Bennekel ftwquote:Op woensdag 3 juni 2009 18:05 schreef KlusMolletje het volgende:
Leuk alle reacties zeg.. hahaha
Dit huis staat in de ghetto van Eindhovenhahaha
5 minuten met de auto vanaf de stad
Bij ons thuis is de badkamer onlangs ook helemaal verbouwd. Twee mannen minimaal zijn 2 weken bijna fulltime bezig geweest. Maar goed, dan moesten ook eerst de oude tegels eruit en de vloer/muren moesten ook helemaal bewerkt worden.quote:Op donderdag 7 mei 2009 14:27 schreef KlusMolletje het volgende:
Ziet er mooi uit he,
maar voor het zover is...... pfff
ik hoopte binnen 6 weken klaar te zijn met de badkamer
(klussen op zaterdag en 1 a 2 keer in de week paar avonduurtjes)
Maar vriendlief en co. lachen mij hard uit
dus ben benieuwd.
gelukkig heb ik nog gewoon mijn oud vertrouwde badkamertje beneden zolang..
of strijp....quote:Op woensdag 3 juni 2009 20:04 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Bennekel ftw![]()
of Woensel-West, dat kan natuurlijk ook
Inderdaad!quote:Op woensdag 3 juni 2009 20:26 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
om heel strijp als een ghetto te bestempelen vind ik wat ver gaan
quote:Op donderdag 4 juni 2009 22:35 schreef KlusMolletje het volgende:
Ik woon inderdaaad in Tongelre!!
Schilder is nu buiten bezig..
SJIEKGROEN, ik ben helemaal enthousiast.
Ziet eruit van rot naar nieuw
Ja, inderdaad,quote:Op woensdag 3 juni 2009 20:26 schreef Stormqueen het volgende:
om heel strijp als een ghetto te bestempelen vind ik wat ver gaan
Het is wel gedaan, dus dat lijkt hahaha!quote:Op woensdag 10 juni 2009 23:14 schreef Ml-etje het volgende:
Ziet er strak uit hoor! Alleen de latten boven het raam zijn niet gedaan? Of lijkt dat maar?
+/- 3 weken.quote:Op maandag 15 juni 2009 20:13 schreef KlusMolletje het volgende:
Wij, (vriendlief) doet alles zelf.. Hoeveel uren zijn jullie ongeveer bezig geweest met een nieuwe badkamer???
Goed bezig joh!quote:Op zaterdag 4 juli 2009 21:03 schreef KlusMolletje het volgende:
Inmiddels al weer heeeeeeeeeel veel gebeurd!
Alles gesloopt en nieuwe muren zijn gemetseld,
ook maar meteen een nieuwe badkamerdeur en kozijn.
Die heeft de verplaatsing niet overleefd.
Badkamerraam geplaatst en alle tegels, drain, toilet zijn binnen![]()
De vloer is er bijna helemaal uitgekapt en vandaag de kranen en badkamermeubel besteld.
Deze week sleuven slijpen voor de leidingen (ofzoiets)
Volgende week zaterdag komen ze de leidingen trekken!
Mijn taak, het stucwerk afkappen met een beitel en een hamer
is een absolute meevaller!
Het laat op sommige stukken helemaal los en kan het met grote stukken ervan aftrekken.
Op dit moment zitten we op 1, 5 container.. en dan zijn we alleen nog maar boven bezig.
Begin nu een beetje te kijken naar het schilderwerk wat ik moet gaan verrichten.
Raam en deurkozijnen, welke kleur? Ik wil graag gewoon mooi wit.
Maar iemand mischien codes of tips?
Ook de laminaatvloer is nog discussie met mijzelf.
Beetje grijs wit? of toch meer een 'steigerhout' kleur.
IKEA heeft het STOLMEN systeem, dat is een buizensysteem waar je planken en kledingroedes aan kan hangen en wat je helemaal zelf kan samenstellen. Voorbeeldje:quote:Op zaterdag 11 juli 2009 23:11 schreef KlusMolletje het volgende:
Vandaag lekker (zichtbaar) opgeschoten!
Maaaaaaaaaaaaaaaar,
ik zit met mijn hoofdje alweer bij het volgende project,
MIJN PROJECT.
een soort van 'kastenkamer' van ongeveer 2 bij 2.
Ik wil graag over één gehele wand, 2 meter dus.
Een soort opbergsysteem.
Om kleding te hangen (dubbel hoog) maar ook legplanken kan maken enz.
IEMAND een IDEE onder welke woorden ik dit op het internet kan zoeken?
(kastenkamer, kleding hangsysteem, opbergsysteem kleding, stangen etc. was geeeen succes)
OF (betaalbaar) aan kan komen?
Ik wil dus geen linnenkast maar alleen 'stangen' zeg maar.
Het bouwvakquote:Op maandag 3 augustus 2009 23:49 schreef KlusMolletje het volgende:
Keuze gemaakt, het wordt RAL 9010.
Zuiver wit, daar hou ik van!
Morgen weer even de stucadoor bellen, die kan de overloop komen stucen!
Alle architraven en plinten eraf gesloopt.
Er komen nieuwe,
nu heb ik (redelijk) hoge plinten gezien, deze zou ik dan in dezelfde kleur schilderen
als de architraven alleen nu zie ik ook hoge laminaatplinten...
hmmm... wat zou ik nu kiezen?
Of kan ook allebei..
Zoveel keuzes waar ik van te voren écht niet aan heb gedacht.
vriend zegt; half steens verband (metselaar he:P)quote:Op maandag 7 september 2009 23:44 schreef Oblivion het volgende:
Blijf het mooi vinden, hoe de tegels zitten, in baksteen verband.
Ah, ik zat al te twijfelen...was dan ook de goede naam kwijt.quote:Op dinsdag 8 september 2009 19:24 schreef KlusMolletje het volgende:
[..]
vriend zegt; half steens verband (metselaar he:P)
Maar ik begrijp precies wat je bedoelt;)
Dankjewel Vonkenboer!quote:Op maandag 14 september 2009 16:59 schreef Vonkenboer het volgende:
Hmm, ik zie niet wat voor extratje er in de badkamer zit![]()
Ik zie wel dat dit een prachtige badkamer wordt !
Allereerst, wat een prachtige badkamer hebben jullie gemaakt!quote:Op zaterdag 7 november 2009 21:53 schreef KlusMolletje het volgende:
Verder is ons (eigenlijk MIJN volgende dilemma) het volgende;
op dit moment ligt er beneden een (donkere) laminaatvloer in de woonkamer.
deze vloer wordt er (tijdelijk) uitgehaald. Zodat er beneden flink gesloopt zal worden.
De keuken, woonkamer en serre zal één geheel worden.
Ik vind een houten vloer echt prachtig en zou dit graag willen in (ongeveer) dezelfde kleur als het laminaat wat we nu hebben.
Ik heb nu een offerte opgevraagd en zal rond de 100 euro m² kwijt zijn, incl leggen etc.
Nu heb ik straks een beneden verdieping van ongeveer 70 vierkante meter.
Ik vind dat er op de laminaatvloer, nu na 2 jaar veeeeeeeeeeeel krassen te zien zijn.
Is dit met een houten vloer erger? minder snel? af te raden ? aan te raden ?
We hebben nog geen kinderen maar wel 2 honden, en de vloer moet minstens 30 jaar mee:P
TIPS HEEL ERG WELKOM!!!
Ik heb gisteravond het topic in een keer doorgelezen en las dat jullie professionele hulp hadden ingehuurd (metselaar, dakdekker) en dat er een broertje langskwam om te helpen. Vandaar: klushulpjes!quote:
Volgens mij kan een houten vloer járen en járen mits je die goed onderhoudt. Ervaring met een laminaatvloer heb je zelf al en na twee jaar valt het behoorlijk tegen, toch?quote:maar wat is er het gemakkelijkst in onderhoud
en vooral, wat blijft het langste mooi ?
enquote:Op woensdag 4 november 2009 14:44 schreef exode het volgende:
Hebben er ook een flesje bijgekregen die krassen vrijwel onzichtbaar maakt.
quote:Op woensdag 4 november 2009 21:12 schreef vigier het volgende:
Ja, over krassen ook nog ff wat: mijn vloer ligt er nu 2 jaar in en er waren wat plekken beschadigd door schuiven van het bankstel (aluminium poten) en verfspettertjes op een aantal plekken.
Vloer schoongemaakt met zeep (die er bij hoort), met fijn schuurpapier de plekjes in de richting van de nerf wegschuren, en daarna de vloer weer opnieuw dunnetjes in de olie gezet.
Zie je dus helemaal niks meer van. Echt fijn, zo'n houten vloer
Dat dus en inderdaad goed afsluiten en zorgen dat de lamp altijd uit gaat anders heb je verkleuring.quote:
Wij zijn inderdaad alweer 6 maanden bezig.quote:Op zondag 29 november 2009 22:33 schreef AnneX het volgende:
Verder: jullie zijn al even bezig herinner ik mij : succes met het vervolg.
Het ziet er al prachtig uit.
Als ze gebruikt zijn!?quote:Op zondag 6 december 2009 20:06 schreef KlusMolletje het volgende:
Deze mand wil ik straks graag om de handdoeken in te leggen voor in de badkamer.
[ afbeelding ]
ze hebben sowieso de tandenborstelhouder de zeepdispenser en de toiletrolhouderquote:ben op zoek naar een vierkante prullenbak (ong. 3L)
een tandenborstelhouder/zeepdispenser
toiletrolhouder en reserverolhouder
en dat allemaal vierkant!!!
Graag zwart of RVS, heeft iemand een idee welk merk een serie heeft met mijn wensen?
Strijp...heb ik jaren op school gewerkt;)quote:Op donderdag 11 juni 2009 08:25 schreef Barbie het volgende:
[..]
Ja, inderdaad,. Ik zat me al bijna beledigd te voelen hier.
Strijp
.
quote:Op maandag 14 december 2009 23:41 schreef KlusMolletje het volgende:
Ik vind het zeker wel wat..........
Maar ik zoek vierkante accessoires......
en dat is nog een hele opgave
Maar mocht ik het nou nergens vinden dan is dit zeker een goede optie.
Bedankt voor je reactie.
Wij hebben een gelakte houten vloer, onlangs heeft het hondje hier er zelfs een plasje op gedaanquote:Op woensdag 30 december 2009 17:27 schreef KlusMolletje het volgende:
Vandaag op pad geweest voor de vloeren.
Een nette lichte laminaat vloer voor boven is besteld.
Alleen voor beneden zijn we nog flink aan het discussieren.
We hebben 2 offertes laten maken, laminaat en een houtenvloer
laminaat is qua uiterlijk lijkt deze precies op een houten vloer (multiplank eiken) wax...........
De prijs is het dubbele,
nu aan ons om alle voor- en nadelen op een rijtje te zetten.
Helpen jullie mij mee?
Ik heb ook 2 honden........... verder (nog) geen kinderen.........
onderhoud, krassen, voor- en nadelen etc..
Belde mijn schoonzusje en zij begon over een GELAKTE vloer?
Wat is het verschil? ooooooooooh dilemma.
Tenzij je gewoon massief hout neemt natuurlijkquote:Op woensdag 30 december 2009 21:52 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
let vooral op het aantal mm dikte toplaag
heb je wel de grootste combi magnetron? want als je geen oven hebt ga je dat heel erg missen andersquote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:01 schreef KlusMolletje het volgende:
Witte strakke kastjes met een gitzwart blad van 5 centimeter dik
de achterwand worden wrs kleinere witte tegeltjes met facet
(zie onze badkamer, alleen dan een formaatje kleiner)
maar dat is nog een discussiepunt
strakke rvs greepjes en het zijn allemaal lades (dus geen kastjes).
inbouwapparatuur een koelkast en diepvies (3 lades)
een espressoapparaat, met een heet water ding voor thee.
vaatwasser, combi magnetron
gas kook 4 pits (waarvan evt. 1 wok)
en een grillplaat.
quote:Op maandag 4 januari 2010 08:03 schreef KlusMolletje het volgende:
[ afbeelding ]
Romantisch gourmetten kan altijd........ overal
Dat weet SQ wel.quote:Op woensdag 6 januari 2010 22:10 schreef KlusMolletje het volgende:
lak, wax, olie?
ik wil eigenlijk niet ieder jaar de gehele benedenverdieping leeg halen,
schuren .. en dan behandelen......
dus ik zoek nu alle soorten uit:P
Wij hebben geolied met hardwax eroverheen.quote:
Dat is zeker, bovenal een mooie strakke keuken is het ook een functionele keuken.quote:Op woensdag 3 maart 2010 06:52 schreef Dulk het volgende:
strakke keuken hoor! en lekker veel ruimte overal
Het is dan te vochtig in huis. Dan kan je het beste een bouwdroger huren. Te lang voordat het droogt is ook niet goed (kans op evt. schimmelvorming).quote:Het zou voor een weekje zijn,
maar omdat het echt niet wil drogen
zitten we inmiddels alweer op 3,5 week.
Je moet het van tevoren doen voordat je ze uploadt in tinypicquote:Op woensdag 3 maart 2010 20:56 schreef KlusMolletje het volgende:
Bedankt voor de leuke reacties !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Laat even weten hoe ik dat moet doen,
ik doe altijd uploaden in tinypic...
en dan ??
Graag in simpel Nederlands (brabants) ik snap het anders niet:D
Check. Ga ik het vertellenquote:
dan moet je nog wel met de oude paint werkenquote:Op woensdag 3 maart 2010 22:14 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Check. Ga ik het vertellenIk doe het wel jip en janneke, als het te simpel is moet je me maar vergeven
Okee, al je ploatjes zijn nu 1600 pixels breed en we moeten naar 600. In paint kun je alleen procentueel verkleinen, dus ff uitrekenen hoeveel procent van 1600 we moeten hebben om bij 600 te komen, da's 37,5. Voor het gemak even afronden naar beneden, dus 35%.
Dan ga je naar afbeelding -> formaat wijzigen/hellen:
[ afbeelding ]
Dan verander je zowel horizontaal als verticaal in 35% (als je het niet allebei doet krijg je een heel raar plaatje)
[ afbeelding ]
Dan is je plaatje verkleind, nog even opslaan als JPEG, en even onder een andere naam zodat je je plaatje makkelijk kan terugvinden voor tinypic. Ik maak meestal een nieuw mapje aan dat ik "Fok" oid noem, en waar ik alle verkleinde plaatjes in zet, zodat je grote originelen nog gewoon bewaard blijven
Succes
dan blijven de plaatjes even groot, maar maak je er een thumbnail van.quote:Op woensdag 3 maart 2010 23:57 schreef Beijtje het volgende:
Ehm ik doe het altijd zo (spaties even wegdenken) [ img = 360 ] urlvanplaatje.photbucket.com/blaaaa [ / img ]
Das toch hetzelfde maar dan makkelijker, of niet en hebben jullie ook moeite met mijn plaatjes?
Geef mij maar eenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 21:08 schreef KlusMolletje het volgende:
Schattig nieuw verwarminkje op de overloop
[ afbeelding ]
is er zoiets als nieuwe paint? Laptop is nu een jaar oud...quote:Op donderdag 4 maart 2010 06:24 schreef Dulk het volgende:
[..]
dan moet je nog wel met de oude paint werken
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 08:14 schreef KlusMolletje het volgende:
Mijn laptop is ook een jaar oud,
en dit is het resultaat......
[ afbeelding ]
status van ons PALEIS bouwvalletje gisteravond.
Laat jullie weten of dit zo duidelijk is ?
Zeg ga eens leuk doenquote:
Hihi geen oud lakens toch?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:36 schreef Beijtje het volgende:
Mooi zeg! (Dat met die kranten ga ik vanaf morgen ook doen, haha, wat een gezicht...)
Ligt eraan wat je onder storend verstaat... er zijn zulke mooie afzuigkappen tegenwoordig. Maar tja, zoals eerder al gezegd behoorlijk *ping-ping*.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:26 schreef Stormqueen het volgende:
ik vind zo'n spoeleiland wel tof, heb je ook niet zo'n storende afzuigkap midden in je keuken hangen.
Ow... saai hoorquote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:23 schreef KlusMolletje het volgende:
Nou linksonder de kraan, zit gewoon de vaatwasser![]()
Bedankt voor je informatie, ik begrijp dat je hem dus niet zelf heb gelegd? Heb je het all-in laten doen (behalve het olien dan)?quote:Op zondag 21 maart 2010 18:18 schreef KlusMolletje het volgende:
Nou hier de informatie die ik weet over de vloer
(sorry de vraag over mijn pincode was toch gemakkelijker)
Het is een gestopt eiken vloer.
De planken zijn 2,5 meter lang en ongeveer 16 cm breed.
We hebben gekozen voor wildverband
zodat niet overal de naden op dezelfde plek komen
maar een 'ruige' uitstraling.
De vloer is zwevend gelegd, en mocht je dit zelf willen gaan doen... sterkte
Sorry ik kan het niet anders zeggenquote:Op zondag 21 maart 2010 22:06 schreef Beijtje het volgende:
Mooie vloer! (Gelukkig geen lak maar olie, mooi!!!)
Gaaaa.... dat olien is inderdaad killing voor je rug, het ligt nog vers in mijn geheugenquote:Op zondag 21 maart 2010 11:05 schreef KlusMolletje het volgende:
Omdat jullie niet kunnen wachten...![]()
Inmiddels de vloer 2 keer geolied..
(btw werkwijze 2 x bruin, 2 x transparant,
transparant hoeft in principe maar 1 keer, maar omdat deze vloer ook in de keuken ligt
wordt 2 keer aangeraden.. en ik heb zoiets ; we doen het maar in een keer goed
nu staan de meubels er nog niet in)
Ik kan je zeggen ik voel alle botten in mijn kont en knieen van over die grond kruipen.![]()
55 vierkante meter en ik heb elk hoekje gezien.......... nu al 2 keer.. nog 2 keer te gaan !!![]()
Maar dit is het resultaat...... tot nu toe...![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
dan moet je wel eerst alle lak er af schuren toch?quote:Op maandag 22 maart 2010 09:00 schreef Ml-etje het volgende:
Olie mooiben wel benieuwd hoe dat zich houdt, wij hebben lak ivm kleine hondenpootjes..maar we kunnen altijd nog oliën
Ja , maar dat is goed te doen met zo'n speciale machine (ehm wanneer pasen en pinksteren enz.).quote:Op maandag 22 maart 2010 09:02 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dan moet je wel eerst alle lak er af schuren toch?
quote:Op maandag 22 maart 2010 09:09 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ja , maar dat is goed te doen met zo'n speciale machine (ehm wanneer pasen en pinksteren enz.).
Moet je wel d'r naam goed schrijvenquote:Op woensdag 31 maart 2010 22:56 schreef Vonkenboer het volgende:
Topictitel gewijzigd
Die vloer vind ik echt tof ! Wauw !![]()
quote:
De goedkoopste Ikea gordijnen, kost je echt maar een paar tientjes...quote:Op maandag 5 april 2010 18:37 schreef KlusMolletje het volgende:
Omdat ik nog op zoek ben naar betaalbare paneelgordijnen .
En ik zonder iets mezelf zo bekeken voel...
Dus mocht je tips hebben.............
quote:Op maandag 5 april 2010 20:29 schreef KlusMolletje het volgende:
dat weet ik,
maar ik wil eigenlijk meteen iets neerhangen voor lange tijd.
anders maak ik gaten in mijn nieuw gestucte plafond
en dat vind ik eigenlijk zonde als ik iets ophang
wat ik eigenlijk toch niet wil....................... snap je ?
Daar heb ik dus ook naar gekeken, maar wil je echt iets voor langere tijd, dan kun je beter naar de speciaalzaak gaan.quote:Op maandag 5 april 2010 19:56 schreef Beijtje het volgende:
[..]
De goedkoopste Ikea gordijnen, kost je echt maar een paar tientjes...
quote:Op woensdag 7 april 2010 07:48 schreef GirlGoneBad het volgende:
[..]
Daar heb ik dus ook naar gekeken, maar wil je echt iets voor langere tijd, dan kun je beter naar de speciaalzaak gaan.
Excuses, dan heb ik je verkeerd begrepenquote:Op woensdag 7 april 2010 08:50 schreef Beijtje het volgende:
[..]
Ik bedoelde het ook als een tijdelijke, goedkope, oplossing he...
Nee wij moeten geen geld bij elkaar sprokkelen,quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:22 schreef BBQ-kip het volgende:
Oei, is het zo erg dat jullie zo moeten sprokkelen? Lijkt me niet zo prettig klussen eerlijk gezegd![]()
Heb je dan wel een potje voor onvoorziene uitgaven ofzo? Stel dat ineens je dak lek gaat, je riool lekt of je wasmachine het begeeft?
Ik zou je in ieder geval willen adviseren bonnetjes van de Gamma/Praxis e.d. bij elkaar te leggen, verf en spulletjes als zulks kun je ook gebruiken, als je het gebruikt om je huis mee op te knappen. En al die bouwmarktbonnen bij elkaar zijn vaak mega-bedragen ()
Ik zat elke keer al naar de foto's te kijken, ik dacht, dat gezicht komt me bekend voor! Toen heb ik het maar eerst mijnquote:Op woensdag 7 april 2010 16:57 schreef KlusMolletje het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad 'de vriendin van .....' hahaha, wat ontzettend toevallig!
En wat leuk dat je ons klus forumpje volgt........
vind je het ook een beetje mooi geworden ?!
Wij hebben getwijfelt tussen knop of afstandbediening, maar hebben toch gekozen voor afstandbediening. Wij kunnen namelijk de knop en de kabel niet makkelijk plaatsen zonder dat hij permanent storend in het zicht zat. Als het goed is krijgen we binnen nu en 3 weken een belletje voor een afspraak om ze te hangen.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 09:43 schreef KlusMolletje het volgende:
Wij hebben electrische rolluiken met inbouwknop.
Dat bevalt echt super.
Ja, genieten doen we ook in ons huisje hoor.
We zijn ook nog wel (op een extreem laag pitje) aan het klussen.
Het toilet beneden en de laminaatvloer op de 1e verdieping
(en mijn schilderwerk) zijn nog de grootste projecten.
Het huis is al steeds meer aangekleed, zal snel eens wat foto's plaatsen.
Leuk vishengeltje!quote:Op zondag 9 mei 2010 13:27 schreef KlusMolletje het volgende:
Weinig klusvorderingen,
Deze week worden de laatste plinten beneden gedaan,
en de architraven om de deurstijlen.
We moeten nog steeds achter de achterwand van de keuken aan..
Wat we wel hebben ;
[ afbeelding ]
Dit plaatje heb ik ergens vandaan geplukt.
En de chaise longue zit ook net aan de andere kant.
Maar de conclusie we hebben een 2,5 zits + chaise longue in het zwart, strak.. gekocht
Helaas wel enkele weken levertijd.
En een lampie voor boven de eettafel, ik noem hem ; de vishengellamp
[ afbeelding ]
Geen reacties over de kranten, ik ben nog steeds orienterend
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |