abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 mei 2009 @ 16:17:30 #201
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_69154575
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 18 mei 2009 @ 16:26:18 #202
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_69154912
tvp
pi_69160031
quote:
Op maandag 18 mei 2009 16:17 schreef Szura het volgende:
Post het maar eventjes hier:

Hartstikke mooi, maar WTF heeft dat met F1 te maken?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 12:51:59 #204
249783 Jezza
Since: niet zo lang
pi_69185824
Zal Brawn wederom de meeste kans maken in Monaco? Aangezien ze de beste/meeste downforce hebben/hadden de afgelopen races en in Monaco hebben ze al aangegeven met zoveel mogelijk downforce te gaan racen, wat daar uiteraard nodig is.

Of zal Red Bull nu niet meer te kloppen zijn sinds zij nu ook de beschikking hebben over een dubbeldeksdiffuser? (ja, het blijf gissen , maar wat denken jullie?)
"Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
pi_69186156
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 12:51 schreef Jezza het volgende:
Zal Brawn wederom de meeste kans maken in Monaco? Aangezien ze de beste/meeste downforce hebben/hadden de afgelopen races en in Monaco hebben ze al aangegeven met zoveel mogelijk downforce te gaan racen, wat daar uiteraard nodig is.

Of zal Red Bull nu niet meer te kloppen zijn sinds zij nu ook de beschikking hebben over een dubbeldeksdiffuser? (ja, het blijf gissen , maar wat denken jullie?)
Ik denk dat Red Bull de afgelopen race al een van de snelste was en met de dubbele diffuser (meer downforce zonder extra drag) nog een stap voorwaarts maken. Dus ik zet mijn geld op Red Bull.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_69186503
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 15:50 schreef kepler het volgende:

[..]

Waarom zou dat verplicht gesteld moeten worden? Als de autofabrikanten het niet kunnen veroorloven, dan gaat het budget vanzelf omlaag lijkt me

De F1 heeft al meerdere (economische) crisissen (is dat een woord? ), meegemaakt dus daar kan deze ook wel bij
Omdat andere teams (zoals Ferrari) niet hoeven te bezuinigen. En om competitief te zijn tegen dat soort teams zul je dus veel moeten uitgeven. Meer dan dat je eigenlijk zou willen. En zelfs dat is geen garantie voor succes.

Ik las net dat Toyota afgelopen kwartaal 7.7 miljard dollar verlies geleden heeft en ernstig gaat snijden in het senior management. Deelname aan F1 staat op dit moment niet ter discussie maar kan elk moment veranderen, gezien de huidige situatie in de auto industrie. Bron GrandPrix.com
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 19 mei 2009 @ 15:05:50 #207
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_69190229
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 13:00 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik denk dat Red Bull de afgelopen race al een van de snelste was en met de dubbele diffuser (meer downforce zonder extra drag) nog een stap voorwaarts maken. Dus ik zet mijn geld op Red Bull.
met de huidige onderlinge verschillen zal het aankomen op de kwalificatie. Ik hoop dat Trulli zijn overwinning van 2004 kan herhalen
Please, make yourself uncomfortable.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 15:24:28 #208
249783 Jezza
Since: niet zo lang
pi_69190767
Veel teams zullen dus zeer licht gaan kwalificeren... Is er in het verleden nog veel gewonnen met pitstopstrategieën? Ik hoop wel dat er wat meer finishen als in 2004
"Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
pi_69191062
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 15:24 schreef Jezza het volgende:
Veel teams zullen dus zeer licht gaan kwalificeren... Is er in het verleden nog veel gewonnen met pitstopstrategieën? Ik hoop wel dat er wat meer finishen als in 2004
Heeft ferrari niet een keertje een 4 stopper gedaan? Kan er helemaal naast zitten hoor.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  dinsdag 19 mei 2009 @ 15:34:17 #210
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_69191109
In Frankrijk, ja.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 mei 2009 @ 15:35:23 #211
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69191142
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 15:32 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Heeft ferrari niet een keertje een 4 stopper gedaan? Kan er helemaal naast zitten hoor.
Klopt. Dat was in Frankrijk in 2004
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 19 mei 2009 @ 15:42:42 #212
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_69191391
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 15:32 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Heeft ferrari niet een keertje een 4 stopper gedaan? Kan er helemaal naast zitten hoor.
In Monaco is het meestal 2. Soms 1
Please, make yourself uncomfortable.
pi_69193439
Top 10 gaat bij gezond verstand toch wel voor 2. Stint 1 zo'n 20 rondes, stint 2 en 3 rond de 30 rondes. Geloof dat t 84 rondes zijn in totaal?
Where facts are few, experts are many.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 16:53:43 #214
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_69194022
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 16:36 schreef Atreidez het volgende:
Top 10 gaat bij gezond verstand toch wel voor 2. Stint 1 zo'n 20 rondes, stint 2 en 3 rond de 30 rondes. Geloof dat t 84 rondes zijn in totaal?
met een één-stopper ontloop je wel het verkeer, maar dan moet je wel vooraan starten
Please, make yourself uncomfortable.
pi_69194437
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 16:53 schreef bodylotion het volgende:

[..]

met een één-stopper ontloop je wel het verkeer, maar dan moet je wel vooraan starten
Een van de weinige die dat zou kunnen is Trulli
Lijkt wel of zijn auto een stuk breder is dan de rest
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 mei 2009 @ 17:15:06 #216
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69194865
Moet ie alleen niet weer gaan proberen om bij de bocht na Mirabeau in te gaan halen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_69195352
Toch ben ik altijd bang dat dit ook kan gebeuren in de F1:

<>
  dinsdag 19 mei 2009 @ 17:36:49 #218
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_69195696
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 17:15 schreef Peterselieman het volgende:
Moet ie alleen niet weer gaan proberen om bij de bocht na Mirabeau in te gaan halen
Trulli haalt toch nooit in
Please, make yourself uncomfortable.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 mei 2009 @ 17:39:10 #219
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69195768
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_69195858
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 17:36 schreef bodylotion het volgende:

[..]

Trulli haalt toch nooit in

<>
  dinsdag 19 mei 2009 @ 17:47:21 #221
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_69196008
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 16:53 schreef bodylotion het volgende:

[..]

met een één-stopper ontloop je wel het verkeer, maar dan moet je wel vooraan starten
Licht kwalificeren en een hele lange stop

Als je verwacht dat de concurrentie in verkeer komt te rijden wellicht een goede optie.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_69198824
Zozo, dat is een heftige flirt.
quote:
Alonso over Ferrari
Tue 19-05 2009

Fernando Alonso heeft vandaag op een sponsor-event van de bank Santander gesproken over Ferrari. De tweevoudig wereldkampioen liet zich opnieuw opvallend positief uit over de Scuderia.

"Ik hou van winnen en het hebben van de beste auto, en Ferrari heeft bewezen altijd een van de beste auto⤙s te hebben" aldus Alonso. "Wanneer je een team bent dat al meer dan 10 titels heeft gewonnen dan ben je een team dat coureurs zekerheid kan bieden. Dat is iets wat niet alle teams kunnen doen."

"Racen voor Ferrari betekent meer dan racen in de Formule 1. Elk kind dat met een rode auto speelt weet het; het is een Ferrari. Het betekent wat meer. Je wordt nooit meer vergeten als je voor Ferrari gereden hebt."
http://www.f1news.nl/news/6229-Alonso+over+Ferrari.html
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_69199482
Watnou heftige flirt? Hij zegt gewoon wat hij altijd al gezegd heeft en wat iedereen eik ook wel met hem eens is.

Ferrari is gewoon het meest legendarische team op de grid en of ze nou winnen of niet, ik kan me goed voorstellen dat je er als coureur liever zou rijden dan bij Renault
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_69199980
Ik zou het niet erg vinden wanneer massa zou weggaan bij ferrari. Hij heeft altijd zo'n huilhoofd.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_69202290
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 19:39 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Ik zou het niet erg vinden wanneer massa zou weggaan bij ferrari. Hij heeft altijd zo'n huilhoofd.
Persoonlijk zie ik liever Raikkonen vertrekken..
Hoe dan ook, Alonso bij Ferrari zou ik wel tof vinden
  dinsdag 19 mei 2009 @ 20:54:26 #226
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_69202855
Als Raikkonen straks stopt heb ik geen problemen met een overstap van Alonso.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_69203125
Was ene J.Verstappen niet record-houder voor het inhalen op Monaco tijdens een race? Iets van 7 of 8 keer meen ik?

Kan het helaas nergens vinden op Google.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 mei 2009 @ 21:06:35 #228
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69203363
Dat moet deze zijn:

Coulthard vs. Bernoldi.

Toen reed Verstappen zo ver naar voren in Monaco
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_69203806
quote:
Court to rule on Ferrari case tomorrow

French legal authorities will announce on Wednesday the verdict of the case in which Ferrari is seeking an injunction to prevent the FIA from introducing a budget cap in Formula 1 in 2010.

Representatives from both the Italian squad and the governing body appeared in a Paris court on Tuesday for an hour-long hearing, as the Maranello-based team pushed ahead with its bid to try and force the FIA to backtrack on its decision to introduce the voluntary £40 million cap from next season.

A French court representative said on Tuesday afternoon that its decision will be announced tomorrow at 2pm local time.

The FIA has already stated its intention to appeal the verdict if Ferrari wins the case, meaning the issue could prolong for some time.
pi_69206253
Jeej.
pi_69217174
Morgen al weer vrije trainingen, heerlijk. Ben erg benieuwd hoe de verhoudingen dit weekend liggen, ik verwacht een sterk Ferrari en een sterke Hamilton. Uiteraard zullen de RBR's en Brawns ook weer meedoen.

Vanavond een topic voor Monaco?
's Avonds een man, overdags rustig an
  woensdag 20 mei 2009 @ 10:57:23 #232
249783 Jezza
Since: niet zo lang
pi_69218805
Ferrari en McLaren zijn ook de enige teams die met KERS gaan rijden.. ben benieuwd of dit ze nou echt wat op gaat leveren... Mss knalt Raikkonen door zijn extra snelheid in de tunnel wel weer achterop iemand
"Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
  woensdag 20 mei 2009 @ 11:20:25 #233
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_69219786
Denk niet dat ze voordeel hebben met KERS. Qua acceleratie helpt het niet omdat ze daar al op de limiet zitten qua grip, je zag ze het in barcelona bij de start ook pas vanaf de 6e versnelling gebruiken.
Please, make yourself uncomfortable.
pi_69219797
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 10:57 schreef Jezza het volgende:
Ferrari en McLaren zijn ook de enige teams die met KERS gaan rijden.. ben benieuwd of dit ze nou echt wat op gaat leveren... Mss knalt Raikkonen door zijn extra snelheid in de tunnel wel weer achterop iemand
zou zomaar iets zijn voor hem. hij heeft altijd al een slaperig gevoel en dit zou kunnen. zou echt flink balen indien het gebeurt
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
pi_69225597
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 21:06 schreef Peterselieman het volgende:
Dat moet deze zijn:

Coulthard vs. Bernoldi.

Toen reed Verstappen zo ver naar voren in Monaco
Dat was echt fucking briljant!! Coulthard werd daar gewoon voor de gek gehouden, en moest zelfs pogingen gaan doen mee te liften op blauwe vlag kandidaten. En dat lukte hem ook al niet. Hoe die Bernoldi hem er elke keer weer voor zet, echt geweldig
  woensdag 20 mei 2009 @ 15:47:51 #236
249783 Jezza
Since: niet zo lang
pi_69228916
quote:
Ferrari verliest rechtszaak tegen FIA
20 mei 2009

De rechter in Parijs heeft de aanklacht van Ferrari tegen de FIA afgewezen. Ferrari probeerde langs de juridische weg de invoering van het budgetplafond tegen te houden door zich te beroepen op een vetorecht dat de Italiaanse autofabrikant zou hebben inzake veranderingen in het technisch reglement.

Volgens de FIA is dat recht verlopen en de Franse rechter heeft de internationale autosportfederatie hierin gelijk gegeven. Vorige week vrijdag kwamen FIA-president Max Mosley en de teams nog bij elkaar op vliegveld Heathrow om met elkaar te vergaderen over de regels voor 2010. Enkele teams, waaronder Ferrari, hebben aangegeven zich niet in te schrijven voor volgend jaar wanneer de regels voor de budgetlimiet die de FIA wil invoeren, niet drastisch worden aangepast.

Het resultaat van deze vergadering was dat de dubbele reglementen waarmee volgend jaar zou worden gewerkt, worden geschrapt. De FIA wilde nieuwe teams enkele technische voordelen geven, zodat zij mee zouden kunnen komen met de bestaande teams, maar zij had daarbij niet voorzien dat enkele bestaande teams zich ook aan het plafond van 44 miljoen euro wilden gaan houden. Die laatste groep teams zou daarmee onredelijk veel voordeel verkrijgen. Ferrari lijkt echter in zijn geheel af te willen van de budgetlimiet, maar op dit punt houdt Mosley voet bij stuk. Ook van een verhoging van het plafond wil de Brit niets weten.

De teams werken naar verluidt nog aan een alternatief plan, maar hier is nog niets over bekend. De klok begint inmiddels wel te tikken, want de deadline voor de inschrijvingen voor 2010 is op 29 mei. Mocht er voor die datum geen akkoord zijn bereikt tussen de teams en de FIA, dan dreigen Ferrari, Renault, Toyota en Red Bull zich niet in te schrijven voor volgend jaar. Teams kunnen zich overigens ook na deze datum nog aanmelden voor 2010, maar zij kunnen dan wel rekenen op een boete en lopen bovendien het risico dat de grid dan reeds volledig gevuld is met nieuwe teams. Zo hebben USF1, Prodrive, Litespeed GP, Lola en nog enkele andere partijen al laten weten een gang naar de Formule 1 serieus te overwegen.

En er mogen in 2010 maximaal 'maar' dertien teams op de grid staan.

GpUpdate.nl
"Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
  woensdag 20 mei 2009 @ 15:54:34 #237
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_69229179
Ik ben op zich ook tegen een budgetlimiet, maar met een compromis van hoog beginnen (100 miljoen of zoiets, in ieder geval dicht bij wat ze nu spenderen) en dan langzaam afbouwen kan ik prima leven.

Ik hoop echt dat de FOTA dat voor elkaar weet te krijgen.

En niet vergeten dat bijtanken niet verboden mag worden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_69230109
quote:
Frustratie bij Ferrari – “Noem F1 voortaan maar GP3”

Na de uitspraak van een Franse rechter, die de aanklacht van Ferrari rond de budgetbeperking als ongegrond verklaarde, heeft Maranello furieus gereageerd. Niet alleen de motivatie van de rechter stak de Scuderia recht in het hart, ook de vandaag bekend gemaakte lijst met mogelijke deelnemers aan het Formule 1 kampioenschap 2010 lijkt Ferrari een doorn in het oog. In een verklaring op de officiële website van Ferrari is te lezen dat de Formule 1 beter het GP3 kampioenschap genoemd kan worden.

De gisteren in Parijs uitgelekte lijst van mogelijke deelnemers aan het F1 kampioenschap 2010 toont namen van teams die volgend jaar aan de Formule 1 willen deelnemen. Tot dusver gaat het om de volgende namen. Wirth Research, Lola, USF1, Epsilon Euskadi, RML, Formtech, Campos en iSport.

Ferrari liet in een eerste reactie weten “geschokt te zijn door de inschrijvingen van teams die het predicaat Formule 1 team niet waardig zijn”. Ook is Maranello van mening dat geen dezer teams een toegevoegde waarde zal hebben en het imago van de Formule 1 alleen maar zal schaden.

“Niemand kon zijn ogen geloven toen men vanmorgen de kranten las en de namen van de teams zag die aan het wereldkampioenschap Formule 1 2010 willen deelnemen. De lijst bekijkend is een conclusie snel gemaakt. Beroemde namen zijn er niet op te vinden, alleen de namen van diegenen die ¤ 400 hebben uitgegeven voor een plekje op de tribune om een Grand Prix te kunnen bekijken”.

Verder was in het statement van Ferrari te lezen: “Kan een wereldkampioenschap Formule 1 met deze teams, met alle respect, dezelfde waarde hebben als de huidige deelnemers aan de Formule 1, zoals Ferrari, de merkenfabrikanten en teams, die de grondleggers van deze sport zijn geweest en historie hebben geschreven? De meest voor de hand liggende optie is om de Formule 1 vanaf volgend jaar om te dopen in Formule GP3”, luidde het bittere en cynische commentaar op de Ferrari website.
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_69230857
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 15:54 schreef Fir3fly het volgende:
Ik ben op zich ook tegen een budgetlimiet, maar met een compromis van hoog beginnen (100 miljoen of zoiets, in ieder geval dicht bij wat ze nu spenderen) en dan langzaam afbouwen kan ik prima leven.

Ik hoop echt dat de FOTA dat voor elkaar weet te krijgen.

En niet vergeten dat bijtanken niet verboden mag worden.
X 2
pi_69231683
Ik vind het wel een stel omhoog gevallen huilebalken bij Ferrari. Weg met dat kutteam! Goodbyyee!
pi_69231912
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 17:06 schreef kriele het volgende:
Ik vind het wel een stel omhoog gevallen huilebalken bij Ferrari. Weg met dat kutteam! Goodbyyee!
Ondanks dat ik 100% anti ferrari ben hoop ik dat echt niet , het hoort er gewoon bij , zonder ferrari is er voor mij ook niks meer aan.
<>
pi_69232461
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 16:20 schreef -Jean- het volgende:

[..]


pi_69236898
Hopelijk spendeert Ferrari zijn geld aan andere dingen als de formule 1. het degadeert een beetje tot een zeepkisten race met de regels die ze in willen gaan voeren en de teams die een aanvraag voor een plek hebben gedaan.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_69239624
quote:
Ferrari herhaalt dreiging om Formule 1 te verlaten

Ferrari heeft na de uitspraak van de rechter dat de budgetlimiet niet tegen de regels is, nogmaals gedreigd de Formule 1 te zullen verlaten als de FIA haar plannen doorzet. Bovendien liet de Italiaanse renstal weten verdere juridische stappen niet uit te sluiten.

"Ferrari onderzoekt nu of er verdere juridische stappen moeten worden gezet. Terwijl dat gebeurt, zal Ferrari er samen met de FOTA, de FIA en de houder van de commerciële rechten voor zorgen dat de regels in de Formule 1 voor iedereen gelijk zijn, en dat er stabiliteit in de regelvorming is", aldus Ferrari in een verklaring. "Wij willen doorgaan met het methodisch verminderen van de kosten, net als we de afgelopen maanden hebben gedaan. Mocht er geen overeenstemming worden bereikt, zal Ferrari, zoals is besloten op 12 mei, geen auto's inschrijven voor een competitie die niets te maken heeft met de karakteristieken van de meest belangrijke autosportklasse. Ferrari zal dan racen in een andere klasse, waar innovatie en technologie een belangrijke rol spelen."

Over de beslissing van de rechter, dat Ferrari gebruik had moeten maken van haar veto-recht op 17 maart, en daar niet mee had moeten wachten, zei het team: "Die beslissing heeft er voor gezorgd dat de FIA in 2010 regels kan invoeren zonder zich aan de juiste procedures te houden."
  woensdag 20 mei 2009 @ 21:28:57 #245
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_69240970
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  woensdag 20 mei 2009 @ 22:02:58 #246
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_69242213
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 17:06 schreef kriele het volgende:
Ik vind het wel een stel omhoog gevallen huilebalken bij Ferrari. Weg met dat kutteam! Goodbyyee!
Het is volgens mij niet alleen Ferrari dat dreigt de Formule 1 te verlaten. Juich dus maar niet te vroeg.
pi_69245362
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 22:02 schreef beantherio het volgende:

[..]

Het is volgens mij niet alleen Ferrari dat dreigt de Formule 1 te verlaten. Juich dus maar niet te vroeg.
Nou en? Als er geen kostenbesparing komt zijn er over een paar jaar nog maar een paar teams over. En ik zit echt niet te wachten op een F1 met maar een zestal auto's (Amerika 2005??). Verder waren er 10 jaar geleden slechts 3 van de huidige 10 teams in d eF1, waarvan een autofabrikant (toen was Mercedes nog geen aandeelhouder van McLaren).

Autofabrikanten lijden op dit moment miljarden verliezen en kunnen het zich binnenkort niet meer veroorloven om honderden miljoenen per jaar in de F1 te pompen. Waarschijnlijk stapt Toyota ook uit de F1, en misschien is een budgetcap het enige wat ze er nog in kan houden, maar dat hangt af van de nieuwe baas op 1 juni, die al heeft aangekondigd flink in de fabrikant te snijden. 40 % van het management moet weg.

Dus als ik moet kiezen tussen een F1 met maar een paar teams of een F1 met 13 teams, kies ik voor dat laatste. Ook al betekend dat dat er veel van de huidige teams verdwijnen. Ik zou dat wel jammer vinden, maar over een paar jaar weet je niet beter. Dat had ik ook toen Lotus en Brabham, toch ook gerespecteerde namen, uit de F1 verdwenen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_69245637
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 19:48 schreef vipergts het volgende:
Hopelijk spendeert Ferrari zijn geld aan andere dingen als de formule 1. het degadeert een beetje tot een zeepkisten race met de regels die ze in willen gaan voeren en de teams die een aanvraag voor een plek hebben gedaan.
Wat was de F1 10 jaar geleden dan? Ook een zeepkisten race? Toen was er maar 1 autofabrikant, nl. Ferrari. Voor de rest waren het allemaal privateers, en waren Ford, Ferrari, Mercedes en Peugeot de enige fabrikanten die een motor leverden. Naar enkele andere leveranciers die een besaand blok hadden omgebouwd of getuned (zoals Mugen, Playlife of Supertec).

Met de nieuwe teams en de nieuwe voorgestelde regels wordt de F1 niet anders dan nu, of 10 of 15 jaar geleden wat mij betreft.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_69247898
quote:
Op maandag 18 mei 2009 19:02 schreef vosss het volgende:

[..]

Hartstikke mooi, maar WTF heeft dat met F1 te maken?
Net zo min als jouw bericht van het ongeluk van die jongen op de Superbikes dat ergens in dit topic stond. Daar is een topic van in AMS, Superbikes. Goed zoeken in het verleden

En wellicht is er ook wel een Red Bull Air Race topic.


Oh mèn, ik lig gewoon twee dagen achter met bijlezen Sorry bij voorbaat dat het zo'n late reactie is.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_69248645
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 15:47 schreef Jezza het volgende:

[..]

Ik schrik vooral hiervan, aangezien ik dat niet wist:
quote:
Ferrari verliest rechtszaak tegen FIA
20 mei 2009

De rechter in Parijs heeft de aanklacht van Ferrari tegen de FIA afgewezen. Ferrari probeerde langs de juridische weg de invoering van het budgetplafond tegen te houden door zich te beroepen op een vetorecht dat de Italiaanse autofabrikant zou hebben inzake veranderingen in het technisch reglement.
Zie je: het FIA = Ferrari was dus ergens toch waar...
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_69248951
quote:
En niet vergeten dat bijtanken niet verboden mag worden.
Dat was er toch al door of heb ik iets gemist?
Voor zover ik weet is iedereen het daar mee eens toch?

Ik hoor er iig niemand meer over
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 21 mei 2009 @ 01:07:31 #252
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_69249131
Volgens mij is dat er inderdaad al door... ik ben er faliekant tegen .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_69254000
Ondertussen probeer ik, op deze vrije dag, via Justin.tv de vrije trainingen te volgen. Ik heb helaas Digitenne en dus geen BBC. Maar daar wordt de ene na de andere stream geblokt. Geen beeld meer, dus.
Maar ondertussen is Hamilton echt supersnel geweest.
  donderdag 21 mei 2009 @ 10:56:13 #254
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_69254022
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 10:55 schreef FriescheHengst het volgende:
Ondertussen probeer ik, op deze vrije dag, via Justin.tv de vrije trainingen te volgen. Ik heb helaas Digitenne en dus geen BBC. Maar daar wordt de ene na de andere stream geblokt. Geen beeld meer, dus.
Maar ondertussen is Hamilton echt supersnel geweest.

effe weghalen weer

[ Bericht 14% gewijzigd door Schunckelstar op 21-05-2009 11:03:11 ]
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_69254116
Thanx! Haal maar weer weg, ik denk niet dat de stream-owner het op prijs stelt
pi_69254123
Waarom niet?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_69254183
Dat las ik in de chat. "Please keep this a secret!" De FIA-jongens halen alle F1-streams off-line.
  donderdag 21 mei 2009 @ 11:03:33 #258
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_69254202
ik heb hem al weggehaald
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_69254359
Toppie! Mensen die dus F1 willen kijken kunnen Schunckelstar of mij PM-en.
pi_69254451
Zou iemand mij de link kunnen toesturen op lockiepv@hotmail.com?
pretty please? ;-)
  donderdag 21 mei 2009 @ 11:15:21 #261
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_69254541
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 11:12 schreef mosselvrouw het volgende:
Zou iemand mij de link kunnen toesturen op lockiepv@hotmail.com?
pretty please? ;-)
You got mail
Drugs are good mkay?
pi_69254818
Je kan natuurlijk ook gewoon naar t topic over de race gaan, ipv nieuwtjestopic
Where facts are few, experts are many.
pi_69264051
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 01:07 schreef Fir3fly het volgende:
Volgens mij is dat er inderdaad al door... ik ben er faliekant tegen .
Ik ben voor!

Nu zijn alle drie (bij een twee stopper) stints hetzelfde omdat de wagens in deze drie stints dezelfde balans hebben. Zonder bijtanken verschilt de balans van een volle wagen met een lichte wagen wat meer en wordt het lastiger om de wagen voor alle omstandigheden af te stellen. Zo kan het zijn dat een coureur zijn wagen beter heeft afgestemd op een volle wagen en een andere op een lichte wagen. Daar waar de een aan het begin uitloopt zal de ander aan het eind terugkomen en worden de races dus aan het eind spannender, waar ze dat nu vaak niet zijn. En de races van voor '94 vond ik nou niet minder dan de races van de afgelopen jaren.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 21 mei 2009 @ 22:13:37 #264
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_69274454
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 16:38 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik ben voor!

Nu zijn alle drie (bij een twee stopper) stints hetzelfde omdat de wagens in deze drie stints dezelfde balans hebben. Zonder bijtanken verschilt de balans van een volle wagen met een lichte wagen wat meer en wordt het lastiger om de wagen voor alle omstandigheden af te stellen. Zo kan het zijn dat een coureur zijn wagen beter heeft afgestemd op een volle wagen en een andere op een lichte wagen. Daar waar de een aan het begin uitloopt zal de ander aan het eind terugkomen en worden de races dus aan het eind spannender, waar ze dat nu vaak niet zijn. En de races van voor '94 vond ik nou niet minder dan de races van de afgelopen jaren.
Mwoah. Ik ben tegen. Ik zeg: 4-stop Magny-Cours door Michael. De briljante strateeg: Ross Brawn.
In het seizoen dat de bandenwissel verboten was, verloor Kimi voor McLaren.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_69275594
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 00:47 schreef Sally het volgende:

[..]

Ik schrik vooral hiervan, aangezien ik dat niet wist:
[..]

Zie je: het FIA = Ferrari was dus ergens toch waar...
Nou op dit moment is het meer FIA != Ferrari

Die twee liggen echt niet op een lijn en zoals het er nu uit ziet en alles zo door gaat is het volgend jaar niet een ferrari. Dus als de stelling ooit al eens iets van waarheid beval kan dat nu wel de prullemand in.
pi_69275960
quote:
Max en Bernie Buitenspel??
Door Olav Mol, donderdag 21 mei om 12 09

De geruchten zijn er.

Het is een gekkenhuis rondom de beslissingen van de FIA en de uitspraak van de rechter in het nadeel van Ferrari.
Wat wel boven is gekomen dat Ferrari dus een vetorecht heeft als het gaat om technische veranderingen.

Dat hebben ze in de directe meeting met de FOTA en FIA niet gebruikt en daardoor heeft de rechter ze in het ongelijk gesteld. Nu schijnt het zo te zijn dat de teams, FOTA dus, los willen van Bernie en daarmee ook Mosley buitenspel zetten. Als zij niet inschrijven voor het FIA F1 kampioenschap van 2010 is dat ook het enige wat ze missen. De naam Formula 1, en de buitenlandse vertalingen daarvan, zijn van Bernie. Maar als de huidige teams daar niet voor inschrijven is het niets waard.

Sleutel is of ze de race in Monaco op hun kalender kunnen krijgen en Ferrari aan hun kant kunnen krijgen. De fans gaan wel volgen veronderstellen ze, zijn hebben dan immers de auto's , de namen, de circuits en de rijders. Het grootste vraagstuk van de laatste jaren is altijd al geweest; Wie volgt Bernie op?. De teams lijken nu die vraag voor te willen zijn door los te breken.

Als ze een serie opzetten hoeft die niet per se een officieel FIA kampioenschap te zijn. Als zij aantonen dat ze een goede organisatiestructuur hebben en veilige auto's, en dat kunnen ze, moet FIA de serie sactioneren. Dat is al het geval bij GP2, dat geen officieel FIA kampioenschap is. De naam GP1 doet reeds de ronde.
Al met al een hoop politiek getrut om de macht.

grtz
Olav
Bron: Olav zelf

Ik ben benieuwd
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_69279458
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 22:44 schreef Giem het volgende:

[..]

Nou op dit moment is het meer FIA != Ferrari

Die twee liggen echt niet op een lijn en zoals het er nu uit ziet en alles zo door gaat is het volgend jaar niet een ferrari. Dus als de stelling ooit al eens iets van waarheid beval kan dat nu wel de prullemand in.
Daarom zei ik ook 'was' ergens waar.

Dat ze elkaar nu in de haren vliegen, is obvious
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  vrijdag 22 mei 2009 @ 00:51:17 #268
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_69279526
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 16:38 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik ben voor!

Nu zijn alle drie (bij een twee stopper) stints hetzelfde omdat de wagens in deze drie stints dezelfde balans hebben. Zonder bijtanken verschilt de balans van een volle wagen met een lichte wagen wat meer en wordt het lastiger om de wagen voor alle omstandigheden af te stellen. Zo kan het zijn dat een coureur zijn wagen beter heeft afgestemd op een volle wagen en een andere op een lichte wagen. Daar waar de een aan het begin uitloopt zal de ander aan het eind terugkomen en worden de races dus aan het eind spannender, waar ze dat nu vaak niet zijn. En de races van voor '94 vond ik nou niet minder dan de races van de afgelopen jaren.
Ja, voor 1994 kon je nog inhalen met een F1 auto. De tijden zijn inmiddels veranderd.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_69282461
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 22:54 schreef vosss het volgende:

[..]

Bron: Olav zelf

Ik ben benieuwd
Las vandaag ook in het AD dat een paar teams al aan Olav hebben gevraagd hoeveel ze precies voor de F1-rechten betalen. En wat ze eventueel bereid zijn te betalen. Kortom, het verbaasd me weinig als we komende week de aankondiging krijgen dat de teams hun eigen serie gaan oprichten.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 08:55:25 #270
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_69282492
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 08:53 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Las vandaag ook in het AD dat een paar teams al aan Olav hebben gevraagd hoeveel ze precies voor de F1-rechten betalen. En wat ze eventueel bereid zijn te betalen. Kortom, het verbaasd me weinig als we komende week de aankondiging krijgen dat de teams hun eigen serie gaan oprichten.
dat zou ik toch eigenlijk wel zeer matig vinden...
een splitsing zou voor alle partijen niet goed zijn.
ik denk (of mischien eigenlijk vooral hoop ) dat het uiteindelijk allemaal wel met een sisser afloopt
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_69282602
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 08:55 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

dat zou ik toch eigenlijk wel zeer matig vinden...
een splitsing zou voor alle partijen niet goed zijn.
ik denk (of mischien eigenlijk vooral hoop ) dat het uiteindelijk allemaal wel met een sisser afloopt
Misschien wel. Maar de teams hebben ook genoeg van Ecclestone die zo'n 50% van het geld toe-eigent en de vele regelwijzigingen van de afgelopen jaren. Dus het gaat misschien wel dieper dan alleen de budgetcap en de two-tier regels.

Verder las ik al ergens een gerucht dat Mercedes Brawn GP en Force India probeert mee te krijgen, dus ik begin steeds meer twijfelen of er wel een goede afloop komt. Wat ook al een hint is, is dat Williams voorlopig de enige is van de huidige teams die al getekend heeft. Dus een splitsing is wat mij betreft een zeer reële mogelijkheid.
pi_69282803
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 08:53 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Las vandaag ook in het AD dat een paar teams al aan Olav hebben gevraagd hoeveel ze precies voor de F1-rechten betalen. En wat ze eventueel bereid zijn te betalen. Kortom, het verbaasd me weinig als we komende week de aankondiging krijgen dat de teams hun eigen serie gaan oprichten.
Dat hebben ze een aantal jaar geleden al eerder geprobeerd, omdat ze het niet eens waren met de verdeling van de TV-gelden. Toen was het Ferrari die de boel opblies omdat ze werden omgekocht door Ecclestone met 80 miljoen euro om maar het nieuwe Concorde Agreement te tekenen. Daardoor zijn de anderen ook maar overgestapt. En nu zou Ferrari weer een nieuwe serie willen opstarten, omdat ze het niet eens zijn met de (hoogte van) de budgetcap? En dan wordt Ferrari straks weer omgekocht?

Verder zou zo'n serie half zo populair zijn als de F1 nu (en de F1 ook) , en zou het weer jaren duren voordat een van beide series de oorspronkelijke populariteit terug heeft gewonnen als dat al ooit gebeurt. een splitsing is slecht voor iedereen. Beter is het om tot een compromis te komen willen ze überhaupt overleven. Geen kostenbesparing is niet goed voor de F1, een splitsing is niet goed voor beide series.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_69284169
Het draaide idd om geld en toen werden ze omgekocht. Nu draait het niet om geld, en Ferrari is de grootste tegenstander van de cap op dit moment (ze roepen iig het hardst in de media). Overigens denk ik dat er weinig bestaandsrecht is voor een klasse die F1 heet, maar met teams zoals USgp, Lola en iSport rijdt Die klasse is ook voor de nieuwe deelnemers weinig interessant meer als de grote namen er niet omheen rijden.

Ik denk dat het best realistisch is dat er een andere klassenaam komt met het grote deel van de huidige teams, die dan gewoon via FIA regels rijden. De ultieme actie om Bernie buitenspel te zetten en de bemoeizucht van de FIA over de regelementen af te kappen. Dat er dan een jaar of 2 overheen gaat eer dat het allemaal op rolletjes loopt lijkt me logisch, maar ik denk echt niet dat het gaat zoals in de champcar/IRL splitsing.
Where facts are few, experts are many.
pi_69284789
Zoals ik al vaker heb gezegd, het gebrul van een tandenloze leeuw. Straks bindt iedereen weer in en gaan we vrolijk verder. Deden ze maar eens wat.
pi_69287112
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 10:32 schreef Atreidez het volgende:
Het draaide idd om geld en toen werden ze omgekocht. Nu draait het niet om geld, en Ferrari is de grootste tegenstander van de cap op dit moment (ze roepen iig het hardst in de media). Overigens denk ik dat er weinig bestaandsrecht is voor een klasse die F1 heet, maar met teams zoals USgp, Lola en iSport rijdt Die klasse is ook voor de nieuwe deelnemers weinig interessant meer als de grote namen er niet omheen rijden.

Ik denk dat het best realistisch is dat er een andere klassenaam komt met het grote deel van de huidige teams, die dan gewoon via FIA regels rijden. De ultieme actie om Bernie buitenspel te zetten en de bemoeizucht van de FIA over de regelementen af te kappen. Dat er dan een jaar of 2 overheen gaat eer dat het allemaal op rolletjes loopt lijkt me logisch, maar ik denk echt niet dat het gaat zoals in de champcar/IRL splitsing.
Het gaat nog steeds om geld, want wat is de budgetcap anders. Het gaat erom hoeveel geld de teams mogen besteden en nergens anders over.

En wat het bestaansrecht van de F1 betreft, van de vijf teams die een break zouden willen (Ferrari, Renault, Toyota, Red Bull en STR) was alleen Ferrari 10 jaar geleden actief in de F1. Had de F1 toen geen bestaansrecht? Telden teams als Benetton, Jordan, Stewart, Prost en Arrows toen niet mee??

Williams, Force India en ook BMW hebben al aangegeven in de F1 te willen blijven, en Mercedes hoopt op een compromis, zodat iedereen in de F1 blijft.

Verder zullen de teams die vertrekken een flinke rechtszaak aan de broek krijgen van Ecclestone, want volgens het Concorde Agreement hebben ze een contract die ze tot 2012 aan de F1 bindt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 mei 2009 @ 12:26:04 #276
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69287468
Is dat Concorde Agreement al wel getekend? Ik meende me te herinneren van niet namelijk.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_69288948
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 12:26 schreef Peterselieman het volgende:
Is dat Concorde Agreement al wel getekend? Ik meende me te herinneren van niet namelijk.
Als het niet het Concorde Agreement is (waar ik in eerste instantie vanuit ging), dan heeft Ferrari een apart contract die ze tot aan 2012 aan de F1 bindt. Dit hebben ze getekend toen ze die 80 miljoen kregen om in de F1 te blijven en ze hun veto-recht kregen/verlengden (dat hadden ze blijkbaar al vanaf 1998). Dit contract werd tijdens de afgelopen rechtszaak rechtsgeldig bevonden volgens de Franse rechter.
quote:
It comes after a French court ruled this week that agreements in place between Ferrari, Ecclestone and the FIA, which locked the team into F1 until 2012, were valid.
Bron
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_69289039
Welke teams hebben een veto recht?
  vrijdag 22 mei 2009 @ 13:28:34 #279
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_69289665
Alleen Ferrari voor zover bekend.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 13:35:11 #280
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_69289908
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 12:15 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Het gaat nog steeds om geld, want wat is de budgetcap anders. Het gaat erom hoeveel geld de teams mogen besteden en nergens anders over.

En wat het bestaansrecht van de F1 betreft, van de vijf teams die een break zouden willen (Ferrari, Renault, Toyota, Red Bull en STR) was alleen Ferrari 10 jaar geleden actief in de F1. Had de F1 toen geen bestaansrecht? Telden teams als Benetton, Jordan, Stewart, Prost en Arrows toen niet mee??

Williams, Force India en ook BMW hebben al aangegeven in de F1 te willen blijven, en Mercedes hoopt op een compromis, zodat iedereen in de F1 blijft.

Verder zullen de teams die vertrekken een flinke rechtszaak aan de broek krijgen van Ecclestone, want volgens het Concorde Agreement hebben ze een contract die ze tot 2012 aan de F1 bindt.
McLaren is bezig Brawn en Force India te strikken zich achter hen te scharen in deze zaak. Mercedes heeft ook reeds aangegeven (in diverse media) ook niet deel te willen nemen aan een competitie met twee reglementen.

Over de deelnemers toen en nu:
Benetton = Renault
Jordan = Force India
Steward = (volgens mij via Jaguar) Red Bull Racing
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 mei 2009 @ 13:37:01 #281
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69289966
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 13:28 schreef sanger het volgende:
Alleen Ferrari voor zover bekend.
Ferrari is het nu volgens de Franse rechter kwijt
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 mei 2009 @ 13:40:22 #282
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69290064
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 13:35 schreef sanger het volgende:

[..]

McLaren is bezig Brawn en Force India te strikken zich achter hen te scharen in deze zaak. Mercedes heeft ook reeds aangegeven (in diverse media) ook niet deel te willen nemen aan een competitie met twee reglementen.

Over de deelnemers toen en nu:
Benetton = Renault
Jordan = Force India
Steward = (volgens mij via Jaguar) Red Bull Racing
Tyrell = Brawn GP
Minardi = Scuderia Toro Rosso
Sauber = BMW Sauber
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_69290476
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 12:15 schreef sasquatsch het volgende:
Het gaat nog steeds om geld, want wat is de budgetcap anders. Het gaat erom hoeveel geld de teams mogen
besteden en nergens anders over.
Ja, zo simpel kan je t zien. Ik zelf zie een budgetcap meer als technologie beperking, waar het in het verleden om inkomstenderving ging. Niet echt vergelijkbaar. Overigens is het niet alleen de budgetcap, maar ook de vrijheidskeuze met beperkingen waardoor je 2 verschillende klasses binnen de F1 hebt..
Where facts are few, experts are many.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 mei 2009 @ 14:26:01 #284
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69291612
Het is een echte soap nu, dus ik heb er even een klein stukje over geschreven

De soap genaamd Formule 1
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_69292932
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 13:52 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Ja, zo simpel kan je t zien. Ik zelf zie een budgetcap meer als technologie beperking, waar het in het verleden om inkomstenderving ging. Niet echt vergelijkbaar. Overigens is het niet alleen de budgetcap, maar ook de vrijheidskeuze met beperkingen waardoor je 2 verschillende klasses binnen de F1 hebt..
Ik zie die budgetcap niet als technologie beperking. Je moet nu naar creatievere (en goedkopere) oplossingen zoeken met minder geld. Je kan dus niet oeverloos gaan uitproberen. Juist datgene dat de technologische innovatie beperkt is de stabiele regelgeving waar Ferrari om roept. Ik heb de afgelopen jaren met dezelfde regels weinig innovaties gezien, terwijl ik nu met de veranderde regelgeving al dubbele diffusers en KERS gezien heb, waarvan ik de mechanische variant behoorlijk innovatief vind voor gebruik in de gewone auto's.

Stabiliteit is goed voor een korte (zeg ca. vijf jaar, de lengte van een Concorde Agreement) periode. Langer betekent dat er weinig innovatie meer gaat plaatsvinden en de rek uit de ontwikkelingen gaat. Teams die dan het meeste geld hebben om maar te blijven doorontwikkelen komen aan de top en blijven daar (zoals Ferrari en McLaren de afgelopen jaren) omdat de meeste anderen geen geld hebben om dit te blijven doen. Korter is niet goed omdat dit betekent dat teams elk jaar een volledig nieuwe auto moeten gaan ontwerpen en weer van voren af aan moeten beginnen.

Ik zeg niet dat de regels elke vijf jaar volledig anders moeten, maar ze zouden wel om de vijf jaar aangepast moeten kunnen worden. Bijvoorbeeld om de ontwikkeling van de auto's goedkoper en milieuvriendelijker te maken (ook hier hoort de F1 voorop te lopen in plaats van te volgen) of de show te verbeteren.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 22 mei 2009 @ 15:14:01 #286
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_69293173
Elke vijf jaar, prima. Maar zoals nu elk jaar een aantal fundamentele regels compleet omgooien (kwalificatie, pitstops, en dit jaar zo'n beetje alle regels wat betreft ontwerp) gaat het nooit wat worden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 22 mei 2009 @ 15:27:46 #287
798 voyeur
bemoeit zich
pi_69293667
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 13:52 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Ja, zo simpel kan je t zien. Ik zelf zie een budgetcap meer als technologie beperking, waar het in het verleden om inkomstenderving ging. Niet echt vergelijkbaar. Overigens is het niet alleen de budgetcap, maar ook de vrijheidskeuze met beperkingen waardoor je 2 verschillende klasses binnen de F1 hebt..
Ik ben het wel met Max Mosley eens dat al die technische beperkingen de innovatie vreselijk beperken. Als je 400 miljoen te spenderen hebt en het is verboden om te werken aan de motor, de versnellingsbak, de electronica ga je vanzelf geld spenderen aan futiliteiten. Als je ook nog eens geen gebruik meer mag maken van je windtunnel(s), je test faciliteiten etc en je bent gebonden aan strikte regels voor aerodynamica dan krijg je dus teams die tien miljoen uitgeven aan een iets gladder asje of vijf miljoen aan een perfecte waterfles.

Budget plafonds maken het mogelijk de creativiteit weer vrij te geven. Het grootste probleem is hoe je teams van 400 naar 40 miljoen krijgt binnen een paar maanden. Als je negen van de tien man in de fabriek ontslaat is niet alleen de stemming beneden alle peil, maar is ook elke structuur in de organisatie zoek.

Een overgangstermijn van drie jaar zou beter zijn, maar dan moeten de nieuwe teams wel een kans hebben om te concurreren. Voor ieder miljoen dat je uitgeeft boven de veertig zouden de bestaande teams x kennis moeten overdragen aan de nieuwe teams om de verhoudingen op de baan te egaliseren.
Here we are now, entertain us.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 15:33:18 #288
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_69293837
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 15:27 schreef voyeur het volgende:

[..]


Een overgangstermijn van drie jaar zou beter zijn, maar dan moeten de nieuwe teams wel een kans hebben om te concurreren. Voor ieder miljoen dat je uitgeeft boven de veertig zouden de bestaande teams x kennis moeten overdragen aan de nieuwe teams om de verhoudingen op de baan te egaliseren.
Dat al helemaal niet. Met die budgetcap is iedereen gelijk en moeten de nieuwe teams maar zorgen dat ze het voor elkaar krijgen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_69295624
quote:
Ecclestone dreigt Ferrari met rechtszaak

Formule 1-baas Bernie Ecclestone dreigt Ferrari voor de rechter te slepen als de Italiaanse autofabrikant daadwerkelijk besluit de Formule 1 verlaten. Ferrari liet onlangs weten zich niet in te schrijven voor volgend seizoen, als de internationale autosportbond FIA de nieuwe regels voor een budgetlimiet niet aanpast.

Ecclestone liet aan The Times weten dat Ferrari contractueel gezien verplicht is om zeker nog tot en met 2012 aan de Formule 1 mee te doen. De Brit is van plan om de renstal uit Maranello aan dat contract te houden. "We hebben met alle teams een contract en we gaan ervan uit dat alle teams zich daaraan houden, ook Ferrari", zei Ecclestone tegen de Britse krant. "Ferrari zegt dat ze mogelijk zal opstappen en wij zeggen dat zij zich aan de gemaakte afspraken moeten houden."

Ferrari probeerde eerder deze week de regelveranderingen via de Franse rechter tegen te houden door te zich beroepen op een vetorecht dat het team zou hebben inzake wijzigingen in het technisch reglement. Volgens de FIA was dat recht verlopen en de rechter in Parijs gaf de internationale autosportbond hierin gelijk.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 16:24:15 #290
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_69295679
Net alsof het contract tussen Ferrari en de FOM geen ontsnappingsclausules zou kennen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_69296001
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 16:24 schreef sanger het volgende:
Net alsof het contract tussen Ferrari en de FOM geen ontsnappingsclausules zou kennen
En misschien krijgt Bernie wel problemen met het CVC. Die zullen vast niet blij zijn als de commerciële waarde van de F1 gaat dalen.
pi_69296729
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 16:34 schreef ElmarO het volgende:

[..]

En misschien krijgt Bernie wel problemen met het CVC. Die zullen vast niet blij zijn als de commerciële waarde van de F1 gaat dalen.
Dat heeft het vertrek van Ferrari tot gevolg, vandaar de dreiging met de rechtszaak. Bernie heeft verder geen zeggenschap over de plannen van Mosley, dus dat kan de CVC hem niet op aanspreken.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_69298600
Hopelijk loopt het allemaal met een sisser af.
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_69300840
quote:
Verder zullen de teams die vertrekken een flinke rechtszaak aan de broek krijgen van Ecclestone, want volgens het Concorde Agreement hebben ze een contract die ze tot 2012 aan de F1 bindt.
Ik denk dat Bernie geen enkele poot heeft om op te staan.
Ze hebben destijds wellicht iets getekend, amar als tussentijds de voorwaarden van een contract eenzijdig gewijzigd worden mag de andere partij zonder pardoes contractbreuk plegen.

Dat gaat die teams welgeteld nul euro kosten.

Als jouw baas tegen je zegt volgend jaar verdien je nog maar de helft, moet je dubbel zolang werken en je moet je lease auto inleveren en je hebt een contract getekend, dus als je stampij gaat lopen maken stap ik naar de rechter dan lach je zo iemand toch ook gewoon vierkant in zijn gezicht uit.

Ik hoop van de ene kant ook dat het met een sisser afloopt en dat de topteams gewoon erbij blijven volgend jaar.

Wat me wel duidelijk is, is dat de heren Mosley en Ecclestone zich op dit moment geen enkele raad meer weten. Die schijten 7 kleuren stront en angst is een slechte raadgever dacht ik zo.

Afgelopen 2 weken hebben ze al geroepen dat Ferrari blijft, dat iedereen blijft, dat iedereen maar weg moet als ze niet willen tekenen, dat er een hoop nieuwe aanmeldingen zijn en dat er ook F1 is zonder Ferrari en dat ze zich toch wel zorgen maken nu Ferrari zo volhardt en nu dan weer dat ze Ferrari en alle andere teams die niet tekenen voor de rechter slepen etc etc.

Die 2 weten het gewoon niet meer op dit moment
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_69301497
quote:
Di Montezemolo: F1 teams are united

Ferrari president Luca di Montezemolo has said teams will present a united front in their showdown talks with FIA president Max Mosley later today to discuss the future of Formula 1.

Following several hours of discussions between team principals on Friday afternoon on board Flavio Briatore's yacht Blue Force to discuss their plan of action, di Montezemolo was positive that the teams had reached some 'constructive' conclusions.

"As always there's been a very good meeting, with a very good atmosphere and we are all together," said di Montezemolo.

"FOTA is now an organisation with a common view. We will not enter in the championship if with these rules and this governance. So we have to discuss about the possibility to change the situation in a constructive way, but in a very clear way.

"Because we want Formula 1, we don't want something different."

When asked if he was positive that an agreement could be reached to prevent a walkout by leading teams, di Montezemolo said: "We will see. It is important that our view of the future is absolutely shared."

Di Montezemolo's comments come after Mosley warned on Friday that F1 did not need Ferrari.

"Formula 1 would not be the same without Ferrari but no team is indispensable," he told Gazzetta dello Sport.

"Most of the teams understand that we cannot continue to spend at current levels. The real question is: do we control costs by restricting the work of the best engineers or do we control costs by restricting the amount of money available. To me, the answer is clear - hence the cost cap."

He added: "We have no desire to exclude Ferrari or any other team from Formula 1. Indeed quite the opposite. Our concern is to ensure the economic
sustainability of F1 as well as making conditions right for new teams to enter."

Mosley said he hoped that he would be greeted by 'constructive' talks from the teams in Monaco, following threats to walkout last week's talks at Heathrow.

"It's a pity that two teams did not want to discuss compromise last Friday in London," he said. "They kept trying to get the other teams to walk out. I hope that with Luca present things will be more constructive this time."
pi_69303102
Overigens gaat het nog lachen worden als inderdaad Ferrari, Toyota, Red Bull, Torro Rosso en Renault opstappen en Mercedes op een compromis blijft hopen dat er niet komt.

Dan zitten Williams en Force India zonder motor en kan alleen BMW nog mee doen en dat zie ik hun ook niet doen.

Die Ecclestone is gewoon zo dom geweest om zn complete vermogen op naam van dat wijf van hem te zetten en wil nu kosten wat kost geld geld GELD GELD GELD!!!


Ik hoop dattie van een koude kermis thuis komt en dat alle teams hem de rug toekeren en dat ie een eenzame armzalige dood sterft !
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_69303116
Ow, zei ik dat laatste hardop?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_69303507
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 20:24 schreef vosss het volgende:
Overigens gaat het nog lachen worden als inderdaad Ferrari, Toyota, Red Bull, Torro Rosso en Renault opstappen en Mercedes op een compromis blijft hopen dat er niet komt.

Dan zitten Williams en Force India zonder motor en kan alleen BMW nog mee doen en dat zie ik hun ook niet doen.
Ze hebben Cosworth nog.
pi_69303744
Dan moet Cosworth eerst een motor ontwikkelen die aan de regels voldoet, want voor zover ik weet hebben ze die niet.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_69303765
quote:
Teams fail to reach agreement with FIA

Formula 1 teams failed to reach an agreement with FIA president Max Mosley about the future of the sport on Friday, despite lengthy talks that ran into the early evening.

Following a series of discussions over the course of the day, the teams met with Mosley to try and find a resolution to their unhappiness about plans for a voluntary budget cap.

However, despite talking for almost three hours no agreement was reached meaning several teams remain poised to not lodge entries for 2010 by next weeks deadline.

Although most team principals refused to comment about the situation as they left the Automobile Club de Monaco, Ferrari president Luca di Montezemolo revealed that more talks were needed.

"It was a long and constructive meeting," he said. "FOTA will have another meeting tomorrow, and then there will be another meeting with Mosley.

"What we want is that Formula 1 stays as Formula 1, that it doesn't become something different and go towards constant changes which confuse the public and all the others, that there should be stability and that we work over the next two years to arrive at a way of further reducing costs."

Despite the failure to reach an agreement on Friday, and with next weeks entry deadline looming, Mosley said he remained optimistic a deal could be reached.

"It was a good constructive meeting. The discussions are ongoing," he said.

When asked what the issues were, Mosley said: "They are the same issues. But I am hopeful there will be an agreement."

Ferrari, Red Bull, Toyota and Renault have all said that they will not enter the 2010 championship unless the rules are chaged.

Teams have until May 29 to lodge their entries to the championship with those missing the deadline likely to face a fine if they want to get back, providing there is space left on the grid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')