Mooi momentquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:44 schreef Pietjuh het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is een foto gemaakt in een tofu fabriekje nabij Solo in Java, Indonesie. Deze mensen gooien hier een kokend hete soja-brei door een filter heen om de ruwe bonenresten eruit te filteren (als ik het me goed kan herinneren)
Ik vind wel dat er toch wel aardig wat detail verloren gaat bij die Silver Efex versie.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:00 schreef Hartigan het volgende:
Ik vind ruis altijd verschrikkelijk irritant. Ik wil mijn foto's altijd clean en strak hebben.
Maar met "onverklaarbare ruis" bedoelde ik niet het soort ruis dat je op oude foto's ziet, maar eerder ruis op willekeurige plekken.
Voorbeeld (even klikken, want te groot om hier te plaatsen).
Kijk vooral eens links onder in de foto. Hier heb ik de Black and White tool van PS gebruikt en een rood filter gesimuleerd.
Vergelijk dat eens met wat Silver Efex doet: weer hier klikken
Ah ok.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:31 schreef Hartigan het volgende:
Die details die verloren zijn gegaan met de Silver Efex versie is te wijten aan mijzelf. Dat was gewoon even een snelle conversie met iets te hoog contrast.
Originele versie heb ik nu niet klaar liggen.
Ik vind het heel leuk gedaan, zelf loop ik hier op kritiek wanneer ik selectief inkleur, maar het is zeker een leuk effect.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 07:38 schreef Neo_ het volgende:
Wow wat een mooie foto's....!!
zwart-wit maakt een foto af vind ik. Liefst met een detail in kleur
[ afbeelding ]
't Is een beetje cheesy. Geen succes wat mij betreft.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 07:38 schreef Neo_ het volgende:
Wow wat een mooie foto's....!!
zwart-wit maakt een foto af vind ik. Liefst met een detail in kleur
[ afbeelding ]
Speel eens een beetje met je compo? Dit is allemaal zo recht in het midden en je hebt de oren net een klein beetje afgesneden. Als je dat wat extremer doet, gaat het denk ik meer spelen. En meer contrast toevoegen. Hij is wat vlakjes.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:22 schreef honne het volgende:
Vind niet alleen zwart wit mooi maar ook lijnenspel :-) .
[ afbeelding ]
Ik vind die persoon niets toevoegen aan de foto eigenlijk. Beter had je hem er uit gelaten. Contrast is wel lekker btwquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 14:54 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Ik vind het heel leuk gedaan, zelf loop ik hier op kritiek wanneer ik selectief inkleur, maar het is zeker een leuk effect.
Ik heb deze gisteren op Pere Lachaise geschoten, iets korrelig gemaakt.
klikbaar
[ afbeelding ]
en ik moest er zo voor rennenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 15:03 schreef PdeHoog het volgende:
Ik vind die persoon niets toevoegen aan de foto eigenlijk. Beter had je hem er uit gelaten
Thanks, dat is leuk te horen, daar zit ik mee te experimenterenquote:
Dank je wel voor je comment :-) .quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 15:03 schreef PdeHoog het volgende:
Speel eens een beetje met je compo? Dit is allemaal zo recht in het midden en je hebt de oren net een klein beetje afgesneden. Als je dat wat extremer doet, gaat het denk ik meer spelen. En meer contrast toevoegen. Hij is wat vlakjes.
[..]
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 21:12 schreef windsurfer_1970 het volgende:
[ afbeelding ]
'Stairway to heaven'
Vanmiddag geschoten in Delft.
Hij had van mij gerust een stuk lichter en contrastrijker gemogen...quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 17:21 schreef Muzrub het volgende:
Zwart-wit geeft een foto meestal echt wat extra's. Mijn beste (IMO):
[ afbeelding ]
Klopt wel, begin pas net een beetje met fotografie (heb 6 maanden een 350D gehad, heb net een 40D gekocht (was een erg goede aanbieding)), en ben pas net bezig met ook nabewerken in photoshop. Toen schoot ik ook nog niet in RAW, dus de mogelijkheden voor die foto zijn nog beperkt, maar ik ga er nog een keer aan zitten.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 17:24 schreef Omniej het volgende:
[..]
Hij had van mij gerust een stuk lichter en contrastrijker gemogen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |