abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68745329
Als mijn vader in nazi-kleren tezamen met hoeren in een video verschijnt ging ik ook een berg drugs scoren
pi_68745834
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 19:18 schreef Trystar het volgende:

[..]


Zou volgende de verhalen zo'n 6 kilo lichter moeten zijn. Overigens krijgt Massa dit chassis in Monaco.
  woensdag 6 mei 2009 @ 21:52:00 #103
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_68749000
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 11:26 schreef bodylotion het volgende:
om even een idee te geven hoe het zat met de budgetten vorig jaar:
[..]

te bedenken dat 40m pond maar $60.16m is
Kijk eens naar het gat tussen de fabrieksteams en de privateers (beginnende bij Red Bull).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_68754976
Volgens mij krijgen beide ferrari coureurs het lichtere chassis en de andere aero updates:

quote Autosport.com
quote:
Kimi Raikkonen is eager to return to winning ways in Formula 1, over a year after scoring his last grand prix victory.

The Ferrari driver dominated last year's Spanish Grand Prix at Barcelona, but has since then endured a drought, not having stepped on the top of the podium in 18 races.

"It's a bit more than a year ago that I won my last Formula 1 race," said Raikkonen. "At Barcelona in 2008 I had my best weekend with Ferrari: pole position, victory and fastest race lap.

"Since then I came very close several times - I'm thinking of Magny-Cours, Montreal and Spa – but for one reason or the other I could never make it. Having said that, a driver never loses the lust for winning and I want to have that feeling again as soon as possible."

The Maranello squad has had a torrid start to the 2009 season, having scored just three points in four races.


Ferrari, however, is introducing major upgrades for this weekend's race in Spain, hoping to take a significant step forward.

Test driver Marc Gene tested the evolution of the F60 car at Vairano last weekend, and the tem was left encouraged by the results.

The car included a double-decker diffuser and a lighter chassis among other changes.


"I really liked hearing from the team that the new aerodynamic package's first signs are positive," Raikkonen added. "It will be really interesting taking the car out during Friday's free practice sessions.

"We drove on this track back in March this year, but it's always really difficult to understand from the tests, who's really strong in the field. Furthermore many cars have changed quite a lot since then.

"With the new aerodynamic package we'll have more downforce compared to the first four races, but also almost all of the others will show up with some updates. We'll see who has done better work."
Toch ben ik pessimistisch. Als ze het derde team kunnen worden achter Red Bull en Brawn GP hebben ze al een flinke sprong gemaakt. Laat staan mee doen voor de overwinningen.

Edit

Las net het Ferrari topic met een artikel waarin staat dat het lichtere chassis alleen door Raikkonen wordt gebruikt in Barcelona. Dus ik zat fout.


[ Bericht 3% gewijzigd door RobinC op 07-05-2009 01:14:15 ]
Kijk op mijn website voor interessante artikelen. http://www.robinchung.com/
------------------------
Of koop mijn boek Tegenlicht. Het perfecte boek voor de zomer! http://www.bol.com/nl/p/b(...)006549846/index.html
pi_68763903
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 21:52 schreef sanger het volgende:

[..]

Kijk eens naar het gat tussen de fabrieksteams en de privateers (beginnende bij Red Bull).
Waarom denk je dat teams als Ferrari en BMW tegen de voorgestelde budgetcap zijn?
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 7 mei 2009 @ 11:18:16 #106
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_68765047
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 10:44 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Waarom denk je dat teams als Ferrari en BMW tegen de voorgestelde budgetcap zijn?
Ik sanp dat hun budgetten hoger zijn. Maar eerlijk gezegd vallen de budgetten van de privateers me wat tegen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_68817857
Het winner take all van volgend jaar gaat nu weer niet door, als er uberhaupt al opnieuw sprake van is geweest
pi_68818775
God god god, wat zijn ze toch aant eikelen daar zeg
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_68821179
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 18:28 schreef wimderon het volgende:
Het winner take all van volgend jaar gaat nu weer niet door, als er uberhaupt al opnieuw sprake van is geweest
bron?
Where facts are few, experts are many.
pi_68821518
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 20:03 schreef Atreidez het volgende:

[..]

bron?
quote:
Points will count next season...

Now you see it, now you don't. The unpopular 'winner takes all' scoring system has now been erased from the 2010 sporting regulations.

After the recent World Motor Sport Council meeting, the FIA published the rules for next year, and Article 6.1 of the sporting regulations said the drivers title 'will be awarded to the driver who has been classified first in the greatest number of races'.

The governing body tried to introduce Bernie Ecclestone's favoured system this year, but the late change was vetoed by the Formula One Teams' Association.

It seems that the Article 6.1 inclusion of 30 April was simply a mistake.
The article now explains that the drivers' title 'will be awarded to the driver who has scored the highest number of points'.

E.A. © CAPSIS International
Source: GMM
pi_68834870
Soms... nee...vaak...verlang ik naar een tijd waarin Bernie Eikelensteen geen machtspositie/zeggenschap heeft over de F1 en de FIA opgefrist is met jonge honden, geen oude knarretjes die vanuit het zakenleven even hun carriere afronden in de autosport. Zoals gezegd, lijkt de FIA niet alleen op de FIFA omdat er toevallig een "F'je" mist...er zijn wel meer overeenkomsten.
pi_68835505
Ligt de baas van de FIFA ook in echtscheiding dan?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 11:14:49 #113
131800 Tarado
capô de fusca
pi_68837079
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 06:44 schreef Meike26 het volgende:
Soms... nee...vaak...verlang ik naar een tijd waarin Bernie Eikelensteen geen machtspositie/zeggenschap heeft over de F1 en de FIA opgefrist is met jonge honden, geen oude knarretjes die vanuit het zakenleven even hun carriere afronden in de autosport. Zoals gezegd, lijkt de FIA niet alleen op de FIFA omdat er toevallig een "F'je" mist...er zijn wel meer overeenkomsten.
Ik ben het wel met je eens dat Eikelstein een oude knar is maar hij heeft natuurlijk wel heel veel voor F1 betekend en staat aan de basis van het succes en is dus niet een geval van een oude knar uit het zakenleven die even komt besturen, Mosley trouwens ook niet, zit ook enorm lang in de F1. Maar dat zij met z'n tweetjes teveel macht hebben ben ik wel met je eens, er zou wat meer overlegd moeten worden met de constructeurs voor ze met allerllei nieuwe regeltjes komen.
pi_68858470
@Tarado, ik doel ook niet specifiek op Mosley en Eikelensteen, maar ik denk dat, als je de werknemerslijst van de FIA doorneemt, bijna 60% misschien wel 70% daarvan 50+ is.
  maandag 11 mei 2009 @ 13:24:25 #115
34586 kepler
No bounce, no play
pi_68902426
Ik heb de races van China en Spanje gemist, omdat ik op het moment in het buitenland zit. Ik zit nu in Thailand waar ze meestal een snelle internetverbinding hebben.

Weet iemand waar ik die races kan downloaden, echter niet als torrent (die staan hier meestal niet geinstalleerd). Streamen mag ook

Alvast bedankt!
The line is a dot to you!
  maandag 11 mei 2009 @ 14:51:59 #116
131800 Tarado
capô de fusca
pi_68905713
quote:
Op maandag 11 mei 2009 13:24 schreef kepler het volgende:
Ik heb de races van China en Spanje gemist, omdat ik op het moment in het buitenland zit. Ik zit nu in Thailand waar ze meestal een snelle internetverbinding hebben.

Weet iemand waar ik die races kan downloaden, echter niet als torrent (die staan hier meestal niet geinstalleerd). Streamen mag ook

Alvast bedankt!
Die races komen gewoon op TV in Thailand, ga naar een pub of bar en je kan het zien
pi_68912910
En anders daags erna even op FTD kijken
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 11 mei 2009 @ 18:20:12 #118
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_68913009
quote:
Op maandag 11 mei 2009 14:51 schreef Tarado het volgende:

[..]

Die races komen gewoon op TV in Thailand, ga naar een pub of bar en je kan het zien
daar heeft ie nou natuurlijk weinig meer aan
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_68913210
Button: "De concurrentie mist consistentie"
Volgens mij is hun concurrentie heel consistent. Consistent te langzaam.
pi_68918611
quote:
Op maandag 11 mei 2009 18:26 schreef FriescheHengst het volgende:
Button: "De concurrentie mist consistentie"
Volgens mij is hun concurrentie heel consistent. Consistent te langzaam.
Hahaha

Nee ze gaan steeds stuk..
  dinsdag 12 mei 2009 @ 05:40:54 #121
34586 kepler
No bounce, no play
pi_68927958
quote:
Op maandag 11 mei 2009 14:51 schreef Tarado het volgende:

[..]

Die races komen gewoon op TV in Thailand, ga naar een pub of bar en je kan het zien
Dat klopt, maar tijdens de race van China liep ik bij de Angkor Wat en bij de race van Spanje was de stroom uitgevallen in Laos

@Voss, wat bedoel je met FTD?
The line is a dot to you!
pi_68928263
google er maar eens op.

Programmaatje waarmee je makkelijk in usenet kan zoeken.
Voor een aar euro's heb je al een payserver, waarmee je met gemakt tot posts van 120 dagen geleden nog kan downloaden. Er zijn ook gratis servers, maar die doen het minder goed om het zo maar te zeggen.

FTD is gratis, Quickpar (om bestanden te repareren) is gratis, winrar om ze uit te pakken ook en voor het downloaden zijn ook gratis alternatieven, bv alt.binz.

Payserver gebruik ik zelf Eweka, 7,50 per maand, geen abbo etc. Maar daar zijn er ook genoeg van.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_68931151
Anders kijk je ze toch als je terug bent in NL.. Je kan nu ook nog steeds races uit de jaren 80 downloaden, dus ze staan vast nog wel online dan
Where facts are few, experts are many.
pi_68934945
quote:
Op maandag 11 mei 2009 21:05 schreef Giem het volgende:

[..]

Hahaha

Nee ze gaan steeds stuk..
Niet zo raar. Brawn heeft al dik een jaar kunnen testen, en kunnen ontwikkelen. Grote teams waren vorig jaar nog druk in het kampioenschap strijdende. Die hebben de tijd niet gehad de vele veranderingen goed door te kunnen voeren, helemaal niet nu er ook nog eens een test-verbod is. Bij de grote teams zit je nu gewoon testen te kijken tijdens wedstrijden. Erg oneerlijk als je het mij vraagt. En door het test-verbod kunnen de teams die vorig jaar nog hard streden om de titel niet op tijd aansluiten op de al dik een jaar testende en ontwikkelende teams. Aan de ene kant maakt dit het seizoen interessant, aan de andere kant wel erg oneerlijk. Het is ook af te lezen aan de stand van het kampioenschap. Als dit te lang duurt is het hele jaar naar de knoppen, en is het een erg oneerlijk seizoen geweest. Daar mogen we de FIA voor bedanken, want die weten echt niet meer waar ze mee bezig zijn
  dinsdag 12 mei 2009 @ 12:24:38 #125
34586 kepler
No bounce, no play
pi_68935071
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 10:18 schreef Atreidez het volgende:
Anders kijk je ze toch als je terug bent in NL.. Je kan nu ook nog steeds races uit de jaren 80 downloaden, dus ze staan vast nog wel online dan
duurt nog wel even voordat ik terug ben in NL, sterker nog dan is het volgende seizoen alweer begonnen

Binnenkort ben ik als het goed is wel aan het werk in Australie, dan ga ik het daar proberen te downloaden. Ik heb nu een torrent lopen, maar dat duurt nog 9 uur

Bedankt voor de hulp iig!
The line is a dot to you!
pi_68935366
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 12:19 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Niet zo raar. Brawn heeft al dik een jaar kunnen testen, en kunnen ontwikkelen. Grote teams waren vorig jaar nog druk in het kampioenschap strijdende. Die hebben de tijd niet gehad de vele veranderingen goed door te kunnen voeren, helemaal niet nu er ook nog eens een test-verbod is. Bij de grote teams zit je nu gewoon testen te kijken tijdens wedstrijden. Erg oneerlijk als je het mij vraagt. En door het test-verbod kunnen de teams die vorig jaar nog hard streden om de titel niet op tijd aansluiten op de al dik een jaar testende en ontwikkelende teams. Aan de ene kant maakt dit het seizoen interessant, aan de andere kant wel erg oneerlijk. Het is ook af te lezen aan de stand van het kampioenschap. Als dit te lang duurt is het hele jaar naar de knoppen, en is het een erg oneerlijk seizoen geweest. Daar mogen we de FIA voor bedanken, want die weten echt niet meer waar ze mee bezig zijn
tja... je kan het ook omdraaien, de teams die voor het kampioenschap zijn gegaan hebben het ook aan hu zelf te danken dat ze nu een slechtere auto hebben, omdat ze alleen naar 2008 keken en niet naar 2009...
  dinsdag 12 mei 2009 @ 12:58:46 #127
249783 Jezza
Since: niet zo lang
pi_68936356
quote:
@Voss, wat bedoel je met FTD?
Kijk hier ook is voor een duidelijke uitleg over het downloaden via nieuwsgroepen..
"Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 13:01:57 #128
249783 Jezza
Since: niet zo lang
pi_68936491
aahh nee.. misschien geen engelse GP volgend jaar! Ah ze zullen vast nog wel optijd klaar zijn toch? Ze gooien her en der wat positieve berichten in de media en het dan uiteindelijk toch nog redden.. hoop ik dan

bron: GPupdate
"Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:27:18 #129
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_68944105
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 12:19 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Niet zo raar. Brawn heeft al dik een jaar kunnen testen, en kunnen ontwikkelen. Grote teams waren vorig jaar nog druk in het kampioenschap strijdende. Die hebben de tijd niet gehad de vele veranderingen goed door te kunnen voeren, helemaal niet nu er ook nog eens een test-verbod is. Bij de grote teams zit je nu gewoon testen te kijken tijdens wedstrijden. Erg oneerlijk als je het mij vraagt. En door het test-verbod kunnen de teams die vorig jaar nog hard streden om de titel niet op tijd aansluiten op de al dik een jaar testende en ontwikkelende teams. Aan de ene kant maakt dit het seizoen interessant, aan de andere kant wel erg oneerlijk. Het is ook af te lezen aan de stand van het kampioenschap. Als dit te lang duurt is het hele jaar naar de knoppen, en is het een erg oneerlijk seizoen geweest. Daar mogen we de FIA voor bedanken, want die weten echt niet meer waar ze mee bezig zijn
Het hele jaar naar de knoppen?
Het is juist een fantastisch jaar
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_68944296
Ik snap de commotie ook niet helemaal... Zoiezo, de verschillen tussen 1 en 20 zijn nog nooit zo klein geweest, maar omdat dan niet de gevestigde orde op de eerste 6 posities staat is t jaar naar de knoppen
Where facts are few, experts are many.
pi_68945884
wat vinden jullie tot nu toe van het kers systeem? in mijn mening is het gewoon KUT! het maakt inhalen gewoon onmogelijk.
if you ain't cheating you ain't trying
pi_68947278
Ferrari stopt per 2010 indien de budgetlimiet doorgaat. Het wordt dus nu echt menens.

Persoonlijk ben ik van mening dat de FIA helemaal doorslaat in de kostenreducerende maatregelen. Budgetlimietje van 45 miljoen stelt natuurlijk niets voor. Vergeljk het alleen al eens met de huidige budgetten en bv. de budgetten van voetbalclubs. En nog zoiets; de World Engine. Helemaal een belachelijk idee. Het zou verschrikkelijk zijn als een F1-bolide met een nagenoeg zelfde motor zou rijden dan een WRC-bolide.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_68947668
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 17:51 schreef JohnLocke het volgende:
Ferrari gaat 2010 boycotten!
Ze kunnen het altijd proberen, mij lijkt een bepaalde limiet niet gek!

Quote: Volgens Richards zijn de immense budgetten die de grote namen in de F1 pompen volledig onnodig: ‘Een budget van £300 miljoen? Met een tiende red je het ook wel’, aldus Richards. Gezien het feit dat Honda’s doorstartprojectje Brawn GP de helft van de gereden Grand Prix’s al op haar naam heeft geschreven, zou de Aston-eigenaar zijn gelijk wel eens kunnen krijgen.

Richards was ooit baas van de F1 teams BAR (dat via Honda nu Brawn GP heet), en Benetton (het huidige Renault). Met zo’n verleden zien we volgend jaar graag een duo snelle Astons over het asfalt glijden.
pi_68947983
quote:
Nou doe toch eens allemaal rustig. Ferrari zegt dat ze willen boycotten als de limieten doorgaan zoals ze nu gepland zijn.
Dus een limiet met veel voordelen of geen limiet en veel nadelen (minder testen etc)

Die kogel is nog allang niet door de kerk en Ferrari roept dit alleen even om duidelijk hun ongenoegen kenbaar te maken en omdat Mosley geroepen heeft dat Ferrari toch niet vertrekt.

Dit roepen ze gewoon om wat steviger de onderhandelingen in te kunnen gaan. Niet meer en niet minder.

Jullie moeten nog veel leren van politiek zie ik al
Spelletjes zijn het. Vooralsnog in ieder geval.

Dus, gewoon rustig blijven en dan komt alles goed
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_68950689
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 18:06 schreef Prisonbreaker het volgende:

[..]

Ze kunnen het altijd proberen, mij lijkt een bepaalde limiet niet gek!

Quote: Volgens Richards zijn de immense budgetten die de grote namen in de F1 pompen volledig onnodig: ‘Een budget van £300 miljoen? Met een tiende red je het ook wel’, aldus Richards. Gezien het feit dat Honda’s doorstartprojectje Brawn GP de helft van de gereden Grand Prix’s al op haar naam heeft geschreven, zou de Aston-eigenaar zijn gelijk wel eens kunnen krijgen.
Beetje jammer alleen dat ze voor de basis van de huidige Brawn GP-wagen gebruik hebben gemaakt van onder meer 4 windtunnels. Klinkt inderdaad enorm kostenbesparend.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 19:45:13 #137
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_68951116
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 18:17 schreef vosss het volgende:

[..]

Nou doe toch eens allemaal rustig. Ferrari zegt dat ze willen boycotten als de limieten doorgaan zoals ze nu gepland zijn.
Dus een limiet met veel voordelen of geen limiet en veel nadelen (minder testen etc)

Die kogel is nog allang niet door de kerk en Ferrari roept dit alleen even om duidelijk hun ongenoegen kenbaar te maken en omdat Mosley geroepen heeft dat Ferrari toch niet vertrekt.

Dit roepen ze gewoon om wat steviger de onderhandelingen in te kunnen gaan. Niet meer en niet minder.

Jullie moeten nog veel leren van politiek zie ik al
Spelletjes zijn het. Vooralsnog in ieder geval.

Dus, gewoon rustig blijven en dan komt alles goed
Ze moeten geloof ik voor 29 mei ingeschreven zijn dus "zoooo lang" hebben ze niet

GP1
Met fabrieksteams
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 12 mei 2009 @ 21:07:48 #138
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_68953687
Volgens mij is zelfs Ferrari niet tegen een budgetlimiet. Alleen de manier en termijn waarop dat wordt gedaan, tot een bedrag van 45 Mio, gaat volgens hen te snel en is niet haalbaar.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_68960605
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 18:17 schreef vosss het volgende:

[..]

Nou doe toch eens allemaal rustig. Ferrari zegt dat ze willen boycotten als de limieten doorgaan zoals ze nu gepland zijn.
Dus een limiet met veel voordelen of geen limiet en veel nadelen (minder testen etc)

Die kogel is nog allang niet door de kerk en Ferrari roept dit alleen even om duidelijk hun ongenoegen kenbaar te maken en omdat Mosley geroepen heeft dat Ferrari toch niet vertrekt.

Dit roepen ze gewoon om wat steviger de onderhandelingen in te kunnen gaan. Niet meer en niet minder.

Jullie moeten nog veel leren van politiek zie ik al
Spelletjes zijn het. Vooralsnog in ieder geval.

Dus, gewoon rustig blijven en dan komt alles goed
Ik denk dat dit een heel andere situatie is dan eerdere dreigementen van Ferrari. Het is nu menens.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_68960917
voor diegenen waarvoor het nog niet duidelijk is:

Ferrari = FIA

maargoed, exit voor ferrari, exit voor redbull (& toro rosso), exit voor toyota - denk persoonlijk niet dat FIA de ballen heeft om de budgetcap door te zetten
pi_68963757
Ja, FIA is Ferrari, en dat blijkt dan straks maar weer omdat Ferrari toch niet opstapt en omdat de FIA het budget aangepast heeft! Zie je wel, FIA = Ferrari!!!

Ze zijn gewoon een politiek spelletje aan het spelen op dit moment en niet meer en niet minder.
Mosley zegt na geructhen Ferrari stapt niet op en vervolgens zegt Ferrari als je niks aan de regels doet reken maar van yes.

Iedereen vergeet eventjes dat er nog over die regels gesproken gaat worden met de teams en de FIA/FOTA.

Als die nieuwe regels op zeker betekenen dat 8 auto's er mee nokken (Ferrari, Toyota, Red Bull en Torro Rosso) terwijl nog niets zeker is en op papier staat van USF1, Richards met Aston Martin, dat GP2 team wat in wil stappen, Paul Stoddart wat interesse heeft getoond en al die andere die nu serieuze interesse tonen, dat de FIA tegen die 3 teams zegt zoek het maar uit, wij kunnen zonder jullie!

NOG_NIET_MISSCHIEN!

Zo een vaart loopt dat echt niet.
Maargoed, waarschijnlijk stelt de FIA de regels wat bij en blijft Ferrari toch. Zie je wel, FIA is Ferrari!!!
Ferrari zijn 2 auto's, Toyota en Red bull/Torro Rosso zijn er 6. In totaal 8.

Dat zijn 4 nieuwe teams die op papier en getekend en verplicht etc om in 2010 mee te doen.

En dat voor 29 mei allemaal 100% sluitend moeten hebben.
Dat gebeurd niet. Punt.

Ferrari is er volgend jaar gewoon bij en Toyota ook en Redbull ook met hun 4 bolides.
Met een beetje geluk mogen we volgend jaar 2 nieuwe teams verwelkomen, al acht ik de kans groter dat het er maar 1 is.

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_68968222
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:27 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Het hele jaar naar de knoppen?
Het is juist een fantastisch jaar
Wat is er eerlijk aan een strijd tussen teams waarvan de één al een jaar heeft kunnen testen en alle nieuwe regels op tijd heeft kunnen doorvoeren, en waarvan de ander amper heeft kunnen testen en alle tijd nodig had om in het kampioenschap te blijven?

Als dit elk jaar zo zou zijn, dan zou het simpelweg stuivertje wisselen worden. Ene helft gaat zich richten op het volgend jaar, geeft zich gewonnen en wordt dat jaar daarop succesvol. Andere helft gaat voor het kampioenschap, kijkt niet verder dan het huidige jaar (wat ook niet anders kan) en is het jaar daarna veel minder succesvol.

Ik heb het gevoel, en dat omdat alle topteams nu achteraan staan, dat er veel te weinig tijd is geweest om te kunnen testen en aan te passen aan de nieuwe regels. De andere teams gaven zich al snel over, en reden voor spek en bonen mee omdat die al met het volgende jaar bezig waren. Er zijn teveel regels veranderd, de auto is veel te veel veranderd in één keer en daarnaast zijn er teveel verschillen tussen de auto's ivm kers en diffusers. Of denk je dat het puur toeval is dat de topteams achteraan staan?

Ik houd van strijd, maar wel op een eerlijke manier. Als je zelf in een auto rijdt die al dik een jaar wordt je getest, en je wint van een auto die amper heeft kunnen testen en totaal nog niet klaar is voor het seizoen door de vele veranderingen dat je dat niet als een overwinning kan zien, maar moet zien als een kadootje
  woensdag 13 mei 2009 @ 09:41:00 #143
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_68968961
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 09:14 schreef Tarabass het volgende:

Ik heb het gevoel, en dat omdat alle topteams nu achteraan staan, dat er veel te weinig tijd is geweest om te kunnen testen en aan te passen aan de nieuwe regels. De andere teams gaven zich al snel over, en reden voor spek en bonen mee omdat die al met het volgende jaar bezig waren. Er zijn teveel regels veranderd, de auto is veel te veel veranderd in één keer en daarnaast zijn er teveel verschillen tussen de auto's ivm kers en diffusers. Of denk je dat het puur toeval is dat de topteams achteraan staan?
Nee, dat is geen toeval, dat is een resultaat van keuzes en natuurlijk verloop. Voor McLaren is het niet ongebruikelijk om een slechte seizoenstart te hebben. Dat is bijna normaal zelfs voor hun. Al is het deze keer wel slechter dan gebruikelijk.
Ferrari mist gewoon de juiste mensen om de boel te ontwikkelen en te coördineren. Daarbij is Massa niet echt een super talent, en Raikonnen lijkt er al lang geen zin meer in te hebben
quote:
Ik houd van strijd, maar wel op een eerlijke manier. Als je zelf in een auto rijdt die al dik een jaar wordt je getest, en je wint van een auto die amper heeft kunnen testen en totaal nog niet klaar is voor het seizoen door de vele veranderingen dat je dat niet als een overwinning kan zien, maar moet zien als een kadootje
Welke auto wordt al dik een jaar getest??
De Brawn was pas 2 weken voor Melbourne klaar. Ze hebben de minste testkilometers van iedereen.
Honda heeft alleen wel het vorig seizoen opgeofferd om aan deze auto te werken. Maar dat is tekenkamerwerk.

Dit seizoen is gewoon compleet eerlijk. Dat jouw favoriet verder naar achter staat dan je gewend was daar is niks raars of onnatuurlijk aan. Begin '90 stond Ferrari op dezelfde plaats als nu. En na Senna heeft McLaren ook een aantal magere jaren gehad.
Dit is gewoon natuurlijk verloop, get used to it
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  woensdag 13 mei 2009 @ 09:43:48 #144
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_68969019
Ferrari en McLaren hebben gewoon het nadeel gehad dat ze de doorontwikkelde wagen dit jaar niet in konden zetten en een compleet nieuwe moesten bouwen, gelijk al voor de eerste race. Ik denk dat dit alles volgend jaar wel weer wat recht trekt.
Please, make yourself uncomfortable.
pi_68969974
Dat je t geen goed seizoen vind ok.. Maar elke keer roepen dat t oneerlijk is slaat echt helemaal nergens op Goed antwoord A_R!
Where facts are few, experts are many.
pi_68971357
De tandenloze leeuwen brullen weer! Een paar jaar geleden zouden de fabrikanten zelf een kampioenschap opstarten. Uiteraard ging dit niet door net als dat Ferrari en Toyota volgend jaar gewoon van de partij zullen zijn. Wie wordt hier nu ongerust van?
pi_68971474
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 09:43 schreef bodylotion het volgende:
Ferrari en McLaren hebben gewoon het nadeel gehad dat ze de doorontwikkelde wagen dit jaar niet in konden zetten en een compleet nieuwe moesten bouwen, gelijk al voor de eerste race. Ik denk dat dit alles volgend jaar wel weer wat recht trekt.
Wat je recht trekken noemt. Waartom zou het vanzelfsprekend moeten zijn dat Ferrari en McLaren vooraan staan? Omdat ze het grootste budget hebben? Of omdat ze de beste zijn?

IMHO omdat ze het grootste budget hebben en net zolang kunnen doorontwikkelen totdat ze vooraan staan. Daarom zal ik blij zijn met een realistische verplichte budgetcap, zodat niet alleen de teams met het grootste budget vooraan staan, maar ook de teams die gewoon hun huiswerk beter doen. Alleen al daarom vind ik dit seizoen nu al het beste seizoen van de afgelopen 10 jaar.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 mei 2009 @ 11:02:12 #148
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68971499
Ik, want nu heeft Renault ook al gedreigd met een vertrek.

\'Ook Renault vertrekt uit Formule 1\"
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_68971854
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 09:43 schreef bodylotion het volgende:
Ferrari en McLaren hebben gewoon het nadeel gehad dat ze de doorontwikkelde wagen dit jaar niet in konden zetten en een compleet nieuwe moesten bouwen, gelijk al voor de eerste race. Ik denk dat dit alles volgend jaar wel weer wat recht trekt.

Ik vind het heerlijk dat er nu eens andere teams dan de gevstigde orde om de hoofdprijzen meedoen. Geweldig!
  woensdag 13 mei 2009 @ 12:38:15 #150
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_68974861
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 09:14 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Wat is er eerlijk aan een strijd tussen teams waarvan de één al een jaar heeft kunnen testen en alle nieuwe regels op tijd heeft kunnen doorvoeren, en waarvan de ander amper heeft kunnen testen en alle tijd nodig had om in het kampioenschap te blijven?

Als dit elk jaar zo zou zijn, dan zou het simpelweg stuivertje wisselen worden. Ene helft gaat zich richten op het volgend jaar, geeft zich gewonnen en wordt dat jaar daarop succesvol. Andere helft gaat voor het kampioenschap, kijkt niet verder dan het huidige jaar (wat ook niet anders kan) en is het jaar daarna veel minder succesvol.
Ten eerste begint ieder team in het voorjaar al met de ontwikkeling van de bolide voor het volgende jaar.
Ten tweede komt het jaarlijks voor dat teams halverwege het seizoen stoppen met de ontwikkeling van de huidige bolide en zich 100% gaan storten op het volgende jaar.
Dit heeft in de afgelopen jaren echter nooit tot serieuze wisselingen in het veld geleid.

De belangrijkste factor zijn de grondig gewijzigde regelementen en hoe teams hierop hebben ingespeeld.
BMW Sauber bijvoorbeeld heeft ook meegestreden om de bovenste plaatsen in 2008, maar is tegelijkertijd ook het team dat de meeste kilometers heeft getest met KERS.
Daarmee hebben ze de plank compleet misgeslagen! Alle focus heeft daar op KERS gelegen en men is totaal vergeten om naar de diffusor te kijken.
Een aantal andere teams hebben zich niet bezig gehouden met KERS, maar wel met de diffusor.
quote:
Of denk je dat het puur toeval is dat de topteams achteraan staan?
Nee dat is helemaal geen toeval, andere teams hebben beter ingespeeld op de nieuwe regelementen (verder kijken dan je neus lang is, out-of-the-box thinking!).
Een aantal topteams heeft gewoon zitten slapen!
Deze teams moeten de hand in eigen boezem steken en het zichzelf bijzonder kwalijk nemen dat hun enorme R&D afdelingen niet met ideeën zijn gekomen die teams als Brawn en Red Bull, met een aanzienlijk kleiner budget en kleinere R&D afdeling, wel uit de hoge hoed toverden.
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 11:02 schreef Peterselieman het volgende:
Ik, want nu heeft Renault ook al gedreigd met een vertrek.

\'Ook Renault vertrekt uit Formule 1\'
Dat is gewoon druk uit oefenen op de FIA om het budgetlimiet te verhogen.
Voor mijn gevoel is een limiet van 45milj wel erg hoog gegrepen, zeker als je kijkt naar de bedragen die autofabrikanten nu spenderen.
Maar dat er een limiet moet komen is voor mij wel duidelijk, ik wil geen startgrid zien met slechts 16 of 18 bolides.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')