abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 juni 2009 @ 01:56:22 #276
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_69593275
quote:
Op maandag 1 juni 2009 01:26 schreef NoBody122 het volgende:
Ik ben nog steeds geen verdwaalde dubbelgelede tegengekomen op mijn Utrecht-lijn 37/38
Die lijnen zijn niet zo bijzonder druk.
  Spellchecker maandag 1 juni 2009 @ 19:50:45 #277
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_69611728
Je meent het...

Dat mag echter geen reden zijn; er rijdt wel vaker een bustype op een rit, waar dat type bus niet thuis hoort. Het GVU heb ik er echter nog niet op kunnen betrappen, dus
Tevens -purist.
  maandag 1 juni 2009 @ 19:53:23 #278
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_69611819
quote:
Op maandag 1 juni 2009 19:50 schreef NoBody122 het volgende:
Je meent het...

Dat mag echter geen reden zijn; er rijdt wel vaker een bustype op een rit, waar dat type bus niet thuis hoort. Het GVU heb ik er echter nog niet op kunnen betrappen, dus
Voorzover ik weet rijden de Citaro G's op buitenlijnen, de Amba's schijnbaar op elke lijn.

De Van Hool AGG300 rijdt naast de lijnen 11, 12 en 12s ook op lijn 31 (Lunetten - De Uithof).
  dinsdag 2 juni 2009 @ 12:37:33 #279
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_69630887
Vreemd dat ze in het Noorden roepen dat de dubbelgeledes een mislukking zijn, hier in Utrecht denkt men daar toch echt anders over. Zowel reizigers als vervoerder zijn toch nog steeds blij met de wagens.

Heb ook wel 's zo'n Citaro op lijntje 6 zien tuffen, vreemd gezicht. Die Amba's kunnen nog wel, maar die Citaro's zien er niet uit in de GVU kleurstelling.

Hoe zit 't trouwens eigenlijk met die 'nieuwe' bussen, zijn er nog meer Van Hools weg voor gegaan? Want overal waar ik kijk zie ik ineens Amba's rondtuffen. En die krengen hebben een vervelend ding, de deur gaat door de sjoof open en die vergeet dat nogal eens. Omdat bij de Van Hools en eigenlijk alle originele bussen van 't GVU een deuropener voor de passagier zat.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  dinsdag 2 juni 2009 @ 16:26:13 #280
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_69637115


  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 juni 2009 @ 20:07:20 #281
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69644283
Altijd onderweg naar het avontuur
  Spellchecker dinsdag 2 juni 2009 @ 20:55:38 #282
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_69646453
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 12:37 schreef zwahiel het volgende:
Vreemd dat ze in het Noorden roepen dat de dubbelgeledes een mislukking zijn, hier in Utrecht denkt men daar toch echt anders over. Zowel reizigers als vervoerder zijn toch nog steeds blij met de wagens.

Heb ook wel 's zo'n Citaro op lijntje 6 zien tuffen, vreemd gezicht. Die Amba's kunnen nog wel, maar die Citaro's zien er niet uit in de GVU kleurstelling.

Hoe zit 't trouwens eigenlijk met die 'nieuwe' bussen, zijn er nog meer Van Hools weg voor gegaan? Want overal waar ik kijk zie ik ineens Amba's rondtuffen. En die krengen hebben een vervelend ding, de deur gaat door de sjoof open en die vergeet dat nogal eens. Omdat bij de Van Hools en eigenlijk alle originele bussen van 't GVU een deuropener voor de passagier zat.
Ik zit zo nu en dan wel eens in een ex-Cxx Citaro (o.a. de 9150 heb ik al een paar keer gehad), waar de chauffeur dus ook de deuren open moet doen. Tot nu toe nog niet gezien dat hij/zij dat vergat
Tevens -purist.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 21:41:28 #283
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_69648560
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 20:07 schreef Peterselieman het volgende:
En dat is een Frysker minder voor xx: http://www.trucks.nl/VehicleDetail.asp?vehicleid=969396&languageid=2


hopelijk volgt de rest snel
  dinsdag 2 juni 2009 @ 21:48:01 #284
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_69648811
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 20:55 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Ik zit zo nu en dan wel eens in een ex-Cxx Citaro (o.a. de 9150 heb ik al een paar keer gehad), waar de chauffeur dus ook de deuren open moet doen. Tot nu toe nog niet gezien dat hij/zij dat vergat
De enige Cxx-Citaro's waar je alleen maar deuren hoeft vrij te geven zijn de 9120-9143 en alles boven de 9156.

De GVB-Citaro G's zijn niet voorzien van deurknoppen.
pi_69649560
Vanmiddag in Heerenveen:
Connexxion's 5794 op lijn 315 Heerenveen - Groningen en de 2677 op lijn 99 Heerenveen - Harlingen.
pi_69650122
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 20:07 schreef Peterselieman het volgende:
En dat is een Frysker minder voor xx: http://www.trucks.nl/VehicleDetail.asp?vehicleid=969396&languageid=2


Grapje zeker: ¤ 89.500 voor 121545 Tachostand ??
pi_69650267
kan me niks schelen.. opgerot met die wanabee bussen :p
pi_69671856
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 20:55 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Ik zit zo nu en dan wel eens in een ex-Cxx Citaro (o.a. de 9150 heb ik al een paar keer gehad), waar de chauffeur dus ook de deuren open moet doen. Tot nu toe nog niet gezien dat hij/zij dat vergat
Ik zat vandaag nog te denken over dit forum, en toen schoot me wat te binnen; die gelede citaro's die GVU zijn geworden komen van Connexxion Krimpen aan den IJssel vandaan; die reden op de lijn 97 en 98. Nu reden daar eerst uit de Westnederland tijd die mercedes G0405 bussen. Daarin zaten binnen en buiten knoppen. De chauffeur kon enkel de deuren ontgrendelen, het systeem deed de rest; 8 seconden na laatste passagier sloten de deuren vanzelf, de chauffeur kon ze niet handmatig sluiten; Menig chauffeur ergerde zich daar kapot aan; want stel je wil weg, de volgende bus staat achter je, maar passagiers proberen zich toch in jouw bus te proppen; dan kom je nooit weg !

Toen kwamen de gelede citaro's en heeft men meteen korte metten gemaakt met hun ervaringen; precies het tegenover gestelde kwam bij de 9148, 9149, 9150, 9151 en 9152: de chauffeur bepaalde wanneer de deuren afzonderlijk opengaan en weer dichtgaan !

Ach, die 0405's hadden ook wel weer wat. Ik reed er vaak in. Leuke was dat je op de deur-open-knop ook onderweg kon drukken; dan ging het stopbordje aan. En als de deuren dan ontgrendeld werden, ging de deur vanzelf open; zonder op het knopje te drukken ! Menig passagier dacht dan: hoe doet die vent dat ?
  woensdag 3 juni 2009 @ 17:35:54 #289
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_69672078
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 17:28 schreef marcel.nl het volgende:

Toen kwamen de gelede citaro's en heeft men meteen korte metten gemaakt met hun ervaringen; precies het tegenover gestelde kwam bij de 9148, 9149, 9150, 9151 en 9152: de chauffeur bepaalde wanneer de deuren afzonderlijk opengaan en weer dichtgaan !

Ach, die 0405's hadden ook wel weer wat. Ik reed er vaak in. Leuke was dat je op de deur-open-knop ook onderweg kon drukken; dan ging het stopbordje aan. En als de deuren dan ontgrendeld werden, ging de deur vanzelf open; zonder op het knopje te drukken ! Menig passagier dacht dan: hoe doet die vent dat ?
De 9151 rijdt nu alleen op lijn 69 (Delft Station - TU-wijk), als Veolia arriveert dan weet ik niet of deze zijn broertjes op de Europalaan komt vergezellen.

Tegenwoordig is de 'intelligente deurknop' weer terug van weggeweest, deze is te vinden bij Connexxion (Citaro G, vanaf de 9182) en Veolia (MAN Lion's City G CNG en Volvo 7700A).

Alleen heb je nog simpele zielen die niet weten wat zo een knopje allemaal doet.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 juni 2009 @ 17:40:40 #290
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69672223
Arriva heeft ze ook op haar Citaro G's uit 2004 en nieuwer zitten en ik meende ook op de gelede Scaniabakken. Wel allemaal bij de achterste deur natuurlijk. Opvallend is dat de MAN Lion's City G van Arriva ze dan weer niet hebben.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 3 juni 2009 @ 17:42:59 #291
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_69672289
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 17:40 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva heeft ze ook op haar Citaro G's uit 2004 en nieuwer zitten en ik meende ook op de gelede Scaniabakken. Wel allemaal bij de achterste deur natuurlijk. Opvallend is dat de MAN Lion's City G van Arriva ze dan weer niet hebben.
Zijn die ook voorzien van een 'intelligente deurknop' of kun je met deze alleen deuren bedienen.
  woensdag 3 juni 2009 @ 19:32:52 #292
225098 BeefRWijker
Ziet 't zo:
pi_69675626
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 22:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
[.Fryskers.]
kan me niks schelen.. opgerot met die wanabee bussen :p
Zo'n drie weken terug stapten er met mij twee man in op de Kloosterlaan. Uit hun onderlinge gesprek bleek dat ze ook iets met bussen (van doen) hadden. Uiteindelijk bleek dat ze uit heel verschillende plaatsen vandaan kwamen maar gemeen hadden dat ze voor Connexxion geregeld bussen van de ene stalling naar de andere stalling reden.
Die dag hadden ze net 2 Fryskers vanuit NH naar Bolsward gereden en ze vertelden dat dat zelfs met enige regelmaat gebeurde. Maak je borst dus maar nat: Die 'wanabee' bussen komen langzaam aan weer terug naar hun bakermat.
Beef R. Wijker
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 juni 2009 @ 19:52:03 #293
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69676388
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 17:42 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Zijn die ook voorzien van een 'intelligente deurknop' of kun je met deze alleen deuren bedienen.
Zal wel iets minder intelligent zijn dan dat jij bedoelt, maar je kunt er idd ook mee op de stopknop drukken. Weet zo even niet of de deuren dan na vergrendeling ook automatisch openen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_69685686
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 19:32 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Zo'n drie weken terug stapten er met mij twee man in op de Kloosterlaan. Uit hun onderlinge gesprek bleek dat ze ook iets met bussen (van doen) hadden. Uiteindelijk bleek dat ze uit heel verschillende plaatsen vandaan kwamen maar gemeen hadden dat ze voor Connexxion geregeld bussen van de ene stalling naar de andere stalling reden.
Die dag hadden ze net 2 Fryskers vanuit NH naar Bolsward gereden en ze vertelden dat dat zelfs met enige regelmaat gebeurde. Maak je borst dus maar nat: Die 'wanabee' bussen komen langzaam aan weer terug naar hun bakermat.
nah! geloof er niks van er rijd ook nog steeds een 26xx rondjes
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 juni 2009 @ 23:31:39 #295
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69686095
en de 2326 die gister zelfs op de stadsdienst van Leeuwarden zat
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_69686165
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 23:31 schreef Peterselieman het volgende:
en de 2326 die gister zelfs op de stadsdienst van Leeuwarden zat
precies

van mij mogen er nog wel wat Lions City's bij..

dat zijn toch best fijne wagens!
  woensdag 3 juni 2009 @ 23:33:59 #297
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_69686194
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 23:33 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

precies

van mij mogen er nog wel wat Lions City's bij..

dat zijn toch best fijne wagens!
Ze trekken snel op, al zijn de 8700/8800s de snelste bij Connexxion.
pi_69686252
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 23:33 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ze trekken snel op, al zijn de 8700/8800s de snelste bij Connexxion.
ja een Qbuzz Lions city vs een Cxx Lions city... dan wint de kubus :p

( ja ze staan wel eens naast elkaar voor t stoplicht :p )

kwa trek kracht vind ik de Volvo 8700's van kubus wel pittig
  woensdag 3 juni 2009 @ 23:57:23 #299
225098 BeefRWijker
Ziet 't zo:
pi_69687068
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 23:23 schreef Ou-Tannu het volgende:

[.Fryskers terug op het nest.]

nah! geloof er niks van
Daar is een naam voor, voor die aandoening.
quote:
er rijd ook nog steeds een 26xx rondjes
Ja, gek hè, in een tijd van (bussen)schaarste.
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 23:33 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ze trekken snel op, al zijn de 8700/8800s de snelste bij Connexxion.
En die rotdingen hebben ze daar dus, in Fryslân, bij XX.
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 23:35 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ja een Qbuzz Lions city vs een Cxx Lions city... dan wint de kubus :p
Da's raar, dan heeft Kubus toch echt de betere coureurs ...
quote:
( ja ze staan wel eens naast elkaar voor t stoplicht :p )
... de streekversie van Kubus is namelijk zwakker gemotoriseerd dan de stads versie van XX.
quote:
kwa trek kracht vind ik de Volvo 8700's van kubus wel pittig
Dat zijn toch RLE's (12m.)? Dat zijn nog zwakke broeders in vergelijking tot de BLE's (15 meter's).

[ Bericht 15% gewijzigd door BeefRWijker op 04-06-2009 00:17:58 ]
Beef R. Wijker
pi_69687701
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 23:57 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Daar is een naam voor, voor die aandoening.
[..]

Ja, gek hè, in een tijd van (bussen)schaarste.
[..]

En die rotdingen hebben ze daar dus, in Fryslân, bij XX.
[..]

Da's raar, dan heeft Kubus toch echt de betere coureurs ...
[..]

... de streekversie van Kubus is namelijk zwakker gemotoriseerd dan de stads versie van XX.
[..]

Dat zijn toch RLE's (12m.)? Dat zijn nog zwakke broeders in vergelijking tot de BLE's (15 meter's).
of de Kubus sjoofs hebben gewoon zwaardere rechter voeten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')