abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68975633
quote:
Ecclestone: "Ferrari is de Formule 1"

13 mei 2009

Formule 1-baas Bernie Ecclestone lijkt niet wakker te liggen van het dreigement van Ferrari om de Formule 1 verlaten. Het Italiaanse team maakte dinsdag bekend zich niet in te schrijven voor 2010, als de regels over het budgetplafond niet worden aangepast. Bij de renstal uit Maranello heerst vooral onvrede over het feit dat er met verschillende technische regels gewerkt gaat worden.


Komende vrijdag komen de teams en FIA-president Max Mosley bijeen op vliegveld Heathrow om de problemen met elkaar te bespreken. Ecclestone verwacht dat de plooien dan worden gladgestreken. "Ik hoop dat het gezonde verstand prevaleert, want het laatste wat we willen is dat een van de huidige teams de Formule 1 verlaat", vertelde Ecclestone, die zelf ook aanwezig zal zijn bij deze bijeenkomst, tegen The Times. "Ik ben niet de aangewezen persoon om het over perfecte huwelijken te hebben, maar Ferrari en de Formule 1 zijn het perfecte huwelijk. Ferrari is de Formule 1 en de Formule 1 is Ferrari. Zo simpel is het en dit zal ook niet veranderen."

Ferrari doet al sinds de oprichting van het kampioenschap mee aan de Formule 1.
Geweldige zelfspot
<>
  woensdag 13 mei 2009 @ 13:04:57 #152
131800 Tarado
capô de fusca
pi_68975870
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 11:01 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Wat je recht trekken noemt. Waartom zou het vanzelfsprekend moeten zijn dat Ferrari en McLaren vooraan staan? Omdat ze het grootste budget hebben? Of omdat ze de beste zijn?

IMHO omdat ze het grootste budget hebben en net zolang kunnen doorontwikkelen totdat ze vooraan staan. Daarom zal ik blij zijn met een realistische verplichte budgetcap, zodat niet alleen de teams met het grootste budget vooraan staan, maar ook de teams die gewoon hun huiswerk beter doen. Alleen al daarom vind ik dit seizoen nu al het beste seizoen van de afgelopen 10 jaar.
Hier ben ik het volledig mee eens, maar dan moet het inderdaad voor iedereen gelden zonder uitzonderingen.
  woensdag 13 mei 2009 @ 14:01:37 #153
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_68977862
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 11:01 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Wat je recht trekken noemt. Waartom zou het vanzelfsprekend moeten zijn dat Ferrari en McLaren vooraan staan? Omdat ze het grootste budget hebben? Of omdat ze de beste zijn?

Budget uiteraard.
De beste zijn ze al een tijdje niet meer
Please, make yourself uncomfortable.
pi_68981616
Dus teams die zeggen te vertrekken
Red Bull
STR
Ferrari
Renault
Toyota
Dat is toch de helft van het veld. Het is natuurlijk ook een beetje bizar, zou leuk zijn bij voetbal. Het team wat een kleiner budget heeft mag 2 keepers tegelijk inzetten en mag met 15 (totaal 17) man het veld op.

Ik geef de teams groot gelijk,
Ze moeten nu een keuze gaan maken

Of veel investeren maar erg veel restricties
Of minder investeren en meer vrijheden

Op dit moment weet je niet wat het meeste voordeel met zich meebrengt. Het kan dus zo zijn dat force india ineens onverslaanbaar is terwijl Ferrari of BMW veel mee investeert in de F1 en autotechniek.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_68983639
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_68983774
quote:
Toch kan de BBC hier niet aan tippen
<>
  donderdag 14 mei 2009 @ 12:56:37 #157
34586 kepler
No bounce, no play
pi_69012242
quote:
Ik mis Olav toch wel Lekker enthousiast... Ik moet het doen met Thais commentaar

Ik moet zeggen dat ik het commentaar van SpeedTV ook altijd wel goed vond
The line is a dot to you!
pi_69014117
Vind Olav ook nog steeds geweldig! Vanwege dat schitterende ongeremde enthousiasme kan ik die paar foutjes wel vergeven!

In dezelfde categorie:



  vrijdag 15 mei 2009 @ 00:12:07 #159
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_69041861
----------------------------------------------------------------------------------

Litespeed GP wil zich inschrijven voor 2010
14 mei 2009
Het Britse Formule 3-team Litespeed F3 heeft donderdag bekendgemaakt plannen te hebben om volgend jaar in de Formule 1 te stappen onder de naam Litespeed GP. Het team uit Norfolk is hiervoor een samenwerking aangegaan met MGI Group, het bedrijf van Mike Gascoyne, die eerder nog voor teams als McLaren, Sauber, Benetton, Toyota, Spyker en Force India in de Formule 1 werkzaam was.

In tegenstelling tot veel van de huidige Formule 1-teams ziet Litespeed GP de komst van het budgetplafond helemaal zitten. Teambaas Nino Judge: "We weten alleen niet of de regels over de budgetlimiet nog worden aangepast en of onze inschrijving überhaupt wel wordt geaccepteerd. Misschien wordt het budgetplafond in zijn geheel nog wel geschrapt. Het punt is alleen dat er niet veel tijd meer is als we in 2010 op de grid willen staan. We zullen dus wat risico moeten nemen als we ons optimaal willen voorbereiden. Dit is echter het perfecte moment om in de F1 te stappen."

Judge, die van 1989 tot en met 1991 nog werkzaam was voor Lotus F1, hoopt dat er snel meer duidelijkheid komt over het budgetplafond. "Ik heb er alle vertrouwen in dat de FIA en de FOTA snel tot een compromis zullen komen die goed is voor de Formule 1 én die nieuwe teams als de onze in staat stelt om in de sport te komen."

Mike Gascoyne zal met zijn bedrijf MGI Group het team op technisch gebied ondersteunen. Vorig jaar november werd de Brit ontslagen door Force India.
-------------------------------------------------------------------------------------

Dat zal vechten worden voor 2010.
pi_69044377
Watnou vechten? Ferrari, Renault, Red Bull, Torro Rosso en Toyota vertrekken toch?
Dat zijn 10 auto's en er is ook nog het open plekje van Super Aguri

Plek zat als je het mij vraagt
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_69053926
quote:
Lola meldt zich aan voor Formule 1-deelname

Lola keert volgend jaar terug in de Formule 1. Zo heeft de Britse fabrikant van race-auto's vrijdag aangekondigd. Vorige maand werd bekend dat Lola de mogelijkheden voor een rentree in de hoogste autosportklasse aan het onderzoeken was.

De uitkomst van het onderzoek was dat Lola onder de regels zoals die eind april zijn bekendgemaakt door de World Motor Sport Council, kan meedoen. Dat is dus met een budgetlimiet van 44 miljoen euro en met de technische voordelen voor de teams die zich aan de limiet besluiten te houden. "We werken verder aan onze plannen om volgend jaar in de F1 te komen en verwachten dat de beslissingen zoals die door de World Motor Sport Council zijn genomen, overeind blijven", liet Lola weten.

Het Britse Formule 3-team Litespeed maakte donderdag bekend zich in te schrijven voor het seizoen 2010, als de budgetregels van de FIA blijven zoals die zijn.
http://f1.gpupdate.net/nl(...)-formule-1-deelname/
pi_69054240
Het zou toch mooi zijn als Ferrari eens opstapt. Ferrari kan wel in andere raceklasses terecht. Hij blijft nog maar de vraag hoeveel mensen er formule1 links laten liggen als Ferrari vertrekt
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  vrijdag 15 mei 2009 @ 13:39:14 #163
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_69054598
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 13:30 schreef vipergts het volgende:
Het zou toch mooi zijn als Ferrari eens opstapt. Ferrari kan wel in andere raceklasses terecht. Hij blijft nog maar de vraag hoeveel mensen er formule1 links laten liggen als Ferrari vertrekt
Wat is daar mooi aan? Eén van de meest traditionele autosport teams ter wereld. Nooit uit de F1 gestapt, ook niet toen de resultaten zwaar tegenvielen. Op en top F1 pur sang. En jij vind het mooi als zij uit de F1 zouden stappen

En bedenk eens dat op de tribunes in bv. Maleisie bijna 80% van de bezoekers een rood petje draagt. Laat staan in Italie.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 13:44:17 #164
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_69054781
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 13:30 schreef vipergts het volgende:
Het zou toch mooi zijn als Ferrari eens opstapt. Ferrari kan wel in andere raceklasses terecht. Hij blijft nog maar de vraag hoeveel mensen er formule1 links laten liggen als Ferrari vertrekt
pi_69054928
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 13:39 schreef sanger het volgende:

[..]
En bedenk eens dat op de tribunes in bv. Maleisie bijna 80% van de bezoekers een rood petje draagt. Laat staan in Italie.
Dat is het grote probleem waar ecclestone het over heeft. zonder ferrari en renault zijn er toch een stuk minder fans, waardoor GP's geen inkomsten meer hebben, het financieel moeilijker wordt te organiseren etc... Zonder de grote teams en hun fans is de F1 gedoemd om naar plaatsen als Bahrein te gaan - als die Sheiks er nog vertrouwen in hebben.

Ben echt zeer benieuwd naar de uitspraken van vandaag. Zijn er al teams die zich definitief hebben ingeschreven voor 2010 (en dus gebonden hebben aan de nieuwe budgetcap)?

Zoja, dan zie ik de FIA zich niet zo makkelijk terugtrekken. Zonee, denk ik dat de budgetlimiet minstens twee keer zo hoog komt te liggen en de grote teams, met name McLaren en Ferrari, verplicht worden om de nieuwe kleine teams te ondersteunen (= wilde gok)
  vrijdag 15 mei 2009 @ 13:55:59 #166
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_69055193
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 13:48 schreef UnoclaM het volgende:

[..]

Dat is het grote probleem waar ecclestone het over heeft. zonder ferrari en renault zijn er toch een stuk minder fans, waardoor GP's geen inkomsten meer hebben, het financieel moeilijker wordt te organiseren etc... Zonder de grote teams en hun fans is de F1 gedoemd om naar plaatsen als Bahrein te gaan - als die Sheiks er nog vertrouwen in hebben.

Ben echt zeer benieuwd naar de uitspraken van vandaag. Zijn er al teams die zich definitief hebben ingeschreven voor 2010 (en dus gebonden hebben aan de nieuwe budgetcap)?

Zoja, dan zie ik de FIA zich niet zo makkelijk terugtrekken. Zonee, denk ik dat de budgetlimiet minstens twee keer zo hoog komt te liggen en de grote teams, met name McLaren en Ferrari, verplicht worden om de nieuwe kleine teams te ondersteunen (= wilde gok)
De nieuwe teams dus (Lola zeker) en Williams. NIet omdat Williams achter de budgetcap staat, maar omdat voor Williams de F1 hun core business is. Zonder F1 bestaat het bedrijf niet meer.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_69055356
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 13:55 schreef sanger het volgende:

[..]

De nieuwe teams dus (Lola zeker) en Williams. NIet omdat Williams achter de budgetcap staat, maar omdat voor Williams de F1 hun core business is. Zonder F1 bestaat het bedrijf niet meer.
hmm.. volgens mij is Lola nog niet definitief: http://www.autosport.com/news/report.php/id/75314

en williams schrijft zich ongeacht wat de nieuwe regels zijn in, dus die telt niet
  vrijdag 15 mei 2009 @ 14:02:06 #168
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_69055435
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 13:59 schreef UnoclaM het volgende:

[..]

hmm.. volgens mij is Lola nog niet definitief: http://www.autosport.com/news/report.php/id/75314

en williams schrijft zich ongeacht wat de nieuwe regels zijn in, dus die telt niet
Lola heeft vandaag bekend gemaakt dat ze zich definitief gaan inschrijven, dus tellen die al mee. Daarnaast natuurlijk USGP
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_69058388
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 13:48 schreef UnoclaM het volgende:

[..]

Dat is het grote probleem waar ecclestone het over heeft. zonder ferrari en renault zijn er toch een stuk minder fans, waardoor GP's geen inkomsten meer hebben, het financieel moeilijker wordt te organiseren etc... Zonder de grote teams en hun fans is de F1 gedoemd om naar plaatsen als Bahrein te gaan - als die Sheiks er nog vertrouwen in hebben.
Hoelang zit Renault al in de F1? Slechts vanaf 2001
En hoeveel autofabrikanten waren er 10 jaar geleden? Alleen Ferrari
En de toeschouwers aantallen? Waren toen zeker niet minder dan nu.

Zelfs op de exotische locaties zijn er niet meer toeschouwers als dat er toen in Europa waren, dus ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen. Een groter probleem zal een daadwerkelijke split zijn in twee kampioenschappen omdat dan voor beiden de aantallen zullen halveren.
quote:
Ben echt zeer benieuwd naar de uitspraken van vandaag. Zijn er al teams die zich definitief hebben ingeschreven voor 2010 (en dus gebonden hebben aan de nieuwe budgetcap)?

Zoja, dan zie ik de FIA zich niet zo makkelijk terugtrekken. Zonee, denk ik dat de budgetlimiet minstens twee keer zo hoog komt te liggen en de grote teams, met name McLaren en Ferrari, verplicht worden om de nieuwe kleine teams te ondersteunen (= wilde gok)
Dat laatste zou een leuke compromis zijn voor zowel de FIA als de FOTA. Vorig jaar stelde Mosley ook al een budget cap voor van ongeveer 100 miljoen als de teams zelf niet met kostenbesparing kwamen. Nu komt hij met eenzelfde soort voorstel met lagere bedragen. Zou me niet verbazen als ze op het oorspronkelijke voorstel uitkwamen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 15 mei 2009 @ 16:10:09 #170
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_69060285
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 15:23 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Hoelang zit Renault al in de F1? Slechts vanaf 2001
En hoeveel autofabrikanten waren er 10 jaar geleden? Alleen Ferrari
En de toeschouwers aantallen? Waren toen zeker niet minder dan nu.

[..]

McLaren-Mercedes telt ook als fabrieksteam toch?
Please, make yourself uncomfortable.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 16:51:53 #171
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_69061629
Imo wel ja.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 16:56:53 #172
249783 Jezza
Since: niet zo lang
pi_69061779
quote:
Ooit hoopt de Italiaan Giancarlo Fisichella nog eens in dienst te komen bij Ferrari. De kans dat hij bij de renstal een zitje zal krijgen is zeer klein, maar Fisichella blijkt zijn zinnen hierop gezet te hebben.

Zijn huidige contract met Force India loopt eind dit seizoen af net als de overeenkomsten tussen Ferrari en haar testrijders Marc Gene en Luca Badoer. Volgens Duitse media wil Fisichella Badoer of Gene heel graag opvolgen.

De prestaties van de Italiaan zijn bij Force India namelijk ook niet om over naar huis te schrijven. Een andere Italiaan, Vitantonio Liuzzi, nu testrijder van Force India, zou graag een racecontract krijgen bij het team.

bron: Autosportweb.nl
Ervaring genoeg, maar resultaten te weinig? En te oud denk...
"Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
pi_69062406
als opvolger van gene of badoer kan best wel, die testen toch alleen maar.
pi_69065335
Geen compromis over budgetten Formule 1 en in reactie: Ferrari stapt naar rechter
Ik geloof dat het water nu toch wat uit het glas begint te slaan.
pi_69065358
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 16:10 schreef bodylotion het volgende:

[..]

McLaren-Mercedes telt ook als fabrieksteam toch?
Kan je naar mijn idee wel als fabriekteam zien. Mercedes is dacht ik de grootste aandeelhouder van McLaren.

Verder las ik ook geruchten dat Mercedes bezig is om Brawn GP en Force India mee te krijgen. Kortom, er zou van het huidige veld zo goed als niemand overblijven.
quote:
No agreement between teams and FIA

The FIA's crunch meeting with teams ended without agreement on Friday as the governing body refused to compromise over plans for a two-tier category.

Max Mosley said there had been 'friendly' discussions with teams but that the FIA was not willing to back down over its plans for a £40 million cap, or the 29 May deadline for entries to the 2010 world championship.

The teams have now gone into another meeting to discuss their response to the FIA's stance.

"It was quite a friendly meeting, but in the end all that happened was that the teams have gone off to see if they can come up with something better than the cost cap," Mosley told reporters after the Heathrow meeting.

"We explained we cannot put back the entry date, as this has all been published, and we cannot disadvantage the potential new teams who will come in. But we are prepared to listen to whatever they have to say.

"In the meantime, the regulations are as published. We have explained that we want everyone to race under the same regulations. We have explained that we would like all of the teams to come in under the cost cap and that is what they have gone off to consider.

"We have said that we cannot see why anyone wouldn't want to operate under the cost cap, and it would mean a gradual relaxation of the technical regulations - which all the engineers would want. We said in the end the choice was between intellectual freedom and financial constraint, or intellectual constraint and financial freedom - which is what they have had up until now.

"We have pointed out, and it is something the engineers have said, that current F1 consists of endless refinement at enormous expense and we want to move away from that and have invention and creativity, but we can only do that if we restrict the cost - because if we have unrestricted cost nobody would be able to afford it.

"I think some of the teams agree with that idea, and some don't, and they have gone away to discuss it."

Ferrari, Renault, Toyota and the Red Bull teams have already declared that they will not enter the 2010 season under the rules as presently proposed by the FIA, and when asked if that remained the case, Mosley replied: "Well, as things stand, yes that is the situation."

It also emerged today that Ferrari has lodged legal action in the French courts to block the 2010 rules - claiming their introduction was a breach of a technical veto the Italian team has.

"During the meeting it became apparent that Ferrari has made an application to the French courts, and I don't know the details, but it is to apply for an injunction to stop us doing what we want to do," Mosley explained. "So that is where the situation rests as far as Ferrari is concerned."

The FIA president added that the discussions had extended to talks on a new Concorde Agreement, but that this issue also remained unresolved.

"Then they asked about the Concorde Agreement, and we said that we would be prepared if there was agreement on all of the other issues to resign the 1998 Concorde Agreement, and extend it for another five years," said Mosley.

"But there was not agreement between them and Bernie [Ecclestone] on the commercial side, which is unsurprising because they have been talking about it for two and a half years and still not reached agreement."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')