Hoe meer deuren hoe beter.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 23:37 schreef RealZeus het volgende:
Twee voordeuren bij een Amba lijkt niet.
Dit is een verkapte tvp
Jij bent dus fan van de eerste Den Oudsten geledes? (Den Oudsten-Mercedes) Die hadden 8 deuren.quote:
Ik ben fan van deuren. Hoe meer deuren, hoe meer bonus aan het eind van het jaarquote:Op vrijdag 1 mei 2009 23:40 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Jij bent dus fan van de eerste Den Oudsten geledes? (Den Oudsten-Mercedes) Die hadden 8 deuren.
Zou goed kunnen. Hij zat vanavond ook al op de stad. Om 19:30 vertrok ie richting Westeinde in ieder geval.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 23:49 schreef NoBody122 het volgende:
Toevallig heeft een vriend van me de 2326 ook op de kiek gezet vandaag (bij toeval):
Die foto is in Heechterp (wijk in Leeuwarden) gemaakt en aangezien lijn 651 vandaag niet reed (vakantiedienstregeling), denk ik dat hij voor Maxx' karretje was gespannen
Niemendalletjes hadden er ook nog wel in gekund.quote:
'k Dacht zowaar even dat het een photoshoppertje was.quote:
Dit eigenlijk ookquote:Dit is een verkapte tvp
Echt niet.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 23:51 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Toch wel verplichte tvp.
Komt tijd komt nieuwe TTquote:Op zaterdag 2 mei 2009 18:05 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Niemendalletjes hadden er ook nog wel in gekund.
Voor er weer hele volksstammen busjosti's opgroeien met de foute informatie ingeprent:quote:Op zondag 3 mei 2009 14:11 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Merk en type: Volvo - Den Oudsten
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 23:40 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Jij bent dus fan van de eerste Den Oudsten geledes?
Standaard streek bus (bij busjosti's beter bekend als een MB200)?quote:(Den Oudsten-Mercedes)
quote:Die hadden 8 deuren.![]()
Daar kom ik vaak langsquote:Op zondag 3 mei 2009 14:11 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Merk en type: Volvo - Den Oudsten
Eigenaar: Edad
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Dordrecht
Datum: 2 mei 2009
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: voormalige BBA bus
Helemaal standaard was het ding niet. Mercedes leverde het onderstel en de motor, Schenk de volgwagen(maar dat was bij de latere geledes ook zo) en Den Oudsten bouwde er een standaardstreekbus carroserie op.quote:Op zondag 3 mei 2009 14:53 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
[..]
Standaard streek bus (bij busjosti's beter bekend als een MB200)?
[..]
Den Oudsten opbouw op Volvo chassis met Volvo motor. Een Volvo - Den Oudsten dus. Typenummers van bussen boeien me niet zo heel erg, dus die vermeld ik niet.quote:Op zondag 3 mei 2009 14:53 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Voor er weer hele volksstammen busjosti's opgroeien met de foute informatie ingeprent:
geen Volvo - Den Oudsten maar een Den Oudsten B88.
[..]
[..]
Standaard streek bus (bij busjosti's beter bekend als een MB200)?
[..]
Maak dan eens even wat foto's bij van Nadort als je wilt? Staat een mooie Bedford TM nuquote:Op zondag 3 mei 2009 15:08 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Daar kom ik vaak langs
Hebben ze die witte MB200 ook nog?
Alexxx, ik ben nachtchauffeur, hè?quote:Op zondag 3 mei 2009 17:43 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Den Oudsten opbouw op Volvo chassis met Volvo motor. Een Volvo - Den Oudsten dus. Typenummers van bussen boeien me niet zo heel erg, dus die vermeld ik niet.
[..]
Maak dan eens even wat foto's bij van Nadort als je wilt? Staat een mooie Bedford TM nuHeb de MB200 niet gezien.
Heb ik iets gemist? Ben jij ook buschauffeur, of rij je 'snachts met taxi's rond?quote:Op zondag 3 mei 2009 18:03 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Alexxx, ik ben nachtchauffeur, hè?Dan is het best donker en heb ik er ook niet echt tijd voor.
Bijna geen bus zo niet-standaard als de 'standaard' streekbus.quote:
Zoals bij de meeste standaard streek bussen.quote:Mercedes leverde het onderstel en de motor,
Die dingen lijken inderdaad allemaal op mekaar.quote:Schenk de volgwagen (maar dat was bij de latere geledes ook zo)
Dat dacht ik inderdaad te hebben onthouden.quote:en Den Oudsten bouwde er een standaardstreekbus carrosserie op.
Ok, duidelijk wie dus de 'busjosti' in dit gezelschap isquote:Op zondag 3 mei 2009 17:43 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Den Oudsten opbouw op Volvo chassis met Volvo motor. Een Volvo - Den Oudsten dus.
Doe het dan ook niet, joskequote:Typenummers van bussen boeien me niet zo heel erg, dus die vermeld ik niet.
quote:[..]
Heh, dat is nog maar een jonkie.quote:
Nee, het merendeel van de onderstellen en motoren komen op naam van Daf, die Mercedes was wat dat aangaat een buitenbeentje.quote:Op zondag 3 mei 2009 19:17 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
Zoals bij de meeste standaard streek bussen.
Als ik het goed begrepen heb dan waren de Leylands de enige integraal gebouwde bussen.
[..]
Lijkt me ook best leuk.quote:Op zondag 3 mei 2009 18:45 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Was het maar zo. Nee, ik ben vrachtwagenchauffeur.
Geloof me, jouw werk is gevarieerder dan wat ik doe, daarbij weet jij van te voren je rooster, heb je kortere diensten en geen gezeik met een tachograaf. En je loon is nog beter ook.quote:Op zondag 3 mei 2009 23:28 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Lijkt me ook best leuk.
Voor een keertje
Heb je wel al eens geprobeerd te solliciteren bij je lokale OV-boer?quote:Op zondag 3 mei 2009 23:47 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Geloof me, jouw werk is gevarieerder dan wat ik doe, daarbij weet jij van te voren je rooster, heb je kortere diensten en geen gezeik met een tachograaf. En je loon is nog beter ook.
Mijn Citaro, wat doe je?quote:Op maandag 4 mei 2009 12:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Ah, hier is het dwangbuizen-uitdelen dus![]()
In de categorie "slecht-gecommuniceerde omleidingen" nemen we u vandaag mee naar het zuid-Duitse Regensburg
[ afbeelding ]
Tevens TVP
Inderdaad, de eerder genoemde DAF MB200's, maar dat waren ook gescheiden chassis en opbouw,quote:Op zondag 3 mei 2009 23:22 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee, het merendeel van de onderstellen en motoren komen op naam van Daf,
Kwa aantallen wel, hoewel kwa vreemde merken Mercedes kennelijk nog het meest voorkwam gemetenquote:die Mercedes was wat dat aangaat een buitenbeentje.
Ken je die grap van die aanbestedingen in het GGD-gebied?quote:Op maandag 4 mei 2009 10:49 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Heb je wel al eens geprobeerd te solliciteren bij je lokale OV-boer?
"Immegrade aus"quote:Op maandag 4 mei 2009 12:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Ah, hier is het dwangbuizen-uitdelen dus![]()
In de categorie "slecht-gecommuniceerde omleidingen" nemen we u vandaag mee naar het zuid-Duitse Regensburg
[ afbeelding ]
Tevens TVP
Dat was het 0317 onderstel met 240 pk motor. In 1976 zijn er acht van gebouwd en in 1978 nog eens veertien , allen voor WN.quote:Op maandag 4 mei 2009 22:52 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
Kwa aantallen wel, hoewel kwa vreemde merken Mercedes kennelijk nog het meest voorkwam gemeten
naar andere vreemde merken.
Weet je toevallig ook nog welk chassis het was? Ik kan nl genoeg standaardstreekbussen vinden op MB
O302 chassis maar daar zitten jammer genoeg geen geledes bij.
Een scudraket dus.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 00:19 schreef Peterselieman het volgende:
Van mij mag het wel langer vakantie blijven in Fryslân. Kreeg gister MAN 8853 voorgeschoteld. Stuk beter dan zo'n Frysker
quote:Op dinsdag 5 mei 2009 00:19 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat was het 0317 onderstel met 240 pk motor. In 1976 zijn er acht van gebouwd en in 1978 nog eens veertien , allen voor WN.
Bron: De Gele Rijder - Peter van der Meer
Ooh die bussen ken ik nog wel, die reden vroeger altijd op lijntje 134 van Groningen naar Holwerdquote:
Nee, dat waren Den Oudsten- Dafs uit 1987 en daar had Mercedes niks mee te maken.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 00:57 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ooh die bussen ken ik nog wel, die reden vroeger altijd op lijntje 134 van Groningen naar Holwerd
Misschien 2 keer in gezeten, ofzo.
Maar die waren ook tofquote:Op dinsdag 5 mei 2009 01:00 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee, dat waren Den Oudsten- Dafs uit 1987 en daar had Mercedes niks mee te maken.
Afgezien van de eerste ZuidWestNederland-geledes.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 01:44 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Maar die waren ook tof
Meen me wel te herinneren dat ze afgeronde achterkanten hadden, net als de gelede Volvo's die nu nog steeds rondrijden.
Vooral die van de Gado, met geplakte ruiten en grote filmkast.quote:
Nee nee RealZeus.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 01:00 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee, dat waren Den Oudsten- Dafs uit 1987 en daar had Mercedes niks mee te maken.
Wanneer hebben die dingen hier dan gereden? Ik zie in zijn profiel dat Nobody uit 1984 komt en derhalve drie was toen de Gado en Fram hun eigen geledes kregen.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 08:24 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Nee nee RealZeus.
Nobody heeft gelijk !Die Westnederland serie Mercedes gelede Den Oudstens hebben wel degelijk in Groningen rond gereden ! Die waren ingehuurd. Zie hier een foto van openbaar vervoer in boskoop.
[ afbeelding ]
Marcel
Tja, ik weet niet precies wanneer die mercedes-den oudsten bussen in Groningen rond reden, sorry. Maar feit is wel dat ze er geweest zijn, getuige de foto. Wellicht op proef in aanloop van de eigen aankoop ?quote:Op dinsdag 5 mei 2009 13:29 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Wanneer hebben die dingen hier dan gereden? Ik zie in zijn profiel dat Nobody uit 1984 komt en derhalve drie was toen de Gado en Fram hun eigen geledes kregen.
Van de eerder gepresenteerde autobusarchief link:quote:Op dinsdag 5 mei 2009 15:10 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Tja, ik weet niet precies wanneer die mercedes-den oudsten bussen in Groningen rond reden, sorry. Maar feit is wel dat ze er geweest zijn, getuige de foto. Wellicht op proef in aanloop van de eigen aankoop ?
Gezien de leeftijd van Nobody zal hij deze waarschijnlijk niet of onbewust uit de kinderwagen gezien hebben.![]()
Ik heb geprobeerd meer info over de bussen te vinden met google, maar helaas....
Marcel
quote:In Nieuwegein werden de geledes ingezet toen de sneltramlijn in aanleg was. Na het gereed komen van de sneltram tussen Utrecht – Nieuwegein en Ijsselstein bleven enkele wagens in Nieuwegein. In de jaren 1988-1992 werden ze allemaal afgevoerd. Enkele exemplaren gingen naar handelaar Van Vliet Trucks. Toen ze onverkoopbaar bleken, werden ze gesloopt.
Misschien wel, maar de bussen die ik in gedachten heb, reden in mijn middelbare school-tijd; dus zo eind jaren 90. Toen was ik echter niet heel erg bewust van specifieke bustypes e.d., alleen van de verschillen in grote lijnen en datgene wat ik spam, is ook zo'n beetje alles wat ik nog weetquote:Op dinsdag 5 mei 2009 15:10 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Tja, ik weet niet precies wanneer die mercedes-den oudsten bussen in Groningen rond reden, sorry. Maar feit is wel dat ze er geweest zijn, getuige de foto. Wellicht op proef in aanloop van de eigen aankoop ?
Gezien de leeftijd van Nobody zal hij deze waarschijnlijk niet of onbewust uit de kinderwagen gezien hebben.![]()
Jammerquote:Ik heb geprobeerd meer info over de bussen te vinden met google, maar helaas....
Marcel
Net goedquote:Op dinsdag 5 mei 2009 19:23 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Hierbij wil ik graag de man bedanken die net in de bus het hele gangpad blokkeerde. Dankzij hem gingen de deuren dicht net toen ik uit wilde stappen. Op dat moment kwam er via de voordeur een groepje controleurs binnen en aangezien ik al 3 jaar 2 zone i.pv. 3 zone afstempel, had ik dus een probleem. Gelukkig ben ik er goed vanaf gekomen met een geschreven extra strip van de controleur en kon ik alsnog bij de goede halte uitstappen.
Welk Joske heeft dat nou ign weer bedacht, oftewel: bron?quote:Op dinsdag 5 mei 2009 01:47 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Afgezien van de eerste ZuidWestNederland-geledes.
Niet alle gelede Volvo's reden met afgeronde achterkanten rond, dat gebeurde pas in 1996 toen de Berkhof 2000NL Duvedec de Berkhof Europa 2000 verving.
Dat mag die gast uit Beverwijk zeggenquote:Op woensdag 6 mei 2009 13:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]alleen geen idee welk nummer t kreng heeft en wat voor merk/type/model het is
hehe.. de 3775 richting warten wou niet op de fotoquote:Op woensdag 6 mei 2009 13:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat mag die gast uit Beverwijk zeggen
Het is de 9165, gelede Mercedes Citaro. Op die foto precies waar hij thuis hoort; op de stadsdienst Leeuwardenquote:Op woensdag 6 mei 2009 13:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]alleen geen idee welk nummer t kreng heeft en wat voor merk/type/model het is
dattie stadsdienst rondjes reed op leeuwarden had ik ook nog kunnen uitvogelen ;-)quote:Op woensdag 6 mei 2009 14:14 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Het is de 9165, gelede Mercedes Citaro. Op die foto precies waar hij thuis hoort; op de stadsdienst Leeuwarden
Zondag's (soms op zaterdagen ook) zit ie op QLiner 350 van/naar Alkmaar
en de 9166 hoort er weer niet bij zekerquote:
Klopt. Slachtoffer geworden van brandstichting toen deze in Zaandam reed.quote:Op woensdag 6 mei 2009 15:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
en de 9166 hoort er weer niet bij zeker
* Ou-Tannu zag vanmorgen ook nog een voormalige Utrechtse CXX bus ;') manneke :p
tuig ja!quote:Op woensdag 6 mei 2009 15:57 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Klopt. Slachtoffer geworden van brandstichting toen deze in Zaandam reed.
Echt tuig.quote:
hehe tijd om sjoofs met een taser uit te rusten!quote:Op woensdag 6 mei 2009 16:10 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Echt tuig.
Eind jaren 1990, begin jaren 2000 zag ik op AT5 en RTV N-H meermaals stakende bussjoofs die het gedrag van kansenjongeren her en daar spuugzat waren.
Nu zijn er heel wat minder spontane werkonderbrekingen.
Die ook onderdeel uitmaakt van het Maxx wagenparkquote:
Ik denk eerder dat de 9105 nu in Tholen e.o. rijdt.quote:Op woensdag 6 mei 2009 17:01 schreef Peterselieman het volgende:
Uit mijn hoofd was dat de 9105. Die kwam uit Noord-Holland-Noord. Waarschijnlijk is de bus daarna naar Almere gegaan
ohquote:Op woensdag 6 mei 2009 18:36 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Vandaag reed Connexxion's 2301 een flink aantal slagen op lijn 98. Tijdens een kortstondig zonnig moment rond 17:30 hier een plaatje op de buffer van Heerenveen.
Niet zo gek, aangezien die afgelopen weekend op de stalling in Joure stond, toen ik er even een bakje koffie ging halen met de 2677quote:Op woensdag 6 mei 2009 18:36 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Vandaag reed Connexxion's 2301 een flink aantal slagen op lijn 98. Tijdens een kortstondig zonnig moment rond 17:30 hier een plaatje op de buffer van Heerenveen.
lijn 98 naar Joure, Scheen \o/! om aldaar over te gaan in lijn 99 harlingen ferryterminalquote:Op woensdag 6 mei 2009 20:37 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Niet zo gek, aangezien die afgelopen weekend op de stalling in Joure stond, toen ik er even een bakje koffie ging halen met de 2677
Het weekend ervoor stond hij daar ook al trouwens.
Lijn 98 wordt vanuit Joure veel gereden
Kun je niet beter de 351 pakken op de rotonde? Gaat snellerquote:Op woensdag 6 mei 2009 20:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
lijn 98 naar Joure, Scheen \o/! om aldaar over te gaan in lijn 99 harlingen ferryterminal
Alleen in jouw levendige fantasie, Joske:quote:Op woensdag 6 mei 2009 01:40 schreef Ofyles2 het volgende:
Nee, die NZH-gelede was wel degelijk een Berkhof 2000NL Duvedec.
Jammer, doch helaas, Jos:quote:De Berkhof Europa 2000 had nog een massieve kont, onafgeschuind.
Joh, heb ik me daar even mazzel (of misschien had ik 't gewoon toch even goed uitgezocht hè, net als voor die andere 2 duvedecs hier boven):quote:De beschrijving bij de derde foto klopt wel.
Kortom, jij hebt inderdaad in een Den Oudsten Daf gezeten.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 16:23 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Misschien wel, maar de bussen die ik in gedachten heb, reden in mijn middelbare school-tijd; dus zo eind jaren 90. Toen was ik echter niet heel erg bewust van specifieke bustypes e.d., alleen van de verschillen in grote lijnen en datgene wat ik spam, is ook zo'n beetje alles wat ik nog weet
Als ik dus toch gelijk had, dan is dat puur toeval
[..]
Jammer
Sla die foto's dan op en upload ze via Tinypic o.i.d.!quote:Op donderdag 7 mei 2009 01:44 schreef BeefRWijker het volgende:
Apropos, Mercedes:
[ afbeelding ]
En Arriva's Citea CLF:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
OViB/Dezeweek (voor zolang 't duurt)
niet als je op de scheen er uit wiltquote:Op woensdag 6 mei 2009 23:22 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Kun je niet beter de 351 pakken op de rotonde? Gaat sneller
Tuurlijk. Gewoon jatten die handel.quote:Op donderdag 7 mei 2009 02:44 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Sla die foto's dan op en upload ze via Tinypic o.i.d.!
Joske moet even stoom afblazen?quote:Faalhaas!![]()
Of gewoon opgezocht hè.quote:
Inderdaad, Bever zuigt in de regel niet aan de duim.quote:Bever zal het wel weten![]()
Ik denk dat C staat voor Citea. Er zouden twee types zijn, C LE (low entry - voor streekvervoer) en C LF (low floor - voor stadsvervoer). Volgens mij is C LE tweedeurs en C LF driedeurs.quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:27 schreef Peterselieman het volgende:
De C zal wel voor complete staan
Of natuurlijk voor Citea
Die foto's uit het rubriek 'Deze Week' mag je in de regel vrij overnemen.quote:Op donderdag 7 mei 2009 16:55 schreef BeefRWijker het volgende:
Tuurlijk. Gewoon jatten die handel.
Weetjewat, doe jij dat even. 's Kijken hoe moedig jij bent.
tevens tvp.quote:Weil ein Ladendieb in diesem Bremer Linienbus saß, verfolgte ihn die Polizei. Dabei kam es zum Zusammenstoß. Gelohnt hat sich der Einsatz nicht. Unfallschaden nämlich: 7000 Euro
quote:Op donderdag 7 mei 2009 01:44 schreef BeefRWijker het volgende:
Apropos, Mercedes:
[ afbeelding ]
En Arriva's Citea CLF:
[ afbeelding ]
OViB/Dezeweek (voor zolang 't duurt)
Een Integro II zeker?quote:Op zondag 10 mei 2009 09:17 schreef marcel.nl het volgende:
Gisteren om 10.15uur op Station Gouda NS gezien: Witte (2nd) Integro van Mercedes van maatschappij Pouw vervoer. Stond geen bestemming op de filmkast, ik vermoed voor lijn 180 naar Utrecht.
Marcel
Er waren tussen Amersfoort en Zwolle spoorwerkzaamheden en daar reden bussen. Maar dan lijkt het me logischer dat daar die Integro werd ingezet en niet hun Ambassador.quote:Op zondag 10 mei 2009 16:29 schreef Ofyles2 het volgende:
Best wel een opmerkelijke inzet.
Heeft Pouw een tekort aan materieel of was er iets bijzonders aan de hand?
Mijn reis was lang genoeg die dag. Vanuit Oost Groningen naar Gouda met treinwerkzaamheden is geen pretje. En dan tegen de avond weer terug. De aansluitingen waren krap en soms onmogelijk, het was continue draven om een station verder te komen. Dus helaas... volgende keer beter.quote:Op maandag 11 mei 2009 10:13 schreef NoBody122 het volgende:
Dan wordt het hoogtijd dat je daar alsnog even heen gaat
en wat is het geworden?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:36 schreef NoBody122 het volgende:
Zonet de Connexxion 2332 gespot op Utrecht Centraal; wist niet dat ze hier nog rondreden
[edit]
Benieuwd in wat voor bus ik zometeen zit op lijn 51, wanneer ik rond 18:15 overstap in Leeuwarden, vanuit de trein uit Utrecht
en schaatsbestikkering?quote:Op woensdag 13 mei 2009 06:25 schreef marcel.nl het volgende:
Een Mercedes o408 van Arriva met een sticker: wij rijden voor Connexxion ?
Dat is volgens mij de 4772. En het is alleen maar leukquote:Op woensdag 13 mei 2009 06:25 schreef marcel.nl het volgende:
Een Mercedes o408 van Arriva met een sticker: wij rijden voor Connexxion ?
Nee, dat zijn nu de Iveco Alliances 1141 en 1142 die oorspronkelijk bedoeld waren voor DVM/NWH, maar later met name bij NoordNed ingezet werden.quote:
Je bedoelt die stoelen voor de geleding?quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:33 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Die Mercedes Citaro bussen van GVB Amsterdam zijn niet echt vandalisme bestendig. Bij menig stoeltje zijn de kussens al losgesneden. Jammer, die bussen zijn nog maar iets meer dan een jaar in dienst.
Ja en dat terwijl er toch alle aanleiding en sterk de neiging is die dingen tot op hun wielstel af te breken.quote:Op donderdag 14 mei 2009 22:49 schreef Ou-Tannu het volgende:
ze mogen die afgeragde GVB citaro's hier wel komen ruilen voor wat Procity'sdaar valt weinig aan te slopen
das gewoon gebrek in het modelquote:Op vrijdag 15 mei 2009 07:43 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Ja en dat terwijl er toch alle aanleiding en sterk de neiging is die dingen tot op hun wielstel af te breken.![]()
Marcel
Sorry !quote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:50 schreef NoBody122 het volgende:
We weten ondertussen ook wel dat je Marcel heet, hoor
Niet doen, de GVB-chauffeurs rijden al als beesten rond.quote:Op donderdag 14 mei 2009 22:49 schreef Ou-Tannu het volgende:
ze mogen die afgeragde GVB citaro's hier wel komen ruilen voor wat Procity'sdaar valt weinig aan te slopen
Gewoon naar een testcentrum sturen, komt alles in orde.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 22:01 schreef Peterselieman het volgende:
In Fryslân zijn ze bijna kampioen schaderijden, dus dat komt wel goed
(Wel jammer trouwens dat het bijna nooit een Frysker betreft, want die zou ik wel gedeukt en bumperloos rond willen zien rijden)
Citaro's kunnen sowieso wat hebben. Geweldige bussen.quote:Op zondag 17 mei 2009 19:13 schreef Zug-Chef het volgende:
Lol, staand in een gelede citaro vanaf Heerenveen naar Rotterdam. Slecht hoor...
hoeveel bussen waren er nodig?quote:Op zondag 17 mei 2009 18:52 schreef Alexxxxx het volgende:
Uittocht supportersbussen van Sc Heerenveen 17 mei 2009
voor de heerenveen fans 200 stuks, heb ik uit zeer betrouwbare bron. Ik gok dat er ook ongeveer zo'n aantal vanuit Twente is vertrokken, maar die waren sjaggo op de terugwegquote:
Allemaal dezelfde foto'squote:Op zondag 17 mei 2009 18:52 schreef Alexxxxx het volgende:
Uittocht supportersbussen van Sc Heerenveen 17 mei 2009
vanmorgen om 6:20 eens in de Qliner gestapt.. om om 7u op groningen CS te staan aldaar om 7:20 weer een Qliner te nemen .. om zo om 8u op heerenveen CS te staanquote:Op maandag 18 mei 2009 10:56 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag stapten bij de halte Huizumerlaan in Leeuwarden twee controleurs van xx het busje binnen waar ik in zat. Nog niet eerder gezien dat ze met controleurs werkten.
En bij Arriva eens met lijn 11 over de oostelijke centrumring langs de schouwburg geweest. Archeologische opgravingen FTW
Klopt, daar zijn ze nu volgens mij heel voorzichtig weer mee aan het beginnen; zeer goede zaakquote:Op maandag 18 mei 2009 10:56 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag stapten bij de halte Huizumerlaan in Leeuwarden twee controleurs van xx het busje binnen waar ik in zat. Nog niet eerder gezien dat ze met controleurs werkten.
En bij Arriva eens met lijn 11 over de oostelijke centrumring langs de schouwburg geweest. Archeologische opgravingen FTW
In Almere en op de Zuidtangent mogen ze best wat vaker verschijnen. Nu kan ik nog Isolatorweg - Haarlem Station of Ganzenhoef - P+R Getsewoud Zuid zonder strippen afleggen als ik kwade bedoelingen heb.quote:Op maandag 18 mei 2009 10:56 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag stapten bij de halte Huizumerlaan in Leeuwarden twee controleurs van xx het busje binnen waar ik in zat. Nog niet eerder gezien dat ze met controleurs werkten.
In Enschede en omstreken controleerden de stadswachten vroeger wel eens. Daarna een hele tijd geen controle gehad, maar een maandje terug was er een beveiliger die controleerde. Er schijnen nu elke dag twee beveiligers rond te gaan in Twente (eentje vroege dienst en eentje late).quote:Op maandag 18 mei 2009 10:56 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag stapten bij de halte Huizumerlaan in Leeuwarden twee controleurs van xx het busje binnen waar ik in zat. Nog niet eerder gezien dat ze met controleurs werkten.
En toch blijft dat een mooi model busquote:Op dinsdag 19 mei 2009 22:32 schreef Zug-Chef het volgende:
Vanavond rond 18:30 stond Connexxion's 2326 op de buffer in Sneek te wachten op de volgende rit op lijn 45 naar Hemelum Finkeboskje. Jaja, zo ziet een voormalig Midnet bus eens iets anders dan de Randstad, namelijk de totale leegte van Fryslan
[ link | afbeelding ]
Ik ben een chauvinistische Nederlander. De Integro is best een comfortabele bus maar het blijft een blokkendoos op wielen.quote:
die zag ik vandaag ook voor bij rokenquote:Op dinsdag 19 mei 2009 22:32 schreef Zug-Chef het volgende:
Vanavond rond 18:30 stond Connexxion's 2326 op de buffer in Sneek te wachten op de volgende rit op lijn 45 naar Hemelum Finkeboskje. Jaja, zo ziet een voormalig Midnet bus eens iets anders dan de Randstad, namelijk de totale leegte van Fryslan
[ link | afbeelding ]
wat kan mij die kut deuren nou schelen?quote:
dan is het einde van de deur!quote:Op woensdag 20 mei 2009 17:48 schreef Alexxxxx het volgende:
Wacht maar tot je met je kop klem zit tussen zo'n deur, dan kan het je een heleboel schelen of het een deur is die bij tegenstand weer open gaat, of niet
Watteneuk?! Nog meer eenheidsworst.quote:Op woensdag 20 mei 2009 17:44 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Dank je! Dat er maar veel Citea's verkocht mogen worden
Nee, maar je vindt de CapaCity wel in: Osnabrück, Stuttgart, Tübingen en Istanbul.quote:Op woensdag 20 mei 2009 19:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Rijdt er al ergens een club in NL met de CapaCity? Of is die nog niet echt op de markt?
Optarequote:Op woensdag 20 mei 2009 18:54 schreef Alexxxxx het volgende:
Solaris is ook goed! Optare of Wright mag ook wel
Sowieso moet ik niets van Britse bussen hebben. Ze hebben het net niet, ook niet qua aandrijfkracht.quote:Op woensdag 20 mei 2009 19:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Optare![]()
Wat een lelijke bus is dat zeg
Beter dat hok dan een frysker.quote:Op woensdag 20 mei 2009 19:21 schreef Ofyles2 het volgende:
Lijkt meer op een uit de kluiten gewassen bestelbusje.
Ja, dat zei ik toch?quote:Op woensdag 20 mei 2009 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar serieus. Dit is toch alweer bijna net zo lelijk als een Phileas
[ afbeelding ]
Dit soort gedrochten doen je zelfs van Irisbus laten houden.quote:Op woensdag 20 mei 2009 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar serieus. Dit is toch alweer bijna net zo lelijk als een Phileas
[ afbeelding ]
The Wh0000tquote:
Een gepimpte Citaroquote:Op woensdag 20 mei 2009 19:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Rijdt er al ergens een club in NL met de CapaCity? Of is die nog niet echt op de markt?
[ afbeelding ]
Nou, dat vind ik ook niet echt een toonbeeld van schoonheid.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:00 schreef Gnittoo het volgende:
ik zie liever een moderne postbus:
[ afbeelding ]
Lijn 85 van Nijmegen treinstation naar Druten busstation.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 01:42 schreef NoBody122 het volgende:
Vertel eens lieverd, welke lijn en waar was het?
De Routemaster?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
* Ou-Tannu zag een knal rooie dubbeldekkertmet de deur aan de linkerkant!
iemand al een idee welke ik bedoel?
Je bedoelt toch niet die rijdende pizzeria?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
* Ou-Tannu zag een knal rooie dubbeldekkertmet de deur aan de linkerkant!
iemand al een idee welke ik bedoel?
Als je zo'n oude rode Londense dubbeldekker bedoelt denk ik van wel. Ik haalde hem twee uur geleden in op de A50 van Apeldoorn naar Zwolle, dus dat zou kunnen.quote:
Yep, alsof ze bij de spuiterij onder de verfspuit vandaan getrokken waren.quote:
Leg je er toch even 'de vinger' overheen als je de eerste braakneigingen voelt opkomenquote:En had je voor die laatste foto 'dat ding' rechts niet weg kunnen soepen?
Was het één van deze? Deze bussen zijn van Delta Tours in Wapenveld.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
* Ou-Tannu zag een knal rooie dubbeldekkertmet de deur aan de linkerkant!
iemand al een idee welke ik bedoel?
En zulke prachtige stickers ook, hè. Heb jij die er op geplakt, Alex.quote:
Die bussen zijn ook voor Dubai dan, hè?quote:
Nee, sorry, ik werk niet op de productie-afdelingquote:Op maandag 25 mei 2009 22:16 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
En zulke prachtige stickers ook, hè. Heb jij die er op geplakt, Alex.
Mooi hoor, goed gedaan jochie
Ik denk dat ie 't allegaartje aan kleuren rood bedoelde.quote:Op maandag 25 mei 2009 22:19 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Die bussen zijn ook voor Dubai dan, hè?
Viel me ook net op bij vergelijking met eerdere Citeas. En blijkbaar beviel de geïntegreerde filmkast ook niet zo.quote:Anderzijds vind ik het vreemd waarom de voordeur slechts enkelvoudig is uitgevoerd.
Misschien zij ze 'op de centen'.quote:Ik hoop dat er in Dubai een 'open instap'-methode bestaat, anders worden de laadtijden wel ongezond lang.
nee helaasquote:Op maandag 25 mei 2009 22:07 schreef swollywood het volgende:
[..]
Was het één van deze? Deze bussen zijn van Delta Tours in Wapenveld.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 27 mei 2009 18:23 schreef marcel.nl het volgende:
De overstap van tram op bus sluit altijd naadloos op elkaar aan bij RET. Soms wat te naadloos. Ik ben blij dat de controle snel ter plaatse was, dan kon men tenminste direct controleren of iedereen wel ingechecked was met zijn ov-skimkaart.
quote:Op woensdag 27 mei 2009 18:23 schreef marcel.nl het volgende:
De overstap van tram op bus sluit altijd naadloos op elkaar aan bij RET. Soms wat te naadloos. Ik ben blij dat de controle snel ter plaatse was, dan kon men tenminste direct controleren of iedereen wel ingechecked was met zijn ov-skimkaart.
Coulant welquote:Op donderdag 28 mei 2009 03:56 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Rijdt niet in opdracht van Connexxion.
Arriva normaliter ook niet. Wat niet is ....quote:Op donderdag 28 mei 2009 03:56 schreef Ofyles2 het volgende:
[.TCR.]
Rijdt niet in opdracht van Connexxion.
Gefeliciteerd Rob en Leon.quote:Op donderdag 28 mei 2009 15:52 schreef JeePee83 het volgende:
Qbuzz heeft de concessie GD gewonnen.Arriva Tour de HOV concessie.
Dan heb je heel goed opgelet.quote:Op donderdag 28 mei 2009 17:20 schreef BeefRWijker het volgende:
Blijkens OViB vandaag rijdt de MAN Lion's City ex Demo ex Femke Aardgasbus nu in Utrecht als Connexxion 3150.
Jawel !quote:Op donderdag 28 mei 2009 15:52 schreef JeePee83 het volgende:
Qbuzz heeft de concessie GD gewonnen.Arriva Tour de HOV concessie.
Voor de bussen die voor 2003 instroomden zal het ongetwijfeld einde verhaal zijn, andere bussen zullen ergens anders een tweede leven rijden.quote:Op donderdag 28 mei 2009 17:57 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Jawel !
Ik ben heel benieuwd met wat voor materiaal Qbuzz hier in 't noorden zal gaan rijden.
En wat betreft al dat arriva materiaal ?? Zo oud is het allemaal nog niet, dat wordt nog wat.
GD? HOV?quote:Op donderdag 28 mei 2009 15:52 schreef JeePee83 het volgende:
Qbuzz heeft de concessie GD gewonnen.Arriva Tour de HOV concessie.
Eigenlijk GGD: Groningen Stad, Groningen Streek en Drenthe.quote:
Qbuzzquote:
Nope.quote:
Oftewel heel Groningen en Drenthe, dus GD.quote:Groningen Stad, Groningen Streek en Drenthe.
Oftewel Hoogwaardig Openbaar Vervoer (een overigens nogal rekbaar begrip)quote:Met HOV-lijnen worden deQ-Liners bedoeld.
Had je anders verwachtquote:Op donderdag 28 mei 2009 20:57 schreef Ofyles2 het volgende:
http://www.arriva.casfiles.net/
(Ook hier lid toevallig. Enkele leden gedragen zich wel als zeer slechte verliezers.![]()
)
neequote:Op donderdag 28 mei 2009 21:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Had je anders verwacht![]()
Arriva is daar heilig
ik denk wel meerquote:Op donderdag 28 mei 2009 21:38 schreef Alexxxxx het volgende:
Hey wacht eens even... 400 nieuwe bussen he? dat zijn toch minstens 1200 deuren
Mja, waarschijnlijk bestellen ze nauwelijks tot geen Ramba's of Citea'squote:Op donderdag 28 mei 2009 21:38 schreef Alexxxxx het volgende:
Hey wacht eens even... 400 nieuwe bussen he? dat zijn toch minstens 1200 deuren
Ja, en? VDL is niet de enige klant van Ventura, 80% van de omzet komt uit exportquote:Op donderdag 28 mei 2009 21:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, waarschijnlijk bestellen ze nauwelijks tot geen Ramba's of Citea's
Ook voor het Turkse schroot?quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:41 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ja, en? VDL is niet de enige klant van Ventura, 80% van de omzet komt uit export
De 'Skibox' klopte gewoon niet.quote:
Valt die even flink door de mand.quote:Marty was nog in de veronderstelling dat een Zeeuwse Lion's City CNG
Overgeplakt en overduidelijk een haastklus.quote:overgespoten c.q. overbeplakt was in de XX-kleuren.
Daar had ik het niet overquote:Op vrijdag 29 mei 2009 01:07 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik gok dat Solaris ook gretig gebruik maakt van Ventura.
De site van Qbuzz zelf geeft nu antwoord: Voor uitvoering van de concessie worden 350 nieuwe bussen aangeschaft van het merk Mercedes en MAN.quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
* Ou-Tannu gokt dat t wat gelede citaro's worden.. of wat Lions city ( al dan niet geleed)
Da's een verkeerde, hufter.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 09:57 schreef Cerbie het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.gelderlander.n(...)and-in-Groesbeek.ece
Weer één minder![]()
Nee maar. Ze laten hier ook maar van alles toe, hè.quote:
Joh, stond dat er allemaal op dan? Op die bussen?quote:Er reden namelijk bij de 24h van de Nurburgring ex-Connexxion-geledebussen uit Almere
En daarom kun jij ook hier posten, da's overduidelijk.quote:als pendelbussen rond van en naar kijkplaatsen.
Van die "ex-Connexxion-geledebussen, uit Almere ".quote:Jammer genoeg geen foto's van.
Kom ze maar halen, met de vernieuwing van de concessie zullen ze toch wel weggaan volgend jaarquote:
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 01:07 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik gok dat Solaris ook gretig gebruik maakt van Ventura.
24h van de ringquote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:47 schreef r8ality het volgende:
Ik kan hier ook posten. Er reden namelijk bij de 24h van de Nurburgring ex-Connexxion-geledebussen uit Almere als pendelbussen rond van en naar kijkplaatsen. Jammer genoeg geen foto's van
.
Dat zijn die B93's met die 2x3 ronde koplampen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:01 schreef BeefRWijker het volgende:
Van die "ex-Connexxion-geledebussen, uit Almere ".
Mijn 80xx, wat doe je!quote:Op vrijdag 29 mei 2009 09:57 schreef Cerbie het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.gelderlander.n(...)and-in-Groesbeek.ece
Weer één minder
Zo daar is nog een hele capaciteit mensen voor nodig om dat ding van z'n plaats te krijgen. :-)quote:
De eerste bussen hebben een ZZ-kenteken. De rest een kenteken dat begint met een Bquote:Op vrijdag 29 mei 2009 22:16 schreef Alexxxxx het volgende:
Hebben al die dubbelegelede's i Utrecht nu een ZZ-kenteken? of een regulier met B beginnend kenteken?
Die lijnen zijn niet zo bijzonder druk.quote:Op maandag 1 juni 2009 01:26 schreef NoBody122 het volgende:
Ik ben nog steeds geen verdwaalde dubbelgelede tegengekomen op mijn Utrecht-lijn 37/38
Voorzover ik weet rijden de Citaro G's op buitenlijnen, de Amba's schijnbaar op elke lijn.quote:Op maandag 1 juni 2009 19:50 schreef NoBody122 het volgende:
Je meent het...
Dat mag echter geen reden zijn; er rijdt wel vaker een bustype op een rit, waar dat type bus niet thuis hoort. Het GVU heb ik er echter nog niet op kunnen betrappen, dus
Ik zit zo nu en dan wel eens in een ex-Cxx Citaro (o.a. de 9150 heb ik al een paar keer gehad), waar de chauffeur dus ook de deuren open moet doen. Tot nu toe nog niet gezien dat hij/zij dat vergatquote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:37 schreef zwahiel het volgende:
Vreemd dat ze in het Noorden roepen dat de dubbelgeledes een mislukking zijn, hier in Utrecht denkt men daar toch echt anders over. Zowel reizigers als vervoerder zijn toch nog steeds blij met de wagens.
Heb ook wel 's zo'n Citaro op lijntje 6 zien tuffen, vreemd gezicht. Die Amba's kunnen nog wel, maar die Citaro's zien er niet uit in de GVU kleurstelling.
Hoe zit 't trouwens eigenlijk met die 'nieuwe' bussen, zijn er nog meer Van Hools weg voor gegaan? Want overal waar ik kijk zie ik ineens Amba's rondtuffen. En die krengen hebben een vervelend ding, de deur gaat door de sjoof open en die vergeet dat nogal eens. Omdat bij de Van Hools en eigenlijk alle originele bussen van 't GVU een deuropener voor de passagier zat.
hopelijk volgt de rest snelquote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:07 schreef Peterselieman het volgende:
En dat is een Frysker minder voor xx: http://www.trucks.nl/VehicleDetail.asp?vehicleid=969396&languageid=2
De enige Cxx-Citaro's waar je alleen maar deuren hoeft vrij te geven zijn de 9120-9143 en alles boven de 9156.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:55 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ik zit zo nu en dan wel eens in een ex-Cxx Citaro (o.a. de 9150 heb ik al een paar keer gehad), waar de chauffeur dus ook de deuren open moet doen. Tot nu toe nog niet gezien dat hij/zij dat vergat
Grapje zeker: ¤ 89.500 voor 121545 Tachostand ??quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:07 schreef Peterselieman het volgende:
En dat is een Frysker minder voor xx: http://www.trucks.nl/VehicleDetail.asp?vehicleid=969396&languageid=2
Ik zat vandaag nog te denken over dit forum, en toen schoot me wat te binnen; die gelede citaro's die GVU zijn geworden komen van Connexxion Krimpen aan den IJssel vandaan; die reden op de lijn 97 en 98. Nu reden daar eerst uit de Westnederland tijd die mercedes G0405 bussen. Daarin zaten binnen en buiten knoppen. De chauffeur kon enkel de deuren ontgrendelen, het systeem deed de rest; 8 seconden na laatste passagier sloten de deuren vanzelf, de chauffeur kon ze niet handmatig sluiten; Menig chauffeur ergerde zich daar kapot aan; want stel je wil weg, de volgende bus staat achter je, maar passagiers proberen zich toch in jouw bus te proppen; dan kom je nooit weg !quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:55 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ik zit zo nu en dan wel eens in een ex-Cxx Citaro (o.a. de 9150 heb ik al een paar keer gehad), waar de chauffeur dus ook de deuren open moet doen. Tot nu toe nog niet gezien dat hij/zij dat vergat
De 9151 rijdt nu alleen op lijn 69 (Delft Station - TU-wijk), als Veolia arriveert dan weet ik niet of deze zijn broertjes op de Europalaan komt vergezellen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:28 schreef marcel.nl het volgende:
Toen kwamen de gelede citaro's en heeft men meteen korte metten gemaakt met hun ervaringen; precies het tegenover gestelde kwam bij de 9148, 9149, 9150, 9151 en 9152: de chauffeur bepaalde wanneer de deuren afzonderlijk opengaan en weer dichtgaan !
Ach, die 0405's hadden ook wel weer wat. Ik reed er vaak in. Leuke was dat je op de deur-open-knop ook onderweg kon drukken; dan ging het stopbordje aan. En als de deuren dan ontgrendeld werden, ging de deur vanzelf open; zonder op het knopje te drukken ! Menig passagier dacht dan: hoe doet die vent dat ?
Zijn die ook voorzien van een 'intelligente deurknop' of kun je met deze alleen deuren bedienen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:40 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva heeft ze ook op haar Citaro G's uit 2004 en nieuwer zitten en ik meende ook op de gelede Scaniabakken. Wel allemaal bij de achterste deur natuurlijk. Opvallend is dat de MAN Lion's City G van Arriva ze dan weer niet hebben.
Zo'n drie weken terug stapten er met mij twee man in op de Kloosterlaan. Uit hun onderlinge gesprek bleek dat ze ook iets met bussen (van doen) hadden. Uiteindelijk bleek dat ze uit heel verschillende plaatsen vandaan kwamen maar gemeen hadden dat ze voor Connexxion geregeld bussen van de ene stalling naar de andere stalling reden.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 22:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
[.Fryskers.]
kan me niks schelen.. opgerot met die wanabee bussen :p
Zal wel iets minder intelligent zijn dan dat jij bedoelt, maar je kunt er idd ook mee op de stopknop drukken. Weet zo even niet of de deuren dan na vergrendeling ook automatisch openenquote:Op woensdag 3 juni 2009 17:42 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Zijn die ook voorzien van een 'intelligente deurknop' of kun je met deze alleen deuren bedienen.
nah! geloof er niks vanquote:Op woensdag 3 juni 2009 19:32 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Zo'n drie weken terug stapten er met mij twee man in op de Kloosterlaan. Uit hun onderlinge gesprek bleek dat ze ook iets met bussen (van doen) hadden. Uiteindelijk bleek dat ze uit heel verschillende plaatsen vandaan kwamen maar gemeen hadden dat ze voor Connexxion geregeld bussen van de ene stalling naar de andere stalling reden.
Die dag hadden ze net 2 Fryskers vanuit NH naar Bolsward gereden en ze vertelden dat dat zelfs met enige regelmaat gebeurde. Maak je borst dus maar nat: Die 'wanabee' bussen komen langzaam aan weer terug naar hun bakermat.
preciesquote:Op woensdag 3 juni 2009 23:31 schreef Peterselieman het volgende:
en de 2326 die gister zelfs op de stadsdienst van Leeuwarden zat
Ze trekken snel op, al zijn de 8700/8800s de snelste bij Connexxion.quote:Op woensdag 3 juni 2009 23:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
precies
van mij mogen er nog wel wat Lions City's bij..![]()
dat zijn toch best fijne wagens!
ja een Qbuzz Lions city vs een Cxx Lions city... dan wint de kubus :pquote:Op woensdag 3 juni 2009 23:33 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ze trekken snel op, al zijn de 8700/8800s de snelste bij Connexxion.
Daar is een naam voor, voor die aandoening.quote:Op woensdag 3 juni 2009 23:23 schreef Ou-Tannu het volgende:
[.Fryskers terug op het nest.]
nah! geloof er niks van![]()
Ja, gek hè, in een tijd van (bussen)schaarste.quote:er rijd ook nog steeds een 26xx rondjes![]()
En die rotdingen hebben ze daar dus, in Fryslân, bij XX.quote:Op woensdag 3 juni 2009 23:33 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ze trekken snel op, al zijn de 8700/8800s de snelste bij Connexxion.
Da's raar, dan heeft Kubus toch echt de betere coureurs ...quote:Op woensdag 3 juni 2009 23:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja een Qbuzz Lions city vs een Cxx Lions city... dan wint de kubus :p
... de streekversie van Kubus is namelijk zwakker gemotoriseerd dan de stads versie van XX.quote:( ja ze staan wel eens naast elkaar voor t stoplicht :p )
Dat zijn toch RLE's (12m.)? Dat zijn nog zwakke broeders in vergelijking tot de BLE's (15 meter's).quote:kwa trek kracht vind ik de Volvo 8700's van kubus wel pittig![]()
of de Kubus sjoofs hebben gewoon zwaardere rechter voetenquote:Op woensdag 3 juni 2009 23:57 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Daar is een naam voor, voor die aandoening.
[..]
Ja, gek hè, in een tijd van (bussen)schaarste.
[..]
En die rotdingen hebben ze daar dus, in Fryslân, bij XX.
[..]
Da's raar, dan heeft Kubus toch echt de betere coureurs ...
[..]
... de streekversie van Kubus is namelijk zwakker gemotoriseerd dan de stads versie van XX.
[..]
Dat zijn toch RLE's (12m.)? Dat zijn nog zwakke broeders in vergelijking tot de BLE's (15 meter's).
Nou worden ze zelfs ook al half afgebouwd de fabriek uit geredenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |