abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68981616
Dus teams die zeggen te vertrekken
Red Bull
STR
Ferrari
Renault
Toyota
Dat is toch de helft van het veld. Het is natuurlijk ook een beetje bizar, zou leuk zijn bij voetbal. Het team wat een kleiner budget heeft mag 2 keepers tegelijk inzetten en mag met 15 (totaal 17) man het veld op.

Ik geef de teams groot gelijk,
Ze moeten nu een keuze gaan maken

Of veel investeren maar erg veel restricties
Of minder investeren en meer vrijheden

Op dit moment weet je niet wat het meeste voordeel met zich meebrengt. Het kan dus zo zijn dat force india ineens onverslaanbaar is terwijl Ferrari of BMW veel mee investeert in de F1 en autotechniek.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_68983639
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_68983774
quote:
Toch kan de BBC hier niet aan tippen
<>
  donderdag 14 mei 2009 @ 12:56:37 #157
34586 kepler
No bounce, no play
pi_69012242
quote:
Ik mis Olav toch wel Lekker enthousiast... Ik moet het doen met Thais commentaar

Ik moet zeggen dat ik het commentaar van SpeedTV ook altijd wel goed vond
The line is a dot to you!
pi_69014117
Vind Olav ook nog steeds geweldig! Vanwege dat schitterende ongeremde enthousiasme kan ik die paar foutjes wel vergeven!

In dezelfde categorie:



  vrijdag 15 mei 2009 @ 00:12:07 #159
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_69041861
----------------------------------------------------------------------------------

Litespeed GP wil zich inschrijven voor 2010
14 mei 2009
Het Britse Formule 3-team Litespeed F3 heeft donderdag bekendgemaakt plannen te hebben om volgend jaar in de Formule 1 te stappen onder de naam Litespeed GP. Het team uit Norfolk is hiervoor een samenwerking aangegaan met MGI Group, het bedrijf van Mike Gascoyne, die eerder nog voor teams als McLaren, Sauber, Benetton, Toyota, Spyker en Force India in de Formule 1 werkzaam was.

In tegenstelling tot veel van de huidige Formule 1-teams ziet Litespeed GP de komst van het budgetplafond helemaal zitten. Teambaas Nino Judge: "We weten alleen niet of de regels over de budgetlimiet nog worden aangepast en of onze inschrijving überhaupt wel wordt geaccepteerd. Misschien wordt het budgetplafond in zijn geheel nog wel geschrapt. Het punt is alleen dat er niet veel tijd meer is als we in 2010 op de grid willen staan. We zullen dus wat risico moeten nemen als we ons optimaal willen voorbereiden. Dit is echter het perfecte moment om in de F1 te stappen."

Judge, die van 1989 tot en met 1991 nog werkzaam was voor Lotus F1, hoopt dat er snel meer duidelijkheid komt over het budgetplafond. "Ik heb er alle vertrouwen in dat de FIA en de FOTA snel tot een compromis zullen komen die goed is voor de Formule 1 én die nieuwe teams als de onze in staat stelt om in de sport te komen."

Mike Gascoyne zal met zijn bedrijf MGI Group het team op technisch gebied ondersteunen. Vorig jaar november werd de Brit ontslagen door Force India.
-------------------------------------------------------------------------------------

Dat zal vechten worden voor 2010.
pi_69044377
Watnou vechten? Ferrari, Renault, Red Bull, Torro Rosso en Toyota vertrekken toch?
Dat zijn 10 auto's en er is ook nog het open plekje van Super Aguri

Plek zat als je het mij vraagt
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_69053926
quote:
Lola meldt zich aan voor Formule 1-deelname

Lola keert volgend jaar terug in de Formule 1. Zo heeft de Britse fabrikant van race-auto's vrijdag aangekondigd. Vorige maand werd bekend dat Lola de mogelijkheden voor een rentree in de hoogste autosportklasse aan het onderzoeken was.

De uitkomst van het onderzoek was dat Lola onder de regels zoals die eind april zijn bekendgemaakt door de World Motor Sport Council, kan meedoen. Dat is dus met een budgetlimiet van 44 miljoen euro en met de technische voordelen voor de teams die zich aan de limiet besluiten te houden. "We werken verder aan onze plannen om volgend jaar in de F1 te komen en verwachten dat de beslissingen zoals die door de World Motor Sport Council zijn genomen, overeind blijven", liet Lola weten.

Het Britse Formule 3-team Litespeed maakte donderdag bekend zich in te schrijven voor het seizoen 2010, als de budgetregels van de FIA blijven zoals die zijn.
http://f1.gpupdate.net/nl(...)-formule-1-deelname/
pi_69054240
Het zou toch mooi zijn als Ferrari eens opstapt. Ferrari kan wel in andere raceklasses terecht. Hij blijft nog maar de vraag hoeveel mensen er formule1 links laten liggen als Ferrari vertrekt
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  vrijdag 15 mei 2009 @ 13:39:14 #163
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_69054598
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 13:30 schreef vipergts het volgende:
Het zou toch mooi zijn als Ferrari eens opstapt. Ferrari kan wel in andere raceklasses terecht. Hij blijft nog maar de vraag hoeveel mensen er formule1 links laten liggen als Ferrari vertrekt
Wat is daar mooi aan? Eén van de meest traditionele autosport teams ter wereld. Nooit uit de F1 gestapt, ook niet toen de resultaten zwaar tegenvielen. Op en top F1 pur sang. En jij vind het mooi als zij uit de F1 zouden stappen

En bedenk eens dat op de tribunes in bv. Maleisie bijna 80% van de bezoekers een rood petje draagt. Laat staan in Italie.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 13:44:17 #164
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_69054781
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 13:30 schreef vipergts het volgende:
Het zou toch mooi zijn als Ferrari eens opstapt. Ferrari kan wel in andere raceklasses terecht. Hij blijft nog maar de vraag hoeveel mensen er formule1 links laten liggen als Ferrari vertrekt
pi_69054928
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 13:39 schreef sanger het volgende:

[..]
En bedenk eens dat op de tribunes in bv. Maleisie bijna 80% van de bezoekers een rood petje draagt. Laat staan in Italie.
Dat is het grote probleem waar ecclestone het over heeft. zonder ferrari en renault zijn er toch een stuk minder fans, waardoor GP's geen inkomsten meer hebben, het financieel moeilijker wordt te organiseren etc... Zonder de grote teams en hun fans is de F1 gedoemd om naar plaatsen als Bahrein te gaan - als die Sheiks er nog vertrouwen in hebben.

Ben echt zeer benieuwd naar de uitspraken van vandaag. Zijn er al teams die zich definitief hebben ingeschreven voor 2010 (en dus gebonden hebben aan de nieuwe budgetcap)?

Zoja, dan zie ik de FIA zich niet zo makkelijk terugtrekken. Zonee, denk ik dat de budgetlimiet minstens twee keer zo hoog komt te liggen en de grote teams, met name McLaren en Ferrari, verplicht worden om de nieuwe kleine teams te ondersteunen (= wilde gok)
  vrijdag 15 mei 2009 @ 13:55:59 #166
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_69055193
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 13:48 schreef UnoclaM het volgende:

[..]

Dat is het grote probleem waar ecclestone het over heeft. zonder ferrari en renault zijn er toch een stuk minder fans, waardoor GP's geen inkomsten meer hebben, het financieel moeilijker wordt te organiseren etc... Zonder de grote teams en hun fans is de F1 gedoemd om naar plaatsen als Bahrein te gaan - als die Sheiks er nog vertrouwen in hebben.

Ben echt zeer benieuwd naar de uitspraken van vandaag. Zijn er al teams die zich definitief hebben ingeschreven voor 2010 (en dus gebonden hebben aan de nieuwe budgetcap)?

Zoja, dan zie ik de FIA zich niet zo makkelijk terugtrekken. Zonee, denk ik dat de budgetlimiet minstens twee keer zo hoog komt te liggen en de grote teams, met name McLaren en Ferrari, verplicht worden om de nieuwe kleine teams te ondersteunen (= wilde gok)
De nieuwe teams dus (Lola zeker) en Williams. NIet omdat Williams achter de budgetcap staat, maar omdat voor Williams de F1 hun core business is. Zonder F1 bestaat het bedrijf niet meer.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_69055356
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 13:55 schreef sanger het volgende:

[..]

De nieuwe teams dus (Lola zeker) en Williams. NIet omdat Williams achter de budgetcap staat, maar omdat voor Williams de F1 hun core business is. Zonder F1 bestaat het bedrijf niet meer.
hmm.. volgens mij is Lola nog niet definitief: http://www.autosport.com/news/report.php/id/75314

en williams schrijft zich ongeacht wat de nieuwe regels zijn in, dus die telt niet
  vrijdag 15 mei 2009 @ 14:02:06 #168
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_69055435
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 13:59 schreef UnoclaM het volgende:

[..]

hmm.. volgens mij is Lola nog niet definitief: http://www.autosport.com/news/report.php/id/75314

en williams schrijft zich ongeacht wat de nieuwe regels zijn in, dus die telt niet
Lola heeft vandaag bekend gemaakt dat ze zich definitief gaan inschrijven, dus tellen die al mee. Daarnaast natuurlijk USGP
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_69058388
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 13:48 schreef UnoclaM het volgende:

[..]

Dat is het grote probleem waar ecclestone het over heeft. zonder ferrari en renault zijn er toch een stuk minder fans, waardoor GP's geen inkomsten meer hebben, het financieel moeilijker wordt te organiseren etc... Zonder de grote teams en hun fans is de F1 gedoemd om naar plaatsen als Bahrein te gaan - als die Sheiks er nog vertrouwen in hebben.
Hoelang zit Renault al in de F1? Slechts vanaf 2001
En hoeveel autofabrikanten waren er 10 jaar geleden? Alleen Ferrari
En de toeschouwers aantallen? Waren toen zeker niet minder dan nu.

Zelfs op de exotische locaties zijn er niet meer toeschouwers als dat er toen in Europa waren, dus ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen. Een groter probleem zal een daadwerkelijke split zijn in twee kampioenschappen omdat dan voor beiden de aantallen zullen halveren.
quote:
Ben echt zeer benieuwd naar de uitspraken van vandaag. Zijn er al teams die zich definitief hebben ingeschreven voor 2010 (en dus gebonden hebben aan de nieuwe budgetcap)?

Zoja, dan zie ik de FIA zich niet zo makkelijk terugtrekken. Zonee, denk ik dat de budgetlimiet minstens twee keer zo hoog komt te liggen en de grote teams, met name McLaren en Ferrari, verplicht worden om de nieuwe kleine teams te ondersteunen (= wilde gok)
Dat laatste zou een leuke compromis zijn voor zowel de FIA als de FOTA. Vorig jaar stelde Mosley ook al een budget cap voor van ongeveer 100 miljoen als de teams zelf niet met kostenbesparing kwamen. Nu komt hij met eenzelfde soort voorstel met lagere bedragen. Zou me niet verbazen als ze op het oorspronkelijke voorstel uitkwamen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 15 mei 2009 @ 16:10:09 #170
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_69060285
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 15:23 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Hoelang zit Renault al in de F1? Slechts vanaf 2001
En hoeveel autofabrikanten waren er 10 jaar geleden? Alleen Ferrari
En de toeschouwers aantallen? Waren toen zeker niet minder dan nu.

[..]

McLaren-Mercedes telt ook als fabrieksteam toch?
Please, make yourself uncomfortable.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 16:51:53 #171
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_69061629
Imo wel ja.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 16:56:53 #172
249783 Jezza
Since: niet zo lang
pi_69061779
quote:
Ooit hoopt de Italiaan Giancarlo Fisichella nog eens in dienst te komen bij Ferrari. De kans dat hij bij de renstal een zitje zal krijgen is zeer klein, maar Fisichella blijkt zijn zinnen hierop gezet te hebben.

Zijn huidige contract met Force India loopt eind dit seizoen af net als de overeenkomsten tussen Ferrari en haar testrijders Marc Gene en Luca Badoer. Volgens Duitse media wil Fisichella Badoer of Gene heel graag opvolgen.

De prestaties van de Italiaan zijn bij Force India namelijk ook niet om over naar huis te schrijven. Een andere Italiaan, Vitantonio Liuzzi, nu testrijder van Force India, zou graag een racecontract krijgen bij het team.

bron: Autosportweb.nl
Ervaring genoeg, maar resultaten te weinig? En te oud denk...
"Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
pi_69062406
als opvolger van gene of badoer kan best wel, die testen toch alleen maar.
pi_69065335
Geen compromis over budgetten Formule 1 en in reactie: Ferrari stapt naar rechter
Ik geloof dat het water nu toch wat uit het glas begint te slaan.
pi_69065358
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 16:10 schreef bodylotion het volgende:

[..]

McLaren-Mercedes telt ook als fabrieksteam toch?
Kan je naar mijn idee wel als fabriekteam zien. Mercedes is dacht ik de grootste aandeelhouder van McLaren.

Verder las ik ook geruchten dat Mercedes bezig is om Brawn GP en Force India mee te krijgen. Kortom, er zou van het huidige veld zo goed als niemand overblijven.
quote:
No agreement between teams and FIA

The FIA's crunch meeting with teams ended without agreement on Friday as the governing body refused to compromise over plans for a two-tier category.

Max Mosley said there had been 'friendly' discussions with teams but that the FIA was not willing to back down over its plans for a £40 million cap, or the 29 May deadline for entries to the 2010 world championship.

The teams have now gone into another meeting to discuss their response to the FIA's stance.

"It was quite a friendly meeting, but in the end all that happened was that the teams have gone off to see if they can come up with something better than the cost cap," Mosley told reporters after the Heathrow meeting.

"We explained we cannot put back the entry date, as this has all been published, and we cannot disadvantage the potential new teams who will come in. But we are prepared to listen to whatever they have to say.

"In the meantime, the regulations are as published. We have explained that we want everyone to race under the same regulations. We have explained that we would like all of the teams to come in under the cost cap and that is what they have gone off to consider.

"We have said that we cannot see why anyone wouldn't want to operate under the cost cap, and it would mean a gradual relaxation of the technical regulations - which all the engineers would want. We said in the end the choice was between intellectual freedom and financial constraint, or intellectual constraint and financial freedom - which is what they have had up until now.

"We have pointed out, and it is something the engineers have said, that current F1 consists of endless refinement at enormous expense and we want to move away from that and have invention and creativity, but we can only do that if we restrict the cost - because if we have unrestricted cost nobody would be able to afford it.

"I think some of the teams agree with that idea, and some don't, and they have gone away to discuss it."

Ferrari, Renault, Toyota and the Red Bull teams have already declared that they will not enter the 2010 season under the rules as presently proposed by the FIA, and when asked if that remained the case, Mosley replied: "Well, as things stand, yes that is the situation."

It also emerged today that Ferrari has lodged legal action in the French courts to block the 2010 rules - claiming their introduction was a breach of a technical veto the Italian team has.

"During the meeting it became apparent that Ferrari has made an application to the French courts, and I don't know the details, but it is to apply for an injunction to stop us doing what we want to do," Mosley explained. "So that is where the situation rests as far as Ferrari is concerned."

The FIA president added that the discussions had extended to talks on a new Concorde Agreement, but that this issue also remained unresolved.

"Then they asked about the Concorde Agreement, and we said that we would be prepared if there was agreement on all of the other issues to resign the 1998 Concorde Agreement, and extend it for another five years," said Mosley.

"But there was not agreement between them and Bernie [Ecclestone] on the commercial side, which is unsurprising because they have been talking about it for two and a half years and still not reached agreement."
pi_69065759
quote:
Ferrari, Renault, Toyota and the Red Bull teams have already declared that they will not enter the 2010 season under the rules as presently proposed by the FIA, and when asked if that remained the case, Mosley replied: "Well, as things stand, yes that is the situation."
Nou, zullen we het dan toch meemaken dat 2 mensen de hele sport om zeep helpen

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_69065876
quote:
Volgens het Concorde Agreement heeft Ferrari het vetorecht, dat inhoudt dat alle wijzigingen alleen doorgevoerd mogen worden met goedkeuring van Ferrari. Volgens Ferrari heeft de FIA dit echter genegeerd met het reglement voor 2010 en dus wil men de FIA middels de rechtzaal een halt toeroepen: "Gedurende de vergadering is naar voren gekomen dat Ferrari naar de Franse rechtzaal wil, maar ik weet de details niet", bekent Mosley. "Dus voor zover de stand van zaken met betrekking tot Ferrari."
Ik ben benieuwd wat daar uit gaat komen.
Ik weet niet of het er zo letterlijk in staat, maar als dat zo is dan worden die Nazi en die seniele ouwe zak toch gewoon teruggefloten of ben ik nou gek?!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_69066185
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 19:16 schreef vosss het volgende:

[..]

Nou, zullen we het dan toch meemaken dat 2 mensen de hele sport om zeep helpen


En waarschijnlijk trekt hij de FIA dan gezellig mee. Want ik denk dat de commerciële waarde van de F1 zonder Ferrari, McLaren, Renault etc. behoorlijk daalt. Tevens zou het me weinig verbazen als tv-stations en circuits een clausule in hun contract hebben staan dat zonder team X & Y ze onder hun contract uitkunnen. In dat geval wens ik Mosley veel plezier met zijn goedkope F1.
pi_69066287
Hoe dan ook; het is een kwalijke zaak als je het mij vraagt en ik ben boos
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_69070082
quote:
Teams vow to find cost cutting solution

Formula 1 teams have vowed to keep working towards finding a cost-cutting solution acceptable to the FIA, despite the failure to reach an agreement in Friday's showdown talks with the governing body.

With time ticking down to the closure of entries to the 2010 world championship later this month, the teams failed to convince the FIA to back down on plans for a £40 million voluntary budget cap.

Members of the Formula One Teams' Association (FOTA) held a meeting after their talks with the FIA, but no firm plan was put in place and most team principals left without wanting to comment on the situation.

However, Ferrari team principal Stefano Domenicali was encouraged that all teams remained united in their efforts to find a way forward - with further talks now set for the Monaco Grand Prix weekend.

"I think that the meeting shows that on one side there is a very united group of teams that were discussing with the president of the FIA about the future, and above all this regulation. That is what I can say," he said.

Ferrari has joined Toyota, Red Bull and Renault in threatening not to enter the 2010 championship if the rules are not changed.

When asked if there was the possibility of finding a compromise deal: "I think that, as we said, it is a work in progress. We are working hard to find a solution and I think today with the teams we showed our unity, with a different perspective but it was important to reiterate our concept"

Domenicali also made it clear that the matter was more than simply agreeing on cost cuts.

"I think that is not only the case. We need to discuss about other things regarding the governance and the way the rule is done. It's not only this point on the table of the discussion."

Speaking about the looming May 29 deadline, Domenicali said: "You know what our position is. I think that the time is short, but we will try to work very hard."
  zaterdag 16 mei 2009 @ 11:16:44 #181
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_69081864
De enigste sport waar ik aan doe ( ) en ze helpen het naar de klote. Wat doen ze Daar gaat de sportieve kant van me
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_69081921
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 16:10 schreef bodylotion het volgende:

[..]

McLaren-Mercedes telt ook als fabrieksteam toch?
Ja, nu wel. Maar dat komt omdat Mercedes nu ook aandeelhouder is van McLaren. Tien jaar geleden waren ze alleen maar motorenleverancier. Pas halverwege 1999 werden ze aandeelhouder.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_69082452
quote:
Mosley expecting a drawn out process
''It might take the rest of the summer''

Following the meeting yesterday between the sport's governing body, the commercial rights holder and the teams, FIA President Max Mosley admitted that the ongoing situation is unlikely to be resolved ahead of the May 29th deadline for entries into the 2010 championship.

The two-tier rules for next year have been effectively scrapped and the Formula One Teams' Association members have gone away to come up with proposals to radically cut costs for next year as they – as a group - are not in favour of the £40m budget cap.

"It might take the rest of the summer," Mosley admitted when asked by the BBC how long it will take to solve the latest crisis within the sport. "In the end no one is up against it until later in the summer when they have to start deciding what car to build for 2010."

The 2010 sporting regulations state that 'applications at other times will only be considered if a place is available and on payment of a late entry fee to be fixed by the FIA.'

"If we don't have enough entries to fill the grid, which we probably don’t, they know they can come later," Mosley continued. "There's just a danger that we might have too few spaces for the people outside. We'll have to cross that bridge when we come to it.”

Mosley went on to explain that a team left on the outside, would then have to purchase a smaller outfit to gain entry but the teams should 'think about that' before they decide not to file an entry by the deadline.
Hij lijkt erg vast te houden aan wat hij ziet als vernieuwing voor de formule 1. It's part of the game, maar toch. Dat ze er niet uitkomen voor eind mei lijkt mij duidelijk, maar wat dan? Gaan de grotere teams zich niet inschrijven, en ook belangrijk gaan de kleinere, nieuwe teams die zich meldde de laatste tijd wel de gok nemen zich in te schrijven als de budget-regel geeneens zeker is? Eigenlijk onbegrijpelijk dat de regels geeneens duidelijk zijn op het moment dat jij je inschrijft als team. Zeker de budget-regel kan voor veel teams de enige mogelijkheid zijn mee te kunnen dingen voor de grand prix. Je moet toch weten waar je aan toe bent
  zaterdag 16 mei 2009 @ 11:57:13 #184
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_69082877
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 11:41 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Hij lijkt erg vast te houden aan wat hij ziet als vernieuwing voor de formule 1. It's part of the game, maar toch. Dat ze er niet uitkomen voor eind mei lijkt mij duidelijk, maar wat dan? Gaan de grotere teams zich niet inschrijven, en ook belangrijk gaan de kleinere, nieuwe teams die zich meldde de laatste tijd wel de gok nemen zich in te schrijven als de budget-regel geeneens zeker is? Eigenlijk onbegrijpelijk dat de regels geeneens duidelijk zijn op het moment dat jij je inschrijft als team. Zeker de budget-regel kan voor veel teams de enige mogelijkheid zijn mee te kunnen dingen voor de grand prix. Je moet toch weten waar je aan toe bent
Als je als nieuw team zijnde je wilt inschrijven, zou je wel zo slim moeten zijn dat het allemaal onder voorbehoud is. Mochten de regels toch wijzigen ten opzichte van de huidige voorstellen, dat je je mag terugtrekken zonder enige kost aan de FIA te moeten betalen. Enige probleem is dan, wat ga je doen met de ontwikkeling van de wagen. Ga je al beginnen eraan of niet, want de kans (en dus ook de kosten) is er dat het allemaal voor niets is geweest mochten de regels alsnog wijzigen.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_69083439
[offtopic]
Ik lees net dat Regis Laconi in levensgevaar ligt na een crash op Kyalami (superbikes).
5 gebroken nekwervels. Dat ziet er nietgoed uit
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_69084629
quote:
FOTA zou macht van de FIA kunnen overnemen
16 mei 2009 — De Formula One Teams' Association (FOTA) zou, op basis van een besluit van de Europese Commissie, de regelgevende macht van de FIA kunnen overnemen, dat meldt pitpass.com.

De Commissie stelde in 2001 dat de FIA geen invloed mag hebben op de commerciële exploitatie van het Wereldkampioenschap Formule 1, iets wat door F1 CEO Bernie Ecclestone werd bevestigd aan pitpass.com.

“De Europese Commissie heeft toen duidelijk gemaakt dat de FIA enkel mag optreden als scheidsrechter en dat de teams en wij (het Formula One Management nvdr.) de technische en sportieve reglementen zouden moeten opstellen.”

Het wordt afwachten of de FOTA gebruik zal maken van deze optie.
Ik ben benieuwd
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_69087384
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 19:16 schreef vosss het volgende:

[..]

Nou, zullen we het dan toch meemaken dat 2 mensen de hele sport om zeep helpen


Als er geen kostenbesparing komt gaat de F1 hoe dan ook kapot, omdat de autofabrikanten het zich niet kunnen veroorloven om honderden miljoenen per jaar in de sport te blijven pompen terwijl de moedermaatschappijen miljarden verlies lijden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zaterdag 16 mei 2009 @ 15:50:11 #188
34586 kepler
No bounce, no play
pi_69088293
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 15:09 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Als er geen kostenbesparing komt gaat de F1 hoe dan ook kapot, omdat de autofabrikanten het zich niet kunnen veroorloven om honderden miljoenen per jaar in de sport te blijven pompen terwijl de moedermaatschappijen miljarden verlies lijden.
Waarom zou dat verplicht gesteld moeten worden? Als de autofabrikanten het niet kunnen veroorloven, dan gaat het budget vanzelf omlaag lijkt me

De F1 heeft al meerdere (economische) crisissen (is dat een woord? ), meegemaakt dus daar kan deze ook wel bij
The line is a dot to you!
  zaterdag 16 mei 2009 @ 16:15:49 #189
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_69088939
44 milj lijkt me zo weinig. Weet iemand het budget is van een topteam in de GP2 of Indy Car Series?
Please, make yourself uncomfortable.
pi_69090354
quote:
crisis
Meervoud: crisissen, crises.



In België heeft crisissen de voorkeur, in Nederland crises.

Crises dus, mits je een Nederlander bent
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 18:52:10 #191
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_69092822
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 16:15 schreef bodylotion het volgende:
44 milj lijkt me zo weinig. Weet iemand het budget is van een topteam in de GP2 of Indy Car Series?
15 mil denk ik voor GP2
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zaterdag 16 mei 2009 @ 19:00:47 #192
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_69092992
ik kwam deze tegen:
quote:
Alex Zanardi: "Champ Car formule beter dan Formule 1?

[...]

"Daarnaast is het budget van een Champ Car team slechts één of twee procent van dat van een Formule 1 team," vervolgde Zanardi zijn verhaal. "Met vijf tot zes miljoen dollar kan je in Champ Car een team redelijk runnen en met tien tot vijftien miljoen ziet je aan de top."

[...]

Please, make yourself uncomfortable.
pi_69093072
Sorry hoor, maar Champcar is dood.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 19:05:04 #194
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_69093115
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 19:03 schreef FriescheHengst het volgende:
Sorry hoor, maar Champcar is dood.
zal qua geld niet veel schelen met de Indy Racing League
Please, make yourself uncomfortable.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 22:44:53 #195
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_69101177
http://www.planetlemans.c(...)return-to-la-sarthe/

Niet zo zeer F1 nieuws, maar als Toyota stopt met F1 stoppen ze zo te zien niet met racen.

Helaas moet het dan weer om zoiets stoms als een hybrid gaan, maar goed als het er voor zorgt dat er meer innovatie naar de sportscars komt moet dat dan maar. (Kutdiesels ! )
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_69101824
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 16:56 schreef Jezza het volgende:

[..]

Ervaring genoeg, maar resultaten te weinig? En te oud denk...
Ik zou het prima vinden Fisico als test rijder
pi_69112874
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 19:05 schreef bodylotion het volgende:

[..]

zal qua geld niet veel schelen met de Indy Racing League
Het runnen van een IRL wagen is twee keer zo duur (volgens voormalig ChampCar baas Walker). Juist omdat bij de IRL de ontwilkkeling (zoals windtunnel gebruik) is toegestaan, wat niet bij de ChampCar toegestaan was (kostenreductie zonder dat de show eronder te lijden had) is het runnen van een auto twee keer zo duur als dat het was in het laatste ChampCar seizoen in 2007. De totale kosten zijn misschien niet twee keer zoveel, maar het is wel meer dan wat nodig was voor een ChampCar seizoen. Daarom waren teams als Walker en Forsythe afgehaakt in de overgang. Ze hadden niet genoeg sponsoren om het te kunnen betalen.

Edit: Stoddart had het over 15-20 miljoen dollar voor een seizoen met 2 auto's in de IRL.

[ Bericht 10% gewijzigd door sasquatsch op 17-05-2009 12:05:37 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_69150197
Mosley niet bereid om budgetplafond te verhogen
18 mei 2009


Max Mosley, de president van de internationale autosportbond FIA, ziet het niet zitten om het budgetplafond van 44 miljoen euro verder te verhogen. De Brit is bang dat een hoger budgetlimiet veel nieuwe teams zal afschrikken. Wel heeft Mosley laten weten dat er volgend jaar niet meer met verschillende regels wordt gewerkt.

"Ik wil de limiet niet verhogen, want dat zou nieuwe teams verhinderen om in de Formule 1 te komen", zei Mosley in een interview met de BBC. "Mensen praten over 44 miljoen euro alsof het bijna niets is, maar het is in feite een enorm bedrag, vooral als je de kosten voor de coureurs en de motoren ook nog eens buiten beschouwing laat. De grote teams blijven in dat geval nog ruim 110 miljoen euro per jaar uitgeven. Als je het budgetplafond nog verder verhoogt, dan zouden nieuwe teams niet meer voldoende sponsorgeld bij elkaar kunnen krijgen. Bovendien is het ook in het belang van de bestaande teams dat we het bedrag niet verhogen, want zo hoeven zij niet onnodig veel geld uit te blijven geven aan de Formule 1."

Volgens Mosley is het plan om teams die zich aan de budgetlimiet te houden, bepaalde technische voordelen te geven, volledig van de baan. De Brit laat weten dat het ook niet echt de bedoeling was dat de huidige teams zich ook direct aan het budgetplafond zouden houden. Over de oorspronkelijk gedachte achter het invoeren van verschillende technische regels, zei Mosley: "Het idee was dat nieuwe teams veel te langzaam zouden zijn en rijdende chicanes zouden worden op het circuit. We wilden ze daarom een handje helpen door ze bepaalde voordelen te geven. Nu bestaande teams te kennen hebben gegeven dat zij ook onder de limiet willen rijden, krijgen zij dankzij die technische voordelen echter een veel te grote voorsprong. We hebben daarom afgesproken dat het goed is dat iedereen onder dezelfde regels gaat rijden. Om de nieuwe teams toch te helpen, gaan we waarschijnlijk instellen dat er bepaalde informatie verplicht moet worden uitgewisseld."

Mosley vertelde verder dat de teams nog aan een alternatief plan werken. Mosley: "De teams hebben aangegeven dat ze een beter idee hebben dan een budgeplafond. Ze hebben niet verteld wat dat idee precies is. Dat is iets waar ze eerst nog met elkaar over willen praten. Volgens mij is het echter moeilijk om met iets beter te komen dan een budgetlimiet. Bij een limiet heb je namelijk duidelijkheid: iedereen rijdt met dezelfde hoeveelheid geld en het slimste team wint. Als ze iets beter weten, dan zullen we daar zeker naar luisteren, maar ik ben er erg sceptisch over."
http://f1.gpupdate.net/nl(...)plafond-te-verhogen/


Ik zou het een giller vinden als de teams met de grote bekken voet bij stuk gaan houden en uit de F1 zullen stappen. Maar het zal allemaal wel weer met een sisser aflopen.
  maandag 18 mei 2009 @ 14:26:02 #199
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_69150918
Hun plan: als Max niet wil tornen aan het plafond dan stappen wij naar een andere klasse...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 18 mei 2009 @ 15:29:31 #200
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_69152892
en dan weer wagens met overal vleugels en turbo's
Please, make yourself uncomfortable.
  maandag 18 mei 2009 @ 16:17:30 #201
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_69154575
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 18 mei 2009 @ 16:26:18 #202
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_69154912
tvp
pi_69160031
quote:
Op maandag 18 mei 2009 16:17 schreef Szura het volgende:
Post het maar eventjes hier:

Hartstikke mooi, maar WTF heeft dat met F1 te maken?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 12:51:59 #204
249783 Jezza
Since: niet zo lang
pi_69185824
Zal Brawn wederom de meeste kans maken in Monaco? Aangezien ze de beste/meeste downforce hebben/hadden de afgelopen races en in Monaco hebben ze al aangegeven met zoveel mogelijk downforce te gaan racen, wat daar uiteraard nodig is.

Of zal Red Bull nu niet meer te kloppen zijn sinds zij nu ook de beschikking hebben over een dubbeldeksdiffuser? (ja, het blijf gissen , maar wat denken jullie?)
"Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')