Hoe meer deuren hoe beter.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 23:37 schreef RealZeus het volgende:
Twee voordeuren bij een Amba lijkt niet.
Dit is een verkapte tvp
Jij bent dus fan van de eerste Den Oudsten geledes? (Den Oudsten-Mercedes) Die hadden 8 deuren.quote:
Ik ben fan van deuren. Hoe meer deuren, hoe meer bonus aan het eind van het jaarquote:Op vrijdag 1 mei 2009 23:40 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Jij bent dus fan van de eerste Den Oudsten geledes? (Den Oudsten-Mercedes) Die hadden 8 deuren.
Zou goed kunnen. Hij zat vanavond ook al op de stad. Om 19:30 vertrok ie richting Westeinde in ieder geval.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 23:49 schreef NoBody122 het volgende:
Toevallig heeft een vriend van me de 2326 ook op de kiek gezet vandaag (bij toeval):
Die foto is in Heechterp (wijk in Leeuwarden) gemaakt en aangezien lijn 651 vandaag niet reed (vakantiedienstregeling), denk ik dat hij voor Maxx' karretje was gespannen
Niemendalletjes hadden er ook nog wel in gekund.quote:
'k Dacht zowaar even dat het een photoshoppertje was.quote:
Dit eigenlijk ookquote:Dit is een verkapte tvp
Echt niet.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 23:51 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Toch wel verplichte tvp.
Komt tijd komt nieuwe TTquote:Op zaterdag 2 mei 2009 18:05 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Niemendalletjes hadden er ook nog wel in gekund.
Voor er weer hele volksstammen busjosti's opgroeien met de foute informatie ingeprent:quote:Op zondag 3 mei 2009 14:11 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Merk en type: Volvo - Den Oudsten
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 23:40 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Jij bent dus fan van de eerste Den Oudsten geledes?
Standaard streek bus (bij busjosti's beter bekend als een MB200)?quote:(Den Oudsten-Mercedes)
quote:Die hadden 8 deuren.![]()
Daar kom ik vaak langsquote:Op zondag 3 mei 2009 14:11 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Merk en type: Volvo - Den Oudsten
Eigenaar: Edad
Land van herkomst: Nederland
Datum: 2 mei 2009
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: voormalige BBA bus
Helemaal standaard was het ding niet. Mercedes leverde het onderstel en de motor, Schenk de volgwagen(maar dat was bij de latere geledes ook zo) en Den Oudsten bouwde er een standaardstreekbus carroserie op.quote:Op zondag 3 mei 2009 14:53 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
[..]
Standaard streek bus (bij busjosti's beter bekend als een MB200)?
[..]
Den Oudsten opbouw op Volvo chassis met Volvo motor. Een Volvo - Den Oudsten dus. Typenummers van bussen boeien me niet zo heel erg, dus die vermeld ik niet.quote:Op zondag 3 mei 2009 14:53 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Voor er weer hele volksstammen busjosti's opgroeien met de foute informatie ingeprent:
geen Volvo - Den Oudsten maar een Den Oudsten B88.
[..]
[..]
Standaard streek bus (bij busjosti's beter bekend als een MB200)?
[..]
Maak dan eens even wat foto's bij van Nadort als je wilt? Staat een mooie Bedford TM nuquote:Op zondag 3 mei 2009 15:08 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Daar kom ik vaak langs
Hebben ze die witte MB200 ook nog?
Alexxx, ik ben nachtchauffeur, hè?quote:Op zondag 3 mei 2009 17:43 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Den Oudsten opbouw op Volvo chassis met Volvo motor. Een Volvo - Den Oudsten dus. Typenummers van bussen boeien me niet zo heel erg, dus die vermeld ik niet.
[..]
Maak dan eens even wat foto's bij van Nadort als je wilt? Staat een mooie Bedford TM nuHeb de MB200 niet gezien.
Heb ik iets gemist? Ben jij ook buschauffeur, of rij je 'snachts met taxi's rond?quote:Op zondag 3 mei 2009 18:03 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Alexxx, ik ben nachtchauffeur, hè?Dan is het best donker en heb ik er ook niet echt tijd voor.
Bijna geen bus zo niet-standaard als de 'standaard' streekbus.quote:
Zoals bij de meeste standaard streek bussen.quote:Mercedes leverde het onderstel en de motor,
Die dingen lijken inderdaad allemaal op mekaar.quote:Schenk de volgwagen (maar dat was bij de latere geledes ook zo)
Dat dacht ik inderdaad te hebben onthouden.quote:en Den Oudsten bouwde er een standaardstreekbus carrosserie op.
Ok, duidelijk wie dus de 'busjosti' in dit gezelschap isquote:Op zondag 3 mei 2009 17:43 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Den Oudsten opbouw op Volvo chassis met Volvo motor. Een Volvo - Den Oudsten dus.
Doe het dan ook niet, joskequote:Typenummers van bussen boeien me niet zo heel erg, dus die vermeld ik niet.
quote:[..]
Heh, dat is nog maar een jonkie.quote:
Nee, het merendeel van de onderstellen en motoren komen op naam van Daf, die Mercedes was wat dat aangaat een buitenbeentje.quote:Op zondag 3 mei 2009 19:17 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
Zoals bij de meeste standaard streek bussen.
Als ik het goed begrepen heb dan waren de Leylands de enige integraal gebouwde bussen.
[..]
Lijkt me ook best leuk.quote:Op zondag 3 mei 2009 18:45 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Was het maar zo. Nee, ik ben vrachtwagenchauffeur.
Geloof me, jouw werk is gevarieerder dan wat ik doe, daarbij weet jij van te voren je rooster, heb je kortere diensten en geen gezeik met een tachograaf. En je loon is nog beter ook.quote:Op zondag 3 mei 2009 23:28 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Lijkt me ook best leuk.
Voor een keertje
Heb je wel al eens geprobeerd te solliciteren bij je lokale OV-boer?quote:Op zondag 3 mei 2009 23:47 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Geloof me, jouw werk is gevarieerder dan wat ik doe, daarbij weet jij van te voren je rooster, heb je kortere diensten en geen gezeik met een tachograaf. En je loon is nog beter ook.
Mijn Citaro, wat doe je?quote:Op maandag 4 mei 2009 12:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Ah, hier is het dwangbuizen-uitdelen dus![]()
In de categorie "slecht-gecommuniceerde omleidingen" nemen we u vandaag mee naar het zuid-Duitse Regensburg
[ afbeelding ]
Tevens TVP
Inderdaad, de eerder genoemde DAF MB200's, maar dat waren ook gescheiden chassis en opbouw,quote:Op zondag 3 mei 2009 23:22 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee, het merendeel van de onderstellen en motoren komen op naam van Daf,
Kwa aantallen wel, hoewel kwa vreemde merken Mercedes kennelijk nog het meest voorkwam gemetenquote:die Mercedes was wat dat aangaat een buitenbeentje.
Ken je die grap van die aanbestedingen in het GGD-gebied?quote:Op maandag 4 mei 2009 10:49 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Heb je wel al eens geprobeerd te solliciteren bij je lokale OV-boer?
"Immegrade aus"quote:Op maandag 4 mei 2009 12:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Ah, hier is het dwangbuizen-uitdelen dus![]()
In de categorie "slecht-gecommuniceerde omleidingen" nemen we u vandaag mee naar het zuid-Duitse Regensburg
[ afbeelding ]
Tevens TVP
Dat was het 0317 onderstel met 240 pk motor. In 1976 zijn er acht van gebouwd en in 1978 nog eens veertien , allen voor WN.quote:Op maandag 4 mei 2009 22:52 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
Kwa aantallen wel, hoewel kwa vreemde merken Mercedes kennelijk nog het meest voorkwam gemeten
naar andere vreemde merken.
Weet je toevallig ook nog welk chassis het was? Ik kan nl genoeg standaardstreekbussen vinden op MB
O302 chassis maar daar zitten jammer genoeg geen geledes bij.
Een scudraket dus.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 00:19 schreef Peterselieman het volgende:
Van mij mag het wel langer vakantie blijven in Fryslân. Kreeg gister MAN 8853 voorgeschoteld. Stuk beter dan zo'n Frysker
quote:Op dinsdag 5 mei 2009 00:19 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat was het 0317 onderstel met 240 pk motor. In 1976 zijn er acht van gebouwd en in 1978 nog eens veertien , allen voor WN.
Bron: De Gele Rijder - Peter van der Meer
Ooh die bussen ken ik nog wel, die reden vroeger altijd op lijntje 134 van Groningen naar Holwerdquote:
Nee, dat waren Den Oudsten- Dafs uit 1987 en daar had Mercedes niks mee te maken.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 00:57 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ooh die bussen ken ik nog wel, die reden vroeger altijd op lijntje 134 van Groningen naar Holwerd
Misschien 2 keer in gezeten, ofzo.
Maar die waren ook tofquote:Op dinsdag 5 mei 2009 01:00 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee, dat waren Den Oudsten- Dafs uit 1987 en daar had Mercedes niks mee te maken.
Afgezien van de eerste ZuidWestNederland-geledes.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 01:44 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Maar die waren ook tof
Meen me wel te herinneren dat ze afgeronde achterkanten hadden, net als de gelede Volvo's die nu nog steeds rondrijden.
Vooral die van de Gado, met geplakte ruiten en grote filmkast.quote:
Nee nee RealZeus.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 01:00 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee, dat waren Den Oudsten- Dafs uit 1987 en daar had Mercedes niks mee te maken.
Wanneer hebben die dingen hier dan gereden? Ik zie in zijn profiel dat Nobody uit 1984 komt en derhalve drie was toen de Gado en Fram hun eigen geledes kregen.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 08:24 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Nee nee RealZeus.
Nobody heeft gelijk !Die Westnederland serie Mercedes gelede Den Oudstens hebben wel degelijk in Groningen rond gereden ! Die waren ingehuurd. Zie hier een foto van openbaar vervoer in boskoop.
[ afbeelding ]
Marcel
Tja, ik weet niet precies wanneer die mercedes-den oudsten bussen in Groningen rond reden, sorry. Maar feit is wel dat ze er geweest zijn, getuige de foto. Wellicht op proef in aanloop van de eigen aankoop ?quote:Op dinsdag 5 mei 2009 13:29 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Wanneer hebben die dingen hier dan gereden? Ik zie in zijn profiel dat Nobody uit 1984 komt en derhalve drie was toen de Gado en Fram hun eigen geledes kregen.
Van de eerder gepresenteerde autobusarchief link:quote:Op dinsdag 5 mei 2009 15:10 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Tja, ik weet niet precies wanneer die mercedes-den oudsten bussen in Groningen rond reden, sorry. Maar feit is wel dat ze er geweest zijn, getuige de foto. Wellicht op proef in aanloop van de eigen aankoop ?
Gezien de leeftijd van Nobody zal hij deze waarschijnlijk niet of onbewust uit de kinderwagen gezien hebben.![]()
Ik heb geprobeerd meer info over de bussen te vinden met google, maar helaas....
Marcel
quote:In Nieuwegein werden de geledes ingezet toen de sneltramlijn in aanleg was. Na het gereed komen van de sneltram tussen Utrecht – Nieuwegein en Ijsselstein bleven enkele wagens in Nieuwegein. In de jaren 1988-1992 werden ze allemaal afgevoerd. Enkele exemplaren gingen naar handelaar Van Vliet Trucks. Toen ze onverkoopbaar bleken, werden ze gesloopt.
Misschien wel, maar de bussen die ik in gedachten heb, reden in mijn middelbare school-tijd; dus zo eind jaren 90. Toen was ik echter niet heel erg bewust van specifieke bustypes e.d., alleen van de verschillen in grote lijnen en datgene wat ik spam, is ook zo'n beetje alles wat ik nog weetquote:Op dinsdag 5 mei 2009 15:10 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Tja, ik weet niet precies wanneer die mercedes-den oudsten bussen in Groningen rond reden, sorry. Maar feit is wel dat ze er geweest zijn, getuige de foto. Wellicht op proef in aanloop van de eigen aankoop ?
Gezien de leeftijd van Nobody zal hij deze waarschijnlijk niet of onbewust uit de kinderwagen gezien hebben.![]()
Jammerquote:Ik heb geprobeerd meer info over de bussen te vinden met google, maar helaas....
Marcel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |