quote:
Op maandag 5 april 2010 19:56 schreef Beijtje het volgende:[..]
De goedkoopste Ikea gordijnen, kost je echt maar een paar tientjes...
Daar heb ik dus ook naar gekeken, maar wil je echt iets voor langere tijd, dan kun je beter naar de speciaalzaak gaan.
Wij wilden paneelgordijnen die 'hufterproof' zijn.
De Ikea-panelen zijn niet wasbaar en moet je als het ware in het systeem schroeven. Het is dus bijna onmogelijk om de panelen mooi aan de vensterbank/vloer te laten hangen. En als je 1x te hard aan je gordijnen trekt, is er de kans dat je paneel gaat scheuren of zelfs je hele paneel naar beneden komt (gezien bij neefje!)! Daarbij is de rails maar in stukjes van 1,20m (geloof ik) te krijgen, waardoor je ze moet koppelen, en die koppelingen vond ik dus echt kwalitatief RUK!.
Ook had de Ikea in EHV maar 2 soorten roedes: 1 spoor en 3 spoor. Wij wilden een 3 spoor en een 5 spoor, omdat wij achter openslaande deuren naar de tuin hebben. Met een 5 spoor kunnen we alle panelen achter elkaar 'verstoppen' waardoor er een vrije doorgang is door de tuindeuren.
Wij hadden onze roedes besteld via De Greef in Veldhoven. Die konden wel 3- en 5-spoor leveren en door middel van klittenband aan de wagentjes kun je de panelen ophangen. Het is wel wat duurder maar de roedes zijn super degelijk EN worden op maat geleverd! Alles ging fout wat er maar fout kon gaan met de bestelling, maar 12 weken na de bestelling had ik eindelijk mijn onderdelen (normaal duurt het ongeveer 4-6 weken). Het maakloon van paneelgordijnen is schrikbarend, zo'n 35 euro per paneel exclusief stof en dan moet je zelf ook nog je ramen uitmeten. Ook moet je er rekening mee houden dat, als je de ramen uit meet voor je panelen, de panelen nog uit gaan hangen. Bij ons was dat ongeveer 5mm. Niet dat ze na 2 weken OP je vensterbank/vloer liggen ipv er boven hangen.
Omdat er bij ons bij beide ramen ongeveer 2 cm verloop in de kozijnen zat, was het eigenlijk onmogelijk om deze te laten maken bij de Greef, want de kans dat ze mooi recht aan de vensterbank/vloer hangen is dus 0,0.
Wij hebben ook besloten om de panelen zelf te maken. Samen met schoonmoeders ben ik een dagje aan de gang gegaan en ze hangen nu bijna allemaal hoe ik het wil. Jammergenoeg heben ze ons ook nog de verkeerde stof aangeraden voor 4 panelen (wij hebben 2 kleuren), die zijn niet mooi recht maar dit kan ik dus nog veranderen als ik dat wil.
Korte samenvatting:
* Voor mooi hangende paneelgordijnen: haal de roedes en stof bij de speciaalzaak en probeer iemand te ritselen die de panelen aan huis kan maken.
* Ga dus niet naar De Greef in Veldhoven, want je moet daar heel veel geduld hebben een beetje dreigen voordat je je spulletjes krijgt en ze geven ook nog eens verkeerde adviezen.
Trouwens, Klusmolletje, ik volg je topic al een hele tijd, maar ik kom er nu pas achter dat wij elkaar kennen!
Vriendin van de snelste/kleinste spits van het zaalvoetbalteam -> Vriendin van de keeper van het zaalvoetbalteam

!