abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 april 2010 @ 22:22:27 #251
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_80023272
Oei, is het zo erg dat jullie zo moeten sprokkelen? Lijkt me niet zo prettig klussen eerlijk gezegd
Heb je dan wel een potje voor onvoorziene uitgaven ofzo? Stel dat ineens je dak lek gaat, je riool lekt of je wasmachine het begeeft?
Ik zou je in ieder geval willen adviseren bonnetjes van de Gamma/Praxis e.d. bij elkaar te leggen, verf en spulletjes als zulks kun je ook gebruiken, als je het gebruikt om je huis mee op te knappen. En al die bouwmarktbonnen bij elkaar zijn vaak mega-bedragen ( )
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_80025864
Haha ik moet ook nog wcrolhouder enzo, maar wil wel meteen mooie en een heel setje met alles dr op en dr an, en das weer duur dus dat moet ff wachten... (Dat gaat denk ik niet werken van je depot ) En dat van die middelen, dat verschilt inderdaad ook per bank, hoe ze daar mee omgaan. Jammer dat je de bon kwijt bent...
Ik sprokkel lekker met jullie mee, zit ook een beetje krap en kan niet alle laatste kleine klusjes tegelijk doen.
pi_80030972
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:56 schreef Beijtje het volgende:

[..]

De goedkoopste Ikea gordijnen, kost je echt maar een paar tientjes...
Daar heb ik dus ook naar gekeken, maar wil je echt iets voor langere tijd, dan kun je beter naar de speciaalzaak gaan.
Wij wilden paneelgordijnen die 'hufterproof' zijn.
De Ikea-panelen zijn niet wasbaar en moet je als het ware in het systeem schroeven. Het is dus bijna onmogelijk om de panelen mooi aan de vensterbank/vloer te laten hangen. En als je 1x te hard aan je gordijnen trekt, is er de kans dat je paneel gaat scheuren of zelfs je hele paneel naar beneden komt (gezien bij neefje!)! Daarbij is de rails maar in stukjes van 1,20m (geloof ik) te krijgen, waardoor je ze moet koppelen, en die koppelingen vond ik dus echt kwalitatief RUK!.
Ook had de Ikea in EHV maar 2 soorten roedes: 1 spoor en 3 spoor. Wij wilden een 3 spoor en een 5 spoor, omdat wij achter openslaande deuren naar de tuin hebben. Met een 5 spoor kunnen we alle panelen achter elkaar 'verstoppen' waardoor er een vrije doorgang is door de tuindeuren.

Wij hadden onze roedes besteld via De Greef in Veldhoven. Die konden wel 3- en 5-spoor leveren en door middel van klittenband aan de wagentjes kun je de panelen ophangen. Het is wel wat duurder maar de roedes zijn super degelijk EN worden op maat geleverd! Alles ging fout wat er maar fout kon gaan met de bestelling, maar 12 weken na de bestelling had ik eindelijk mijn onderdelen (normaal duurt het ongeveer 4-6 weken). Het maakloon van paneelgordijnen is schrikbarend, zo'n 35 euro per paneel exclusief stof en dan moet je zelf ook nog je ramen uitmeten. Ook moet je er rekening mee houden dat, als je de ramen uit meet voor je panelen, de panelen nog uit gaan hangen. Bij ons was dat ongeveer 5mm. Niet dat ze na 2 weken OP je vensterbank/vloer liggen ipv er boven hangen.
Omdat er bij ons bij beide ramen ongeveer 2 cm verloop in de kozijnen zat, was het eigenlijk onmogelijk om deze te laten maken bij de Greef, want de kans dat ze mooi recht aan de vensterbank/vloer hangen is dus 0,0.
Wij hebben ook besloten om de panelen zelf te maken. Samen met schoonmoeders ben ik een dagje aan de gang gegaan en ze hangen nu bijna allemaal hoe ik het wil. Jammergenoeg heben ze ons ook nog de verkeerde stof aangeraden voor 4 panelen (wij hebben 2 kleuren), die zijn niet mooi recht maar dit kan ik dus nog veranderen als ik dat wil.

Korte samenvatting:
* Voor mooi hangende paneelgordijnen: haal de roedes en stof bij de speciaalzaak en probeer iemand te ritselen die de panelen aan huis kan maken.
* Ga dus niet naar De Greef in Veldhoven, want je moet daar heel veel geduld hebben een beetje dreigen voordat je je spulletjes krijgt en ze geven ook nog eens verkeerde adviezen.

Trouwens, Klusmolletje, ik volg je topic al een hele tijd, maar ik kom er nu pas achter dat wij elkaar kennen!
Vriendin van de snelste/kleinste spits van het zaalvoetbalteam -> Vriendin van de keeper van het zaalvoetbalteam !
pi_80031834
quote:
Op woensdag 7 april 2010 07:48 schreef GirlGoneBad het volgende:

[..]

Daar heb ik dus ook naar gekeken, maar wil je echt iets voor langere tijd, dan kun je beter naar de speciaalzaak gaan.
Ik bedoelde het ook als een tijdelijke, goedkope, oplossing he...
pi_80047297
quote:
Op woensdag 7 april 2010 08:50 schreef Beijtje het volgende:

[..]

Ik bedoelde het ook als een tijdelijke, goedkope, oplossing he...
Excuses, dan heb ik je verkeerd begrepen !
pi_80048873
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:22 schreef BBQ-kip het volgende:
Oei, is het zo erg dat jullie zo moeten sprokkelen? Lijkt me niet zo prettig klussen eerlijk gezegd
Heb je dan wel een potje voor onvoorziene uitgaven ofzo? Stel dat ineens je dak lek gaat, je riool lekt of je wasmachine het begeeft?
Ik zou je in ieder geval willen adviseren bonnetjes van de Gamma/Praxis e.d. bij elkaar te leggen, verf en spulletjes als zulks kun je ook gebruiken, als je het gebruikt om je huis mee op te knappen. En al die bouwmarktbonnen bij elkaar zijn vaak mega-bedragen ( )
Nee wij moeten geen geld bij elkaar sprokkelen,
ons bouwdepot is ruim begroot
het overige wordt per 1 mei teruggestort in de hypotheek
wat dadelijk scheelt in de maandelijkse lasten.

Natuurlijk hebben wij een pot onvoorziene uitgaven
maar dat wil ik dus graag zo houden.
Maaaaaaaaaar......... er is nieuws aan de horizon, het komt goed.
Dus binnekort waarschijnlijk PANEELGORDIJNEN.

Ik ben inderdaad 'de vriendin van .....' hahaha, wat ontzettend toevallig!
En wat leuk dat je ons klus forumpje volgt........
vind je het ook een beetje mooi geworden ?!

Vriendlief heeft gister de gaten voor de spots geboord,
dus de electricien kan nu alles komen afmaken, jeuj !!
Gister nog wat lage plinten gehaald, die hadden we te kort...
Dus kan schoonvaders binnenkort komen afmaken, net als de architraven..

En hoe is het met jullie
pi_80111535
quote:
Op woensdag 7 april 2010 16:57 schreef KlusMolletje het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad 'de vriendin van .....' hahaha, wat ontzettend toevallig!
En wat leuk dat je ons klus forumpje volgt........
vind je het ook een beetje mooi geworden ?!
Ik zat elke keer al naar de foto's te kijken, ik dacht, dat gezicht komt me bekend voor! Toen heb ik het maar eerst mijn laten zien, want voor je het weet heb ik de verkeerde voor me! Maar nee hoor, ik had gelijk, het was jouw . op de foto!
Het ziet er echt super gaaf uit hoor! Ik word er gewoon jaloers van... Die keuken, die vloer !!
Maarja wij gaan, als het goed is, na de zomer onze berging vergroten. Een berging van 1,80m bij 2,80m is toch NET iets te klein voor 2 fietsen, een scooter, een motor, een vriezer en al het gereedschap! Dus voor mij voorlopig nog geen nieuwe keuken ...
pi_80159147
Vandaag de electricien
en ik aan de schilder

gister hebben ze de rolluiken geplaatst.

ik zal vandaag of morgen foto's plaatsen .......
pi_80202051
een huis met rolluiken

bij een nieuwe cv ketel hoort een nieuwe thermostaat
in ons geval een honeywell met touchscreen
staat interessant en ik snap het ook nog

een salontafel met verlichting

spots achterkant

pi_80205056
Die thermostaat heb ik ook! Echt fantastisch dat je warm wordt in lekker warm huis en dat ie 's avonds ook vanzelf weer uit gaat!
Ziet er mooi uit allemaal!
pi_80801565
En bevalt het allemaal?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_80831142
Rolluiken zijn zoooooo fijn!!!
Wij hadden in augustus al op de bovenverdieping rolluiken laten plaatsen, maar nu laten we er ook nog een hangen op de benedenverdieping.

Klusmolletje, welke bediening heb jij? Handmatig (lijkt me geen doen met die grote luiken trouwens), electrisch met knop of met afstandbediening?
pi_80836085
jaaaa rolluiken komen er bij ons ook, super!
geniet je een beetje inmiddels?
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_80895783
Wij hebben electrische rolluiken met inbouwknop.
Dat bevalt echt super.

Ja, genieten doen we ook in ons huisje hoor.
We zijn ook nog wel (op een extreem laag pitje) aan het klussen.

Het toilet beneden en de laminaatvloer op de 1e verdieping
(en mijn schilderwerk) zijn nog de grootste projecten.

Het huis is al steeds meer aangekleed, zal snel eens wat foto's plaatsen.
pi_80903380
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 09:43 schreef KlusMolletje het volgende:
Wij hebben electrische rolluiken met inbouwknop.
Dat bevalt echt super.

Ja, genieten doen we ook in ons huisje hoor.
We zijn ook nog wel (op een extreem laag pitje) aan het klussen.

Het toilet beneden en de laminaatvloer op de 1e verdieping
(en mijn schilderwerk) zijn nog de grootste projecten.

Het huis is al steeds meer aangekleed, zal snel eens wat foto's plaatsen.
Wij hebben getwijfelt tussen knop of afstandbediening, maar hebben toch gekozen voor afstandbediening. Wij kunnen namelijk de knop en de kabel niet makkelijk plaatsen zonder dat hij permanent storend in het zicht zat. Als het goed is krijgen we binnen nu en 3 weken een belletje voor een afspraak om ze te hangen.

Ben wel weer erg benieuwd naar de foto's! Kan ik weer even lekker ongegeneerd jaloers zijn op jullie !
pi_81209933
Weinig klusvorderingen,

Deze week worden de laatste plinten beneden gedaan,
en de architraven om de deurstijlen.

We moeten nog steeds achter de achterwand van de keuken aan..

Wat we wel hebben ;

Dit plaatje heb ik ergens vandaan geplukt.
En de chaise longue zit ook net aan de andere kant.

Maar de conclusie we hebben een 2,5 zits + chaise longue in het zwart, strak.. gekocht

Helaas wel enkele weken levertijd.

En een lampie voor boven de eettafel, ik noem hem ; de vishengellamp

Geen reacties over de kranten, ik ben nog steeds orienterend
pi_81230888
quote:
Op zondag 9 mei 2010 13:27 schreef KlusMolletje het volgende:
Weinig klusvorderingen,

Deze week worden de laatste plinten beneden gedaan,
en de architraven om de deurstijlen.

We moeten nog steeds achter de achterwand van de keuken aan..

Wat we wel hebben ;

[ afbeelding ]

Dit plaatje heb ik ergens vandaan geplukt.
En de chaise longue zit ook net aan de andere kant.

Maar de conclusie we hebben een 2,5 zits + chaise longue in het zwart, strak.. gekocht

Helaas wel enkele weken levertijd.

En een lampie voor boven de eettafel, ik noem hem ; de vishengellamp

[ afbeelding ]

Geen reacties over de kranten, ik ben nog steeds orienterend
Leuk vishengeltje!
pi_81241102
Vind die vloer echt enne beter langzaam shoppen dan snel spijt hebben hoor
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_81241156
haha, die lamp! erg grappig!

hoop dat de bank snel komt, altijd zo irritant om lang te moeten wachten op zoiets, vraag me dan ook altijd af waar dat door komt, soms tot 10 weken, moet dat ding dan nog gemaakt worden ofzo.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_81243680
Dank je ML,
vind onze vloer ook echt prachtig, ben er heel erg blij mee !!

En over de bank.. tsja dat vraag ik me ook wel eens af.
maar de levertijd was tussen de 6 en 12 weken.
Daarna gingen ze hem bestellen in de pc
en vroegen ze of het erg was; dat de bank er al binnen 6 weken is ?
Natuurlijk niet, dus we hopelijk binnekort live foto's.

Eerlijk, ik zou graag mijn huisje meteen tip top in orde willen hebben,
maar dat is niet haalbaar .
Dus ik vind het nu ook belangrijk om goed rond te kijken voordat we wat kopen.
We moeten het allebei echt super vinden anders doen we het niet
*om te voorkomen idd dat we spijt krijgen*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')