Thanksquote:Op maandag 4 mei 2009 15:27 schreef craftyvirus het volgende:
zitten een paar mooie platen tussen! hulde!
Je hebt gelijk, als ik weer thuis ben doe ik ze nog eens opnieuw (ik werk hier in internetcafe's met verschillende beeldschermen en programma's).quote:kijk wel uit met je contrast, vooral de eerste 2 foto's zijn flink hard..
ik ken het probleem. Ik ging laats een aantal foto's bewerken, zonder dat mijn scherm gekalibreert was... Daarna ging ik ze afdrukken, WOW! wat een verschil!quote:Op maandag 4 mei 2009 15:31 schreef Ruud het volgende:
[..]
Thanks
[..]
Je hebt gelijk, als ik weer thuis ben doe ik ze nog eens opnieuw (ik werk hier in internetcafe's met verschillende beeldschermen en programma's).
Nice, jammer dat de foto een beetje scheef is.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 18:44 schreef Erasmo het volgende:
Even lachen voor het vogeltje:
[ afbeelding ]
Deze vind ik mooiquote:
Oeh, die is mooi!!!!!!quote:Op vrijdag 8 mei 2009 20:30 schreef Wiebeldak het volgende:
Rotterdam, Spaansepolder onder de snelweg.
[ afbeelding ]
Tnx.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 18:19 schreef Ruud het volgende:
Vind ik ook, ik stoor mij alleen aan het feit dat de bovenkant lantaarnpaal gelijk is met de onderkant van de brug. Misschien een paar stappen naar achteren of naar voren
In kleur zou het ook grijs uitvallen maar veel minder mooi dan alleen met zwart-wit waarde. Ik heb er zelfs nog contrast aan toegevoegd.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 20:54 schreef firewirecable het volgende:
@ wiebeldak: Een foto met potentie, maar het is niet echt een zwart/wit foto naar mijn menig. De foto bestaat uit grijs waarden en mist veel contrast.
Hier eentje van mij
[ link | afbeelding ]
quote:Op dinsdag 12 mei 2009 20:54 schreef firewirecable het volgende:
@ wiebeldak: Een foto met potentie, maar het is niet echt een zwart/wit foto naar mijn menig. De foto bestaat uit grijs waarden en mist veel contrast.
Hier eentje van mij
[ link | afbeelding ]
Mooi!quote:
Inderdaad, als je in zwart/wit schiet, kun je het nooit omzetten naar kleur. Andersom dus wel.quote:Op donderdag 21 mei 2009 02:12 schreef hydraulix het volgende:
Ik schiet altijd in kleur en met Photoshop kun je inderdaad de foto mooi omzetten naar zwart/wit. Dit is verstandiger IMO dan de zwart/wit functie van je camera te gebruiken.
Duidelijk, thanks.quote:Ruud: thanks!
Dat je foto grijzer is dan de andere foto's kan te maken hebben dat het net iets te donker is en daardoor weinig toonverschillen kent. Als je Photoshop gebruikt zou je de levels kunnen aanpassen en daarna wat gaan spelen met je contrast.
Ik heb vroeger veel analoog zwart/wit geschoten (op de kunstacademie), dat had altijd wel z'n charmequote:Op donderdag 21 mei 2009 02:12 schreef hydraulix het volgende:
Ik schiet altijd in kleur en met Photoshop kun je inderdaad de foto mooi omzetten naar zwart/wit. Dit is verstandiger IMO dan de zwart/wit functie van je camera te gebruiken. Maar ik zou echt dolgraag een keer analoog willen schieten met zwart-wit film (als ik iets meer geld heb)
Hieroquote:Op woensdag 20 mei 2009 21:56 schreef Xcalibur het volgende:
Of is dit nog old-skool zwart/wit negatievenwerk?
Eerste en laatstequote:Op zaterdag 23 mei 2009 17:00 schreef Triptamine het volgende:
Zwart Wit![]()
Hier wat van mij:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(niet helemaal z/w maar toch)
Heb sinds kort een Canon AE-1 voor mijn analoog-experiment. Zit nu een kleurenrolletje in, maar als die vol is knal ik er een Z/W inquote:Op donderdag 21 mei 2009 02:12 schreef hydraulix het volgende:
Ik schiet altijd in kleur en met Photoshop kun je inderdaad de foto mooi omzetten naar zwart/wit. Dit is verstandiger IMO dan de zwart/wit functie van je camera te gebruiken. Maar ik zou echt dolgraag een keer analoog willen schieten met zwart-wit film (als ik iets meer geld heb)
Uh, als je RAW schiet wel. Tenminste wel met mijn Canon DSLR en DPP.quote:Op donderdag 21 mei 2009 06:47 schreef Ruud het volgende:
[..]
Inderdaad, als je in zwart/wit schiet, kun je het nooit omzetten naar kleur. Andersom dus wel.
[..]
Oh, dat wist ik niet, ik heb dan ook nog geen DSLR (binnenkort welquote:Op zaterdag 23 mei 2009 18:59 schreef blue_funk het volgende:
[..]
Uh, als je RAW schiet wel. Tenminste wel met mijn Canon DSLR en DPP.
dat is met de juiste plugin zo opgelost.quote:Op woensdag 27 mei 2009 14:23 schreef zquing het volgende:
Ik vind digitale zwart wit zo schoon...................... Beetje saai, geen echte korrel
dat is hetzelfde als zeggen dat met een beetje fotosoep je plaatjes eruitzien alsof ze op velvia zijn geschoten. Het komt in de buurt, maar is zeker niet hetzelfdequote:Op woensdag 27 mei 2009 14:34 schreef Danny het volgende:
[..]
dat is met de juiste plugin zo opgelost.
klopt, maar het is wat minder saai, zo je wiltquote:Op woensdag 27 mei 2009 14:35 schreef zquing het volgende:
dat is hetzelfde als zeggen dat met een beetje fotosoep je plaatjes eruitzien alsof ze op velvia zijn geschoten. Het komt in de buurt, maar is zeker niet hetzelfde
Eh, LP's zijn nog steeds te koop hoor. Gelukkig...quote:Op woensdag 27 mei 2009 14:40 schreef Danny het volgende:
[..]
klopt, maar het is wat minder saai, zo je wilt
De tikken en krassen op LP's vond ik ook minder saai dan het altijd gelikte geluid van een cd. maar tijden veranderen nu eenmaal
analoge camera's ook, maar ze zijn vrij schaars en inmiddels min of meer een nicheprodukt, helaas.quote:Op woensdag 27 mei 2009 14:45 schreef Ruud het volgende:
[..]
Eh, LP's zijn nog steeds te koop hoor. Gelukkig...
Ik vind hem supervetquote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:54 schreef ebeaydojraes het volgende:
ik heb deze nog:
[ afbeelding ]
had ik misschien ook wel voor mei contest willen inzenden
Wow de kleuren op die bovenstequote:Op woensdag 27 mei 2009 20:25 schreef MrTimbo.B het volgende:
@firewirecable: Erg mooie strakke plaat. Je ziet niet meteen dat het een metrostation is, maar aan de andere kant ook weer wel.
@zquing: De eerste vind ik wat donker, maar de tweede is echt top. Mooi licht, compo en scherptediepte.
@Danny: Fijne plaat. Doet me denken aan het werk van een bekende fotograaf. Ben alleen de naam even kwijt. Goede keus om deze naar ZW om te zetten.
Mijn bijdrage:
1|
[ link | afbeelding ]
2|
[ link | afbeelding ]
quote:Op zaterdag 30 mei 2009 01:27 schreef Omniej het volgende:
[..]
Grappig commentaar, voor in een zwart-wit topic.
Is ook zo. Wit bevat geen enkele kleur en zwart bevat alle kleuren. Geel, magenta, en cyan.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 16:36 schreef Triptamine het volgende:
[..]
hehehe ja eigenlijk wel. Maar ik ben een van de weinige die er bij blijft dat zwart en wit ook kleuren zijn, dus ik heb in deze gelijk
Maar dan andersom.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 16:40 schreef Wiebeldak het volgende:
Wit bevat geen enkele kleur en zwart bevat alle kleuren.
Dat ls afhankelijk van waar je het over hebt natuurlijk. Als je het over ink/drukken hebt, dan heeft wiebeldak natuurlijk gelijk.....in het geval van licht, is het inderdaad andersom en heeft CMYK er ook niks mee te maken.quote:
Inderdaad, daar hebben wij op school nu ook een cursusje van. Kleur management. Kolere wat is dat lastig.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 16:48 schreef TomHoofd het volgende:
[..]
Dat ls afhankelijk van waar je het over hebt natuurlijk. Als je het over ink/drukken hebt, dan heeft wiebeldak natuurlijk gelijk.....in het geval van licht, is het inderdaad andersom en heeft CMYK er ook niks mee te maken.
Je hebt gelijk. Hij noemde de CMYK kleuren inderdaad.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 16:48 schreef TomHoofd het volgende:
[..]
Dat ls afhankelijk van waar je het over hebt natuurlijk. Als je het over ink/drukken hebt, dan heeft wiebeldak natuurlijk gelijk.....in het geval van licht, is het inderdaad andersom en heeft CMYK er ook niks mee te maken.
Valt best mee hoor. Ligt er alleen aan WAT je wilt kalibreren en hoe. colorimeter, spectro meter, densitometer, printer, monitor en welke kleurruimte .... ja opzich is het toch best lastigquote:Op zaterdag 30 mei 2009 16:52 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Inderdaad, daar hebben wij op school nu ook een cursusje van. Kleur management. Kolere wat is dat lastig.
en dan snap je eindelijk alles, valt Vista niet te kalibreren
Pff, hou stilquote:Op zaterdag 30 mei 2009 18:36 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
Valt best mee hoor. Ligt er alleen aan WAT je wilt kalibreren en hoe. colorimeter, spectro meter, densitometer, printer, monitor en welke kleurruimte .... ja opzich is het toch best lastig
Andere z/w converter gebruiken. Ik weet niet wat je nu gebruikt?quote:Op zondag 31 mei 2009 14:21 schreef joeltje het volgende:
Oeh, ik ook een vraag...
Hoe krijg ik dit "zwarter-wit"?
[ afbeelding ]
Hij is lekkerquote:Op zondag 31 mei 2009 16:39 schreef taxibabe het volgende:
Gisteren gemaakt:
Een eenzaam achtergelaten kapot driewielertje
[ afbeelding ]
in kleur schieten, en omzetten naar z/w op de Mac (iPhoto, PS is wat te lastig voor me...)quote:Op zondag 31 mei 2009 17:46 schreef firewirecable het volgende:
[..]
Andere z/w converter gebruiken. Ik weet niet wat je nu gebruikt?
Meer contrast toevoegen.quote:Op zondag 31 mei 2009 22:12 schreef joeltje het volgende:
[..]
in kleur schieten, en omzetten naar z/w op de Mac (iPhoto, PS is wat te lastig voor me...)
Begin maar pas, dus tips zijn zeer welkom!
Héb je wel PS? Erg ingewikkeld is het namelijk niet... Voor het geval je in het bezit bent van PS, is dit wat je doet:quote:Op zondag 31 mei 2009 22:12 schreef joeltje het volgende:
[..]
in kleur schieten, en omzetten naar z/w op de Mac (iPhoto, PS is wat te lastig voor me...)
Begin maar pas, dus tips zijn zeer welkom!
he is het is een duitsedogquote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:13 schreef MrTimbo.B het volgende:
@Danny: Korrel doet het goed. Vind alleen het verkeersbord links net iets teveel aandacht trekken.
@telavivnick: Wat is die hond huge.![]()
Nog één van Delftzijl
[ link | afbeelding ]
heb je het origineel voor me, dan zal ik eens kijken. deze bewerking vind ik niet mooi iig. gezicht lijkt welhaast blauwig en ziet er erg vies en onnatuurlijk uit. (welk programma gebruik je voor je bewerking?)quote:Op maandag 1 juni 2009 18:11 schreef joeltje het volgende:
Thanks, daar kan ik weer een avondje spelen....
Ik zal weer een nieuw resultaat posten, met meer contrast, uit PS
Da's inderdaad vrij simpel... Daar ga ik meer mee spelen..
Is dit alweer beter:
[ afbeelding ]
Grotere versie
Dan vind ik je vorige foto nog mooier eerlijk gezegd.quote:Op maandag 1 juni 2009 18:11 schreef joeltje het volgende:
Thanks, daar kan ik weer een avondje spelen....
Ik zal weer een nieuw resultaat posten, met meer contrast, uit PS
Da's inderdaad vrij simpel... Daar ga ik meer mee spelen..
Is dit alweer beter:
[ afbeelding ]
Grotere versie
PS dus. Staat in z'n post.quote:Op maandag 1 juni 2009 18:43 schreef Danny het volgende:
(welk programma gebruik je voor je bewerking?)
Ik vind dit niks, het is net of ze vieze vlekken in d'r gezicht heeft...quote:
Het contrast was juist te laag, waardoor je zo'n rare zweem krijgt.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 07:42 schreef joeltje het volgende:
dat had ik ook, maar geen idee waarom ik die vlekken kreeg.... Lijkt me op teveel contrast, want hij is helemaal korrelig geworden
Origineel is ook niet de meest geweldige foto btw, maar het ging mij echt om het z/w effect...
ben benieuwd...
http://www.flickr.com/photos/joeltje/3587610501/sizes/o/quote:Op dinsdag 2 juni 2009 08:33 schreef Xcalibur het volgende:
de rare vlekken zijn nog steeds, maar die zitten dus kennelijk in het origineel?
dat is imo een gevoelskwestie. weet ook niet of daar 'regels' voor zijn. En ik ben ook verre van een expertquote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:56 schreef joeltje het volgende:
Thanks Danny, inderdaad beter dan mijn probeersel... Toch wat meer proberen! Ikzelf had ook met de belichting, en kleuren levels zitten kl*ten, wellicht is het daar mis gegeaan, en mijn scherm is niet gecalibreerd, ongetwijfeld allemaal dingen die mijn knutsle werk negatief beinvloed hebben...
Als ik nou een serie foto's wil bouwen die wel geschikt zijn voor z/w, waar moet ik dan op letten? Wat maakt een foto geschikt voor z/w?
De achtergrond in die foto is nogal druk en dus storend. Zorg er voor dat de achtergrond niet afleidt van het onderwerp, dit kun je inderdaad bereiken door een egale achtergrond zoals met de kleur zwart (of wit of grijs).quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:17 schreef joeltje het volgende:
Ok, dus deze foto maar dan op een zwarte achtergrond was beter geweest? Ik ben zelf erg anti-drukke-achtergronden, en probeer daar rekening mee te houden bij het schieten niet dat dat altijd goed gaat
Leuk, die camera aan de muurquote:Op woensdag 3 juni 2009 00:12 schreef kvdv het volgende:
Mooie Row-1, ik ga binnenkort ook maar weer 's hulzen zoeken denk ik... mooie omgeving.
Zelfportretje:
[ afbeelding ]
Mooi de rust die de foto uitstraalt! Misschien iets te donker aan de rechterkant? Maar kan aan mijn monitor liggen!quote:Op woensdag 3 juni 2009 10:23 schreef Ruud het volgende:
[..]
Leuk, die camera aan de muur![]()
Inzending voor de wedstrijd van juni?
Nog een van mij:
[ afbeelding ]
Klikbaar.
Veeeeeel beter al.quote:Op woensdag 3 juni 2009 22:24 schreef joeltje het volgende:
@wiebel, eerste plaat vind ik erg tof! Mooie actie!
Ik oefen nog maar even verder:
[ afbeelding ]
De derde foto is mooi.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:30 schreef fractalis het volgende:
Wow, aardig wat mooie foto's in dit topic!![]()
Heb zelf in Cambodja een flink aantal foto's van (straat-)kinderen genomen die ik vanmorgen bewerkt heb. Ben nog een redelijke noob wat fotobewerking betreft, commentaar is welkom!![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
3e is inderdaad erg mooi ja.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:30 schreef fractalis het volgende:
Heb zelf in Cambodja een flink aantal foto's van (straat-)kinderen genomen die ik vanmorgen bewerkt heb. Ben nog een redelijke noob wat fotobewerking betreft, commentaar is welkom!![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Prachtige foto!quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:30 schreef Coraline. het volgende:
[ afbeelding ]
Niet klikbaar. Komt binnenkort misschien een showcase van.
Ik vind de eerste het mooist. Al vind ik ze alle 4 geslaagd. De laatste vind ik het minst.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:30 schreef fractalis het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuk idee!quote:Op vrijdag 5 juni 2009 15:57 schreef honne het volgende:
Een simpel kiekje, maar denk ik wel op zijn plaats in het zwartwit.
[ afbeelding ]
Thanks allemaal!quote:Op vrijdag 5 juni 2009 17:46 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Prachtige foto!
[..]
Ik vind de eerste het mooist. Al vind ik ze alle 4 geslaagd. De laatste vind ik het minst.
Ah, daar dus.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 00:34 schreef MCH het volgende:
maar Sapa wordt zoveel mooier met kleur erbij
Thanksquote:Op zaterdag 13 juni 2009 00:33 schreef Omniej het volgende:
Mooie platen, Ruud. Vooral de eerste vind ik goed gelukt... Mooi contrast met die schaduw rechts en het felle zonlicht links.
De tweede foto is ook wel grappig (straatfoto's in dit soort landen kan ik altijd wel waarderen op de een of andere manier). Ik zou 'm alleen wel eventjes rechtzetten denk ik.
Edit: Waar gemaakt, overigens?
Ik vond de kleur van het gras niet zo mooi, maar oordeel zelf maar:quote:Op zaterdag 13 juni 2009 00:34 schreef MCH het volgende:
Ruud: ik heb niks over de kwaliteit te zeggen, maar Sapa wordt zoveel mooier met kleur erbij
Die zw/w is mooier idd, veel rustiger.... Goede keuze zo!!!!!!quote:Op zaterdag 13 juni 2009 18:08 schreef Ruud het volgende:
Ik vond de kleur van het gras niet zo mooi, maar oordeel zelf maar:
http://i67.photobucket.com/albums/h287/ruud_fr/IMG_4084_2.jpg
Mooi en herkenbaar die foto van Hanoi!quote:Op zaterdag 13 juni 2009 00:13 schreef Ruud het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klikbaar.
Bij nader inzien is het zwart-wit denk ik toch wel een goede keus geweest ja.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 18:08 schreef Ruud het volgende:
Ik vond de kleur van het gras niet zo mooi, maar oordeel zelf maar:
http://i67.photobucket.com/albums/h287/ruud_fr/IMG_4084_2.jpg
quote:Op zaterdag 13 juni 2009 19:18 schreef fractalis het volgende:
[..]
Mooi en herkenbaar die foto van Hanoi!![]()
Vind deze twee foto's, genomen in Dublin, ook wel goed gelukt zelf. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze vind ik echt tofquote:Op woensdag 3 juni 2009 00:12 schreef kvdv het volgende:
Mooie Row-1, ik ga binnenkort ook maar weer 's hulzen zoeken denk ik... mooie omgeving.
Zelfportretje:
[ afbeelding ]
De 1e foto is vlakbij het station, de treinen rijden er langzaam.quote:Op zondag 19 juli 2009 10:06 schreef firewirecable het volgende:
Ruud: #1 Bizarre foto dit met die spoorrails. Komen hier grote treinen langs? *geen HSL neemik aan...)
#2 Geeft het straatbeeld goed weer, jammer dat de man links er op staat of niet helemal op staat.
#3 Deze heeft een hele andere z/w omzetting dan de andere foto's en ik vind de compositie niet echt boeiend
Heb wat moeten spelen met de 1e foto, anders was het meer grijs-witquote:Ruud: #1 Leuke foto, alleen komt (ik denk door de USM) de foto onwijs hard over.
#2 Dit is een station lijkt me, maar de compositie pakt me niet zo moet ik zeggen. De z/w omzetting is wel goed trouwens.
quote:
Dit vind ik (zo op mijn laptopschermpje) een erg fijne zw/w omzetting!quote:Op zondag 11 oktober 2009 23:57 schreef Ruud het volgende:
[ afbeelding ]
Groter: http://farm4.static.flickr.com/3435/3975052471_d4e428c830_b.jpg
[ afbeelding ]
Groter: http://farm3.static.flickr.com/2441/3975053275_bba71c1f0f_b.jpg
Mooi momentquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:44 schreef Pietjuh het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is een foto gemaakt in een tofu fabriekje nabij Solo in Java, Indonesie. Deze mensen gooien hier een kokend hete soja-brei door een filter heen om de ruwe bonenresten eruit te filteren (als ik het me goed kan herinneren)
Ik vind wel dat er toch wel aardig wat detail verloren gaat bij die Silver Efex versie.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:00 schreef Hartigan het volgende:
Ik vind ruis altijd verschrikkelijk irritant. Ik wil mijn foto's altijd clean en strak hebben.
Maar met "onverklaarbare ruis" bedoelde ik niet het soort ruis dat je op oude foto's ziet, maar eerder ruis op willekeurige plekken.
Voorbeeld (even klikken, want te groot om hier te plaatsen).
Kijk vooral eens links onder in de foto. Hier heb ik de Black and White tool van PS gebruikt en een rood filter gesimuleerd.
Vergelijk dat eens met wat Silver Efex doet: weer hier klikken
Ah ok.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:31 schreef Hartigan het volgende:
Die details die verloren zijn gegaan met de Silver Efex versie is te wijten aan mijzelf. Dat was gewoon even een snelle conversie met iets te hoog contrast.
Originele versie heb ik nu niet klaar liggen.
Ik vind het heel leuk gedaan, zelf loop ik hier op kritiek wanneer ik selectief inkleur, maar het is zeker een leuk effect.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 07:38 schreef Neo_ het volgende:
Wow wat een mooie foto's....!!
zwart-wit maakt een foto af vind ik. Liefst met een detail in kleur
[ afbeelding ]
't Is een beetje cheesy. Geen succes wat mij betreft.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 07:38 schreef Neo_ het volgende:
Wow wat een mooie foto's....!!
zwart-wit maakt een foto af vind ik. Liefst met een detail in kleur
[ afbeelding ]
Speel eens een beetje met je compo? Dit is allemaal zo recht in het midden en je hebt de oren net een klein beetje afgesneden. Als je dat wat extremer doet, gaat het denk ik meer spelen. En meer contrast toevoegen. Hij is wat vlakjes.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:22 schreef honne het volgende:
Vind niet alleen zwart wit mooi maar ook lijnenspel :-) .
[ afbeelding ]
Ik vind die persoon niets toevoegen aan de foto eigenlijk. Beter had je hem er uit gelaten. Contrast is wel lekker btwquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 14:54 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Ik vind het heel leuk gedaan, zelf loop ik hier op kritiek wanneer ik selectief inkleur, maar het is zeker een leuk effect.
Ik heb deze gisteren op Pere Lachaise geschoten, iets korrelig gemaakt.
klikbaar
[ afbeelding ]
en ik moest er zo voor rennenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 15:03 schreef PdeHoog het volgende:
Ik vind die persoon niets toevoegen aan de foto eigenlijk. Beter had je hem er uit gelaten
Thanks, dat is leuk te horen, daar zit ik mee te experimenterenquote:
Dank je wel voor je comment :-) .quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 15:03 schreef PdeHoog het volgende:
Speel eens een beetje met je compo? Dit is allemaal zo recht in het midden en je hebt de oren net een klein beetje afgesneden. Als je dat wat extremer doet, gaat het denk ik meer spelen. En meer contrast toevoegen. Hij is wat vlakjes.
[..]
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 21:12 schreef windsurfer_1970 het volgende:
[ afbeelding ]
'Stairway to heaven'
Vanmiddag geschoten in Delft.
Hij had van mij gerust een stuk lichter en contrastrijker gemogen...quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 17:21 schreef Muzrub het volgende:
Zwart-wit geeft een foto meestal echt wat extra's. Mijn beste (IMO):
[ afbeelding ]
Klopt wel, begin pas net een beetje met fotografie (heb 6 maanden een 350D gehad, heb net een 40D gekocht (was een erg goede aanbieding)), en ben pas net bezig met ook nabewerken in photoshop. Toen schoot ik ook nog niet in RAW, dus de mogelijkheden voor die foto zijn nog beperkt, maar ik ga er nog een keer aan zitten.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 17:24 schreef Omniej het volgende:
[..]
Hij had van mij gerust een stuk lichter en contrastrijker gemogen...
Tofquote:
Ik vind het contrast iets te groot, maar dat zal wel smaak zijn.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:08 schreef MYV het volgende:
Ik was laatst in Engeland bij een prachtig kasteel:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nicequote:
quote:Op maandag 14 december 2009 10:23 schreef Ronhui het volgende:
[..]
Nice![]()
ziet er zeer zeker niet uit als een zelfportretje.. als je niet beter zou weten ga je er een heel verhaal achter zoeken en je afvragen waar de rest van de serie is!
quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:10 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Perfect, ik krijg er een nostalgisch Dylan gevoel bij [ afbeelding ]
Thanks!quote:Op vrijdag 11 december 2009 18:02 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
TofLekkere zwartwit-conversie ook
Ik zou misschien de contrasten nog iets heftiger trekken
Zwartwitte werkt hier niet echt denk ik. Wel cool geschoten zoquote:
Lol. Dat wou ik ook net zeggen. Heeeeeeeeeeeeeel erg lekker ! Kan zo aan de muur op A2 (hopelijkquote:Op maandag 14 december 2009 16:27 schreef hydraulix het volgende:
[..]
Prachtig! Het is net een Japans schilderij!
heb helaas geen A2 printerquote:Op maandag 14 december 2009 19:17 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
Lol. Dat wou ik ook net zeggen. Heeeeeeeeeeeeeel erg lekker ! Kan zo aan de muur op A2 (hopelijk)
toch eens opletten of ze vaker met z'n drieën zijnquote:Op maandag 14 december 2009 21:43 schreef limpix het volgende:
[ afbeelding ]
Ook 3 duiven, grappig...
In kleur veel mooier !quote:Op maandag 14 december 2009 21:47 schreef Danny het volgende:
[..]
toch eens opletten of ze vaker met z'n drieën zijn
hier nog een keer (dezelfde) drie (genomen vlak voor de monochrome versie)
De zw/w staat er nu ook in kleur op: http://www.flickr.com/pho(...)4226/in/photostream/quote:
Hmmm....op gekalibreerd scherm ziet dat er toch beter uit dan op kantoorquote:Op maandag 14 december 2009 12:34 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Zwartwitte werkt hier niet echt denk ik. Wel cool geschoten zo
Ik riep nog 'Oy! Vlieg eens wat langzamerquote:Op maandag 14 december 2009 21:58 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hmmm....op gekalibreerd scherm ziet dat er toch beter uit dan op kantoorNice
Ik had alleen die ene duif wel wat losser willen zien van de boom.
Jeetje man...geen gezagquote:Op maandag 14 december 2009 23:09 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik riep nog 'Oy! Vlieg eens wat langzamer', maar het mocht niet baten
Nicequote:Op maandag 14 december 2009 23:31 schreef MMach het volgende:
[ afbeelding ]
Eentje die ik onlangs eens heb gemaakt
Ja beetje te grijs, verder erg leuke fotoquote:Op dinsdag 15 december 2009 08:50 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
NiceIk vind hem alleen errug grijs. Je mag wat meer spelen met je bw-conversie.
Het huis was al wit met een zwart dak en de bomen waren erg donker, tegen zwart aan. Vond het gras persoonlijk te veel de aandacht trekken.quote:Op dinsdag 15 december 2009 10:43 schreef PdeHoog het volgende:
Danny, waarom hier kiezen voor zwartwit?
Ok. Ik zou zelf denk ik eerder voor kleur kiezen, maar jouw foto hequote:Op dinsdag 15 december 2009 10:54 schreef Danny het volgende:
[..]
Het huis was wit, de bomen bijna zwart. Vond het gras persoonlijk te veel de aandacht trekken.
Kleurenversie
Ik kom daar vast nog wel een keer. Zal 't volgende keer eens proberenquote:Op dinsdag 15 december 2009 10:56 schreef PdeHoog het volgende:
Ok. Ik zou zelf denk ik eerder voor kleur kiezen, maar jouw foto hemisschien wel een aardig idee om de volgende keer iets minder boom te nemen en iets meer lucht. beeld meer naar rechts dus en dan de takken vrijhangend.
Om een of andere reden vind ik dit een goede plaat. Niet heel strak, gelikt of helder maar wel spannend en de verdeling van vlakken is best heel aangenaam. En toch ook weer nét niet té aangenaam.quote:Op maandag 29 juni 2009 00:54 schreef Morrigan het volgende:
Als ik al die foto's zie, heb ik weer zin om de doka op te zoeken.Ik heb nog wat negatieven, alleen vind ik ze niet mooi afgedrukt. Te licht en weinig contrast.
Mijn eerste foto die ik ook zelf heb ontwikkeld.
Nou ik wel, mooi!!!quote:Op zaterdag 19 december 2009 23:56 schreef pumpkinsoup het volgende:
weet nog niet precies wat ik er van vind.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 29 juni 2009 00:54 schreef Morrigan het volgende:
Als ik al die foto's zie, heb ik weer zin om de doka op te zoeken. Ik heb nog wat negatieven, alleen vind ik ze niet mooi afgedrukt. Te licht en weinig contrast.
Mijn eerste foto die ik ook zelf heb ontwikkeld.
Hmmm..je bent niet zelf in focus. Express of "foutje, bedankt" ???quote:
quote:Op zondag 17 januari 2010 17:28 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Hmmm..je bent niet zelf in focus. Express of "foutje, bedankt" ???
[ afbeelding ]
2 en 3 ogen een beetje saaiquote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:11 schreef Mexicaantje. het volgende:
Hier kan ik ook posten!
[ afbeelding ]
Groter.
[ afbeelding ]
Groter.
[ afbeelding ]
Groter.
Amsterdam uiteraard.
Dat 'scheve' komt omdat het vlak van je sensor niet parallel is aan de muren/mast. dan lijken die scheef naar achteren te hellen. Dat kan je op 2 manieren corrigeren; goedkoop in photoshop, of duur met een speciaal objectief.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:52 schreef Mexicaantje. het volgende:
Ik heb helemaal niets rechtgezet op die kermis. En is denk ik idd vervorming van cammielief.
quote:Op zondag 24 januari 2010 13:57 schreef Elkafila het volgende:
Ik ben zelf niet zo heel erg van van IR fotografie.
Nummer 3 van jou vind ik echter goed gelukt. Denk dat dit komt door het contrast tussen de lucht, water en bomen. IR fotos met lucht zijn wel mijn favoriet.
Hier zijn een paar fotos van mij, onlangs geschoten op Bali.
Na een flinke regenbui.
[ afbeelding ]
Broer en zus.
[ afbeelding ]
Fiets bij rijsvelden.
[ afbeelding ]
Goede omzettingenquote:Op zondag 24 januari 2010 23:09 schreef Dark_Angelus het volgende:
Hier wilde ik ook nog posten.
[ afbeelding ]
Groter.
[ afbeelding ]
Groter.
[ afbeelding ]
Groter.
Ja, ik vind 2, 3 en 4 hebt interesants, en 3 is ook mijn favoeriet. Helaas toen geen mooie bluauwe lucht voor zwarte IR omzetting.quote:Op zondag 24 januari 2010 13:57 schreef Elkafila het volgende:
Ik ben zelf niet zo heel erg van van IR fotografie.
Nummer 3 van jou vind ik echter goed gelukt. Denk dat dit komt door het contrast tussen de lucht, water en bomen. IR fotos met lucht zijn wel mijn favoriet.
Hier zijn een paar fotos van mij, onlangs geschoten op Bali.
Na een flinke regenbui.
[ afbeelding ]
Broer en zus.
[ afbeelding ]
Fiets bij rijsvelden.
[ afbeelding ]
Leuk. Een erg intiem zelfportret. Je ogen maken gelijk contact en zuigen me de foto in. Zelf genomen dus? Wat voor camera?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 13:26 schreef pumpkinsoup het volgende:
[..]
Dankje!
Even een zelfportretje, wel nog met m'n oude camera gemaakt.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 24 januari 2010 23:09 schreef Dark_Angelus het volgende:
[ afbeelding ]
Groter.
[ afbeelding ]
Groter.
[ afbeelding ]
Groter.
Deze vind ik wel erg mooi!quote:Op zondag 24 januari 2010 23:09 schreef Dark_Angelus het volgende:
[ afbeelding ]
Groter.
Dank je wel!!quote:
En ook dank je welquote:
1 woord: Wauw. Leer mij hoe ik zulke foto's maak en ik ben een gelukkig mens.quote:Op zondag 24 januari 2010 01:22 schreef Shark.Bait het volgende:
Ik kwam tijdens het opschonen van mijn foto harde schijf wat infrarood opnames tegen van de Ardennen waar ik in 2007 met een stel FOTters was. Ik heb er even mee gespeeld in LR en voila:
[ afbeelding ]
1. Xila staat hier ergens tussen verscholen
[ afbeelding ]
2.
[ afbeelding ]
3.
[ afbeelding ]
4.
[ afbeelding ]
5.
Nummer 3 is de mooiste vind ik! Wat meer te zien dan alleen "structuur" zoals op 1 (quote:Op zondag 24 januari 2010 01:22 schreef Shark.Bait het volgende:
Ik kwam tijdens het opschonen van mijn foto harde schijf wat infrarood opnames tegen van de Ardennen waar ik in 2007 met een stel FOTters was. Ik heb er even mee gespeeld in LR en voila:
[ afbeelding ]
1. Xila staat hier ergens tussen verscholen
[ afbeelding ]
2.
[ afbeelding ]
3.
[ afbeelding ]
4.
[ afbeelding ]
5.
Eerste twee zijn echtquote:Op zaterdag 30 januari 2010 09:29 schreef limpix het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Fraai portretjequote:Op zaterdag 30 januari 2010 01:44 schreef sjoemie_82 het volgende:
[ afbeelding ]
post hem hier ook maar eens in een ander topic wordt er meer offtopic geblaat dan dat het over het onderwerp gaat.
Logo onderin hoort er helaas in sorry
Wauw die eerste is echt heel mooi!!!quote:Op zaterdag 30 januari 2010 09:29 schreef limpix het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
I.t.t. bovenstaande posters vind ik de tweede juist erg gaaf.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 09:29 schreef limpix het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wel jammer dat de vogel niet zo goed naar voren komt... 't Is een beetje een zoekplaatje op deze manier.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 19:12 schreef taxibabe het volgende:
Wat een mooie foto's weer hier!! Dat zwart-wit heeft echt wel wat.
Hier ben ik ook wat aan het spelen geweest met z/w. Ik vond het wel wat hebben:
[ afbeelding ]
Vind hem een beetje vermoeiend, door de achtergrond..... Jammer, idee is leuk!!!quote:Op zaterdag 30 januari 2010 19:12 schreef taxibabe het volgende:
[ afbeelding ]
Denk dattie beter uit zou komen in kleur eigenlijk, of ligt dat aan mij? Heb je de kleurversie ook nog?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 19:12 schreef taxibabe het volgende:
[ afbeelding ]
Dankje! Zelf genomen inderdaad, met een Canon eos 350dquote:Op woensdag 27 januari 2010 00:21 schreef Elkafila het volgende:
[..]
Leuk. Een erg intiem zelfportret. Je ogen maken gelijk contact en zuigen me de foto in. Zelf genomen dus? Wat voor camera?
Hier een zelfportretje van mij
[ afbeelding ]
daar kan ik dus totaal niet mee overweg...... Zal lightroom maar eens proberenquote:
Inladen met ARC, croppen en een beetje spelen met de levels.quote:Op zondag 31 januari 2010 13:49 schreef zquing het volgende:
[..]
daar kan ik dus totaal niet mee overweg...... Zal lightroom maar eens proberen
Ik vind het echt wel stoer, wat een toffe plaat met een mooi meisje. :3quote:Op zondag 31 januari 2010 14:27 schreef zquing het volgende:
echt soms vraag ik me af waarom ik nog analoog schiet, dat inscannen en bewerken kost gewoon echt veel tijd
[ link | afbeelding ]
en dit lijkt toch nergens op..........
Ik heb even lopen sleutelen:quote:Op zondag 31 januari 2010 14:27 schreef zquing het volgende:
echt soms vraag ik me af waarom ik nog analoog schiet, dat inscannen en bewerken kost gewoon echt veel tijd
[ link | afbeelding ]
en dit lijkt toch nergens op..........
Me like !quote:Op zondag 31 januari 2010 16:42 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik heb even lopen sleutelen:
[ afbeelding ]
je DSLR laten ombouwen naar infrarood is een goed begin. Kost wel wat, maar dan heb je ook wat (200 euro en hoger)quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:55 schreef Tamashii het volgende:
[..]
1 woord: Wauw. Leer mij hoe ik zulke foto's maak en ik ben een gelukkig mens.
Nummer drie is em idd. Nummer 1 wordt helemaal verpest door die gozer die erop staat natuurlijkquote:Op donderdag 28 januari 2010 19:41 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Nummer 3 is de mooiste vind ik! Wat meer te zien dan alleen "structuur" zoals op 1 ()
ik zie kleur. GTFOquote:
WAAR ? !quote:
Wat moet ik nou doenquote:Op zaterdag 13 februari 2010 10:16 schreef Ruud het volgende:
Dan zetten zij zelf de foto om neem ik aan. Zou ik nooit doen.
Je mag er natuurlijk wel een aanmakenquote:Op zaterdag 13 februari 2010 10:58 schreef Kremers het volgende:
Even hier dan maar, gezien ik geen centrale long exposure draad kan vinden.
Heb ik inmiddels ook gedaanquote:Op zondag 14 februari 2010 19:08 schreef Danny het volgende:
[..]
Je mag er natuurlijk wel een aanmaken
Ben deze foto volgens mij vaker tegengekomen, maar als ik me niet vergis is de lucht dit keer donkerder... (toch?)quote:Op zaterdag 6 maart 2010 21:52 schreef Kremers het volgende:
Afgl. donderdag geschoten:
[ afbeelding ]
Goed gezienquote:Op zaterdag 6 maart 2010 22:22 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ben deze foto volgens mij vaker tegengekomen, maar als ik me niet vergis is de lucht dit keer donkerder... (toch?)
Vind die donkere lucht er wel tof bij staan in ieder geval.Heerlijk contrast zit daardoor in de hele foto.
Dat is omdat zwart-wit gewoon tof is.quote:Op zondag 7 maart 2010 00:48 schreef Elkafila het volgende:
Ik moet zeggen dat ik de kwaliteit van foto's die hier voorbij komen stukken beter vind dan in de andere fototopics...
Wth heb je gedaanquote:Op vrijdag 12 maart 2010 10:34 schreef PdeHoog het volgende:
[ afbeelding ]
Uitprobeersel van afgelopen woensdag
Zwartwit-conversie, burn op de toren, dodge op de randen, extra noise toegevoegdquote:
Psssst, je mag tegenwoordig 1024 px brede foto's posten op fotquote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:29 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Zwartwit-conversie, burn op de toren, dodge op de randen, extra noise toegevoegdMaar de grote versie ziet er vele malen beter uit dan dit kleine formaatje
Waarom heb je voor zwart wit gekozen vraag ik me af? Dit soort lente foto's horen naar mijn idee juist in kleur. Eindelijk de eerste gekleurde bloemetjes die hun koppen boven de bruine winteraarde uitstekenquote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:18 schreef Sa-Bien-Tjee het volgende:
Ik ben sinds kort weer beginnen met foto's maken.
Ben er nog niet zo goed in, maar wil wel gaan oefenen!
Hier de eerste plantjes na deze koude winter!
[ afbeelding ]
Ik heb een grain-filter gebruikt. Ik zal vanavond eens kijken of ik de grotere versie kan uploaden.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:16 schreef Kremers het volgende:
Deze had ik al in de SC gepost, maar ook nog maar een keer hier:
[ afbeelding ]
Hij ziet er zo inderdaad een beetje vaag uit P, ruis is wel heel erg aanwezig. Heb je ruis of de nieuwe korrelfunctie uit LR3 gebruikt?
Erg mooi! Ik hou wel van dit soort foto's! Alleen jammer dat de reflectie er net niet helemaal opstaat.quote:Op donderdag 25 februari 2010 15:53 schreef ClioSporT het volgende:
Mijn zout en peper : )
[ afbeelding ]
Ik vind het tof! Ziet er mooi uit zo.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:29 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Zwartwit-conversie, burn op de toren, dodge op de randen, extra noise toegevoegdMaar de grote versie ziet er vele malen beter uit dan dit kleine formaatje
Thnxquote:Op vrijdag 12 maart 2010 17:06 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Ik vind het tof! Ziet er mooi uit zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |