torjäger’ van Bayern is. El Hamdaoui is na Sergio Romero en Stijn Schaars de derde AZ-speler die in verband wordt gebracht met Der Rekordmeister. Een en ander heeft vermoedelijk te maken met de overstap van Louis van Gaal naar Zuid-Duitsland.
quote:Vanmiddag 13.00 uur persconferentie AZ
Vanmiddag om 13.00 uur zal AZ een perconferentie houden met de laatste stand van zaken.
Maar dan lees ik ook weer dit.....quote:'El Hamdaoui op lijst nieuwe 'Torjägers' van Bayern'
Scouts van Bayern München bezochten afgelopen maanden ettelijke competitieduels van AZ om Mounir El Hamdaoui te bezichtigen. Sport Bild bericht dat de eredivisietopscorer de beoogde nieuwe ‘Torjäger’ van Bayern is. El Hamdaoui is na Sergio Romero en Stijn Schaars de derde AZ-speler die in verband wordt gebracht met Der Rekordmeister. Een en ander heeft vermoedelijk te maken met de overstap van Louis van Gaal naar Zuid-Duitsland.
El Hamdaoui staat tot 2012 onder contract in Alkmaar en werd in Engelse tabloids al gelinkt aan Arsenal en Liverpool.
quote:Rummenigge: "Geen AZ-spelers naar Bayern"
In navolging van Louis van Gaal zullen geen spelers van AZ de overstap maken naar Bayern München. Dat heeft voorzitter Karl-Heinz Rummenigge van de Duitse topclub laten weten.
Vooral middenvelder Stijn Schaars en doelman Sergio Romero worden met Bayern in verband gebracht. "Louis van Gaal is niet van plan spelers van zijn oude club mee te nemen", laat Rummenigge echter weten in Bild.
Van Gaal heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij enorm gecharmeerd is Schaars (25). Omdat de AZ-captain bovendien weigert zijn contract te verlengen, kunnen de Alkmaarders geen grote transfersom vragen.
De 22-jarige Romero speelt sinds het seizoen 2007-2008 voor AZ. De kampioen van de Eredivisie verlengde en verbeterde het contract met de Argentijnse sluitpost in december, waardoor er een fiks prijskaartje om zijn nek hangt.
quote:Romero moet v. Gaal volgen
Op het hoofdkwartier van DSB in Wognum bereikten AZ en Bayern München gisteren rond vijf uur 's middags een volledig akkoord over de overgang van trainer Louis van Gaal naar de Duitse topclub.
AZ krijgt een ruime compensatie voor het verbreken van het contract, dat nog een jaar doorliep. Het gaat om een bedrag van een paar miljoen euro. Bayern gaat het invullen met het spelen van een vriendschappelijke wedstrijd, het stallen van een speler bij de Alkmaarse club of nog een interessantere optie: namelijk, dat er voor de transfer van doelman Sergio Romero een extra betaling wordt gedaan.
Van Gaal wil de talentvolle keeper namelijk dolgraag meenemen. De Argentijn moet sowieso een hoge transfersom opleveren, want hij verlengde onlangs nog zijn zwaar opgewaardeerde contract. Romero is wereldkampioen onder-21 met Argentinië en olympisch kampioen. Boven op die transfersom komt dan nog een bedrag van naar schatting vier à vijf miljoen euro. Waardoor Bayern vol kan houden dat het nooit een 'Ablöse' heeft betaald voor Van Gaal.
quote:'Van Gaal neemt geen AZ-spelers mee'
Dirk Scheringa en consorten kunnen opgelucht adem halen. Volgens Bayern München-directeur Karl-Heinz Rummenigge is de nieuwe trainer van de Duitsers, Louis van Gaal, niet van plan om AZ-spelers mee te nemen naar Beieren.
De Telegraaf meldde donderdag dat Sergio Romero hoog op het verlanglijstje van Van Gaal zou staan. De Argentijnse goalie zou op de nominatie staan om met de trainer mee te verhuizen naar Beieren. Hoewel Rummenigge in Bild toegeeft dat de club zijn zinnen op een nieuwe doelman heeft gezet, spreekt hij tegen dat het hier om Romero gaat.
"Louis van Gaal is niet van plan om spelers van zijn oude club mee te nemen naar Bayern", stelt Rummenigge in gesprek met de krant. De club richt zijn pijlen dan ook op René Adler (Bayer Leverkusen) en Manuel Neuer (Schalke 04). Eén van hen zal de nieuwe doelman van Bayern moeten worden.
Romero heeft in Alkmaar nog een contract dat hem tot de zomer van 2012 aan de club verbindt. Mocht Bayern alsnog besluiten de Argentijn aan te willen trekken, zal het dus diep in de buidel moeten tasten.
Waarom zou Jol willen komen?quote:Op donderdag 14 mei 2009 09:09 schreef maffemaniak het volgende:
[..]
Kan ik alledrie mee leven!
(Doe Jol maar)
Jawel, want die had geen club.quote:Op donderdag 14 mei 2009 12:24 schreef maffemaniak het volgende:
[..]
Gewoon, omdat het kan!![]()
Had jij in eerste instantie dan gedacht dan van Gaal zou komen?
Ja, want Van Gaal begon zn carriëre bij AZquote:Op donderdag 14 mei 2009 12:24 schreef maffemaniak het volgende:
[..]
Gewoon, omdat het kan!![]()
Had jij in eerste instantie dan gedacht dan van Gaal zou komen?
Hmmm.......Nog een goed punt......quote:Op donderdag 14 mei 2009 12:49 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ja, want Van Gaal begon zn carriëre bij AZ
quote:Op donderdag 14 mei 2009 12:44 schreef fuckbuddy het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)_bayern_m_nchen.html
leuk filmpje
Ach, allemaal politiek geneuzel. In de voetballerij moet je niemand op z'n woord vertrouwen.quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:03 schreef Cavalier1 het volgende:
Scheringa heeft meerdere malen gezegd dat van Gaal zou blijven. Wat vinden de AZ fans daarvan?
Wat een vraagquote:Op donderdag 14 mei 2009 13:03 schreef Cavalier1 het volgende:
Scheringa heeft meerdere malen gezegd dat van Gaal zou blijven. Wat vinden de AZ fans daarvan?
Ik zou me genaaid voelen. AZ heeft alles te danken aan van Gaal en dan laten ze hem zo makkelijk gaan. Waarschijnlijk ook leegloop van spelers nu. Dus kunnen ze weer bij nul beginnen.quote:
Ik zou me als supporter na een landstitel nooit genaaid voelen, wat er ook gebeurt.quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:07 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Ik zou me genaaid voelen. AZ heeft alles te danken aan van Gaal en dan laten ze hem zo makkelijk gaan. Waarschijnlijk ook leegloop van spelers nu. Dus kunnen ze weer bij nul beginnen.
Ach dat is toch gewoon de voetballerij.quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:07 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Ik zou me genaaid voelen. AZ heeft alles te danken aan van Gaal en dan laten ze hem zo makkelijk gaan. Waarschijnlijk ook leegloop van spelers nu. Dus kunnen ze weer bij nul beginnen.
Daarbij naar Bayern? Een club die in de Champions League tekort komt en in Duitsland gewoon kampioen moet worden, geen eer te behalen.
Dat was volgens mij een grapjequote:Op donderdag 14 mei 2009 13:08 schreef fuckbuddy het volgende:
Nieuwe trainer wordt dus wel zo onthuld!
Pffff, probeer jij de boel ff op te naaien..quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:07 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Daarbij naar Bayern? Een club die in de Champions League tekort komt en in Duitsland gewoon kampioen moet worden, geen eer te behalen.
"als je nu op teletekst kijkt"quote:
ik als AZ supporter vertrouw Scheringa voor geen meter meer, de leugenaar!quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:03 schreef Cavalier1 het volgende:
kzie niets!quote:
Ik heb niet de illusie dat ik de boel kan opnaaien bij AZ. Daar gaat het me niet om. Maar met deze gang van zaken zou ik absoluut niet blij zijn. Maar jullie maakt het blijkbaar niet uit dat de best denkbare coach zo makkelijk wordt losgelaten terwijl gezegd is dat hij blijft.quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:09 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Pffff, probeer jij de boel ff op te naaien..
Wat is makkelijk? Tuurlijk is het spijtig voor AZ, maar dit is volgens mij de beste optie. Mocht het mis gaan in Duitsland of mocht hij na een aantal jaar weer terug naar Nederland willen, dan is AZ weer een goede optie. Had je hem nu aan zijn contract gehouden, dan ben je hem daarna voor altijd kwijt.quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:15 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Ik heb niet de illusie dat ik de boel kan opnaaien bij AZ. Daar gaat het me niet om. Maar met deze gang van zaken zou ik absoluut niet blij zijn. Maar jullie maakt het blijkbaar niet uit dat de best denkbare coach zo makkelijk wordt losgelaten terwijl gezegd is dat hij blijft.
Dat Bayern maandag Scheringa had gebeld.quote:
Maar waarom dan meerdere malen zeggen dat van Gaal zeker niet vertrekt?quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:20 schreef Gatalin het volgende:
[..]
Wat is makkelijk? Tuurlijk is het spijtig voor AZ, maar dit is volgens mij de beste optie. Mocht het mis gaan in Duitsland of mocht hij na een aantal jaar weer terug naar Nederland willen, dan is AZ weer een goede optie. Had je hem nu aan zijn contract gehouden, dan ben je hem daarna voor altijd kwijt.
Thanksquote:Op donderdag 14 mei 2009 13:21 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dat Bayern maandag Scheringa had gebeld.
Dat ze geen afkoopsom vragen maar een vriendschappelijke wedstrijd en wat samenverwerkingsverbanden.
Van Gaal was vanwege persoonlijke problemen en rancune naar AZ gegaan.
Was het nog steeds eens met de visie en vind het daarom toch jammer om afscheid te nemen.
Als Bayern en AZ er niet uit kwamen vond Louis het niet erg om te blijven.
Had hij dan moeten zeggen: Natuurlijk gaat Van Gaal weg.quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:24 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Maar waarom dan meerdere malen zeggen dat van Gaal zeker niet vertrekt?
quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:24 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Maar waarom dan meerdere malen zeggen dat van Gaal zeker niet vertrekt?
quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:05 schreef Gatalin het volgende:
[..]
Ach, allemaal politiek geneuzel. In de voetballerij moet je niemand op z'n woord vertrouwen.
Hij moet gewoon de waarheid zeggen.quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:26 schreef sjimz het volgende:
[..]
Had hij dan moeten zeggen: Natuurlijk gaat Van Gaal weg.
Daar moet je je niet bij neerleggen vind ik. Scheringa loopt weer uit zijn nek te lullen trouwens...quote:
Welkom in de voetbalwereldquote:Op donderdag 14 mei 2009 13:27 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Hij moet gewoon de waarheid zeggen.
Hallo, die man heeft 4 jaar bij AZ gezeten en zijn woord gehouden. In Nederland kent iedereen m nu, dus qua dat mag er een nieuwe coach komen, die verrassende speelt.quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:15 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Ik heb niet de illusie dat ik de boel kan opnaaien bij AZ. Daar gaat het me niet om. Maar met deze gang van zaken zou ik absoluut niet blij zijn. Maar jullie maakt het blijkbaar niet uit dat de best denkbare coach zo makkelijk wordt losgelaten terwijl gezegd is dat hij blijft.
quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:27 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Hij moet gewoon de waarheid zeggen.
Welkom in de wondere wereld van de voetballerij.quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:03 schreef Cavalier1 het volgende:
Daar zou ik nog maar niet te zeker van zijn, Van Gaal heeft er wel een handje van om zijn vorige teams mee te nemen naar zijn huidige team.quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:27 schreef fuckbuddy het volgende:
Die Van Gaal is weer echt weer bezig! hahahaha!
Zow die verslaggever is bijdehand zeg....
Afkoopsom is allemaal gelul
Schaars, Romero gaan dus helemaal niet mee etc...
Wat jij vindt, daar zal Scheringa maling aan hebben denk ikquote:Op donderdag 14 mei 2009 13:30 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Ja dat is wel erg makkelijk. Ik vind het niet kunnen.
Verdomme. Dat was 1% van het succesquote:Op donderdag 14 mei 2009 13:32 schreef fuckbuddy het volgende:
Jonker gaat idd mee, ongelofelijk!!!
Hij neemt die analyse gast mee die dus die beelden maakt die spelers kunnen zien! Zonde.....
Keeperstrainer van BM blijft aangesteld
quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:38 schreef fuckbuddy het volgende:
LVG zegt dat hij geen spelers meeneemt....
Brands is nog bezig met een coach. Nederlandse coach absolute voorkeur!
quote:
True, maar goed beter zo dan meteen een Schaars roepen...quote:
Ik denk dat hij het wel hoog opneemt eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:34 schreef sjimz het volgende:
[..]
Wat jij vindt, daar zal Scheringa maling aan hebben denk ik
quote:Van Gaal: 'Je droomt van clubs als Bayern München'
14/05/2009 13:28
Tijdens een persconferentie heeft Louis van Gaal tekst en uitleg gegeven over zijn vertrek bij AZ. De trainer en de club bereikten woensdag met Bayern München een akkoord over een vertrek.
'Wat moet je zeggen als je als trainer AZ verlaat', begon Van Gaal zijn uitleg over zijn vertrek bij de kampioen van de Eredivisie. 'Het is ongelooflijk geweldig dat AZ na vier jaar nog alles wil doen om je te behouden voor de club. Maar het is ook geweldig dat een club als Bayern er alles aan doet om je te halen. Je droomt van clubs als Bayern, ik ben dan ook gelukkig.'
'AZ is een hele mooie club. Ik ben hier gekomen vanwege privé- en zakelijke redenen en uit rancune. Uiteindelijk heeft dat een kampioenschap opgeleverd. Heb toen verzocht om te mogen vertrekken, aangezien de klus was geklaard toen het kampioenschap binnen was. Ik ben blij dat ik op deze wijze zonder afkoopsom naar Bayern Munchen mocht vertrekken.'
'De geschiedenis is bekend', aldus AZ-voorzitter Dirk Scheringa. 'Louis had hier nog een contract tot 2010. Maar wij weten dat hij ons kampioen heeft gemaakt en wij gunnen hem dan ook zijn droomclub. Met pijn in ons hart nemen we afscheid. We hadden het Ferguson-model voor ogen, het liefste wilde wij hem behouden tot 2014. Nogmaals, het is jammer dat Louis weggaat.'
Louis neem je rotzooi meequote:Op donderdag 14 mei 2009 14:08 schreef Gatalin het volgende:
Lul van een vent. Eerst zelf Pelle scouten en hem nu achterlaten.
Ja onder Co ging het nog zo beroerd, gelukkig kwam Van Gaal redding brengen, anders hadden we nu weer in de Jupiler League gespeeld.quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:12 schreef Alulu het volgende:
Ondankbaar hier zeg. Zonder Louis zou men in Alkmaar nog voor de intertoto cup strijden.
Provinciaaltjes die opeens de grote man uithangen na een keertje kampioen te zijn geworden.
Ow nou de Ajacied spreekt, 10 tegen 1 dat jij niet in Amsterdam woont pannenkoek.quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:12 schreef Alulu het volgende:
Ondankbaar hier zeg. Zonder Louis zou men in Alkmaar nog voor de intertoto cup strijden.
Provinciaaltjes die opeens de grote man uithangen na een keertje kampioen te zijn geworden.
Co deed het geweldig, maar werd geen kampioen. En alleen prijzen tellen natuurlijk.quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:16 schreef Gatalin het volgende:
[..]
Ja onder Co ging het nog zo beroerd, gelukkig kwam Van Gaal redding brengen, anders hadden we nu weer in de Jupiler League gespeeld.
Verder zie ik hier louter positieve reacties, dus waar je nu om komt huilen?
Doe eens quoten dan, want ik zie dat niet.quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:21 schreef Alulu het volgende:
[..]
Co deed het geweldig, maar werd geen kampioen. En alleen prijzen tellen natuurlijk.
Als je iets verder naar boven kijkt zie je dat een aantal omhoog gevallen AZ-ers Louis wat verwijten.
blablabla... 1995 blablabla.... Johan Cruijff blabla.... wereldbeker.... blablaquote:Op donderdag 14 mei 2009 14:21 schreef Alulu het volgende:
[..]
Co deed het geweldig, maar werd geen kampioen. En alleen prijzen tellen natuurlijk.
Als je iets verder naar boven kijkt zie je dat een aantal omhoog gevallen AZ-ers Louis wat verwijten.
Dat snorretje is echt briljantquote:Op donderdag 14 mei 2009 14:11 schreef fuckbuddy het volgende:
[ afbeelding ]
De ballen vrind, succes bij Bayern en de deur staat altijd open in Alkmaar
wat een proleet ook eigenlijk met die ketting zoquote:Op donderdag 14 mei 2009 14:11 schreef fuckbuddy het volgende:
[ afbeelding ]
Die ketting met 'Louis'...quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:11 schreef fuckbuddy het volgende:
[ afbeelding ]
quote:AZ maakt haast met opvolging
Door MARCEL VAN DER KRAAN
ALKMAAR - AZ wil bij voorkeur een Nederlandse toptrainer en geen buitenlander aantrekken als opvolger van Louis van Gaal. Technisch directeur Marcel Brands zegt dat de nieuwe coach geen 'type Van Gaal' hoeft te zijn. Maar hij moet wel klasse en niveau uitstralen. ,,Een toptrainer dus,'' zegt Brands. ,,Iedereen kent de cultuur van AZ, daarbij zoeken we het liefst Nederlandse of Nederlands sprekende spelers en coaches.''
Als het aan Brands ligt wordt de vacature Van Gaal ook zo snel mogelijk ingevuld. AZ begint op 12 juni al met trainen en dan moet de nieuwe man voor de groep staan. In de ogen van Brands is het ondenkbaar dat de assistenten aan de slag gaan met de spelersgroep en dat de nog aan te stellen hoofdtrainer pas later instroomt.
Om die reden zijn met Co Adriaanse geen vervolgafspraken gemaakt om later bij AZ in dienst te kunnen treden. ,,Co kunnen we vergeten, die is nu van de lijst. We hebben hem als eerste gepolst,'' zegt Brands. Martin Jol is eveneens niet in beeld. ,,Die heeft misschien geen prijs gewonnen, maar hij draait wel een superseizoen bij HSV.''
In Griekenland is opwinding ontstaan bij Panathinaikos, waar Henk ten Cate werkt en mogelijk de vrijheid krijgt om ondanks een doorlopend contract van club te wisselen als hij zich niet weet te plaatsen voor de Champions League. Ten Cate beantwoordt aan het profiel van een topcoach, die bij grote clubs - Barcelona, Ajax, Chelsea - heeft getraind en Champions League-ervaring heeft. Griekse media melden al dat de Nederlander Panathinaikos vervroegd gaat verlaten.
Marcel Brands erkent dat er van de Nederlandse 'toptrainers' niet zo heel veel beschikbaar zijn. Ze liggen vast bij buitenlandse clubs of hebben geen trek om terug te keren naar de eredivisie. ,,Een trainer vinden is de moeilijkste klus. Je kunt hem niet scouten, zoals bij een speler. Je moet afgaan op gesprekken met anderen, je kunt kijken naar de clubs die iemand heeft gehad en je kunt naar zijn resultaten kijken. Maar dan nog bieden die geen zekerheid voor de toekomst,'' aldus Brands.
Bij het afscheid van zijn club laat Louis van Gaal ('Ik kom op mijn eerste vakantiedag gewoon naar AZ') weten dat hij zich niet meer heeft bemoeid met het vinden van een opvolger en dat hij daar ook geen advies voor wil geven. Begin deze week voerde Van Gaal nog wel evaluatiegesprekken met spelers van AZ en gaf hij die spelers ook raad ten aanzien van hun toekomst. Van Gaal: ,,Het is logisch dat ik die evaluatiegesprekken met de spelers, samen met Marcel Brands, nog wel heb gedaan. Want ik heb het hele jaar met hen gewerkt en ken hen het beste.''
De sfeer waarin Van Gaal op de donderdagmiddag de deuren van het AZ-stadion voor de laatste keer achter zich dichttrekt, is er een van emoties en warme gevoelens. De trainer spreekt over een 'familie' die hij achterlaat. Dirk Scheringa roept er meteen achteraan dat Louis altijd mag terugkeren (in wat voor rol dan ook) en dat hij eeuwig ambassadeur van AZ blijft.
Ze vliegen elkaar nog net niet huilend in de armen achter een tafel vol microfoons. Dat heel Nederland de afgelopen week de indruk kreeg dat de voorzitter van AZ boos op Bayern was en zijn trainer onder geen beding zou laten gaan, is allemaal de schuld van de pers. Scheringa gunt het Van Gaal meer dan ooit en heeft nooit een afkoopsom willen vragen, beweert hij.
Het is de wereld op zijn kop in Alkmaar. Maandagavond kreeg Scheringa een telefoontje van Bayern-voorzitter Karl-Heinz Rummenigge en 48 uur later was er een vrijgave voor Van Gaal. Met het vriendschappelijke duel als tegenprestatie is Scheringa blij. ,,En met de samenwerking met Bayern ook. Wat we precies gaan doen? Bayern kan nog wat leren van AZ en wij ook van Bayern. Bayern is wezen kijken bij Manchester United voor de merchandising. Die kennis krijgen wij nu ook. ''
Op de vraag van de Duitse tv-reporter dat het toch opmerkelijk is dat Scheringa Van Gaal bij de beste tien trainers ter wereld schaart en dan geen afkoopsom verlangt als Bayern komt shoppen, antwoordt de preses dat AZ altijd anders is dan andere clubs. ,,Louis heeft AZ op de kaart van Europa gezet. Ik heb veel respect voor hem en gunde hem zijn droomclub. Maar als we een afkoopsom hadden gevraagd, hadden we die gekregen, hoor.''
Van Gaal: ,,En als Dirk me aan mijn contract had gehouden, was ik gebleven. Met plezier. Echt!''
Hoe vond je Henk ten Cate als trainer van Ajax?quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:40 schreef Doopy-X- het volgende:
Benieuwd met welke nieuwe beste vriend Dirkie nu de "Tsjempions Lieke" ingaat
Euuhhh, deed waardeloze aankopen, haalde de Champions League niet tegen wat betonvlechters uit Praag en vertrok naar eenquote:Op donderdag 14 mei 2009 23:41 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Hoe vond je Henk ten Cate als trainer van Ajax?
quote:Van Gaal krabbelt terug over gedane belofte
Geschreven op zondag, 17 mei om 11:18, Voetbalzone
De keiharde garantie dat er geen spelers van AZ met Louis van Gaal meeverhuizen naar zijn nieuwe werkgever Bayern München, blijkt zeker niet waterdicht. "In principe doe ik het niet", vertelt Van Gaal aan RTV Noord-Holland. "Maar als er geboden wordt op spelers van AZ, dan zou het kunnen zijn dat ik me daarin meng."
Duitse media brachten Sergio Romero en Stijn Schaars in verband met een overstap naar der Rekordmeister, maar beide AZ-spelers zullen volgens voorzitter Dirk Scheringa niet met Van Gaal worden herenigd in München. "De enige die met Louis meegaat zijn video-analist Max Reckers en inspanningsfysioloog Jos van Dijk."
"Karl-Heinz Rummenigge (voorzitter Bayern, red.) heeft ook laten weten dat er geen spelers meegaan", verzekerde Scheringa afgelopen week. Van Gaal krabbelt enigszins terug. "Het zal niet zo zijn dat ik de eerste zal zijn die op spelers biedt. Dat vind ik niet op zijn plaats." Op dit moment is een transfer van Romero en/of Schaars niet aan de orde. "Op dit moment zeker niet. Ik zal zeker niet de lont in het kruitvat stoppen."
Volgens Scheringa zou Rummenigge op het digitale thuis van de Duitse topclub aankondigen geen spelers van AZ aan te trekken. Dat bericht is nog steeds niet verschenen. Van Gaal neemt Andries Jonker mee naar München. De technisch directeur van Willem II wordt zijn assistent. De twee werkten eerder samen bij Barcelona.
de keeper van BM heeft bijgetekend dus die problemen zijn opgelost. Dus dat betekend dat mocht een Romero gaan dat ie op de bank moet zitten...quote:Op zondag 17 mei 2009 12:16 schreef Genius-F het volgende:
Gezien de keepersproblematiek in München is Romero echt niet zo'n rare gedachte.
Tijd zat valt op zich wel mee. 12 juni begint de voorbereiding al weer en spelers willen weten waar ze aan toe zijn. Tenzij hij op aanspraak van de spelers is aangesteld is het waarschijnlijk nu wel bye bye zwaai zwaai naar onze beste spelers gok ik zo.quote:Op zondag 17 mei 2009 17:53 schreef Kriegel het volgende:
Ze hadden nog zoveel trainers kunnen vragen, tijd zat, waarom kiezen ze nu al voor Koeman? Die vent moet godbetert je laatste optie zijn!
Wij hebben ten minste al weer een trainerquote:Op zondag 17 mei 2009 17:59 schreef Wooldoor het volgende:
Heeft Az Ajax gelukkig afgetroef zullen ze denken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kapotmaken is ook makenquote:Op zondag 17 mei 2009 18:01 schreef venomsnake het volgende:
Tja, er zijn niet zoveel trainers beschikbaar, dus zo gek is de keus niet als je op korte termijn resultaat wilt.
Maar dit lijkt me niet de trainer die jaren zal blijven op wat op te bouwen, zoals Scheringa graag wilde.
1 of maximaal 2 jaar houden, anders breekt ie de boel zo weer af.
http://www.az.nl/index.php?id=27&newsid=231270&folderid=222quote:Ronald Koeman nieuwe hoofdtrainer AZ
17 mei 2009
ALKMAAR- Ronald Koeman is de nieuwe hoofdtrainer van AZ. Directie en bestuur van de Alkmaarders kwamen zondag een dienstverband van twee jaar overeen met de 46-jarige Zaankanter.
De oud-voetballer van FC Groningen, Ajax, PSV, FC Barcelona, Feyenoord en het Nederlands elftal begon zijn trainerscarrière als assistent van Guus Hiddink bij Oranje. Als trainer van Ajax werd Koeman tweemaal kampioen van Nederland, won hij de KNVB beker en de Johan Cruijff Schaal. Met PSV slaagde hij er eveneens in beslag te leggen op de landstitel. In dienst van Benfica won Koeman de Portugese Supercup en met Valencia de Copa del Rey. Zowel met Ajax, PSV als Benfica behaalde hij tevens goede resultaten in de Champions League.
Presentatie
Koeman wordt maandag om 16:00 uur in het DSB Stadion aan de pers gepresenteerd.
Log in met je MijnAZ account om dit artikel aan je favorieten toe te voegen.
Welke trainer heeft het alleen recht bij het aantrekken van spelers?quote:Op zondag 17 mei 2009 17:40 schreef Kremers het volgende:
http://www.vi.nl/NieuwsIt(...)sOpvolgerVanGaal.htm
Goede trainer, alleen niet zo goed in het scouten
daarom, en scouten kan AZ prima.quote:Op zondag 17 mei 2009 18:31 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Welke trainer heeft het alleen recht bij het aantrekken van spelers?
Ik ook.quote:Op zondag 17 mei 2009 18:42 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Ik wil nog wel eens zien waar Ajax mee aankomt.
Houden zo!quote:Op zondag 17 mei 2009 19:00 schreef Genius-F het volgende:
Al die ajacieden die ons hier uitlachen.
Koeman heeft als trainer over het algemeen prima gepresteerd. Ik ben er wel tevreden mee.
We zullen wel eens zien hoe al die 13 in een dozijn voetballers zich houden zonder een tactisch genie als van Gaal.quote:Op zondag 17 mei 2009 18:42 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
daarom, en scouten kan AZ prima.
De aankopen van afgelopen seizoen zijn prima te noemen.
Klavan, Moisander, Holman etc..
Ik wil nog wel eens zien waar Ajax mee aankomt.
das in mijn vakantie...quote:Op zondag 17 mei 2009 21:00 schreef Gatalin het volgende:
25 juli dus tegen Heerenveen voor de fruitschaal.
13 in een dozijn voetballersquote:Op zondag 17 mei 2009 21:13 schreef navigator het volgende:
[..]
We zullen wel eens zien hoe al die 13 in een dozijn voetballers zich houden zonder een tactisch genie als van Gaal.
Cootje komt natuurlijk naar Ajax, waarom denk je dat Dirk snel Koeman heeft aangesteld...
Ook genoeg bagger maar over het geheel meer kwaliteit als de selectie van az.quote:Op zondag 17 mei 2009 21:25 schreef Fortitudo het volgende:
[..]
13 in een dozijn voetballersWat heeft ajax dan wel niet voor troep op het veld lopen?
Hm. Had je misschien beter een trainer aan kunnen stellen die ook een mondje Italiaans sprak.quote:AZ was er snel uit met 'logische keuze' Koeman
17/05/2009 21:26
Ronald Koeman is de komende twee jaar AZ-trainer. De club uit Alkmaar legde de voormalig trainer van Ajax en PSV zondag vast als opvolger van Louis van Gaal. Marcel Brands, technisch directeur van AZ, legde uit waarom AZ koos voor Koeman als nieuwe trainer.
'Meteen nadat Louis naar Bayern München vertrok hebben we contact opgenomen met Ronald', liet Brands weten aan de NOS. 'Dat is in een stroomversnelling geraakt en zondag is het allemaal rond gekomen. Koeman is dus een logische keuze en we waren er dan ook al snel uit.'
'Ronald voldoet in onze ogen aan het profiel dat we zochten. Vanwege zijn nuchtere instelling en omdat hij zeven prijzen heeft gewonnen, waaronder drie titels in Nederland en de beker in Spanje. Hij heeft heel veel Champions League-ervaring, niet alleen als trainer, maar ook als speler.'
'Daarnaast spreekt hij niet alleen Nederlands', vervolgde de technisch directeur van AZ. 'Maar ook Spaans. Een voordeel voor onze Zuid-Amerikaanse spelers. En er staat toch weer iemand voor de groep met veel allure en uitstraling, ook al is Ronald een heel ander type trainer dan Louis.'
Brands is volgens mij echt een spreekpop van Dirk. Als Dirk poortvliet wilde had Brands ook nog doodleuk gezegd dat hij die ideale man is etc. Ik heb weinig vertrouwen in hem, maar dat is puur persoonlijk. Weinig persoonlijkheid.quote:Op zondag 17 mei 2009 21:49 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Hm. Had je misschien beter een trainer aan kunnen stellen die ook een mondje Italiaans sprak.
quote:Op zondag 17 mei 2009 18:49 schreef Ungeheuer het volgende:
[..]
Hoop dat er ook een kampioenschap met AZ aankomt. Dan zal er vast wel weer een 'bijgoochem' deze reacties tevoorschijn toveren.
Gelukkig zal Big Ron er alles aan doen om dat te voorkomen.quote:Op zondag 17 mei 2009 18:49 schreef Ungeheuer het volgende:
[..]
Hoop dat er ook een kampioenschap met AZ aankomt. Dan zal er vast wel weer een 'bijgoochem' deze reacties tevoorschijn toveren.
quote:Vitesse
Na zijn periode bij Barça B werd Koeman voor het eerste hoofdcoach, bij Vitesse. Koeman leidde Vitesse naar achtereenvolgens de vierde en de zesde plaats.
[bewerken] AFC Ajax
Ajax stelde Koeman in december 2001 aan als trainer. Met een team bestaande uit o.a. Zlatan Ibrahimović, Rafael van der Vaart, Ahmed Hossam, Hatem Trabelsi en Maxwell werd Koeman Nederlands landskampioen: zijn eerste prijs als trainer. In datzelfde seizoen veroverde Ajax de beker. Het seizoen 2002/2003 begon positief. De winnaar van de dubbel versloeg PSV in de strijd om de Johan Cruijff-schaal. Verdere prijzen wist de Amsterdamse ploeg echter niet te veroveren. Wel reikte Ajax tot de kwartfinale van de Champions League, waar ze van de uiteindelijke winnaar AC Milan verloor in de blessuretijd. In 2003-2004 won Koeman zijn tweede landstitel met Ajax. Desondanks ontstonden er langzamerhand problemen binnen de Amsterdamse club. Koeman had meerdere malen onenigheid met technisch directeur Van Gaal, wat leidde tot het vertrek van laatstgenoemde. Ook in de spelersgroep ontstond wrevel, zowel onderling als met de trainer. Nadat Ajax door Auxerre werd uitgeschakeld in de Uefa Cup bereikte de kritiek op Koeman een hoogtepunt, waarop de oefenmeester in 2005 ontslag nam.
[bewerken] SL Benfica
In Portugees landskampioen Benfica kende Koeman een nieuwe werkgever voor het seizoen 2005-2006. In Koemans eerste officiële duel won Benfica de Portugese Supercup. Vervolgens maakte de club uit Lissabon met name indruk in de Champions League. Benfica schakelde in de groepsfase Manchester United uit, waar concurrent FC Porto Europees werd uitgeschakeld. Vervolgens klopte Benfica titelverdediger Liverpool in de achtste finales. In de kwartfinale hielden de Portugezen latere winnaar Barcelona aanvankelijk op 0-0, tijdens de return in Camp Nou bleken de Catalanen toch te sterk. In eigen land moest Benfica echter zowel de landstitel als de beker aan het FC Porto van Co Adriaanse laten. Benfica werd derde. In mei 2006 vertrok Koeman naar PSV, als opvolger van Guus Hiddink.
[bewerken] PSV
Koeman verloor hier de strijd om de Johan Cruijff schaal, maar PSV stond tijdens de winterstop op de ranglijst wel op een grote voorsprong. Overwintering in de Champions League was na vier wedstrijden daarin zeker. Hoewel Koeman aangaf weinig problemen te zien voor de tweede helft van het seizoen, belandden de Eindhovenaren in een neerwaartse spiraal. In de Eredivisie werd met regelmaat punten verspeeld, waardoor de concurrentie kon naderen. PSV schakelde Arsenal nog uit in de Champions League, maar de kwartfinale tegen Liverpool bleek het eindstation. Op de laatste speeldag van de competitie ging PSV met het slechtste uitgangspunt van drie kanshebbers voor de titel. Door falen van AZ en een beter resultaat dan Ajax sleepte PSV met één goal verschil alsnog een eerder zeker lijkende titel binnen. Hierdoor verstomde de kritiek op Koeman en begon hij ook het seizoen 2007-2008 als trainer van PSV.
Ik denk eerder dat ze via het netwerk van V. Gaal binnen gekomen zijn. Exemplarisch vond ik het gezeik van vorig jaar. Hij greep niet in en legde de beslissing bij Louis neer. Eerst wel opstappen en toen later weer niet, Brands greep niet in. Omdat de spelersgroep dit voorkwam kwam het alsnog goed, de rest is bekend.quote:Op zondag 17 mei 2009 21:54 schreef Stereotomy het volgende:
Dat geloof ik niet, en kijk liever naar de daden van iemand. Hij heeft met zijn connecties (die bij RKC begonnen) zeer veel goede spelers binnengehaald, en maar drie of vier echte flops (Pelle, Jenner, Agustien, etc.).
Persoonlijkheid verschmoonlijkheid, 't gaat om wat je doet, niet hoe je overkomt.
Let's face it, Dirk Scheeringa heeft ook de uitstraling van een bejaarde zak aardappelen.
Zo had je ook alles vet kunnen maken wat hij niet goed deed. Maar goed, dit is een eindeloze discussie.quote:Op zondag 17 mei 2009 22:03 schreef wallofdolls het volgende:
Dus,
3 titels én erg goed in de CL (3 keer kwartfinale).
En topposities voor Vitesse.
Gozer, alsjeblieft. Noem éen trainer die de afgelopen jaren bij Ajax zat die meer presteerdequote:Op zondag 17 mei 2009 22:04 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Zo had je ook alles vet kunnen maken wat hij niet goed deed. Maar goed, dit is een eindeloze discussie.
We hebben het nu over de nieuwe trainer van AZ. Die zijn laatste klus totaal verneukte bij Valencia en ook bij Benfica niet goed presteerde. Maar goed, veel plezier met de nieuwe succescoach.quote:Op zondag 17 mei 2009 22:06 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Gozer, alsjeblieft. Noem éen trainer die de afgelopen jaren bij Ajax zat die meer presteerde. Oh nee want dit is het AZ topic.
Doeg
Ja? En ik snap niet wat je hier afgunstig loopt te doen. Bij Benfica heeft ie t erg goed gedaan. Bij Valencia niet. So what.quote:Op zondag 17 mei 2009 22:08 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
We hebben het nu over de nieuwe trainer van AZ. Die zijn laatste klus totaal verneukte bij Valencia en ook bij Benfica niet goed presteerde. Maar goed, veel plezier met de nieuwe succescoach.
Dat is zeker geen afgunst, ik was juist bang dat Koeman naar Ajax zou komen. Als er iemand is die geschikt is voor de kortetermijn is het juist Koeman. Als jullie tevreden zijn met Koeman, dan is dat toch prima. We zullen wel zien wat hij er van maakt.quote:Op zondag 17 mei 2009 22:15 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ja? En ik snap niet wat je hier afgunstig loopt te doen. Bij Benfica heeft ie t erg goed gedaan. Bij Valencia niet. So what.
Louis van Gaal heeft het Nederlands elftal ook verkloot, net als zijn periode bij Ajax in de 00's en zijn 2e Barca-periode. Die man had 10 jaar niks gepresteerd en is nu landskampioen geworden. Koeiman heeft ook heel even niks gepresteerd. Prima. AZ haalt nu iemand die bewezen heeft goede resultaten te halen en mét relevante ervaring op het hoogste niveau. Net zoals bij de vorige trainer het geval was. De juiste man op de juiste plaats.
Weet je wat? Blijf jij lekker zwart-wit korte-termijndenken.
vd Velden, Steinsson, Klavan, Koendersquote:Op zondag 17 mei 2009 22:04 schreef El-Salvador het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat ze via het netwerk van V. Gaal binnen gekomen zijn. Exemplarisch vond ik het gezeik van vorig jaar. Hij greep niet in en legde de beslissing bij Louis neer. Eerst wel opstappen en toen later weer niet, Brands greep niet in. Omdat de spelersgroep dit voorkwam kwam het alsnog goed, de rest is bekend.
jij kan het ook niet permiteren idd om jouw eigen club als vergelijkingsmateriaal te gebruiken.quote:Op zondag 17 mei 2009 22:08 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
We hebben het nu over de nieuwe trainer van AZ. Die zijn laatste klus totaal verneukte bij Valencia en ook bij Benfica niet goed presteerde. Maar goed, veel plezier met de nieuwe succescoach.
of met co adriaansequote:Op zondag 17 mei 2009 22:46 schreef fuckbuddy het volgende:
Maar succes met Rijkaard iig komend seizoen! Ow nee wacht...
quote:Op zondag 17 mei 2009 23:21 schreef Fortitudo het volgende:
hopelijk wordt er nog en granqvist gehaald en we zijn klaar wmb
Pelle met een strik eromquote:Op zondag 17 mei 2009 23:22 schreef Prosac het volgende:
[..]
![]()
![]()
ruilen voor Holman, Moisander en Poulsen.
ik moet zeggen dat het absoluut niet als optie in me was opgekomen, maar nu ik erover nadenk is het gewoon een hele goede en logische keuze.quote:Op zondag 17 mei 2009 23:28 schreef LudoSanders het volgende:
Het lijkt mij zo op het ook niet zo'n verkeerde keuze. Doorborduren op het werk van zijn voorganger heeft hij bewezen te kunnen. Het ging pas verkeerd wanneer er spelers vertrokken en er vervangers gehaald moesten worden, maar bij AZ zal Brands daar een groot zeggenschap in hebben.
Mwah, er mogen toch vraagtekens gezet worden bij het aankoopbeleid van de Koe?quote:
Waarom niet?quote:Op zondag 17 mei 2009 23:18 schreef TUFKAL het volgende:
toch doodzonde voor az dat louis weg is ik gaf ze overwinter kans in de cl met hem. Maar nu niet meer.
Zoals al vaker gezegd doet Koeman hier de aankopen niet.quote:Op zondag 17 mei 2009 23:33 schreef Doopy-X- het volgende:
[..]
Mwah, er mogen toch vraagtekens gezet worden bij het aankoopbeleid van de Koe?
Magoe, i got the message. Dan maar ff een grote
Maar dan komen er ook nog voorrondes waarin 1 van die teams zou kunnen afvallen toch? Dus indien dit niet lukt is het niet definitief, AZ komt alleen niet direct in de tweede pot. Met de huidige stand van zaken komen we dus maar 1 echte europese topper tegenquote:Hamburger SV heeft vanmiddag verloren en kan zich daardoor niet meer plaatsen voor de Champions League. AZ is daardoor minimaal 17e van de 32 deelnemers aan het miljoenenbal.
Als 1 van de volgende 5 clubs zich ook niet plaatsen voor de (voorronde van de) Champions League, dan is AZ al zeker van een plek in Pot 2 bij de loting:
- Bayern München (zou dan 4e moeten worden)
2 Bayern München 33 19 7 7 64 69 - 41
3 VfB Stuttgart 33 19 7 7 64 62 - 41
4 Hertha BSC 33 19 6 8 63 48 - 37
- Shakhtar Donetsk(moet dan 3e worden
2 Shakhtar Donetsk 28 18 7 3 61 45 - 15
3 Metalist Charkov 28 15 8 5 53 41 - 24
- Olympique Lyon (zou dan 4e moeten worden)
3 Olympique Lyon 36 19 10 7 67 49 - 28
4 Paris Saint-Germain 36 19 6 11 63 48 - 36
- Sevilla (1 van de 2 zou 5e moeten worden, wat nu dus het geval is)
- Villarreal
3 Sevilla 36 19 7 10 64 51 - 39
4 Atlético Madrid 36 18 7 11 61 73 - 56
5 Valencia 36 17 8 11 59 65 - 51
6 Villarreal 36 16 11 9 59 55 - 51
7 Deportivo La Coruña 36 16 9 11 57 47 - 45
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Koeman: Arveladze blijft
Ronald Koeman vertelde vanavond in Studio Voetbal dat Tony Bruins Slot gaat opereren naast de huidige mensen die AZ in dienst heeft. Gevraagd door Jack van Gelder of Arveladze blijft, antwoordde de nieuwe trainer van AZ bevestigend.
Koeman vertelde verder dat er sinds afgelopen donderdag contact was met AZ en dat vanmiddag alles vlot werd afgerond.
Verder ziet Koeman mogelijkheden voor de selectie voor het nieuwe seizoen. Niet alleen gaat de begroting omhoog naar 40 miljoen euro, ook denkt hij dat overwinteren in de Champions League tot de mogelijkheden behoort.
Omdat er veel hersenloze Ajax "supporters" hier op FOK! zitten. En dat zeg ik als Ajacied.quote:Op maandag 18 mei 2009 12:47 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Zoals al vaker gezegd doet Koeman hier de aankopen niet.
En nogmaals:ik begrijp niet waarom Ajacieden hier komen om te miepen over de mislukking Koeman, want het zijn úiteraard weer alleen Ajacieden die dat doen. Hij is de énige trainer van Ajax de afgelopen tien jaar die kampioen is geworden. Afbraaktrainer of niet. Die páar minpuntjes die ie heeft opgebouwd in de afgelopen tijd... Bij Benfica had ie gewoon een gemiddeld team, bij Valencia weet je dat je altijd hevige concurrentie en nog heviger verwachtingen hebt
Top!quote:
Open sollicitatie!quote:Koeman nam zelf contact op met AZ
Ronald Koeman heeft zelf contact opgenomen met AZ om te vertellen dat hij interesse had in het hoofdtrainersschap. Dat vertelde Dirk Scheringa bij de presentatie van de nieuwe trainer.
Twee dagen voor het laatste competitieduel met SC Heerenveen, kreeg Scheringa telefoon van Koemans zaakwaarnemer Ger Lagendijk. Deze informeerde de AZ-preses met het feit dat Koeman interesse had om komend seizoen eindverantwoordelijke van de Alkmaarders te worden.
Een kleine week later, op 14 mei, werd bekend dat Louis van Gaal naar Bayern München zou verkassen. "En daarop hebben wij weer contact gezocht met Lagendijk om een afspraak te maken met Koeman”, aldus Scheringa. "Zo werkt het in de voetballerij”, zei Koeman.
Cootje gaat zijn laatste klusje bij Ajax doen met Shota als assistentquote:Op maandag 18 mei 2009 14:54 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Top!
Mijn ideale gang van zaken nu:
Koeman eerst als coach -> vervolgens Co weer om zijn loopbaan succesvol af te sluiten -> vervolgens Arveladze als hoofdcoach
Hé!quote:Op maandag 18 mei 2009 14:52 schreef Stereotomy het volgende:
Nu je het zegt, heb geen PSV supporter hier gezien
Seizoen 2012/2013 idd!quote:Op maandag 18 mei 2009 17:53 schreef navigator het volgende:
[..]
Cootje gaat zijn laatste klusje bij Ajax doen met Shota als assistent![]()
quote:Koeman hunkert naar rehabilitatie
Ronald Koeman dronk gisteren bij zijn presentatie als nieuwe trainer zijn eerste champagne in het stadion van
Waar AZ de 46-jarige trainer - het stilzitten al beu nog voor zijn sabbatsjaar om was - een nieuwe kans biedt. De opvolger van Louis van Gaal is voornamelijk aangetrokken vanwege zijn expertise in de Champions League. Het platform waarop de landskampioen straks debuteert.
Er zijn best momenten geweest, liet Koeman gisteren bij zijn presentatie blijken, dat hij vreesde voor zijn carrière. Maar nog erger vond hij de gedachte dat zijn gefaalde missie bij Valencia, die binnen het half jaar eindigde in ontslag, dan de laatste herinnering zou zijn. "En al zijn er meer grote Nederlandse trainers in het verleden tegen dat soort problemen aangelopen. Zo wil je een loopbaan niet eindigen."
Dus hunkert de coach, die ook een behoorlijke prijzenlijst kan overleggen, naar rehabilitatie. Want roestig voelt Koeman zich nog geenszins. "Trainer zijn is een zwaar vak. En na tien jaar hard werken was het lekker om er een seizoen vanaf te zijn. Maar het moest niet langer duren."
Daarom gaf hij, toen duidelijk werd dat Van Gaal hoe dan ook naar Beieren zou vertrekken, zijn zaakwaarnemer opdracht AZ te laten weten dat hij beschikbaar was.
De mailbox van de AZ-voorzitter Dirk Scheringa puilde uit en diens mobiele telefoon kon de ingesproken berichten nauwelijks meer kwijt. "Allemaal open sollicitaties van trainers die Van Gaal wilden opvolgen. Ik noem geen namen maar er zaten voor mij heel verrassende mensen tussen."
Ze voldeden echter geen van allen aan het profiel van veertien eisen dat AZ voor de nieuwe man schetste. Koeman slaagde op alle punten.
De nieuwe trainer, die als assistent van Van Gaal bij Barcelona al eens een aanbieding van AZ naast zich neer legde omdat hij het te vroeg achtte, zei gisteren dat hij zelf de laatste tijd best eens aan Ajax heeft gedacht. Maar buiten het feit dat ze in Amsterdam niet zo slagvaardig handelen als bij AZ, wist Koeman ook niet of hij zelf wel zo graag terugkeerde bij de club die hij in eigen land het langst diende.
Koeman: "Bij AZ is de situatie in ieder geval een stuk duidelijker dan bij Ajax. En dat gevoel gaf voor mij meteen de doorslag. Want wie wil er niet bij deze club werken en helpen het succes verder te ontwikkelen."
Dat AZ daarmee breekt met de trend van schoolmeesters voor de klas, ontlokte lichte irritatie bij de nieuwe coach. "Misschien ben ik in sommige dingen nog wel stipter dan de vorige trainer. Dat zal de selectie dan gauw genoeg merken", sprak de exponent van de generatie '88.
Koeman maakte het allemaal zelf mee en denkt dat hij daardoor een trainer is die weet wat er bij voetballers leeft en wat ze voelen. Zeker waar het gaat om spelen in de Champions League. Na Ajax, Benfica, PSV en Valencia is AZ die vijfde club die hij op dat niveau als hoofdverantwoordelijke gaat coachen. "Ik denk dat ik spelers kan vertellen wat dat is en ze de handvatten kan geven om er nog beter op voorbereid te zijn. Waarbij ze uiteraard zelf moeten ervaren wat het werkelijk betekent om aan die kant van Europa actief te zijn." Met wat voor een selectie hij straks op 12 juni de voorbereiding naar die primeur start moet de komende weken blijken. "Het lijkt me duidelijk dat een organisatie die door wil groeien om beter te worden, zijn beste spelers het liefst wil behouden. Maar ik begrijp ook dat als er grote jongens met hun grote portemonnee langskomen, ook een club als AZ dan een probleem heeft."
Niet? Denk dat die hun pijlen idd op een andere trainer hebben gezet.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 10:36 schreef navigator het volgende:
Wat is het toch een sneu gast, Ajax wilde hem niet eens hebben. Slet.
Koeman is niet door Ajax benaderd.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:36 schreef Fortitudo het volgende:
volgens mij werd er gezegd dat koeman door ajax was benaderd, maar dat ie voor AZ koos voor betere beginsituatie.
dus ajax is gewoon afgewezen door koeman. hij is dus benaderd door ajax. en al die ajacieden ons uitlachen, terwijl ons aller ronald ronald koeee zijn neus ophaalde voor ajax.
hoerige kut troll denk je echt dat Ajax Koeman ooit nog terugwilt. Hij heeft op geen enkele lijst gestaan.Binnen anderhalf jaar danken jullie god op je blote knietjes dat die huichelaar weg is. Mark my words.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:36 schreef Fortitudo het volgende:
volgens mij werd er gezegd dat koeman door ajax was benaderd, maar dat ie voor AZ koos voor betere beginsituatie.
dus ajax is gewoon afgewezen door koeman. hij is dus benaderd door ajax. en al die ajacieden ons uitlachen, terwijl ons aller ronald ronald koeee zijn neus ophaalde voor ajax.
alsof je alleen naar vrije trainers moet kijken...quote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:40 schreef Kopbal het volgende:
Koeman moet wel door Ajax benaderd zijn, er zijn namelijk geen trainers meer over momenteel.
Ik weet 99% zeker dat dat niet zo is.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:41 schreef Fortitudo het volgende:
ik weet 90% zeker dat koeman is gepolst door ajax
Jij bent er zeker zo'n 1 die denkt dat Wenger komt?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:41 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
alsof je alleen naar vrije trainers moet kijken...
Want dat is het enige alternatief? think again. Snap niet dat iedereen zegt dat de kandidaten lijstjes kort zal zijn.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:43 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Jij bent er zeker zo'n 1 die denkt dat Wenger komt?
true..quote:
En dat is één.quote:'Dembélé dichtbij overgang Fiorentina'
Door Niels (DerMeister) op dinsdag 19 mei 2009 20:50
Bron: Goal.com
Volgens zijn zaakwaarnemer is de 21-jarige Moussa Dembélé volgend jaar in de Serie A te bewonderen.
De balvaste Belgisch international is volgens zijn zaakwaarnemer dichtbij een overgang naar Fiorentina. "Er is weinig meer te overbruggen tussen de Nederlandse club en Fiorentina. Ik geloof dat alles snel geregeld zal zijn", aldus zaakwaarnemer Luca Pellizon in een interview op lalaziosiamonoi.it.
Dembélé staat in de belangstelling van meerdere Europese topclubs. In Italië is ondermeer Lazio Roma geïnteresseerd. De oud-speler van Willem II en Germinal Beerschot scoorde in zijn derde seizoen voor AZ tien doelpunten. De jonge Belg speelde tot nog toe negentien maal voor zijn land.
20.000.000 anders niet!quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:19 schreef Gatalin het volgende:
Die zaakwaarnemer heeft wel eerder dingen gezegd die totaal niet aan de orde waren. Volgens hem waren we Moussa al drie keer eerder kwijt. Hij heeft nu echter wel een sterk seizoen gedraaid en de aandacht zal nu concreter zijn dan de afgelopen transferperiodes...
Dat is een prachtige club man!quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:17 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Wie gaat er nou naar Fiorentina? Zo'n sportieve vooruitgang vind ik het niet
dat was idd een opmerking met een knipoog, maar let op, dembele wordt cashen...quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:32 schreef Gatalin het volgende:
20 miljoen is wel een beetje overdreven voor een spits die het doel niet op gevoel kan vinden, vind je ook niet?
das milaan beste. Mooie stad en lekkere wijven....quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:35 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Dat is een prachtige club man!
Bovendien in een prachtige stad.
Klopt allemaal, maar ik bedoel dat ik ze voetballend niet heel veel hoger inschat dan AZ op dit moment. Niet genoeg om een overstap mee te verantwoorden, dus dan komen we bij dingen als salaris e.d.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:35 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Dat is een prachtige club man!
Bovendien in een prachtige stad.
Fiorentina is gewoon een grotere club, met grotere spelers, een beter salaris en meer fans. AZ lijkt me voetballend op dit moment trouwens inderdaad niet zoveel minder, integendeel.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 22:20 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Klopt allemaal, maar ik bedoel dat ik ze voetballend niet heel veel hoger inschat dan AZ op dit moment. Niet genoeg om een overstap mee te verantwoorden, dus dan komen we bij dingen als salaris e.d.
Pff zelfs Ajax wint op zn sloffen van Fiorentina.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:17 schreef Kriegel het volgende:
[..]
En dat is één.
Wie gaat er nou naar Fiorentina? Zo'n sportieve vooruitgang vind ik het niet, en de competitie past niet bij 'm. Leuk ook hoe bij zo'n spaghettivreter AZ ineens niet meer dan "de Nederlandse club" is, daar spreekt echt waardering uit.
Die kan de druk totaal niet aan, kijk maar naar die strafschop.quote:Op woensdag 20 mei 2009 01:26 schreef Radegast het volgende:
Als Dembélé vertrekt en ze halen Bryan Ruiz er voor terug dan denk ik niet dat AZ er zwakker op zal worden.
Milan mooier vinden van Florencequote:Op dinsdag 19 mei 2009 22:10 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
das milaan beste. Mooie stad en lekkere wijven....
http://www.telegraaf.nl/t(...)prak_met_Ajax__.htmlquote:Arveladze voerde gesprek met Ajax
AMSTERDAM - John van 't Schip en Shota Arveladze zouden bij Ajax Morten Olsen, de mogelijke opvolger van Marco van Basten, moeten assisteren. Arveladze was afgelopen seizoen de rechterhand van Louis van Gaal bij AZ en speelde in het seizoen 1997/98 bij Ajax onder Olsen.
Arveladze voerde reeds een gesprek met Ajax, maar nam nog geen beslissing over zijn toekomst. Hij heeft een één jaar doorlopend contract bij AZ en wil eerst een gesprek met Olsen en de nieuwe man in Alkmaar, Ronald Koeman. De keuze voor Van 't Schip is ingegeven door het feit dat hij de spelersgroep van Ajax al goed kent. Hij was ook de assistent van Van Basten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |