abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 november 2009 @ 11:01:32 #1
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_74343037
Hoi, aangezien de search me vertelt dat vergelijkbare topics al maanden oud zijn, de volgende vraag:

Ik zoek een houten vloer (ook wel planken vloer genoemd) van een meter of 45m2, ik zit zelf te denken aan een eiken vloer, omdat dit een geschikte vloer lijkt voor onze nieuwe woonkamer.

ik denk bijvoorbeeld aan een europees eiken vloer bij bax in barneveld, rustiek, enkel gerookt en deze met een redelijk transparante olie na te behandelen. aan de kanten willen we denk ik opstaande plinten in dezelfde kleur (2 cm br, 5 cm hoog)

- iemand ervaring met massieve eiken houten vloeren?
- iemand een adres waar je relatief voordelig uit kan zijn?
- wie kan me vertellen of een massieve vloer zwevend gelegd kan worden? hier zijn de meningen nogal over verdeeld namelijk

Ik verneem graag tips, trcus en adviezen! (regio veenendaal trouwens)
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_74343085
Een eiken vloer is prima zwevend (tussen veren) te leggen.
  dinsdag 3 november 2009 @ 11:05:04 #3
265768 NBT
Bigger is better.
pi_74343126
hahaha Dennis jij ook op fok!!!!! WTF!!!

(maar nee sorry geen ervaring)
Get the best things first, GET NBT!
Visualize perfection. Visualize NBT.
pi_74343205
Wij hebben een eiken vloer laten leggen, maar daar zijn de planken zeer breed van dan wordt zwevend leggen afgeraden.
Dus is die verlijmd en gespijkerd.

Weet niet waar je woont, maar in heerhugowaard hebben wij hem gehaald.
www.outletvloeren.nl
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_74343252

Vergrijst. Dus niet gerookt.
pi_74343282
Onze planken zijn 20cm breed en liggen tussen veren. Helemaal strak hoor.
pi_74343413
Die van ons zijn 27,5...
Werd absoluut afgeraden.

Met 20 zou het wel kunnen ja.
  dinsdag 3 november 2009 @ 11:24:20 #8
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_74343685
In mijn vorige huis laten leggen door Uipkes.
Zelf de grofheid van het hout konden we zelf bepalen. Vakmensen, dus erg netjes, je betaald natuurlijk wel meer dan bij Gamma oid.
Waar je wel rekening mee moet houden is de luchtvochtigheid. Het is verstandig om een hygromter (bij ons meegeleverd met de vloer) te plaatsen en eventueel een luchtbevochtiger.

Wat is je buget TS?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  dinsdag 3 november 2009 @ 12:47:33 #9
50237 dribbel79
pi_74346201
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 11:05 schreef NBT het volgende:
hahaha Dennis jij ook op fok!!!!! WTF!!!
Ehm, ja...waar ken ik je van??
  dinsdag 3 november 2009 @ 12:51:06 #10
50237 dribbel79
pi_74346325
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 11:24 schreef error_404 het volgende:
In mijn vorige huis laten leggen door Uipkes.
Zelf de grofheid van het hout konden we zelf bepalen. Vakmensen, dus erg netjes, je betaald natuurlijk wel meer dan bij Gamma oid.
Waar je wel rekening mee moet houden is de luchtvochtigheid. Het is verstandig om een hygromter (bij ons meegeleverd met de vloer) te plaatsen en eventueel een luchtbevochtiger.

Wat is je buget TS?
3d euro, voor 45 m2
pi_74354796
Wij twijfelden over een houten vloer,in ons oude huis hadden we een houten vloer,frans kasteel eiken en alleen in de wax gezet.Het was een erg mooie vloer,maar je moest hem wel bij houden.Dus af en toe dweilen met een was erin. En het verkleurd toch.
Nu hebben we gekozen voor een pvc vloer en die is niet van echt hout te onderscheiden en licht super.
De voordelen van deze vloer is,je moet hem af en toe dweilen en voor de rest niks(stofzuigen uiteraard).
Hij ligt pas,maar we zijn er nu al helemaal blij mee.Voor ons GEEN houten vloer meer en mensen om ons heen zeggen dat de volgende vloer ook een pvc vloer wordt.
pi_74356922
Ik ben ook bezig met een nieuw appartement en daar wilden we ook een houten vloer. In de eerste instantie ook geinformeerd naar een massief houten vloer, maar de nadelen waren te groot. Nu kiezen we voor een parketvloer met een 4mm dikke toplaag.

We zijn bij vloerenwinkel.nl geweest en een aantal andere, maar bij elke winkel ziet de vloer er anders uit. Elke vloerenboer zegt ook niet op internet kijken want hout moet je zien, ruiken en voelen.

Of je zwevend kan leggen hangt compleet af van je vloer, is er isolatie nodig, zit je in een appartement e.d.
  dinsdag 3 november 2009 @ 19:05:59 #13
50237 dribbel79
pi_74359125
ik hoef geen rekening te houden met onderburen...maar ik denk idd dat we de vloer moeten zien, ruiken en vooral voelen...de massief houten vloer (amerikaans essen) die bij mn ouders lag straalde gewoon warmte uit...dat was echt een topvloer...daarom wil ik een massief houten vloer

kortom: zaterdag naar bax in barneveld...iemand nog andere zaken in de buurt in van veenendaal??
pi_74361633
Hoe ver is Tiel van jou vandaan? Volgens mij niet heeeel ver? Ik heb daar bij Fairwood mijn vloer gehaald: Amerikaans rood eiken. Uit mijn hoofd 17cm breed. 4x8 meter ingeveer, ligt tussen veren, zwevend gelegd dus.
Kosten daar voor europees eiken, rustiek, klasse C:
- 180mm breed = 43,43/m2
- 230mm breed = 45,80/m2
Natuurlijk komt hier je ondervloer, je veren en je olie nog bij. Moet dus goed te doen zijn voor 3k
Kun je evt nog wel een andere klasse nemen.

Ik heb mijn vloer zelf gelegd. Ongeveer 1 dag kwijt aan voorbereiding van je vloer (als ie niet vlak is, je hebt een ondervloer nodig dan), 1 dag leggen & in de olie zetten. Vergeet dan ook niet je plinten in dezelfde olie te zetten
Da gao nie nou!
  dinsdag 3 november 2009 @ 21:09:07 #15
50237 dribbel79
pi_74363934
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 20:12 schreef vigier het volgende:
Hoe ver is Tiel van jou vandaan? Volgens mij niet heeeel ver? Ik heb daar bij Fairwood mijn vloer gehaald: Amerikaans rood eiken. Uit mijn hoofd 17cm breed. 4x8 meter ingeveer, ligt tussen veren, zwevend gelegd dus.
Kosten daar voor europees eiken, rustiek, klasse C:
- 180mm breed = 43,43/m2
- 230mm breed = 45,80/m2
Natuurlijk komt hier je ondervloer, je veren en je olie nog bij. Moet dus goed te doen zijn voor 3k
Kun je evt nog wel een andere klasse nemen.

Ik heb mijn vloer zelf gelegd. Ongeveer 1 dag kwijt aan voorbereiding van je vloer (als ie niet vlak is, je hebt een ondervloer nodig dan), 1 dag leggen & in de olie zetten. Vergeet dan ook niet je plinten in dezelfde olie te zetten
half uurtje rijden denk ik, moet er vd week toch zijn voor 't werk, kan ik gelijk even spieken...beetje onoverzihtelijke site vind ik, maar kan altijd even kijken...
heb een slordige 45 m2 nodig (netto), dus zal 50m2 worden (beetje reserve en zaagverlies), 50 meter plint en olie voor de vloer...heb genoeg aan die groene vezelplaat ondervloer denk ik, en veren..
dat moet te doen zijn denk ik, europees eiken, enkjel gerookt, maak hem wel iets donkerder met olie...hoeveel olie heb je nodig trouwens??
pi_74365992
Ik betaalde voor 27.5 cm breed 42.50 per m2.
En die is nu zelfs 39 euro...

Misschien wel een ritje waard.
Ziet er niet uit, is een gewone loods, maar ze hebben er veel en zijn lieve mensen.
  dinsdag 3 november 2009 @ 22:01:07 #17
50237 dribbel79
pi_74366184
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 21:57 schreef Oblivion het volgende:
Ik betaalde voor 27.5 cm breed 42.50 per m2.
En die is nu zelfs 39 euro...

Misschien wel een ritje waard.
Ziet er niet uit, is een gewone loods, maar ze hebben er veel en zijn lieve mensen.
ex btw toch?
hoe die zaak eruit ziet maakt me niks, als de planken maar recht zijn en ze garant staan voor het product
thnx voor de info trouwens!
pi_74366728
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 22:01 schreef dribbel79 het volgende:

[..]

ex btw toch?
hoe die zaak eruit ziet maakt me niks, als de planken maar recht zijn en ze garant staan voor het product
thnx voor de info trouwens!
Ja is ex.
En ze zijn ergens bij aangesloten, BCR CDR ofzoiets...

Zijn vrouw heeft een hele sjieke zaak in Amsterdam...
De planckenvloer, maar daar betaal je de hoofdprijs.
En wordt door dezelfde mannen gelegd.
pi_74366761
Oh ook nog een weetje, je kan zelf elke plank checken en zo meenemen.
  dinsdag 3 november 2009 @ 22:14:18 #20
50237 dribbel79
pi_74366787
die hele brede vloer kan niet zwevend gelegd worden geleuf ik?? anders vraag k dat daar wel...
  dinsdag 3 november 2009 @ 22:14:49 #21
50237 dribbel79
pi_74366810
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 22:13 schreef Oblivion het volgende:
Oh ook nog een weetje, je kan zelf elke plank checken en zo meenemen.
wat een hipheid!!
pi_74370465
Toevallig gister nog ff zitten youtuben op het leggen van parket omte checken of er nou veel verschil is met laminaat, maar dat is er echt amper.

pi_74385746
Wij hebben onze parketvloer bij Bebo parket gekocht in Vriezenveen. Verkoop vanuit een loods maar echt goed advies en veel keuze!

Ze hebben ook massief houten vloeren, daar gingen wij ook voor. Maar we vonden de nadelen niet opwegen tegen de voordelen.

Wij zijn helemaal blij met ons parketvloertje die eruit ziet als massief Hebben er ook een flesje bijgekregen die krassen vrijwel onzichtbaar maakt. Overigens zwevend gelegd maar kan me voorstellen dat dit bij een massief houten vloer anders is.
pi_74400166
Ja, over krassen ook nog ff wat: mijn vloer ligt er nu 2 jaar in en er waren wat plekken beschadigd door schuiven van het bankstel (aluminium poten) en verfspettertjes op een aantal plekken.
Vloer schoongemaakt met zeep (die er bij hoort), met fijn schuurpapier de plekjes in de richting van de nerf wegschuren, en daarna de vloer weer opnieuw dunnetjes in de olie gezet.
Zie je dus helemaal niks meer van. Echt fijn, zo'n houten vloer
Da gao nie nou!
pi_74401120
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 11:10 schreef ColtZ40 het volgende:
Onze planken zijn 20cm breed en liggen tussen veren. Helemaal strak hoor.
Heb je geen last van 'kiervorming' in de winter?

Waarom kiezen de meeste mensen er trouwens voor om hun vloer zwevend te leggen?Zijn jullie allemaal van plan om de vloer mee te nemen bij verhuizing oid ?

[ Bericht 10% gewijzigd door SarahD. op 04-11-2009 21:46:18 ]
Toegang is geen open deur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')