Dat scheelt weerquote:Op zondag 3 mei 2009 10:14 schreef conleche het volgende:
Ananas: 58 cal./100 gr
Mango: 56 cal/100 gr
Valt wel mee dus!! Die bakken zijn 450 gram toch? Ik denk dat het hoogstens 250 cal. is.
Misschien 1 dingetje per dag nemen en dan niet als je honger hebt, want dan is de verleiding om méér te nemen wel erg moeilijk te weerstaan.quote:Op zondag 3 mei 2009 10:15 schreef AKnynke het volgende:
ik ga ook weer goed eten. T lastige is alleen dat m'n ouders hier erg veel lekker spul hebben laten liggen...
is dat dan niet heeeel weinig? 670 kcal de hele dag. Zelfs als je de hele dag slaapt verbruik je meer, geloof ik.quote:Op zondag 3 mei 2009 09:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
Zo. De social events zijn weer voorbij. Vanaf vandaag weer normaal eten.
Een greep uit de afgelopen dagen:
- Wijn, veel wijn
- Bitterballen
- Kaasfondue
- Chocolade
- Chips
- Roomsausjes
*zucht*
Planning voor vandaag:
O: 2 appels (100)
T: eierkoek (130)
L: fruitsalade (bakje van de AH) (400)
T: wat optimel yoghurt of kwark (90)
D: Kippensoep met een broodje (100)
nou ja, vooral die 2 open flessen wijn waar maar een slok uit is zijn aanlokkelijk, en de chocolade. De wijn moet op, dus dat zal eerst gebeuren, en de rest inderdaad, uit zicht in de voorraadkast.quote:Op zondag 3 mei 2009 10:17 schreef conleche het volgende:
[..]
Misschien 1 dingetje per dag nemen en dan niet als je honger hebt, want dan is de verleiding om méér te nemen wel erg moeilijk te weerstaan.
Behalve dan dat je way te weinig cals. binnenkrijgt en het bijna ook alleen maar suikers zijn!!quote:
Of 3?! Cracker: ± 35 cal. kipfilet voor cracker ±15, eet er 3 en je hebt nog maar 150 cal. op. Doe er wat rauwkost op ook. Is lekker en je hebt weer wat groenten binnen.quote:Op zondag 3 mei 2009 10:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik moet nog ontbijten, dus daar kan ik ook een crackertje met kipfilet van maken!
Mama Coquote:Op zondag 3 mei 2009 10:24 schreef conleche het volgende:
[..]
Of 3?! Cracker: ± 35 cal. kipfilet voor cracker ±15, eet er 3 en je hebt nog maar 150 cal. op. Doe er wat rauwkost op ook, Is lekker en je hebt weer wat groenten binnen.
Oh-oh....quote:Op zondag 3 mei 2009 10:20 schreef conleche het volgende:
[..]
Behalve dan dat je way te weinig cals. binnenkrijgt en het bijna ook alleen maar suikers zijn!!
Oeioeioei, ik ben met mijn strenge been uit bed gestapt. Hoedt U.
Ik heb geen rauwkost in huisquote:Op zondag 3 mei 2009 10:24 schreef conleche het volgende:
[..]
Of 3?! Cracker: ± 35 cal. kipfilet voor cracker ±15, eet er 3 en je hebt nog maar 150 cal. op. Doe er wat rauwkost op ook, Is lekker en je hebt weer wat groenten binnen.
Jouw lijstje van vandaag ziet er netjes uit hoor!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu ga ik naar Arabian Nights van Pasolini kijken![]()
.
Niet meer actief op Fok!
Tadáá:quote:Op zondag 3 mei 2009 10:16 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja popje, je weet dat dat alleen interessant is met foto!!
Nee ik ben niet ziekquote:
Oh, als je alleen naar de lijstjes van vandaag kijkt, heb ik niets te vrezen iddquote:Op zondag 3 mei 2009 10:29 schreef conleche het volgende:
[..]
Jouw lijstje van vandaag ziet er netjes uit hoor!
Streng doch rechtvaardig, dat was ik nog vergeten te vermelden.
Nu ga ik zelf maar eens ontbijten met een gekookt eitje, een geroosterde boterham met filet A. en paprikarauwkost, een glas verse jus en een cappucino.
Nee.quote:Op zondag 3 mei 2009 10:20 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Goedemorgen hier!
Gisteravond de hele zak chips uiteindelijk opgegeten.
Nouja, ik snack alleen op zaterdag, dus tijd zat de rest van de week om het goed te maken.
Lijstje voor vandaag:
O: special K vanilleyoghurt 200 kcal
L: twee of drie boterhammen met ham 300 kcal
D: tagliatelle met zalm, bladspinazie en stukjes gorgonzola 650 kcal
Misschien nog een glaasje wijn bij D, ouders+vrienden komen eten, maar van de week migraine gehad dus misschien durf ik het nog niet aan.
Is het zo beter tink?
Als je misselijk bent, hoofdpijn hebt en er troep uit je amandelen komt, ben je ZIEK! Of verdien je iig beterschapswensen, ja! Je kan uiteraard proberen om het te negeren, misschien gaat het dan wel snel weer weg.quote:Op zondag 3 mei 2009 10:57 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Nee ik ben niet ziek. Hoop ik tenminste
. Maar dankje
.
Hmmm als je het zo bekijkt ben ik inderdaad ziek ... maar als ik 'echt' ziek ben, voel ik me 10x beroerder en heb ik koorts. Nu zou ik zo naar school gaan en sportenquote:Op zondag 3 mei 2009 10:59 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Als je misselijk bent, hoofdpijn hebt en er troep uit je amandelen komt, ben je ZIEK! Of verdien je iig beterschapswensen, ja! Je kan uiteraard proberen om het te negeren, misschien gaat het dan wel snel weer weg.
Staat je goed die haarkleur!quote:Op zondag 3 mei 2009 10:45 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Tadáá:
[ afbeelding ]
Let niet op mijn make-uploze brakke hoofd![]()
Hihi, join the club. Ik ben na één glas al aangeschoten en na drie glazen begint de kamer te tollenquote:Op zondag 3 mei 2009 11:04 schreef DevilsAndDust het volgende:
Goedemorgen! Ik heb echt ongelooflijk diep geslapen, volgens mij door het glas wijn van gister bij het eten. Ik ben echt een alcoholiste van niks..
Ja, ik dacht ook al dat ik te weinig groenten had. Maar er zijn nog twee paprika's, die eet ik denk ik als tussendoortje vanmiddagquote:Op zondag 3 mei 2009 10:59 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nee.![]()
Ik mis: de tussendoortjes en de groenten en daarnaast vind ik het nog steeds erg weinig om eerlijk te zijn. Misschien moet je maar eens uitrekenen wat je BMR is, want ik heb het gevoel dat je er zwaar onder zit. En dan val je misschien wel af, maar maak je ook je lichaam kapot.
BMR is wat je minimaal nodig hebt om je lichaam te laten draaien. Het aantal kcal dat je moet eten als je de hele dag in bed ligt zegt maar. Als je er onder gaat zitten qua inname dan haalt je lichaam de benodigde energie van plaatsen waar je het niet wilt (spieren en organen zeg maar). Op deze computer heb ik de URL waar je je BMR snel kunt berekenen niet onder mijn bookmarks staan, maar één van de anderen kan je er vast wel aan helpen.quote:Op zondag 3 mei 2009 11:07 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ja, ik dacht ook al dat ik te weinig groenten had. Maar er zijn nog twee paprika's, die eet ik denk ik als tussendoortje vanmiddag.
Wat is BMR?
Dank jequote:Op zondag 3 mei 2009 11:17 schreef conleche het volgende:
Leuk Ewelina!! In mijn hoofd had jij al die haarkleur, maar dat zal dan wel niet!!
Vind ik ook. Het geeft je een mooie uitstraling en past zeer goed bij je huidtoon.quote:
BitchFightquote:Op zondag 3 mei 2009 12:00 schreef Greys het volgende:
XM, moet je klappen?
Je eet vandaag de helft van wat je moet eten.
DOE!
NORMAAL!
Het idee er achter zal wel een balansdagje zijn na de 'foute' dagen, maar je zet zo echt je verbranding stop.
Dan wordt alles wat je de komende dagen extra eet opgeslagen. Da's toch het tegendeel van wat je wilt?
Nee hoor. Ik zei gisteren al het zelfde tegen PPP én XM. En eergisteren ook, en de dag ervoor ook. En iedere dag zeggen ze weer dat zorgen maken niet nodig is omdat het allemaal best wel meevalt en toch echt heel normaal is en dat vandaag toch echt een uitzonderdering is *zucht*quote:
Wat zijn dan precies die 'maaltijden'? Die twee appels? Of die eierkoek?quote:Op zondag 3 mei 2009 12:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
Klapjes van Greys![]()
![]()
![]()
![]()
Maar ik vind het écht wel meevallen. Netjes drie maaltijden en 2 tussendoortjes. Morgen weer een normaal menu hoor, dus geen zorgen
.
En misschien slipt er vanmiddag nog wel een perenijsje tussendoor.
<1200 is afvallen.quote:Op zondag 3 mei 2009 12:15 schreef XcUZ_Me het volgende:
Meer eten dan >1500 kcal = gewichtstoename
1200 - 1500 = op gewicht blijven
<1200 = afvallen![]()
Sad, but true. En dat is eigenlijk m'n hele leven al zo.
Slim. Van 120 kcal naar 40 oid. Dat schiet niet op hequote:
Nou, ik wil afvallen. Dan is méér eten toch geen optie?quote:Op zondag 3 mei 2009 12:20 schreef Greys het volgende:
Die hebben dan de rest van de dag (veel) meer gegeten
Maar we bedoelen het goed hoor. Je zet er echt je verbranding mee stil, zó komt het dus dat je alleen maar afvalt als je minder dan 1200 kcal. eet. En als je zo doorgaat dan moet je straks minder dan 1000 kcal. eten en daarna minder dan 800 kcal. om af te vallen. Da's toch zonde? Ik bedoel het niet rot, maar ik zou je echt even door elkaar willen schudden
Co heeft vroeger precies hetzelfde gedaan en toen ging haar hele stofwisseling naar zijn grootje.quote:Op zondag 3 mei 2009 12:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nou, ik wil afvallen. Dan is méér eten toch geen optie?
Ik zie soms wel dramatischer lijstjes voorbij komen...
Een fruitsalade zie ik als toetje of tussendoortje. En als ik soep met een broodje eet, dan eet ik minimaal een halve liter soep + 2-3 boterhammenquote:Op zondag 3 mei 2009 12:18 schreef XcUZ_Me het volgende:
2 appels zijn knackebrodje geworden en zo'n bak fruitsalade zie ik ook echt wel als maaltijd eigenlijk.
En zoveel mensen eten als avondmaaltijd soep met een broodje. Zijn die dan allemaal zo slecht.
Die mag heul niet werken op zondag!quote:Op zondag 3 mei 2009 12:34 schreef ElisaB het volgende:
Ow, onze ketel is kapot; douchen kan nu in de gangkast, want er klettert water genoeg
Zo braaf: bellen we de plaatselijke verwarmingsboer, zegt de mevrouw: "Het zou kunnen dat ie nog in de kerk zit, maar hij komt zsm."
Is dat niet kjoet
Owja, hij is dus inmiddels geweest. Dit gaat centen kosten
Ik zit meestal tussen de 1800 - 2200 kcal. Toen ik nog aan het afvallen was at ik tussen de 1500- 1800 kcal met één uitschieter per week van ongeveer 2500 kcal.quote:Op zondag 3 mei 2009 12:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Tinkepink is ook superslank en die eet ook het dubbele denk ik
Nee, daarom. Schattig tochquote:
Daar! Met zo weinig eten ga je alleen maar in de spaarstand en daar is nog nooit iemand beter van geworden!quote:Op zondag 3 mei 2009 12:37 schreef XcUZ_Me het volgende:
1: Weinig of geen training, kantoorwerk --- x 1.2
2: Lichte training/sport 1-3 dagen per week --- x 1.375
Ik zit daar tussenin. Probeer wel 2 a 3 keer per week RPM te doen.
Bij 1 is het 1590 BMR en onderhoud 1908
Bij 2 is het 1590 en onderhoud 2186.
My god, 2186, dan ben ik zo 100 kg.
Ok. Gaan we van 1 uit. Dan kan je niet fout zitten.quote:Op zondag 3 mei 2009 12:37 schreef XcUZ_Me het volgende:
En dat is niet normaal op jouw leeftijd. En kom niet aan met dat het al je hele leven zo is, want dan zou je allang onder behandeling van een dokter staan en/of 100 kg wegen.quote:Op zondag 3 mei 2009 12:37 schreef XcUZ_Me het volgende:
Die in de kast is alleen een beetje klein. Wel kneuterigquote:
Juist wel, sommige mensen vallen niet meer af omdat ze te weinig eten. Die hebben hun lichaam in de spaarstand gekregen. Minder dan je BMR eten is ongelooflijk ongezond en je gaat er niet sneller van afvallen.quote:Op zondag 3 mei 2009 12:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nou, ik wil afvallen. Dan is méér eten toch geen optie?
Goh. En wat at je toen? En wat deed je aan sport? Bewoog je überhaupt wel?quote:Op zondag 3 mei 2009 12:40 schreef XcUZ_Me het volgende:
Paar jaar geleden zat ik er niet ver vandaan
's ochtends 2 boterhammen, tussendoor iets van fruit / liga ofzo, dan weer 2 boterhammen en 's avonds gewoon bord pasta/rijst/lasagne/watdanook. 's Avonds dan nog een toetje. Sporten deed ik toen niet. Aankomen wel.quote:Op zondag 3 mei 2009 12:41 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Goh. En wat at je toen? En wat deed je aan sport? Bewoog je überhaupt wel?
Om eerlijk te zijn zou ik maar eens langs een dietiste en/of een arts gaan. Dit zou niet zo mogen zijn, ook omdat je nog zo jong bent.quote:Op zondag 3 mei 2009 12:43 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
's ochtends 2 boterhammen, tussendoor iets van fruit / liga ofzo, dan weer 2 boterhammen en 's avonds gewoon bord pasta/rijst/lasagne/watdanook. 's Avonds dan nog een toetje. Sporten deed ik toen niet. Aankomen wel.
Met alle respect hoor Tink maar dat lijkt me echt een beetje overdrevenquote:Op zondag 3 mei 2009 12:49 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn zou ik maar eens langs een dietiste en/of een arts gaan. Dit zou niet zo mogen zijn, ook omdat je nog zo jong bent.
Ik denk het niet. Dat je aankomt van die 1500 cal. per dag. Waar je van aankomt zijn die vreetdagen tussendoor. Waar je ineens aan de roomsauzen en slagroomtaarten gaat. En als je jezelf zoveel ontzegt, zullen die schransdagen steeds vaker voorkomen. Ik weet het maar al te goed.quote:Op zondag 3 mei 2009 12:42 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nou, ok. Stel ik ga rond die 1500 zitten elke dag. Dan kom ik vervolgens echt keihard aan. Then what? Dat wil ik dus juist níet.
Dan maar snel een nieuwe huisarts zoeken.quote:Op zondag 3 mei 2009 12:56 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Met alle respect hoor Tink maar dat lijkt me echt een beetje overdreven. Mijn huisarts ziet me aankomen...
dat aankomen is toch ook het probleemquote:Op zondag 3 mei 2009 12:56 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Met alle respect hoor Tink maar dat lijkt me echt een beetje overdreven. Mijn huisarts ziet me aankomen...
Dus jij vind het normaal dat je aankomt van 1500 kcal terwijl je BMR daar nog boven ligt? En dat jij dat al je hele leven schijnt te hebben? Als dat echt zo is, is er iets mis met je stofwisseling en heb je medische begeleiding nodig.quote:Op zondag 3 mei 2009 12:56 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Jij bent volgende week weer aan de beurtquote:Op zondag 3 mei 2009 13:00 schreef Muis006 het volgende:
Cootje botervlootje waarom doe je niet streng over mijn lijstje?
Omdat ik jouw lijstje niet heel slecht vind. Kan wel nog wat bij, een toetje of zo, of wat zuivel. En wat is Monkfish?? Klinkt intrigerend!quote:Op zondag 3 mei 2009 13:00 schreef Muis006 het volgende:
Cootje botervlootje waarom doe je niet streng over mijn lijstje?
Nouja, de afgelopen 17 jaar is het al wel zo ja... Ben op mijn 12e door mijn moeder op een 1000 punten dieet gezet omdat ik zo vetzig was.quote:Op zondag 3 mei 2009 13:02 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dus jij vind het normaal dat je aankomt van 1500 kcal terwijl je BMR daar nog boven ligt? En dat jij dat al je hele leven schijnt te hebben? Als dat echt zo is, is er iets mis met je stofwisseling en heb je medische begeleiding nodig.
quote:Op zondag 3 mei 2009 13:03 schreef conleche het volgende:
[..]
Omdat ik jouw lijstje niet heel slecht vind. Kan wel nog wat bij, een toetje of zo, of wat zuivel. En wat is Monkfish?? Klinkt intrigerend!
O god. Nachtmerriemateriaal!!quote:Op zondag 3 mei 2009 13:04 schreef Muis006 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
![]()
En ik zal na het avondeten wel een raketje eten. En een bak yoghurt! Wat een straf
Hey! M'n tussendoortje!quote:
Haha sorry! Maar het is echt ontzettend lekker! Is een recept van Ainsley: monkfish filet insmeren met rode pesto, daar bacon omheen wikkelen en dan een poosje in de ovenquote:
Morningquote:Op zondag 3 mei 2009 12:14 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik zei gisteren al het zelfde tegen PPP én XM. En eergisteren ook, en de dag ervoor ook. En iedere dag zeggen ze weer dat zorgen maken niet nodig is omdat het allemaal best wel meevalt en toch echt heel normaal is en dat vandaag toch echt een uitzonderdering is *zucht*
Lieve schatten: jullie eten echt te weinig en dit is echt niet normaal.
En ik zou dan al het gevoel hebben dat ik m'n grens met 200 zou zijn overschredenquote:Op zondag 3 mei 2009 13:14 schreef -Nienna- het volgende:
Ik heb ook even de calorieën van vandaag ingevuld...ik kom zonder tussendoortjes vandaag op 1236 Kcal en dan moet ik eerlijk zeggen dat ik niet heb ontbeten, maar gebruncht met mini afbakbroodjes (niet al te gezond dus).
Moet dus nog wel wat bij.
Ik merk nu aan mezelf precies wat Tink en Greys zeggen...ik ben begonnen met sporten en val gewoon niet af.quote:Op zondag 3 mei 2009 13:18 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
En ik zou dan al het gevoel hebben dat ik m'n grens met 200 zou zijn overschreden.
Die vind je nog wel eens bij de betere breedgesorteerde islamitische vishandel Coquote:Op zondag 3 mei 2009 13:18 schreef conleche het volgende:
[ afbeelding ]
Deze "catfish" at ik vaak in NY. die was dan gegrild met iets van honing. God wat was dat lekker. In de vertaling zou dat meerval zijn, maar die zie ik hier nooit ergens liggen....
Ik googelde even en monkfish is zeeduivel. Lekker is dat he!quote:Op zondag 3 mei 2009 13:40 schreef uniekhoorn het volgende:
Het is druk op het werk.
Ik kom met mijn lijstje, incl 2 opscheplepels witte rijst op een 1844 kcal.
Hoe lelijker de vis, hoe lekkerder dat ie is, zeeduivel is ook heerlijk
Oja?quote:Op zondag 3 mei 2009 13:44 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Ik googelde even en monkfish is zeeduivel. Lekker is dat he!
alleen niet moeders mooistequote:Op zondag 3 mei 2009 13:44 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Oh das leukquote:Op zondag 3 mei 2009 13:44 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Ik vind die zanger een beetje engquote:Op zondag 3 mei 2009 13:44 schreef Greys het volgende:
Duitsland gaat echt scoren op het songfestival
Dit nummer. Niet hoogstaand, wel lekker en goed live gezongen. En dan met dans van Dita von Teese, die gaat meedoen om ze een handje te helpen.
Dat wist ik niet. Even kijken hoor.quote:Op zondag 3 mei 2009 13:44 schreef Greys het volgende:
Duitsland gaat echt scoren op het songfestival
Dit nummer. Niet hoogstaand, wel lekker en goed live gezongen. En dan met dans van Dita von Teese, die gaat meedoen om ze een handje te helpen.
Ohhh je bent een schat!quote:Op zondag 3 mei 2009 13:47 schreef DevilsAndDust het volgende:
Muisje, er ligt hier een envelop voor je klaar hoor!
Er heeft hier zeker niemand een pasje van de Makro?.
quote:Op zondag 3 mei 2009 13:49 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Ohhh je bent een schat!
Ik zal mijn eerste creatie aan jou opdragen!
Dat is vandaag ook pas bekend geworden dat ze mee gaat doen!quote:
Ik heb een pasje van de Makro.quote:Op zondag 3 mei 2009 13:47 schreef DevilsAndDust het volgende:
Muisje, er ligt hier een envelop voor je klaar hoor!
Er heeft hier zeker niemand een pasje van de Makro?.
Idd. En dat ze allemaal Paris' new bff willen worden, dat snap ik ook nietquote:Op zondag 3 mei 2009 13:14 schreef Greys het volgende:
Ik zit een stukje op MTV te kijken naar dat Paris Hilton's New BFF te kijken.
Wat een gestoorde bitches!
Mjah, het was een beetje een domme vraag eigenlijk.quote:
Tot wanneer is die aanbieding dan? Ik wil het pasje wel naar je opsturen dat je hem kunt lenen?quote:Op zondag 3 mei 2009 13:58 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Mjah, het was een beetje een domme vraag eigenlijk.. Ik zag dat de Kenwood Patissier daar in de aanbieding is voor 117,- (incl.), terwijl 'ie verder online overal minstens 149.- is. Dus ik was een beetje opgewonden.
.
[ afbeelding ]
Maar praktisch is anders zo, natuurlijk..
Vanaf overmorgen t/m 18 mei. Maar dan zou ik veel te bang zijn dat dat pasje kwijt raakt in de post joh. Laat maar, ik had niets moeten zeggen! Wel bedankt.quote:Op zondag 3 mei 2009 13:59 schreef Greys het volgende:
[..]
Tot wanneer is die aanbieding dan? Ik wil het pasje wel naar je opsturen dat je hem kunt lenen?
Hij kan morgen op de post.
Geen foto. Maar moet je niet je paspoort laten zien bij de Makro ofzo?quote:Op zondag 3 mei 2009 14:01 schreef Tinkepink het volgende:
Heeft een Nederlands Makro-pasje geen foto? Mijn Metrokaart kan ik niet uitlenen aan een ander.
TTYN!quote:Op zondag 3 mei 2009 13:14 schreef Greys het volgende:
Ik zit een stukje op MTV te kijken naar dat Paris Hilton's New BFF te kijken.
Wat een gestoorde bitches!
Je moet er ook niet mee naar bed, maar gewoon opeten.quote:
Ja wat betekent dat nou eigenlijk?quote:
Talk To You Never (en afgeleid van TTYM --> Talk To You Mananaquote:
Ha, dat doe ik dus ookquote:Op zondag 3 mei 2009 14:29 schreef Tinkepink het volgende:
t. een einde-van-het-weekend-borrel + wat chipjes ofzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |