Andere z/w converter gebruiken. Ik weet niet wat je nu gebruikt?quote:Op zondag 31 mei 2009 14:21 schreef joeltje het volgende:
Oeh, ik ook een vraag...
Hoe krijg ik dit "zwarter-wit"?
[ afbeelding ]
Hij is lekkerquote:Op zondag 31 mei 2009 16:39 schreef taxibabe het volgende:
Gisteren gemaakt:
Een eenzaam achtergelaten kapot driewielertje
[ afbeelding ]
in kleur schieten, en omzetten naar z/w op de Mac (iPhoto, PS is wat te lastig voor me...)quote:Op zondag 31 mei 2009 17:46 schreef firewirecable het volgende:
[..]
Andere z/w converter gebruiken. Ik weet niet wat je nu gebruikt?
Meer contrast toevoegen.quote:Op zondag 31 mei 2009 22:12 schreef joeltje het volgende:
[..]
in kleur schieten, en omzetten naar z/w op de Mac (iPhoto, PS is wat te lastig voor me...)
Begin maar pas, dus tips zijn zeer welkom!
Héb je wel PS? Erg ingewikkeld is het namelijk niet... Voor het geval je in het bezit bent van PS, is dit wat je doet:quote:Op zondag 31 mei 2009 22:12 schreef joeltje het volgende:
[..]
in kleur schieten, en omzetten naar z/w op de Mac (iPhoto, PS is wat te lastig voor me...)
Begin maar pas, dus tips zijn zeer welkom!
he is het is een duitsedogquote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:13 schreef MrTimbo.B het volgende:
@Danny: Korrel doet het goed. Vind alleen het verkeersbord links net iets teveel aandacht trekken.
@telavivnick: Wat is die hond huge.![]()
Nog één van Delftzijl
[ link | afbeelding ]
heb je het origineel voor me, dan zal ik eens kijken. deze bewerking vind ik niet mooi iig. gezicht lijkt welhaast blauwig en ziet er erg vies en onnatuurlijk uit. (welk programma gebruik je voor je bewerking?)quote:Op maandag 1 juni 2009 18:11 schreef joeltje het volgende:
Thanks, daar kan ik weer een avondje spelen....
Ik zal weer een nieuw resultaat posten, met meer contrast, uit PS
Da's inderdaad vrij simpel... Daar ga ik meer mee spelen..
Is dit alweer beter:
[ afbeelding ]
Grotere versie
Dan vind ik je vorige foto nog mooier eerlijk gezegd.quote:Op maandag 1 juni 2009 18:11 schreef joeltje het volgende:
Thanks, daar kan ik weer een avondje spelen....
Ik zal weer een nieuw resultaat posten, met meer contrast, uit PS
Da's inderdaad vrij simpel... Daar ga ik meer mee spelen..
Is dit alweer beter:
[ afbeelding ]
Grotere versie
PS dus. Staat in z'n post.quote:Op maandag 1 juni 2009 18:43 schreef Danny het volgende:
(welk programma gebruik je voor je bewerking?)
Ik vind dit niks, het is net of ze vieze vlekken in d'r gezicht heeft...quote:
Het contrast was juist te laag, waardoor je zo'n rare zweem krijgt.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 07:42 schreef joeltje het volgende:
dat had ik ook, maar geen idee waarom ik die vlekken kreeg.... Lijkt me op teveel contrast, want hij is helemaal korrelig geworden
Origineel is ook niet de meest geweldige foto btw, maar het ging mij echt om het z/w effect...
ben benieuwd...
http://www.flickr.com/photos/joeltje/3587610501/sizes/o/quote:Op dinsdag 2 juni 2009 08:33 schreef Xcalibur het volgende:
de rare vlekken zijn nog steeds, maar die zitten dus kennelijk in het origineel?
dat is imo een gevoelskwestie. weet ook niet of daar 'regels' voor zijn. En ik ben ook verre van een expertquote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:56 schreef joeltje het volgende:
Thanks Danny, inderdaad beter dan mijn probeersel... Toch wat meer proberen! Ikzelf had ook met de belichting, en kleuren levels zitten kl*ten, wellicht is het daar mis gegeaan, en mijn scherm is niet gecalibreerd, ongetwijfeld allemaal dingen die mijn knutsle werk negatief beinvloed hebben...
Als ik nou een serie foto's wil bouwen die wel geschikt zijn voor z/w, waar moet ik dan op letten? Wat maakt een foto geschikt voor z/w?
De achtergrond in die foto is nogal druk en dus storend. Zorg er voor dat de achtergrond niet afleidt van het onderwerp, dit kun je inderdaad bereiken door een egale achtergrond zoals met de kleur zwart (of wit of grijs).quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:17 schreef joeltje het volgende:
Ok, dus deze foto maar dan op een zwarte achtergrond was beter geweest? Ik ben zelf erg anti-drukke-achtergronden, en probeer daar rekening mee te houden bij het schieten niet dat dat altijd goed gaat
Leuk, die camera aan de muurquote:Op woensdag 3 juni 2009 00:12 schreef kvdv het volgende:
Mooie Row-1, ik ga binnenkort ook maar weer 's hulzen zoeken denk ik... mooie omgeving.
Zelfportretje:
[ afbeelding ]
Mooi de rust die de foto uitstraalt! Misschien iets te donker aan de rechterkant? Maar kan aan mijn monitor liggen!quote:Op woensdag 3 juni 2009 10:23 schreef Ruud het volgende:
[..]
Leuk, die camera aan de muur![]()
Inzending voor de wedstrijd van juni?
Nog een van mij:
[ afbeelding ]
Klikbaar.
Veeeeeel beter al.quote:Op woensdag 3 juni 2009 22:24 schreef joeltje het volgende:
@wiebel, eerste plaat vind ik erg tof! Mooie actie!
Ik oefen nog maar even verder:
[ afbeelding ]
De derde foto is mooi.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:30 schreef fractalis het volgende:
Wow, aardig wat mooie foto's in dit topic!![]()
Heb zelf in Cambodja een flink aantal foto's van (straat-)kinderen genomen die ik vanmorgen bewerkt heb. Ben nog een redelijke noob wat fotobewerking betreft, commentaar is welkom!![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
3e is inderdaad erg mooi ja.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:30 schreef fractalis het volgende:
Heb zelf in Cambodja een flink aantal foto's van (straat-)kinderen genomen die ik vanmorgen bewerkt heb. Ben nog een redelijke noob wat fotobewerking betreft, commentaar is welkom!![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Prachtige foto!quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:30 schreef Coraline. het volgende:
[ afbeelding ]
Niet klikbaar. Komt binnenkort misschien een showcase van.
Ik vind de eerste het mooist. Al vind ik ze alle 4 geslaagd. De laatste vind ik het minst.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:30 schreef fractalis het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuk idee!quote:Op vrijdag 5 juni 2009 15:57 schreef honne het volgende:
Een simpel kiekje, maar denk ik wel op zijn plaats in het zwartwit.
[ afbeelding ]
Thanks allemaal!quote:Op vrijdag 5 juni 2009 17:46 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Prachtige foto!
[..]
Ik vind de eerste het mooist. Al vind ik ze alle 4 geslaagd. De laatste vind ik het minst.
Ah, daar dus.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 00:34 schreef MCH het volgende:
maar Sapa wordt zoveel mooier met kleur erbij
Thanksquote:Op zaterdag 13 juni 2009 00:33 schreef Omniej het volgende:
Mooie platen, Ruud. Vooral de eerste vind ik goed gelukt... Mooi contrast met die schaduw rechts en het felle zonlicht links.
De tweede foto is ook wel grappig (straatfoto's in dit soort landen kan ik altijd wel waarderen op de een of andere manier). Ik zou 'm alleen wel eventjes rechtzetten denk ik.
Edit: Waar gemaakt, overigens?
Ik vond de kleur van het gras niet zo mooi, maar oordeel zelf maar:quote:Op zaterdag 13 juni 2009 00:34 schreef MCH het volgende:
Ruud: ik heb niks over de kwaliteit te zeggen, maar Sapa wordt zoveel mooier met kleur erbij
Die zw/w is mooier idd, veel rustiger.... Goede keuze zo!!!!!!quote:Op zaterdag 13 juni 2009 18:08 schreef Ruud het volgende:
Ik vond de kleur van het gras niet zo mooi, maar oordeel zelf maar:
http://i67.photobucket.com/albums/h287/ruud_fr/IMG_4084_2.jpg
Mooi en herkenbaar die foto van Hanoi!quote:Op zaterdag 13 juni 2009 00:13 schreef Ruud het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klikbaar.
Bij nader inzien is het zwart-wit denk ik toch wel een goede keus geweest ja.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 18:08 schreef Ruud het volgende:
Ik vond de kleur van het gras niet zo mooi, maar oordeel zelf maar:
http://i67.photobucket.com/albums/h287/ruud_fr/IMG_4084_2.jpg
quote:Op zaterdag 13 juni 2009 19:18 schreef fractalis het volgende:
[..]
Mooi en herkenbaar die foto van Hanoi!![]()
Vind deze twee foto's, genomen in Dublin, ook wel goed gelukt zelf. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze vind ik echt tofquote:Op woensdag 3 juni 2009 00:12 schreef kvdv het volgende:
Mooie Row-1, ik ga binnenkort ook maar weer 's hulzen zoeken denk ik... mooie omgeving.
Zelfportretje:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |