Thanksquote:Op maandag 4 mei 2009 15:27 schreef craftyvirus het volgende:
zitten een paar mooie platen tussen! hulde!
Je hebt gelijk, als ik weer thuis ben doe ik ze nog eens opnieuw (ik werk hier in internetcafe's met verschillende beeldschermen en programma's).quote:kijk wel uit met je contrast, vooral de eerste 2 foto's zijn flink hard..
ik ken het probleem. Ik ging laats een aantal foto's bewerken, zonder dat mijn scherm gekalibreert was... Daarna ging ik ze afdrukken, WOW! wat een verschil!quote:Op maandag 4 mei 2009 15:31 schreef Ruud het volgende:
[..]
Thanks
[..]
Je hebt gelijk, als ik weer thuis ben doe ik ze nog eens opnieuw (ik werk hier in internetcafe's met verschillende beeldschermen en programma's).
Nice, jammer dat de foto een beetje scheef is.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 18:44 schreef Erasmo het volgende:
Even lachen voor het vogeltje:
[ afbeelding ]
Deze vind ik mooiquote:
Oeh, die is mooi!!!!!!quote:Op vrijdag 8 mei 2009 20:30 schreef Wiebeldak het volgende:
Rotterdam, Spaansepolder onder de snelweg.
[ afbeelding ]
Tnx.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 18:19 schreef Ruud het volgende:
Vind ik ook, ik stoor mij alleen aan het feit dat de bovenkant lantaarnpaal gelijk is met de onderkant van de brug. Misschien een paar stappen naar achteren of naar voren
In kleur zou het ook grijs uitvallen maar veel minder mooi dan alleen met zwart-wit waarde. Ik heb er zelfs nog contrast aan toegevoegd.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 20:54 schreef firewirecable het volgende:
@ wiebeldak: Een foto met potentie, maar het is niet echt een zwart/wit foto naar mijn menig. De foto bestaat uit grijs waarden en mist veel contrast.
Hier eentje van mij
[ link | afbeelding ]
quote:Op dinsdag 12 mei 2009 20:54 schreef firewirecable het volgende:
@ wiebeldak: Een foto met potentie, maar het is niet echt een zwart/wit foto naar mijn menig. De foto bestaat uit grijs waarden en mist veel contrast.
Hier eentje van mij
[ link | afbeelding ]
Mooi!quote:
Inderdaad, als je in zwart/wit schiet, kun je het nooit omzetten naar kleur. Andersom dus wel.quote:Op donderdag 21 mei 2009 02:12 schreef hydraulix het volgende:
Ik schiet altijd in kleur en met Photoshop kun je inderdaad de foto mooi omzetten naar zwart/wit. Dit is verstandiger IMO dan de zwart/wit functie van je camera te gebruiken.
Duidelijk, thanks.quote:Ruud: thanks!
Dat je foto grijzer is dan de andere foto's kan te maken hebben dat het net iets te donker is en daardoor weinig toonverschillen kent. Als je Photoshop gebruikt zou je de levels kunnen aanpassen en daarna wat gaan spelen met je contrast.
Ik heb vroeger veel analoog zwart/wit geschoten (op de kunstacademie), dat had altijd wel z'n charmequote:Op donderdag 21 mei 2009 02:12 schreef hydraulix het volgende:
Ik schiet altijd in kleur en met Photoshop kun je inderdaad de foto mooi omzetten naar zwart/wit. Dit is verstandiger IMO dan de zwart/wit functie van je camera te gebruiken. Maar ik zou echt dolgraag een keer analoog willen schieten met zwart-wit film (als ik iets meer geld heb)
Hieroquote:Op woensdag 20 mei 2009 21:56 schreef Xcalibur het volgende:
Of is dit nog old-skool zwart/wit negatievenwerk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |