Die lijnen zijn niet zo bijzonder druk.quote:Op maandag 1 juni 2009 01:26 schreef NoBody122 het volgende:
Ik ben nog steeds geen verdwaalde dubbelgelede tegengekomen op mijn Utrecht-lijn 37/38
Voorzover ik weet rijden de Citaro G's op buitenlijnen, de Amba's schijnbaar op elke lijn.quote:Op maandag 1 juni 2009 19:50 schreef NoBody122 het volgende:
Je meent het...
Dat mag echter geen reden zijn; er rijdt wel vaker een bustype op een rit, waar dat type bus niet thuis hoort. Het GVU heb ik er echter nog niet op kunnen betrappen, dus
Ik zit zo nu en dan wel eens in een ex-Cxx Citaro (o.a. de 9150 heb ik al een paar keer gehad), waar de chauffeur dus ook de deuren open moet doen. Tot nu toe nog niet gezien dat hij/zij dat vergatquote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:37 schreef zwahiel het volgende:
Vreemd dat ze in het Noorden roepen dat de dubbelgeledes een mislukking zijn, hier in Utrecht denkt men daar toch echt anders over. Zowel reizigers als vervoerder zijn toch nog steeds blij met de wagens.
Heb ook wel 's zo'n Citaro op lijntje 6 zien tuffen, vreemd gezicht. Die Amba's kunnen nog wel, maar die Citaro's zien er niet uit in de GVU kleurstelling.
Hoe zit 't trouwens eigenlijk met die 'nieuwe' bussen, zijn er nog meer Van Hools weg voor gegaan? Want overal waar ik kijk zie ik ineens Amba's rondtuffen. En die krengen hebben een vervelend ding, de deur gaat door de sjoof open en die vergeet dat nogal eens. Omdat bij de Van Hools en eigenlijk alle originele bussen van 't GVU een deuropener voor de passagier zat.
hopelijk volgt de rest snelquote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:07 schreef Peterselieman het volgende:
En dat is een Frysker minder voor xx: http://www.trucks.nl/VehicleDetail.asp?vehicleid=969396&languageid=2
De enige Cxx-Citaro's waar je alleen maar deuren hoeft vrij te geven zijn de 9120-9143 en alles boven de 9156.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:55 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ik zit zo nu en dan wel eens in een ex-Cxx Citaro (o.a. de 9150 heb ik al een paar keer gehad), waar de chauffeur dus ook de deuren open moet doen. Tot nu toe nog niet gezien dat hij/zij dat vergat
Grapje zeker: ¤ 89.500 voor 121545 Tachostand ??quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:07 schreef Peterselieman het volgende:
En dat is een Frysker minder voor xx: http://www.trucks.nl/VehicleDetail.asp?vehicleid=969396&languageid=2
Ik zat vandaag nog te denken over dit forum, en toen schoot me wat te binnen; die gelede citaro's die GVU zijn geworden komen van Connexxion Krimpen aan den IJssel vandaan; die reden op de lijn 97 en 98. Nu reden daar eerst uit de Westnederland tijd die mercedes G0405 bussen. Daarin zaten binnen en buiten knoppen. De chauffeur kon enkel de deuren ontgrendelen, het systeem deed de rest; 8 seconden na laatste passagier sloten de deuren vanzelf, de chauffeur kon ze niet handmatig sluiten; Menig chauffeur ergerde zich daar kapot aan; want stel je wil weg, de volgende bus staat achter je, maar passagiers proberen zich toch in jouw bus te proppen; dan kom je nooit weg !quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:55 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ik zit zo nu en dan wel eens in een ex-Cxx Citaro (o.a. de 9150 heb ik al een paar keer gehad), waar de chauffeur dus ook de deuren open moet doen. Tot nu toe nog niet gezien dat hij/zij dat vergat
De 9151 rijdt nu alleen op lijn 69 (Delft Station - TU-wijk), als Veolia arriveert dan weet ik niet of deze zijn broertjes op de Europalaan komt vergezellen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:28 schreef marcel.nl het volgende:
Toen kwamen de gelede citaro's en heeft men meteen korte metten gemaakt met hun ervaringen; precies het tegenover gestelde kwam bij de 9148, 9149, 9150, 9151 en 9152: de chauffeur bepaalde wanneer de deuren afzonderlijk opengaan en weer dichtgaan !
Ach, die 0405's hadden ook wel weer wat. Ik reed er vaak in. Leuke was dat je op de deur-open-knop ook onderweg kon drukken; dan ging het stopbordje aan. En als de deuren dan ontgrendeld werden, ging de deur vanzelf open; zonder op het knopje te drukken ! Menig passagier dacht dan: hoe doet die vent dat ?
Zijn die ook voorzien van een 'intelligente deurknop' of kun je met deze alleen deuren bedienen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:40 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva heeft ze ook op haar Citaro G's uit 2004 en nieuwer zitten en ik meende ook op de gelede Scaniabakken. Wel allemaal bij de achterste deur natuurlijk. Opvallend is dat de MAN Lion's City G van Arriva ze dan weer niet hebben.
Zo'n drie weken terug stapten er met mij twee man in op de Kloosterlaan. Uit hun onderlinge gesprek bleek dat ze ook iets met bussen (van doen) hadden. Uiteindelijk bleek dat ze uit heel verschillende plaatsen vandaan kwamen maar gemeen hadden dat ze voor Connexxion geregeld bussen van de ene stalling naar de andere stalling reden.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 22:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
[.Fryskers.]
kan me niks schelen.. opgerot met die wanabee bussen :p
Zal wel iets minder intelligent zijn dan dat jij bedoelt, maar je kunt er idd ook mee op de stopknop drukken. Weet zo even niet of de deuren dan na vergrendeling ook automatisch openenquote:Op woensdag 3 juni 2009 17:42 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Zijn die ook voorzien van een 'intelligente deurknop' of kun je met deze alleen deuren bedienen.
nah! geloof er niks vanquote:Op woensdag 3 juni 2009 19:32 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Zo'n drie weken terug stapten er met mij twee man in op de Kloosterlaan. Uit hun onderlinge gesprek bleek dat ze ook iets met bussen (van doen) hadden. Uiteindelijk bleek dat ze uit heel verschillende plaatsen vandaan kwamen maar gemeen hadden dat ze voor Connexxion geregeld bussen van de ene stalling naar de andere stalling reden.
Die dag hadden ze net 2 Fryskers vanuit NH naar Bolsward gereden en ze vertelden dat dat zelfs met enige regelmaat gebeurde. Maak je borst dus maar nat: Die 'wanabee' bussen komen langzaam aan weer terug naar hun bakermat.
preciesquote:Op woensdag 3 juni 2009 23:31 schreef Peterselieman het volgende:
en de 2326 die gister zelfs op de stadsdienst van Leeuwarden zat
Ze trekken snel op, al zijn de 8700/8800s de snelste bij Connexxion.quote:Op woensdag 3 juni 2009 23:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
precies
van mij mogen er nog wel wat Lions City's bij..![]()
dat zijn toch best fijne wagens!
ja een Qbuzz Lions city vs een Cxx Lions city... dan wint de kubus :pquote:Op woensdag 3 juni 2009 23:33 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ze trekken snel op, al zijn de 8700/8800s de snelste bij Connexxion.
Daar is een naam voor, voor die aandoening.quote:Op woensdag 3 juni 2009 23:23 schreef Ou-Tannu het volgende:
[.Fryskers terug op het nest.]
nah! geloof er niks van![]()
Ja, gek hè, in een tijd van (bussen)schaarste.quote:er rijd ook nog steeds een 26xx rondjes![]()
En die rotdingen hebben ze daar dus, in Fryslân, bij XX.quote:Op woensdag 3 juni 2009 23:33 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ze trekken snel op, al zijn de 8700/8800s de snelste bij Connexxion.
Da's raar, dan heeft Kubus toch echt de betere coureurs ...quote:Op woensdag 3 juni 2009 23:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja een Qbuzz Lions city vs een Cxx Lions city... dan wint de kubus :p
... de streekversie van Kubus is namelijk zwakker gemotoriseerd dan de stads versie van XX.quote:( ja ze staan wel eens naast elkaar voor t stoplicht :p )
Dat zijn toch RLE's (12m.)? Dat zijn nog zwakke broeders in vergelijking tot de BLE's (15 meter's).quote:kwa trek kracht vind ik de Volvo 8700's van kubus wel pittig![]()
of de Kubus sjoofs hebben gewoon zwaardere rechter voetenquote:Op woensdag 3 juni 2009 23:57 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Daar is een naam voor, voor die aandoening.
[..]
Ja, gek hè, in een tijd van (bussen)schaarste.
[..]
En die rotdingen hebben ze daar dus, in Fryslân, bij XX.
[..]
Da's raar, dan heeft Kubus toch echt de betere coureurs ...
[..]
... de streekversie van Kubus is namelijk zwakker gemotoriseerd dan de stads versie van XX.
[..]
Dat zijn toch RLE's (12m.)? Dat zijn nog zwakke broeders in vergelijking tot de BLE's (15 meter's).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |