abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 december 2009 @ 22:19:37 #126
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_76241216
ziet er goed uit!
Look who's back in the wrong place at the right time
pi_76254135
Bedankt voor jullie snelle reacties

Beste beijtje,
jij zegt het volgende;
Ik zou altijd hout doen in plaats van laminaat als je het je kan veroorloven, maar ik heb dan ook echt een hekel aan laminaat.
Dat je een hekel aan laminaat hebt is een mening, maar waarom dan een houten vloer?
Er zullen toch wel meerdere redenen zijn

Met honden kan je denk ik beter oliën ofzo in plaats van lakken als je hout neemt (heb ik me laten vertellen) omdat je op lak elk krasje ziet en olie of was juist een ruwere uitstraling heeft, waarbij dat niet uitmaakt.
Jammer dat je hier geen ervaring mee hebt. Hoor namelijk op dit moment heel veel verhalen maar ben eigenlijk vooral op zoek naar ervaringen en waarom wel of misschien waarom juist niet?

ML, waarom heb jij voor lakken gekozen en niet voor waxen ?
Ben gewoon benieuwd......... en is lakken juist goedkoper of niet?

Op dit moment gaan beneden de muren eruit, RUIMTE !!
pi_76255433
Nou Klusmolletje, dit weekend was ik bij een oom van me en hij had een massief houten vloer (Essenhout) die gelakt was. Hij zij dat als hij opnieuw een vloer moest laten leggen, hij deze niet meer zou lakken, maar zou waxen of oliën (ik weet eigenlijk niet of er een verschil is), omdat de krassen daar op minder uit maken (hij heeft een kat en een dochter die al op de middelbare school zit en ze hebben de vloer nu een jaar of 6). Verder lees ik dat dus ook vaak op internet. Maar goed, als je lakken mooier vindt, moet je dat gewoon doen natuurlijk. ML-etje heeft blijkbaar weer goede ervaringen met een gelakte vloer, dus tja, het zal uiteindelijk ook niet gigantisch veel uitmaken.
En wat betreft hout: ik neem aan dat je voor de "hout-look" wil gaan, aangezien je het over laminaat of hout hebt en niet over tegels of een gietvloer of iets dergelijks. Ik vind hout zelf ook vaak het mooist en ik vind laminaat daar gewoon een slap aftreksel van (je ziet en hoort dat het geen echt hout is). Daarom zou ik dan altijd kiezen voor een echte houten vloer. (En dan ook voor een massieve in plaats van één met alleen een houten toplaag, als het even kan, want je hoort het verschil.) Maar goed, alles heeft z'n prijs.
pi_76266732

Het raam links, en dat muurtje gaat er nog uit.
Het muurtje rechts gaat er nog uit.
Het muurtje tussen de palen blijft staan.

Het is al gaaf he? en wat een ruimte extra.
pi_76338761
Check een super degelijke constructie.

En wat vooral voor mij geldt,
een heerlijk extra ruimte.
Alleen het muurtje rechts gaat er nog uit.

in 2 weken heel veel gebeurd.

pi_76340391
Lekker rigoreus! Ben benieuwd hoe het er straks uit ziet!
pi_76341167
ik ook Beijtje.......

Zal meteen even hieronder tekeningen van de keuken uploaden voor een beter beeld.

De (lelijke) oude keuken eruit...

en dit is het vooraanzicht van de nieuwe keuken

Op de plek waar je nu alle palen en rotzooi ziet, komt ons spoeleiland

En het vooraanzicht van het spoeleiland.

pi_76341242
Mooi! Kleur, materiaal, soort blad, achterwand, etc?
pi_76341644
Witte strakke kastjes met een gitzwart blad van 5 centimeter dik

de achterwand worden wrs kleinere witte tegeltjes met facet
(zie onze badkamer, alleen dan een formaatje kleiner)
maar dat is nog een discussiepunt

strakke rvs greepjes en het zijn allemaal lades (dus geen kastjes).

inbouwapparatuur een koelkast en diepvies (3 lades)
een espressoapparaat, met een heet water ding voor thee.
vaatwasser, combi magnetron
gas kook 4 pits (waarvan evt. 1 wok)
en een grillplaat.
pi_76342442
Klinkt goed hoor!!!
pi_76347920
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:01 schreef KlusMolletje het volgende:
Witte strakke kastjes met een gitzwart blad van 5 centimeter dik

de achterwand worden wrs kleinere witte tegeltjes met facet
(zie onze badkamer, alleen dan een formaatje kleiner)
maar dat is nog een discussiepunt

strakke rvs greepjes en het zijn allemaal lades (dus geen kastjes).

inbouwapparatuur een koelkast en diepvies (3 lades)
een espressoapparaat, met een heet water ding voor thee.
vaatwasser, combi magnetron
gas kook 4 pits (waarvan evt. 1 wok)
en een grillplaat.
heb je wel de grootste combi magnetron? want als je geen oven hebt ga je dat heel erg missen anders
di grillplaat is cker een goed idee..
SuperwormJim:
't is net als een natte hersenscheet, een soort van smerig remspoor in je schedel, alsof je hersenen een windje laten en je voelt gewoon 'RENNEN, DIT IS EXTREME DIARREEEEEE!!!!!'' :') :'( ;(
pi_76350316
Ja, een combi magnetron,
met de grootste inhoud die er was
(haat het , als je een pizza in 2 stukken moet snijden omdat ie er niet in past )
  zondag 3 januari 2010 @ 12:08:53 #138
149959 SQ
snelle trees
pi_76352729
ow, wat een bende! Gelukkig is het resultaat het straks allemaal waard
disclaimer
pi_76388512

Romantisch gourmetten kan altijd........ overal
pi_76388673
quote:
Op maandag 4 januari 2010 08:03 schreef KlusMolletje het volgende:
[ afbeelding ]

Romantisch gourmetten kan altijd........ overal
romantiek is overal
pi_76503023
Spouw geisoleerd en dichtgesmeerd.

Beginnen van het inmetselen van de kolommen.
Aan deze kant komt ons spoeleiland
(helaas word deze in de eerste week van maart geleverd,
dus niet op tijd voor mijn verjaardag )
En aan de andere kant willen we tzt een soort van (nep) haard

hallo beginnend paleisje.

hout voor het uitstroken van de verlaagde plafonds

Als we zaterdag tijd over hebben gaan we nog even verder kijken voor een houten vloer.
We twijfelen namelijk nog steeds.............. vooral over het onderhoud in verband met 2 honden en in de toekomst hopelijk kindertjes............
pi_76503144
Eikenhout gaat prima met twee honden.
pi_76503402
lak, wax, olie?

ik wil eigenlijk niet ieder jaar de gehele benedenverdieping leeg halen,
schuren .. en dan behandelen......
dus ik zoek nu alle soorten uit:P
pi_76503647
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 22:10 schreef KlusMolletje het volgende:
lak, wax, olie?

ik wil eigenlijk niet ieder jaar de gehele benedenverdieping leeg halen,
schuren .. en dan behandelen......
dus ik zoek nu alle soorten uit:P
Dat weet SQ wel.
pi_76546524
Wat een verbouwing zeg! Je badkamer is erg mooi geworden, ook slim ingedeeld.
Die vloeren, geen idee ook Voor het budget nemen wij laminaat Arme starters haha

Heel veel succes!
pi_76582361
Het is inderdaad een hele verbouwing
Ik vind de badkamer zelf ook super
(Heb nu al een wasmand, een matje en de prullenbak gevonden)
Nu zo aangekleed wordt het steeds gezellig..

Ik begrijp het budgetprobleem ..
ik ben jonger als jullie .............
maar wij wonen al 2,5 jaar samen
dus hebben zolang kunnen bedenken wat we willen
dat ik het, onder het motto nu we toch bezig zijn, meteen helemaal af wil maken...

Morgen weer verder op pad voor de houten vloer.....
Ik denk dat ik eruit ben;
wil een echt eiken houten vloer , geen multiplank
en dan olie.........
maar niks is zeker.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 23:28:02 #147
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_76584873
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 22:14 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Dat weet SQ wel.
Wij hebben geolied met hardwax eroverheen.
De olie zorgt voor de kleur van het eikenhout, de hardwax sealed het hout.
We hebben getest met kringen van een glas en kotsende katten en het ziet er nog goed uit... De vloer dan . Op het blik van de hardwax wordt beheerd dat het tegen zure dingen als sinaasappelsap en wijn kan. Al weet ik niet of het ook hondenzeik tegen houdt .

Wij hebben niet voor lakken gekozen omdat het glanst. Voordeel is wel dat het jaren mee gaat. Nadeel is dat bijwerken (rond eettafel of de plek waar de kinderen spelen met duplo bijv.) niet mogelijk is. Met lakken moet je rekenen op 1 keer per 7 tot 10 jaar de boel opnieuw lakken. Ivm. de lucht die er vanaf komt weet je wel dat je dan ff een paar dagen niet in je huis kan rondlopen .

Voordeel van olie/wax is dat het altijd bij te werken is, is minder heftig qua lucht, maarrrrrr.... Je moet wel 1 a 2 keer per jaar met de meubels schuiven om de gehele vloer in de olie & wax te zetten.
Maar als je dat bij houdt dan loop je in ieder geval geen risico met de dingen die wij getest hebben .

Qua houten vloer kan je eens kijken bij vloer het zelf. IkWij (SQ en ik) heb via wat oude connecties 46 euro per m2 massief eiken vloer betaald. Was geschuurd en gestopt (knoesten e.d. dichtgepeurd met vulmiddel).
We hebben een klasse B vloer. Dwz. niet 100% strak (dan lijkt het net laminaat) maar met hier en daar een knoest. Lager dan klasse B zou ik niet gaan, want anders krijg je wel erg veel knoesten.
Waar wij de vloer vandaan hebben is beetje uit de richting (Oldenzaal) maar we hebben hier op de hoek bij de vloer het zelf gezien dat ze voor minder vloeren aanboden voor een lagere prijs .
Ik weet alleen niet of dat dezelfde kwaliteit hout is. Wij hebben in ieder geval 2,2cm dikke massieve eiken planken, 20cm breed met een groef op de lange kant en hier en daar dus een knoest.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 23:34:04 #148
36431 bleiblei
pi_76585046
Ik raad overigens ten zeerste hardwax aan. Het sealed de vloer maar veranderd niets aan de uitstraling.
Het maakt het allemaal wel wat duurder (iets van 40 euro per 15m2 ofzo), maar dat maakt niet veel meer uit als je eenmaal met leggen bezig bent .

Ik ben er overigens niet uit of zwevend leggen beter is dan verlijmen. Wij hebben verlijmd en het is wel verrekte moeilijk om de vloerdelen dan 100% strak tegen elkaar te leggen. Al valt dat achteraf niet op als het eenmaal ligt .
  vrijdag 8 januari 2010 @ 23:39:00 #149
36431 bleiblei
pi_76585207
Maareh, wauw! Wat een verbouwing .
Dat zijn wel even heftige ingrepen zeg.

Ff een vraag die er eigenlijk niet toe doet, maareh, kan dit economisch uit? Verdien je dit terug als je het nu zou verkopen?
pi_76591350
Bedankt voor alle informatie BleiBlei !!!!
Hier kan ik weer verder mee.
Gaa het allemaal op mijn gemakje nog eens lezen, bekijken en onderzoeken

Het is inderdaad een heftige ingreep.
Gelukkig is mijn vriendje bouwvakker en doet het grootste gedeelte zelf.
En dan heeft hij nog kennissen/vrienden voor o.a. electriciteit loodgieterwerk en ervaren collega's die graag een handje meehelpen. dus echt helemaal super!

Economisch gezien.......
Is het huis getaxeerd begin mei op een bedrag (voor de verkoop)
Voor het getaxeerde bedrag hebben wij het huis gekocht (was van papa. daarvoor van mijn opa.)

Verbouwplannen besproken met taxateur en hij heeft een bedrag genoemd wat het waard zou zijn
als het klaar zou zijn (het is een schatting, ligt veel aan de materiaalkeuze afwerking !!! etc.)
In het huis zit ook een heel stuk renovatie zoals leidingen vervangen/aanleggen....

Mits wij het bouwdepot helemaal leeg zouden trekken, zouden we (volgens de taxateur) een stuk verlies maken.
Maar aangezien vriendje heel veel zelf doet, en alleen de grote uitgaven worden opgegeven aan het bouwdepot ... valt het financieel 100% mee...

Ze zijn beneden helemaal klaar met het staalwerk. Vandaag beginnen ze al met het uitstroken voor het verlaagd plafond. Ik ben er helemaal blij mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')