Ik heb niet de illusie dat ik de boel kan opnaaien bij AZ. Daar gaat het me niet om. Maar met deze gang van zaken zou ik absoluut niet blij zijn. Maar jullie maakt het blijkbaar niet uit dat de best denkbare coach zo makkelijk wordt losgelaten terwijl gezegd is dat hij blijft.quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:09 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Pffff, probeer jij de boel ff op te naaien..
Wat is makkelijk? Tuurlijk is het spijtig voor AZ, maar dit is volgens mij de beste optie. Mocht het mis gaan in Duitsland of mocht hij na een aantal jaar weer terug naar Nederland willen, dan is AZ weer een goede optie. Had je hem nu aan zijn contract gehouden, dan ben je hem daarna voor altijd kwijt.quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:15 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Ik heb niet de illusie dat ik de boel kan opnaaien bij AZ. Daar gaat het me niet om. Maar met deze gang van zaken zou ik absoluut niet blij zijn. Maar jullie maakt het blijkbaar niet uit dat de best denkbare coach zo makkelijk wordt losgelaten terwijl gezegd is dat hij blijft.
Dat Bayern maandag Scheringa had gebeld.quote:
Maar waarom dan meerdere malen zeggen dat van Gaal zeker niet vertrekt?quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:20 schreef Gatalin het volgende:
[..]
Wat is makkelijk? Tuurlijk is het spijtig voor AZ, maar dit is volgens mij de beste optie. Mocht het mis gaan in Duitsland of mocht hij na een aantal jaar weer terug naar Nederland willen, dan is AZ weer een goede optie. Had je hem nu aan zijn contract gehouden, dan ben je hem daarna voor altijd kwijt.
Thanksquote:Op donderdag 14 mei 2009 13:21 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dat Bayern maandag Scheringa had gebeld.
Dat ze geen afkoopsom vragen maar een vriendschappelijke wedstrijd en wat samenverwerkingsverbanden.
Van Gaal was vanwege persoonlijke problemen en rancune naar AZ gegaan.
Was het nog steeds eens met de visie en vind het daarom toch jammer om afscheid te nemen.
Als Bayern en AZ er niet uit kwamen vond Louis het niet erg om te blijven.
Had hij dan moeten zeggen: Natuurlijk gaat Van Gaal weg.quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:24 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Maar waarom dan meerdere malen zeggen dat van Gaal zeker niet vertrekt?
quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:24 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Maar waarom dan meerdere malen zeggen dat van Gaal zeker niet vertrekt?
quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:05 schreef Gatalin het volgende:
[..]
Ach, allemaal politiek geneuzel. In de voetballerij moet je niemand op z'n woord vertrouwen.
Hij moet gewoon de waarheid zeggen.quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:26 schreef sjimz het volgende:
[..]
Had hij dan moeten zeggen: Natuurlijk gaat Van Gaal weg.
Daar moet je je niet bij neerleggen vind ik. Scheringa loopt weer uit zijn nek te lullen trouwens...quote:
Welkom in de voetbalwereldquote:Op donderdag 14 mei 2009 13:27 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Hij moet gewoon de waarheid zeggen.
Hallo, die man heeft 4 jaar bij AZ gezeten en zijn woord gehouden. In Nederland kent iedereen m nu, dus qua dat mag er een nieuwe coach komen, die verrassende speelt.quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:15 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Ik heb niet de illusie dat ik de boel kan opnaaien bij AZ. Daar gaat het me niet om. Maar met deze gang van zaken zou ik absoluut niet blij zijn. Maar jullie maakt het blijkbaar niet uit dat de best denkbare coach zo makkelijk wordt losgelaten terwijl gezegd is dat hij blijft.
quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:27 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Hij moet gewoon de waarheid zeggen.
Welkom in de wondere wereld van de voetballerij.quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:03 schreef Cavalier1 het volgende:
Scheringa heeft meerdere malen gezegd dat van Gaal zou blijven. Wat vinden de AZ fans daarvan?
Daar zou ik nog maar niet te zeker van zijn, Van Gaal heeft er wel een handje van om zijn vorige teams mee te nemen naar zijn huidige team.quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:27 schreef fuckbuddy het volgende:
Die Van Gaal is weer echt weer bezig! hahahaha!
Zow die verslaggever is bijdehand zeg....
Afkoopsom is allemaal gelul
Schaars, Romero gaan dus helemaal niet mee etc...
Wat jij vindt, daar zal Scheringa maling aan hebben denk ikquote:Op donderdag 14 mei 2009 13:30 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Ja dat is wel erg makkelijk. Ik vind het niet kunnen.
Verdomme. Dat was 1% van het succesquote:Op donderdag 14 mei 2009 13:32 schreef fuckbuddy het volgende:
Jonker gaat idd mee, ongelofelijk!!!
Hij neemt die analyse gast mee die dus die beelden maakt die spelers kunnen zien! Zonde.....
Keeperstrainer van BM blijft aangesteld
quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:38 schreef fuckbuddy het volgende:
LVG zegt dat hij geen spelers meeneemt....
Brands is nog bezig met een coach. Nederlandse coach absolute voorkeur!
quote:
True, maar goed beter zo dan meteen een Schaars roepen...quote:
Ik denk dat hij het wel hoog opneemt eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:34 schreef sjimz het volgende:
[..]
Wat jij vindt, daar zal Scheringa maling aan hebben denk ik
quote:Van Gaal: 'Je droomt van clubs als Bayern München'
14/05/2009 13:28
Tijdens een persconferentie heeft Louis van Gaal tekst en uitleg gegeven over zijn vertrek bij AZ. De trainer en de club bereikten woensdag met Bayern München een akkoord over een vertrek.
'Wat moet je zeggen als je als trainer AZ verlaat', begon Van Gaal zijn uitleg over zijn vertrek bij de kampioen van de Eredivisie. 'Het is ongelooflijk geweldig dat AZ na vier jaar nog alles wil doen om je te behouden voor de club. Maar het is ook geweldig dat een club als Bayern er alles aan doet om je te halen. Je droomt van clubs als Bayern, ik ben dan ook gelukkig.'
'AZ is een hele mooie club. Ik ben hier gekomen vanwege privé- en zakelijke redenen en uit rancune. Uiteindelijk heeft dat een kampioenschap opgeleverd. Heb toen verzocht om te mogen vertrekken, aangezien de klus was geklaard toen het kampioenschap binnen was. Ik ben blij dat ik op deze wijze zonder afkoopsom naar Bayern Munchen mocht vertrekken.'
'De geschiedenis is bekend', aldus AZ-voorzitter Dirk Scheringa. 'Louis had hier nog een contract tot 2010. Maar wij weten dat hij ons kampioen heeft gemaakt en wij gunnen hem dan ook zijn droomclub. Met pijn in ons hart nemen we afscheid. We hadden het Ferguson-model voor ogen, het liefste wilde wij hem behouden tot 2014. Nogmaals, het is jammer dat Louis weggaat.'
Louis neem je rotzooi meequote:Op donderdag 14 mei 2009 14:08 schreef Gatalin het volgende:
Lul van een vent. Eerst zelf Pelle scouten en hem nu achterlaten.
Ja onder Co ging het nog zo beroerd, gelukkig kwam Van Gaal redding brengen, anders hadden we nu weer in de Jupiler League gespeeld.quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:12 schreef Alulu het volgende:
Ondankbaar hier zeg. Zonder Louis zou men in Alkmaar nog voor de intertoto cup strijden.
Provinciaaltjes die opeens de grote man uithangen na een keertje kampioen te zijn geworden.
Ow nou de Ajacied spreekt, 10 tegen 1 dat jij niet in Amsterdam woont pannenkoek.quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:12 schreef Alulu het volgende:
Ondankbaar hier zeg. Zonder Louis zou men in Alkmaar nog voor de intertoto cup strijden.
Provinciaaltjes die opeens de grote man uithangen na een keertje kampioen te zijn geworden.
Co deed het geweldig, maar werd geen kampioen. En alleen prijzen tellen natuurlijk.quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:16 schreef Gatalin het volgende:
[..]
Ja onder Co ging het nog zo beroerd, gelukkig kwam Van Gaal redding brengen, anders hadden we nu weer in de Jupiler League gespeeld.
Verder zie ik hier louter positieve reacties, dus waar je nu om komt huilen?
Doe eens quoten dan, want ik zie dat niet.quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:21 schreef Alulu het volgende:
[..]
Co deed het geweldig, maar werd geen kampioen. En alleen prijzen tellen natuurlijk.
Als je iets verder naar boven kijkt zie je dat een aantal omhoog gevallen AZ-ers Louis wat verwijten.
blablabla... 1995 blablabla.... Johan Cruijff blabla.... wereldbeker.... blablaquote:Op donderdag 14 mei 2009 14:21 schreef Alulu het volgende:
[..]
Co deed het geweldig, maar werd geen kampioen. En alleen prijzen tellen natuurlijk.
Als je iets verder naar boven kijkt zie je dat een aantal omhoog gevallen AZ-ers Louis wat verwijten.
Dat snorretje is echt briljantquote:Op donderdag 14 mei 2009 14:11 schreef fuckbuddy het volgende:
[ afbeelding ]
De ballen vrind, succes bij Bayern en de deur staat altijd open in Alkmaar
wat een proleet ook eigenlijk met die ketting zoquote:Op donderdag 14 mei 2009 14:11 schreef fuckbuddy het volgende:
[ afbeelding ]
Die ketting met 'Louis'...quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:11 schreef fuckbuddy het volgende:
[ afbeelding ]
quote:AZ maakt haast met opvolging
Door MARCEL VAN DER KRAAN
ALKMAAR - AZ wil bij voorkeur een Nederlandse toptrainer en geen buitenlander aantrekken als opvolger van Louis van Gaal. Technisch directeur Marcel Brands zegt dat de nieuwe coach geen 'type Van Gaal' hoeft te zijn. Maar hij moet wel klasse en niveau uitstralen. ,,Een toptrainer dus,'' zegt Brands. ,,Iedereen kent de cultuur van AZ, daarbij zoeken we het liefst Nederlandse of Nederlands sprekende spelers en coaches.''
Als het aan Brands ligt wordt de vacature Van Gaal ook zo snel mogelijk ingevuld. AZ begint op 12 juni al met trainen en dan moet de nieuwe man voor de groep staan. In de ogen van Brands is het ondenkbaar dat de assistenten aan de slag gaan met de spelersgroep en dat de nog aan te stellen hoofdtrainer pas later instroomt.
Om die reden zijn met Co Adriaanse geen vervolgafspraken gemaakt om later bij AZ in dienst te kunnen treden. ,,Co kunnen we vergeten, die is nu van de lijst. We hebben hem als eerste gepolst,'' zegt Brands. Martin Jol is eveneens niet in beeld. ,,Die heeft misschien geen prijs gewonnen, maar hij draait wel een superseizoen bij HSV.''
In Griekenland is opwinding ontstaan bij Panathinaikos, waar Henk ten Cate werkt en mogelijk de vrijheid krijgt om ondanks een doorlopend contract van club te wisselen als hij zich niet weet te plaatsen voor de Champions League. Ten Cate beantwoordt aan het profiel van een topcoach, die bij grote clubs - Barcelona, Ajax, Chelsea - heeft getraind en Champions League-ervaring heeft. Griekse media melden al dat de Nederlander Panathinaikos vervroegd gaat verlaten.
Marcel Brands erkent dat er van de Nederlandse 'toptrainers' niet zo heel veel beschikbaar zijn. Ze liggen vast bij buitenlandse clubs of hebben geen trek om terug te keren naar de eredivisie. ,,Een trainer vinden is de moeilijkste klus. Je kunt hem niet scouten, zoals bij een speler. Je moet afgaan op gesprekken met anderen, je kunt kijken naar de clubs die iemand heeft gehad en je kunt naar zijn resultaten kijken. Maar dan nog bieden die geen zekerheid voor de toekomst,'' aldus Brands.
Bij het afscheid van zijn club laat Louis van Gaal ('Ik kom op mijn eerste vakantiedag gewoon naar AZ') weten dat hij zich niet meer heeft bemoeid met het vinden van een opvolger en dat hij daar ook geen advies voor wil geven. Begin deze week voerde Van Gaal nog wel evaluatiegesprekken met spelers van AZ en gaf hij die spelers ook raad ten aanzien van hun toekomst. Van Gaal: ,,Het is logisch dat ik die evaluatiegesprekken met de spelers, samen met Marcel Brands, nog wel heb gedaan. Want ik heb het hele jaar met hen gewerkt en ken hen het beste.''
De sfeer waarin Van Gaal op de donderdagmiddag de deuren van het AZ-stadion voor de laatste keer achter zich dichttrekt, is er een van emoties en warme gevoelens. De trainer spreekt over een 'familie' die hij achterlaat. Dirk Scheringa roept er meteen achteraan dat Louis altijd mag terugkeren (in wat voor rol dan ook) en dat hij eeuwig ambassadeur van AZ blijft.
Ze vliegen elkaar nog net niet huilend in de armen achter een tafel vol microfoons. Dat heel Nederland de afgelopen week de indruk kreeg dat de voorzitter van AZ boos op Bayern was en zijn trainer onder geen beding zou laten gaan, is allemaal de schuld van de pers. Scheringa gunt het Van Gaal meer dan ooit en heeft nooit een afkoopsom willen vragen, beweert hij.
Het is de wereld op zijn kop in Alkmaar. Maandagavond kreeg Scheringa een telefoontje van Bayern-voorzitter Karl-Heinz Rummenigge en 48 uur later was er een vrijgave voor Van Gaal. Met het vriendschappelijke duel als tegenprestatie is Scheringa blij. ,,En met de samenwerking met Bayern ook. Wat we precies gaan doen? Bayern kan nog wat leren van AZ en wij ook van Bayern. Bayern is wezen kijken bij Manchester United voor de merchandising. Die kennis krijgen wij nu ook. ''
Op de vraag van de Duitse tv-reporter dat het toch opmerkelijk is dat Scheringa Van Gaal bij de beste tien trainers ter wereld schaart en dan geen afkoopsom verlangt als Bayern komt shoppen, antwoordt de preses dat AZ altijd anders is dan andere clubs. ,,Louis heeft AZ op de kaart van Europa gezet. Ik heb veel respect voor hem en gunde hem zijn droomclub. Maar als we een afkoopsom hadden gevraagd, hadden we die gekregen, hoor.''
Van Gaal: ,,En als Dirk me aan mijn contract had gehouden, was ik gebleven. Met plezier. Echt!''
Hoe vond je Henk ten Cate als trainer van Ajax?quote:Op donderdag 14 mei 2009 23:40 schreef Doopy-X- het volgende:
Benieuwd met welke nieuwe beste vriend Dirkie nu de "Tsjempions Lieke" ingaat
Euuhhh, deed waardeloze aankopen, haalde de Champions League niet tegen wat betonvlechters uit Praag en vertrok naar eenquote:Op donderdag 14 mei 2009 23:41 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Hoe vond je Henk ten Cate als trainer van Ajax?
quote:Van Gaal krabbelt terug over gedane belofte
Geschreven op zondag, 17 mei om 11:18, Voetbalzone
De keiharde garantie dat er geen spelers van AZ met Louis van Gaal meeverhuizen naar zijn nieuwe werkgever Bayern München, blijkt zeker niet waterdicht. "In principe doe ik het niet", vertelt Van Gaal aan RTV Noord-Holland. "Maar als er geboden wordt op spelers van AZ, dan zou het kunnen zijn dat ik me daarin meng."
Duitse media brachten Sergio Romero en Stijn Schaars in verband met een overstap naar der Rekordmeister, maar beide AZ-spelers zullen volgens voorzitter Dirk Scheringa niet met Van Gaal worden herenigd in München. "De enige die met Louis meegaat zijn video-analist Max Reckers en inspanningsfysioloog Jos van Dijk."
"Karl-Heinz Rummenigge (voorzitter Bayern, red.) heeft ook laten weten dat er geen spelers meegaan", verzekerde Scheringa afgelopen week. Van Gaal krabbelt enigszins terug. "Het zal niet zo zijn dat ik de eerste zal zijn die op spelers biedt. Dat vind ik niet op zijn plaats." Op dit moment is een transfer van Romero en/of Schaars niet aan de orde. "Op dit moment zeker niet. Ik zal zeker niet de lont in het kruitvat stoppen."
Volgens Scheringa zou Rummenigge op het digitale thuis van de Duitse topclub aankondigen geen spelers van AZ aan te trekken. Dat bericht is nog steeds niet verschenen. Van Gaal neemt Andries Jonker mee naar München. De technisch directeur van Willem II wordt zijn assistent. De twee werkten eerder samen bij Barcelona.
de keeper van BM heeft bijgetekend dus die problemen zijn opgelost. Dus dat betekend dat mocht een Romero gaan dat ie op de bank moet zitten...quote:Op zondag 17 mei 2009 12:16 schreef Genius-F het volgende:
Gezien de keepersproblematiek in München is Romero echt niet zo'n rare gedachte.
Tijd zat valt op zich wel mee. 12 juni begint de voorbereiding al weer en spelers willen weten waar ze aan toe zijn. Tenzij hij op aanspraak van de spelers is aangesteld is het waarschijnlijk nu wel bye bye zwaai zwaai naar onze beste spelers gok ik zo.quote:Op zondag 17 mei 2009 17:53 schreef Kriegel het volgende:
Ze hadden nog zoveel trainers kunnen vragen, tijd zat, waarom kiezen ze nu al voor Koeman? Die vent moet godbetert je laatste optie zijn!
Wij hebben ten minste al weer een trainerquote:Op zondag 17 mei 2009 17:59 schreef Wooldoor het volgende:
Heeft Az Ajax gelukkig afgetroef zullen ze denken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kapotmaken is ook makenquote:Op zondag 17 mei 2009 18:01 schreef venomsnake het volgende:
Tja, er zijn niet zoveel trainers beschikbaar, dus zo gek is de keus niet als je op korte termijn resultaat wilt.
Maar dit lijkt me niet de trainer die jaren zal blijven op wat op te bouwen, zoals Scheringa graag wilde.
1 of maximaal 2 jaar houden, anders breekt ie de boel zo weer af.
http://www.az.nl/index.php?id=27&newsid=231270&folderid=222quote:Ronald Koeman nieuwe hoofdtrainer AZ
17 mei 2009
ALKMAAR- Ronald Koeman is de nieuwe hoofdtrainer van AZ. Directie en bestuur van de Alkmaarders kwamen zondag een dienstverband van twee jaar overeen met de 46-jarige Zaankanter.
De oud-voetballer van FC Groningen, Ajax, PSV, FC Barcelona, Feyenoord en het Nederlands elftal begon zijn trainerscarrière als assistent van Guus Hiddink bij Oranje. Als trainer van Ajax werd Koeman tweemaal kampioen van Nederland, won hij de KNVB beker en de Johan Cruijff Schaal. Met PSV slaagde hij er eveneens in beslag te leggen op de landstitel. In dienst van Benfica won Koeman de Portugese Supercup en met Valencia de Copa del Rey. Zowel met Ajax, PSV als Benfica behaalde hij tevens goede resultaten in de Champions League.
Presentatie
Koeman wordt maandag om 16:00 uur in het DSB Stadion aan de pers gepresenteerd.
Log in met je MijnAZ account om dit artikel aan je favorieten toe te voegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |