Prachtige foto!quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:30 schreef Coraline. het volgende:
[ afbeelding ]
Niet klikbaar. Komt binnenkort misschien een showcase van.
Ik vind de eerste het mooist. Al vind ik ze alle 4 geslaagd. De laatste vind ik het minst.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:30 schreef fractalis het volgende:
Wow, aardig wat mooie foto's in dit topic!![]()
Heb zelf in Cambodja een flink aantal foto's van (straat-)kinderen genomen die ik vanmorgen bewerkt heb. Ben nog een redelijke noob wat fotobewerking betreft, commentaar is welkom!![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuk idee!quote:Op vrijdag 5 juni 2009 15:57 schreef honne het volgende:
Een simpel kiekje, maar denk ik wel op zijn plaats in het zwartwit.
[ afbeelding ]
Thanks allemaal!quote:Op vrijdag 5 juni 2009 17:46 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Prachtige foto!
[..]
Ik vind de eerste het mooist. Al vind ik ze alle 4 geslaagd. De laatste vind ik het minst.
Ah, daar dus.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 00:34 schreef MCH het volgende:
maar Sapa wordt zoveel mooier met kleur erbij
Thanksquote:Op zaterdag 13 juni 2009 00:33 schreef Omniej het volgende:
Mooie platen, Ruud. Vooral de eerste vind ik goed gelukt... Mooi contrast met die schaduw rechts en het felle zonlicht links.
De tweede foto is ook wel grappig (straatfoto's in dit soort landen kan ik altijd wel waarderen op de een of andere manier). Ik zou 'm alleen wel eventjes rechtzetten denk ik.
Edit: Waar gemaakt, overigens?
Ik vond de kleur van het gras niet zo mooi, maar oordeel zelf maar:quote:Op zaterdag 13 juni 2009 00:34 schreef MCH het volgende:
Ruud: ik heb niks over de kwaliteit te zeggen, maar Sapa wordt zoveel mooier met kleur erbij
Die zw/w is mooier idd, veel rustiger.... Goede keuze zo!!!!!!quote:Op zaterdag 13 juni 2009 18:08 schreef Ruud het volgende:
Ik vond de kleur van het gras niet zo mooi, maar oordeel zelf maar:
http://i67.photobucket.com/albums/h287/ruud_fr/IMG_4084_2.jpg
Mooi en herkenbaar die foto van Hanoi!quote:Op zaterdag 13 juni 2009 00:13 schreef Ruud het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klikbaar.
Bij nader inzien is het zwart-wit denk ik toch wel een goede keus geweest ja.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 18:08 schreef Ruud het volgende:
Ik vond de kleur van het gras niet zo mooi, maar oordeel zelf maar:
http://i67.photobucket.com/albums/h287/ruud_fr/IMG_4084_2.jpg
quote:Op zaterdag 13 juni 2009 19:18 schreef fractalis het volgende:
[..]
Mooi en herkenbaar die foto van Hanoi!![]()
Vind deze twee foto's, genomen in Dublin, ook wel goed gelukt zelf. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze vind ik echt tofquote:Op woensdag 3 juni 2009 00:12 schreef kvdv het volgende:
Mooie Row-1, ik ga binnenkort ook maar weer 's hulzen zoeken denk ik... mooie omgeving.
Zelfportretje:
[ afbeelding ]
De 1e foto is vlakbij het station, de treinen rijden er langzaam.quote:Op zondag 19 juli 2009 10:06 schreef firewirecable het volgende:
Ruud: #1 Bizarre foto dit met die spoorrails. Komen hier grote treinen langs? *geen HSL neemik aan...)
#2 Geeft het straatbeeld goed weer, jammer dat de man links er op staat of niet helemal op staat.
#3 Deze heeft een hele andere z/w omzetting dan de andere foto's en ik vind de compositie niet echt boeiend
Heb wat moeten spelen met de 1e foto, anders was het meer grijs-witquote:Ruud: #1 Leuke foto, alleen komt (ik denk door de USM) de foto onwijs hard over.
#2 Dit is een station lijkt me, maar de compositie pakt me niet zo moet ik zeggen. De z/w omzetting is wel goed trouwens.
quote:
Dit vind ik (zo op mijn laptopschermpje) een erg fijne zw/w omzetting!quote:Op zondag 11 oktober 2009 23:57 schreef Ruud het volgende:
[ afbeelding ]
Groter: http://farm4.static.flickr.com/3435/3975052471_d4e428c830_b.jpg
[ afbeelding ]
Groter: http://farm3.static.flickr.com/2441/3975053275_bba71c1f0f_b.jpg
Mooi momentquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:44 schreef Pietjuh het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is een foto gemaakt in een tofu fabriekje nabij Solo in Java, Indonesie. Deze mensen gooien hier een kokend hete soja-brei door een filter heen om de ruwe bonenresten eruit te filteren (als ik het me goed kan herinneren)
Ik vind wel dat er toch wel aardig wat detail verloren gaat bij die Silver Efex versie.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:00 schreef Hartigan het volgende:
Ik vind ruis altijd verschrikkelijk irritant. Ik wil mijn foto's altijd clean en strak hebben.
Maar met "onverklaarbare ruis" bedoelde ik niet het soort ruis dat je op oude foto's ziet, maar eerder ruis op willekeurige plekken.
Voorbeeld (even klikken, want te groot om hier te plaatsen).
Kijk vooral eens links onder in de foto. Hier heb ik de Black and White tool van PS gebruikt en een rood filter gesimuleerd.
Vergelijk dat eens met wat Silver Efex doet: weer hier klikken
Ah ok.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:31 schreef Hartigan het volgende:
Die details die verloren zijn gegaan met de Silver Efex versie is te wijten aan mijzelf. Dat was gewoon even een snelle conversie met iets te hoog contrast.
Originele versie heb ik nu niet klaar liggen.
Ik vind het heel leuk gedaan, zelf loop ik hier op kritiek wanneer ik selectief inkleur, maar het is zeker een leuk effect.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 07:38 schreef Neo_ het volgende:
Wow wat een mooie foto's....!!
zwart-wit maakt een foto af vind ik. Liefst met een detail in kleur
[ afbeelding ]
't Is een beetje cheesy. Geen succes wat mij betreft.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 07:38 schreef Neo_ het volgende:
Wow wat een mooie foto's....!!
zwart-wit maakt een foto af vind ik. Liefst met een detail in kleur
[ afbeelding ]
Speel eens een beetje met je compo? Dit is allemaal zo recht in het midden en je hebt de oren net een klein beetje afgesneden. Als je dat wat extremer doet, gaat het denk ik meer spelen. En meer contrast toevoegen. Hij is wat vlakjes.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:22 schreef honne het volgende:
Vind niet alleen zwart wit mooi maar ook lijnenspel :-) .
[ afbeelding ]
Ik vind die persoon niets toevoegen aan de foto eigenlijk. Beter had je hem er uit gelaten. Contrast is wel lekker btwquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 14:54 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Ik vind het heel leuk gedaan, zelf loop ik hier op kritiek wanneer ik selectief inkleur, maar het is zeker een leuk effect.
Ik heb deze gisteren op Pere Lachaise geschoten, iets korrelig gemaakt.
klikbaar
[ afbeelding ]
en ik moest er zo voor rennenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 15:03 schreef PdeHoog het volgende:
Ik vind die persoon niets toevoegen aan de foto eigenlijk. Beter had je hem er uit gelaten
Thanks, dat is leuk te horen, daar zit ik mee te experimenterenquote:
Dank je wel voor je comment :-) .quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 15:03 schreef PdeHoog het volgende:
Speel eens een beetje met je compo? Dit is allemaal zo recht in het midden en je hebt de oren net een klein beetje afgesneden. Als je dat wat extremer doet, gaat het denk ik meer spelen. En meer contrast toevoegen. Hij is wat vlakjes.
[..]
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 21:12 schreef windsurfer_1970 het volgende:
[ afbeelding ]
'Stairway to heaven'
Vanmiddag geschoten in Delft.
Hij had van mij gerust een stuk lichter en contrastrijker gemogen...quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 17:21 schreef Muzrub het volgende:
Zwart-wit geeft een foto meestal echt wat extra's. Mijn beste (IMO):
[ afbeelding ]
Klopt wel, begin pas net een beetje met fotografie (heb 6 maanden een 350D gehad, heb net een 40D gekocht (was een erg goede aanbieding)), en ben pas net bezig met ook nabewerken in photoshop. Toen schoot ik ook nog niet in RAW, dus de mogelijkheden voor die foto zijn nog beperkt, maar ik ga er nog een keer aan zitten.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 17:24 schreef Omniej het volgende:
[..]
Hij had van mij gerust een stuk lichter en contrastrijker gemogen...
Tofquote:
Ik vind het contrast iets te groot, maar dat zal wel smaak zijn.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:08 schreef MYV het volgende:
Ik was laatst in Engeland bij een prachtig kasteel:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nicequote:
quote:Op maandag 14 december 2009 10:23 schreef Ronhui het volgende:
[..]
Nice![]()
ziet er zeer zeker niet uit als een zelfportretje.. als je niet beter zou weten ga je er een heel verhaal achter zoeken en je afvragen waar de rest van de serie is!
quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:10 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Perfect, ik krijg er een nostalgisch Dylan gevoel bij [ afbeelding ]
Thanks!quote:Op vrijdag 11 december 2009 18:02 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
TofLekkere zwartwit-conversie ook
Ik zou misschien de contrasten nog iets heftiger trekken
Zwartwitte werkt hier niet echt denk ik. Wel cool geschoten zoquote:
Lol. Dat wou ik ook net zeggen. Heeeeeeeeeeeeeel erg lekker ! Kan zo aan de muur op A2 (hopelijkquote:Op maandag 14 december 2009 16:27 schreef hydraulix het volgende:
[..]
Prachtig! Het is net een Japans schilderij!
heb helaas geen A2 printerquote:Op maandag 14 december 2009 19:17 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
Lol. Dat wou ik ook net zeggen. Heeeeeeeeeeeeeel erg lekker ! Kan zo aan de muur op A2 (hopelijk)
toch eens opletten of ze vaker met z'n drieën zijnquote:Op maandag 14 december 2009 21:43 schreef limpix het volgende:
[ afbeelding ]
Ook 3 duiven, grappig...
In kleur veel mooier !quote:Op maandag 14 december 2009 21:47 schreef Danny het volgende:
[..]
toch eens opletten of ze vaker met z'n drieën zijn
hier nog een keer (dezelfde) drie (genomen vlak voor de monochrome versie)
De zw/w staat er nu ook in kleur op: http://www.flickr.com/pho(...)4226/in/photostream/quote:
Hmmm....op gekalibreerd scherm ziet dat er toch beter uit dan op kantoorquote:Op maandag 14 december 2009 12:34 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Zwartwitte werkt hier niet echt denk ik. Wel cool geschoten zo
Ik riep nog 'Oy! Vlieg eens wat langzamerquote:Op maandag 14 december 2009 21:58 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hmmm....op gekalibreerd scherm ziet dat er toch beter uit dan op kantoorNice
Ik had alleen die ene duif wel wat losser willen zien van de boom.
Jeetje man...geen gezagquote:Op maandag 14 december 2009 23:09 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik riep nog 'Oy! Vlieg eens wat langzamer', maar het mocht niet baten
Nicequote:Op maandag 14 december 2009 23:31 schreef MMach het volgende:
[ afbeelding ]
Eentje die ik onlangs eens heb gemaakt
Ja beetje te grijs, verder erg leuke fotoquote:Op dinsdag 15 december 2009 08:50 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
NiceIk vind hem alleen errug grijs. Je mag wat meer spelen met je bw-conversie.
Het huis was al wit met een zwart dak en de bomen waren erg donker, tegen zwart aan. Vond het gras persoonlijk te veel de aandacht trekken.quote:Op dinsdag 15 december 2009 10:43 schreef PdeHoog het volgende:
Danny, waarom hier kiezen voor zwartwit?
Ok. Ik zou zelf denk ik eerder voor kleur kiezen, maar jouw foto hequote:Op dinsdag 15 december 2009 10:54 schreef Danny het volgende:
[..]
Het huis was wit, de bomen bijna zwart. Vond het gras persoonlijk te veel de aandacht trekken.
Kleurenversie
Ik kom daar vast nog wel een keer. Zal 't volgende keer eens proberenquote:Op dinsdag 15 december 2009 10:56 schreef PdeHoog het volgende:
Ok. Ik zou zelf denk ik eerder voor kleur kiezen, maar jouw foto hemisschien wel een aardig idee om de volgende keer iets minder boom te nemen en iets meer lucht. beeld meer naar rechts dus en dan de takken vrijhangend.
Om een of andere reden vind ik dit een goede plaat. Niet heel strak, gelikt of helder maar wel spannend en de verdeling van vlakken is best heel aangenaam. En toch ook weer nét niet té aangenaam.quote:Op maandag 29 juni 2009 00:54 schreef Morrigan het volgende:
Als ik al die foto's zie, heb ik weer zin om de doka op te zoeken.Ik heb nog wat negatieven, alleen vind ik ze niet mooi afgedrukt. Te licht en weinig contrast.
Mijn eerste foto die ik ook zelf heb ontwikkeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |