Zou volgende de verhalen zo'n 6 kilo lichter moeten zijn. Overigens krijgt Massa dit chassis in Monaco.quote:
Kijk eens naar het gat tussen de fabrieksteams en de privateers (beginnende bij Red Bull).quote:Op woensdag 6 mei 2009 11:26 schreef bodylotion het volgende:
om even een idee te geven hoe het zat met de budgetten vorig jaar:
[..]
te bedenken dat 40m pond maar $60.16m is![]()
Toch ben ik pessimistisch. Als ze het derde team kunnen worden achter Red Bull en Brawn GP hebben ze al een flinke sprong gemaakt. Laat staan mee doen voor de overwinningen.quote:Kimi Raikkonen is eager to return to winning ways in Formula 1, over a year after scoring his last grand prix victory.
The Ferrari driver dominated last year's Spanish Grand Prix at Barcelona, but has since then endured a drought, not having stepped on the top of the podium in 18 races.
"It's a bit more than a year ago that I won my last Formula 1 race," said Raikkonen. "At Barcelona in 2008 I had my best weekend with Ferrari: pole position, victory and fastest race lap.
"Since then I came very close several times - I'm thinking of Magny-Cours, Montreal and Spa – but for one reason or the other I could never make it. Having said that, a driver never loses the lust for winning and I want to have that feeling again as soon as possible."
The Maranello squad has had a torrid start to the 2009 season, having scored just three points in four races.
Ferrari, however, is introducing major upgrades for this weekend's race in Spain, hoping to take a significant step forward.
Test driver Marc Gene tested the evolution of the F60 car at Vairano last weekend, and the tem was left encouraged by the results.
The car included a double-decker diffuser and a lighter chassis among other changes.
"I really liked hearing from the team that the new aerodynamic package's first signs are positive," Raikkonen added. "It will be really interesting taking the car out during Friday's free practice sessions.
"We drove on this track back in March this year, but it's always really difficult to understand from the tests, who's really strong in the field. Furthermore many cars have changed quite a lot since then.
"With the new aerodynamic package we'll have more downforce compared to the first four races, but also almost all of the others will show up with some updates. We'll see who has done better work."
Waarom denk je dat teams als Ferrari en BMW tegen de voorgestelde budgetcap zijn?quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:52 schreef sanger het volgende:
[..]
Kijk eens naar het gat tussen de fabrieksteams en de privateers (beginnende bij Red Bull).
Ik sanp dat hun budgetten hoger zijn. Maar eerlijk gezegd vallen de budgetten van de privateers me wat tegenquote:Op donderdag 7 mei 2009 10:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Waarom denk je dat teams als Ferrari en BMW tegen de voorgestelde budgetcap zijn?
bron?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 18:28 schreef wimderon het volgende:
Het winner take all van volgend jaar gaat nu weer niet door, als er uberhaupt al opnieuw sprake van is geweest
quote:
quote:Points will count next season...
Now you see it, now you don't. The unpopular 'winner takes all' scoring system has now been erased from the 2010 sporting regulations.
After the recent World Motor Sport Council meeting, the FIA published the rules for next year, and Article 6.1 of the sporting regulations said the drivers title 'will be awarded to the driver who has been classified first in the greatest number of races'.
The governing body tried to introduce Bernie Ecclestone's favoured system this year, but the late change was vetoed by the Formula One Teams' Association.
It seems that the Article 6.1 inclusion of 30 April was simply a mistake.
The article now explains that the drivers' title 'will be awarded to the driver who has scored the highest number of points'.
E.A. © CAPSIS International
Source: GMM
Ik ben het wel met je eens dat Eikelstein een oude knar is maar hij heeft natuurlijk wel heel veel voor F1 betekend en staat aan de basis van het succes en is dus niet een geval van een oude knar uit het zakenleven die even komt besturen, Mosley trouwens ook niet, zit ook enorm lang in de F1. Maar dat zij met z'n tweetjes teveel macht hebben ben ik wel met je eens, er zou wat meer overlegd moeten worden met de constructeurs voor ze met allerllei nieuwe regeltjes komen.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 06:44 schreef Meike26 het volgende:
Soms... nee...vaak...verlang ik naar een tijd waarin Bernie Eikelensteen geen machtspositie/zeggenschap heeft over de F1 en de FIA opgefrist is met jonge honden, geen oude knarretjes die vanuit het zakenleven even hun carriere afronden in de autosport. Zoals gezegd, lijkt de FIA niet alleen op de FIFA omdat er toevallig een "F'je" mist...er zijn wel meer overeenkomsten.
Die races komen gewoon op TV in Thailand, ga naar een pub of bar en je kan het zienquote:Op maandag 11 mei 2009 13:24 schreef kepler het volgende:
Ik heb de races van China en Spanje gemist, omdat ik op het moment in het buitenland zit. Ik zit nu in Thailand waar ze meestal een snelle internetverbinding hebben.
Weet iemand waar ik die races kan downloaden, echter niet als torrent (die staan hier meestal niet geinstalleerd). Streamen mag ook
Alvast bedankt!
daar heeft ie nou natuurlijk weinig meer aanquote:Op maandag 11 mei 2009 14:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die races komen gewoon op TV in Thailand, ga naar een pub of bar en je kan het zien
Hahahaquote:Op maandag 11 mei 2009 18:26 schreef FriescheHengst het volgende:
Button: "De concurrentie mist consistentie"
Volgens mij is hun concurrentie heel consistent. Consistent te langzaam.
Dat klopt, maar tijdens de race van China liep ik bij de Angkor Wat en bij de race van Spanje was de stroom uitgevallen in Laosquote:Op maandag 11 mei 2009 14:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die races komen gewoon op TV in Thailand, ga naar een pub of bar en je kan het zien
Niet zo raar. Brawn heeft al dik een jaar kunnen testen, en kunnen ontwikkelen. Grote teams waren vorig jaar nog druk in het kampioenschap strijdende. Die hebben de tijd niet gehad de vele veranderingen goed door te kunnen voeren, helemaal niet nu er ook nog eens een test-verbod is. Bij de grote teams zit je nu gewoon testen te kijken tijdens wedstrijden. Erg oneerlijk als je het mij vraagt. En door het test-verbod kunnen de teams die vorig jaar nog hard streden om de titel niet op tijd aansluiten op de al dik een jaar testende en ontwikkelende teams. Aan de ene kant maakt dit het seizoen interessant, aan de andere kant wel erg oneerlijk. Het is ook af te lezen aan de stand van het kampioenschap. Als dit te lang duurt is het hele jaar naar de knoppen, en is het een erg oneerlijk seizoen geweest. Daar mogen we de FIA voor bedanken, want die weten echt niet meer waar ze mee bezig zijnquote:
duurt nog wel even voordat ik terug ben in NL, sterker nog dan is het volgende seizoen alweer begonnenquote:Op dinsdag 12 mei 2009 10:18 schreef Atreidez het volgende:
Anders kijk je ze toch als je terug bent in NL.. Je kan nu ook nog steeds races uit de jaren 80 downloaden, dus ze staan vast nog wel online dan
tja... je kan het ook omdraaien, de teams die voor het kampioenschap zijn gegaan hebben het ook aan hu zelf te danken dat ze nu een slechtere auto hebben, omdat ze alleen naar 2008 keken en niet naar 2009...quote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:19 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Niet zo raar. Brawn heeft al dik een jaar kunnen testen, en kunnen ontwikkelen. Grote teams waren vorig jaar nog druk in het kampioenschap strijdende. Die hebben de tijd niet gehad de vele veranderingen goed door te kunnen voeren, helemaal niet nu er ook nog eens een test-verbod is. Bij de grote teams zit je nu gewoon testen te kijken tijdens wedstrijden. Erg oneerlijk als je het mij vraagt. En door het test-verbod kunnen de teams die vorig jaar nog hard streden om de titel niet op tijd aansluiten op de al dik een jaar testende en ontwikkelende teams. Aan de ene kant maakt dit het seizoen interessant, aan de andere kant wel erg oneerlijk. Het is ook af te lezen aan de stand van het kampioenschap. Als dit te lang duurt is het hele jaar naar de knoppen, en is het een erg oneerlijk seizoen geweest. Daar mogen we de FIA voor bedanken, want die weten echt niet meer waar ze mee bezig zijn
Kijk hier ook is voor een duidelijke uitleg over het downloaden via nieuwsgroepen..quote:@Voss, wat bedoel je met FTD?
Het hele jaar naar de knoppen?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:19 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Niet zo raar. Brawn heeft al dik een jaar kunnen testen, en kunnen ontwikkelen. Grote teams waren vorig jaar nog druk in het kampioenschap strijdende. Die hebben de tijd niet gehad de vele veranderingen goed door te kunnen voeren, helemaal niet nu er ook nog eens een test-verbod is. Bij de grote teams zit je nu gewoon testen te kijken tijdens wedstrijden. Erg oneerlijk als je het mij vraagt. En door het test-verbod kunnen de teams die vorig jaar nog hard streden om de titel niet op tijd aansluiten op de al dik een jaar testende en ontwikkelende teams. Aan de ene kant maakt dit het seizoen interessant, aan de andere kant wel erg oneerlijk. Het is ook af te lezen aan de stand van het kampioenschap. Als dit te lang duurt is het hele jaar naar de knoppen, en is het een erg oneerlijk seizoen geweest. Daar mogen we de FIA voor bedanken, want die weten echt niet meer waar ze mee bezig zijn
Ze kunnen het altijd proberen, mij lijkt een bepaalde limiet niet gek!quote:
Nou doe toch eens allemaal rustig. Ferrari zegt dat ze willen boycotten als de limieten doorgaan zoals ze nu gepland zijn.quote:
Beetje jammer alleen dat ze voor de basis van de huidige Brawn GP-wagen gebruik hebben gemaakt van onder meer 4 windtunnels. Klinkt inderdaad enorm kostenbesparend.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 18:06 schreef Prisonbreaker het volgende:
[..]
Ze kunnen het altijd proberen, mij lijkt een bepaalde limiet niet gek!
Quote: Volgens Richards zijn de immense budgetten die de grote namen in de F1 pompen volledig onnodig: ‘Een budget van £300 miljoen? Met een tiende red je het ook wel’, aldus Richards. Gezien het feit dat Honda’s doorstartprojectje Brawn GP de helft van de gereden Grand Prix’s al op haar naam heeft geschreven, zou de Aston-eigenaar zijn gelijk wel eens kunnen krijgen.
Ze moeten geloof ik voor 29 mei ingeschreven zijn dus "zoooo lang" hebben ze nietquote:Op dinsdag 12 mei 2009 18:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Nou doe toch eens allemaal rustig. Ferrari zegt dat ze willen boycotten als de limieten doorgaan zoals ze nu gepland zijn.
Dus een limiet met veel voordelen of geen limiet en veel nadelen (minder testen etc)
Die kogel is nog allang niet door de kerk en Ferrari roept dit alleen even om duidelijk hun ongenoegen kenbaar te maken en omdat Mosley geroepen heeft dat Ferrari toch niet vertrekt.
Dit roepen ze gewoon om wat steviger de onderhandelingen in te kunnen gaan. Niet meer en niet minder.
Jullie moeten nog veel leren van politiek zie ik al
Spelletjes zijn het. Vooralsnog in ieder geval.Dus, gewoon rustig blijven en dan komt alles goed
Ik denk dat dit een heel andere situatie is dan eerdere dreigementen van Ferrari. Het is nu menens.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 18:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Nou doe toch eens allemaal rustig. Ferrari zegt dat ze willen boycotten als de limieten doorgaan zoals ze nu gepland zijn.
Dus een limiet met veel voordelen of geen limiet en veel nadelen (minder testen etc)
Die kogel is nog allang niet door de kerk en Ferrari roept dit alleen even om duidelijk hun ongenoegen kenbaar te maken en omdat Mosley geroepen heeft dat Ferrari toch niet vertrekt.
Dit roepen ze gewoon om wat steviger de onderhandelingen in te kunnen gaan. Niet meer en niet minder.
Jullie moeten nog veel leren van politiek zie ik al
Spelletjes zijn het. Vooralsnog in ieder geval.Dus, gewoon rustig blijven en dan komt alles goed
Wat is er eerlijk aan een strijd tussen teams waarvan de één al een jaar heeft kunnen testen en alle nieuwe regels op tijd heeft kunnen doorvoeren, en waarvan de ander amper heeft kunnen testen en alle tijd nodig had om in het kampioenschap te blijven?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:27 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Het hele jaar naar de knoppen?
Het is juist een fantastisch jaar
Nee, dat is geen toeval, dat is een resultaat van keuzes en natuurlijk verloop. Voor McLaren is het niet ongebruikelijk om een slechte seizoenstart te hebben. Dat is bijna normaal zelfs voor hun. Al is het deze keer wel slechter dan gebruikelijk.quote:Op woensdag 13 mei 2009 09:14 schreef Tarabass het volgende:
Ik heb het gevoel, en dat omdat alle topteams nu achteraan staan, dat er veel te weinig tijd is geweest om te kunnen testen en aan te passen aan de nieuwe regels. De andere teams gaven zich al snel over, en reden voor spek en bonen mee omdat die al met het volgende jaar bezig waren. Er zijn teveel regels veranderd, de auto is veel te veel veranderd in één keer en daarnaast zijn er teveel verschillen tussen de auto's ivm kers en diffusers. Of denk je dat het puur toeval is dat de topteams achteraan staan?
Welke auto wordt al dik een jaar getest??quote:Ik houd van strijd, maar wel op een eerlijke manier. Als je zelf in een auto rijdt die al dik een jaar wordt je getest, en je wint van een auto die amper heeft kunnen testen en totaal nog niet klaar is voor het seizoen door de vele veranderingen dat je dat niet als een overwinning kan zien, maar moet zien als een kadootje
Wat je recht trekken noemt. Waartom zou het vanzelfsprekend moeten zijn dat Ferrari en McLaren vooraan staan? Omdat ze het grootste budget hebben? Of omdat ze de beste zijn?quote:Op woensdag 13 mei 2009 09:43 schreef bodylotion het volgende:
Ferrari en McLaren hebben gewoon het nadeel gehad dat ze de doorontwikkelde wagen dit jaar niet in konden zetten en een compleet nieuwe moesten bouwen, gelijk al voor de eerste race. Ik denk dat dit alles volgend jaar wel weer wat recht trekt.
quote:Op woensdag 13 mei 2009 09:43 schreef bodylotion het volgende:
Ferrari en McLaren hebben gewoon het nadeel gehad dat ze de doorontwikkelde wagen dit jaar niet in konden zetten en een compleet nieuwe moesten bouwen, gelijk al voor de eerste race. Ik denk dat dit alles volgend jaar wel weer wat recht trekt.
Ten eerste begint ieder team in het voorjaar al met de ontwikkeling van de bolide voor het volgende jaar.quote:Op woensdag 13 mei 2009 09:14 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Wat is er eerlijk aan een strijd tussen teams waarvan de één al een jaar heeft kunnen testen en alle nieuwe regels op tijd heeft kunnen doorvoeren, en waarvan de ander amper heeft kunnen testen en alle tijd nodig had om in het kampioenschap te blijven?
Als dit elk jaar zo zou zijn, dan zou het simpelweg stuivertje wisselen worden. Ene helft gaat zich richten op het volgend jaar, geeft zich gewonnen en wordt dat jaar daarop succesvol. Andere helft gaat voor het kampioenschap, kijkt niet verder dan het huidige jaar (wat ook niet anders kan) en is het jaar daarna veel minder succesvol.
Nee dat is helemaal geen toeval, andere teams hebben beter ingespeeld op de nieuwe regelementen (verder kijken dan je neus lang is, out-of-the-box thinking!).quote:Of denk je dat het puur toeval is dat de topteams achteraan staan?
Dat is gewoon druk uit oefenen op de FIA om het budgetlimiet te verhogen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 11:02 schreef Peterselieman het volgende:
Ik, want nu heeft Renault ook al gedreigd met een vertrek.
\'Ook Renault vertrekt uit Formule 1\'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |