Het huis was al wit met een zwart dak en de bomen waren erg donker, tegen zwart aan. Vond het gras persoonlijk te veel de aandacht trekken.quote:Op dinsdag 15 december 2009 10:43 schreef PdeHoog het volgende:
Danny, waarom hier kiezen voor zwartwit?
Ok. Ik zou zelf denk ik eerder voor kleur kiezen, maar jouw foto hequote:Op dinsdag 15 december 2009 10:54 schreef Danny het volgende:
[..]
Het huis was wit, de bomen bijna zwart. Vond het gras persoonlijk te veel de aandacht trekken.
Kleurenversie
Ik kom daar vast nog wel een keer. Zal 't volgende keer eens proberenquote:Op dinsdag 15 december 2009 10:56 schreef PdeHoog het volgende:
Ok. Ik zou zelf denk ik eerder voor kleur kiezen, maar jouw foto hemisschien wel een aardig idee om de volgende keer iets minder boom te nemen en iets meer lucht. beeld meer naar rechts dus en dan de takken vrijhangend.
Om een of andere reden vind ik dit een goede plaat. Niet heel strak, gelikt of helder maar wel spannend en de verdeling van vlakken is best heel aangenaam. En toch ook weer nét niet té aangenaam.quote:Op maandag 29 juni 2009 00:54 schreef Morrigan het volgende:
Als ik al die foto's zie, heb ik weer zin om de doka op te zoeken.Ik heb nog wat negatieven, alleen vind ik ze niet mooi afgedrukt. Te licht en weinig contrast.
Mijn eerste foto die ik ook zelf heb ontwikkeld.
Nou ik wel, mooi!!!quote:Op zaterdag 19 december 2009 23:56 schreef pumpkinsoup het volgende:
weet nog niet precies wat ik er van vind.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 29 juni 2009 00:54 schreef Morrigan het volgende:
Als ik al die foto's zie, heb ik weer zin om de doka op te zoeken. Ik heb nog wat negatieven, alleen vind ik ze niet mooi afgedrukt. Te licht en weinig contrast.
Mijn eerste foto die ik ook zelf heb ontwikkeld.
Hmmm..je bent niet zelf in focus. Express of "foutje, bedankt" ???quote:
quote:Op zondag 17 januari 2010 17:28 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Hmmm..je bent niet zelf in focus. Express of "foutje, bedankt" ???
[ afbeelding ]
2 en 3 ogen een beetje saaiquote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:11 schreef Mexicaantje. het volgende:
Hier kan ik ook posten!
[ afbeelding ]
Groter.
[ afbeelding ]
Groter.
[ afbeelding ]
Groter.
Amsterdam uiteraard.
Dat 'scheve' komt omdat het vlak van je sensor niet parallel is aan de muren/mast. dan lijken die scheef naar achteren te hellen. Dat kan je op 2 manieren corrigeren; goedkoop in photoshop, of duur met een speciaal objectief.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:52 schreef Mexicaantje. het volgende:
Ik heb helemaal niets rechtgezet op die kermis. En is denk ik idd vervorming van cammielief.
quote:Op zondag 24 januari 2010 13:57 schreef Elkafila het volgende:
Ik ben zelf niet zo heel erg van van IR fotografie.
Nummer 3 van jou vind ik echter goed gelukt. Denk dat dit komt door het contrast tussen de lucht, water en bomen. IR fotos met lucht zijn wel mijn favoriet.
Hier zijn een paar fotos van mij, onlangs geschoten op Bali.
Na een flinke regenbui.
[ afbeelding ]
Broer en zus.
[ afbeelding ]
Fiets bij rijsvelden.
[ afbeelding ]
Goede omzettingenquote:Op zondag 24 januari 2010 23:09 schreef Dark_Angelus het volgende:
Hier wilde ik ook nog posten.
[ afbeelding ]
Groter.
[ afbeelding ]
Groter.
[ afbeelding ]
Groter.
Ja, ik vind 2, 3 en 4 hebt interesants, en 3 is ook mijn favoeriet. Helaas toen geen mooie bluauwe lucht voor zwarte IR omzetting.quote:Op zondag 24 januari 2010 13:57 schreef Elkafila het volgende:
Ik ben zelf niet zo heel erg van van IR fotografie.
Nummer 3 van jou vind ik echter goed gelukt. Denk dat dit komt door het contrast tussen de lucht, water en bomen. IR fotos met lucht zijn wel mijn favoriet.
Hier zijn een paar fotos van mij, onlangs geschoten op Bali.
Na een flinke regenbui.
[ afbeelding ]
Broer en zus.
[ afbeelding ]
Fiets bij rijsvelden.
[ afbeelding ]
Leuk. Een erg intiem zelfportret. Je ogen maken gelijk contact en zuigen me de foto in. Zelf genomen dus? Wat voor camera?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 13:26 schreef pumpkinsoup het volgende:
[..]
Dankje!
Even een zelfportretje, wel nog met m'n oude camera gemaakt.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 24 januari 2010 23:09 schreef Dark_Angelus het volgende:
[ afbeelding ]
Groter.
[ afbeelding ]
Groter.
[ afbeelding ]
Groter.
Deze vind ik wel erg mooi!quote:Op zondag 24 januari 2010 23:09 schreef Dark_Angelus het volgende:
[ afbeelding ]
Groter.
Dank je wel!!quote:
En ook dank je welquote:
1 woord: Wauw. Leer mij hoe ik zulke foto's maak en ik ben een gelukkig mens.quote:Op zondag 24 januari 2010 01:22 schreef Shark.Bait het volgende:
Ik kwam tijdens het opschonen van mijn foto harde schijf wat infrarood opnames tegen van de Ardennen waar ik in 2007 met een stel FOTters was. Ik heb er even mee gespeeld in LR en voila:
[ afbeelding ]
1. Xila staat hier ergens tussen verscholen
[ afbeelding ]
2.
[ afbeelding ]
3.
[ afbeelding ]
4.
[ afbeelding ]
5.
Nummer 3 is de mooiste vind ik! Wat meer te zien dan alleen "structuur" zoals op 1 (quote:Op zondag 24 januari 2010 01:22 schreef Shark.Bait het volgende:
Ik kwam tijdens het opschonen van mijn foto harde schijf wat infrarood opnames tegen van de Ardennen waar ik in 2007 met een stel FOTters was. Ik heb er even mee gespeeld in LR en voila:
[ afbeelding ]
1. Xila staat hier ergens tussen verscholen
[ afbeelding ]
2.
[ afbeelding ]
3.
[ afbeelding ]
4.
[ afbeelding ]
5.
Eerste twee zijn echtquote:Op zaterdag 30 januari 2010 09:29 schreef limpix het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Fraai portretjequote:Op zaterdag 30 januari 2010 01:44 schreef sjoemie_82 het volgende:
[ afbeelding ]
post hem hier ook maar eens in een ander topic wordt er meer offtopic geblaat dan dat het over het onderwerp gaat.
Logo onderin hoort er helaas in sorry
Wauw die eerste is echt heel mooi!!!quote:Op zaterdag 30 januari 2010 09:29 schreef limpix het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
I.t.t. bovenstaande posters vind ik de tweede juist erg gaaf.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 09:29 schreef limpix het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wel jammer dat de vogel niet zo goed naar voren komt... 't Is een beetje een zoekplaatje op deze manier.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 19:12 schreef taxibabe het volgende:
Wat een mooie foto's weer hier!! Dat zwart-wit heeft echt wel wat.
Hier ben ik ook wat aan het spelen geweest met z/w. Ik vond het wel wat hebben:
[ afbeelding ]
Vind hem een beetje vermoeiend, door de achtergrond..... Jammer, idee is leuk!!!quote:Op zaterdag 30 januari 2010 19:12 schreef taxibabe het volgende:
Wat een mooie foto's weer hier!! Dat zwart-wit heeft echt wel wat.
Hier ben ik ook wat aan het spelen geweest met z/w. Ik vond het wel wat hebben:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |