Net goedquote:Op dinsdag 5 mei 2009 19:23 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Hierbij wil ik graag de man bedanken die net in de bus het hele gangpad blokkeerde. Dankzij hem gingen de deuren dicht net toen ik uit wilde stappen. Op dat moment kwam er via de voordeur een groepje controleurs binnen en aangezien ik al 3 jaar 2 zone i.pv. 3 zone afstempel, had ik dus een probleem. Gelukkig ben ik er goed vanaf gekomen met een geschreven extra strip van de controleur en kon ik alsnog bij de goede halte uitstappen.
Welk Joske heeft dat nou ign weer bedacht, oftewel: bron?quote:Op dinsdag 5 mei 2009 01:47 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Afgezien van de eerste ZuidWestNederland-geledes.
Niet alle gelede Volvo's reden met afgeronde achterkanten rond, dat gebeurde pas in 1996 toen de Berkhof 2000NL Duvedec de Berkhof Europa 2000 verving.
Dat mag die gast uit Beverwijk zeggenquote:Op woensdag 6 mei 2009 13:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]alleen geen idee welk nummer t kreng heeft en wat voor merk/type/model het is
hehe.. de 3775 richting warten wou niet op de fotoquote:Op woensdag 6 mei 2009 13:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat mag die gast uit Beverwijk zeggen
Het is de 9165, gelede Mercedes Citaro. Op die foto precies waar hij thuis hoort; op de stadsdienst Leeuwardenquote:Op woensdag 6 mei 2009 13:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]alleen geen idee welk nummer t kreng heeft en wat voor merk/type/model het is
dattie stadsdienst rondjes reed op leeuwarden had ik ook nog kunnen uitvogelen ;-)quote:Op woensdag 6 mei 2009 14:14 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Het is de 9165, gelede Mercedes Citaro. Op die foto precies waar hij thuis hoort; op de stadsdienst Leeuwarden
Zondag's (soms op zaterdagen ook) zit ie op QLiner 350 van/naar Alkmaar
en de 9166 hoort er weer niet bij zekerquote:
Klopt. Slachtoffer geworden van brandstichting toen deze in Zaandam reed.quote:Op woensdag 6 mei 2009 15:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
en de 9166 hoort er weer niet bij zeker
* Ou-Tannu zag vanmorgen ook nog een voormalige Utrechtse CXX bus ;') manneke :p
tuig ja!quote:Op woensdag 6 mei 2009 15:57 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Klopt. Slachtoffer geworden van brandstichting toen deze in Zaandam reed.
Echt tuig.quote:
hehe tijd om sjoofs met een taser uit te rusten!quote:Op woensdag 6 mei 2009 16:10 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Echt tuig.
Eind jaren 1990, begin jaren 2000 zag ik op AT5 en RTV N-H meermaals stakende bussjoofs die het gedrag van kansenjongeren her en daar spuugzat waren.
Nu zijn er heel wat minder spontane werkonderbrekingen.
Die ook onderdeel uitmaakt van het Maxx wagenparkquote:
Ik denk eerder dat de 9105 nu in Tholen e.o. rijdt.quote:Op woensdag 6 mei 2009 17:01 schreef Peterselieman het volgende:
Uit mijn hoofd was dat de 9105. Die kwam uit Noord-Holland-Noord. Waarschijnlijk is de bus daarna naar Almere gegaan
ohquote:Op woensdag 6 mei 2009 18:36 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Vandaag reed Connexxion's 2301 een flink aantal slagen op lijn 98. Tijdens een kortstondig zonnig moment rond 17:30 hier een plaatje op de buffer van Heerenveen.
Niet zo gek, aangezien die afgelopen weekend op de stalling in Joure stond, toen ik er even een bakje koffie ging halen met de 2677quote:Op woensdag 6 mei 2009 18:36 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Vandaag reed Connexxion's 2301 een flink aantal slagen op lijn 98. Tijdens een kortstondig zonnig moment rond 17:30 hier een plaatje op de buffer van Heerenveen.
lijn 98 naar Joure, Scheen \o/! om aldaar over te gaan in lijn 99 harlingen ferryterminalquote:Op woensdag 6 mei 2009 20:37 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Niet zo gek, aangezien die afgelopen weekend op de stalling in Joure stond, toen ik er even een bakje koffie ging halen met de 2677
Het weekend ervoor stond hij daar ook al trouwens.
Lijn 98 wordt vanuit Joure veel gereden
Kun je niet beter de 351 pakken op de rotonde? Gaat snellerquote:Op woensdag 6 mei 2009 20:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
lijn 98 naar Joure, Scheen \o/! om aldaar over te gaan in lijn 99 harlingen ferryterminal
Alleen in jouw levendige fantasie, Joske:quote:Op woensdag 6 mei 2009 01:40 schreef Ofyles2 het volgende:
Nee, die NZH-gelede was wel degelijk een Berkhof 2000NL Duvedec.
Jammer, doch helaas, Jos:quote:De Berkhof Europa 2000 had nog een massieve kont, onafgeschuind.
Joh, heb ik me daar even mazzel (of misschien had ik 't gewoon toch even goed uitgezocht hè, net als voor die andere 2 duvedecs hier boven):quote:De beschrijving bij de derde foto klopt wel.
Kortom, jij hebt inderdaad in een Den Oudsten Daf gezeten.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 16:23 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Misschien wel, maar de bussen die ik in gedachten heb, reden in mijn middelbare school-tijd; dus zo eind jaren 90. Toen was ik echter niet heel erg bewust van specifieke bustypes e.d., alleen van de verschillen in grote lijnen en datgene wat ik spam, is ook zo'n beetje alles wat ik nog weet
Als ik dus toch gelijk had, dan is dat puur toeval
[..]
Jammer
Sla die foto's dan op en upload ze via Tinypic o.i.d.!quote:Op donderdag 7 mei 2009 01:44 schreef BeefRWijker het volgende:
Apropos, Mercedes:
[ afbeelding ]
En Arriva's Citea CLF:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
OViB/Dezeweek (voor zolang 't duurt)
niet als je op de scheen er uit wiltquote:Op woensdag 6 mei 2009 23:22 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Kun je niet beter de 351 pakken op de rotonde? Gaat sneller
Tuurlijk. Gewoon jatten die handel.quote:Op donderdag 7 mei 2009 02:44 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Sla die foto's dan op en upload ze via Tinypic o.i.d.!
Joske moet even stoom afblazen?quote:Faalhaas!![]()
Of gewoon opgezocht hè.quote:
Inderdaad, Bever zuigt in de regel niet aan de duim.quote:Bever zal het wel weten![]()
Ik denk dat C staat voor Citea. Er zouden twee types zijn, C LE (low entry - voor streekvervoer) en C LF (low floor - voor stadsvervoer). Volgens mij is C LE tweedeurs en C LF driedeurs.quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:27 schreef Peterselieman het volgende:
De C zal wel voor complete staan
Of natuurlijk voor Citea
Die foto's uit het rubriek 'Deze Week' mag je in de regel vrij overnemen.quote:Op donderdag 7 mei 2009 16:55 schreef BeefRWijker het volgende:
Tuurlijk. Gewoon jatten die handel.
Weetjewat, doe jij dat even. 's Kijken hoe moedig jij bent.
tevens tvp.quote:Weil ein Ladendieb in diesem Bremer Linienbus saß, verfolgte ihn die Polizei. Dabei kam es zum Zusammenstoß. Gelohnt hat sich der Einsatz nicht. Unfallschaden nämlich: 7000 Euro
quote:Op donderdag 7 mei 2009 01:44 schreef BeefRWijker het volgende:
Apropos, Mercedes:
[ afbeelding ]
En Arriva's Citea CLF:
[ afbeelding ]
OViB/Dezeweek (voor zolang 't duurt)
Een Integro II zeker?quote:Op zondag 10 mei 2009 09:17 schreef marcel.nl het volgende:
Gisteren om 10.15uur op Station Gouda NS gezien: Witte (2nd) Integro van Mercedes van maatschappij Pouw vervoer. Stond geen bestemming op de filmkast, ik vermoed voor lijn 180 naar Utrecht.
Marcel
Er waren tussen Amersfoort en Zwolle spoorwerkzaamheden en daar reden bussen. Maar dan lijkt het me logischer dat daar die Integro werd ingezet en niet hun Ambassador.quote:Op zondag 10 mei 2009 16:29 schreef Ofyles2 het volgende:
Best wel een opmerkelijke inzet.
Heeft Pouw een tekort aan materieel of was er iets bijzonders aan de hand?
Mijn reis was lang genoeg die dag. Vanuit Oost Groningen naar Gouda met treinwerkzaamheden is geen pretje. En dan tegen de avond weer terug. De aansluitingen waren krap en soms onmogelijk, het was continue draven om een station verder te komen. Dus helaas... volgende keer beter.quote:Op maandag 11 mei 2009 10:13 schreef NoBody122 het volgende:
Dan wordt het hoogtijd dat je daar alsnog even heen gaat
en wat is het geworden?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:36 schreef NoBody122 het volgende:
Zonet de Connexxion 2332 gespot op Utrecht Centraal; wist niet dat ze hier nog rondreden
[edit]
Benieuwd in wat voor bus ik zometeen zit op lijn 51, wanneer ik rond 18:15 overstap in Leeuwarden, vanuit de trein uit Utrecht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |