Alexxxxx | vrijdag 1 mei 2009 @ 22:24 |
Vorige deel: Bussentopic 22 wie-o-wie wint aanbesteding GGD... | |
Ou-Tannu | vrijdag 1 mei 2009 @ 23:33 |
wat een kut titel :w moest verdomme zoeken :w | |
NoBody122 | vrijdag 1 mei 2009 @ 23:36 |
Ik moest lachen (titel) ![]() | |
RealZeus | vrijdag 1 mei 2009 @ 23:37 |
Twee voordeuren bij een Amba lijkt niet. ![]() Dit is een verkapte tvp | |
Alexxxxx | vrijdag 1 mei 2009 @ 23:38 |
quote:Hoe meer deuren hoe beter. | |
RealZeus | vrijdag 1 mei 2009 @ 23:40 |
quote:Jij bent dus fan van de eerste Den Oudsten geledes? (Den Oudsten-Mercedes) Die hadden 8 deuren. ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 1 mei 2009 @ 23:41 |
quote:Ik ben fan van deuren. Hoe meer deuren, hoe meer bonus aan het eind van het jaar ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 1 mei 2009 @ 23:47 |
Merk en type: Den Oudsten Eigenaar: ConneXXion Land van herkomst: Nederland Locatie: Stiens Datum: 30 april 2009 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: busnummer 2326; lijn 54; normaal komt lijn 54 niet bij deze halte, maar hij was omgeleid in verband met de kindervrijmarkt in het centrum van Stiens. | |
NoBody122 | vrijdag 1 mei 2009 @ 23:49 |
Toevallig heeft een vriend van me de 2326 ook op de kiek gezet vandaag (bij toeval):![]() Die foto is in Heechterp (wijk in Leeuwarden) gemaakt en aangezien lijn 651 vandaag niet reed (vakantiedienstregeling), denk ik dat hij voor Maxx' karretje was gespannen ![]() | |
Mr.Jorn. | vrijdag 1 mei 2009 @ 23:51 |
Toch wel verplichte tvp. | |
JeePee83 | zaterdag 2 mei 2009 @ 00:22 |
quote:Zou goed kunnen. Hij zat vanavond ook al op de stad. Om 19:30 vertrok ie richting Westeinde in ieder geval. | |
BeefRWijker | zaterdag 2 mei 2009 @ 18:05 |
quote:Niemendalletjes hadden er ook nog wel in gekund. A propos: Busjostis, zijn dat het zelfde als Bus Joskes? Daar zijn er namelijk een hele hoop van op busfoto.nl. Iedereen moet zo nodig een 'Joske' zijn. quote:'k Dacht zowaar even dat het een photoshoppertje was. Maar nee, die ex-Alkmaarse bussen hebben dat inderdaad. quote:Dit eigenlijk ook quote:Echt niet. | |
NoBody122 | zondag 3 mei 2009 @ 02:18 |
quote:Komt tijd komt nieuwe TT ![]() | |
Alexxxxx | zondag 3 mei 2009 @ 14:11 |
Merk en type: Volvo - Den Oudsten Eigenaar: Edad Land van herkomst: Nederland Locatie: Dordrecht Datum: 2 mei 2009 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: voormalige BBA bus | |
BeefRWijker | zondag 3 mei 2009 @ 14:53 |
quote:Voor er weer hele volksstammen busjosti's opgroeien met de foute informatie ingeprent: geen Volvo - Den Oudsten maar een Den Oudsten B88. quote: quote:Standaard streek bus (bij busjosti's beter bekend als een MB200)? quote: [ Bericht 39% gewijzigd door BeefRWijker op 03-05-2009 15:00:30 ] | |
RealZeus | zondag 3 mei 2009 @ 15:08 |
quote:Daar kom ik vaak langs ![]() Hebben ze die witte MB200 ook nog? ![]() | |
RealZeus | zondag 3 mei 2009 @ 15:11 |
quote:Helemaal standaard was het ding niet. Mercedes leverde het onderstel en de motor, Schenk de volgwagen(maar dat was bij de latere geledes ook zo) en Den Oudsten bouwde er een standaardstreekbus carroserie op. | |
Alexxxxx | zondag 3 mei 2009 @ 17:43 |
quote:Den Oudsten opbouw op Volvo chassis met Volvo motor. Een Volvo - Den Oudsten dus. Typenummers van bussen boeien me niet zo heel erg, dus die vermeld ik niet. quote:Maak dan eens even wat foto's bij van Nadort als je wilt? Staat een mooie Bedford TM nu ![]() | |
RealZeus | zondag 3 mei 2009 @ 18:03 |
quote:Alexxx, ik ben nachtchauffeur, hè? ![]() | |
Alexxxxx | zondag 3 mei 2009 @ 18:25 |
En belangrijker nog, dan is het hek dicht ![]() | |
Zug-Chef | zondag 3 mei 2009 @ 18:41 |
vroegah...![]() | |
NoBody122 | zondag 3 mei 2009 @ 18:42 |
quote:Heb ik iets gemist? Ben jij ook buschauffeur, of rij je 'snachts met taxi's rond? | |
RealZeus | zondag 3 mei 2009 @ 18:45 |
quote:Was het maar zo. Nee, ik ben vrachtwagenchauffeur. ![]() | |
BeefRWijker | zondag 3 mei 2009 @ 19:17 |
quote:Bijna geen bus zo niet-standaard als de 'standaard' streekbus. quote:Zoals bij de meeste standaard streek bussen. Als ik het goed begrepen heb dan waren de Leylands de enige integraal gebouwde bussen. quote:Die dingen lijken inderdaad allemaal op mekaar. quote:Dat dacht ik inderdaad te hebben onthouden. Helaas is de website van John Veerkamp grotendeels offline. quote:Ok, duidelijk wie dus de 'busjosti' in dit gezelschap is ![]() quote:Doe het dan ook niet, joske ![]() Alleen, wie denk je nou met dit soort informatie te helpen want er zijn diverse types Den Oudsten die onder die zelfde omschrijving vallen. quote: quote:Heh, dat is nog maar een jonkie. [ Bericht 11% gewijzigd door BeefRWijker op 03-05-2009 19:40:29 ] | |
BeefRWijker | zondag 3 mei 2009 @ 19:34 |
![]() Oceaan Cruise-bus Constellation halterde om 16u20 aan op halte Noordersluis bij IJmuiden, komend uit de richting Amsterdam vanaf halte Passenger Terminal Amsterdam -nabij het nieuwe busstation CS- waar deze om 14u20 (20 minuten te laat) was vertrokken. Zie hier voor webcams die gericht staan op de halte PTA (De haven achter Amsterdam CS) en het nieuwe busstation (Zicht op de werkzaamheden van Project IJsei achter Amsterdam CS). Op de laatste kun je ook met enige regelmaat de Flying Ferry aan zien meren. Je kunt hier terecht voor een dienstregeling van de halte PTA. [ Bericht 72% gewijzigd door BeefRWijker op 03-05-2009 20:01:47 ] | |
Alexxxxx | zondag 3 mei 2009 @ 21:17 |
Je bent aardig geraakt door de busjosti opmerking he? ![]() ![]() ![]() | |
RealZeus | zondag 3 mei 2009 @ 23:22 |
quote:Nee, het merendeel van de onderstellen en motoren komen op naam van Daf, die Mercedes was wat dat aangaat een buitenbeentje. | |
NoBody122 | zondag 3 mei 2009 @ 23:28 |
quote:Lijkt me ook best leuk. Voor een keertje ![]() | |
RealZeus | zondag 3 mei 2009 @ 23:47 |
quote:Geloof me, jouw werk is gevarieerder dan wat ik doe, daarbij weet jij van te voren je rooster, heb je kortere diensten en geen gezeik met een tachograaf. En je loon is nog beter ook. | |
NoBody122 | maandag 4 mei 2009 @ 10:49 |
quote:Heb je wel al eens geprobeerd te solliciteren bij je lokale OV-boer? | |
Dr_Flash | maandag 4 mei 2009 @ 12:57 |
Ah, hier is het dwangbuizen-uitdelen dus ![]() In de categorie "slecht-gecommuniceerde omleidingen" nemen we u vandaag mee naar het zuid-Duitse Regensburg ![]() ![]() Tevens TVP ![]() | |
Ofyles2 | maandag 4 mei 2009 @ 17:42 |
quote:Mijn Citaro, wat doe je? ![]() | |
BeefRWijker | maandag 4 mei 2009 @ 22:52 |
quote:Inderdaad, de eerder genoemde DAF MB200's, maar dat waren ook gescheiden chassis en opbouw, net als de Mercedes en als zodanig was de Mercedes dus geen vreemde eend in de bijt in tegenstel- ling tot de Leylands. Of eigenlijk is het nog andersom want de aanleiding tot de standaardstreekbus in die tijd waren juist een aantal integraal gebouwde bussen op basis van Leyland componenten. quote:Kwa aantallen wel, hoewel kwa vreemde merken Mercedes kennelijk nog het meest voorkwam gemeten naar andere vreemde merken. Weet je toevallig ook nog welk chassis het was? Ik kan nl genoeg standaardstreekbussen vinden op MB O302 chassis maar daar zitten jammer genoeg geen geledes bij. | |
RealZeus | dinsdag 5 mei 2009 @ 00:14 |
quote:Ken je die grap van die aanbestedingen in het GGD-gebied? Inderdaad, die kwam niet ![]() ![]() ![]() | |
RealZeus | dinsdag 5 mei 2009 @ 00:16 |
quote:"Immegrade aus" ![]() | |
RealZeus | dinsdag 5 mei 2009 @ 00:19 |
quote:Dat was het 0317 onderstel met 240 pk motor. In 1976 zijn er acht van gebouwd en in 1978 nog eens veertien , allen voor WN. Bron: De Gele Rijder - Peter van der Meer | |
Peterselieman | dinsdag 5 mei 2009 @ 00:19 |
Van mij mag het wel langer vakantie blijven in Fryslân. Kreeg gister MAN 8853 voorgeschoteld. Stuk beter dan zo'n Frysker ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 5 mei 2009 @ 00:24 |
quote:Een scudraket dus. | |
BeefRWijker | dinsdag 5 mei 2009 @ 00:45 |
quote: ![]() Autobusarchief [ Bericht 6% gewijzigd door BeefRWijker op 05-05-2009 00:52:53 ] | |
NoBody122 | dinsdag 5 mei 2009 @ 00:57 |
quote:Ooh die bussen ken ik nog wel, die reden vroeger altijd op lijntje 134 van Groningen naar Holwerd ![]() Misschien 2 keer in gezeten, ofzo. | |
RealZeus | dinsdag 5 mei 2009 @ 01:00 |
quote:Nee, dat waren Den Oudsten- Dafs uit 1987 en daar had Mercedes niks mee te maken. ![]() | |
NoBody122 | dinsdag 5 mei 2009 @ 01:44 |
quote:Maar die waren ook tof ![]() Meen me wel te herinneren dat ze afgeronde achterkanten hadden, net als de gelede Volvo's die nu nog steeds rondrijden. | |
Ofyles2 | dinsdag 5 mei 2009 @ 01:47 |
quote:Afgezien van de eerste ZuidWestNederland-geledes. Niet alle gelede Volvo's reden met afgeronde achterkanten rond, dat gebeurde pas in 1996 toen de Berkhof 2000NL Duvedec de Berkhof Europa 2000 verving. | |
RealZeus | dinsdag 5 mei 2009 @ 01:56 |
quote:Vooral die van de Gado, met geplakte ruiten en grote filmkast. Die zagen er stoer uit en zo klonken ze ook ![]() Drenthe Tours heeft nog heel lang met de 7643 gereden en die reed dan als discobus bij mij voor de deur langs. ![]() | |
marcel.nl | dinsdag 5 mei 2009 @ 08:24 |
quote:Nee nee RealZeus. Nobody heeft gelijk ! ![]() ![]() Marcel | |
RealZeus | dinsdag 5 mei 2009 @ 13:29 |
quote:Wanneer hebben die dingen hier dan gereden? Ik zie in zijn profiel dat Nobody uit 1984 komt en derhalve drie was toen de Gado en Fram hun eigen geledes kregen. | |
marcel.nl | dinsdag 5 mei 2009 @ 15:10 |
quote:Tja, ik weet niet precies wanneer die mercedes-den oudsten bussen in Groningen rond reden, sorry. Maar feit is wel dat ze er geweest zijn, getuige de foto. Wellicht op proef in aanloop van de eigen aankoop ? Gezien de leeftijd van Nobody zal hij deze waarschijnlijk niet of onbewust uit de kinderwagen gezien hebben. ![]() Ik heb geprobeerd meer info over de bussen te vinden met google, maar helaas.... Marcel | |
BeefRWijker | dinsdag 5 mei 2009 @ 16:11 |
quote:Van de eerder gepresenteerde autobusarchief link: quote: Geen woord over GADO. De copyright van de GADO foto is van 2000. Wie het weet mag het zeggen. | |
NoBody122 | dinsdag 5 mei 2009 @ 16:23 |
quote:Misschien wel, maar de bussen die ik in gedachten heb, reden in mijn middelbare school-tijd; dus zo eind jaren 90. Toen was ik echter niet heel erg bewust van specifieke bustypes e.d., alleen van de verschillen in grote lijnen en datgene wat ik spam, is ook zo'n beetje alles wat ik nog weet ![]() Als ik dus toch gelijk had, dan is dat puur toeval ![]() quote:Jammer ![]() | |
kip_zonder-kop | dinsdag 5 mei 2009 @ 19:23 |
Hierbij wil ik graag de man bedanken die net in de bus het hele gangpad blokkeerde. Dankzij hem gingen de deuren dicht net toen ik uit wilde stappen. Op dat moment kwam er via de voordeur een groepje controleurs binnen en aangezien ik al 3 jaar 2 zone i.pv. 3 zone afstempel, had ik dus een probleem. Gelukkig ben ik er goed vanaf gekomen met een geschreven extra strip van de controleur en kon ik alsnog bij de goede halte uitstappen. ![]() | |
NoBody122 | dinsdag 5 mei 2009 @ 20:07 |
quote:Net goed ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 5 mei 2009 @ 23:34 |
quote:Welk Joske heeft dat nou ign weer bedacht, oftewel: bron? En de 2000NL is z'n eigen type (ondanks een uitstapje naar de Premier) net als 'de Duvedec' die begon als Europa2000 en later louter en alleen Duvedec ging heten. Dit is overigens zo'n 'Duvedec' Europa 2000 (E2000) : ![]() en die is toch echt (langs) afgeschuind. Dit is de Duvedec 'Duvedec': ![]() Dit is een Berkhof 2000NL: ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 6 mei 2009 @ 01:40 |
Nee, die NZH-gelede was wel degelijk een Berkhof 2000NL Duvedec. De Berkhof Europa 2000 had nog een massieve kont, onafgeschuind. De beschrijving bij de derde foto klopt wel. | |
Gnittoo | woensdag 6 mei 2009 @ 10:23 |
http://www.dumpert.nl/med(...)r_vangrail_heen.html ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 6 mei 2009 @ 12:21 |
![]() :p | |
NoBody122 | woensdag 6 mei 2009 @ 12:46 |
quote: ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 6 mei 2009 @ 13:27 |
quote: ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 6 mei 2009 @ 13:29 |
quote:Dat mag die gast uit Beverwijk zeggen ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 6 mei 2009 @ 13:30 |
quote:hehe.. de 3775 richting warten wou niet op de foto ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 6 mei 2009 @ 13:35 |
Terecht ![]() | |
NoBody122 | woensdag 6 mei 2009 @ 14:14 |
quote:Het is de 9165, gelede Mercedes Citaro. Op die foto precies waar hij thuis hoort; op de stadsdienst Leeuwarden ![]() Zondag's (soms op zaterdagen ook) zit ie op QLiner 350 van/naar Alkmaar ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 6 mei 2009 @ 15:48 |
quote:dattie stadsdienst rondjes reed op leeuwarden had ik ook nog kunnen uitvogelen ;-) alleen die andere Gelede Citaro dan? :-) | |
Peterselieman | woensdag 6 mei 2009 @ 15:51 |
Dat is de 9167 ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 6 mei 2009 @ 15:54 |
quote:en de 9166 hoort er weer niet bij zeker ![]() * Ou-Tannu zag vanmorgen ook nog een voormalige Utrechtse CXX bus ;') manneke :p | |
Ofyles2 | woensdag 6 mei 2009 @ 15:57 |
quote:Klopt. Slachtoffer geworden van brandstichting toen deze in Zaandam reed. | |
Ou-Tannu | woensdag 6 mei 2009 @ 16:07 |
quote:tuig ja! ![]() deze spotte ik vanmorgen ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 6 mei 2009 @ 16:10 |
quote:Echt tuig. Eind jaren 1990, begin jaren 2000 zag ik op AT5 en RTV N-H meermaals stakende bussjoofs die het gedrag van kansenjongeren her en daar spuugzat waren. Nu zijn er heel wat minder spontane werkonderbrekingen. | |
Ou-Tannu | woensdag 6 mei 2009 @ 16:13 |
quote:hehe tijd om sjoofs met een taser uit te rusten! ![]() | |
NoBody122 | woensdag 6 mei 2009 @ 16:42 |
quote:Die ook onderdeel uitmaakt van het Maxx wagenpark ![]() Er heeft ook nog een paar weken een andere Citaro bij ons rondgereden trouwens, volgens mij was dat omdat er een paar Duvedecs weggingen. Weet alleen niet meer welke Citaro dat geweest is en al helemaal niet waar die daarna heen is gegaan ![]() | |
Peterselieman | woensdag 6 mei 2009 @ 17:01 |
Uit mijn hoofd was dat de 9105. Die kwam uit Noord-Holland-Noord. Waarschijnlijk is de bus daarna naar Almere gegaan | |
Zug-Chef | woensdag 6 mei 2009 @ 18:36 |
![]() Vandaag reed Connexxion's 2301 een flink aantal slagen op lijn 98. Tijdens een kortstondig zonnig moment rond 17:30 hier een plaatje op de buffer van Heerenveen. | |
Ofyles2 | woensdag 6 mei 2009 @ 18:37 |
quote:Ik denk eerder dat de 9105 nu in Tholen e.o. rijdt. | |
Ou-Tannu | woensdag 6 mei 2009 @ 18:42 |
quote:oh ![]() ![]() | |
NoBody122 | woensdag 6 mei 2009 @ 20:37 |
quote:Niet zo gek, aangezien die afgelopen weekend op de stalling in Joure stond, toen ik er even een bakje koffie ging halen met de 2677 ![]() Het weekend ervoor stond hij daar ook al trouwens. Lijn 98 wordt vanuit Joure veel gereden ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 6 mei 2009 @ 20:58 |
quote:lijn 98 naar Joure, Scheen \o/! om aldaar over te gaan in lijn 99 harlingen ferryterminal ![]() | |
NoBody122 | woensdag 6 mei 2009 @ 23:22 |
quote:Kun je niet beter de 351 pakken op de rotonde? Gaat sneller ![]() | |
BeefRWijker | donderdag 7 mei 2009 @ 01:13 |
quote:Alleen in jouw levendige fantasie, Joske: ![]() ![]() quote:Jammer, doch helaas, Jos: ![]() ![]() ![]() quote:Joh, heb ik me daar even mazzel (of misschien had ik 't gewoon toch even goed uitgezocht hè, net als voor die andere 2 duvedecs hier boven): ![]() ![]() | |
BeefRWijker | donderdag 7 mei 2009 @ 01:44 |
Apropos, Mercedes:![]() En Arriva's Citea CLF: ![]() ![]() ![]() ![]() OViB/Dezeweek (voor zolang 't duurt) | |
RealZeus | donderdag 7 mei 2009 @ 02:38 |
quote:Kortom, jij hebt inderdaad in een Den Oudsten Daf gezeten. ![]() 7611 Dit was het type waar de DVM en de Fram bussen van hadden. Ex-Gado 7643 Dit was de uitvoering zoals de Gado ze had, met geplakte ruiten, hier al in de Drenthe Tours tijd. | |
Ofyles2 | donderdag 7 mei 2009 @ 02:44 |
quote:Sla die foto's dan op en upload ze via Tinypic o.i.d.! Faalhaas! ![]() | |
Mr.Jorn. | donderdag 7 mei 2009 @ 09:29 |
Waarvoor staat CLF? | |
NoBody122 | donderdag 7 mei 2009 @ 10:24 |
C????? Low Floor ![]() | |
Peterselieman | donderdag 7 mei 2009 @ 10:27 |
De C zal wel voor complete staan ![]() Of natuurlijk voor Citea ![]() | |
NoBody122 | donderdag 7 mei 2009 @ 10:48 |
Goeie suggesties idd. Bever zal het wel weten ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 7 mei 2009 @ 11:00 |
quote:niet als je op de scheen er uit wilt ![]() de Qliners geven een behoorlijk beroerde overstap.. of een NET missen of een +25 wachten ![]() | |
BeefRWijker | donderdag 7 mei 2009 @ 16:55 |
quote:Tuurlijk. Gewoon jatten die handel. Weetjewat, doe jij dat even. 's Kijken hoe moedig jij bent. quote:Joske moet even stoom afblazen? quote:Of gewoon opgezocht hè. LF en LE zijn al veel langer gehanteerde termen. Zelfs de duitsers (MAN, Mercedes) beginnen er nu ook al mee. Al moet gezegd dat in het begin LF (Low Floor) ook wel werd gebruikt voor bussen die in werkelijkheid LE (Low Entry)waren (zoals bij sommige Den Oudsten Alliance Cities en Berkhof 2000NLF). Toen was lage vloer nog synoniem voor lage instap. Tegenwoordig staat lage vloer (LF) voor doorlopende lage vloer (niet noodzakelijk een (waterpas) vlakke vloer) en staat lage instap (LE) voor half lage vloer, half hoge vloer. Sommige bussen bouwers hanteren de afkorting LF uitsluitend voor hun (waterpas) vlakke vloer bussen waar de motor noodzakelijkerwijs boven de vloer is gemonteerd, dit in tegenstelling tot lagevloer bussen met een hellend laag looppad waar de motor achterin onder een verhoogd passagiers podest is gemonteerd. quote:Inderdaad, Bever zuigt in de regel niet aan de duim. ALE = Ambassador Low Entry CLE = Citea Low Entry, de nieuwe 'Ambassador' CLF = Citea Low Floor, de nieuwe 'Jonckheer' en 'Premier' Achter de drie letters volgt met 3 cijfers de lengte van de bus in decimeters en daarachter weer een 3 cijfer code voor de uitrusting. | |
marcel.nl | donderdag 7 mei 2009 @ 17:01 |
quote:Ik denk dat C staat voor Citea. Er zouden twee types zijn, C LE (low entry - voor streekvervoer) en C LF (low floor - voor stadsvervoer). Volgens mij is C LE tweedeurs en C LF driedeurs. Op de VDL-site: VDL Bus & Coach introduceert een nieuwe stads- en streekbus met een verlaagde instap, de Citea CLE (Low Entry). Deze Citea is het tweede model van een nieuwe generatie bussen voor het openbaar vervoer. Het eerste model, de stadsbus Citea CLF (Low Floor) werd vorig jaar geïntroduceerd. Bij de ontwikkeling werd gebruik gemaakt van de vele jaren ervaring die VDL Bus & Coach inmiddels heeft met de productie van lichte constructies. Daardoor blijft het gewicht van de Citea minimaal, zonder dat dit ten koste gaat van de duurzaamheid, de levensduur en de restwaarde. Wat de aandrijflijn betreft voldoet de Citea niet alleen aan de huidige Euro 4 emissienormen; de bus is ook te leveren met een Euro 5 diesel of met een EEV-motor met een nog geringere uitstoot dan een Euro 5 motor. Citea CLE 120 (Low Entry) Citea CLF 120 (Low Floor) Marcel | |
Ofyles2 | donderdag 7 mei 2009 @ 17:03 |
quote:Die foto's uit het rubriek 'Deze Week' mag je in de regel vrij overnemen. | |
Gnittoo | vrijdag 8 mei 2009 @ 15:16 |
![]() quote:tevens tvp. | |
Ofyles2 | vrijdag 8 mei 2009 @ 20:15 |
Wat een ongelukkige dief! ![]() | |
RealZeus | vrijdag 8 mei 2009 @ 23:52 |
quote: ![]() ![]() | |
marcel.nl | zondag 10 mei 2009 @ 09:17 |
Gisteren om 10.15uur op Station Gouda NS gezien: Witte (2nd) Integro van Mercedes van maatschappij Pouw vervoer. Stond geen bestemming op de filmkast, ik vermoed voor lijn 180 naar Utrecht. Marcel | |
Ofyles2 | zondag 10 mei 2009 @ 15:56 |
quote:Een Integro II zeker? | |
marcel.nl | zondag 10 mei 2009 @ 16:25 |
Inderdaad. Dat zijn van die Pouw bussen die normaliter in de weekspits rond Utrecht rondkarren. Nu dan eentje in Gouda en op een zaterdag. Marcel | |
Ofyles2 | zondag 10 mei 2009 @ 16:29 |
Best wel een opmerkelijke inzet. Heeft Pouw een tekort aan materieel of was er iets bijzonders aan de hand? | |
marcel.nl | zondag 10 mei 2009 @ 18:23 |
quote:Er waren tussen Amersfoort en Zwolle spoorwerkzaamheden en daar reden bussen. Maar dan lijkt het me logischer dat daar die Integro werd ingezet en niet hun Ambassador. Overigens weet ik niet wie het vervangend vervoer verzorgde. Mijn trein reed door naar Deventer en van daaruit naar Zwolle en verder. Ik ben niet op de busplatforms van Amersfoort of Zwolle geweest. Marcel | |
NoBody122 | maandag 11 mei 2009 @ 10:13 |
Dan wordt het hoogtijd dat je daar alsnog even heen gaat ![]() | |
marcel.nl | dinsdag 12 mei 2009 @ 06:16 |
quote:Mijn reis was lang genoeg die dag. Vanuit Oost Groningen naar Gouda met treinwerkzaamheden is geen pretje. En dan tegen de avond weer terug. De aansluitingen waren krap en soms onmogelijk, het was continue draven om een station verder te komen. Dus helaas... volgende keer beter. Marcel | |
NoBody122 | dinsdag 12 mei 2009 @ 16:36 |
![]() Zonet de Connexxion 2332 gespot op Utrecht Centraal; wist niet dat ze hier nog rondreden ![]() [edit] Benieuwd in wat voor bus ik zometeen zit op lijn 51, wanneer ik rond 18:15 overstap in Leeuwarden, vanuit de trein uit Utrecht ![]() [ Bericht 29% gewijzigd door NoBody122 op 12-05-2009 17:04:28 ] | |
Ou-Tannu | dinsdag 12 mei 2009 @ 23:23 |
quote:en wat is het geworden? ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 12 mei 2009 @ 23:46 |
Ik gok een ConneXXion bus. | |
Ou-Tannu | dinsdag 12 mei 2009 @ 23:49 |
ik hoop op een 37xx of een 38xx ![]() | |
marcel.nl | woensdag 13 mei 2009 @ 06:25 |
Een Mercedes o408 van Arriva met een sticker: wij rijden voor Connexxion ? | |
NoBody122 | woensdag 13 mei 2009 @ 08:31 |
Prutsers ![]() Het is MANnetje 8843 geworden ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 13 mei 2009 @ 09:14 |
quote:en schaatsbestikkering? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 13 mei 2009 @ 10:05 |
quote:Dat is volgens mij de 4772. En het is alleen maar leuk ![]() quote:Nee, dat zijn nu de Iveco Alliances 1141 en 1142 die oorspronkelijk bedoeld waren voor DVM/NWH, maar later met name bij NoordNed ingezet werden. | |
kip_zonder-kop | woensdag 13 mei 2009 @ 10:33 |
Die Mercedes Citaro bussen van GVB Amsterdam zijn niet echt vandalisme bestendig. Bij menig stoeltje zijn de kussens al losgesneden. Jammer, die bussen zijn nog maar iets meer dan een jaar in dienst. | |
Ofyles2 | donderdag 14 mei 2009 @ 00:42 |
quote:Je bedoelt die stoelen voor de geleding? | |
kip_zonder-kop | donderdag 14 mei 2009 @ 20:20 |
Op verschillende plaatsen, onder andere achterin maar daar komt toch altijd het meeste tuig. | |
NoBody122 | donderdag 14 mei 2009 @ 22:24 |
Het wordt tijd dat ze daar stiekem opnames gaan maken, met name achterin dus. Bij vandalisme meteen die handel opsporen en afvoeren ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 14 mei 2009 @ 22:33 |
Gewoon de Guardia Civil erop af sturen. | |
Ou-Tannu | donderdag 14 mei 2009 @ 22:49 |
ze mogen die afgeragde GVB citaro's hier wel komen ruilen voor wat Procity's ![]() ![]() | |
marcel.nl | vrijdag 15 mei 2009 @ 07:43 |
quote:Ja en dat terwijl er toch alle aanleiding en sterk de neiging is die dingen tot op hun wielstel af te breken. ![]() Marcel | |
Ou-Tannu | vrijdag 15 mei 2009 @ 09:18 |
quote:das gewoon gebrek in het model ![]() | |
NoBody122 | vrijdag 15 mei 2009 @ 15:50 |
We weten ondertussen ook wel dat je Marcel heet, hoor ![]() | |
marcel.nl | vrijdag 15 mei 2009 @ 18:07 |
quote:Sorry ! ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 15 mei 2009 @ 21:49 |
quote:Niet doen, de GVB-chauffeurs rijden al als beesten rond. Constant plankgas. [ Bericht 0% gewijzigd door Ofyles2 op 15-05-2009 21:58:21 ] | |
Peterselieman | vrijdag 15 mei 2009 @ 21:55 |
Prima geschikt dus voor de Fryskers ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 15 mei 2009 @ 21:59 |
Ik weet niet of er ook chauffeurs uit Haarlem, Schiphol-Noord en Lisse naar Friesland gestuurd moeten worden. Die hebben ook diensten op de lijnen 300 en 310 waar ze ook niet bepaald zuinig omgaan met Citaro's. | |
Peterselieman | vrijdag 15 mei 2009 @ 22:01 |
In Fryslân zijn ze bijna kampioen schaderijden, dus dat komt wel goed ![]() (Wel jammer trouwens dat het bijna nooit een Frysker betreft, want die zou ik wel gedeukt en bumperloos rond willen zien rijden ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 15 mei 2009 @ 22:02 |
quote:Gewoon naar een testcentrum sturen, komt alles in orde. | |
Peterselieman | vrijdag 15 mei 2009 @ 22:07 |
Dan mogen ze 113 enkeltjes boeken ![]() | |
Alexxxxx | zondag 17 mei 2009 @ 18:52 |
Uittocht supportersbussen van Sc Heerenveen 17 mei 2009 | |
Zug-Chef | zondag 17 mei 2009 @ 19:13 |
Lol, staand in een gelede citaro vanaf Heerenveen naar Rotterdam. Slecht hoor... | |
Ofyles2 | zondag 17 mei 2009 @ 19:18 |
quote:Citaro's kunnen sowieso wat hebben. Geweldige bussen. | |
Zug-Chef | zondag 17 mei 2009 @ 20:01 |
Ja ok. Maar het is toch niet echt fijn om 200+ km staand op de snelweg te reizen, lijkt me. Om over het comfort van een stadsbus vergeleken met een touringcar nog maar te zwijgen... | |
Mr.Jorn. | zondag 17 mei 2009 @ 21:21 |
Het zijn streekbussen he ![]() | |
Zug-Chef | zondag 17 mei 2009 @ 21:28 |
Zeg, ik ben de vervoerkundige van dit feestje niet hoor. Ik vind het contrast nogal groot tussen diegene die met de trein / touringcar of met zo'n Citaro naar Rotterdam reizen. Snap zelf ook wel dat je iets moet doen om men te vervoeren... | |
Mr.Jorn. | zondag 17 mei 2009 @ 21:30 |
Ja, okee, daar heb je gelijk in. Maar ik vind het wel een goede regeling, om zo op en neer te kunnen naar Rotterdam. En ik denk dat er gestopt wordt ofzo. Alsof ik zo'n vervoersdeskundige ben ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 17 mei 2009 @ 22:56 |
quote:hoeveel bussen waren er nodig? ![]() | |
Alexxxxx | zondag 17 mei 2009 @ 23:39 |
quote:voor de heerenveen fans 200 stuks, heb ik uit zeer betrouwbare bron. Ik gok dat er ook ongeveer zo'n aantal vanuit Twente is vertrokken, maar die waren sjaggo op de terugweg ![]() | |
NoBody122 | maandag 18 mei 2009 @ 01:08 |
Zoveel bussen ![]() Arriva heeft een druk dagje gehad (en de wagenwassers van hen ook) ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 18 mei 2009 @ 10:32 |
volgens de radio waren t 180 bussen ![]() | |
Peterselieman | maandag 18 mei 2009 @ 10:56 |
Vandaag stapten bij de halte Huizumerlaan in Leeuwarden twee controleurs van xx het busje binnen waar ik in zat. Nog niet eerder gezien dat ze met controleurs werkten. En bij Arriva eens met lijn 11 over de oostelijke centrumring langs de schouwburg geweest. Archeologische opgravingen FTW ![]() | |
Dr_Flash | maandag 18 mei 2009 @ 11:06 |
quote:Allemaal dezelfde foto's ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 18 mei 2009 @ 12:41 |
quote:vanmorgen om 6:20 eens in de Qliner gestapt.. om om 7u op groningen CS te staan aldaar om 7:20 weer een Qliner te nemen .. om zo om 8u op heerenveen CS te staan ![]() daar nog ff een kubusje gepakt ![]() | |
NoBody122 | maandag 18 mei 2009 @ 14:58 |
quote:Klopt, daar zijn ze nu volgens mij heel voorzichtig weer mee aan het beginnen; zeer goede zaak ![]() | |
Ofyles2 | maandag 18 mei 2009 @ 16:29 |
quote:In Almere en op de Zuidtangent mogen ze best wat vaker verschijnen. Nu kan ik nog Isolatorweg - Haarlem Station of Ganzenhoef - P+R Getsewoud Zuid zonder strippen afleggen als ik kwade bedoelingen heb. ![]() | |
dennistd | maandag 18 mei 2009 @ 16:41 |
quote:In Enschede en omstreken controleerden de stadswachten vroeger wel eens. Daarna een hele tijd geen controle gehad, maar een maandje terug was er een beveiliger die controleerde. Er schijnen nu elke dag twee beveiligers rond te gaan in Twente (eentje vroege dienst en eentje late). | |
Zug-Chef | dinsdag 19 mei 2009 @ 22:32 |
Vanavond rond 18:30 stond Connexxion's 2326 op de buffer in Sneek te wachten op de volgende rit op lijn 45 naar Hemelum Finkeboskje. Jaja, zo ziet een voormalig Midnet bus eens iets anders dan de Randstad, namelijk de totale leegte van Fryslan![]() | |
RealZeus | woensdag 20 mei 2009 @ 16:23 |
quote:En toch blijft dat een mooi model bus ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 20 mei 2009 @ 16:51 |
Nee, dat is de Integro. ![]() | |
RealZeus | woensdag 20 mei 2009 @ 16:55 |
quote: ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 20 mei 2009 @ 16:57 |
Ik ga voor Duitse degelijkheid. ![]() ![]() | |
RealZeus | woensdag 20 mei 2009 @ 17:00 |
quote:Ik ben een chauvinistische Nederlander. De Integro is best een comfortabele bus maar het blijft een blokkendoos op wielen. | |
Ofyles2 | woensdag 20 mei 2009 @ 17:01 |
We gaan deze discussie begraven, het is mooi weer. | |
Alexxxxx | woensdag 20 mei 2009 @ 17:40 |
Ik reed gister achter een Citea. | |
Ou-Tannu | woensdag 20 mei 2009 @ 17:41 |
quote:die zag ik vandaag ook voor bij roken ![]() reed lijn 41 balk - heerenveen.. :-P | |
Peterselieman | woensdag 20 mei 2009 @ 17:42 |
quote:Gefeliciteerd ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 20 mei 2009 @ 17:44 |
quote:Dank je! Dat er maar veel Citea's verkocht mogen worden ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 20 mei 2009 @ 17:44 |
k vind de SETRA toch toffer ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 20 mei 2009 @ 17:45 |
quote:Die heeft verkeerde deuren ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 20 mei 2009 @ 17:47 |
quote:wat kan mij die kut deuren nou schelen? ![]() owja en CXX sjoofs zijn lui als ze op een bus zitten waar de infoxx niet gekoppeld is aan de lijnfilm ![]() 9/10x vergeten ze de lijnfilm dan aan te passen ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 20 mei 2009 @ 17:48 |
Wacht maar tot je met je kop klem zit tussen zo'n deur, dan kan het je een heleboel schelen of het een deur is die bij tegenstand weer open gaat, of niet ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 20 mei 2009 @ 17:50 |
quote:dan is het einde van de deur! ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 20 mei 2009 @ 18:21 |
quote:Watteneuk?! Nog meer eenheidsworst. Ik zit eerder te wachten op de Solaris Urbino. | |
Alexxxxx | woensdag 20 mei 2009 @ 18:54 |
Solaris is ook goed! Optare of Wright mag ook wel ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 20 mei 2009 @ 18:59 |
Solaris is ook bekend vanwege de robuuste kooiconstructie van hun bussen. Een Vacanza kantelde toen deze moest uitwijken. Resultaat: zeer weinig lichtgewonden en de vitale delen en de constructie van de touringcar waren allemaal intact. | |
Alexxxxx | woensdag 20 mei 2009 @ 19:00 |
Heb ze veel in het oostblok zien rijden, en er ook een paar keer in gepassagierd, zijn topbussen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 20 mei 2009 @ 19:11 |
Rijdt er al ergens een club in NL met de CapaCity? Of is die nog niet echt op de markt? ![]() ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 20 mei 2009 @ 19:12 |
quote:Nee, maar je vindt de CapaCity wel in: Osnabrück, Stuttgart, Tübingen en Istanbul. | |
Peterselieman | woensdag 20 mei 2009 @ 19:17 |
quote:Optare ![]() Wat een lelijke bus is dat zeg | |
Ofyles2 | woensdag 20 mei 2009 @ 19:20 |
quote:Sowieso moet ik niets van Britse bussen hebben. Ze hebben het net niet, ook niet qua aandrijfkracht. | |
Dr_Flash | woensdag 20 mei 2009 @ 19:20 |
Optare? Oh ik zie het al. Een vette akkerstuiterbus voor weekendjes met vrienden ![]() ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 20 mei 2009 @ 19:21 |
Lijkt meer op een uit de kluiten gewassen bestelbusje. ![]() | |
swollywood | woensdag 20 mei 2009 @ 19:24 |
quote:Beter dat hok dan een frysker. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 20 mei 2009 @ 19:27 |
Maar serieus. Dit is toch alweer bijna net zo lelijk als een Phileas ![]() ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 20 mei 2009 @ 19:28 |
quote:Ja, dat zei ik toch? In The Getaway kun je overigens ook een Optare Delta jatten, een 12-meterbus. | |
Ofyles2 | woensdag 20 mei 2009 @ 19:29 |
quote:Dit soort gedrochten doen je zelfs van Irisbus laten houden. | |
Dr_Flash | woensdag 20 mei 2009 @ 19:31 |
Ja weet ik veel, ik google ook maar wat ![]() Ben benieuwd of er komend weekend nog wat Autosan of Jelcz troep in de vuurlinie komt ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 20 mei 2009 @ 19:33 |
quote:The Wh0000t ![]() ![]() ![]() Het is hier fucking Thunderbirds niet of wat hoor ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 20 mei 2009 @ 19:37 |
Ook als trolley leverbaar, voor extra lelijkheid ![]() ![]() Wat is dat kanon op het dak joh? ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 20 mei 2009 @ 19:40 |
dichte wielkasten ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 20 mei 2009 @ 20:41 |
quote:Dat maakt mij niet zoveel uit. Maar van die gedrochten word ik niet vrolijk. | |
Dr_Flash | woensdag 20 mei 2009 @ 20:45 |
Oud, maar blijft leuk ![]() | |
RealZeus | donderdag 21 mei 2009 @ 15:18 |
quote:Een gepimpte Citaro ![]() Ook Dr_Flash? Jouw lievelingsmaatschappij heeft ook een Optare. ![]() En die Irisbus ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 21 mei 2009 @ 15:19 |
quote: ![]() ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 21 mei 2009 @ 18:17 |
Merk en type: Bova Eigenaar: onbekend Land van herkomst: Nederland Locatie: Montfort Datum: 10 mei 2009 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen bij 8e Montforter Oldtimer Treffen + 3e NL Saurer Treffen Merk en type: Mercedes-Benz Eigenaar: Luc's Classic Cars Land van herkomst: België Locatie: Montfort Datum: 10 mei 2009 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen bij 8e Montforter Oldtimer Treffen + 3e NL Saurer Treffen | |
Alexxxxx | donderdag 21 mei 2009 @ 22:14 |
Merk en type: Saurer Eigenaar: Kaelin Reisen Land van herkomst: Zwitserland Locatie: Montfort Datum: 10 mei 2009 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen bij 8e Montforter Oldtimer Treffen + 3e NL Saurer Treffen | |
Ou-Tannu | donderdag 21 mei 2009 @ 23:12 |
wat een lelijk hork! | |
Alexxxxx | donderdag 21 mei 2009 @ 23:29 |
Ja, gaaf he? ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 21 mei 2009 @ 23:36 |
nee ![]() | |
Gnittoo | vrijdag 22 mei 2009 @ 11:00 |
ik zie liever een moderne postbus:![]() | |
Peterselieman | vrijdag 22 mei 2009 @ 11:07 |
Die voorzijde is al helemaal een gedrocht. | |
RealZeus | vrijdag 22 mei 2009 @ 15:32 |
quote:Nou, dat vind ik ook niet echt een toonbeeld van schoonheid. Het lijkt wel of ze de cabine van een Mercedes Econic hebben gepakt en daarom heen een bus gefabriekt hebben ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 22 mei 2009 @ 16:07 |
Neoplan zeker? Die fabriceert wel vaker aparte reisbussen. | |
Cerbie | vrijdag 22 mei 2009 @ 22:24 |
Mogen bedankjes ook hier? Dan wil ik graag mijn chauffeur van 21:06 bedanken. Beste chauffeur, in je wit-geel-blauwe prachtbus en bekertje koffie nog in je hand. Je was te laat, maar dat kan gebeuren. Ik, en mijn dozijn medepassagiers, zijn dat inmiddels wel gewend rond dit late tijdstip. Het was alleen jammer dat je display uit stond. Dat maakt het lezen van je lijnnummer zo lastig. Het was ook jammer dat je haast had. Misschien waren je brillenglazen beslagen van de hete koffie, misschien zag je het gewoon niet. Anders had je mij en die lieve oudere mevrouw die richting je bus liepen nog gezien. We wilden je alleen maar vragen welke lijn je reed. Helaas, je reed weg. Je moet zeker gedacht hebben dat je collega van een uur later ons wel mee zou nemen. Ondanks ons kleine misverstand wil ik je toch nog een hele fijne avond wensen, een buschauffeur heeft het immers niet altijd even makkelijk. Ik hoop dan ook dat je in de verste uithoek van de concessie strand, zonder telefoon, met je aftandse Alliancewrak. *weer op kamer zit* Morgenvroeg nog maar een poging doen om mijn ouders te bezoeken | |
Ofyles2 | vrijdag 22 mei 2009 @ 22:34 |
Cynisme. Het druipt er vanaf. ![]() ![]() | |
NoBody122 | zaterdag 23 mei 2009 @ 01:42 |
Vertel eens lieverd, welke lijn en waar was het? | |
Cerbie | zaterdag 23 mei 2009 @ 08:22 |
quote:Lijn 85 van Nijmegen treinstation naar Druten busstation. Niets tegen de buschauffeurs in dit topic hoor ![]() Ik ving trouwens gister in de bus op dat er 65-75 nieuwe bussen komen voor Nijmegen met de nieuwe concessie. Als de nieuwe actuele informatieborden dan ook nog opgehangen worden bij de grotere haltes (de palen staan er al een paar weken, de levering was vertraagd) wordt het nog wel wat. [ Bericht 23% gewijzigd door Cerbie op 23-05-2009 08:31:25 ] | |
Ou-Tannu | zaterdag 23 mei 2009 @ 22:29 |
* Ou-Tannu zag een knal rooie dubbeldekkert ![]() iemand al een idee welke ik bedoel? ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 23 mei 2009 @ 22:31 |
quote:De Routemaster? | |
Ou-Tannu | zaterdag 23 mei 2009 @ 22:38 |
quote:nou k bedoelde meer.. wie weet de eigenaar.. en nog beter heeft een plaatje er van geschoten ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 23 mei 2009 @ 22:40 |
Dan moet ik passen. | |
Gnittoo | zondag 24 mei 2009 @ 12:34 |
![]() | |
swollywood | zondag 24 mei 2009 @ 18:31 |
quote:Gesandwiched. ![]() | |
NoBody122 | zondag 24 mei 2009 @ 18:32 |
quote:Je bedoelt toch niet die rijdende pizzeria? ![]() | |
RealZeus | zondag 24 mei 2009 @ 22:16 |
quote:Als je zo'n oude rode Londense dubbeldekker bedoelt denk ik van wel. Ik haalde hem twee uur geleden in op de A50 van Apeldoorn naar Zwolle, dus dat zou kunnen. | |
Alexxxxx | zondag 24 mei 2009 @ 22:19 |
Het is niet zo dat er maar één Routemaster in NL is, laat staan één rode Britse dubbeldekker ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 24 mei 2009 @ 22:39 |
Hint: zoek in Gr / Dr | |
BeefRWijker | maandag 25 mei 2009 @ 21:39 |
'Arambassiteas' bij Cosmo afgelopen weekend: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | maandag 25 mei 2009 @ 21:48 |
Vreemde kleurstellingen ![]() En had je voor die laatste foto dat ding rechts niet weg kunnen soepen? | |
Alexxxxx | maandag 25 mei 2009 @ 21:56 |
Wat een prachtige deuren ![]() | |
BeefRWijker | maandag 25 mei 2009 @ 22:04 |
quote:Yep, alsof ze bij de spuiterij onder de verfspuit vandaan getrokken waren. quote:Leg je er toch even 'de vinger' overheen als je de eerste braakneigingen voelt opkomen ![]() Dit was overigens mijn Qliner 350 van vandaag: ![]() Helaas had ik mijn 20 stripjes al laten afstempelen. Viel ook nog eens zwaar tegen, geef me dan maar een gelede, die is tenminste relatief stil voorin. Integro 2945, de ex 'reserve' wagen van Alkmaar reed vandaag op 351. Deze wagen is kennelijk aan Fryslân overgedragen. Blijkbaar was de nood in Fryslân groter dan in NH-N. Mijn Alkmaarse sjoof was het daar natuurlijk niet mee eens. Volgens 'de baas' hadden ze de slechtste wagen weggegeven terwijl juist deze 2945 de meest betouwbare wagen was gebleken. Zo zou er afgelopen weekend al weer twee keer een wagen omgewisseld zijn. [ Bericht 8% gewijzigd door BeefRWijker op 26-05-2009 00:34:38 ] | |
swollywood | maandag 25 mei 2009 @ 22:07 |
quote:Was het één van deze? Deze bussen zijn van Delta Tours in Wapenveld. ![]() ![]() ![]() | |
BeefRWijker | maandag 25 mei 2009 @ 22:16 |
quote:En zulke prachtige stickers ook, hè. Heb jij die er op geplakt, Alex. Mooi hoor, goed gedaan jochie ![]() | |
Ofyles2 | maandag 25 mei 2009 @ 22:19 |
quote:Die bussen zijn ook voor Dubai dan, hè? Anderzijds vind ik het vreemd waarom de voordeur slechts enkelvoudig is uitgevoerd. Ik hoop dat er in Dubai een 'open instap'-methode bestaat, anders worden de laadtijden wel ongezond lang. | |
Alexxxxx | maandag 25 mei 2009 @ 22:31 |
quote:Nee, sorry, ik werk niet op de productie-afdeling ![]() | |
BeefRWijker | maandag 25 mei 2009 @ 23:04 |
quote:Ik denk dat ie 't allegaartje aan kleuren rood bedoelde. quote:Viel me ook net op bij vergelijking met eerdere Citeas. En blijkbaar beviel de geïntegreerde filmkast ook niet zo. Overigens snap ik het nut van dubbele deuren achter nou ook niet echt. quote:Misschien zij ze 'op de centen'. Lijkt me namelijk lastig te kontroleren of iedereen die instapt ook wel chipt als ze met twee-en tegelijk instappen. | |
Ou-Tannu | maandag 25 mei 2009 @ 23:10 |
quote:nee helaas ![]() HINT dr zit Witte belettering op :p | |
Peterselieman | maandag 25 mei 2009 @ 23:23 |
Drenthe Tours? | |
Ou-Tannu | dinsdag 26 mei 2009 @ 08:55 |
quote:nope ![]() | |
BeefRWijker | woensdag 27 mei 2009 @ 17:46 |
Waar is die tram nou weer gebleven die ik net gepasseerd was ....![]() Oh, daar is't ie. | |
marcel.nl | woensdag 27 mei 2009 @ 18:23 |
De overstap van tram op bus sluit altijd naadloos op elkaar aan bij RET. Soms wat te naadloos. Ik ben blij dat de controle snel ter plaatse was, dan kon men tenminste direct controleren of iedereen wel ingechecked was met zijn ov-skimkaart. | |
Ou-Tannu | woensdag 27 mei 2009 @ 18:31 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
NoBody122 | woensdag 27 mei 2009 @ 21:08 |
quote: ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 27 mei 2009 @ 21:42 |
vanmorgen een mooie SETRA op lijn 41 ![]() | |
Peterselieman | woensdag 27 mei 2009 @ 23:16 |
Was vanavond een kluns op de stadsdienst in Utrecht die dacht dat hij op lijn 11 zat ipv 12. Hij ging op de Uithof rechtsaf ipv rechtdoor, waardoor hij niet bij de halte stopte waar ik stond. Even later zie ik die hele bus via een omweggetje verderop gewoon de route vervolgen alsof er niets aan de hand was ![]() Moest daardoor wat langer wachten op de volgende bus richting Centraal ![]() | |
BeefRWijker | woensdag 27 mei 2009 @ 23:39 |
quote:TCR? | |
Ofyles2 | donderdag 28 mei 2009 @ 03:56 |
quote:Rijdt niet in opdracht van Connexxion. | |
Ou-Tannu | donderdag 28 mei 2009 @ 07:32 |
quote:Coulant wel ![]() | |
JeePee83 | donderdag 28 mei 2009 @ 15:52 |
Qbuzz heeft de concessie GD gewonnen. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 28 mei 2009 @ 16:09 |
Joepie, dat wordt rellen ![]() | |
BeefRWijker | donderdag 28 mei 2009 @ 16:16 |
quote:Arriva normaliter ook niet. Wat niet is .... | |
Ofyles2 | donderdag 28 mei 2009 @ 16:28 |
quote:Gefeliciteerd Rob en Leon. Helden!! ![]() ![]() | |
BeefRWijker | donderdag 28 mei 2009 @ 17:20 |
Blijkens OViB vandaag rijdt de MAN Lion's City ex Demo ex Femke Aardgasbus nu in Utrecht als Connexxion 3150. De vorige Connexxion 3150 (Volvo 8700) rijdt tegenwoordig overigens al weer enige tijd als TCR 090 bij Arriva. | |
Ofyles2 | donderdag 28 mei 2009 @ 17:40 |
quote:Dan heb je heel goed opgelet. Marty was nog in de veronderstelling dat een Zeeuwse Lion's City CNG overgespoten c.q. overbeplakt was in de XX-kleuren. | |
marcel.nl | donderdag 28 mei 2009 @ 17:57 |
quote:Jawel ! Ik ben heel benieuwd met wat voor materiaal Qbuzz hier in 't noorden zal gaan rijden. En wat betreft al dat arriva materiaal ?? Zo oud is het allemaal nog niet, dat wordt nog wat. | |
Ofyles2 | donderdag 28 mei 2009 @ 18:02 |
quote:Voor de bussen die voor 2003 instroomden zal het ongetwijfeld einde verhaal zijn, andere bussen zullen ergens anders een tweede leven rijden. | |
Peterselieman | donderdag 28 mei 2009 @ 18:05 |
mja, het valt je tegen hoe nieuw alles is hoor ![]() 10x MAN Geledes op aardgas -> Gaan mee naar de nieuwe concessie. Zijn eigendom van de gemeente/provincie. Dan een aantal Q-liners uit 2006/7 meende ik 1 gelede citaro uit 2006 7x gewoon en 37x gelede citaro uit 2004 4x gelede en 20x gewone citaro uit 2002 4x gelede citaro uit 2000 40?x amba's uit 2004 Dan nog wat uit 2002, net als wat Integro's. De rest van de meuk is al ouder, dus het valt mee | |
Ofyles2 | donderdag 28 mei 2009 @ 18:08 |
Ik kom uit op 24 Integro's van Arriva en dan nog een klein onbekend aantal Integro's van TCR. | |
Peterselieman | donderdag 28 mei 2009 @ 18:12 |
ik weet wel dat er een keer eentje (bouwjaar 2004) op de A28 uitgebrand is. Net als eentje in Drachten (Bouwjaar 2002). Voor die laatste hebben ze ik meen in 2006 gratis een vervangend exemplaar gekregen. | |
Alexxxxx | donderdag 28 mei 2009 @ 18:57 |
quote:GD? HOV? | |
Ofyles2 | donderdag 28 mei 2009 @ 19:03 |
quote:Eigenlijk GGD: Groningen Stad, Groningen Streek en Drenthe. Met HOV-lijnen worden de ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 28 mei 2009 @ 19:08 |
quote:Qbuzz ![]() ![]() ![]() ![]() Arriva ![]() ![]() ![]() ![]() nou maar afvragen als qbuzz ook weer een doorgaande lijn heerenveen - groningen via drachten gaat maken ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door Ou-Tannu op 28-05-2009 19:16:46 ] | |
BeefRWijker | donderdag 28 mei 2009 @ 20:35 |
quote:Nope. quote:Oftewel heel Groningen en Drenthe, dus GD. quote:Oftewel Hoogwaardig Openbaar Vervoer (een overigens nogal rekbaar begrip) [ Bericht 0% gewijzigd door BeefRWijker op 28-05-2009 21:22:00 ] | |
Ofyles2 | donderdag 28 mei 2009 @ 20:57 |
http://www.arriva.casfiles.net/ (Ook hier lid toevallig. Enkele leden gedragen zich wel als zeer slechte verliezers. ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 28 mei 2009 @ 21:02 |
Arriva maakt t er zelf naar hoor :w | |
Peterselieman | donderdag 28 mei 2009 @ 21:19 |
quote:Had je anders verwacht ![]() Arriva is daar heilig ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 28 mei 2009 @ 21:23 |
Ik ga even stennis schoppen. | |
Ou-Tannu | donderdag 28 mei 2009 @ 21:25 |
quote:nee ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 28 mei 2009 @ 21:26 |
quote:Suc7 ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 28 mei 2009 @ 21:36 |
quote:zolang je dat maar niet uit naam van fok doet.... | |
Alexxxxx | donderdag 28 mei 2009 @ 21:38 |
Hey wacht eens even... 400 nieuwe bussen he? dat zijn toch minstens 1200 deuren ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 28 mei 2009 @ 21:39 |
quote:ik denk wel meer ![]() | |
Peterselieman | donderdag 28 mei 2009 @ 21:40 |
quote:Mja, waarschijnlijk bestellen ze nauwelijks tot geen Ramba's of Citea's | |
Alexxxxx | donderdag 28 mei 2009 @ 21:40 |
Ik weet het wel zeker... ik verheug me er op ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 28 mei 2009 @ 21:41 |
quote:Ja, en? VDL is niet de enige klant van Ventura, 80% van de omzet komt uit export ![]() | |
Peterselieman | donderdag 28 mei 2009 @ 21:42 |
quote:Ook voor het Turkse schroot? | |
Ou-Tannu | donderdag 28 mei 2009 @ 21:42 |
* Ou-Tannu gokt dat t wat gelede citaro's worden.. of wat Lions city ( al dan niet geleed ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 28 mei 2009 @ 21:48 |
quote:MAN Turkye is een belangrijke klant inderdaad ja. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 28 mei 2009 @ 21:50 |
Dan krijg je idd nog wel wat te doen denk ik | |
BeefRWijker | vrijdag 29 mei 2009 @ 00:10 |
quote:De 'Skibox' klopte gewoon niet. ![]() Deze was er nog een van het fraaie type terwijl de nieuwe die lullige 'luchtschepen' op het dak heb- ben geplakt gekregen. Doen me aan de Hindenburg denken. Alsof ze elk moment op kunnen stijgen. quote:Valt die even flink door de mand. ![]() quote:Overgeplakt en overduidelijk een haastklus. | |
Ofyles2 | vrijdag 29 mei 2009 @ 01:07 |
quote:Ik gok dat Solaris ook gretig gebruik maakt van Ventura. | |
Peterselieman | vrijdag 29 mei 2009 @ 01:23 |
quote:Daar had ik het niet over ![]() | |
Cerbie | vrijdag 29 mei 2009 @ 09:57 |
![]() http://www.gelderlander.n(...)and-in-Groesbeek.ece Weer één minder ![]() | |
Gnittoo | vrijdag 29 mei 2009 @ 10:37 |
![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 29 mei 2009 @ 13:43 |
hm nou gaat Arriva met rechtzaken dreigen.. wat Qbuzz eerder al deed om de uitstelling tegen te gaan ![]() stelletje grappenmakers ![]() | |
r8ality | vrijdag 29 mei 2009 @ 13:47 |
Ik kan hier ook posten ![]() ![]() | |
marcel.nl | vrijdag 29 mei 2009 @ 16:48 |
quote:De site van Qbuzz zelf geeft nu antwoord: Voor uitvoering van de concessie worden 350 nieuwe bussen aangeschaft van het merk Mercedes en MAN. Link: http://www.qbuzz.nl/DU260(...)oningen+Drenthe.aspx | |
Peterselieman | vrijdag 29 mei 2009 @ 18:54 |
Mercedes voor de stadsdienst Groningen dus ![]() | |
BeefRWijker | vrijdag 29 mei 2009 @ 19:01 |
quote:Da's een verkeerde, hufter. ![]() quote:Nee maar. Ze laten hier ook maar van alles toe, hè. quote:Joh, stond dat er allemaal op dan? Op die bussen? quote:En daarom kun jij ook hier posten, da's overduidelijk. quote:Van die "ex-Connexxion-geledebussen, uit Almere ". [ Bericht 41% gewijzigd door BeefRWijker op 29-05-2009 19:16:23 ] | |
Cerbie | vrijdag 29 mei 2009 @ 19:04 |
quote:Kom ze maar halen, met de vernieuwing van de concessie zullen ze toch wel weggaan volgend jaar ![]() Is trouwens niet de eerste die op dat punt uitbrand, kunnen blijkbaar niet zo goed tegen heuvels. //in betere tijden [ Bericht 7% gewijzigd door Cerbie op 29-05-2009 19:10:44 ] | |
Alexxxxx | vrijdag 29 mei 2009 @ 19:33 |
quote: ![]() quote:24h van de ring ![]() ikben pas in juli weerbij de ring ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 29 mei 2009 @ 19:57 |
quote:Dat zijn die B93's met die 2x3 ronde koplampen. | |
NoBody122 | vrijdag 29 mei 2009 @ 20:37 |
quote:Mijn 80xx, wat doe je! ![]() | |
Gnittoo | vrijdag 29 mei 2009 @ 20:57 |
mercedes capacity fail ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 29 mei 2009 @ 21:04 |
wahaha ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 29 mei 2009 @ 21:06 |
ik snap trouwens niet dat Qbuzz er niet aan gedacht heeft om dubbelgelede bussen te gaan bestellen voor lijn 15 in Groningen. In de spits vaak echt bittere noodzaak, zeker als ze alles in eigen beheer willen gaan rijden. Op sommige uren zijn de bussen niet aan te slepen namelijk. | |
NoBody122 | vrijdag 29 mei 2009 @ 21:29 |
Dubbelgelede bussen zijn vet. Die mogen ze ook wel naar Leeuwarden laten komen, gewoon omdat ze vet zijn ![]() | |
marcel.nl | vrijdag 29 mei 2009 @ 22:11 |
quote:Zo daar is nog een hele capaciteit mensen voor nodig om dat ding van z'n plaats te krijgen. :-) Ik ben trouwens ook voor dubbelgeledes. Ik heb er in Utrecht diverse malen in gezeten. Heel comfortabel, gewoon best goed wendbaar enzo. En men is daar in Utrecht gewoon tevreden over die bussen, ook al willen ze de sneltram doortrekken. Dit dus in tegenstelling tot de reacties op de site van tvnoord dat die dubbelgeledes een flop zouden zijn. | |
Alexxxxx | vrijdag 29 mei 2009 @ 22:16 |
Hebben al die dubbelegelede's i Utrecht nu een ZZ-kenteken? of een regulier met B beginnend kenteken? En welke bussen rijden nog meer rond met ZZ kentekne? De waterstof Citaro's van Amsetrdam weet ik.. En ik ken een oude T Ford en Citroën bus met ZZ-kenteken.... | |
Peterselieman | vrijdag 29 mei 2009 @ 22:18 |
quote:De eerste bussen hebben een ZZ-kenteken. De rest een kenteken dat begint met een B ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 29 mei 2009 @ 22:42 |
quote: ![]() | |
NoBody122 | maandag 1 juni 2009 @ 01:26 |
Ik ben nog steeds geen verdwaalde dubbelgelede tegengekomen op mijn Utrecht-lijn 37/38 ![]() | |
Ofyles2 | maandag 1 juni 2009 @ 01:56 |
quote:Die lijnen zijn niet zo bijzonder druk. | |
NoBody122 | maandag 1 juni 2009 @ 19:50 |
Je meent het... Dat mag echter geen reden zijn; er rijdt wel vaker een bustype op een rit, waar dat type bus niet thuis hoort. Het GVU heb ik er echter nog niet op kunnen betrappen, dus ![]() | |
Ofyles2 | maandag 1 juni 2009 @ 19:53 |
quote:Voorzover ik weet rijden de Citaro G's op buitenlijnen, de Amba's schijnbaar op elke lijn. De Van Hool AGG300 rijdt naast de lijnen 11, 12 en 12s ook op lijn 31 (Lunetten - De Uithof). | |
zwahiel | dinsdag 2 juni 2009 @ 12:37 |
Vreemd dat ze in het Noorden roepen dat de dubbelgeledes een mislukking zijn, hier in Utrecht denkt men daar toch echt anders over. Zowel reizigers als vervoerder zijn toch nog steeds blij met de wagens. Heb ook wel 's zo'n Citaro op lijntje 6 zien tuffen, vreemd gezicht. Die Amba's kunnen nog wel, maar die Citaro's zien er niet uit in de GVU kleurstelling. Hoe zit 't trouwens eigenlijk met die 'nieuwe' bussen, zijn er nog meer Van Hools weg voor gegaan? Want overal waar ik kijk zie ik ineens Amba's rondtuffen. En die krengen hebben een vervelend ding, de deur gaat door de sjoof open en die vergeet dat nogal eens. Omdat bij de Van Hools en eigenlijk alle originele bussen van 't GVU een deuropener voor de passagier zat. | |
Gnittoo | dinsdag 2 juni 2009 @ 16:26 |
![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 2 juni 2009 @ 20:07 |
En dat is een Frysker minder voor xx: http://www.trucks.nl/VehicleDetail.asp?vehicleid=969396&languageid=2![]() | |
NoBody122 | dinsdag 2 juni 2009 @ 20:55 |
quote:Ik zit zo nu en dan wel eens in een ex-Cxx Citaro (o.a. de 9150 heb ik al een paar keer gehad), waar de chauffeur dus ook de deuren open moet doen. Tot nu toe nog niet gezien dat hij/zij dat vergat ![]() | |
Gnittoo | dinsdag 2 juni 2009 @ 21:41 |
quote:hopelijk volgt de rest snel ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 2 juni 2009 @ 21:48 |
quote:De enige Cxx-Citaro's waar je alleen maar deuren hoeft vrij te geven zijn de 9120-9143 en alles boven de 9156. De GVB-Citaro G's zijn niet voorzien van deurknoppen. | |
Zug-Chef | dinsdag 2 juni 2009 @ 22:05 |
Vanmiddag in Heerenveen:![]() | |
marcel.nl | dinsdag 2 juni 2009 @ 22:21 |
quote:Grapje zeker: ¤ 89.500 voor 121545 Tachostand ?? | |
Ou-Tannu | dinsdag 2 juni 2009 @ 22:25 |
kan me niks schelen.. opgerot met die wanabee bussen :p | |
marcel.nl | woensdag 3 juni 2009 @ 17:28 |
quote:Ik zat vandaag nog te denken over dit forum, en toen schoot me wat te binnen; die gelede citaro's die GVU zijn geworden komen van Connexxion Krimpen aan den IJssel vandaan; die reden op de lijn 97 en 98. Nu reden daar eerst uit de Westnederland tijd die mercedes G0405 bussen. Daarin zaten binnen en buiten knoppen. De chauffeur kon enkel de deuren ontgrendelen, het systeem deed de rest; 8 seconden na laatste passagier sloten de deuren vanzelf, de chauffeur kon ze niet handmatig sluiten; Menig chauffeur ergerde zich daar kapot aan; want stel je wil weg, de volgende bus staat achter je, maar passagiers proberen zich toch in jouw bus te proppen; dan kom je nooit weg ! Toen kwamen de gelede citaro's en heeft men meteen korte metten gemaakt met hun ervaringen; precies het tegenover gestelde kwam bij de 9148, 9149, 9150, 9151 en 9152: de chauffeur bepaalde wanneer de deuren afzonderlijk opengaan en weer dichtgaan ! Ach, die 0405's hadden ook wel weer wat. Ik reed er vaak in. Leuke was dat je op de deur-open-knop ook onderweg kon drukken; dan ging het stopbordje aan. En als de deuren dan ontgrendeld werden, ging de deur vanzelf open; zonder op het knopje te drukken ! Menig passagier dacht dan: hoe doet die vent dat ? | |
Ofyles2 | woensdag 3 juni 2009 @ 17:35 |
quote:De 9151 rijdt nu alleen op lijn 69 (Delft Station - TU-wijk), als Veolia arriveert dan weet ik niet of deze zijn broertjes op de Europalaan komt vergezellen. Tegenwoordig is de 'intelligente deurknop' weer terug van weggeweest, deze is te vinden bij Connexxion (Citaro G, vanaf de 9182) en Veolia (MAN Lion's City G CNG en Volvo 7700A). Alleen heb je nog simpele zielen die niet weten wat zo een knopje allemaal doet. | |
Peterselieman | woensdag 3 juni 2009 @ 17:40 |
Arriva heeft ze ook op haar Citaro G's uit 2004 en nieuwer zitten en ik meende ook op de gelede Scaniabakken. Wel allemaal bij de achterste deur natuurlijk. Opvallend is dat de MAN Lion's City G van Arriva ze dan weer niet hebben. | |
Ofyles2 | woensdag 3 juni 2009 @ 17:42 |
quote:Zijn die ook voorzien van een 'intelligente deurknop' of kun je met deze alleen deuren bedienen. | |
BeefRWijker | woensdag 3 juni 2009 @ 19:32 |
quote:Zo'n drie weken terug stapten er met mij twee man in op de Kloosterlaan. Uit hun onderlinge gesprek bleek dat ze ook iets met bussen (van doen) hadden. Uiteindelijk bleek dat ze uit heel verschillende plaatsen vandaan kwamen maar gemeen hadden dat ze voor Connexxion geregeld bussen van de ene stalling naar de andere stalling reden. Die dag hadden ze net 2 Fryskers vanuit NH naar Bolsward gereden en ze vertelden dat dat zelfs met enige regelmaat gebeurde. Maak je borst dus maar nat: Die 'wanabee' bussen komen langzaam aan weer terug naar hun bakermat. | |
Peterselieman | woensdag 3 juni 2009 @ 19:52 |
quote:Zal wel iets minder intelligent zijn dan dat jij bedoelt, maar je kunt er idd ook mee op de stopknop drukken. Weet zo even niet of de deuren dan na vergrendeling ook automatisch openen | |
Ou-Tannu | woensdag 3 juni 2009 @ 23:23 |
quote:nah! geloof er niks van ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 3 juni 2009 @ 23:31 |
en de 2326 die gister zelfs op de stadsdienst van Leeuwarden zat | |
Ou-Tannu | woensdag 3 juni 2009 @ 23:33 |
quote:precies ![]() van mij mogen er nog wel wat Lions City's bij.. ![]() dat zijn toch best fijne wagens! | |
Ofyles2 | woensdag 3 juni 2009 @ 23:33 |
quote:Ze trekken snel op, al zijn de 8700/8800s de snelste bij Connexxion. | |
Ou-Tannu | woensdag 3 juni 2009 @ 23:35 |
quote:ja een Qbuzz Lions city vs een Cxx Lions city... dan wint de kubus :p ( ja ze staan wel eens naast elkaar voor t stoplicht :p ) kwa trek kracht vind ik de Volvo 8700's van kubus wel pittig ![]() | |
BeefRWijker | woensdag 3 juni 2009 @ 23:57 |
quote:Daar is een naam voor, voor die aandoening. quote:Ja, gek hè, in een tijd van (bussen)schaarste. quote:En die rotdingen hebben ze daar dus, in Fryslân, bij XX. quote:Da's raar, dan heeft Kubus toch echt de betere coureurs ... quote:... de streekversie van Kubus is namelijk zwakker gemotoriseerd dan de stads versie van XX. quote:Dat zijn toch RLE's (12m.)? Dat zijn nog zwakke broeders in vergelijking tot de BLE's (15 meter's). [ Bericht 15% gewijzigd door BeefRWijker op 04-06-2009 00:17:58 ] | |
Ou-Tannu | donderdag 4 juni 2009 @ 00:20 |
quote:of de Kubus sjoofs hebben gewoon zwaardere rechter voeten ![]() | |
BeefRWijker | donderdag 4 juni 2009 @ 00:45 |
quote:Nou worden ze zelfs ook al half afgebouwd de fabriek uit gereden ![]() (Waar is die foto eigenlijk genomen en enig idee wat ze daar deden?) |