quote:Op donderdag 7 mei 2009 23:01 schreef Geqxon het volgende:
Andere cilinder + kop en carburateur is de snelste manier om hard te gaan.
Druppeltje olie / Stuurpin = gebogenquote:Op zaterdag 9 mei 2009 17:22 schreef Juicyhil het volgende:
Ok.
Tof.
Jullie weten het vast wel.
Ik heb dus een brommerongeluk een tijdje terug gehad. Nu heb ik die brommer dus terug nadat er naar is gekeken door een schadeexpert en krijg daarvan geld.
Nu ben ik vannochtend even een klein stukje ermee wezen rijden en merk dat m`n stuur nogal moeilijk recht te houden is en stuurt vrij stug. Weten jullie misschien zo wat er aan de hand is?
Heb je geen schaderapport van de expert gekregen?quote:Op zaterdag 9 mei 2009 17:22 schreef Juicyhil het volgende:
Ok.
Tof.
Jullie weten het vast wel.
Ik heb dus een brommerongeluk een tijdje terug gehad. Nu heb ik die brommer dus terug nadat er naar is gekeken door een schadeexpert en krijg daarvan geld.
Nu ben ik vannochtend even een klein stukje ermee wezen rijden en merk dat m`n stuur nogal moeilijk recht te houden is en stuurt vrij stug. Weten jullie misschien zo wat er aan de hand is?
Nee, alleen een brief dat het geld is overgemaakt.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 17:27 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Heb je geen schaderapport van de expert gekregen?
Ga ik in elk geval ff olie proberenquote:
Ga daar dan eens achteraan, nu weet je niet of je frame of vork krom is.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 17:30 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Nee, alleen een brief dat het geld is overgemaakt.
Zegt niets, als het je luchtschroef is gebeurd dat ookquote:Op maandag 11 mei 2009 18:46 schreef GuitarJJ het volgende:
Als hij stationair loopt en ik draai eraan, verandert mijn toerental. Tja..:p
Als het goed is moet er toch ook een soort van veertje om je stationair schroef zitten? Dat is bij mij in ieder geval wel zo?quote:Op maandag 11 mei 2009 21:01 schreef fs180 het volgende:
[..]
Zegt niets, als het je luchtschroef is gebeurd dat ook
Hoeveel heb je er al mee gereden?quote:Op maandag 11 mei 2009 21:42 schreef Nashje het volgende:
Kan het ook liggen aan de balhoofd lagers, ofzoiets.
Al ruim 3 jaarquote:
Jaquote:Op maandag 11 mei 2009 21:42 schreef Nashje het volgende:
Kan het ook liggen aan de balhoofd lagers, ofzoiets.
Is dat gevaarlijk? Moet er nog 2 dagen mee rijden, en dan heb ik pas tijd om 'm naar de maker te brengen. Niet dat er ergens onderweg m'n stuur afvliegt en ik met de ambulance naar eerste hulp mag worden gebracht.quote:
Las ergens anders dat er om beide schroeven een veertje moest zitten (stationair- en luchtregelschroef)quote:Op maandag 11 mei 2009 21:03 schreef Dark_Killah het volgende:
[..]
Als het goed is moet er toch ook een soort van veertje om je stationair schroef zitten? Dat is bij mij in ieder geval wel zo?
De jeugd van tegenwoordig. Als er met mijn brom iets mis is rij ik er nog geen meter mee...quote:Op dinsdag 12 mei 2009 09:50 schreef Nashje het volgende:
[..]
Is dat gevaarlijk? Moet er nog 2 dagen mee rijden, en dan heb ik pas tijd om 'm naar de maker te brengen. Niet dat er ergens onderweg m'n stuur afvliegt en ik met de ambulance naar eerste hulp mag worden gebracht.
als je lagers echt gaar zijn blokkeren ze gewoon en wordt het een enkeltje ziekenhuisquote:Op dinsdag 12 mei 2009 09:50 schreef Nashje het volgende:
[..]
Is dat gevaarlijk? Moet er nog 2 dagen mee rijden, en dan heb ik pas tijd om 'm naar de maker te brengen. Niet dat er ergens onderweg m'n stuur afvliegt en ik met de ambulance naar eerste hulp mag worden gebracht.
komt omdat ze de bromfiets op moeten waarderen naar een echt voertuig, en niet een opgevoerde fiets, misschien dat mensen opeens wel verantwoordelijk worden. head meets concrete at 30kmu =quote:Op dinsdag 12 mei 2009 14:30 schreef Geqxon het volgende:
[..]
De jeugd van tegenwoordig. Als er met mijn brom iets mis is rij ik er nog geen meter mee...
Echt? Damn. Nog 2 ritjes in ieder geval. Wordt rustig rijden. Kan nu niks anders.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 19:22 schreef fs180 het volgende:
[..]
als je lagers echt gaar zijn blokkeren ze gewoon en wordt het een enkeltje ziekenhuis
Trein of bus? Fiets?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 19:34 schreef Nashje het volgende:
[..]
Echt? Damn. Nog 2 ritjes in ieder geval. Wordt rustig rijden. Kan nu niks anders.
Jij snapt het, ik respecteer mijn voertuig. Zelfs mijn omafiets hou ik in topconditie.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 19:23 schreef fs180 het volgende:
[..]
komt omdat ze de bromfiets op moeten waarderen naar een echt voertuig, en niet een opgevoerde fiets, misschien dat mensen opeens wel verantwoordelijk worden. head meets concrete at 30kmu =
Ik moet elke dag naar m'n stage. Ben nu bij mijn vriendin en ga morgen vanuit stage weer naar huis. Fiets is dus geen optie. Dorp waar m'n vriendin woont rijden geen bussenquote:
Hij hoeft niet gepoetst tot concours staat zijn, maar hij moet wel veilig zijn. Dat bedoel ik met respect voor het voertuig.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 20:46 schreef fs180 het volgende:
Ik respecteer hem helemaal niet, maar hoe lelijk of gebeund hij ook is, het gaat wel om je eigen veiligheid en als ik het niet vertrouw stap ik er niet op.
Binnenkort komt er hier een tweede Dax bij, ik ken het gevoel.quote:Op woensdag 13 mei 2009 02:40 schreef PallominnoX het volgende:
Ik heb binnenkort misschien weer een TZR
Leuk vervoer blijft het toch, ondanks een auto.
En inderdaad, pas rijden als het ding ook zelfstandig kan stoppen en diegene die stuurt jij bent, en niet het torderen van je lagerschalen
..hoewel het dat wel spannend houd, mijn achterwiellagers zijn er een keer uitgeknald met 90+, word je niet vrolijk van.
2is niks, nummer 1 is idd stationairschroefquote:Op maandag 11 mei 2009 18:39 schreef GuitarJJ het volgende:
Ben ik nou gek of heeft mijn brommer geen luchtregelschroef?![]()
Foto van zijkant carb:
[ afbeelding ]
Nummertje 1 is de stationairschroef, 2?
Ben nieuw hier trouwens![]()
Heb een Honda NSR uit 1992, rijd niet super snel (langzaam, 60 km/h). Heb alleen zelf weinig brommerkennis dus kan er niet zo veel aan sleutelen.
Moet hem altijd met choke starten, dus dacht dat hij teveel lucht kreeg.
Waarschijnlijk heb je nu een startonderbreking die "aan" staat.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 14:09 schreef Dark_Killah het volgende:
Even een kort vraagje: Er zijn wat kabeltjes van mn stuur afgetrokken van de week, tegelijkertijd is m'n massa-draad uit mn bobine gebroken. Die heb ik toen gefixt, maar zou het kunnen dat mn scooter niet meer start omdat er nu heel wat losse draadjes in mn voorkap zitten? Heb er geen accu in zitten, alleen een kickstart. Er loopt namelijk wel stroom naar de bobine.
ja dus?quote:Op maandag 18 mei 2009 17:55 schreef fs180 het volgende:
Een rijbewijs of identificatie + uitreksel
Ik denk dat het een 'Ja dus' was, en niet een "Ja, dusquote:Op maandag 18 mei 2009 18:36 schreef fs180 het volgende:
dat is het antwoord op je vraag
Gefeliquote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:17 schreef denkjedat het volgende:
oke bedankt fs180
ff nieuwsflash:
brommer rijbewijs gehaald .
ik had maar 2 fout!
Op de aanhangwagen staanquote:
Je bent toch niet overgestapt op die ondingen?quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:05 schreef oshiro het volgende:
Als iemand toevallig een accukap voor een Yamaha Neos van 2005 op de A20 tussen Nieuwerkerk aan den IJssel en Moordrecht ziet liggen, stuur me ff een mailtje wil je.
Nee johquote:Op woensdag 20 mei 2009 15:13 schreef fs180 het volgende:
[..]
Je bent toch niet overgestapt op die ondingen?
Wat kost een rijbewijs tegenwoordig? Dus examen doen + bewijs ophalen.. xDquote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:17 schreef denkjedat het volgende:
oke bedankt fs180
ff nieuwsflash:
brommer rijbewijs gehaald .
ik had maar 2 fout!
Tientje of zes.quote:Op woensdag 20 mei 2009 16:57 schreef yeahmen het volgende:
[..]
Wat kost een rijbewijs tegenwoordig? Dus examen doen + bewijs ophalen.. xD
Dan ben je wel erg goedkoop uitquote:
Wat zijn ze dan van plan? Dat praktijk examen ofzoquote:Op woensdag 20 mei 2009 17:20 schreef yosander het volgende:
[..]
Dan ben je wel erg goedkoop uit.
Was zelf net geen honderd euro kwijt. Maar nog steeds beter dan wat ze volgend jaar van plan zijn.
Ja, volgens mij staat het nu vast met ingang van 2010.quote:Op woensdag 20 mei 2009 17:32 schreef nijnja het volgende:
[..]
Wat zijn ze dan van plan? Dat praktijk examen ofzo?
Zak 1 keer en je bent evenveel kwijt voor een rijbewijsquote:Op woensdag 20 mei 2009 17:34 schreef yosander het volgende:
[..]
Ja, volgens mij staat het nu vast met ingang van 2010.
Gaat rond de vierhonderd euro kosten...
Ik was 30 euro in totaal kwijt. Kon hem gelijk meenemen en naar huis rijden.quote:Op woensdag 20 mei 2009 17:20 schreef yosander het volgende:
[..]
Dan ben je wel erg goedkoop uit.
Was zelf net geen honderd euro kwijt. Maar nog steeds beter dan wat ze volgend jaar van plan zijn.
Hoelang geleden?:)quote:Op woensdag 20 mei 2009 18:40 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik was 30 euro in totaal kwijt. Kon hem gelijk meenemen en naar huis rijden.
2004.quote:
Ja, toen kreeg je meteen bij het CBR je bromfietscertificaat meequote:Op woensdag 20 mei 2009 18:40 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik was 30 euro in totaal kwijt. Kon hem gelijk meenemen en naar huis rijden.
Dat is met de velghelftjes gelukkig retesimpel.quote:Op woensdag 20 mei 2009 20:55 schreef remmertjuh het volgende:
Mijn brommert
[ afbeelding ]
loopt 65 en zuipt echt niks, moet alleen mijn band plakken:')
(ja plakken ja, niks tubeless)
Ja, sommige alarmsystemen met afstandsbediening kunnen dat.quote:Op zondag 24 mei 2009 22:20 schreef cvboer het volgende:
Bestaan er ook apparaten om de ontsteking van brommers/scooters op afstand lam te leggen?
Waarom komt nu het zinnetje 'Hinderen van ambtenaar in functie' naar boven drijvenquote:Op zondag 24 mei 2009 22:20 schreef cvboer het volgende:
Bestaan er ook apparaten om de ontsteking van brommers/scooters op afstand lam te leggen?
tomos a3quote:Op dinsdag 26 mei 2009 01:22 schreef SinofEnvy het volgende:
Hoi.Ik ben echt compleet een leek wat betreft brommers/scooters/enz... Heb er dan ook geen gekocht toen ik 16 werd etc etc. Maar ga binnekort voor m'n rijbewijs en wil toch wel naast een auto nog iets van een snorfiets/brommertje met blauw nummerbord. Nu is mijn vraag aan jullie... wat is aan te raden? Ik zoek iets wat er ook wel redelijk uit ziet als een brommertje (Tomosje/Fox, iets in die trend) en niet als een scooter. Een Zip ofzo zit er dus niet in.
Maar wat is verder qua onderhoud, verbruik etc etc een beetje degelijk?
Ik zelf haalde een krappe 1 op 40 met een ouwe A35. Een beetje Honda doet al snel 1 op 85 als je zuinig doet.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:51 schreef SinofEnvy het volgende:
Hmm. Zat zelf inderdaad ook zoals ik eerder al zei naar Tomos te kijken (denk er wel aan een nieuwe te kopen, niet tweedehands). Quadro met elektrische start lijkt me wel wat. Iemand enig idee of die zuinig is?
eenschquote:Op dinsdag 26 mei 2009 22:49 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Sterker nog, ik vind kicken fijner dan e-start. E-start maakt zo'n jankgeluid.
Klopt. En dan had je dus net zo goed een kick-only model kunnen nemen.quote:
Waarschijnlijk vanwege het feit dat ik ook bij de politie werkquote:Op maandag 25 mei 2009 00:07 schreef fs180 het volgende:
[..]
Waarom komt nu het zinnetje 'Hinderen van ambtenaar in functie' naar boven drijven
Kom maar eens langs om de XT500 van mn pa aan te kickenquote:Op woensdag 27 mei 2009 00:23 schreef Geqxon het volgende:
Zo simpel is kicken nou.
Ik kan die kawa 250 viertakt ook met moeite aan krijgen. Speciaal goed gaan staan, laarzen aan omdat je anders je poot breekt, krukas goed zetten en dan een enorme trap geven.quote:Op woensdag 27 mei 2009 00:27 schreef fs180 het volgende:
Men, die heeft evenveel compressie als mijn brommert, nou misschien zelfs minder..
Ktm van een vriend trap je niet zomaar aan, als ie terugslaat doet het pijn
Dikke mono scheelt een hoop ja!quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:42 schreef Gibeon het volgende:
[..]
Kom maar eens langs om de XT500 van mn pa aan te kickenZonder je been te breken natuurlijk.
Wat voor brommert had jij ook al weer ?quote:Op woensdag 27 mei 2009 00:23 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Klopt. En dan had je dus net zo goed een kick-only model kunnen nemen.
Zo simpel is kicken nou.
Al moet ik zeggen, mijn 110 kicken is wel kut. Al twee keer mijn knie vol tegen het stuur gekregen, en het trapt me toch godvergeten zwaar.
Dax jwt.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:45 schreef remmertjuh het volgende:
[..]
Wat voor brommert had jij ook al weer ?
Je moet het alleen wel een beetje pimpen. 10" eronder, andere achterbrug, backstepkit, zwaar motorblok.quote:
Eerst andere schokbrekers, de standaard dempen voor geen meter.quote:Op zondag 7 juni 2009 15:58 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Je moet het alleen wel een beetje pimpen. 10" eronder, andere achterbrug, backstepkit, zwaar motorblok.
Een wat? Hoe ziet dat eruit?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 16:50 schreef fathank het volgende:
Ik heb sinds eergister ook een brommer. Ook al ben ik eigenlijk veel te oud voor dit subforum
. Heb een citta gekocht
. Lekker cruisen in de zomer jeweet.
Dan zitten je stepjes wat hoger en wat verder naar achteren. Is fijn als je een laag stuur hebt en je lekker gaat racen.quote:Op maandag 8 juni 2009 13:11 schreef remmertjuh het volgende:
He gexcon, wat houd zo een backstep kit eigenlijk in ?
Koop een begrenzer en zorg dat hij met begrenzer 60 loopt, waarschijnlijk merken ze niet eens dat je een begrenzer hebt !quote:Op maandag 8 juni 2009 22:29 schreef yosander het volgende:
Pfff, vandaag voor de tweede keer in 3 weken tijd op de rollerbank.
't Was weer dezelfde mororagent die mij aanhield.
Stond zoals de vorige keer gewoon voor het stoplicht, motoragent rijdt mij tegemoet, kijk in de spiegels en ja hoor; gaat keren.
Weer half Zwolle doorrijden naar de rollerbank, hij herkende me wel weer meteen.
Liep nu 66 km/h, de vorige keer 69 (beide met correctie).
Nu gelukkig een waarschuwing i.p.v. 40 euro boete!
Denk het maar ook, want als hij me nu nog een keer tegenkomt met deze snelheid "dan naait hij me met alles" (zijn woordenquote:Op maandag 8 juni 2009 22:31 schreef remmertjuh het volgende:
[..]
Koop een begrenzer en zorg dat hij met begrenzer 60 loopt, waarschijnlijk merken ze niet eens dat je een begrenzer hebt !
Waar wil hij je mee naaien dan, verder is er toch niks mis me je brom?quote:Op maandag 8 juni 2009 22:40 schreef yosander het volgende:
[..]
Denk het maar ook, want als hij me nu nog een keer tegenkomt met deze snelheid "dan naait hij me met alles" (zijn woorden).
Maar is het niet zo dat als ze die wel vinden, je een boete krijgt van 250 euro...?
Ja dat vond ik ook al vaag.quote:Op maandag 8 juni 2009 22:42 schreef remmertjuh het volgende:
[..]
Waar wil hij je mee naaien dan, verder is er toch niks mis me je brom?
33 euro examenquote:Op woensdag 20 mei 2009 16:57 schreef yeahmen het volgende:
[..]
Wat kost een rijbewijs tegenwoordig? Dus examen doen + bewijs ophalen.. xD
Je bent nooit te oud om brommer te rijdenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 20:55 schreef CrssY het volgende:
[..]
33 euro examen
49 rijbewijs afhalen
Donderdag mag ik em ophalen bij het gemeentehuisIk ben 19
![]()
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 22:23 schreef remmertjuh het volgende:
[..]
Je bent nooit te oud om brommer te rijden
Twee vrienden van me, die ook in VWO4 zitten, rijden allebei rond op een Senda DRD Racing '08.quote:Op donderdag 18 juni 2009 15:59 schreef Issje het volgende:
zijn hier mensen van vwo die op derbi's rond scheuren?
45 min werk en vieze handen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 16:34 schreef denkjedat het volgende:
klote zooi band lek van mn tomos en binnenband naar de klote
hoeveel zal dit ongeveer kosten?
en ketting iets te slap
quote:Op donderdag 18 juni 2009 16:34 schreef denkjedat het volgende:
klote zooi band lek van mn tomos en binnenband naar de klote
hoeveel zal dit ongeveer kosten?
en ketting iets te slap
Het is maar een Tomos hoor.quote:Op donderdag 18 juni 2009 23:32 schreef Issje het volgende:
[..]
koop via marktplaats een 2ehands wiel.
anders kost het je 3x zoveel
Laat me raden:quote:Op vrijdag 19 juni 2009 00:34 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Het is maar een Tomos hoor.
* Geqxon heeft recentelijk 200 euro uitgegeven aan nieuwe velgen en banden.
Da's ook niksquote:Op vrijdag 19 juni 2009 00:34 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Het is maar een Tomos hoor.
* Geqxon heeft recentelijk 200 euro uitgegeven aan nieuwe velgen en banden.
10" 3.0J en 3.5J alu velgjes op originele naven, Michelin S1 110 / 90 voor en 130 / 70 achter. Zit er echt gruwelijk breed uit, en alles past nog maar net. Met name met de alu velgen gaat het insmijten van de brommer een stuk beter.quote:
Erger nog! Die voorvork is een of ander Spaans dingquote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:30 schreef fs180 het volgende:
Ga je nou gare italiaanse rommel op een jap zetten!?
Dan gooi ik er een nieuwe onder. Elke 20.000 kilometer 300 euro voor een nieuw blok is goedkoper dan elke 40.000 kilometer je Honda blok voor 700 euro laten reviseren.quote:
Ik denk dat ie eerder KNAK zegt met de originele vorkquote:Op vrijdag 19 juni 2009 16:29 schreef fs180 het volgende:
Let je wel op dat ie niet KNAK zegt tijdens remmen?
Dat hoef je de meesten hier nietquote:Op donderdag 25 juni 2009 00:49 schreef EchteGooischeSchooier het volgende:
Hey, ben nieuw op dit forum, ik rijd zelf op dit moment een Aerox() Had eerst een RS maar die begon op te raken en had geen zin om er NOG meer tijd in te gaan steken ( heb hem voor 400 als schade ding gekocht en helemaal opgeknapt) Ook heb in in de schuur een Zip SP2000 Staan nouja liggen dan, word een sprinter. Blok etc heb ik al liggen, frame heb ik net gespoten.
Als iemand problemen heeft met zn scooter PM me dan gerust want over scooters & brommers hoef je me niks te vertellen.![]()
Ik vond mn RS ook strakker dan een Aerox en ik kende dat ding van binnen en buiten. Hij ging van 4 kratten vol zooi naar een monster op 2 wielen. Met mn RS kreeg ik het voor elkaar om 115 Kmpu op de Dynojet te krijgen met de standaart cilinder.quote:Op donderdag 25 juni 2009 14:33 schreef oshiro het volgende:
Dat hoef je de meesten hier niet.
RS is cooler dan Aerox imho trouwens. Ookal is die Aerox watergekoeld (of is die RS ook watergekoeld?in dat geval, laat even wat horen als je nog zooi hebt liggen
) en heeft ie een schijfje achter.
Ben zelf meer van Zundapps en crossmotoren trouwens, en een beetje van die all-road dingen. Ben nu een Honda NX250 aan het verbouwen.
Meh, vind een scooter nooit lekker rijden, je hebt niks om je knieën tegen te klemmen waardoor je niet volledig 1 bent met je voertuig. Sturen met je knieën kan niet echtquote:Op donderdag 25 juni 2009 16:04 schreef EchteGooischeSchooier het volgende:
[..]
Ik vond mn RS ook strakker dan een Aerox en ik kende dat ding van binnen en buiten. Hij ging van 4 kratten vol zooi naar een monster op 2 wielen. Met mn RS kreeg ik het voor elkaar om 115 Kmpu op de Dynojet te krijgen met de standaart cilinder.![]()
Hij is watergekoeld en had een schijf achter.
[ afbeelding ]
Hij begon alleen op te raken ik merke dat hij steeds brakker reed. Geen zin om er nog veel tijd in te steken, en ik vond het wel tijd voor wat nieuws. Ik heb heel vaak op een Aerox van een vriend van mij gereden en ze liggen echt gruwelijk op de weg. Dus ik vond het tijd dat ik er maar eentje ging kopen.
Maar ik heb hem nu een maand en vind het alweer tijd dat ik iets anders ga halen want 2 weken na dat ik hem had reden er in ons dorp er een stuk of 6 rond.Ik zit nu te denken aan een Runner of een DNA of iets in die richting.
So truequote:Op donderdag 25 juni 2009 16:24 schreef oshiro het volgende:
[..]
Meh, vind een scooter nooit lekker rijden, je hebt niks om je knieën tegen te klemmen waardoor je niet volledig 1 bent met je voertuig. Sturen met je knieën kan niet echt![]()
quote:Op donderdag 25 juni 2009 22:44 schreef remmertjuh het volgende:
[..]
Mensen Mongolen die dronken op de brommer gaan zitten
Wat, hoezoquote:
Zeker waar, helemaal gelijk, maar ik las het alsof hij erop gereden had en dat het toen is gebeurd.quote:Op donderdag 25 juni 2009 23:59 schreef fs180 het volgende:
Misschien liep hij wel dronken langs zijn brommer in de schuur en bleef toen hangen aan de kabel, waarna deze afbrak.
Eerst het volledige verhaal weten eer je conclusies gaat trekken kinderen!
Lees mn blog dan eens, ben een Zundapp 80cc racer aan t makenquote:Op donderdag 25 juni 2009 14:33 schreef oshiro het volgende:
Ben zelf meer van Zundapps en crossmotoren trouwens
Dan ben je niet helemaal lekker zegquote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:07 schreef remmertjuh het volgende:
[..]
Ja Fathank gebruikt zijn citta om ladderzat naar huis te rijden, de mongool!
Moet ik mij nu aangesproken voelenquote:Op zaterdag 27 juni 2009 02:26 schreef fs180 het volgende:
hoi
owja, sander lullo, we moeten eens daten voor een joint
En nee dankje.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 02:01 schreef no1uknow het volgende:
neuken?
Wil ik ook nog gaan halen voordat het onbetaaldbaar is, hoeveel was je ongeveer kwijt voor het hele gebeuren?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 02:31 schreef denkjedat het volgende:
ik heb trouwens mijn trekker rijbewijs gehaald![]()
bollen rijden ftw
Ja is goed maar aankomende tijd zit ik volgeboekt.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 02:26 schreef fs180 het volgende:
hoi
owja, sander lullo, we moeten eens daten voor een joint
Je mag best meedoen hoor, moet je wel naar Zoetermeer komen.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 08:27 schreef yosander het volgende:
[..]
Moet ik mij nu aangesproken voelen?
125 euro heb ik het thuis laten afnemen theorie en praktijkquote:Op zaterdag 27 juni 2009 11:22 schreef EchteGooischeSchooier het volgende:
[..]
Wil ik ook nog gaan halen voordat het onbetaaldbaar is, hoeveel was je ongeveer kwijt voor het hele gebeuren?
EDIT:Gefeliciteerd![]()
KS80 thermosyphon op je 529 GTS50?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 21:02 schreef Gibeon het volgende:
[..]
Lees mn blog dan eens, ben een Zundapp 80cc racer aan t makenwww.gibeon.info
Als ik geld hebquote:
Die snorfiets van jou loopt 50 las ik in je andere topic?, dat is toch wel iets anders als 25quote:Op zondag 28 juni 2009 14:08 schreef fathank het volgende:
Al die moraalridders die lopen te zeuren dat ik dronken op de citta stap. Ik fiets bijna nog harder
.
Die decompressiehendel ga'k toch niet fixen, start en stopt prima zonder.
Wat denk je, dat ik volgas naar huis knal? Voordat ie uberhaupt opgewarmd is ben ik al bijna thuis. Maar inderdaad, op een goeie dag loopt ie wel 50 jaquote:Op zondag 28 juni 2009 14:26 schreef remmertjuh het volgende:
[..]
Die snorfiets van jou loopt 50 las ik in je andere topic?, dat is toch wel iets anders als 25
Ja op een citta rijdt je eerder jezelf doodquote:Op maandag 29 juni 2009 00:35 schreef no1uknow het volgende:
Kijk dat is tenminste een argument tegen dronken rijden, niet "stel je rijdt iemand dood omgz"
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:07 schreef remmertjuh het volgende:
[..]
Ja Fathank gebruikt zijn citta om ladderzat naar huis te rijden, de mongool!
En daarna dit:quote:Op zondag 28 juni 2009 14:26 schreef remmertjuh het volgende:
[..]
Die snorfiets van jou loopt 50 las ik in je andere topic?, dat is toch wel iets anders als 25
Wat voor kankertamme ben je danquote:Op maandag 29 juni 2009 09:23 schreef remmertjuh het volgende:
[..]
Ja op een citta rijdt je eerder jezelf dood
Hij is nog steeds dom dat hij het financiele risico loopt, en dat de kans loopt zichzelf met 50 in een boom te parkeren!quote:Op maandag 29 juni 2009 21:04 schreef no1uknow het volgende:
Eerst dit:
[..]
[..]
En daarna dit:
[..]
Wat voor kankertamme ben je dan
Jongen van mijn school is dronken+stoned met een opgevoerde maxi zonder helm met 60 frontaal op een lantaarnpaal geklapt. Geen idee hoe je dat voor elkaar krijgt, maar hij lag 3 weken in comaquote:Op maandag 29 juni 2009 22:09 schreef remmertjuh het volgende:
[..]
Hij is nog steeds dom dat hij het financiele risico loopt, en dat de kans loopt zichzelf met 50 in een boom te parkeren!
Waarom ga je dan eerst moraalridder spelen en daarna meelullen met de rest.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:09 schreef remmertjuh het volgende:
[..]
Hij is nog steeds dom dat hij het financiele risico loopt, en dat de kans loopt zichzelf met 50 in een boom te parkeren!
De achternicht van de vader van een vriendin is gestikt in een wijnbal. Nu eet ik geen wijnballen meer.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:38 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Jongen van mijn school is dronken+stoned met een opgevoerde maxi zonder helm met 60 frontaal op een lantaarnpaal geklapt. Geen idee hoe je dat voor elkaar krijgt, maar hij lag 3 weken in coma
In 2008 gingen er in het verkeer gemiddeld per dag 2 mensen de pijp uit, ik kom m'n huis nooit meer uit.quote:Op maandag 29 juni 2009 23:01 schreef fathank het volgende:
[..]
De achternicht van de vader van een vriendin is gestikt in een wijnbal. Nu eet ik geen wijnballen meer.
Hij (of zijquote:Op maandag 29 juni 2009 23:47 schreef fs180 het volgende:
2500km.. Wat heeft de beste man eraan gedaan dan?
Olie vervangen en controle van paar slijtage gevoelige onderdelen lijkt me niet zoveel uur kosten.
Arbeid is duur. En je bent een pauper dat je dat niet zelf kunt.quote:Op maandag 29 juni 2009 23:06 schreef Saninl het volgende:
Vandaag mijn brommer (lees snorscooter max. 25 km/u blauw kenteken 4takt). terug van 2500 km beurt. Moet ik godverdomme ¤75,- betalen![]()
Is dit normaal voor een beurtje?
Mvg,
Ik breng hem ook altijd weg hoor. Ben blij dat ik mijn handen niet vies hoef te maken.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:45 schreef oshiro het volgende:
[..]
Arbeid is duur. En je bent een pauper dat je dat niet zelf kunt.
quote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:50 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik breng hem ook altijd weg hoor. Ben blij dat ik mijn handen niet vies hoef te maken.
Oh, in de onderhoudshistorie staat: kleppen gesteld..quote:Op maandag 29 juni 2009 23:50 schreef Saninl het volgende:
[..]
Hij (of zij) heeft ook bougie vervangen ofzoiets?!
Toch, het door een professional laten doen is nooit verkeerd. Die heeft er altijd meer verstand van dan jij. Die zal sneller zien dat iets niet helemaal lekker zit. Plus dat er voor mijn brommer geen werkplaatshandboek beschikbaar is.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:18 schreef fs180 het volgende:
Kleppen stellen is inderdaad wel iets meer werk ja. Je gaat daar heen voor garantie? Want kleine beurten kan je zelf ook prima, zonder vieze handen te krijgen.
Dat wel inderdaad.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:43 schreef fs180 het volgende:
Ik doelde meer op olie verversen en ketting smeren, dat kun je prima zelf doen en kost in verhouding ook het meeste geld om uit te besteden.
nou, ik "moest" hem daar neer zetten voor de 2500km beurt... En zodoende staat alleen in het onderhoudshistorieboekje: Kleppen gestelt (staat overigens ook bij de vorige 2 beurten...) Ik bel zometeen wel even hoe ze bij die 75,0 komen danquote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:18 schreef fs180 het volgende:
Kleppen stellen is inderdaad wel iets meer werk ja. Je gaat daar heen voor garantie? Want kleine beurten kan je zelf ook prima, zonder vieze handen te krijgen.
Om de hoeveel km stelt hij wel niet je kleppen zeg!quote:Op dinsdag 30 juni 2009 16:16 schreef Saninl het volgende:
[..]
nou, ik "moest" hem daar neer zetten voor de 2500km beurt... En zodoende staat alleen in het onderhoudshistorieboekje: Kleppen gestelt (staat overigens ook bij de vorige 2 beurten...) Ik bel zometeen wel even hoe ze bij die 75,0 komen dan
Was laatst tien euro kwijtquote:Op dinsdag 30 juni 2009 16:33 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Spijkertje geraakt. Even naar fred motoren doorgereden die zette een prop.
9 pleuro, afzetters.
Yep, een derbi senda sm drd racing limited, om precies te zijnquote:
Ik wil ook senda.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 23:34 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
Yep, een derbi senda sm drd racing limited, om precies te zijn
quote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:52 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Wat doen jullie eigenlijk met de olie nadat die ververst is?
Dan zou ik hier al 4 liter olie hebben liggen.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 02:26 schreef fs180 het volgende:
Bewaren. Gebruik ik om blok in te vetten (maakt makkelijker schoon later) en om de uitlaat mee in te branden tegen roest.
Oeps....quote:Op zondag 5 juli 2009 22:38 schreef alsem het volgende:
vanmiddag mijn scooter-ontmaagding gehad, ik reed ongeveer 50, keek in mijn geweldige spiegeltje, iets te lang, en zag toen de stoeprand over het hoofd.
Een week geleden de scooter gekocht, en vandaag voor het eerst snoeihard op me bek gegaan.
Resultaat
stoep: een kras van 25 meter van me standaard en een olievlekje en wat bloeddruppels.
mopet: wat kappen gebarsten, olie verloren op een of andere manier, handrem afgebroken, handvat kapot, en onder de krassen
lijf: brandwond van de uitlaat op rechterbeen, stootwonden op elleboog, enkel schouder en pink, verder nog wat vrij grote schaafwonden. op mijn heup, been, arm en schouder.
Rijd dan ook geen scooterquote:Op zondag 5 juli 2009 22:38 schreef alsem het volgende:
vanmiddag mijn scooter-ontmaagding gehad, ik reed ongeveer 50, keek in mijn geweldige spiegeltje, iets te lang, en zag toen de stoeprand over het hoofd.
Een week geleden de scooter gekocht, en vandaag voor het eerst snoeihard op me bek gegaan.
Resultaat
stoep: een kras van 25 meter van me standaard en een olievlekje en wat bloeddruppels.
mopet: wat kappen gebarsten, olie verloren op een of andere manier, handrem afgebroken, handvat kapot, en onder de krassen
lijf: brandwond van de uitlaat op rechterbeen, stootwonden op elleboog, enkel schouder en pink, verder nog wat vrij grote schaafwonden. op mijn heup, been, arm en schouder.
hoe moet je leren rijden zonder erop te zitten?quote:Op maandag 6 juli 2009 01:48 schreef fs180 het volgende:
En leer eerst rijden voordat je erop gaat zitten!, kom op he, een stoeprand.
Leren fietsenquote:Op maandag 6 juli 2009 12:14 schreef alsem het volgende:
[..]
hoe moet je leren rijden zonder erop te zitten?
Dat vind ik dus echt sneu he, echt.. Dat volkquote:Op maandag 6 juli 2009 12:25 schreef fathank het volgende:
Mijn citta hebben ze van 't weekend even toegetakeld in de stad. Omver gegooid, koplamp gesloopt, tankdop pleite. Bougiekabel losgetrokken. Bijna alle brandstof eruit gelekt.
Kankerlijers, blijf gewoon met je poten van andermans spullen af.
Idd, echt niet normaalquote:Op maandag 6 juli 2009 18:51 schreef nijnja het volgende:
[..]
Dat vind ik dus echt sneu he, echt.. Dat volkafschaffen...
Welk volk?quote:Op maandag 6 juli 2009 18:51 schreef nijnja het volgende:
[..]
Dat vind ik dus echt sneu he, echt.. Dat volkafschaffen...
Dat valt nou ook wel weer mee, maar kans is wel dat ie dus niet start (olie te dik ofzo, dat soort dingen). Dus gewoon alles eruit en wegmikken, en nieuwe olie erin.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:04 schreef R-dry het volgende:
Ik heb een beetje gezocht op het internet, en i kzag dat van andere soort olie je scooter kapot kan gaan. Dus als ik jouw was zou ik gewoon de olie eruit halen en de goede erin stoppen.
Potverdikkeme. Hij wil niet harder dan 15 km/h lopen. Iemand tips? Heb al wat gedraaid aan stationaair- en luchtregelschroef. Had niet verwacht dat hij al een meter voorruit zal komen. (weet vrij weinig over brommers, wil er op rijden en er niet te veel aan sleutelen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:09 schreef GuitarJJ het volgende:
Zoh net terug van vakantie en zie dat er een pakketje is met een 13mm keihin carburateur. Vorige was stuk op de plek waar je het spruitstuk vastmaakt. Was 40 euro (2ehands) maar ziet er goed uit. Deze week er even op zetten
Hoe klinkt ie? Verzuipt ie, zitten er begrenzers op, trekt ie valse lucht.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:37 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Potverdikkeme. Hij wil niet harder dan 15 km/h lopen. Iemand tips? Heb al wat gedraaid aan stationaair- en luchtregelschroef. Had niet verwacht dat hij al een meter voorruit zal komen. (weet vrij weinig over brommers, wil er op rijden en er niet te veel aan sleutelen.
Hij heeft erg weinig toeren. Als ik rij en ik laat het gas even los valt hij meteen stil/uit. Hij maakt ook zo'n geluid alsof die elk moment kan uitvallen. Volgensmij zitten er geen begrenzers op. Hoe kan ik controleren of hij valse lucht heeft. Met een deobus erbij spuiten of?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:06 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
Hoe klinkt ie? Verzuipt ie, zitten er begrenzers op, trekt ie valse lucht.
misschien krijgt ie wel veelste veel benzine?
teveel bezine.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:16 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Hij heeft erg weinig toeren. Als ik rij en ik laat het gas even los valt hij meteen stil/uit. Hij maakt ook zo'n geluid alsof die elk moment kan uitvallen. Volgensmij zitten er geen begrenzers op. Hoe kan ik controleren of hij valse lucht heeft. Met een deobus erbij spuiten of?
Of kan het zijn dat de gasnaald niet goed zit. Was namelijk behoorlijk prutswerk om die naald aan de kabel+veer te krijgen.
13mm? Dat is niet veel...quote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:09 schreef GuitarJJ het volgende:
Zoh net terug van vakantie en zie dat er een pakketje is met een 13mm keihin carburateur. Vorige was stuk op de plek waar je het spruitstuk vastmaakt. Was 40 euro (2ehands) maar ziet er goed uit. Deze week er even op zetten
Ik rij met 13*3 hier. Op de tweetakt. De viertakt heeft nog een paar mm meer.quote:Op woensdag 8 juli 2009 02:45 schreef Geqxon het volgende:
[..]
13mm? Dat is niet veel...
Zelf ga ik binnenkort 13*2 passen.
Mja, ik kan eventueel 28mm gaan maar dat is voor de 140+ blokken.quote:Op woensdag 8 juli 2009 02:57 schreef oshiro het volgende:
[..]
Ik rij met 13*3 hier. Op de tweetakt. De viertakt heeft nog een paar mm meer.
Klinkt idd als teveel benzine ja, en anders moet je ff je membraan nakijken.
PICS VAN JE NICHTJE MOTHERFUCKER.quote:Op woensdag 8 juli 2009 12:03 schreef no1uknow het volgende:
Ik krijg binnenkort misschien een Cita Gilera van m'n nichtje
Typo.quote:Op woensdag 8 juli 2009 12:08 schreef Geqxon het volgende:
[..]
PICS VAN JE NICHTJE'S CITA MOTHERFUCKER.
Ja hoor, als de rest van de carb hetzelfde isquote:Op woensdag 8 juli 2009 13:57 schreef GuitarJJ het volgende:
Oke thanks! Of kan ik ook de sproeier uit mijn oude carb halen? Daar reed hij wel goed mee.
helemaal met Mallosi vario eronder.quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:51 schreef Geqxon het volgende:
Een Cita is zo'n beetje de scooter onder de brommers.
Mja, knettergek hoor. Ik heb in Brugge dragraces gezien waar mensen een blok van 3000-4000 euro vrolijk vol de rev-limiter in gaan en ze zo lomp wegtrekken dat ik van 30 meter afstand de tandwielen hoorde knarsen.quote:Op donderdag 9 juli 2009 00:34 schreef fs180 het volgende:
pimpen van die dingen is daar dan ook hot
overal te koop voor een spotprijs en iedereen heeft ze
zelfs supermarkten verkopen ze
Wat het ook is, zo lomp met duur spul omgaan is idioot.quote:
Ik bedoel die hendels en clip-ons en allesquote:Op donderdag 9 juli 2009 01:40 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Wat het ook is, zo lomp met duur spul omgaan is idioot.
Duur is relatief, maar laten we het er op houden dat het voor een brommer duur is.
Ik heb Daxjes met dit spul gezien. Oke, geen clipons, maar wel peperdure stuurtjes.quote:Op donderdag 9 juli 2009 02:36 schreef oshiro het volgende:
[..]
Ik bedoel die hendels en clip-ons en alles
Mja ok, maar heb wel vaak zoiets van "schoenmaker blijft bij je leest".quote:Op donderdag 9 juli 2009 02:42 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik heb Daxjes met dit spul gezien. Oke, geen clipons, maar wel peperdure stuurtjes.
Je had ook gewoon een 50cc bromfiets Zip kunnen nemen, en hem wat opvoeren. Dan ben je niet zo vreselijk hard de lul op de rollerbank, zoals nu.quote:Op donderdag 9 juli 2009 08:40 schreef x3ro het volgende:
Aangezien ik nu wederom een aardige tijd geen brommer heb (had fox met 70, 21mm en ander pretspul) begint het toch met dit weer een beetje te jeuken. Mijn criteria waren ongeveer t volgende:
-snor brommer
-stil
-minstens n 60 echte km/h
En wat krijg ik gisteren nu aangeboden? Juist ja, een zip 125 op snorkentekenAangezien deze een stuk betrouwbaarder zijn dan een 70cc eronderin knallen, en ook nog stiller zijn leek dit me wel een fijne keuze
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |